Voiko kehu olla loukkaus?

7+7

Voiko ulkonäön kehumisesta loukkaantua? Yksi tuttu tyttö tuntui pahastuvan, kun veljeni sanoi häntä nätiksi.

94

8049

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihminen, ei roskapostirobotti

Epärehellinen kehu on loukkaus! Mulle ainakin ulkonäkö on sen verran arka paikka, että loukkaannun aika helposti. En minä siitä niin välitä, että baarissa miehet tulee kehumaan nätiksi, kun senhän tietää, että suomeksi se tarkoittaa vain, että en saanut keneltäkään nätiltä tytöltä, saanko sulta, mutta tuttujen valekehut loukkaa. Itse asiassa pari viikkoa sitten yksi mies jonka luulin olevan kaverini alkoi kännissä sössöttää jotain kehuja ulkonäöstä ja loukkaannuin kyllä melkoisen paljon. Ehkä hän yritti olla ystävällinen ja ajatteli, että ruma tyttö ilahtuisi kehuista, mutta ne saavat minut vain tuntemaan itseni nöyryytetyksi ja että mies pitää minua itserakkaana idioottina, jonka luulee uskovan katteettomat kehut. Ihan vinkkinä vain kaikille teille miehille, jotka luulette rumien tyttöjen ilahtuvan siitä, että edes joku sanoo kauniiksi...

• 5*17:22

Jos joku näyttää jonkun mielestä kauniilta, nii kait se nyt sitten sen ihmisen mielestä sitten on nii. Sano sen tai ei..?? ihme juttuja naisilla..

• Ihminen, ei roskapostirobotti
        5*17:22 kirjoitti:

Jos joku näyttää jonkun mielestä kauniilta, nii kait se nyt sitten sen ihmisen mielestä sitten on nii. Sano sen tai ei..?? ihme juttuja naisilla..

eihän se silloin olekaan loukkaus, jos se on totta, mutta mun kohdalla se ei voi olla totta. Puhuin nyt vain itsestäni, enhän edes tunne aloituksessa mainittua tyttöä.

• joopa joooo

mä ainakin loukkaannun, jos kehutaan kännissä. kaikkihan sen tietävätm, että humala saa naisen kuin naisen näyttämään kauniilta. joten se on silloin tekaistua!!! eriasia jos kuulen sanottavan sen selvinpäin, koska se vaatii jo pokkaa :)

mutta joo.. älkää kehuko miehet sellaisia naisia, jotka "eivät näytä siltä, että kaipaisivat kehuja". tarkoitan tällä, että jotkut näyttävän näköiset naiset haluaa kehuja, mutta me jotka emme nyt laita itseämmä joka päivä montaa tuntia, niin ei kaivata. jos me laitamme itsemme "nätiksi" viimeisen päälle, kehukaa silloin..

• mskooho

Väärässä kohtaa kehuminen, toisaalta kauneus on katsoja silmässä ja joskus on hyvä sanoa niitä mukavia sanoja. Päivä pirisityy. Like a busdriver say's "Hello my love".

• görpts
        joopa joooo kirjoitti:

mä ainakin loukkaannun, jos kehutaan kännissä. kaikkihan sen tietävätm, että humala saa naisen kuin naisen näyttämään kauniilta. joten se on silloin tekaistua!!! eriasia jos kuulen sanottavan sen selvinpäin, koska se vaatii jo pokkaa :)

mutta joo.. älkää kehuko miehet sellaisia naisia, jotka "eivät näytä siltä, että kaipaisivat kehuja". tarkoitan tällä, että jotkut näyttävän näköiset naiset haluaa kehuja, mutta me jotka emme nyt laita itseämmä joka päivä montaa tuntia, niin ei kaivata. jos me laitamme itsemme "nätiksi" viimeisen päälle, kehukaa silloin..

"kaikkihan sen tietävätm, että humala saa naisen kuin naisen näyttämään kauniilta. joten se on silloin tekaistua!!!"

Tutkimus väittää täysin toista:
        "Naiset eivät kaunistu humalaisen silmissä"

http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/200904209441753_lz.shtml

kun katon peilii sieltä vastaan kattoo läski, ruma mehtän peikko...
        mutta miksi sitten kaverit ja mieheni kehuu kauniiksi ja seksikkääksi??
        ehkäpä sen takia että he näkevät mut aivan eritavalla ku mä ite nään itteni peilistä...

en ole koskaan loukkaantunu kehuista jos mua joku on kauniiksi sanonut... enneminkin olen vain koko jutun leikiks heittäny... mutta tiedän että moni joka mua kauniiks kehuu.. ei tee sitä siks että tahtoisvat valehella ja nostaa vaa mun itsetuntoa (sitä en tod tartte ees) vaan siks et ne todellakin näkee mut aivan eritavalla ku mä ite...

• Tempsanen

"Ihan vinkkinä vain kaikille teille miehille, jotka luulette rumien tyttöjen ilahtuvan siitä, että edes joku sanoo kauniiksi..."

Siinä se ongelma onkin. Naiset/tytöt kuvittelevat joskus olevansa helvetin rumia ja jos he kuitenkin ovat jonkun mielestä kauniita he luulevat sitä vittuiluksi.
        Kaikissa on jonkun mielestä jotain kaunista. Jos sulla on jäätävä hillovatsa ja naama täynnä finnejä niin miksei silmäsi voi olla nätit? tai kasvon piirteesi?

Tempsanen kirjoitti:

"Ihan vinkkinä vain kaikille teille miehille, jotka luulette rumien tyttöjen ilahtuvan siitä, että edes joku sanoo kauniiksi..."

Siinä se ongelma onkin. Naiset/tytöt kuvittelevat joskus olevansa helvetin rumia ja jos he kuitenkin ovat jonkun mielestä kauniita he luulevat sitä vittuiluksi.
        Kaikissa on jonkun mielestä jotain kaunista. Jos sulla on jäätävä hillovatsa ja naama täynnä finnejä niin miksei silmäsi voi olla nätit? tai kasvon piirteesi?

näimpä... :)
        en oo ikinä itteeni voinu pitää kauniina.. mutta on yksi asia mistä oon itessäni suurimman osan aikaa tykänny... ja se on tukkani... :) myös silmäni ovat aina välillä mielestäni kauniit.. :)

siks en vaan voi käsittää miksi jotkut loukkaantuu (naiset) jos heitä kehutaan kauniiksi!!! koska mielestäni jokaisessa meissä on jotain kaunista.. olipa se sitten mitä tahansa..
        ihmisiä on monia jolloin makujakin on monia... toiset tykkää laihoista ja toiset lihavemmista.. ja sitä rataa..
        jokainen meistä on kaunis.. riippumatta siitä mitä ite näet peilistä kun sinne katot...

• meikkaamattomanakin kaunis..
        joopa joooo kirjoitti:

kyllä mua vaan saa kehua päivittäinkin... vaikken ulkonäkööni juurikaan panosta..
        musta tuntuu mukavalta jos oon flunssan kourissa ja TODELLA räjähtäneen näköinen ni mikäs sen hauskempaa ku mies tulee kehuu et oon kaunis??? :D siin vaihees on kiva heittää juttu huumoriks ja muutoinkin kyl se kummasti piristää mieltä.. vaikkei toinen sitä välttämättä tosissaa tarkoittaiskaa..

• Ei tarvitse olla fyysikko.....
        görpts kirjoitti:

"kaikkihan sen tietävätm, että humala saa naisen kuin naisen näyttämään kauniilta. joten se on silloin tekaistua!!!"

Tutkimus väittää täysin toista:
        "Naiset eivät kaunistu humalaisen silmissä"

http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/200904209441753_lz.shtml

Siis että tyttö kaunistuu humalaisen silmissä.. Eikai se nyt OIKEASTI fyysisesti kaunistu, idiootti!

