Minut irtisanottiin jokunen aika sitten tuotannollisista ja taloudellisista syistä ilman mitään Yt-neuvotteluja.
Firmassamme oli yli 40 henkilöä töissä, joten heidän olisi täynyt pitää neuvottelut, vaikka asia koskikin vain meidän osaston porukkaa (alle 10 ja yhden piti lähteä).
Nyt kun olin liiton kautta firmaan yhteydessä, niin he yllättäen myöntävätkin virheen, mutta pitävät sitä vähäisenä rikkeenä vedoten rikkeen tahattomuutteen ja lain tulkintavirheeseen. Tarjoavat vain 2kk liksaa vastaavaa hyvitystä nopeasta asian sopimisesta.
Näyttää siltä, että oikeuteen mennään, mutta onko kellään mitään näppituntumaan siitä, mitä tälläisessä tapauksessa voisi/tulisi saada korvauksena? Olin kuitenkin firmassa yli 7 vuotta töissä ilman mitään huomautuksia ja eikös tuo Yt-neuvotteluiden pitämättäjättäminen ole kuitenkin kaikista härskein teko?
Irtisanottiin ilman Yt-neuvotteluja
Hämmentynyt irtisanottu
2
650
Vastaukset
- vääryyttä kärsineelle.
Jos/kun korvauksia tulee niin muutaman kuukauden palkka, vähennettynä työttömyysajan työttömyyskorvaukset. Mitään tolkuttomia summia sieltä ei ole tulossa, jotakin pientä.
- Niin...
Luulisi, että maksaisivat mieluummin vanhalle työntekijälle sen rahan, minkä maksavat nyt lakimiehelleen eli 10-15t€.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2111682Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411435- 541163
- 641142
- 741045
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55960- 107947
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53870- 82840
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla6831