Miehellä ex:n anatama koru??

Qube

Kaipaan muitakin näkemyksiä omani lisäksi.... Miehelläni on ex:n antama koru kaulassaan... sai korun kiitokseksi kun hoiti heidän eron ex:n puolesta....

Minussa koko ajatus että uudessa suhteessa ollessaan mies pitää ex:n antamaa korua on jotenkin vastenmieliestä. Nukkuu samassa sängyssä ja ties mitä muutaa hmm hmm hmmm..... Ex:N koru kaulassa! hell no.

Tulee sellainen olo että toinen on vielä ehk niin kiinni ex:ssä, muistaa sen aina ku on koru kaulassa.....

Tuli ku leka taivaalta ja sattuu aivan sikana. Eikä ajatukset luista. Miks ihmeessä sellasta täytyy pitää kun on uudessa suhteessa.

209

15233

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • happypahh

"Miks ihmeessä sellasta täytyy pitää kun on uudessa suhteessa."
      Kysy mieheltä, hän on ainoa, joka tietää vastauksen. Todennäköisesti hän vain tykkää korusta. Miksi pitäisi hävittää tavaroita, joista tykkää. Sehän on vain koru.

• Helppo ratkaisu

Jos asia todella häiritsee, niin osta samanlainen tilalle ja ehdota että miehesi alkaa käyttämään sitä vanhan tilalta.

• broken-88

Se että käyttää ex:n korua kaulassa, kun on sun kans samas sängys tarkoittaa että hän ajattelee häntä samalla... elikkä suomeks sanottuna hän ajattelee exää 24/7!!!! pois se koru!!!!!!!!

• Pahalta henki haisee.

Ja sinä oot samanlainen MOUKKA.-Etkä koskaa tule käsittämään, mistä on kysymys.

• joku roti sentään
        broken-88 kirjoitti:

Se että käyttää ex:n korua kaulassa, kun on sun kans samas sängys tarkoittaa että hän ajattelee häntä samalla... elikkä suomeks sanottuna hän ajattelee exää 24/7!!!! pois se koru!!!!!!!!

kaiken lisäksi se mies hengittää samaa ilmaa kuin sen exä. Akkiä korkokenkää perseelle moiselle nuijalle!

• oer
        joku roti sentään kirjoitti:

kaiken lisäksi se mies hengittää samaa ilmaa kuin sen exä. Akkiä korkokenkää perseelle moiselle nuijalle!

niin, täähän on ihan selvästi pettämistapaus, ei muuta kun välit poikki ja korvaushakemus vetämään oikeuteen, kyllä se on jämtpi näin.

• marily33
        joku roti sentään kirjoitti:

kyllä...sehän o sama kun olis sängyssä exänkin kaa...en ainakaan kattelis.

• kapusta1
        marily33 kirjoitti:

samanhenkisiä ollaan

• tango mustasukkaisuutta
        marily33 kirjoitti:

Kuis te sitten voitten olla yleensä olla sellasen miehen kans jolla exä. Silhän munakin on sen exän käyttämä!!! Voi sylvit sentään, ei nyt kaikesta pidä noin mustis olla ett'ä yks korukin......

• mä vaan
        tango mustasukkaisuutta kirjoitti:

Kuis te sitten voitten olla yleensä olla sellasen miehen kans jolla exä. Silhän munakin on sen exän käyttämä!!! Voi sylvit sentään, ei nyt kaikesta pidä noin mustis olla ett'ä yks korukin......

Onhan koru eri asia kuin muna. Munaansa se ei saa pois (eikä nykyinen varmaan sitä haluakaan:D) mutta korun saa pois, jos haluaa! Koru on kuitenkin aina myös muisto kantajastaan.

• broken-88 kirjoitti:

..varsinkin henkisesti täys teini jos ajatusmaailma tota tasoa...

• Rakkautta ja maailmanrauhaa
        broken-88 kirjoitti:

Joo, kannttaako olla niin helvetin ahdasmielinen ja suvaitsematon? Jos et pysty ajattelemaan asiaa muulta kuin tuolta kannalta, niin voithan lähteä nostelemaan!

• Järkeä ja suhteellisuudentajua
        mä vaan kirjoitti:

Onhan koru eri asia kuin muna. Munaansa se ei saa pois (eikä nykyinen varmaan sitä haluakaan:D) mutta korun saa pois, jos haluaa! Koru on kuitenkin aina myös muisto kantajastaan.

Joo, kannttaako olla niin helvetin ahdasmielinen ja suvaitsematon? Jos et pysty ajattelemaan asiaa muulta kuin tuolta kannalta, niin voithan lähteä nostelemaan!

• tuo itsetunto

Onko yksi koru tosiaan maailman tärkein asia? Jos se vaan on nätti. Tai jos vaan ei viitsi ottaa joka välissä pois kun on kerran sen kaulaan laittanut. Tai ei vaan ajattele (se on kuitenkin mies).

Onkohan sun onni nyt vähän heikossa jos tuo on suurin ongelma minkä pystyt keksimään. Ihmisen elämässä on eri vaiheita ja jokainen niistä jättää jälkensä sekä ulkonäköön että mieleen. Elämällä nykypäivää ja miettimällä vähän huomista pitäisi päästä aika pitkälle. Eilisen (ja erityisesti toisen exien) miettiminen on useinmiten ihan turhaa ajanhaaskausta.

Kokeilepa puhua asiasta hänen kanssaan. Se voi auttaa enemmän kuin netissä itkeminen.

• sksammy

ainoastaan naiset viittii valittaa tälläsistä pikkuasioista..

• sovinistiko
        sksammy kirjoitti:

Puhut vähän, mutta asiaa. Kuten minäkin.

• marily33
        sksammy kirjoitti:

kyllä miehetkin o pikkutarkkoja tuon tyylisestä asiasta...on kokememusta.

• Koru minullakin muistona
        sksammy kirjoitti:

Onhan se toki pikkuasia, yksi koru. Onkohan tuo uusi suhde huonommissa kantimissa, jos ei sen vertaa löydy itsetuntoa, että antaa yhden korupahasen häiritä yhteiseloa. Unohda koko juttu. Koru voi olla miehelle muisto eletystä elämästä ja aikanaan toimineesta suhteesta. Suo se miehelle. Rakasta vaan.

• kapusta1
        sksammy kirjoitti:

luulempa että vastaavassa tilanteessa miehellä nousevat karvat enemmän pystyyn

• arjucha
        sovinistiko kirjoitti:

Puhut vähän, mutta asiaa. Kuten minäkin.

Tärkeämpää katsoa eteenpäin elämää ja mitä tulevaisuus tuo tullessaan.Koru nyt kuitenkin on muisto,etkö voisi ostaa hänelle tilalle toisen,mitä hän pitäisi kun on kanssasi.Näin minä tekisin.

• arjucha
        sksammy kirjoitti:

Tärkeämpää katsoa eteenpäin elämää ja mitä tulevaisuus tuo tullessaan.Koru nyt kuitenkin on muisto,etkö voisi ostaa hänelle tilalle toisen,mitä hän pitäisi kun on kanssasi.Näin minä tekisin.

• se paljon kaivattu aikuisuus
        kapusta1 kirjoitti:

luulempa että vastaavassa tilanteessa miehellä nousevat karvat enemmän pystyyn

taidat olla vähän lapsellinen?

• yx nainen
        sksammy kirjoitti:

Kyllä minun poikaystävälleni oli kova paikka, kun halusin käyttää exältä saamaani kaunista kaulakorua. Koru pysyy nykyään rasiassaan, mutta en myy sitä (vaikka nyxä haluaisi) koska pidän siitä.

• msda

on entisen poikaystäväni antama koru.
      Se oli syntymäpäivälahja häneltä, mutta jos en sitä olisi häneltä saanut niin olisin sen joka tapauksessa ostanut itse. Joten miksi minä sen pois heittäisin ja sitten uuden ostaisin vain sen takia että exä on sen ostanut. Ei se kyllä joka päivä kaulassa ole, mutta kuitenkin.

• gheirg

Kyllä minullakin on eksän antamia koruja ja todellakin aion niitä pitää. En käytä niitä sen takia, että olisin kiinni eksässä, ne vaan on hienoja koruja ja pidän niistä.

• Jorkkis.

Muistutukseksi asioista, ei niinkään tunteeesta. Muistutus että jotain tuli tehtyä väärin. Ettei päädy kanssasi samaan.

Katso nimettömään. Onko siinä sormus? Jos ei niin siinä on paikka sulle.

Mustasukkainenhan sä olet.

Itselläni on kaulassa vanha vihkisormukseni joka on lyöty littaan ja katkaistu. Pidempään osioon on stanssattu lasteni nimien ensimmäiset kirjaimet ja irronnut osa on erillisellä renkaalla kiinni korussa. Se tarkoittaa sitä että suhde on ohi mutta siitä on jäänyt kaksi rakasta lasta jotka yhdistävät minut vielä lasteni äitiin jollain tasolla - vanhemmuuden kautta. Sitä sormusta ei enää sormeeni laiteta ikinä, mutta ei se tarkoita etteikö asia merkityksekäs olisi - etenkin lasten kautta. Se kuvaa realiteettia jossa kannan vastuuta mutta sydämeni on vapaa.

• kapusta1

miksi sinä tarvitset esineen muistuttamaan realiteeteistä,lapsesi elävät

• voisin tehdä samoin jos eroaisin.

hieno ele!!! Onnittelen.

• -naitunainen

Suhde joista tuli 2 lasta on merkityksellinen,tottakai,mutta silti lyttyyn lyöty eli historiaa.Mielestäni hieno koru jolla on tarina ja merkitys.Pitäisin siitä vaikka se roikkuis uuden mieheni kaulassa.

• äiti kahdelle

Hieno idea ja ajatus!

• Minä, eronnut myös

Todella hieno ele. Olen itse eronnut useampi vuosi sitten ilamna lapsia ja olemme aidosti hyviä ja vain hyviä ystäviä ex miehnei kanssa - en ymmärrä kenellä on varaa tuhlata elämästään monta vuotta jonkun kanssa, joka tuntee sinut niin hyvässä kuin pahassa. Tsemppiä ystävyyteen eronneet.

• eronnut...
        -naitunainen kirjoitti:

Suhde joista tuli 2 lasta on merkityksellinen,tottakai,mutta silti lyttyyn lyöty eli historiaa.Mielestäni hieno koru jolla on tarina ja merkitys.Pitäisin siitä vaikka se roikkuis uuden mieheni kaulassa.

lasteni isän antamat korut käytössä, niissä kaikissa on jokin minulle tärkea ajatus ja ne eivät mitenkään liity ex mieheeni, vaan esim omiin 30v synttäreihin ja lasten syntymään en ymmärrä miksi en voisi niittä käyttää.
        Vihkisormukset olen antanut lapsilleni, mielestäni ne ovat ainoat jotka liittyvät minun ja entisen mieheni "suhteeseen"

• justiinsa!?

Miksi ihmeessä kannat kaulassas amulettia entisestä vaimostasi lastes kera jollei oo mikään pakko-ärsyttääksesi uutta rakkautes kohdetta,kenties?!:)Ei tarvii olla mustasukkainen,ellet halua hänen olevan..

• JOTAKIN aina tulee mukana!

Kun kerran erotaan ja naidaan ja taas erotaan, pakko hyväksyä tällaiset jutut. Pakko sietää se, mitä saa kun ottaa uuden kaverin. Vikoineen päivineen itsekin menit uuteen suhteeseen. Mitä itse kannat mukanasi edellisestä suhteesta? Muutama on ihmeellinen: linnun jäljet taivaalla, laivan tie meressä ja ihmisen jäljet toisen sielussa.

• mä vaan

Ihan hieno idea! kivasti ajateltu

• ...
        kapusta1 kirjoitti:

miksi sinä tarvitset esineen muistuttamaan realiteeteistä,lapsesi elävät

Jotkut pitävät vaimonsa ja/tai lapsiensa kuvia työpaikan pöydällä. Miksi, jos kerran vaimo ja lapset elävät? Minä en pidä, koska muistan vaimoni ja lapseni olemassaolon ja ulkonäön.

• ei-mustasukkainen

Olen vahvasti sitä mieltä, että tuolla korulla ei ole niin mitään merkitystä, enkä kyllä voi käsittää miten se voi olla ongelma. Mun miehellä on kans exältä saatu koru kaulassa, ja mua ei se kyllä haittaa. Jos joskus ostan hänelle itse kaulakorun niin varmaan hän sit alkais käyttää sitä mun ostamaa..tai sit ei..who cares..

• ;)

..koska kyseessä ei ole sormus ja muut korut ovat miehille yleensä vain käyttöesineitä ilman erityistä tunnearvoa. :)

Itse käytän edelleen exältä saamiani koruja, vaatteita ja esineitä. Useimmiten en liitä niihin mitään tunnekysymyksiä, mutta jos oikein miettimällä mietin, niin ne ovat hyviä muistoja. Eivät kuitenkaan liity entisen elämän takaisin haikailemiseen.

Jos huolestut jo näin pienistä, sinun on aika reipastua nyt! Mikään ei ole vetovoimaisempaa ja seksikkäämpää kuin terveellä tavalla itsevarma ihminen, jolla on hyvä olla juuri sellaisena kuin on!

• Korutyttö

Jos korua on sellainen jota käytetään ihan koko ajan, päivällä ja yöllä nukkuessa, joka ikinen päivä, niin minusta kyseessä on enemmän kuin käyttöesine. Silloin siinä on jo jotakin erityistä, tärkeää ja henkilökohtaista. Se ei ole enää "pelkkä koru". Itsestäni tuntuisi aika häiritsevältä pitää noin entiseltä mieheltä saatua korua. Yleensä noin käytetään vain koruja jotka on saatu todella läheiseltä ja tärkeältä ihmiseltä.

Eri asia on käyttöesineet tai korut joita käytetään vain silloin tällöin, esim. koska sopivat tiettyjen vaatteiden kanssa.

• eri tavalla
        Korutyttö kirjoitti:

Jos korua on sellainen jota käytetään ihan koko ajan, päivällä ja yöllä nukkuessa, joka ikinen päivä, niin minusta kyseessä on enemmän kuin käyttöesine. Silloin siinä on jo jotakin erityistä, tärkeää ja henkilökohtaista. Se ei ole enää "pelkkä koru". Itsestäni tuntuisi aika häiritsevältä pitää noin entiseltä mieheltä saatua korua. Yleensä noin käytetään vain koruja jotka on saatu todella läheiseltä ja tärkeältä ihmiseltä.

Eri asia on käyttöesineet tai korut joita käytetään vain silloin tällöin, esim. koska sopivat tiettyjen vaatteiden kanssa.