Tämä lause tarkoittaa (joka onkin mainittu erään itseään rumaksi kutsuvan naisen toimesta joka "tietää" olevansa ruma, ja baarissa kun joku mies tulee kehumaan häntä nätiksi) että "no joo, en nyt saanyt näiltä kauniilta naisilta pillua joten sä saat kelvata". Nainen ei suinkaan KAUNISTU kännisen silmissä, mutta alkoholihan vaikuttaa keskushermostoon lamauttavasti. Kun se on lamaannuttanut aivosoluja, se vaikeuttaa ja hankaloittaa / rajoittaa aivojen joka osan täydellistä käyttöä ja hallitsemista. Näin ollen humalainen voi muuttua luonteeltaan täysin, hänen toimintonsa hidastuvat, aivokapasiteetti ei ole täydessä kuosissa, ja "normaali" ajattelu hankaloituu. Näin ollen kännissä ollessa rumempikin nainen kelpaa, pelkät seksikkäät vaatteetkin voivat saada naisen NS. "näyttämään" seksikkäämmältä kuin onkaan.. Jotkin temput saattavat tuntua fiksuilta kännissä, mutta todellisuudessa kadut seuraavana päivänä alasti ympäri juoksuasi. Samoin hetero saattaa olla suudellut toista samaa sukupuolta olevaa henkilöä kavereiden yllytyksestä, vaikka normaalisti hänelle ei kävisi kuuloonkaan sellainen. Samoin voit olla harrastanut seksiä sellaisen naisen kanssa, jonka kanssa sekstailu normaalisti olisi täydellisen vastenmielistä tai muuten hirveää, esim. vihaamasi henkilö, sukulainen, paras kaverisi, ruma henkilö... Sillä ethän sinä ajattele mitenkään normaalisti kun keskushermostosi on lamaantunut.

Tätä tarkoitetaan lauseella "nainen kaunistuu kännisen silmissä".

• trioknvaoo

Joku tykkää klassisen kauniista, joku peikkotytön näköisestä.
        Joku löytää kauniin katseen jopa lihavan naisen kuoren alta.
        Monet mallit eivät ole kauniita sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta silti kääntävät päitä, kuka mistäkin syystä.
        Hyvin usea nainen on nätti/kaunis jonkun mielestä.
        Ja on lievempää sanoa nätti kuin kaunis.

Jos tiedät, että et ole klassisen kaunis, niin todellakin voit olla hyvännäköinen, nätti, kiinnostava tai montaa muuta sinusta pitävän miehen mielestä.

Tiesitkö, että jos mies on sinuun ihastunut (vaikka älysi ansiosta), niin kyllä hän pitää sinua miellyttävänä muutenkin. Ei kukaan ihastu epämiellyttävään pakettiin.

Sinun olisi vain pakko uskoa, että jonkun mielestä sinäkin olet nätti tai jopa kaunis.
        Jos et tarkoituksella usko, että mies olisi silloin tosissaan, kun noin sanoo, loukkaat tietoisesti puolestasi miestä.

Kyllä se onni sinunkin kohdallesi osuu, jos vain annat sille mahdollisuuden.
        Eikä ole ollenkaan huono tuuri, jos rakkaus löytyisikin ihmisestä, joka on tuntenut sinut jo pitkään ja siitä huolimatta tykkää sinusta :)

Muista myös, että jos kaverisi tuntee sinut hyvin, hän tietää, miten arka paikka ulkonäkö on sinulle. Hän on ottanut valtavan riskin, että sanoo sinulle ääneen mitä ajattelee. Ehkä torjutuksi tulemisen pelossa hän ei ole uskaltanut sanoa sinua kauniiksi aikaisemmin selvinpäin.

• görpts
        Ei tarvitse olla fyysikko..... kirjoitti:

Siis että tyttö kaunistuu humalaisen silmissä.. Eikai se nyt OIKEASTI fyysisesti kaunistu, idiootti!

Tämä lause tarkoittaa (joka onkin mainittu erään itseään rumaksi kutsuvan naisen toimesta joka "tietää" olevansa ruma, ja baarissa kun joku mies tulee kehumaan häntä nätiksi) että "no joo, en nyt saanyt näiltä kauniilta naisilta pillua joten sä saat kelvata". Nainen ei suinkaan KAUNISTU kännisen silmissä, mutta alkoholihan vaikuttaa keskushermostoon lamauttavasti. Kun se on lamaannuttanut aivosoluja, se vaikeuttaa ja hankaloittaa / rajoittaa aivojen joka osan täydellistä käyttöä ja hallitsemista. Näin ollen humalainen voi muuttua luonteeltaan täysin, hänen toimintonsa hidastuvat, aivokapasiteetti ei ole täydessä kuosissa, ja "normaali" ajattelu hankaloituu. Näin ollen kännissä ollessa rumempikin nainen kelpaa, pelkät seksikkäät vaatteetkin voivat saada naisen NS. "näyttämään" seksikkäämmältä kuin onkaan.. Jotkin temput saattavat tuntua fiksuilta kännissä, mutta todellisuudessa kadut seuraavana päivänä alasti ympäri juoksuasi. Samoin hetero saattaa olla suudellut toista samaa sukupuolta olevaa henkilöä kavereiden yllytyksestä, vaikka normaalisti hänelle ei kävisi kuuloonkaan sellainen. Samoin voit olla harrastanut seksiä sellaisen naisen kanssa, jonka kanssa sekstailu normaalisti olisi täydellisen vastenmielistä tai muuten hirveää, esim. vihaamasi henkilö, sukulainen, paras kaverisi, ruma henkilö... Sillä ethän sinä ajattele mitenkään normaalisti kun keskushermostosi on lamaantunut.

Tätä tarkoitetaan lauseella "nainen kaunistuu kännisen silmissä".

Kiitos tiedosta. Tutkimuksen mukaan nainen ei näytä kauniimmalta humalaisesta miehen mielestä. Omasta puolestani voin vahvistaa asian. Humala vähentää estoja, jolloin ulkonäön epäkohdat eivät niin paljon häiritse.

• Sellaista yt
        Ihminen, ei roskapostirobotti kirjoitti:

eihän se silloin olekaan loukkaus, jos se on totta, mutta mun kohdalla se ei voi olla totta. Puhuin nyt vain itsestäni, enhän edes tunne aloituksessa mainittua tyttöä.

http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,7049.0.html

• Pähkylä
        joopa joooo kirjoitti:

Jotkut näyttävän näköiset naiset haluaa kehuja... Laita itseämme joka päivä monta tuntia.
        Tsiisus!
        Onko laitettava itseään monta tuntia ollakseen näyttävän näköinen???? Mikä on "laittamista"? Peseytyminen, kampaaminen, pukeutuminen...?

• tiamaria...
        Sellaista yt kirjoitti:

http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,7049.0.html

esim. jos sanoo, olet paljon fiksumpi miltä päältäpäin näytät. Mitä noihin ulkonäkökommentteihin tulee, se on yksilöllistä. Jotkut tarvitsevat jatkuvaa suitsutusta tunteakseen itsensä hyväksi, toiset eivät. Tosin jos on esim. erittäin hyvännäköinen nainen(tai miksei mieskin) ja saa kuulla siitä harvase päivä ja lähinnä siinä tarkoituksessa että irtoaisko seksiä,(eli kukaan ei kehu toista vain kehumisen takia) voi sellaiseenkin varmasti kyllästyä, varsinkin jos ulkonäkö on se ainoa asia josta kehuja tulee. Tämä on 2piippuinen juttu varmasti etenkin monille naisille, uskoisin että useimmat haluaisivat tuntea itsensä kauniiksi, mutta saattavat kuitenkin tuntea olonsa huonoksi jos se ulkonäkö on ainoa arvostamisen väärti asia.

Itse en ole mikään kaunotar, mutten rumakaan, ehkä sellainen tavallisen nätti ja voin myöntää että kun oma mies kehuu joskus sängyssä kauniiksi, niin hyvältä se tuntuu, sanoipa sen sitten tosissaan tai minun mielikseni.

