Kannattaako alaikäisen mennä kyselemään töyvoimatoimistosta oppisopimuspaikkaa vai tulisiko reissu ihan turhaksi? Mitä työkkärissä edes yleisesti käydään läpi, kun oppisopimus on puheenaiheena?
Oppisopimuspaikan hankkisin mieluiten eläinalalta. Eläinhoitola/eläinkauppa tjsp olisi mieluisin työpaikka. Läheisissä eläinkaupoissa ajattelin käydä koiran kanssa pyörähtämässä ja kysellä oppisopimuksen mahdollisuudesta. Vähän kauempiin kauppoihin ajattelin taas laittaa sähköpostia/soittaa. Ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä miten asia kannattaa tuoda ilmi niin paikan päällä kuin sähköpostitsekkin/puhelimitsekkin?
Mikäli eläinalalla ei tärppää olen valmis monenlaisiin hommiin laidasta laitaan. Esim. joku muu pienimuotoisempi liike kuten kirjakauppa, pieni vaatekauppa, kahvila yms. olisi mahdollinen.
Ymmärrän oppisopimuspaikkojen olevan aika kiven alla, joten kaikki vinkit paikan hakuun tervetulleita.
17-vuotias & oppisopimus + työkkäristä!
1
879
Vastaukset
- Opsolainen
Tietääkseni työkkäristä ei oppisopimusasioissa ole paljon apua. Itse soittelin suoraan yrityksiin ja kerroin etsiväni oppisopimuspaikkaa. Kannattaa ihan aluksi ottaa yhteyttä oman kunnan oppisopimustoimistoon, josta saa tarkempia tietoja opintojen toteutukseen.
Kai tiesit, että työssäkäynnin lisäksi oppisopimusopiskelijan on suoritettava samat teoriaosuudet kuin kokopäiväopiskelijoidenkin? Olen jo kolmekymppinen ja opiskellut ammattiin sekä tavallisena päiväopiskelijana että oppisopimuksella. Oma mielipiteeni on, että päiväopiskelijana kukkaronnyörit ovat toki tiukalla pienen opintotuen vuoksi, mutta itse opiskelu on huomattavasti helpompaa. Oppisopimusopiskelijalle ei työssäkäynnin ja itsenäisesti suoritettavien koulutehtävien jälkeen paljon vapaa-aikaa jää.
Onnea oppisopimuspaikan etsintään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 70840
- 48834
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60679
- 52647
- 50645