Miehillä harvemmin on useita koruja, joita pitävät silloin tällöin ja vaihtelevat vaatetuksen mukaan. Kyllä monet miehet pitää samaa sormusta tai korua vuositolkulla joka päivä. Vaikka sillä ei olisi mitään tunnearvoa. Ovat voineet ostaa sen vaikka itse.

Just vähän aika sitten joku taisi kysellä täällä, kun mies pitää ex:ltä saatua sormusta.

• n24-
        Korutyttö kirjoitti:

En tiedä tuleeko tämä viesti nyt kahdesti, kun tää sivu taas jumittaa...mutta väliäkös tuolla.

TÄH????? Et voi olla tosissasi...

"Jos korua on sellainen jota käytetään ihan koko ajan, päivällä ja yöllä nukkuessa, joka ikinen päivä, niin minusta kyseessä on enemmän kuin käyttöesine."

No ehkäpä jotkut eivät jaksa riisua korujaan joka ikinen ilta nukkumaan mennessään. Minä kyllä riisun, mutta vain siitä syystä, etten osaa nukkua korujen kanssa, jos ne eivät häiritsisi, tuskin vaivautuisin niitä riisumaan.

"Eri asia on käyttöesineet tai korut joita käytetään vain silloin tällöin, esim. koska sopivat tiettyjen vaatteiden kanssa."

Ehkäpä tämä kyseinen koru on sen verran neutraali ulkonäöltään, että sopii melkeinpä vaatteen kuin vaatteen kanssa. Ja linkkaapa muuten se lakipykälä, jossa määritellään käyttöesineen käyttöajat ;) Käyttöesinekin voi toisille tarkoittaa aivan toista kuin jollekin toiselle - yhdelle käyttöesine voi olla sellainen, että sitä voi käyttää/pitää joka päivä ja toiselle taas jossain tietyissä tilanteissa käytettävä.

Minullakin on exän antamia koruja, olen niitä aika pitkälle itse valinnut, joten miksi en niitä suhteenkin jälkeen pitäisi, kun ne kuitenkin ovat mieleisiäni. Vai pitäisikö heittää korut roskiin ja ostaa uudet samanlaiset tilalle, etteivät ne vaan muistuta exästä ;DDD Ja samaten exältä saatuja pehmoleluja näyttää meiltä täältä löytyvän. Nykyisen miehen tietokonepöytäkin on entiseni peruja :D Eikä minulle niitä käyttäessäni/katsoessani tule mitään elämää suurempaa "ooh, exä!!11" -fiilistä ja ukko viis veisaa keneltä on mitäkin saatu, oikein jos muistan, ei varmaan ole koskaan kysellytkään että onko minulla mitään entiseltä saatua. Tosin enpä minäkään ole kiinnostunut hänen entisiltään saamista tavaroista/vaatteista, joita näyttää jokunen häneltä löytyvän... Koska ei niillä yksinkertaisesti ole mitään merkitystä.

Taitaa olla melkoisen sisällötöntä elämää, jos jostain niinkin pienistä asioista kuin tavarat kehittää hirveä draama.

• Ketjua selannut nainen

Miksi tehdä tavarasta ongelma? Minulla on exän ostamia vaatteita, koriste-esineitä ja muita tavaroita. Ja exällä minun ostamia. Näin joitain viikkoja sitten exän ulkoilemassa - minun ostama paita päällä - uuden tyttöystävänsä kanssa. Pitäisikö tuon tytön pahastua, jos se käyttökelpoinen ja nätti paita onkin minun ostamani? Ei se ole mikään uhka. Esine on esine. Ja tässä tapauksessa vielä melkoisen hintava, ulkomailta tuotu merkkipaita. Olisi tyhmää hävittää se. Samoin minulla on niitä exän ostamia lahjoja vielä tallella, eikä nyxä siitä mitenkään pahastu. Tosin eihän se nyt tiedä (eikä kiinnostakaan) mistä joku koru Y tai paita Z on hankittu. :D Mutta kyllä se tietää sen, että osa tavaroista on exän ostamia.

Ylläri, hänelläkin on tallella exän ostamia tavaroita ja niitä valokuviakin. Ei tarvitse polttaa, en alkanut seurustella kokemattoman pikkupojan vaan aikuisen miehen kanssa ja aikuisella miehellä saa olla menneisyys. Exä on, mitä olen tavannut, ihan mukava nainen eikä mikään pikkupissis. Ei siis yhtään harmita, että juuri tuo nainen on ollut hänen exänsä. Eikä sekään, että tavaroita voi olla jossain.

Juu, joskus 19-vuotiaana olin sitä mieltä, että exien antamat tavarat ja exästä otetut valokuvat pitäisi polttaa roviolla. Ex voitaisiin sitten heittää sitoa paaluun sinne keskelle ja polttaa samalla. Ja jos exän kanssa satuttiin kilometrin säteelle toisistamme, teimme molemmat kaikkemme näyttääksemme kuinka emme toisistamme pidä. Taidettiin joskus avareitakin vaihtaa. Nyt yli 10 vuotta myöhemmin hävettää oikein, miten lapsellinen on voinut ollakaan. Siis ihan oikeasti hävettää. Etenkin, kun tämä the ex sattuu välillä olemaan harrastuskuvioissa kanssani tekemisissä! :D Mutta tottakai hänessäkin oli vikaa (en minä yksin tapellut tai se aloittaja aina ollut), ja anteeksi on annettu. Nykyään juttelemme toisillemme ihan asiallisesti. Lapsiahan me olimme, ja onneksi ei tarvitse olla lapsellisuutensa vanki vaan kehitys kehittyy.

Kannattaa siis miettiä, miten kohtelee exää. :)

• Jerry_79
        Korutyttö kirjoitti:

Ei nyt ihan noinkaan, ainakaan täällä.

Ehkä naisilla, kun teillä niitä koruja tuppaa olemaan vähän joka tilanteeseen PLUS sitten ne speciaalit mitä on saatu lahjaksi jne. jne..

Itse olen kolmekymppinen mies, lähes kaikki korut mitä pidän ovat itse ostamiani. Vielä jokusen aikaa sitten kaulassa roikkui riipus minkä exä oli joskus ostanut (ei roiku enää koska meni ketju poikki), vaikka erottiinkin aika huonoissa väleissä enkä voisi kuvitellakkaan että palaisin takaisin tuohon suhteeseen. Sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sen kanssa että satuin tykkäämään riipuksen mallista.

Koruista muuten, mulle on jokainen käyttämäni "koru" KÄYTTÖESINE. Omistan 3 sormusta mistä pidän ja ne ovat olleet sormissa yötä päivää niin kauan kuin muistan. Samaten yksi kaulaketju mitä käytän missä ei ole edes lukkoa koska en ota sitä yleensä pois. Sormus nyt on pakko ottaa välillä pois jos on jonkin tehtävän tiellä, mutta menee samantien takaisin ettei häviä. Ihokin on päässyt kulumaan täysin siloiseksi sormuksien alta...hehh..

Kun niihin tottuu niin niistä on tullut minulle ainakin tavallaan niinkuin osa itseä tai osa asustetta. Jos niistä tykkää niin miksi ottaisi pois? Jotkut miehet eivät taas tykkää mistään koruista, ainut mitä käytetään on kihla/vihkisormus, toiset taas enemmän.

Ehkä ketjun aloittaja peilaa liikaa sitä miten itse, ja naiset yleensä, suhtautuvat koruihin ja soveltaa sitä mieheensä? Hitusen mustasukkaiselta tuo kuulostaa, oiskohan mukana jotain muutakin mistä et kertonut?

Itse kun erosin, kyllä mun exälle kelpas kalliit hajuvedet ym. korut mitä olin hänelle merkkipäiväksi ostanut mutta kortit mitkä oli aikoinaan lahjojen mukana jäi muuttonsa jälkeen minun asuntoon. Eli ei tuntunut pahemmin "tunnearvoa" olevan..hehe

En tietenkään voi 100% kieltää etteikö miehelläsi ole jotain tunne tai muistoarvoa korulle mutta sanoisin että älä nyt pelkästään tuosta huolestu.

-Korutyttö: Kuinka monta eri kaulakorua miehelläsi muuten on, ja miten hän niitä käyttää "tilaisuuden mukaan", tai muuten vaan vaihtelee vaatteitten mukaan? ;)

Näin itse näen asian, onko kukaan muu samaa mieltä?

• Liissa

Patista miestä heittämään koru pois. Perustele toki ensin näkemystäsi. Itselläni oli sama tilanne kun mieheni säilytti exän valokuvia ja rakkauskirjeitä kirjahyllyssään kihlasormuksen vieressä. Tämän taki olimme erotakin kun meni muutenkin huonosti. Nyt kuvat ja kirjeen ovat tuhoutuneet. Tosin sormus pyörii vielä jossain muuttolaatikon pohjalla, mutta puhetta ollut ja sekin tuhotaan tarvittaessa.
      Rohkeutta. Tuommoinen on erittäin loukkaavaa!

• nainen_29

Jos koru on miehen makuun ja tämä pitää siitä koruna ilman sen kummempaa symboliikkaa, niin pitäkööt kaulassaan, vai mitä? Jos mies pitää korua siksi, että se on exän antama, niin pellolle niin mies kuin korukin ;)

Voisitko sinä ostaa miehelle jonkun uuden vastaavan korun - tietenkin vielä hienomman? Ehkä se olisi kivuttomin keino ratkasta tilanne.

• kapusta1
        nainen_29 kirjoitti:

Jos koru on miehen makuun ja tämä pitää siitä koruna ilman sen kummempaa symboliikkaa, niin pitäkööt kaulassaan, vai mitä? Jos mies pitää korua siksi, että se on exän antama, niin pellolle niin mies kuin korukin ;)

Voisitko sinä ostaa miehelle jonkun uuden vastaavan korun - tietenkin vielä hienomman? Ehkä se olisi kivuttomin keino ratkasta tilanne.

SAMAA MIELTÄ,TESTAA

• Morimon

Eiköhän tuon asian loukkaavuus ole ihan itsestä kiinni. Minullakin on yksi exän antama kaulakoru jota käytän jatkuvasti. Itseasiassa se on jo ikäänkuin toinen iho, koska nytkin piti ihan tarkistaa että onko se vielä paikalla. On näköjään. Ja tästä varmaan voi päätellä miten kauhean hirveän merkityksellinen se minulle on.

Tottakai pidän siitä, koska muuten en pitäisi sitä ylläni, mutta en anna sille mitään kummempia merkityksiä ja itke itseäni uneen sitä puristaen. Se on vain asuste ja sen verran neutraali ja kevyt, ettei sitä tarvitse ottaa pois tai vaihtaa, kuin korkeintaan tarttumavaaran tai puhdistamisen takia. Muinoinen koruni hävisi, ja exä osti minulle uuden ja olen hänelle siitä kiitollinen, onhan se lahja häneltä, mutta that's it. Siltä kannalta siihen sisältyy kaunis muisto, mutta entäs sitten, onhan jokaisella meillä menneisyys. Eri asia on miten siihen suhtautuu. Ei minua ainakaan kiinnosta elää menneisyydessä, se on jo kertaalleen nähtyä, ja pidän harvoin uusinnoista.

Se että sinä annat esineille ja vaatteille jotain elämää suurempia arvoja, ei tarkoita että kaikki niin tekisivät. Ja vaikka sinä niin teet, ei pitäisi tarkoittaa että muiden pitäisi tehdä ja elää automaattisesti sinun pääsi mukaan. Se että miehesi piti jotain rakkauskirjeitä ja kuvia näkyvällä paikalla on tietysti eri asia kuin vanhojen esineiden säilytys yleensä (ellei niillä ollut jotain sisustuksellista arvoa), koska ne eivät sinänsä ole käyttöesineitä kuten korut ja vaatteet. Mutta eipä sinulle taida olla paljon väliä ovatko ne sinua häiritsevät esineet näkyvillä vai ullakon perillä, jos kerta muuttolaatikon pohjalla näkymättömissä lojuva sormus tuntuu polttelevan kokoajan suoraan otsalohkosi takana.

Aika julmalta tuntuu että sinä haluat tuhota kaikki sinua häiritsevät seikat miehesi menneisyydestä, etenkin jos et ole löytänyt miestäsi istumassa sormus nyrkissään olohuoneesta silmät punaisina ja kaukaisuuteen tuijottaen. Se mies jonka kanssa olet ja johon toivottavasti olet rakastunut on oman eletyn menneisyytensäa tuotos, ja sinä haluaisit hävittää kaikki sinua häiritsevät näkyvät jäljet miehesi historiasta. Jos se mies ei olisi seurustellut senkään eksän kanssa niin ei hän olisi täysin sama ihminen jonka kanssa sinä nyt olet.

Jos se mies haluaa palata exsansä kanssa yhteen, niin ei siinä taida paljon yksi sormus tai sen puuttuminen painaa. Vai meinasitko varmuuden vuoksi joku yö tehdä hänelle lobotomialeikkauksen ettei hänelle varmasti jäisi edes mitään hyviä muistoja entisestään/entisistään? Mutta toivottavasti edes elät, kuten opetat ja olet varmasti tuhonnut kaikki omien eksiesi jäljet elämästäsi. Muuten nuo vaateesi kuulostavat entistäkin naurettavimmilta.

Kyllä minäkin saatan jossakin tilanteessa satunnaisesti lämmöllä muistaa entisiäni, mutta niin muistan muitakin elämässäni käyneitä läheisiä ihmisiä. Ne jotka elävät siinä nyt, ovat kuitenkin ne kaikkein tärkeimmät ja vievät leijonanosan ajatuksistani. Ne muut poikkeavat siellä hyvin satunnaisesti.

Jos haluaa ruveta rajoittamaan toisen elämää ja ajatuksia, niin kannattaa muistaa, että se voi iskeä omaan nilkaan. Se voi nostattaa kapinamielialaa ja tehdä siitä kielletystä hedelmästä entistä maukkaamman näköisen...

• -naitunainen

miks miehen pitää tuhota muistot edellisestä naisesta? eihän kenelläkään nyt yhtä naista vaan ole elämänsä aikana.Ja hänen elämäänsä se on,kaikki ne naiset jotka siihen ovat kuuluneet,noin niinku koko elämää ajatellen,vanhainkodissa muistellen.
        Aika itsekästä on käskeä tuhoamaan kuvat ja vielä heittämään sormus pois. Ei sellaisesta suhteesta pidemmänpäälle tule kuitenkaan mitään,jos toinen on noin itsekeskeinen ja huonoitsetuntoinen.
        Olen nainen ja toistamiseen naimisissa.Olen hyvin onnellinen ja mieheni on aivan ihana ,suuri rakkauteni.En haikaile edellisen perään joka oli nuoruuden rakkaus ja toistakymmentä vuotta hänen kanssaan elin.Silti pidän hänen antamia koruja ja vihkisormukset on korurasiassa.
        En mistään hinnasta heittäisi niitä pois,ne ovat osa minun elämää,eikä niillä silti ole sellaista tunnearvoa,et nykyisen puolisoni pitäisi olla huolissaan.Onneksi on tervepäinen mies,ei pohdi moisia.