• jhjhg

onpa ihme akka

• EpäileväPuudas

K-Kaupassa lihatiskillä pyysin 350-400 grammaa makaronilaatikkoa. Myyjä nappasi kauhallisen makaronilaatikkoa astiaan ja punnitsi sen. "377 grammaa, eikös ole aika tarkkaan!" myyjä totesi tyytyväisesti johon minä sanoin: "Kyllä vain, korkeakoulumaisen tarkkaa!". Yritin kehua mutta mieleeni tuli heti että arvostelinko itse asiassa hänen alempaa myyjän tutkintoaan.... ??

• Adelaide
        tiamaria... kirjoitti:

esim. jos sanoo, olet paljon fiksumpi miltä päältäpäin näytät. Mitä noihin ulkonäkökommentteihin tulee, se on yksilöllistä. Jotkut tarvitsevat jatkuvaa suitsutusta tunteakseen itsensä hyväksi, toiset eivät. Tosin jos on esim. erittäin hyvännäköinen nainen(tai miksei mieskin) ja saa kuulla siitä harvase päivä ja lähinnä siinä tarkoituksessa että irtoaisko seksiä,(eli kukaan ei kehu toista vain kehumisen takia) voi sellaiseenkin varmasti kyllästyä, varsinkin jos ulkonäkö on se ainoa asia josta kehuja tulee. Tämä on 2piippuinen juttu varmasti etenkin monille naisille, uskoisin että useimmat haluaisivat tuntea itsensä kauniiksi, mutta saattavat kuitenkin tuntea olonsa huonoksi jos se ulkonäkö on ainoa arvostamisen väärti asia.

Itse en ole mikään kaunotar, mutten rumakaan, ehkä sellainen tavallisen nätti ja voin myöntää että kun oma mies kehuu joskus sängyssä kauniiksi, niin hyvältä se tuntuu, sanoipa sen sitten tosissaan tai minun mielikseni.

Kyllä (pelkästään) ulkonäköön liittyvistä 'kehuista' voi loukkaantua. itse saan kuulla paljon kehuja ulkonäkööni liittyen, ja jos kehut vaan jatkuvat saman henkilön suusta, on se alentavaa, koska ihan kun en olis mtn muuta kun kaunis ulkokuori.

Itse arvostan todellakin henkistä kapasiteettia enemmän kuin ulkokuorta, sitäpaitsi esim luonteeseen tai olemukseen liittyvät kehut ovat paljon henkilökohtaisempia, ja näin ollen toimivampia.

Mielestäni selkeesti massasta erottuvaa kaunista ihmistä ei kannata lähtökohtaisesti kehua ulkonäon puolesta, koska
        1. he tietävät sen itsekkin, ja jotkut itserakkaaat siltikin odottavat koko ajan muiden huomioivan tämän asian (itse en kuulu siihen porukkaan enkä arvosta tippaakaan)
        2. luonnetta koskeva kehu saa paremman mielen, koska se perustuu johonkin todelliseen ja tärkeeseen piirteeseen :)

• Lypsymies

Olisiko se kenties romanttisempaa? Ehkä se mies silti piti ulkonäöstäsi ja annoit sille pakit kun sinulla on niin huono itsetunto.

• Navetta tyhjä
        Lypsymies kirjoitti:

Olisiko se kenties romanttisempaa? Ehkä se mies silti piti ulkonäöstäsi ja annoit sille pakit kun sinulla on niin huono itsetunto.

vuan yksinäs ;-D

• puutiainen

Kauneus on katsojan silmässä,niinhän sanonta kuuluu.
        Kyllä sinä voit olla kaunis jonkun toisen mielestä,
        olet vain liian vaatimaton oman ulkonäkösi suhteen.

Tempsanen kirjoitti:

tuo on kyllä ihan paskapuhetta. :) Sitä joko on ruma tai kaunis, eikä sitä rumuutta yksi nätti piirre auta yhtään. Miesten naismaku on melko yhtenevä, joten jos minua joku kehuu, niin kyllä se on sääliä tai vittuilua. Olen myös kuullut osani haukkuja, mutta jotenkin nuo valekehut loukkaa paljon enemmän.

trioknvaoo kirjoitti:

Joku tykkää klassisen kauniista, joku peikkotytön näköisestä.
        Joku löytää kauniin katseen jopa lihavan naisen kuoren alta.
        Monet mallit eivät ole kauniita sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta silti kääntävät päitä, kuka mistäkin syystä.
        Hyvin usea nainen on nätti/kaunis jonkun mielestä.
        Ja on lievempää sanoa nätti kuin kaunis.

Jos tiedät, että et ole klassisen kaunis, niin todellakin voit olla hyvännäköinen, nätti, kiinnostava tai montaa muuta sinusta pitävän miehen mielestä.

Tiesitkö, että jos mies on sinuun ihastunut (vaikka älysi ansiosta), niin kyllä hän pitää sinua miellyttävänä muutenkin. Ei kukaan ihastu epämiellyttävään pakettiin.

Sinun olisi vain pakko uskoa, että jonkun mielestä sinäkin olet nätti tai jopa kaunis.
        Jos et tarkoituksella usko, että mies olisi silloin tosissaan, kun noin sanoo, loukkaat tietoisesti puolestasi miestä.

Kyllä se onni sinunkin kohdallesi osuu, jos vain annat sille mahdollisuuden.
        Eikä ole ollenkaan huono tuuri, jos rakkaus löytyisikin ihmisestä, joka on tuntenut sinut jo pitkään ja siitä huolimatta tykkää sinusta :)

Muista myös, että jos kaverisi tuntee sinut hyvin, hän tietää, miten arka paikka ulkonäkö on sinulle. Hän on ottanut valtavan riskin, että sanoo sinulle ääneen mitä ajattelee. Ehkä torjutuksi tulemisen pelossa hän ei ole uskaltanut sanoa sinua kauniiksi aikaisemmin selvinpäin.

"Hyvin usea nainen on nätti/kaunis jonkun mielestä." Ei ole. Hyvin usea nainen on kelvollisen näköinen jonkun mielestä, mutta silloinkin siksi, että mies tietää, ettei hänellä ole mahdollisuuksia naiseen, jota aidosti pitää nättinä.

"Tiesitkö, että jos mies on sinuun ihastunut (vaikka älysi ansiosta), niin kyllä hän pitää sinua miellyttävänä muutenkin. Ei kukaan ihastu epämiellyttävään pakettiin." ÄLYN ANSIOSTA??? Nyt sait mut ainakin nauramaan! Tuo kuulostaa kyllä ihan kivalta, mutta valitettavasti se on niitä samoja urbaanilegendoja kuin krokotiilit viemärissä ja vastaavat. Jos naisella ei ole hyvää ulkonäköä, niin se on aivan sama, mitä hän on sisäisesti. Sillä ei ole minkään valtakunnan merkitystä, koska kukaan mies ei saa sitä koskaan tietää, koska miehiä kiinnostaa vain vähintään nätit naiset! Niin se vain on tässä maailmassa ja minä jos kuka sen tiedän!

Minä voin sanoa ihan sataprosenttisella varmuudella, että minua ei voi kukaan pitää edes nättinä saati sitten kauniina. Kyllä sen vain tietää. Ja vittuiluna ne kehut todennäköisesti minulle sanotaankin.

Lypsymies kirjoitti:

mutta minulla on peili. Oikeasti suhtautuisin paremmin siihen, että joku lähestyisi rehellisesti, kuin kertoisi valheen, jonka ihan varmasti tietää minun tietävän valheeksi, vaikka olisi kuinka kännissä!

• Mulla on oma maku

tuo on kyllä ihan paskapuhetta. :) Sitä joko on ruma tai kaunis, eikä sitä rumuutta yksi nätti piirre auta yhtään. Miesten naismaku on melko yhtenevä, joten jos minua joku kehuu, niin kyllä se on sääliä tai vittuilua. Olen myös kuullut osani haukkuja, mutta jotenkin nuo valekehut loukkaa paljon enemmän.

Viestisi kertoo enemmän itsestäsi tai pikemminkin itsetunnon puutteesta kuin miesten naismausta tai ulkonäöstäsi.

Suoraan voin todistaa vääräksi väitteesi naismaun yhteneväisyydestä sillä, että useinkaan en pidä missejä, malleja, filmitähtiä jne kauniina, vaan tykästyn enemmän "naapurin tyttöjen" ulkonäköön. Kasvojen suhteen haen enemmän persoonallisuutta kuin "virallista kauneutta" ja ruumiinrakenteen suhteen en ole turhan nuuka.

Joten jos joku sinua kehuu, se ei välttämättä ole mitään valekehua. Mutta jatka vaan samalla linjalla, niin pian käsityksesi alkaa toteuttaa itseään.

Itse en kyllä enää naisten ulkonäköä kehu, mutta ihan eri syistä... Lähinnä siitä syystä, että nykyään moni nainen haluaa itseään arvostettavan ihan muilla kriteereillä kuin kauniista ulkoisesta olemuksesta. Ymmärrän näkökulman, mutta ei viehättävyyden arvostaminen tarkoita että arvostaa sitten muuten vähemmän.

• Perustele

"Hyvin usea nainen on nätti/kaunis jonkun mielestä." Ei ole. Hyvin usea nainen on kelvollisen näköinen jonkun mielestä, mutta silloinkin siksi, että mies tietää, ettei hänellä ole mahdollisuuksia naiseen, jota aidosti pitää nättinä.

"Tiesitkö, että jos mies on sinuun ihastunut (vaikka älysi ansiosta), niin kyllä hän pitää sinua miellyttävänä muutenkin. Ei kukaan ihastu epämiellyttävään pakettiin." ÄLYN ANSIOSTA??? Nyt sait mut ainakin nauramaan! Tuo kuulostaa kyllä ihan kivalta, mutta valitettavasti se on niitä samoja urbaanilegendoja kuin krokotiilit viemärissä ja vastaavat. Jos naisella ei ole hyvää ulkonäköä, niin se on aivan sama, mitä hän on sisäisesti. Sillä ei ole minkään valtakunnan merkitystä, koska kukaan mies ei saa sitä koskaan tietää, koska miehiä kiinnostaa vain vähintään nätit naiset! Niin se vain on tässä maailmassa ja minä jos kuka sen tiedän!

Minä voin sanoa ihan sataprosenttisella varmuudella, että minua ei voi kukaan pitää edes nättinä saati sitten kauniina. Kyllä sen vain tietää. Ja vittuiluna ne kehut todennäköisesti minulle sanotaankin.

Perustele miksi sinua ei voisi pitää nättinä tai kauniina? Toistaiseksi et ole esittänyt perusteena kuin itsesäälisi.

Paas luetellen niitä ominaisuuksia mitkä rajaavat sinut ulos siitä nättien joukosta, niin sitten saatetaan ehkä uskoa.

• Kaikkeen turtuu.
        Adelaide kirjoitti:

Kyllä (pelkästään) ulkonäköön liittyvistä 'kehuista' voi loukkaantua. itse saan kuulla paljon kehuja ulkonäkööni liittyen, ja jos kehut vaan jatkuvat saman henkilön suusta, on se alentavaa, koska ihan kun en olis mtn muuta kun kaunis ulkokuori.

Itse arvostan todellakin henkistä kapasiteettia enemmän kuin ulkokuorta, sitäpaitsi esim luonteeseen tai olemukseen liittyvät kehut ovat paljon henkilökohtaisempia, ja näin ollen toimivampia.

Mielestäni selkeesti massasta erottuvaa kaunista ihmistä ei kannata lähtökohtaisesti kehua ulkonäon puolesta, koska
        1. he tietävät sen itsekkin, ja jotkut itserakkaaat siltikin odottavat koko ajan muiden huomioivan tämän asian (itse en kuulu siihen porukkaan enkä arvosta tippaakaan)
        2. luonnetta koskeva kehu saa paremman mielen, koska se perustuu johonkin todelliseen ja tärkeeseen piirteeseen :)

Olen täysin samaa mieltä Adelaiden kanssa. Mielestäni ulkokuoren/näön kehuminen on persoonatonta ja mielestäni usein sitä tekevätkin "puolitutut" jotka eivät tunne sinua kunnolla ja näkevät sinussa lähinnä ulkokuoren. Itsekin olen kuullut liikaa tai ainakin riittävästi kehuja ulkonäköön liittyen ja se on suoranaisesti rasittavaa. Olen itse korkeasti koulutettu ja usein työn puolesta taas saan kehuja lahjakkuuteni tai ahkeruuden takia ja se tuntuu taas aivan erilaiselta ja mahtavalta saada arvostusta jostain muusta kuin ulkonäöstä. Toisaalta, kaikkeen turtuu; olen usein miettinyt jos kuulisin todella harvoin kehuja ulkonäöstä se varmasti tuntuisin paremmalta kun sitä ei aina hoeta. Toisaalta itse koen usein ulkonäön kehumisen mielistelyksi tai keinona saavuttaa jotain toisen ihmisen avulla, koska jos joku on hyvännäköinen niin hän usein on tietoinen jollain tasolla siitä ja varmasti on saanut kuulla siitä aiemmin. Mielestäni mukavinta on kuulla sellaista mitä vähiten odottaa tai kuulee harvoin. Itse kehun muiden luonteenpiirteitä mieluiten, koska se osoittaa että tuntee ihmisen ja arvostaa hänen sisäistä ominaisuutta. Syy miksi koen ulkonäkökehut mielistelyksi on ehkä siinä, että minut on kasvatettu siihen ettei kehuja saa ilmaiseksi.

• Jazuli

..en mäkää liion tykkäisi jos joku ylistäisi ulkonäkööni..mut jos sanotaa nätiksi nii se on must iha nätisti sanottu..kohaa ei sen enempää jatka..=o)

..tosin mul se johtuu siit etten oikee oo millokaa tottunnu ulkonäöstä mairitteluu..saattas johtuu tuollaki tytöllä semmosesta..taikka sitte on semmose iässä et ulkonäkö on arka kohta..teininä monesti epävarmuus pyörii ulkonäön ympärillä..ja siitä tulevat palautteet korostuu..=o)

=o7

• Ben_Sjatkel

Sinähän olet kaunis kuin antiikin Kreikan jumalattaret! Silmäsikin loistavat niinkuin aurinko ja huulesi ovat kuin litra mansikoita! No, tykkäsitkö?

bngt

• Eroz
        Ben_Sjatkel kirjoitti:

Sinähän olet kaunis kuin antiikin Kreikan jumalattaret! Silmäsikin loistavat niinkuin aurinko ja huulesi ovat kuin litra mansikoita! No, tykkäsitkö?

bngt

Afrodite olisi varmaan arvostanut kehua.

Taisi olla joku hermafrodite kyseinen typy.

• Jazuli
        Ben_Sjatkel kirjoitti:

bngt

..vilase uuestaa galleriaani..eipäs järin muistuta jumalattarii..eikä silimäkkää kovin loista huulista puhumattakaa..=o)..vaa eip nuist miun kuvist oo tarkotuska saaha järin selkoo jotta pikkase tartte aatella muitteki kärsimyksii..=o}

..mu tattista ny sitte kummiskii kehuista ko en iha kehtaa rupee suuttumaakaa..

=o7

..*blush*..

oikisesti tuommosten kehujen saattelemana pelkkien kuvien johosta tehty päätelmä oisi jo liiottelua..heh.tarttis muistaa seki et kuvat on vaa kuvia hetkessä..sitte elävänä hapekkaas ilimas on pikkase toisen näköi..=o)

• jaa...

