Mulla on 2 aikuista kiinankääpiötuliliskoa "ukko" ja "akka". Olen jatkanut eläinkaupan ruokintatyyliä; 2x/viikko 2-3kärpästä/sirkkaa/matoa ym per nenä. Liskot ovat olleet minulla kuukauden päivät. Alku sujui hyvin, mutta nyt akka on ollut syömättä jo 8 päivää, ukko paastonnut 4 päivää. Missä vika? Jokapäivä olen yrittänyt tarjota ruokaa, mutta liskot kääntyvät hetken möllöteltyään toiseen suuntaan, tai sitten eivät ole huomaavinaankaan sapuskaa.
Tarjoilen aina elävää ruokaa pinseteillä suoraan eteen, pohjalta eivät ole osanneet syödä.
Akvaterraarion tilavuus on 75 litraa, vedestä olen puolet vaihtanut 1-2 kertaa viikossa. Vedenparannus- tai mitään muitakaan aineita en ole veteen lisännyt. Lämmitintä ei ole, eli huoneenlämpöinen vesi. Akva on tosin ikkunan edessä ja sain vinkin nostaa veden lämpötilaa asteella,parilla. Kokeilin. Ei ruvennut ruoka maittamaan.
Molemmat ovat aktiivisia liikkujia, joten vielä ei syömättömyys näy "heikentymisenä". Miten saan liskot syömään? Kiitos vastauksista!
Tulilisko ei syö.APUA
tepsukka
0
279
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50665
- 52657