• elämä on ihanaa

Itselläni on entiseltä naisystävältäni saatu kaulakoru, joka oli syntymäpäivälahja. Enkä todellakaan pidä sitä korua siksi että sillä olisi jotain tunnearvoa. Ainoastaan siksi että se on kiva. Tottakai muistan keneltä olen sen saanut, mutta ei siinä sen enempää. Paljon parempi muisto on yhdeltä entiseltä Naisystävältä saatu ikuinen arpi olkavarteen, joka tuli yhdessä hekuman huipussa. Sen näen joka aamu peilistä. Se vasta hymyilyttää, mutta sitä ei kukaan muu saakaa tietää :)))

• Jussi vain

Ymmärrän että sattuu, miehet eivät nimittäin pidä kaulakoruja tai korvarenkaita tms. Harkitse onko hän sinulle se oikea.

• lähesheterosiisitsekin

Mutta tosi mies ja täyspäinen hetero keskustelee korujen symboliikasta Parisuhde-palstalla ;)

• JamesD

on exän ostamat housut jalassa.

• avoimin silmin

hei haloo, sehän on vain koru...
      itsellänikin on lasten ja exän ostama koru kaulassa. eikä se ole vaivannut ketään..
      älä ole niin turhan nipo..

• kapusta1

kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia,toista loukkaa toiset asiat ja jos tätä ei ota huomioon voi olla paikallaan HARKITA YHDESSÄ OLOA UUDESTAAN

• Jo on jutut
        kapusta1 kirjoitti:

kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia,toista loukkaa toiset asiat ja jos tätä ei ota huomioon voi olla paikallaan HARKITA YHDESSÄ OLOA UUDESTAAN

Sen miehen kannattaa kyllä pohtia pari kertaa ollakko vai eikö olla herkkähipiän kanssa. Jos korusta suuttuu, niin mistä muusta sitten?

• argggh

voi vissy!

ja sitten naiset vielä ihmettelee mikä on kun mies ei viihdy nurkissa!

unohda nyt tuo mies, ja lataa peti täyteen niitä koruja joista tykkäät!
      niitä voit hinkata ja pitää mitä milloin missä itse haluat.

samaan sarjaan kun naiset jotka väittää että kun hiirellä kopioi, niin hiiren voi vaihtaa toiseen koneeseen ja liittää tekstin.
      ja muista kääntää sähkötöpselit oikein päin!

• kapusta1

oletko sovinisti

• eimosh

tuuppa kuule käymään kylässä niin imasen lemmarin kaulaan, sattuu varmaan ukkos hipiään pahemmin kuin mitätön koru. :D

• Pah..

Jos mun mies pakottais heittään exältä saamani kauniin korus pois vain siksi että se on exältä niin mies lähtis samantein vaihtoon. Se on vaan koru josta pidän. Otan sen hyvin harvoin pois. Eikä se tarkoita että exää edes miettisin.
      Noloa ja inhottavaa olla niin mustasukkainen että pakottais heittämään menemään jotain exältä saatua. Mun miehellä on kansiossa kuvia ajalta ennen minua. Kuvissa on myös EXÄ!! Siis ihan kauheaa.. itkettää ymymymym.. Eli toisinsanoen.. Ei vois vähempää kiinnostaa.. On mun miehelläkin menneisyytensä. Niin on mullakin. Miks surra sitä että toisellakin on menneisyytensä? Oo onnellinen kun miehelläs ei ole lapsia.. Ne vasta exästä muistuttaakin... Omalla ex miehelläni oli lapsia.. Mutta ei se kyllä koskaan haitannut..

Kaikilla on menneisyytensä.. Eikä koru tai kuva tai mikään tarkoita perään haikailua vaan ihan muistoja.. Esim. Kuten yksi jo laittoikin että muistoa siitä ettei tee toiste väärin ym.

On sulla kyllä huonosti asiat jos noin mustasukkainen olet. Itse en edes kehtaisi vaatia tommoisia ja tosiaan.. äijä lentäis pihalle jos vaatis multa vastaavia. Se sun mies on sun kanssas.. Miten se exä siinä on ongelmana muka?

• kapusta1

tässä elämässä on niin että jos toiseen suuntaan kumartaa niin toiseen pyllistää, eli elämän eläminen ilman puolensa valitsemista ei pitkän päälle onnistu, pitäköön korua joskus ei jatkuvasti,koru on koru laatikossakin mutta kaulalla sen merkitys on tärkeämpi

• Morum
        kapusta1 kirjoitti:

tässä elämässä on niin että jos toiseen suuntaan kumartaa niin toiseen pyllistää, eli elämän eläminen ilman puolensa valitsemista ei pitkän päälle onnistu, pitäköön korua joskus ei jatkuvasti,koru on koru laatikossakin mutta kaulalla sen merkitys on tärkeämpi

Minullakin on kaulassa jatkuvasti 24/7 eksältä saatu koru, ja se on jopa niin merkityksellinen, että piti nytkin ihan tarkistaa, että onko se paikallaan. En olisi moista edes ilman tätä keskustelua muistanutkaan.

Se että sinä annat asioille joitain merkityksiä, ei tarkoita, että muut ajattelisivat samalla tavoin. Ja se ei tosiaan tarkoita, että sinä määrittelisit mikä on se oikea tapa ajatella ja pakottaisit muut elämään sen mukaan.

Tässä elämässä puolensa joutuu aika pitkälti valitsemaan lähinnä sellaisten yksisilmäisten mustavalkoisesti ajattelevien takia, jotka jostain syystä haluavat väen vängällä pakottaa kaikki asiat joko-taiksi. "Olet joko meidän puolellamme tai meitä vastaan." Meistä monet muut näkevät vähän laajemmalle sen, ettei maailma oikeasti koostu vain vastakohdista ja näemme niitä muitakin sävyjä. Ja pystymme tarvittaessa tekemään myös kompromissejä ilman että jäisimme sen takia katkeriksi vaikka emme saaneetkaan 100% mitä halusimme.

• tsiesus

Eli: "ex:n", "Ex:N", "ex:ssä"? Opettele kirjoittamaan, palaa sitten "astialle".

• nainen......

Olen antanut eräälle ns. toisellemiehelle aikoinaan sormuksen, jotta vaikka kaikki päättyisi, hän muistaisi meidän hyvät hetket, vaikka onkin nyt solminut avioliiton toivon hänen säilyttävän sormuksen. En ole uhka miehen liitolle, enkä halua että vaimo olisi mustasukkainen sormukselle. Ei se hänen miestä vie.

• Pallo nilkassa

Kaikkia kanssa. Tuskin muistaa.

• ei niin rimppakinttu

.. itellä vähän sama tilanne... käske sitä heittää se koru pois. Mies mulle eka purnas vähän ainaa exänsä antamista nalleista jotka oli kirjahyllyssä, mutta sitten kun sanoin että tällänen peli ei vetele niin sit purnauksen kautta ne nallet lähti. Heidänkin ero oli ollu täysin mätä, joten ihmettelen että mies viitsi moisia pitää esillä. Otat miestä nyt niskasta kiinni, ei se ole "vain koru" vaan se on sen exän side vielä sun miehees. Ole vahvana!!

• Mies27....

Jos mulla olis tommonen muija niin voin kyllä kättelyssä sanoo että ei tulisi suhteesta mitään, keskityt ja järkeilet epäolennaisia asioita aivan liikaa. Itsevarmuutesi ei riittäisi ainakaan minun kaltaisen miehen kanssa olemiseen.

• samaa mieltä

Aivan samaa mieltä.. Itse kyllä olen nainen, mutta jos mies itkisi netissä tuollaisia asioita niin ei olisi mulle sopiva.. Entiset on entisiä.. Mikä uhka ne muka on? Itsevarmuus on se mikä toisessa ainakin muhun vetoaa.. En kyllä itsekään itke miehen entisen eukon ostamasta nallesta ja korvakorusta.. Ja uskoisin että jos jonkun itsetunto kriisin saisin ja alkaisin asiasta vinkumaan niin en sopisi hänelle.

• kapusta1

samoilla linjoilla minäkin olen varsinkin jos se koru on jatkucasti kaulassa,missä sinun antamasi korut ovat.kokeile ja osta hänelle jotain ja katso kumpi kaulaan jää

• Nainen, jolla on itsetunto

No entä, jos ostaa korun joka ei ole miehen mielestä hieno? En minä ainakaan käytä kun omasta mielestäni hienoja koruja. Olen saanut lahjaksi ja muuten muiltakin kun miehiltä sellaisia koruja, jotka eivät sovi minulle ja tyyliini. Siis sellaisia koruja, joista en pidä. On ihan sama onko antaja kuinka tärkeä, mutta laatikkoon se jää. Ja taas, hienoja koruja käytän, vaikka olisin saanut ne ex-anopilta (en saanut ex-anopilta koruja, älkää huolehtiko :D).

Mikä tässä nyt on niin vaikeaa? Koru tai vaate on käyttöesine, jonka merkitys on vihki/kihlasormusta lukuunottamatta ensisijaisesti esteettinen. Näin siis useimpien mielestä. Se, että käyttäisi exän antamaa korua silti, tarkoittaisi sitä että joko tykkää juuri siitä korusta eniten tai on tottunut juuri siihen koruun.

Mutta joo, kannatan minäkin sitä ajatusta, että ap ostaa miehelleen vaikka korun. Jos tästä asiasta on tapeltu, mies ansaitsee hyvitystä.

• ancelikaN

Minullakin on ex miehen ostamat ranneketjut 4 jokaselle avioliittovuodelle ja sormuksia 2 synttärilahjoja...kaulakorua ei tosin ole kuin perintökoru...en ainakaan ottais näitä pois kun kerran olen ne saanut lahjaksi...erijuttu on ex kihla- ja vihkisormusten pito.Mulle ei tulis mieleenkään että näitä en pitäs vaikka ex ukko on jo toisen kanssa aviossa....

• Tiivivaavi

siinä on kun naiset tekee pienistäkin asioista suuria? Onko todellakin niin suuri asia että täytyy nähdä vaivaa jostain korusta?

• ko.ko

Se on varmaan niin, ettei sitä mennyttä elämää edes tarvitse pois pyyhkäistä. En minä ainakaan jostain korusta närästyisi.

• edellen onnellinen

Tulipa elävästi mieleen muistot n. 16 vuoden takaa kun omalla miehelläni oli laatallinen kaulaketju kaulassa ja huomasin suhteen alkuvaiheessa että se oli ex:n antama ja siellä on ex:n nimi toisella puolella.

Itkin silmäni punaisiksi kun en voinut tajuta, että toisen korua enää pidetään ja siinä on vielä nimikin!
      Miehelleni se ei tainnut olla kummoinenkaan juttu. Oli vaan tykännyt korusta.
      Vuodatukseni jälkeen hän taisi ottaa sen seuraavan päivänä pois kaulastaan (ei heti kuitenkaan).

Kauan aikaa se lojui hänen laatikkonsa pohjalla ja joskus tuli minua vastaan. Viimeisimmässä muutossa taisi hän laatikoita siivotessaan vihdoin heittää sen pois. Tuskin muistikaan että sellaisen omisti vielä.

Olemme olleet 10 vuotta jo naimisissakin ja yhtä ihanan on mieheni vieläkin, joten älä tee korusta liian isoa numeroa. Miehille ne eivät ole niin tärkeitä. Tiedän kyllä miltä sinusta tuntuu, mutta miehesi on nyt sinun ja jättänyt ex:änsä. Koru on vaan koru.

• Nutturatäti

>>>Itkin silmäni punaisiksi kun en voinut tajuta, että toisen korua enää pidetään ja siinä on vielä nimikin!
        Miehelleni se ei tainnut olla kummoinenkaan juttu. Oli vaan tykännyt korusta.

>>>älä tee korusta liian isoa numeroa. --- Koru on vaan koru.

Olipahan viesti. Itkit hysteerisesti korun takia, mutta sitten kun mies sinun mieliksesi otti sen pois niin sitten se ei enää ollutkaan niin tärkeä.

Jos pointtisi oli, että olit nuorena tyhmä ja nyt olet viisastunut, niin voisit ihan sanoa sen. Nyt viestisi on vain tyhjää jeesustelua: koru on vain koru mutta silti on ihan hirveän kamalaa jos miehellä on exän antama koru.

Aloittajalle moni on jo vastannutkin hyvin, hänelle minulla ei ole mitään uutta. Minäkin ennustan, että tuolla asenteella suhde jää hyvin lyhyeksi. Mies ei yksinkertaisesti jaksa tuollaista täysin typerää niuhotusta turhista asioista, ellei hän ole ihan nössö. Aloittaja eläköön sinkkuna ja teeskennelköön neitsyttä itsekseen, antaa miehen elää jonkun sellaisen kumppanin kanssa joka ei luule olevansa maailman napa.

• nlfdse

Kaikki exän aikana olleet tai saadut tavarat pitäisi heittää? Ne ovat vain tavaroita. Tuskin itsekään heittäisit vuosien aikana kertyneitä koruja menemään, on niillä muistoarvoa jos ei rahallista. Taidat olla nuori tyttö, joka ei halua, että poikaystävällä on ollut elämää ennenkuin hänet tapasit. Se on vaan ihan mahdoton toive, joten elä sen kanssa tai eroa. Varo hankkimasta tai olemasta vastaanottamatta itsellesi mitään arvokkaampaa kuten esim. koruja tai huonekaluja, sinähän et enää voi käyttää niitä ikinä, jos menet naimisiin jonkun toisen kanssa. Typerää. Pitäisikö hyvä sänkykin heittää menemään, jos joku exä on siinä joskus nukkunut, mennä kauppaan ja ostaa uusi? Herää!

• In Love

Käytännössä miehesi sai korun kiitokseksi erosta!
      Eikä hän varmasti olisi kanssasi, jos haluaisi olla edelleen exänsä kanssa.

Itse pidän yötä päivää koruja ja osa niistä on lähtöisin exältä, mutta minulle ne ovat koruja siinä missä muutkin. Kehoitan vielä miettimään onko moinen asia suuttumisen arvoinen. Kaikilla meillä on menneisyys eikä sitä pyyhi pois mikään. Elä tätä hetkeä ja ole onnellinen!