Kehun saattaa joskus kokea loukkauksena, jos tulee tunne, ettei toinen tarkoita mitä sanoo. Sitten ehkäpä myös ainakin ihmiset, jotka ovat hirveästi kuulleet negatiivista palautetta ulkonäöstään tai jotka kenties ovat kovin epävarmoja ulkonäkönsä suhteen, saattavat joskus kokea ns. haukkuinakin sellaiset kehut, jotka joku itsevarmempi vain kuittaa iloisesti sanalla "kiitos"? Nuoret esimerkiksi saattavat joskus olla kovinkin epävarmoja ulkonäöstään. Ja on olemassa myös ns. "ihmistyyppi", jonka mielestä kaikki kehuminen on "mielistelyä" - sellaiset eivät yleensä ole kovin sosiaalisia.

Luulis, ettei kukaan vilpittömästä ja kivasti sanotusta kehusta jaksaisi pahastua.

• jos se tulee väärässä tilanteessa. Joku on ylittänyt juuri itsensä työssä tai vaikka urheilukilpailussa ja toinen ihminen sanoo, että oletpas sinä nätti/komea. Silloin se voi tuntua loukkaukselta. Eli jos ihmistä aletaan määritellä ulkonäön kautta, vaikka hän on tehnyt kaikkensa ihan muun asian suhteen.

• ....

?

• Kehu vai ei?

ole kuulemma mukavaa jos kehutaan laihaksi!Tuntuu kuulemma yhtä pahalta, kuin lihavaa sanottas läskiks!

• Jazuli
        Kehu vai ei? kirjoitti:

ole kuulemma mukavaa jos kehutaan laihaksi!Tuntuu kuulemma yhtä pahalta, kuin lihavaa sanottas läskiks!

...laihaksi voidaan sanoo ivallisestikki...joteka se on sillo loukkaus..*kamalaa ku sä olet LAIHAAAA..etkö sä syö mitää*..siihi perää viel katse suoraa persiistä..etc=o/

• Jazuli
        Jazuli kirjoitti:

...laihaksi voidaan sanoo ivallisestikki...joteka se on sillo loukkaus..*kamalaa ku sä olet LAIHAAAA..etkö sä syö mitää*..siihi perää viel katse suoraa persiistä..etc=o/

..lihonu mitekää vaiks oisi syöny kuorma-autollisen ruokaa..nii tuntuu keljullem kuulla joka päivä siitä miten laiha sä oot...ja sitteko oli maidon vaalia iho nii ootko sä sairas..nii valkonenki..semmoi satuttaa tyttöjen keskuudessa kun teininä se ulkonäkö on muuteski epävarmuus asteikolla kärkisijoilla..jotenka mul ainaski laihuus on kauheempi asia itelle ko lihavuus..mä oon paljo onnellisempi lihavana ko laihana..=o)

vähempi on kiusattu pullukkavuosina ko laihoina vuosina..

• Jazuli
        Jazuli kirjoitti:

..lihonu mitekää vaiks oisi syöny kuorma-autollisen ruokaa..nii tuntuu keljullem kuulla joka päivä siitä miten laiha sä oot...ja sitteko oli maidon vaalia iho nii ootko sä sairas..nii valkonenki..semmoi satuttaa tyttöjen keskuudessa kun teininä se ulkonäkö on muuteski epävarmuus asteikolla kärkisijoilla..jotenka mul ainaski laihuus on kauheempi asia itelle ko lihavuus..mä oon paljo onnellisempi lihavana ko laihana..=o)

vähempi on kiusattu pullukkavuosina ko laihoina vuosina..

..et miehille saattaa olla myöski vaikkapa pituus semmoi asia mikä on ollu herkkä kohta...ja kehumine on pikkase epäilyttävää myöhemmälläki iällä...kun sen on joskus kokennu rasitteeksi ja ittesä friiksi sen tähe..samoin oon kuullu joiteki mieste sanovan myöski omas hyvännäkösyyestä et seki on rasite kun siit ulkonäöst viititää yhtenää sanoo..ja se välist tuntus olevanki kaike aikaa vain se syy miks hään seuraa kärkytää..sitte se ite mies jää ikää ko ulkonäkösä jalkohi..jottei se ulkonäkö ole aina vain siunaus..se saattaa olla välist niiki et tahtosi olla jotaki iha muuta ko muut olettaa..

=o)

..vain jotta tulisi hyväksytyksi muien ko ulkosten asioitte tähe..nii

• Ihanan ja kamalan laiha
        Kehu vai ei? kirjoitti:

Mä olen hoikka ja en tykkää, että kehutaan laihaksi. Siksi, että olen lopen kyllästynyt näihin, "etkö sä syö mitään", "syö nyt niin lihot/saat lihaa luittes ympärille", "Miia voi ottaa ton viimeisen kakun palan, kun se on niin laiha", "et kai sä vaan laihduta, kun et ottanut kakkua", "miehet tykkää, kun on jotain josta voi ottaa kiinni" -juttuihin. Alkaa jo kaikki hyvälläkin sanotut, "sä oot niin ihanan laiha" tms. jutut saamaan olon kiusaantuneeksi. Ja todellakin syön ihan normaalisti, enkä ole edes ihan laihimmasta päästä... Kokonikin riippuen vaatteesta on 36, joskus 34, rintsikoissa B-kuppi. Joten en kai näytä anorektikolta? Jota on myös epäilty... Kiitos vaan!

Loukata voi myös mieheltä tuleva "sulla on hyvä perse" tai "hyvännäkönen pylly", ihan sama miten sen muotoilee... Jos oma rakas kehuu takapuoltani, niin se on eri asia.

• Linwie
        Ihanan ja kamalan laiha kirjoitti:

Mä olen hoikka ja en tykkää, että kehutaan laihaksi. Siksi, että olen lopen kyllästynyt näihin, "etkö sä syö mitään", "syö nyt niin lihot/saat lihaa luittes ympärille", "Miia voi ottaa ton viimeisen kakun palan, kun se on niin laiha", "et kai sä vaan laihduta, kun et ottanut kakkua", "miehet tykkää, kun on jotain josta voi ottaa kiinni" -juttuihin. Alkaa jo kaikki hyvälläkin sanotut, "sä oot niin ihanan laiha" tms. jutut saamaan olon kiusaantuneeksi. Ja todellakin syön ihan normaalisti, enkä ole edes ihan laihimmasta päästä... Kokonikin riippuen vaatteesta on 36, joskus 34, rintsikoissa B-kuppi. Joten en kai näytä anorektikolta? Jota on myös epäilty... Kiitos vaan!

Loukata voi myös mieheltä tuleva "sulla on hyvä perse" tai "hyvännäkönen pylly", ihan sama miten sen muotoilee... Jos oma rakas kehuu takapuoltani, niin se on eri asia.

Laihuudesta kirjoittavalle vähän lohdutusta: Mä olen aivan luonnostani noin 45 kg, pituutta noin 168 cm. Syön todella hyvin ja monipuolisesti, ja paljon erilaisia rasvoja. Koskaan en ole saanut kiloakaan tähän päälle. Tämä on perinnöllistä.

• x

halveksuntaa, riippuu henkilöstä, ottaako hän vastaan kehumisen, jos jonkun ihmisen mielipide merkitsee, ja hän kehuu asiasta, joka on tärkeää itselle, sitten voi ottaa vastaan.
      Kauneus ei todellisuudessa edes herätä positiivisia ajatuksia, tunsin todella kauniin naisen, jota oma mies haukkui: sinulla on isot jalat. Koska oli kateellinen, nainen sai paremman työtilaisuuden. Ehkä kauneus nousi päähän ja nainen kirosi, ettei osannut valita, kun oli niin kauniskin.

• ihminen xx

tuomariksi: "Olet XXXXX."
      Sillä ei ole merkitystä, mitä tuo XXXXX sisältää.

On TODELLA ärsyttävää, että joku puoltuttu mies arvioi tuosta vain ääneen minulle pukeutumistani ja yleistä habitustani! Minulle ei tulisi mieleenkään sanoa vastaavaa jollein miehelle.
      Toisekseen, en edes perusta ihmisten ulkonäöstä. Minulle merkkaa se, onko ihminen fiksu ja hänen kanssaan voi jutella, olla ja tehdä työtä luontevasti.

• .....#....

laulunsanoja Hilu, hilu ja Hepokatti. Miksi uskoisi kenenkään olevan tosissaan, kun siinä selvästi kerrotaan, "hevosetkin nauraa yms."

• Bella Bella !

Eipä ihme jos välillä meidän naisia ei kuumina ja naisellisina pidetä jos ei edes kehua saa... Jokainen nainen kaipaa välillä flirttiä ja kehua !!
        Ja JOKAINEN on kaunis omalla tavallaan. Ruma ihminen voi olla vain sielustansa.

• kehujan kehuja

Jos ei tunne itseään nätiksi ja kaikki on aina sanonut rumaksi, sitä voi luulla kehun pottuiluksi?

• msda

en esim. pidä siitä jos minua sanotaan söpöksi. Itse miellän söpön vähän niinkuin lapselliseksi. Lapsia ja pehmoleluja sanotaan söpöiksi. Nainen on minun mielestäni joko hyvännäköinen, kaunis, nätti yms. mutta ei ikään söpö.

• guugggugggug

mistä tahansa ja milloin tahansa, koska se ei johdu ympäröivistä tekijöistä, vaan usein pelkästään hänen senhetkisestä mielentilastaan. Mikä tahansa miehen tekeminen tai tekemättäjättäminen soveltuu naiselle tekosyyksi kostaa hänelle paha olonsa. Nainen siis kokee oikeudekseen suuttua ja purkaa tuo paha olonsa keneen tahansa mieheen, ei haittaa vaikka mies on täysin viaton ja ulkopuolinen. Jos mies käyttäytyy samalla tavalla, hänet diagnosoidaan mielenvikaiseksi.

• "joskus ollut"

kaikki naiset eivät pidä kauneutta niin tärkeänä. Miksi kehuminen loukkaa, koska siitä tulee tyhjä olo. "Ajatteleeko tuo mies, koska kehuu, olen tyhmäkin".
        Sitten vielä mielletään, joku odottaa paljon ulkonäkönsä tähden, asia on ihan just päinvastoin, kauneudesta on kärsittävä.

• sielujen sympatiaa
        "joskus ollut" kirjoitti:

kaikki naiset eivät pidä kauneutta niin tärkeänä. Miksi kehuminen loukkaa, koska siitä tulee tyhjä olo. "Ajatteleeko tuo mies, koska kehuu, olen tyhmäkin".
        Sitten vielä mielletään, joku odottaa paljon ulkonäkönsä tähden, asia on ihan just päinvastoin, kauneudesta on kärsittävä.

Niinpä, kauneudesta on kärsitty, kärsitään ja tullaan ilmeisesti kärsimään hamaan loppuun asti.Uskokaa jo,että kauneus voi olla tosi taakka sekä miehille että naisille.Vain kauneuden kirouden kokenut voi ymmärtää toista samassa tilanteessa elävää,jollain kummallisella tavalla sitä vaan tajuaa toisen tilanteen eli mitä on olla jatkuvan kateuden kohde.

• muodikas ginojen ostaja

Itse en jaksa miettiä kuka on kaunein ja kuka 12.sijalla ulkonäkökisassa.Joskus on muodikasta olla brunette,toisinaan pitää oikein huomata kuinka trendikkäitä vaaleaveriköt ovat.Suurimmalla osalla naisista on hyvä ulkonäkö,ilman moittimista.Toki löytyy ääripään edustajia kuten yli-sekä alipainoisia,mutta syynääminen kilpailumielessä on vain ajanhaaskauksen umpikuja.Kauneus on sittenkin oikeasti katsojan silmissä.Itse näen kauniina veistosmäiset ilmeet naamoissa,toisen mielestä pitää olla jumalaista pyöreyttä jne..Pornohullut ovat fiksaatioituneita mittaamaan mittanauhoilla vastaantulijoiden rinnanympärykset,huhheijaa what kinda people!Porno kauppaa lehtiä aivopesemällä että Photoshop muka olisi sun omat silmät jne.

• mies88***

On aivan käsittämätöntä kuinka ihmiset loukkaantuu kehuista. Itse miehenä olen joskus sanonut vaikka kassa tytölle että onpa täälä tänään kaunis likka töissä. Hän oli hyvin otettu siitä. Vaikka olinkin muutaman kaljan ottanut kun tän sanoin. Tarkoitinkin sitä mitä sanoin, mutta en selvänä olis sanonut koska olen sen verran ujo.

Itse harvemmin kehuja saan. Mutta itsekkin olen kassalta saanut kehuja vanhemmilta mummoilta ja kuka tahansa kehun antanut tekee itseni hyvälle mielelle. Oli hän sitten humalassa tai ei.

Jos ihminen sanoo humalassa nätiksi niin kyllä hän myös usein ihan tarkoittaa sitä. Suomalainen jöröjukka on sellainen ettei se uskalla yleensä selvinpäin sitä sanoa.

Olkaa naiset otettuja kehuista. Hyvä jos niitä joskus saa. Yleensä tulee enemmän paskaa niskaan kun hyviä asioita.

• huh!

Mä olin opiskeluaikoina kassalla töissä ja jos joku olisi sanonut noin, niin olisin varmaan lähtenyt itkien takahuoneeseen... Baarissa ehkä noita juttuja tavallaan kerjää, jos sinne menee, mutta töissä sentään pitäisi saada olla rauhassa.

• Antakaa ihmisten elää

...hankalaa kun aina saa varoa sanojaan, ettei joku herkkänahkainen neiti/poikanen ole joukossa. Jos mä jotain kehun, se on munkin juttu. Ei siitä kannata hermostua. Joitakin se ilahduttaa ja parantaa päivän. Sen takia voin kehuakin, aina kun siltä tuntuu...vaikka ihan vaan siks, kun oon ite hyvällä tuulella.

• nainen nauttii loukkaantumisesta. Näitä on yllättävän paljon.

• gdggf

"Yksi tuttu tyttö tuntui pahastuvan"

Arvasin johdannon lukiessani, että tän on pakko olla taas jotain naisten logiikkaa.

Vastaus: Kyllä voi, ainakin naisen mielestä.

• baddingtoni

On täälläkin ihme porukkaa kun positiivinenkin asia käännetään väen väkisin negatiiviseksi. Eipä tarvii sitten ihmetellä miks ei puhuta ja pussata kun vastaanotto on tollasta...

• Kehumaton

..jos kehuttava henkilö kysyy ulkonäöstään tai ottaa sen muuten puheenaiheeksi, saattaa kehu olla vale ja näin ihmisellä on oikeus loukkaantua (mutta mitäs sitten otti puheeksi), mutta, jos joku ihan oma-aloitteisesti kehuu, niin kyllä sen uskoisi tarkoittavan.

Jos kehu tarkoitetaan sarkastiseksi, niin kyllä sen tulisi sitten jo kuulua äänestäkin..

• "joskus ollut"

kun miehet kehuivat häntä, koska hän ei ollut edes kovin kaunis, eikä huolehtinut ulkonäöstään, koin sen pilkkaamiseksi, koska hän oli seurustellut heidän kanssaan.

• scale

jonka itsetunto on nollissa, mutta sellainen ihminen tarvisisi kyllä jo apuja. Enkä mä sano tätä mitenkään pilkatakseni.

• normaali

naista ei saa sanoa nätiksi, koska eihän miehiäkään sanota näteiksi. kaikki naiset ovat nykyään feministejä ja feminismi ei tunnusta sukupuolten eroja. jos sanot naiselle, että hän on nätti, hän voi luulla, että pidät miehiä ja naisia erilaisina. kohteliasta on käyttäytyä aivan kuten nainen olisi mies. sen sijaan että sanot nätiksi laita hänet kantamaan joku todella raskas esine, koska kyllähän nainen jaksaa jos mieskin ja nainen haluaa tämän näyttää miehelle.

• normaali

pyydät häntä auttamaan autosi korjaamisessa.

• Bööbvöö

Loukkaannuin kyllä aika pahasti, kun poikaystävä sanoi eräälle naiselle tämän olevan kaunis... minä kun satuin olemaan paikalla :)

• Mä voin ottaa aika pahastikkin itteeni yliampuvat, ja siten paljastuvat valheelliset ulkonäön kehumiset.

• Niin se vaan menee!

Ja olettekohan miettineet sitä että ihmisillä on jokaisella omat makunsa, joku tykkää pyöreestä, joku alipainosesta, joku normaalista, joku brunetesta, joku blondista, joku äidistä, joku tyttärestä.! Ei se välttämättä tarkota että jos mies kehuu kauniiksi niin että se olis säälistä annettu kommentti, vaan joku voi oikeesti olla sitä mieltä! ÄLKÄÄ KATSOKO SINNE PEILIIN SILLÄ ASENTEELLA ETTÄ SIELLÄ ON RUMA OLENTO VAAN ETSIKÄÄ JOKIN KIVA ASIA MISTÄ PIDÄTTE ITSESSÄNNE JA KATSELKAA SITÄ! Ja sit ihan turha tulla kirjottaan että ei mussa oo mitään kivaa. Se on sitä sääliä.

• Saara J
        Niin se vaan menee! kirjoitti:

Ja olettekohan miettineet sitä että ihmisillä on jokaisella omat makunsa, joku tykkää pyöreestä, joku alipainosesta, joku normaalista, joku brunetesta, joku blondista, joku äidistä, joku tyttärestä.! Ei se välttämättä tarkota että jos mies kehuu kauniiksi niin että se olis säälistä annettu kommentti, vaan joku voi oikeesti olla sitä mieltä! ÄLKÄÄ KATSOKO SINNE PEILIIN SILLÄ ASENTEELLA ETTÄ SIELLÄ ON RUMA OLENTO VAAN ETSIKÄÄ JOKIN KIVA ASIA MISTÄ PIDÄTTE ITSESSÄNNE JA KATSELKAA SITÄ! Ja sit ihan turha tulla kirjottaan että ei mussa oo mitään kivaa. Se on sitä sääliä.

eräs mieshenkilö, josta jollakin tavalla aikaisemmin pidin, sanoi, että minulla on rehevä takapuoli.
        Se loukkasi aika tavalla. Tuskin enää pidän häntä symppiksenä!

Niin se vaan menee! kirjoitti:

Uskokaa nyt jo! Miehillä on hyvin suppea ja yhtenäinen kuva siitä millainen nainen on kaunis/nätti ja millainen ei. Ja lähes jokainen nainen tietää itsestään, että onko vai ei. Lisäksi sen sanominen vittuiluna on todella yleistä!

• ...

Uskokaa nyt jo! Miehillä on hyvin suppea ja yhtenäinen kuva siitä millainen nainen on kaunis/nätti ja millainen ei. Ja lähes jokainen nainen tietää itsestään, että onko vai ei. Lisäksi sen sanominen vittuiluna on todella yleistä!

Jos et ole, niin mistäs sinä miesten maun tunnet paremmin kuin miehet itse?

Miehiä on kuule monen sorttisia ja monella maulla, loukkaus on jos sinä menet väittämään ettei miehillä voisi olla omia mielipiteitä - vaikka sitten siitä mitä kauniina pitää.

• pecheekkk

ns petolinnun s eeee ja tiesi sen.

• höhmötti

No sellainen normaali kehu on ihan kiva kuulla välillä jos on laittautunut ja joku sanoo että näyttää kivalta tänään ym, kuhan ei sitten ihan yli mene. Itseäni ainakin ahdistaa aina painoon liittyvät kehut, en ole ylipainoinen, mutta en laiha tikkukaan ja siitä saa kuulla varsinki baarissa miehiltä joka kerta kun on viihteellä.."tykkään kun nainen näyttää naiselta, eikä mikään malli"... "Hyvä kun on kunnon tissit ja perse"..."Kun myö miehet tykätään just tollasista pehmeistä naisista"... Vaikka kuinka hyvällä tarkoittaisi, niin tilanteessa jossa on juuri saanut laihdutettua reilusti ja ajattelee että ei enää tarvitsisi, niin tulee jatkuvaan vihjailua siitä että on vähän pyöreähkö, niin ei sitä kehuna osaa ottaa vaan jää vähän mietityttämään.. Mutta sellaiseen asioihin liittyvät kehut mihin on itsekkin itsessä ihan tyytyväinen on ok. :)

• FiliaFerusFabulosus

Onhan se nyt eri asia, jos sanotaan nätiksi, kun jos sanotaan kauniiksi. Nättejä on paljon enemmän kuin kauniita. Kaunis on kauniimpi kuin nätti. Nätti on nätti, mutta ei välttämättä kaunotar. Naiset tajuu tämän, mutta suurin osa miehistä ei varmaan tajuu?

• luonnonkaunis heh

ainaskin jos hän ajattelee et veli kehuu niin luulee sen iskevän ja epävarmuus iskee no toi oli hatusta vetastu
      mä en ikinä meikkaa enkä tule meikkaamaan mun ihanat pisamat komistaa mun pärstää niin et jos sotkisin tähän vielä meikkiä niin mä olisin harakanpelätin

• Hopplaa

avaus.

• yritä ymmärtää

jaahas pitääks aamu puoli 7 olla jokin avaus heh
        ja ei se ole edes mikään avaus ja varsinkaan fiksu ja merkittävä
        heh ei paljon paina

• Kiitoos....

Jos poikaystäväni kehuu kaveriani hyvännäköiseksi, se loukkaa minua. Vaikka kaverini olisikin todella hyvännäköinen sitä ei tarvitse ääneen sanoa... varsinkaan kuola valuen!

Ihmiset menevät täällä Suomessa hämilleen kehuista, koska niitä niin harvoin saadaan (ulkomailla olen saanut useinkin kehuja, enimmäkseen miehiltä, mutta myös naisilta). Minusta on kiva, jos kehutaan, että sulla on kivanäköinen paita, upeat hiukset jne. Ihan pieniäkin juttuja. Miehiltä harvoin kuulee kehuja, paitsi ehkä juhlissa kun on oikein viimeisen päälle laittautunut. Ja vanhemmilta 70-90 v miehiltä olen kuullut usein kehuja, se piristää päivää. Mummot vaan ei aina tykkää...

Mieluummin kuulen aina kehuja kuin negatiivista arvostelua ulkonäöstäni! Sitäkin olen joskus saanut ja tuntui todella ikävältä.

• kiitti, tack

Jopa jo Tukholmassa Stureplanin pukuherrat osaavat käytöstavat ja osaavat huomioida naisia toisin kuin kotoiset mörököllimme. Oppia taas kerran, arvon jurrikat, ottamaan Ruottin maalta, josta sivistys kait on tänne rantautunut vai liekö jäänyt matkalle.
        Odotan innolla kipakoita vastineita.Kiitti jo näin etukäteen.

• Huh huh

Sanoit että sinua saa kehua, muunmuassa poikaystäväsi ja ilmeisesti muutkin. Vaan poikaystäväsi ei saisi kehua ketään muuta kuin sinua. Entäs ne muut, nekin ovat usein jonkun toisen poikaystäviä? Oletkos kenties pikkuisen narsisti?

• Eli juu

Se olisi kenties ollut parempi vaihtoehto.

• Yöks

"Pantavan näköinen" varmaan loukkaa useampia. Joskus harvoin voi olla, että ei.

• itsetuntoani

Pojat haukkui mua koulussa 9 vuotta rumaksi, se lättäsi hirmuisesti itsetuntoa vaikka aikuiset kehui nätiksi, ”prinsessaksi” ja jopa tulevaksi missiksi (juu ei musta tullut missiä). Yläasteen jälkeen aloin saada oman ikäisiltäkin kehuja ja se tuntui mahtavalta. Vieläkin kehut tuntuu hyvältä (valitettavasti kehut ovat pikkuhiljaa vähentyneet, onko vika siinä, että ei ole kehuttavaa vai missä...). Tai joskus joku vanhempi ukkomies töissä kehui ulkonäköäni usein ja se ei oikein tuntunut hyvältä. Se riippuu tilanteesta ja miten sen sanoo. Ja vähän myös, että mitä sanoo. Toisaalta olisi kiva saada muitakin kun ulkonäkökehuja, mutta kiva kun saa ees niitä. En laita vastaan. Ymmärrän, jos joitakin oikein hyvännäköisiä alkaa sapettaa, jos jatkuvasti kehutaan ulkonäköä. Ehkä sitä tuntee itsensä vain "nätiksi naamaksi".

Myös sellainen kehu, joka ei ole aitoa loukkaa. Joskus työkaveri on kehunut mua vaan siksi, että sai muut uskomaan, että hän on hyvä tyyppi ja kannustaa mua jne.. Ärsytti aina kun hän alkoi kehumaan mua muille. Ja muutenkin se oli liiallista ja "imelää". Oikeasti hän oli mulle katkera jne.

• koulukiusattu

Olin koulukiusattu juuri ulkonäköni takia. Rillit, finnejä, ohuet, rasvoittuvat hiukset. Nuorena aikuisena eräs tanssittajani kysyi "olet sä joku missi?" Hyvä tarkoitus varmaan, mutta verinen loukkaus. Tuntui pilkalta, ihan samalta kuin apinaksi haukkuminen koulussa. Samainen mies mielisteli myös ystävääni yliampuvilla kommenteilla. Vaikka sanotaankin, että kauneus on katsoja silmässä, niin rajansa kaikella!

Ihminen, johon olin ihastunut, sanoi kauniiksi ja se nosti itsetuntoa. Jotkut sanoo että on kauniit silmät, nyt kun ne piilarit päässä näkyykin. Uskotaan. Naama on mikä on, finniarpineen, mutta jos joku jotain muuta hyvää löytää, niin se ei enää loukkaa.

• -Katti

Nainen oli omasta mielestään kaunis ja tyyppi meni sanomaan nätiksi... Sama kun olis sanonu nättiä naista rumaksi :D

• Nätti vaan

Itseään kauniina pitävä voi loukkaantua, jos häntä sanotaan nätiksi. Kuten täällä jo joku mainitsi. Itse olisin mieluummin kaunis kuin nätti. Mutta... koska tiedän, että en ole kaunis (vaikka kauneus on katsojan silmässä), en loukkaannu, jos nätiksi sanotaan.

• Että VÄÄRÄ MIES ei saa kehua naista. Se on silloin seksuaalista ahdistelua. Se tyttö luulee, että veljesi on ihastunut häneen, ja sehän on kauheaa naiselle.

Ei naista saa kehua kuin sellainen mies, joka sitä naista itseään kiinnostaa, muut ovat "ahdistelijoita"....

• pantavan näkönen

vittu kiinnostas jos mun jätkäkamun veli sanos mua kauniiks
        alkas ehkä nolottaan oman kullan vuoksi tyhmästi tehty
        ja kaikki on panettavan näkösiä jos on kamalassa pulassa heh

• On todella sääli jos ihminen ei osaa ottaa kehuja vastaa. Sellainen yltiökehuminen kyllä voi kokea inflaation mutta siis suomalaisten pitäisi opetella kehumaan toisiaan enemmän.

• K89

Eräs mielipuolinen ystäväni ei millään tajua, miksi puolituntematon tyttö loukkaantui kaverini kehuessa hänen rintojaan. Tökerö ei pidä olla, tilannetaju on kaikki kaikessa. Itse en loukkaannu kehuista, koskivat ne sitten persettäni tai hymyäni, musta on ihan kiva olla niin kaunis, nätti kuin söpökin. Kehut piristävät mieltä, oli kehujan motiivi mikä tahansa. Eri asia sitten johtavatko ulkonäkökehut, varsinkin humalaisen suusta, mihinkään. En innostu "päällekäyvistä" kavereista. Mulle riittää kommentti, "kiitos" ja heipat.

Mutta hei naiset ja miehet, älkää ottako elämää ja jokaista kommenttia niin vakavasti. Hymyä!

• 1001010010100001001101

Valtaosa ihmisistä ei tule ajatelleeksi sitä, miten kohtuutonta on ylipäätänsä olettaa henkilön sukupuoli, ja täten kutsua häntä tiettyyn sukupuoleen viittaavilla termeillä. Toki, henkilö voi näyttää mieheltä tai naiselta, mutta miten kukaan voi koskaan tietää, miten tämä henkilö todella ajattelee?

Itse saan loukkaantua jatkuvasti ihan vain tämän asian vuoksi. Yhteiskuntamme jäseniä ei ole informoitu kertaakaan esimerkiksi peruskoulun aikana transihmisistä, eikä se tunnu olevan tärkeää (paitsi meille tietenkin). Oletuksia saan kuulla jatkuvasti, ja aina se pahasti riipaisee.

• cat_on_fire

Voi se ollakin..En nyt jaksa omia kokemuksia tähän rustata, mutta totean vaan, että olispa vaan mukavaa kun siitä ulkonäöstä ei tarviis tässä maailmassa tehdä niin isoa asiaa..

• jotkut tekee siitä niin ison asian, että loukkaantuukin...

• Yksi vain neito

Toisen ihmisen ulkonäön kommentointi voi olla aina loukkaus, riippuu niin saajan omista asenteista.

Osa kokee ventovieraan kommentit ulkonäöstä aina "pahaksi". Jos oma seurustelukumppani, avo- tai aviopuoliso on sairaan mustasukkainen, saattaa sen ulkopuolisen "heitto" aiheuttaa riitaa ja epäsopua.

Ei todellakaan ole kiva joutua keskelle riitaa saamastaan kommentista ( syytön siihen ) ja raivoisan mustasukkaisuuden aiheen nousemiseen pintaan.

Vieras ei ehkä tiedä niitä kohtia mitä toinen kokee "vioiksi" ja toisen ( vieraan ) ulkonäkö pitäisi siksi jättää rauhaan.

• sanottiin,

että "en varmasti edes huomaisi, jos haisisit pahalle (lenkin jälkeen), koska tykkään susta niin paljon."

kohteliaisuus on ehkä väärä sana, mutta otin sen ihan positiivisena asiana ;D

• tyttö tuollainen

No riippuu tietysti minkä ikäisiä olette... mutta jos tytöllä on huono itsetunto hän voi ottaa nätiksi kehumisen vittuiluna. Hän voi myös ajatella, että nätti tarkoittaa ihan ok:ta kun taas kauniiksi kehuminen olisi saattanut saada hänet tuntemaan itsenä missiksi. En tiedä, en kyllä ole kuullut, että kukaan nyt oikeasti olisi loukkaantunut, jos häntä olisi nätiksi kehuttu...

Voihan olla, että tyttö säikähti, jos veljesi haluaisikin hänestä jotain, mitä hän ei voi antaa ja näytti nöksähtävän siksi. Varmimmin saat asiaan selvyyden kysymällä, loukkasiko veljesi kommentti häntä ja jos, niin miksi?

• kirpela

jos on jo oppinut, ettei ole nätti, ja niin sanotaan, se tuntuu wttuilulta :(

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7370
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3651
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      376
      2046
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      168
      1844
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1499
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe