Minulle riittäisi hyvin hidaskin n. 1Mb/s laajakaista, mutta operaattoreiden vaatimat hinnat ovat nopeuteen nähden kohtuuttomia. Hitaiden yhteyksien huono hinta/nopeus -suhde ei ole varmasti kenellekkään mikään yllätys, mutta luvut yllättivät ainakin minut. Laskin parin operaattorin hinta/nopeus -suhteet minulle mahdollisista yhteyksistä.
Paikallinen operaattori:
100Mb 0,43€/Mb
24Mb 1,66€/Mb
8Mb 4,99€/Mb
5Mb 6,98€/Mb
1Mb 21,90€/Mb
Sonera:
100Mb 0,36€/Mb
10Mb 2,79€/Mb
1Mb 22,90€/Mb
Kalliimman ja halvimman ero on siis 63,79-kertainen. Tekniikoissa on varmasti eroja ja operaattorilla on kiinteitä kustannuksia liittymän nopeudesta riippumatta, mutta voiko 64-kertaista hintaa pitää kohtuullisena? Minun mielestäni ei. Kaikkein hitaimpiin yhteyksiin mokkula varmasti tuo korjausta, mutta sekään ei poista kokonaan tätä epäkohtaa.
Laajakaistojen hinta/nopeus -suhteet
Pera_86
1
457
Vastaukset
- valinnanvaraa
Jos saat 100 megasen liittymän 36 eurolla, olisit tyytyväinen. Monopolialueella asuvat ei saa tuolla hinnalla edes 2 megasta liittymää.. Kohtuullista??
Hinnoistahan näkee että bittien liikuttelu ei oiken maksa mitään, jos kilpailla täytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2131732Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411455- 761283
- 541173
- 741075
- 109999
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55970Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla7963Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53880- 82850