en tiedä kuka voi auttaa agressivisen pojan kanssa? hän on 22v. ja saa raivokohtauksia ollessaan humalassa. hän hajottaa kaiken ympäriltään ja käy jopa ystäviensä kimppuun. hän menetti isänsä kolme vuotta sitten itsemurhan kautta ja tilanne on pahentunut sen jäkeen. isä löytyi hukkuneena ja poika oli todistajana paikalla. näitä raivokohtauksia oli jo sitä ennemmin. en oikein jaksa enää kestää, haluaisin tappaa itseni, mutta en voi, sillä on ihmisiä jotka tarvitsevat minua. kuka voi auttaa, en ymmärrä..
poikani on herkkä oikealta luonteeltaan ja rakastan todella omaa lastani, hän on lapsistani se jonka kanssa minulla on ns. henkinen yhteys.
olo on epätoivoinen ja tuntuu, että kukaan ei voi todellakaan auttaa.
itkettää..kukaan ei voi auttaa minua..suoraan sanoen vituttaa, että pojan isä pääsi pois vastuusta eikä voi auttaa, olen tosi vihainen hänelle, siis kuolleelle.
Olen tupakalla parvekkeella ja katson taivaalle, huudan sisäisesti "helvetin ukko, etkö välittänyt sen verran, että olisit välittänyt jälkeesi jäävistä? Sinulla on viisi lasta ja ehkä yksi olisi kaivannut eniten isää, tai kuitenkin he kaikki. mutta sinä et välittänyt"
kuka voi auttaa??
11
408
Vastaukset
- maallikolta vain
olen todella pahoillani puolestasi, yritä saada poikasi terapeutin luo. Ihan ensiksi voit kääntyä alueesi terveyskeskuksen puoleen ja kertoa siellä avun tarpeesi, tuo on niin raskasta että Sinä tarvitset apua jaksamiseen. Itsellänikin on erilaisia raskaita asioita takana ja samanlainen olo kuin sinulla nyt ollut aiemmin, menin terveyskeskuslääkärille, hän lähetti lopulta terapeutille ja viimein elämä alkaa hymyillä kun sai kaiken vihan, katkeruuden ja avuttomuuden tunteet käsitellä turvallisesti, ymmärtävän ja ammattitaitoisen ihmisen luona. Ole vahva ja sinnikäs, sinäkin selviät tästä kun minäkin olen ihan pohjalta noussut ja koonnut pienistä sirpaleista elämäni uudelleen. Toivon sinulle voimia ja rohkeutta lähteä purkamaan tilannetta ja etsimään apua. Olet tärkeä ja rakastettu ihminen.
t. apua saanut maalikko vaan - Nwofrl
Kuulostaa traagiselta, mutta aina on toivoa. Ongelmaa on vaikea lähteä purkamaan, kuin erittäin pahaa solmua.
Ehdotan että annat anteeksi miehellesi, ja näin pystyt jatkamaan eteenpäin.
Kuulostaa tylyltä, mutta niin helppoa se on - tosin anteeksiantaminen on monesti vaikeinta mitä ihminen joutuu tekemään.
Poikasi tilanne vaikuttaa vakavalta, hänellä on selvästi paha olla. Tämä tulee esille viina avulla, kun estot poistuvat ja aggressiot kasvavat. Voi olla että hän purkaa pahaa oloaan ympärillä olevaan, kaikkeen mahdolliseen - jopa ystäviin.
Sikäli mikäli pystyy, niin ei kannata ottaa asiaa henkilökohtaisesti. Voi tarttua ajatukseen, että hän ei ole oma itsensä vaan pahanolon riivaama tms. Apua kannattaa hakea. Ei välttämättä tule olemaan helppoa saada häntä esim. Psykiatrin puheille, mutta kannattaa yrittää. Siitä voi koitua paljon hyvää.
Hän pääsisi purkamaan tuntemuksiaan paremmin hallitussa ympäristössä - ammattilaisen kanssa.
Hän haluaisi lähteä heittämään diagnoosia, mutta teen poikkeuksen; poikasi on lähes varmasti hyvin masentunut. Joten kannattaa pitää kiirettä tuon lääkäriin menemisen kanssa. Äläkä ajattele sitä epäonnistumisena tai muun vastaavana. Näitä asioita ei voi hallita, ne vaan tapahtuu.
Elämä osaa olla pirun julmaa, mutta sateen ja myrskyn jälkeen on usein poutasää.
Toivottavasti auttoi edes piirun verran. Toivon että jaksatte käydä yhdessä tämä koettelemuksen läpi, ja eheytyä niin hyvin kuin vaan mahdollista on.
Ps. Ihminen joka on kävellyt tulessa ei voi paeta tarpeeksi kauaksi.- Mieti mihin uskot
"Ehdotan että annat anteeksi miehellesi, ja näin pystyt jatkamaan eteenpäin.
Kuulostaa tylyltä, mutta niin helppoa se on - tosin anteeksiantaminen on monesti vaikeinta mitä ihminen joutuu tekemään."
Kenenkään ei tarvitse antaa anteeksi yhtään mitään yhtään kenellekään. Anteeksianto ei ole mikään ratkaisu mihinkään. Anteeksiannon ehdottaminen on toisen tuskan mitätöintiä, tai ainakin sen vähättelyä. Se että joku menee tekemään lopullisen ratkaisunsa, ja tappaa itsensä, ja tekee sen vielä siten että oma lapsi on todistamassa, on äärimmäisen julma teko eikä sellaista tarvitse antaa anteeksi. Se oli hänen ratkaisunsa, se on tapahtunut, ja se jätti jälkeensä ison sotkun. Sellaisen teon aiheuttama viha jälkeenjääneissä on täysin ymmärrettävää ja oikeutettua. Aika ja ajan tuoma etäisyys asiaan on loppujenlopuksi varmin tapa toipua.
Ite ehdottaisin myöskin että alittaja hakeutuisi itse, ja ohjaisi lapsensa jnkinlaisen ammattiavun piiriin. Psykiatria en suosittele koska siellä ratkaisut etsitään yleensä kemikaaleista. Tosin en tiedä onko muuta tietä mahdollista päästä esim. jonkinlaiseen psykoterapiaan kuin psykiatrin vastaanoton kautta.
Ainakin vertaistukea suosittelen. Tässä olis yksi paikka jossa osattais auttaa varmaankin:
http://www.surunauha.net/itsjalah_la.html
- alexojasti
Otan osaa teidän menetykseen.
Sinulla on viisi lasta jotka tarvitsevat sinua enemmän kuin koskaan.
He tarvitsevat lohtua ja turvallisuuden tunnetta, niin kuin sinäkin.
Sinun kuuluu saada tueksi ihminen tai ihmisiä jotka voivat antaa sinulle tukea ja ohjastusta tilanteen selvittämisessä ja sitä kautta valoisamman toivon elämästä.
Poikasi tarvitsee sinun ja lähimmäisten tukea ja ohjastusta. Jos ammattilaisen apu tuntuu mahdottomalta aluksi, on haettava apua lähimmäisiltä, ystäviltä ja sukulaisilta.
Kukaan ei ole yksin. Kenenkään ei tarvitse aina jaksaa. Apua on aina saatavilla.
Mikä siinä on niin vaikeata ymmärtää??
Kenen ego kärsii muka niin paljon etteikö voisi pyytää apua? Miksi me autamme muita? Miksi ei vuorostaan joku auttaisi minua? Jos en ole itse kunnossa on toisten auttaminen äärimmäisen raskasta. Ns. tunnetili on miinuksella.
Odotanko pyytämättä että joku huomaisi tarpeeni? Uskonko siihen että ongelma ratkeaa, tekemättä mitään, kuin itsestään?
Poikasi on täysikäinen ja päättää elämästään jo itse mutta äitinä sinun on jaksettava, ei ainoastaan lapsiesi takia vaan myös itsesi takia. Et voi antaa 100%:sti tukea ja lohtua jos tunnet olevasi hauras ja rikkinäinen.
Kaikkien teidän tavoite on muuttaa aikanaan surunne, vihanne ja pettymyksenne voimavaraksi paremman tulevaisuuden luomisessa.
On tärkeätä puhua menetyksestä, kuitenkin pyrkimättä syyttää poissaolevia.
On turhaa löytää teolle selitys. On turhaa syyttää itseään tapahtuneesta.
Syy teolle on poissa.
Aikanaan olisi hyvä kiittää yhdessä häntä niistä hyvistä asioista joita hän antoi. Kaikesta huolimatta tiedän että hän myös antoi teille paljon hyvää.
Toivoa hänelle rauhaa, antaa anteeksi ja kertoa hänelle kuinka tullaan pärjäämään loistavasti tästä eteenpäin.
Peili särkyy. Pirstaleet ylettyvät joka puolelle. Saanko liimamalla peilin entiseen kuntoon vai keräänkö huolellisesti palaset, heitän ne pois ja ostan uuden, entistä paremman peilin?
Elämään kuuluu toisinaan kamppailua yrittämisen ja luovuttamisen välille.
Ihminen on kautta aikojen kohdannut elämässään kamppailua, silti se pohjimmainen
voima joka ohjaa meitä on yrittäminen ja sen kautta onnistuminen.
Luovuttaminen pyrkii mitätöimään meidän olemassaoloa ja luomaan väärää uskoa siihen etteikö me muka voida muuttua. Tai että olemme tilanteiden vankeja.
Luovuttaminen elämästä on äärimmäisin teko mitä itsekkäin olento voi tehdä.
Luovuttaminen hautaa ympäriltämme kaikki onnistuneet kamppailut joista voimme olla ylpeitä.
Ei ole olemassa menneisyyttä. Ei ole olemassa tulevaisuutta. Ei ole olemassa nykyisyyttä. On olemassa vain tämä hetki.
Keskittymällä tähän hetkeen, voi ihminen valita, haluaako tuntea itseänsä kurjaksi vaiko elämän myönteiseksi.
Keskittymällä tähän hetkeen, on ihmisellä valinnanvapaus muuttaa suuntaa, toimia toisin tai kokeilemaan jotain uutta onnistumisen toivossa.
Ainoa keino ratkaista vastoinkäymiset on kohdata ne silmätysten ja ryhtyä nujertamaan niitä voittaja-asenteella.
Luovuttaminen, tässä pelissä, on kiellettyä.
Olen varma että selviät.
Olen varma että lapsesi selviää, erityisesti poikasi.
Olen varma että pian teille tapahtuu suuri muutos parempaan.
Toivon ihanaa ja valoisaa syksyä teille kaikille.
www.alexojasti.fi- Mieti mihin uskot
"Kenenkään ei tarvitse aina jaksaa."
"äitinä sinun on jaksettava"
Että siis miten?
Tämä on kiellettyä, tätä teidän pitää tehdä, tätä teidän ei pidä tehdä, näitä on tehtävä, ja näitä ei tule tehdä, näitä asioita te tarvitsette, näitä asioita te ette tarvitse, teidän tavoitteenne on tämä ja tämä, koska alex sanoo että teidän tavitteenne on tämä. Ja alex tietää kaikesta kaiken. Koska alexilla on totuus. Ettäs sen tiedätte.
Onko alex tottunut siihen että kaikki vain nyökyttelevät päitään kun guru paukuttaa ylhäältäpäin totuuksia?
Sinä et alex tiedä mitä toiset ihmiset tarvitsevat ja mitä eivät. Sinä et tiedä mitkä ovat toisten tarpeet, eikä sinulla, minulla kuten ei naapurin erkilläkään ole aavistustakaan siitä mitä joku toinen ihminen käy läpi jossain toisella puolella tietokonetta. Jokaisella on oma uniikki tiensä ja omat uniikit tarpeensa ja tilanteensa. Jokainen löytää itse omat ratkaisunsa.
"Apua on aina saatavilla.
Mikä siinä on niin vaikeata ymmärtää??"
On olemassa hyvin HYVIN paljon "apua" joka kannattaa kiertää kaukaa. Yksi sellainen on rapakon takaa tänneki rantautunut rahat-pois-helppoheikkiys konekivääribesserwisseröinteineen. Näillä tyypeillä on tapana iskeä silloin ku ihminen on heikoilla.
Hmm. Menestyskouluttaja. Tarkoittanee nänä työttömyyden ja taantumien aikoina lähinnä sitä, että alex kouluttaa asiakkaitaan auttamaan alexia menestymään. xD - jonna976
Mieti mihin uskot kirjoitti:
"Kenenkään ei tarvitse aina jaksaa."
"äitinä sinun on jaksettava"
Että siis miten?
Tämä on kiellettyä, tätä teidän pitää tehdä, tätä teidän ei pidä tehdä, näitä on tehtävä, ja näitä ei tule tehdä, näitä asioita te tarvitsette, näitä asioita te ette tarvitse, teidän tavoitteenne on tämä ja tämä, koska alex sanoo että teidän tavitteenne on tämä. Ja alex tietää kaikesta kaiken. Koska alexilla on totuus. Ettäs sen tiedätte.
Onko alex tottunut siihen että kaikki vain nyökyttelevät päitään kun guru paukuttaa ylhäältäpäin totuuksia?
Sinä et alex tiedä mitä toiset ihmiset tarvitsevat ja mitä eivät. Sinä et tiedä mitkä ovat toisten tarpeet, eikä sinulla, minulla kuten ei naapurin erkilläkään ole aavistustakaan siitä mitä joku toinen ihminen käy läpi jossain toisella puolella tietokonetta. Jokaisella on oma uniikki tiensä ja omat uniikit tarpeensa ja tilanteensa. Jokainen löytää itse omat ratkaisunsa.
"Apua on aina saatavilla.
Mikä siinä on niin vaikeata ymmärtää??"
On olemassa hyvin HYVIN paljon "apua" joka kannattaa kiertää kaukaa. Yksi sellainen on rapakon takaa tänneki rantautunut rahat-pois-helppoheikkiys konekivääribesserwisseröinteineen. Näillä tyypeillä on tapana iskeä silloin ku ihminen on heikoilla.
Hmm. Menestyskouluttaja. Tarkoittanee nänä työttömyyden ja taantumien aikoina lähinnä sitä, että alex kouluttaa asiakkaitaan auttamaan alexia menestymään. xDkuuluiskohan kommentisi enemmän johonkin kriitikoiden keskusteluihin?
kun alkuotsikko on "kuka voi auttaa?" on odotettavissa kaikkien
osallistuvan omien tai toisten kokemusten avittamana .
minusta keskustelut ovat parhaimmillaan silloin kun osallistujakunta on avoin ja
herättää kysymyksiä .
luovuttaminen on mun mielestä aivan syvältä ! vaikka itsekin luovutan liian helposti...
kyllä kaikki saavat olla mitä mieltä tahansa ja mun mielestä alexilla on pointti .
eipä maksa mitään jos kokeilee ? neuvot on mun mielestä ilmaisia . vai...?
sulla "Mieti mihin uskot" taitaa ollakin menestysvalmentajista huonoja kokemuksia ?
kerro meille niistä .
kyl mä ainakin tekisin peilin palasista ison discopallon ja tanssisin
nti grooven tahdissa ! - Trolli.
Ed. viesti ei ole minun kirjoittama. Trolleilla on halvat huvit, näköjänsä.
- kannustavista sanoista
Mielestäni käsittelet aiheita jotka liittyvät yleisesti kaikkiin ihmisiin.
Apua pitää osata hakea. itsesääli, toivottomuus ja luovuttaminen ovat
liiankin läsniä nykyisin. Itselläni on vastaavanlaisia kokemuksia kun
keskustelun aloittajalla ja tuntui että olen yksin kantaen raskasta
taakkaa. Sitten aloin keskittyä yhteen asiaan kerrallaan jolloin pääsin
toivottuun tulokseen sen sijaan että hääräisin kuin päätön kana pitkin
ja poikin ilman määränpäätä. Usko parempaan on minulla nykyisin
erittäin vahva ja sinä Alex myös tahdot selkeästi välittää sitä kaikille.
Kiitos Alex sinulle kannustavista sanoista.
- ei vaan
viina sovi. Yksinkertaisinta olisi olla ottamatta.
Anteeksiantaminen on rakkautta, se tuo hyvä oloa itselle. Se on vihan vastakohta. Vihan ylläpitäminen on ihmiselle aina tuhoisaa, se estää tervejärkisen ajattelun, vaikeuttaa ratkaisun löytämistä vaikeassa tilanteessa. Itselläni on omakohtainen kokemus asiasta. Voisitko puhua tästä poikasi kanssa. Asiaan on olemassa ratkaisu, joka löytyy vain rakkauden kautta.
- varmaan jotenkin
vaistosi isänsä itsetuhoisuuden jo enenkuin se tapahtu ja kun tuo aggressivisuus hänessä ilmeni ja alkoi pelätä menettävänsä isänsä. Hän ei osannut ilmaista pelkoaan esim. sanomalla "Isä minä rakastan sinua ja pelkään että menetän sinut" vaan alkoi käyttäytyä aggressiivisesti. Nyt kun tämä sitten tapahtui aggressio on vain kasvanut ja sitäkin enemmän hän nyt pelkää menettävänsä sen ainoan kuka hänestä ikinä on koskaan huolta pitänyt ja ainoan kuka häntä todellisuudessa osaa ymmärtää eli äitinsä. Ei hän osaa sanoa 22 vuotiaana miehenä ttä "äiti, minä rakastan sinua ihan hirveästi ja minulla on ihan hirveä olo koska rakastin isää ja pelkäsin että hän tappaa itsensä ja hän tekli sen ja rakastan sinua ja pelkään hulluna että nyt sinullekin tapahtuu jotain" ja mitä enemmän hän pelkää alitajuntaisesti sitä aggressiivisemmin hän todennäköisesti käyttäytyy.
22 vuotias nuorimies ei ole ihan niin aikuinen kuin miltä nöäyttää päällepäin. Yritä antaa turvallisuudentunnetta ja vaikutelma että kaikki ok sinulla, jos ei ole hoida asiat niin että on! Keskustelkaa hänen elämästään ja tulevaisuudestaan sekä vakuuta että oma elämäsi on kunnossa myös ihan käytännön tasolla, se on miehille tärkeää:)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565450Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212387- 1141647
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2441637- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3271164Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3221157