• Eroja nähnyt ja kokenut

...sulla ongelma... Eli ei taida olla oikeita ongelmia kun niitä pitää keksimällä keksiä. Asiat on kaikki varmaan kertaalleen ketjussa sanottu, mutta tiivistettynä:

- kysy mieheltäsi - vastauksesta tiedät missä mennään vai mennäänkö missään
      - koru VOI olla henkilökohtainen - mitä sitten? tekeekö se sinusta vähemmän tärkeän?
      - koruun voi kiintyä sitä pitäessä vaikka sen antajalla ei enää olisikaan suurta merkitystä
      - ehkä miehesi vain pitää korusta sen ulkonäön takia
      - selostuksesi perusteella koru voi symboloida juuri EROA (ks. mitä itse kirjoitit) ja on SIKSI miehellesi tärkeä ei siksi, että se on saatu eksältä

Esimerkkinä: itselläni on ollut kymmenen vuotta kaulassa vanhemmilta saatu koru ja koru ei niinkään muistuta minua vanhemmistani vaan vain on "osa minua"

Tässäpä tärkeimmät...

• Henkistä kasvua, kiitos.

Huono itsetunto ei kestä toisen menneisyyttä ja toisen elettyä elämää. Mikäli sinulla on tarve muuttaa toinen itsesi näköiseksi ja kuin puhtaalta pöydältä luoduksi, sinun luomasi näköiseksi mieheksi, ei suhteella tule olemaan mitään mahdollisuuksia kestää aikaa päälle.

Ole siis hyvä ja katso peiliin kriittisesti. Miksi et kykene hyväksymään sitä, ettet ole ensimmäinen ja ainoa ihminen hänen elämässään? Sinä et voi omistaa toista ihmistä etkä muuttaa häntä haluamaksesi, sillä silloin et rakasta häntä vaan omaa mielikuvaasi hänestä. Kasva aikuiseksi ja lopeta kitinä turhasta. Anna toisen ihmisen olla yksilö, jolla on menneisyys arpineen.

Jos tapasi on heittää kaikki entinen pois, niin oletko tullut ajatelleeksi miten huonosti hyväksyt oman itsesi ja eletyn elämäsi? Sinä olet virheidesi ja tekojesi summa, kuten jokainen meistä on. Toiset tarvitsevat konkreettisia esineitä pitämään itsensä kiinni tehdyissä päätöksissä ja hyväksyvät entisen elämänsä, ovat mahdollisesti ottaneet siitä opiksi jne. Ja toisille jotkut esineet muistuttavat tehdyistä asioista, toisia taas säilytetään niiden itsensä takia. Mitäpä jos miehesi vaatisi sinua olemaan vailla aiempia kokemuksia? Teeskentelemään ensikertalaista ja vielä muuttamaan itsesi sellaiseksi? Ajattelepa sitä.

• Hellurei13

Naurettavaa! Se on vain koru. Ryhdistäydy!

• jljkljklj

minäkään ukolla entisensä kaulakorua.pois vaan entisten antamat korut.minusta se on loukkaavaa toista kohtaan,koska jostain syystähän se koru halutaan pitää.

• jhkjhghj

et kerro kuinka tuore suhteenne on, mutta pitemmällä aikavälillä kyllä koru lähtisi, jos olis minun miehestä kyse! IHAN varmasti on näkymätön side entiseen elämään ja muistoihin, turha väittää muuta! ja jos se ei miestäsi haittaa, niin jo se, että se kaivelee sinua, olisi syy olla pitämättä korua... vaikka ei mustasukkaisuuttasi ymmärtäisikään, niin jos haluaisi olla sinulle mieliksi, niin koru kyllä lähtisi, jos mies yhtään ajattelisi asiaa sinun kannaltasi.

• ::::

Oma avovaimoni halusi pitää kihla- ja vihkisormuksiaan tai kysyi, että haittaako mua jos pitää niitä. Olivat kuulemma niin kauniita ja tärkeitä hänelle. Silloin hän odotti lasta meille ja minä suunnitelin kosivani häntä. Tuntui käsittämättömän pahalta ja näki se sen mun naamastakin. Ei se niitä koskaan pitänyt. Koko ajatus oli minun mielestä pyöristyttävä ja jätti ikuisen arven. No oon jonkin mielestä varmaan epänormaali, mutta näin minä asian koin. Lisäksi avovaimoni oli itse sairaanloisen mustasukkainen. Jos olisi ollut toisin päin, niin minulla ei varmasti olisi silmiä enää päässä.
        Kyllä se vain niin on, kun toiseen suuntaan kumartaa, niin toiseen pyllistää. Vaikka kaikki ei mustavalkoista olekkaan. Mutta alkuperäiselle kirjoittajalle. Suosittelen puhumaan asia rauhassa halki ja pois päiväjärjestyksestä. Mustasukkaisuus pilaa monta hyvää suhdetta.

• kapusta1

niinpä meidät leimataan vanhanaikaiseksi tms. kun puhumme totta ja tajuamme mitä koru oikeasti merkitsee, tutkikaa historiankirjoja

• Yksi vaan ihmettelee
        kapusta1 kirjoitti:

niinpä meidät leimataan vanhanaikaiseksi tms. kun puhumme totta ja tajuamme mitä koru oikeasti merkitsee, tutkikaa historiankirjoja

No mitähän joku exän antama härpäke oikein merkitsee? Kerro kun tyhmä ei tajua. Mitä mun sohvapeitto merkitsee? Onko se joku ikuisen ja minun puoleltani kuolemattoman rakkauden symboli, kun en nyt kallista ja hyvää peittoa ole poiskaan heittänyt? Pitääkö se polttaa? Pitääkö miehen t-paita polttaa? Se on exältä! Pitääkö mies polttaa? Exä on koskenut siihen! Voi olla exäpöpöjä! Hyi!

Minkä ikäinen olet? Nuoruuteen kuuluu ehdottomuus, mutta aikuisen naisen ei kannata turhaan eletystä elämästä stressata. Ette te mistään itsellenne kolmekymppistä neitsytpoikaa löydä, paitsi Sinkut-palstalta ja miettikää nyt 2 kertaa haluatteko sekaantua niihin ATM-sekopäihin. Ette halua.

• nyt ei vaan ymmärrä

Haloooo!

• t.mÄ

miten tommosta limanuljaskaa viitsit katsella,, onnen potkuja pers.....
      ja mierontietä tallaamaan,, kadulla on tilaa herralle iloita exänkorusta!!
      onnea rouva parka.. eikä kyyneltäkään mokoman perään.
      anna palaa ja leppoisaa kesää, TERVEYTTÄ

• Minerva kesätuuli

Mun poikaystävällä oli kaulassaan ketjussa exän ostama ( entinen) kihlasormus, vaikka olivat eronneet ajat sitten. Ällöä. Miten kundi voi olla noin tyhmä, ettei tajua miten loukkaa toista osapuolta.Mitä jos mä laittaisin myös exäni sormuksen killumaan kaulaani, niin tulisikohan sanomista. Entisten sormukset joutaa vaikka myydä romukultana, sillä entinen suhde on ohi.

• Miehet ei vaan ymmärrä...

Joo ja asunto, auto, huonekalut ja ylipäätään kaikki mihin ex on koskenut pitää hävittää.
        Minun mielestä myyminen on huono konsti koska tavarat ovat silti olemassa.
        Ei muuta kuin tuleen vaan kaikki.

• Naaraz

Minulla on jatkuvassa käytössä exältä saatu koru. Pidän siitä, ja olisin ostanut sen joka tapauksessa itsekin. Mieheni ei valita moisesta. Olemme exän kanssa nykyään kavereita, ja ihmettelisin kyllä suuresti, jos hän heittäisi pois kaikki minulta saamansa tavarat uuden naisystävänsä vaatimuksesta.
      Miksi exä yleensä pitää aina nähdä vihollisena? Hän on kuitenkin ollut sen oman kullan aiempi kasvinkumppani, jota ilman ko. ihminen saattaisi olla paljon kypsymättömämpi ja alttiimpi tekemään joitain virheitä, joista nyt kiitos aikaisempien suhteitten on jo kokemusta. Itse toivon ainakin, ettei exäni "nyxä" vedä mitään noin lapsellisia pultteja mistään koruista tai vastaavista. Toivon myös, että kaveroidumme jahka tutustumme :). Maailmaa ei tarvitse pilkkoa tiukasti mustaan ja valkoiseen ja menneisyyteen ja nykyisyyteen jos ei välttämättä halua tehdä siitä varta vasten mahdollisimman hankalaa.

• Nainen****

Ehkä voisit ajatella asiaa toisin jos se olisi suhteen aikana ostettu koru, niin vaikka ois pitänytkin? Mutta eron jälkeen...

Ovatko he hyvissä väleissä?
      Kumman puolelta se ero tuli?

Mulle kun ei ole miehet koruja ostellut, tiedä miten niihin suhtautuisin eron jälkeen..

Kihlasormuksia mietin että mitä niille tekisin...??? Kun molemmat sormukset jäivät minulle :( Oisko kenelläkään ehdotuksia? Viedä kellosepänliikkeeseen ja sulattaa?

Aika erikoista kyllä...Ois luullu että KIITOS ois riittänyt?

• Nainen******

Mitä mieltä miehesi on siitä korusta?

Onko hän sitä joskus itse toivonut?

• penttirjfkf

No ei sitä korua poiskaan kannata heittää. Rahaahan siinä hukkaan menisi!

• miiyyy

Mun mies piti yötä päivää exänsä antamaa korua, aikaisemmin en tiennyt, että exä oli sen antanut. Mutta kun sain tietää sen, asia alkoi häiritsemään minua. Mies sanoi vain, että hieno koru ja kalliskin eikä muista exää vaikka koru onkin kaulassa. Mutta minä muistin, mukava harrastaa seksiä kun miehen exän antama koru heiluu naaman edessä.. No mä sitten yks ilta erään riidan päätteeksi päätin avautua korusta.. Mies otti korun ja viskasi metsään. Aamulla molemmat etsittiin korua mutta eihän sitä löytynyt. Ostin miehelleni uuden korun (erilaisen) nykyisin se on kaulassa päivittäin eikä asiasta ole sen koommin puhuttu :)

• nolooo

Mekin pidetään eksän kanssa toisiltamme saamia koruja vieläkin. Niillä on tunnearvoa eikä ne halpojakaan ollut. Et voi olla noin mustasukkanen. Mieti nyt missä yhteydessä se on saanu sen korun, siitä hyvästä että hoiti heidän eron! Hölmö.

• SugarBunny

Itse olen nainen ja en kylläkään seurustele tällä hetkellä, mutta olen kyllä pitänyt exältä saamaani kaulakorua ja korvikset ovat nytkin korvissa. Myös silloin jos olen jotain uuttaa miestä tapaillut. Koska koruilla ei ole mulle mitään tunnearvoa enää. Ne vain ovat mielestäni kauniit. Eli ei miehesi tarvitse exäänsä ajatella kun pitää korua kaulassaan. Ymmärrän kyllä senkin jos se sua häiritsee.

• Kaitsuz

tähän on tasan yksi näkemys mikä minun mielestä on oikea... jos joku asia oikeasti häiritsee toista osapuolta ja varsinkin suhteen alussa, neuvotelkoot asiasta, mikään ei ole liian pieni asia jos mielipahaa siitä saa, mutta kohtuus kaikessa, eli turha mitään ultimaattumeita alkaa jakamaan, molemmat ratkaisee itse sen mikä heidän mielestään on se paras ratkaisu. Kiristäminen tuossa asiassa on typerintä mitä voi tehdä tai uhkailu.

Puhuminen tuntuu muutenkin olevan turhan vaikea asia ihmisille nykypäivänä, jopa erotaan ennemmin kuin keskustellaan kuin aikuiset asioista. Ja samanlailla aikuisiinkuin keskenkasvuisiin jotkut asiat sattuvat enemmän tai vähemmän yksilöstä riippuen, jokainen suhde on yksilöllinen ja molemmilta vaaditaan huomiointia toista kohtaan, eikä vaan sen ajattelua mikä on omaa takapuolta lähellä.

Suhde ei voi hyvin jos toinen voi pahoin, ei siihen molempien pahaa oloa tarvitse, luulisi ihan järjellä olevan ajateltavissa, mutta ei kellään ole mitään oikeutta vaatia toista toimimaan tietyllä tavalla, voi ilmoittaa mitkä asiat on sellaisia mitä ei sulata (esim. pettäminen jne.) ja joiden johdosta lähtee pois jollei toinen osaa sen mukaan olla suhteessa, mutta pidetään se suhteellisuuden taju mukana näissä asioissa... paljon oikeasti tärkeitäkin asioita on elämässä mistä on oikeuskin pitää kiinni viimeseen asti.

Loppujen lopuksi jokainen itse sen päättää mitä sulattaa ja mitä ei toiselta. Keskustelkaa ihmiset kumppaninne kanssa, jos se ei vaan onnistu ikinä niin tiedätte että silloin suhteella ei ole tulevaisuutta jos ei voida millään keinolla löytää tapaa millä kommunikoida.

• -Maaria-

Olen hieman sitä mieltä, ettei exän koruja aleta kaulassa pitämään ellei haluta osoittaa mieltä. Itse ainakin heitin mäkeen koko korun. Alunperin piti heittää se mereen ja juoda kuohuviinit päälle, mutta sitten annoin sen eräälle naiselle. Minä en ole ostettavissa.

• mahtimela puhuu

minä panen säännöllisesti kaikkia ex-ämmiäni. Ajan muuten v12 rs audia. Kyllä siihen nahkapenkille ja nupin nokkaan aina naisia löytyy.

• Malviinos

Mulla on parista enstisestä suhteesta saadut sormukset sormissa, enkä silti heitä ajattele. Pidän vain niistä enkä todellakaan kenekään muun ihmisen vuoksi niitä hävitä. Jokaisella meillä on oma yksityisyys, vaikka ollaankin suhteessa. Yksityisyyttä on kunnioitettava. Ei yksi exän koru voi hyvään suhteeseen vaikuttaa. Pois turha mustasukkaisuus.

• Edvard Rymy

Mies luopuu korusta, kun esität asian hänelle järjellä ja tunteella niinkuin se on. Jos ei luovu, niin pallo on sinulla - lähdet tai jäät.

• ?????????

Miten ton pystyy järjellä selittään?

• isommat ympyrät

kun exäni käyttää edelleen hänelle ostamiani koruja. Erityisesti eräästä jostakin kereikan saarelta stamastani. Nyt hänellä uusi mies (avo) ja mulla uusi nainen (avio) ja me kaikki tulemme erinomaisesti nykyään toimeen keskenämme kun tapaamme joissain tilaisuuksissa. Ei hemmetti, kuinka joku ees voi kuvitella et heittäisin useita vuosia elämästäni ikäänkuin pois - hänhän on lasteni äiti, vaikka rakkauteen tuli enempi kuin ryppy, ei ystävyys mihinkään katoa. Kun rakastelen vaimoani, en todellakaan ajattele exää tai muitakaan naisia vaan rakastelen häntä! Voisko olla niin, et olet mustis sen takia et itse aattelet jotain muuta miestä rakastellessanne - jostain oon lukenut et huomattavasti enemmän näin tekee naiset kuin miehet. En toki yleistä

• Onnellisesti naimisissa

Täällä naiset kehoittavat miestä heittämään exältä saamansa korut mäkeen. Varmaan ääni kellossa muuttuisi, jos mies käskisi naistaan heittämään kaikki exiltä saamansa korut pois. Se on varmaa, jos minä rupeaisin tommoisia kotona ehdottelemaan, niin löytäisin itseni hyvin äkkiä ulkoruokinnasta. Jokaisella meistä on ollut menneisyytensä ja minua ei ainakaan kiinnosta vaimoni aikaisemmat poikaystävät ja tekemiset. Vaimoni on asiasta samaa mieltä ja ei ole minua pahemmin tentannut existäni. Ihan naurettavaa vauhkoamista vain korusta. Kannattaisi ottaa hyväksymäni linja, niin pääsee paljon vähemmällä päänsäryllä, kuin ajattelemalla menneitä asioita ja kuvittelemalla kaikkea tapahtunutta.

• mitenkään

Ei kai korun pitäminen nyt mitään erityistä tarkoita... Muuta kuin että on ehkä exän kanssa edelleen "ystäviä".

Ei tuon kuitenkaan pitäisi vaikuttaa sinun kanssasi olemiseen.

• Korutyttö

Selvitänpä vähän vielä omaa näkemystäni, kirjoittelin siis tuossa aiemmin.

Miehellä oli koru, jota piti yöt ja päivät. Korussa oli kaiverrus "Rakkaudella, xxx", eksän nimi siis. Koru meni kerran kadoksiin saunan jälkeen, ja sitä etsittiin paniikissa kissojen ja koirien kanssa. Ei siis olisi todellakaan tilalle kelvannut toinen samanlainen koru.

Lopulta vuoden seurustelun jälkeen mies otti korun pois (en koskaan sanonut siitä sanaakaan, minun pyynnöstäni ei siis sitä tehnyt). Nyt koru on yöpöydällä, ja näen sen joka ilta mennessäni nukkumaan.

Minusta tuollainen on enemmän muisto eksästä, kuin pelkkä käyttöesine.

En ole sitä mieltä että kaikki muistot kuuluisi hävittää tai heittää roskiin, päinvastoin. Elettyä elämäähän se on mistä on kiva säilyttää muistojakin. Mutta itse en haluaisi mieheni eksästä muistutusta joka ikinen päivä.

• kohtasin pelimiehen

Mulla on myös paljon ex-poikaystävän ostamia koruja, itse asiassa suurin osa, koska suhde kesti niin kauan. En mä niitä sen takia pidä että hän ne osti, vaan korut ovat kauniita ja olisi ihan hullua heittää niitä menemään. Exä ei käy mielen vieressäkään kun valitsen, mitkä korut minäkin päivänä valitsen. No, varmaan itsekin sekoilisin jos oma poikaystävä pitäisi exän ostamia, mutta näin kun omalle kohdalle ja järjellä ajattelen niin eipä olisi syytä... Puhumalla asiat selviää, aikuisten oikeasti.

• mustasukkaisiin piruihin kyllästynyt.

miten sitä sitten asutaan jos,on exänkanssa rakennettu talo,joka muistuttaa koko ajan.exästä
      pitäisikö talo myydä?
      olen pitänyt uudessa suhteessa exän antamaa korua jo 15 vuotta,eikä ole uutta vaimoa häirinnyt.
      minulle se on vain koru,ilman tunnearvoa,kun sitä ei viitsi roskiinkaan heittää.

• no höh..

kyllä. on paljon helpompaa uuden vaimon/miehen kanssa asua jossain muualla kuin samassa asunnossa, jossa pari on aiemmin asunut. okt:n myyminen on toki melko iso asia, ja suhteen tarvitsee olla jo sillä asteella, että ollaan jo naimisissa onnellisesti. itse alkaisin tällöin harkita jo talonkin myyntiä. vuokra-asunnon ollessa kyseessä, vaihtaisin asuntoa kyllä, jos se uutta ystävää häiritsisi.

täälllä puhutaan paljon, ettää "ei viitsi roskiin heittää. seli seli. vanhat korut voi antaa jollekin toiselle, siskolle, veljelle, ystävälle tms, tai myydä pois. myös romukullasta maksetaan, jos korut ovat kärsineet pahoin.

• kapusta1
        no höh.. kirjoitti:

kyllä. on paljon helpompaa uuden vaimon/miehen kanssa asua jossain muualla kuin samassa asunnossa, jossa pari on aiemmin asunut. okt:n myyminen on toki melko iso asia, ja suhteen tarvitsee olla jo sillä asteella, että ollaan jo naimisissa onnellisesti. itse alkaisin tällöin harkita jo talonkin myyntiä. vuokra-asunnon ollessa kyseessä, vaihtaisin asuntoa kyllä, jos se uutta ystävää häiritsisi.

täälllä puhutaan paljon, ettää "ei viitsi roskiin heittää. seli seli. vanhat korut voi antaa jollekin toiselle, siskolle, veljelle, ystävälle tms, tai myydä pois. myös romukullasta maksetaan, jos korut ovat kärsineet pahoin.

kerrankin selväjärkinen ihminen

• GMP1

Mielestäni outoa, että pidetään exän antamia lahjoja tai edes että miksi ostetaan tai muistetaan exiä, kun tietää tasan tarkkaan sellaisen häiritsevän uutta kumppania. Tavallaa loukkaa uutta kumppania ja osittaa epäluottamusta uuden suhteen kanssa. Minä sinuna varmaankin pyytäisin miehesi miettimään asian uusiksi ja luopumaan korusta. Arvaan että sinulla on ällö olo nähdä tuo koru silmissäsi esim juuri sängyssänne...huh

• t

ei miehet kelaa tollaisia paskajuttuja "voinksmäpitäätäkoruakunsainsensiltäjasiltä", ei siihen tarvi liittyä yhtään sen kummempaa symboliikkaa

• nainen +30

Ei miehet todellakaan mieti tommosia. Ainakaan mun tuntemat miehet. Esim. yksi exäni käyttää edelleen mun antamaa kelloa, eikä todellakaan tunnesyistä.
        Itse olin nuorempana mustasukkainen ja minuakin häiritsi poikaystävän tavarat jotka oli saanut exältään. Kelasin just samoja juttuja kuin säkin, vieläkö se välittää siitä... Myöhemmin sit tajus miten turhaa tommonen kelailu on.

Itse menin eron jälkeen suutupäissäni heittämään exältäni saadut korut pois. Jälkeenpäin olen harmitellut asiaa. Osa koruista oli tosi kivoja ja voisin pitää niitä nykyäänkin.

• Taira

Kysytkö sä jokaisesta esinestä keneltä ne on, ja jos on exältä niin ei kun roskiin... Aikuisilla ihmisillä nyt vaan on sitä entistäkin elämää takana. Tulis aika kalliiksi vaihtaa koko sisustus. Vai kuinka moni ostaa uuden sängyn uuden parisuhteen alkaessa ettei siellä vain ole joku muukin nukkunut? Ei o tullu mieleen kysellä koruista mistä ne on peräsin...

• -pete

mee halaamaan sitä ukkoas ja kerro sille miltä susta tuntuu.

• 69696969__

mitä vikaa jossain korussa on, vai ootko mustasukkanen sille korulle?? Itse käytän vieläkin eksältäni saamaa sydän kaulakorua, jonka sain häneltä viime jouluna. Ja erottiinkin jo. En aijo korua poistaa kaulastani vaikka aloittaisin seukkaan jonkun kanssa. Se on sen verran hieno. Ja käyttöönhän se on tarkotettukkin. Mee terapeutille korukammos takia, tai tarkista lääkityksesi!

• Korutyttö

Ihmisillä on ilmeisesti vain hyvin erilaisia käsityksiä tästä asiasta. Minusta on hassua että useat täällä niputtavat huonekalut ja talon samaan korun kanssa. Itse kun käsitän nuo korut, varsinkin mihin on kaiverrutetti rakkaudentunnustuksia eksän nimen kera, henkilökohtaisempana ja romanttisena lahjana kuin vaikka eksän kanssa yhdessä ostettu lattiamatto. On minullakin eksän kanssa yhdessä ostettuja huonekaluja, enkä osaa niitä ajatella kuin huonekaluina. Ehkä jos niihin olisi kaiverettu rakkaudentunnustuksia eksäni nimen kera, olisin niistä luopunut :)

Ihmiset tuntuvat olevan myös hyvin ehdottomia, joko käytetään korua kaikki yöt ja päivät tai sitten heitetään roskiin. On kai sitä muitakin vaihtoehtoja, säilyttää vaikka laatikossa muiden muistojen seurassa tai käyttää silloin tällöin kuten muitakin koruja?

Itse en edes toivoisi että eksästä muistuttavia tavaroita heitettäisiin pois, mutta en myöskään toivo että tuollaisia henkilökohtaisempia ja romanttisempia muistoja hierotaan naamaan ihan joka päivä.

Mutta ei tuomita muita, ihmisillä on vain erilaisia käsityksiä asiasta. Jos toiselle korulla ei ole mitään erikoisempaa merkitystä ja toista se häiritsee, niin ehkä silloin voisi ostaa uuden korun tilalle ja kaikki olisivat tyytyväisiä. Olettaen siis että sillä korulla ei ihan oikeasti ole tunnearvoa.

• Niin ja näin...
        Korutyttö kirjoitti:

Ihmisillä on ilmeisesti vain hyvin erilaisia käsityksiä tästä asiasta. Minusta on hassua että useat täällä niputtavat huonekalut ja talon samaan korun kanssa. Itse kun käsitän nuo korut, varsinkin mihin on kaiverrutetti rakkaudentunnustuksia eksän nimen kera, henkilökohtaisempana ja romanttisena lahjana kuin vaikka eksän kanssa yhdessä ostettu lattiamatto. On minullakin eksän kanssa yhdessä ostettuja huonekaluja, enkä osaa niitä ajatella kuin huonekaluina. Ehkä jos niihin olisi kaiverettu rakkaudentunnustuksia eksäni nimen kera, olisin niistä luopunut :)

Ihmiset tuntuvat olevan myös hyvin ehdottomia, joko käytetään korua kaikki yöt ja päivät tai sitten heitetään roskiin. On kai sitä muitakin vaihtoehtoja, säilyttää vaikka laatikossa muiden muistojen seurassa tai käyttää silloin tällöin kuten muitakin koruja?

Itse en edes toivoisi että eksästä muistuttavia tavaroita heitettäisiin pois, mutta en myöskään toivo että tuollaisia henkilökohtaisempia ja romanttisempia muistoja hierotaan naamaan ihan joka päivä.

Mutta ei tuomita muita, ihmisillä on vain erilaisia käsityksiä asiasta. Jos toiselle korulla ei ole mitään erikoisempaa merkitystä ja toista se häiritsee, niin ehkä silloin voisi ostaa uuden korun tilalle ja kaikki olisivat tyytyväisiä. Olettaen siis että sillä korulla ei ihan oikeasti ole tunnearvoa.

Tässä kommentissa oli pointtia, en myöskään katsoisi kaikkia exään liittyvää materiaa samalla "painoarvolla" niihin liittyvän tunnearvon kannalta. Eli konkretisoisin mitä tarkoitan oman kokemuksen perusteella niin, että nukun samassa sängyssä jonka nyk. rakkaani on aikoinaan ex-vaimonsa kanssa hankkinut, miehelläni on koko ajan kaulassa exänsä aikoinaan ostama harrastusaiheinen kaulakoru jne... ei häiritse tällaiset asiat. Ja yleensäkin se että hänellä on menneisyys, muutenhan en hyväksyisi hänen lastaankaan.

Mutta... nyt tulee se mutta johon aiempikin kirjoittaja viittasi... eli henk.kohtaisempi ja romanttinen muisto exästä muistuttamassa joka päivä voi mielestäni aiheuttaa mielipahaa, ilman että ko. hlö olisikaan sairaalloisen mustasukkainen tai epätasapainoinen. Itsekin esim. pyysin asiallisesti ja kauniisti miestäni ottamaan pois jääkaapin ovesta hänen ent. hääpäivästään muistuttavan rakkausrunon, joka oli siis muisto ko. päivästä hääparin nimillä jne. Eli joka päivä jonkun romanttisen exään liittyvän asian näkeminen ei välttämättä tunnu miellyttävältä. Vaikka tiedänkin ettei hän haikaile entisen perään.
        Joten jotenkin ymmärrän että tämän viestiketjun aloittajaa häiritsee jollain tasolla nyk. miehen pitämä koru jossa lukee rakkaudentunnustus exältä nimen kera... ja jos miehen käytös korua kohtaan on selkeästi kaikkea muuta kuin neutraali... hmmm.

• Enkeli-trio

miehet ei taatusti ajattele asiaa noin tunteitten kannalta.
      et voi olla korusta mustasukkainen,hölmöä.
      vai oletteko ihan teinejä vielä ?
      koru on koru,eikä simmosta edes kukaan muista koko aikaa...
      siis ei miehesi ns. tunne kaulassaan mitää roikkuvan.
      älä sinäkään liikaa roiku,ettet tukahduta uutta suhdetta.

mutta jos se ihan kamalasti häiritsee,niin kerro se hänelle !

• niih___

asia voi olla noin, tai voi olla olematta. Ilmeisesti he kuitenkin erosivat ilman että jäi katkeruutta. Jos haluat miehen joka ei muista exiään, älä ota käytettyä. Joko muistaa hyvällä, pahalla tai sekä että. Eikä se sinun arvoasi vähennä millään lailla. Anna pitää korunsa, mutta sano vaikka että ottaa yöksi pois jos häiritsee.

• intiaani68

moikka! mulla on exän antama suomi leijona koru kaulassa ja uusi vaimoni hyväksyy sen täysin koska tietää että tykkään korusta enkä pidä sitä muistona tai sen takia että olen sen joltain tietyltä saanut!!!

• yks vaa

vieläkö haaveilee entisestä josta on jo eronnut....onko jäänyt vielä kaiveleen...ehkä? anna lähöt jos ei välitä mitä pyydät jos ei muukaan auta...

• Sepä vaan

Pienestä on suhde (rakkaus?) kiinni, jos yhden korun takia se pitää katkaista. Mutta ehkä parempi niin, koska jos homma kaatuu tuollaiseen, se olisi jokatapauksessa ollut menneyttä kun eteen olisi tullut joku oikea ongelma...

• ONNEA TEILLE MATKAAN

Ettekö te uudet paskat ymmärrä,että suhdetta ex:ään ei voi katkaista sahalla,partakoneella,saksilla.Ollaan vanhat muakana menneisyyden takia,lapset,yhteinen työ,samat harrastukset...jne.
      MITÄS OTATTE TOISTEN VANHOJA KAYTETTYJÄ?Pitäkää omaa vanhaanne hyvänä ja rakastakaa kunnes kuolemaa teidät eroittaa-tai kouluttakaa uusi koira tavoillenne,
      Itse eronnut 10v sitten ja yhä olemme tekemisissä päivittäin ex:n kanssa,ja KIVAA ON.EI PALJON UUDET SUTTURAT PAINA,MUTTA TARVIAAHAN NE MIEHET TARPEITAAN TYYDYTTÄÄ.pAREMPI TE KU MAKSULLISET HUTSUKAT...HAHAH,REPIKÄÄ TÄSTÄ!

• poffunen

Ite huomasin et mun eksä käyttää viel korua jonka oon sille ostanut yhdessä ollessa.. Toisaalta se tuntu hyvätä, mut alko just miettii et miksi se sitä pitää oikein. Itselläki on jotain sen ostamia koruja, melkein kaikki oikeastaan. Mutta ajattelin et ne on vaan koruja, osa itse valitsemia, niin miksei niit vois käyttää.. Vaikka onhan niil muistonsa, mut käyttämät hyvät korut menis hukkaan.. :)

• Elämänkokemusta jo himpun verran

Jos hänellä on ollut pitkä suhde exäänsä eli tämä on suuri osa hänen historiaansa, älä mene väliin sillä vain satutat itseäsi. On hienoa, jos kaveri pystyy pitämään hyvät suhteet entiseensä (siis oikeast vain hyvän kaverisuhteen), kertoo hänestä ihmisenä paljon hyvää. Mutta tarkista toki, että kyseessä ei ole mikään turha päiväuni menneestä..

Tsemmpiä yhteiseloon - elä joka hetki nauttien äläkä käytä aikaa turhiin murheisiin, murehdi sitten jos ja kun syytä ilmenee.

• kokmusta samasta

...siis kyse on materiaalista...kulta hopee tms! Jos sulla olis sun exäs ostamat korvikset, upeet ihanat korvikset joita himoitsit aina kun menit kultasepänliikkeen ohi niin heittäsitkö ne helvettiin siks että exäs makso ne!
      Nyt herää ja nopeesti! Itte teet asiasta suuren, tuskin kukaan ajattelee noin joka on varma itsestään ja suhteestaan. Anna korun heilua vaan jatkossakin.

• safarr

itse jos olisin vastaavassa tilanteessa tiedän että suuttuisin niin paljon että mies ottaisi korun pois, vaikka tavallaan se on vain koru ja tiedän että jos koru olisi itselläni pitäisin sitä samalla tavalla kuin miehesi, mutta olen vain liian mustasukkainen kestämään tollaista! koru kaulasta!

• menneisyys mukana

Nainen**** 5.9.2009 04:39 Kirjoitti:
        " Mulle kun ei ole miehet koruja ostellut, tiedä miten niihin suhtautuisin eron jälkeen..
        Kihlasormuksia mietin että mitä niille tekisin...??? Kun molemmat sormukset jäivät minulle :( Oisko kenelläkään ehdotuksia? Viedä kellosepänliikkeeseen ja sulattaa? "

Minä kannatan tuota sulattamista. Se on hyvä idea! Ajattele jos ne sulattais ja valais joksikin uudeksi? Riipukseksi? Tai hei! Teetä uusi sormus kahdesta vanhasta!!! Ajatuksella että menneisyys saa olla nykyisyydessä mukana, vain hieman eri muodossa.
        Kylläpä keksinkin hyvän!! :D
        *tyhmää kun ei ole itsellä mahdollisuutta toteuttaa... vallan innostuin!* :)

Aloittajalle sanon, että eksältä saadut korut on kuitenki vain koruja. Tunnetko itse aina suurta eksän kaipuuta kun aamulla mietit minkä korun puet yllesi?
        Jos tämä eksän antama koru on romanttisella kaiverruksella varustettu, "Kiitos eromme hoitamisesta, Rakkaudella "Exä"" (?!) niin silloin voit ottaa asian puheeksi. Kyseinen koru on kuitenkin vain kiitos hyvin tehdystä työstä. Ja itseasiassa kun oikein ajattelen, ymmärrän tämän exän eleen. Ei sen tarkoituksena ollut että se jää sinua kaivelemaan, se oli kiitos miehelle. Yhtä hyvin se olis voinu kiittä satasella, mutta kun exä on nainen, hän tietää että se satanen olisi ollut tyhmä kiitos.
        Niin, nukutko ukkosi luona? Onko tosiaan tullut mieleen että siinä samassa sängyssä ukkosi on peuhannut eksänsä kanssa? Samalla suulla suudellut, samalla mun*lla häss*nyt... (anteeksi viimeisimmästä, asiatonta, en vain voinut vastustaa)

• pappa neuvoo

Älä ole moksiskan. Minun exäni käytti aikanaan uuden ukkonsa sormusta ollessan viä naimisissa minun kans. Se oli kyl kornii. Ja viimeisin naisystäväni käytti sen aikaisen aviomiehensä antamia koruja seurustellesaan minun kanssani. Joten "so not". koruja ne kuule vaan on. Pienenä vinkkinä: mene ja tutkituta pääsi hyvisä ajoin, kun polet mustasukkainen koruillekin.

• paron

jos sä olet noin mustis jostain ketjusta,niin eroa jo heti.suhde ei kestämään kauan.mullakin ex.n maalaama taulu seimällä ja seuraava tyttöystätä oli sitä hirveesti vastaan,erottiin.ei pelkästään sen takia.nykyinen kysy mist oot saanu sen,kerroin et ex maalas sen.avovaimonikiin pitää ex:ltä saatuja tavaroita eikä se ole tuottanu ongelmia.ihmisillä pitää olla menneisyys kuitenkin.

• läski late

Voi juma ei kukaan voi olla noin pikkusieluinen. Katso nyt vähän laajemmalti äläkä tuijota yhtä korua. Harjoittele muutenkin keskittymään vähän johonkin isompiin ja järkevämpiin kokonaisuuksiin niin ei tarvi pienen pään pyöriä ihan noin pienten asioiden ympärillä.

• kasvamaan siitä

Voi olla totta että tollasesta näkee vaivaa, mitähän muuta exältä saatua tavaraa siltä vielä löytyy, siitä tuleekin sit jo varmaan ero jos käyttää exältä lahjaksi saatuja boksereita vaikka.

HALOO

• kumpi sulla

vaikuttaa siltä, että vastauksissa on selvä kahtiajako. ilmeisesti lyhyissä suhteissa olevat tai ei vielä suhdetta ollenkaan (sinkku, seurustelu, ehkä kihlausaste) ovat sitä mieltä, että nipotat turhasta. Sitten taas ne, jotka ovat naimisissa tai pidemmässä suhteessa, ovat sitä mieltä, että koru vaivaisi heitäkin. :)

• Kaikki on aina naisen vika.

Olen nainen ja huommannut kuinka mielettömän mustasukkaisia miehet ovat exästäni. Sanakaan en saa sanoa, joten voin vain kuvitella millainen älämölö nousisi jos käyttäisin exän antamaa korua.

Tyypillinen miehen mielipide tuntuu olevan, etten saa olla missään tekemisissä exän kanssa hänestä ei saa sanoa mitään hyvää.

Eli toisinpäin tuo tilanne olisi ainakin niin etten naisena ikinä uskaltaisi käyttää mitään exältä saamaani korua. Miesten mustasukkaisuus on aivan käsittämätöntä.

• kyllä näin on
        Kaikki on aina naisen vika. kirjoitti:

Olen nainen ja huommannut kuinka mielettömän mustasukkaisia miehet ovat exästäni. Sanakaan en saa sanoa, joten voin vain kuvitella millainen älämölö nousisi jos käyttäisin exän antamaa korua.

Tyypillinen miehen mielipide tuntuu olevan, etten saa olla missään tekemisissä exän kanssa hänestä ei saa sanoa mitään hyvää.

Eli toisinpäin tuo tilanne olisi ainakin niin etten naisena ikinä uskaltaisi käyttää mitään exältä saamaani korua. Miesten mustasukkaisuus on aivan käsittämätöntä.

Miehetkin osaa olla tosi mustasukkaisia. Joskus tosiaan täytyy oikein varoa sanojaan, jos on jotain, mitä pitäisi sanoa ja joku exä liittyy asiaan. Täytyy ihan selkeästi lisätä siihen jotain, mikä mustamaalaa exää, että mies on tyytyväinen. Siis tyyliin: ensin se, mitä piti sanoa, sitten lisäys päivittelevään sävyyn, että oli sekin kyllä sellainen ja sellainen, onneksi sinä KULTA olet erilainen..

• Nainen vaan.
        kyllä näin on kirjoitti:

Miehetkin osaa olla tosi mustasukkaisia. Joskus tosiaan täytyy oikein varoa sanojaan, jos on jotain, mitä pitäisi sanoa ja joku exä liittyy asiaan. Täytyy ihan selkeästi lisätä siihen jotain, mikä mustamaalaa exää, että mies on tyytyväinen. Siis tyyliin: ensin se, mitä piti sanoa, sitten lisäys päivittelevään sävyyn, että oli sekin kyllä sellainen ja sellainen, onneksi sinä KULTA olet erilainen..

Miehet ovat mustasukkaisia. En saisi kertoa käyneeni exän kanssa jossain kivassa paikassa. Ikäänkuin exään ei saisi liittyä mitään mukavia muistoja. Hirvee murjotus joka asiasta.

Kuitenkin pitäisi olla avoin ja rehellinen ja kertoa elämästään. Miesten miellyttäminen on niin vaikeaa.

• Nutturatäti

No näköjään pystyy näinkin laajasta keskustelusta poimimaan vain ne viestit jotka vastaavat omaa mielipidettä ja unohtamaan muut. Useimmissa viesteissä ei lue kirjoittajan ikää tai suhdehistoriaa, mutta kyllä nyt niistä joista käy ilmi että on tai on ollut pitkä suhde, suurin osa on sitä mieltä että aloittaja nipottaa turhasta. Niistä taas joiden mielestä korut ja muu exästä muistuttava joutaa roskiin suurin osa on teinejä, joilla ei ole takana kuin korkeintaan joku lyhyt suhde -- liekö kaatunut juuri vastaavanlaiseen nipotukseen?

• miäs ikää 27 vuotta

Minulla on vieläkin ex:ien ostamia paitoja ja käytän niitä hetkittäin nykyinen mainitsi asiasta ja sille oli vain sanottava että minähän en hyviä paitoja roskiin heitä vain sen takia että ne on ex:äni ostanut.

Se ei todellakaan takoita miehesi suhteenkaan yhtään mitään muuta kuin että on saanut lahjan ja pitää sitä sillä kuka sen on ostanut ei ole sinällään mitään merkitystä miehen arvomaailmassa.

• kfglk<jhgkj

No paita on kyllä aivan eri asia, kuin kaulakoru. Oikeesti.

• Micke vaan

Mulla on tällä hetkelläkin exän antama kaulaketju kaulassa. En mä silti ole exää:ni mitenkään muistellu tai kaipaillu. Ihme asioista ihmiset kantaa stressiä. Kait se on sitä kun on asiat niin hyvin niin tarvii jo vähän väkisin kehittää jotain ongelmia niinku esim. ex:än antamasta korusta.

• ex-mustis

Ymmärrän sinua vallan hyvin, olen itse olut samanlaisessa tilanteessa. Rakastellessa toisen naisen salakielinen rakkausviesti killui välillä suussa. En koskaan sanonut mitään, mutta mietin oman riipuksen ostamista tilalle. Olen myös ostanut sydänriipuksen nuoruuden avomiehelleni eron yhteydessä silkasta helpotuksesta, kun raskas vaihe alkoi seljetä. Annoin sen vailla tunnesiteitä, mutta muistoksi kuitenkin siitä, että rakkautta oli ollut. En olisi ollut pahoillani, vaikkei hän olisi sitä edes käyttänytkään, enkä tiedä käyttikö.

Kuulin myöskin erään salarakkaan kertomuksen antamastaan kaulaketjusta. Pari näkee silloin tällöin sattumalta vielä toisiaan, kun samassa kaupungissa asuvat. Salarakas tuntee suurta tydytystä, kun vielä kynmmenen vuoden jälkeen mies pitää korua, josta saadessaan sanoi, ettei ikinä tule heittämään sitä kaulastaan pois.

Minä sinuna ostaisin uuden tilalle ja sanoisin, että tämä kaulassasi tiedät että olet minulle rakkain. Vanhat ketjut joutavat muistojen laatikkoon vanhojen valokuvien ja nuoruuden ajan aarteiden kanssa, niinkuin menneistä liitoista olevat kihla- ja vihkisormuksetkin.

• ja ongelmat ratkee...

Kannattas kokeilla ratsastusta, ei mee korut suuhun.

• BigBrother

Puhukaa asiasta keskenänne avoimesti aivan niin kuin puhuisitte asiasta mistä hyvänsä. Käsitelka aiheen ensin ja vasta sen jälkeen omat tuntemukset keskustelussanne. Yrittäkää olla ymmärtäväisiä toinen toista kohti ja keskittykää molemmat tämän hetken elämään ja tulevaisuuteen. Ystävällisempaa ja auttavampaa neuvo en voi antaa.

• hölömöukko

Säästyy rahas kun on jo joku rihkama ostettuna.
      Tottakai se entisen eukkosa muistaa, eihän elettyä elämää unohda kuin dementikot ja nekin muistaa vanhat asiat paremmin kuin tämänaamuiset.
      Oletko itse unohtanut KAIKEN entisen elämässäsi; koulut, lapsuuden, rakkaudet, ihastumiset, vihastumiset, mokaamiset ??
      Kokeile elää ja oppia.

• 00

ei sitä elettyä elämää saa revityksi kuitenkaan pois.
      oli se koru tai tai elämä.
      sinä makaat miehen kanssa joka on elänyt ennen.
      olisi se kamalaa jos vauvojen kans sänkyyn menisit.
      mies on kiinni menneessä kaikki kertoo niin.
      monesti ystävyys vielä jatkuu.
      ystäviä ihmisellä ei ole koskaan liikaa.

• ...

Voi sattua. Mutta jos tuo on sun ainoa ongelma, lottoa ihmeessä. Sano mielipiteesi miehelle jos häiritsee?

• Koska koru on eron jälkeen ostettu ja palkkio erosta, niin ei kai siitä voi olla mustis?
      Jos taas kihlauksen tai vihkimisen muistoja voisi siihen suhtautua eri tavalla.

Vaimo aikoinaan hävitti kaiken entisten heilojen antamat lahjat. Siitä en vähääkään tykännyt hyvää.
      Esim pannumyssy jonka oli ensin kutonut kankaana kangapuussa ja kirjonut käsin tuntikausia.
      Muistovärssyjä sisältävä vihko sapetti kaikkein eniten, siinä oli ystävien nimet ja osoitteet.
      Lähettelin joulukortteja siihen asti heille, vaikka ei oltu kuin koulukavereita, hyviä ystäviä.
      Tunsin että minut on sensuroitu entisestä elämästä täysin.
      Onnea Sinulle! Älä murehdi korusta millääntavoin. Anna hänen pitää ketju kaulassa.

• -Samantha-

>>Vaimo aikoinaan hävitti kaiken entisten heilojen antamat lahjat.
        >>Esim pannumyssy jonka oli ensin kutonut kankaana kangapuussa ja kirjonut käsin tuntikausia.
        >>Muistovärssyjä sisältävä vihko sapetti kaikkein eniten, siinä oli ystävien nimet ja osoitteet.

Huhhuh. Julma vaimo on sinulla. Pysyit sitten kuitenkin hänen kanssaan etkä potkaissut samantien pihalle? Kannattiko? Tuskin tuollaista tekevä ihminen muutenkaan juuri toista arvostaa. Itsekäs ja omistushaluinen.

• jumppijulli

Jospa se koru on vaan miehestä kiva ja se ei ole tullut ajatelleeksi, että sen pitäminen voisi loukata. Ei kai siinä auta kun kysyä miten se asian näkee.

• lahjat on

exän antamia koruja ja joskus niitä käytän ja joskus en. Kyllä tietty niistä exä muistuu mieleen mutta ei siinä mielessä että olis ikävä takas. En ole vaan viittynyt kalliita ja hienoja koruja heittää poiskaan ihan turhan takia. Minullehan ne on ostettu ja sitä varten että niitä voisin pitää??? Mitä väliä sillä on keneltä ne on saatu, exältä vai ei?
      Mielestäni exän antamat lahjat kuuluvat samaan kategoriaan kuin ihan kenen tahansa muun antama lahja. Ei voi olla noin pienestä suhde kiinni kun joku lahja.

• huiug

Mun mielestä se riippuu niin ihmisestä että mitä jokin tavara tai koru merkitsee. Esim. jos mies on semmonen että tykkää pitää koruja muutenkin, riippumatta siitä kuka on ne ostanu, niin sittehän korun ei tarvi merkitä mitään muuta kun että se on hieno koru. Mutta jos mies on sen tyylinen ettei paljoa peiliin kattele eikä niin piittaa koruista tai vaatteista, niin sitten koru jota se pitää koko ajan taitaa olla enemmänkin kuin vain hieno koru.

Mulla on exän antama koru ja tavaroita ja käytän niitä aina joskus koska ne on musta hienoja, mutta en mä sitä korua silti koko aikaa käyttäisi koska musta ittestä se olis loukkaavaa mun uutta miestä kohtaan. Vaikken todellakaan haikaile exän perään. On täällä meidän yhteisessä asunnossa myös sen exän sille ostamia tavaroita näkyvissä, mutta ei ne mua haittaa koska mä tiedän että ne on vain tavaroita sille. Se on jopa itse omasta aloitteestaan kysynyt että haittaako ne mua jos ne on esillä. Mutta koska se on sen tyyppinen mies ettei paljoa koruista välitä, niin jos sillä olis koko ajan sen exän ostama koru kaulassa niin se loukkais mua kyllä.

Mun mielestä tommonen asia pitää suhteuttaa ihmisen luonteeseen. Sitä mä en kyllä ymmärrä että monet heti haukkuu typeräksi jos joku loukkaantuu kyseisestä asiasta. Kyllähän jokaisen nyt pitäisi ymmärtää että eri ihmiset loukkaantuu eri asioista, eikä se oo tyhmää jos joku loukkaantuu semmosesta asiasta josta minä en loukkaantuisi.

• diida

exän tuliaisiksi tuoma koru kaulassa, miltei koko ajan. Koru on todella kaunis ja tuo kyllä mieleen välillä muistoja exästä, mutta en minä silti häntä ikävöi ja kaipaa tai takaisin halua. Rakastan nykyistä kumppaniani, jonka kanssa ensimmäinen lapsi tulossa ja toivottavasti loppu elämä yhessä elettävänä. Eikä minun kumppanini ole mustis, vaikka tietää koruni olevan exältäni, koska hän tietää minun rakastavan häntä, ei exää.

• tosiaan!

OIisko nolompaa, jos se exä kävelisi kaupungilla vastaanne ja näkisi, että hänen ostamansa koru vain roikkuu miehesi kaulassa??!! Arghhh! Kuolisin häpeään! Johan siinä exä hykertelis ja sais parhaat naurut, että eipä ole ukko häntä unohtanut.

EN IKIPÄIVÄNÄ antaisi sitä nautintoa sille bitchille!

• pääpipi

Täytyy olla jo aika pimee, jos vihaa tuntemattomia ihmisiä.

• minuakin ottaa päähän...

Mun mies käytää samoja kortsuja kun ex:n kans. Onneksi ne on sentään pesty välillä.

• laah

Hävitetäänkö vanha autokin jossa exä on ehkä istunut?

• nightshade78

tietty välttämättä mitään tarkoita, mutta kyllä se minusta on sangen epäkohteliasta toista kohtaan.
      Itselleni on päivänselvää ollut aina, etten pidä exien koruja uudessa suhteessa, vaikka kuinka niistä tykkäisin. Tallessa ne silti on, mutta pysyvät korurasiassa.
      Eikä se tarkoita että on huono itsetunto, kumma että ihmisen pitäis kestää tuollaista kohtelua, tai muuten on heti muka itsetunnossa vikaa.
      Ota asia puheeksi, sano että se vaivaa sinua.
      Kyllä suhteessa pitää joustaa ja ajatella toistakin, eikä vaan itseään.

• Iines 45

Minunkin ex- mieheni pitää antamaani korua aina kaulassa, eikä aio luopua siitä kuulemma kenenkään uuden naisen takia! Ja sou vat, mitä pahaa siinä sitte muka on jos haluu pitää, naurettavaa olla mustis jonku korun takia!

• Matamix

Etten ole koruja saanut exältäni. Ainoastaan pölyimurin ja ompelukoneen ynnä muuta käytännöllistä.
        Entiset exäni kyllä korujakin ostelivat, mutta en niitä ole uusien liittojen takia pois nakellut.
        Mulla on vielä ensimmäisen mieheni armejanaikaiset rakkauskirjeetkin tallessa ja vuosia tuosta on kulunut jo 30. Eipä ole tullut edes puheeksi uusien kumppaneiden kanssa mitä mieltä olivat. Miksi kaikista rakkaista muistoista pitäisi luopua toisen vuoksi;) Ethän voi tietää kuinka liittosi nykyisellään tulee toimimaan. Arvaa vaan harmittaisiko, jos nyt heittäisin exältä saamani lahjat roskiin, ja huomenna nyksäni lähtisi toisen naisen matkaan. Sinne menisi toimiva imuri, ompelukone, läppäri ja mitähän kaikkea muuta.
        Elä ja anna toistenkin elää...

• helppoa kuin heinän teko

Miksi pitää aina kertoa uudelle hanille keneltä mikäkin on saatu. Suut suppuun, niin ei tarvii toisen hermoilla, että ajattelekkohan se sitä exää koko ajan kun sillä on noi sen ostamat tennissukat jalassa...

• mietipä vähän

Kyseessä on vain koru, miehesi luultavasti vain pitää siitä, eikä sillä varsinaisesti ole mitään tekemistä exän kanssa. Suhteesi taitaa olla aika huonolla pohjalla, kun tuollaista mietit ja olet noin epävarma. Ihan nukkuu kanssasi samassa sängyssä tuo koru kaulassa? Voi, se varmaan ajattelee exäänsä koko ajan. (Luultavasti ei!)
      Ihan oikeasti, mieti mikä on suhteessasi vialla. Teet itsestäsi naurettavan ajattelemalla tuollaisia.

• mamma mia

Hei oleks ihan hölmö ? Koru on koru ja sillä sipuli. Mitä sen on väliä keneltä sen on saanu. Sulla taitaa olla tosi huono itsetunto, kun edes vaivaat päätäsi tollasella asialla. Hymyilyttää......

• hande-56

Sitä itse ainakin aatelis että näytää olevan vielä entisessä kiini kun pitää veilä olemustaan vanhalla lämitellä.
      Kyllä olen sitä mieltä jos kerta on lähetty erisuutiin niin en perääni katso. Suunta uutakohti ja sillä selvä.
      Mutta kannataa käydä yksikseen läpi asiat ennenkuin toiseen sotkeutuu,ettei vanhaa vie uuteen juttuun.
      Asionakaan

• Vapaa existä

Siis kyseessä exän antama koru ei exä. Nukuttehan varmaankin sängyssä, jossa on muitakin nukkunut? Vai? Tai paistat paistinpannulla ruokaa jossa exällä oli tapana tehdä jotain hyvää, tai istut samalla sohvalla, jossa rakastelit exän kanssa tms tms. Itse elin sairaanloisen mustasukkaisen narsistisian kanssa 7 vuotta ja voin sanoa, että kaikki alkaa pienestä ja jos meinaa että suhde kestää ei pidä itkeä jostain korusta.

• make930990939

on todennäköisesti tunnearvoa.olet aika pelle jos olet mustasukkainen jostain helvetin korusta.meinaatko että koru tyydyttää miehesi ja syrjäyttää sinut?varmasti heillä oli yhdessä hyviäkin hetkiä ja jaetut ilot ja surut teki heistä ikuisia ystäviä

• pari exää takanapäin, nyt aviossa

Voithan kysyä häneltä, vaikka vähän vitsin varjolla, että vieläkö roikkuu eksässä, kun on korukin kaulassa. Mutta kuten moni täällä jo sanoi, koru on koru. Onhan heillä yhteistä historiaa, on minullakin exältä saatuja koruja tallella. Yhtä niistä käyttää nykyinen aviomieheni. En tosin ole painottanut asiaa että se on exän hankkima, hän vain sattuu tykkäämään siitä.

• kielie

Kielii ehkä omasta epävarmuudestasi? Keskity ajattelemaan mukavia hetkiä ja asioita teidän yhteisessä elämässä.

• Zapp10

Mulla on exältä saatu kultainen, mittojen mukaan teetetty kultainen rannerengas - ranteessa. Mulla on exältä lapsen kanssa valittu sormus sormessa. Mulla exän ostaman korvikset käytössä. Ainoa mistä olen luopunut, on kihlasormus. Siihen liittyy niin vahvaa symboliikkaa, että sen kantaminen ei musta ole sopivaa, vaikka niin nätti sormus onkin eikä tule toista vastaan.

Exällä on mun ostamat korvikset korvissaan, ranteessa mun ostama rannerengas, jossa vieläpä lukee, että "rakkaus kaiken voittaa".

Mä en koruistani luovu mahdollisen tulevan uuden puoliskon vuoksi, ne ovat osa mua, mulle tärkeitä ja niihin liittyy tärkeitä asioita, vaikka meidän suhde onkin loppunut. Riittävän hyvällä itsetunnolla ja kypsyydellä varustettu aikuinen ihminen sen kestääkin, toisin kuin omasta asemastaan ja riittävyydestään epävarmat. Ei sen mun puoliskonkaan tarvitse lakata käyttämästä tärkeitä koruja tai asioita, jotka on exältä saatuja. Esim. vaatteita, tavaroita, astioita, valokuvia ei tarvitse leikata tai piilottaa...

Kannattaa muistaa, että oikeasti moni pari eroaa ystävinä ja se parisuhteessa ollut rakkaus muuttuu tosi hyväksi ystävyydeksi. Se on arvokasta ja sitä on hyvä uusien puolisoidenkin vaalia ja arvostaa.

• nikita.n

moikka

mulla erinomaiset välit ex-ukkelin kaa.Joskus jopa ikävä häntä vaikka sillä tyttöystävä.
      Mun paras kaveri,kumminkin,ku mulla on kaks lasta sen kaa,korut ei häiritse.vihkisormukset mulla ja kaikki kuvat ja jne.
      sanon vaan joko tai.tai kysy.....jos se kerran häiritsee.....onko hänellä lapsia?
      Jollakin tavoin lapset pitää kummin kin vanhemmat exät tai ei yhessä..se on niin ja niin se pitää olla...

ps.olin keran kurssilla....jossa sanottiinn ensimmäinen on aina ensimmäinen....
      oli kyse ensimmäisestä vaimosta,miehestä,lapsesta,sama
      EKA ON EKA JA SE SIITà!

• Totuuden "torvi"

on kans jäänyt korua ja muuta sälää mitä on ex-nainen hankkinu.eikä oo valehtelematta käyny exä mielen vieressäkään, ku oon nähny esim.peilistä korun! komee koru ja thats it! jos tulevaa vaimo-ehdokasta häirittis tämmönen ni hankkikoot sitte jotain tilalle.

• sdsdsdsdsdsdsd

avioero ja äkkiä! onhan se nussinu ex:n kanssa (todennäkösesti) samalla kikkelillä ku sua. mietippä sitä, eli miehes aattelee ex-muijaasa aina ku naitte!

HEHEH, oot kyl hassu epeli.

• outlandish

mitä jos tämä kaveri rakasta sitä x sä!! koska mullakin on x sän antama koru en maltan sitä otta pois koska rakastan sitä vielakin!!!

• kuukerin nelli

No jopas on jollain asiat heikosti. Maailma on täynnä siipeilijöitä jotka asuvat exänsä ostamassa talossa tahi kiinteistössä ja mässäilee exän rahoilla. Mutta ei. Täällä valitetaan jostain korunkilluttimesta kaulassa? :D Ratkaisu pulmaan: Mene naimisiin jos et jo ole. Älä missään nimessä suostu avioehtoon. Ja ota ero ja vie kaikki minkä vaan saat mieheltäsi, kun se näin kaltoin sinua kohtelee.

• kaikki vaihtoon!

"Nukkuu samassa sängyssä ja ties mitä muutaa hmm hmm hmmm..... Ex:N koru kaulassa! hell no."

Olethan varmistanut, että sänky on vaihdettu! Että ei ole sama sänky missä mies ja ex puuhaili! Huuh, kuinka vastenmielistä!

Jos mies on kovasti kiinni ex-kumppanissa, se ilmenee varmaan muutoinkin, kun että pitää korua. Ja jos hän ottaa sen pois pyynnöstäsi niin tunteet tuskin katoaa sen siliän tien? Koru voi olla kallis, miksi heittää pois arvokasta, hyvää korua? Jos vaivaa, osta uusi hienompi koru tilalle! Jos mies laittaa sun korun laatikkoon ja pitää vielä entisen antamaa niin sitten asiassa voi olla jotain hämärää.

Ja koruhan sitäpaitsi liittyy eroon ja he eivät olleet enää yhdessä?

Vihki ja kihlasormukset on asia erikseen.

• pipuli

jos erotaan niin erotaan kunnolla,uusi suhde kärsii jos roikutaan edellisessä,mä en pitäisi entisen helyjä enkä pidä!

• Happy woman

Käske heittää se koru menemään!!!! Osta hänelle vaikka itse joku kiva koru niin eipähän tarvitse enää sitä eksän antamaa korua pitää! omalla miehelläni oli eksän antama pehmolelu ja cd levy ostin hänelle uuden pehmolelun ja pyysin heittämään eksän ostaman pois heittikin mutisematta ja cd oli itse poltettu jonkan hävitti ihan oma-alotteisesti. Nimipäivälahjaksi poltin hänelle uuden cd:een jossa "meidän" kappaleita:) ei tartte enää eksiä miettiä:)

• marily33

voi pojat...oon samaa mieltä kanssas...mää sanoisin et jos pitää korua exältä...ajattelee sitä aivan liikaa vieläkin.ja en vois seurustella sen ihmisen kanssa...ellet sitten itse laita jotain exältäs saamaa korua kanssa kaulaan...kato mitenn se reagoi.....

• evamaria

hei,

Minulla on useinkin jonkun exän antama koru kaulassa tai kädessä, vaikka tapaan uusia ihmisiä. En ajattele silloin niitä vanhoja exia, pidän vain niistä koruista koruina! Toki ne ovat vanhoja muistoja, mutta ei niillä ole mitään sellaista tunnearvoa enää, näin minun kohdalla. Toivottavasti tästä on sinulle hiukan helpotusta!

terv. -eeva-

• Menneet on menneitä

Älä ole suotta mustasukkainen. Minäkin pidän entisiltä miehiltä saatuja koruja ja vain siksi, että ne ovat mielestäni kauniita. En siksi, että ajattelisin heitä. Koru on koru, ei tunne toista kohtaan.
      Älä anna tuon asian pilata suhdettanne.

• Alkibiades

Pelkästään se, että MIEHELLÄ on KORU, kertoo hänestä kaiken oleellisen.

• oijhtg

Minkä takia mies käyttää kaulakorua? Aika harvinaista. Vaikea sanoa miksi se sitä käyttää. Joko se tykkää kaulakoruista ja on vaan käytännöllinen tai haluaa pitää muiston ex:stä. Eli kehottaisin kysymään ja sanomaan, että se loukkaa sua. Sitten jos se ottaa sen pois, niin kunnoittaa sun tunteita. Toisaalta ei kannattais suoraa vaatia ottaan sitä pois, vaan sanoa vain että se loukkaa sua.

• Itse nainen, jolla on mies joka ei valitettavasti käytä koru

No en nyt mistään 40v ja yli miehistä tiedä, mutta kun katselee tuolla kaupungilla ympärille, niin aika monilla nuorilla miehillä on nykyään koruja. Puuhelmiä, ranneketjuja, rippikouluristi, hopeaketju... Ei todellakaan ole harvinaista. Maalaisilla on Suomen leijona kaulassa, hiphopparilla blingiä niskassa ja metallimiehillä Thorin vasara. Onko se naismaista? Ei. Miksei mies saa käyttää koruja? Ulkomailla on hyvin tavallista, että miehillä on koruja ja kallis kello. Hyvin tyylikästä, kunhan ei käytetä kymmentä ketjua yhtä aikaa vaan valitsee korut hyvällä maulla.

• elän tätä päivää

Olekkos ajatellut et miehel exän käyttämä munakin housuis. Hei kaikilla meillä menneisyys, eikä kaikesta pidä olla mustis.

• anon238

Kanittakaa se ja ostakaa tilalle jotain teille yhteistä. Älkääkä lunastako korua takaisin ni menee huutokauppaan.

Tai viekää koruliikkeeseen jos ne vaan ottaa, sielt voitte saada enemmän siitä.

• naisen tunteet

Poikamme kaulassa roikkuu mieheni kaulakoru jonka hän on saanut exältään. Mitäs siitä sanot. Se on roikkunut siinä pojan kaulassa jo 15 vuotta.

• ajattele aivoilla

jätä se mies heti

• jepjep..

no aika hepposella pohjalla on toi suhde sitte... kyl entisiin kuuluu ja saa pitää yhteyttä ja olla ystävä. en kyllä ikinä heittäis pois tavaroita joita olen entiseltäni saanut. Samassa sängyssä en kyllä suostuisi nautintoja jakamaan kauaa, että jos suhde etenisi ja yhteenmuutto tulisi niin kyllä sänky on sellanen asia mikä pitää vaihtaa :) mutta musta oot hiuka liian epävarma omasta asemastas.

• irti, jo irti

En tosiaan voi sietää, jos miehelläni on ex-vaimon ostama leveä kaulakoru aina vaan kaulassa. Tiedän, että heillä ei ollut rahasta pulaa. Mutta miksi mies ei luovu kaulakorusta? Parasta, että veisi sille ex:älle, huomaisi sekin, et nyt se on loppu!!!!!

• redcat 69

Ensinnäki...asiasta on selkeesti puhuttu aiemmin ku kerran tiät että se on exän antama... Et aatellu sillon sanoo et sua häiritsee se?
      Joka tapauksessa...koru on kuitenki vain koru...Ite en exän sormusta pitäis, se on jotenki liian henkilökohtanen mutta muita killuttimia kylläkin.
      Onhan sillä sun ukollas varmaan muutaki exän antamaa mutta sä et vaan tiedä. Ei miehet aattele kamoista niin tunteella ku naiset, sille se koru nyt suurella todennäköisyydellä on vain jotain mikä roikkuu kaulassa. Näin ne yleensä nää meidän rakkaat putkiaivot aattelee ;-)

• joku roti

"sai korun kiitokseksi kun hoiti heidän eron ex:n puolesta...." Exähän ajattelee että mies taatusti muistaa hänen all the time. Kyllä lähtis koru kaniin jos on kultaa, muutoin roskiin. Idiootti näyttäisi mieskin olevan.

• kun uskot niin

Voi, kun jokainen ihminen kantaa muistoja ihmissuhteistaan joko mielessään tai muuten. Siltä nyt ei vaan voi välttyä. Se kuinka siihen suhtautuu, enteilee sitä miten pystyy edes parisuhteessa elämään. Tietty murkkuna ja parikymppisenä ei ole välttämättä siihen henkisesti vielä valmiskaan. Fiksuus ja toisen tunteiden huomioiminen vaatii kypsyyttä ja elämänkokemusta.

Mutta muutaman vuoden jälkeen sitten paremmalla asenteella :)

• ????????????????????????????????????????????

????????????????????????????????????????????????????
        ?????????????????????????????????????????????????????

• suunnanvaihdos

Hiukan..hmmm....neuroottista!

Itse käytän mieheni exältään saamaa I love you -mukia ja mieheni häneltä saamiaan boxereita. Mitä helvatun ihmeellistä tuossa nyt on? Meillä on myös exän kuva muiden kuvien joukossa, vaikkei enää mieheni kaveripiiriin niin kuulukaan. Kannattaa varmasti petrata sitä omaa itsetuntoaan. Siitähän tässäkin on nyt kyse, ei mistään koruista.

• Eevan kompromissi

Varmaan olis paras yhdessä sopia, että hän muuttaa kultakorun rahaksi - ja juotte pullon kuplivaa yhdessä niillä rahoilla.

Minäkään en sietäisi miehellä exän koruja tai muita lahjoja.
        Entinen on entinen ja niin pitääkin!

• martza:)

On mullakin kaikkien exieni antamat korut tallella ja käytänkin niitä, koska ne on hienoja ja tykkään niistä. Ei se tarkoita millään tavalla että mulla olis tunteita ex:ää/iä kohtaan tai niitä kaipaisin,vaan korut on hienoja ja kuitenkin arvokkaita, joten miksi heittäisin ne pois ja haaskaisin rahaa ostamalla uudet, kun voin ihna yhtä hyvin pitää vanhoja?

• palauttaa

Ennen oli jopa laissa määräys, että kihlakumppaneiden pitää palauttaa toisilleen antamansa lahjat kihlauksen purkautuessa. Eiköhän samaa voi soveltaa kaikkiin suhteisiin.

• Hääpari ja 9kk vauva

Meillä oli ihan sama tilanne että miehellä exän ketju kaulassa. Sanoin asiasta sille muttei tajunnu varmaankaan vinkkiä! Noh sitten myöhemmin sanoin uudestaan asiasta ja ymmärsi oikein hyvin.. Annoin hänelle oman lahjani jonka jälkeen exän koru lensi aika nätisti parvekkeen ikkunasta :D
      Miehille pitää yleensä kertoa "mitä jos minä pitäisin" ym. teoria :DD

• HuuHaa ja PIimPlom

kaikki, pitäiskö mun hävitää keittiön kalusteet kun entinen muija sattui istumaan niissä tuoleissa. Voi
        lapsiparat jos elämä on tuosta kiini niin menkää vielä äitin luokse harjotelee elämää...

• vaimoooo

Mun mielestä tollaisella ei ole mitään väliä, sain minäkin exältäni aikanaan vaikka kuinka paljon koruja, joita ihan varmasti käytän ihan jo niiden arvon takia. Mut en mä mieti kun ko. koruja päälleni puen, et keltä tai mistä ko. korut on kotoisin.
      Et ehkä toi menee mun mielestä jotenkin sairaan mustsukkaisuuden puolelle. Ja btw, minunkin miehellä on exltään saama ketju kaulassa, mutta enpä ole asiaa koskaan sen enempää ajatellut, olen jopa ostanut itse siihen ketjuun jopa muutaman helyn.
      Keksity olennaiseen, elä tollaiseen höpöhöpöön.
      Kivaa jatkoa :)

• ouououu

Ei mies pidä koruja kaulassa, ei exän, eikä muidenkaan.

• mennyt on mennyttä

ja sinä olet nykynen; oletko noin epävarma asemastasi?
      Sehän on pelkkä koru...miksi noin iso numero!

Minulla on todella paljon ex mieheni antamia koruja ja en todellakaan
      aio niistä luopua, vaikka seurustelukumppanini niin vaatisikin.

• Joilla ei ole exiä. Mutta eivät taida kelvata.

• välittäminen ei lopu

Mitä ihmeellistä siinä on?

Ex:llä on aina mun ostama koru kaulassaan ja hän ostaa minulle jatkuvasti mm. koruja lahjaksi. Meillä on jopa toistemme asuntojen avaimet ja periaatteessa kaikki on yhteistä, uskoisin että lopun elämää.

Ostamme jatkuvasti toisillemme paljon muutakin ja huolehdimme toistemme hyvinvoinnista.

Ex ei jätä koskaan pulaan! Aidot tunteet ja aitoa välittämistä, joita ei pikkusielut heilauta.

• eronnut-valitettavasti

Onko se exä lainkaan, vaikutta toi homma niin kivalta et se voi olla jopa nyksä! ( comment edell.)

• välittäminen ei lopu koskaan
        eronnut-valitettavasti kirjoitti:

Onko se exä lainkaan, vaikutta toi homma niin kivalta et se voi olla jopa nyksä! ( comment edell.)

Kommentti "eronnut-valitettavasti"

Kumpa näin olisikin, nyksä :-). On toki mulle sitäkin, mutta minä hälle ex.

• an expert

Ei voi enää muuta todeta kuin...onnea parisuhteelle. Sitä tuo tarvitsee. Jos väännetään jo noin onnettoman pienestä asiasta draamaa, voi olettaa ettei suhde kovin pitkään etene.

Kuinka vaikea on tajuta, että jokaisen ihmisen mukana saat myös tämän menneisyyden ja tarinat siinä. Mitä jotkut annetut lahjat siinä enää merkkaa?

Tulee väistämättä mieleen, että tämäkin Parisuhde-palsta vilisee epätoivoisia parikymppisiä, jotka eivät ole ehtineet rakentaa edes itsetuntoaan ennenkuin ovat alkaneet tukeutua parisuhteeseen.

NOH, elämä opettaa...toivottavasti!

• hohhoijaa...

Jos noin mustasukkanen olet, niin hanki äkkiä apua, toi ei ol teverttä.

• korvis**

on minullakin ex:n antamat korvakorut korvissa, mutta ei niissä ole minulle mitään semmoista tunne sidettä ex:ään... ne on vaan korut muiden korujen joukossa.

• ykstyttövaa

Mää en itse hyväksyis ikinä exän korua mieheni kaulassa. Ihan tarpeeks on jo hyväksymistä sen asian kanssa että ne on hyviä ystäviä keskenään ja soittelee, vaihtaa kuulumisiaan, puhuu ilot ja surut keskenään, jopa meidän suhteesta ja ongelmista ja näkee aina sillon tällön kun samaan kaupunkiin sattuu. Itse kun en henkilökohtaisesti pidä tästä naisesta yhtään niin on tosi vaikeaa hyväksyä niiden ystävyys puhumattakaan että se kantais jotain korua kaulassaan viä. mut tää on vaan mun mielipiteeni ja jokainen suhde on erilainen ja kukaan ulkopuolinen ei voi tietää toisten suhteesta mitenkään kaikkee. toivon et löydätte ratkasun joka millyttää molempia, me ei olla sitä vielä löydetty ja pelkään ettei löydetäkään.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7370
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3651
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      376
      2046
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      168
      1844
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1499
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe