Kauupunkilehti Turkulainen kirjoitti 13.9 artikkelin,että turkulainen nainen sai270 sakon ja lisäksi asioiden
omistajille 100 e ja 500 e oikeuskuluja.Oikeuskulut olivat yhteensä. 1000e.
Lehti mainitsi,että tuomioita on jaettu myös lunapeista.
Mitä ihmettä vanhemmat uskaltavat enään tehdä kurittomille lapsille kun santa ei riitä?
Lahjoako heidät rahalla vai?
Annetaanko tällä lapselle valtaa ja se ,että hän ottaa tilanteen hallintaan?
Ja jos lapsi esim.juoksee ulos kielloista huolimatta ja vanhempi yrittää estää sitä,onko se pahoinpitelyä?
Mitä vanhemmat enään uskaltavat tehdä?Ei mitään.
Lapsi saa kyllä vnhempiaan nimitella,hakata käsivarteen,heitellä tavaroita jne..
Kouluissahan tämä kärjistyy,lapset voivat haistatella,heitellä opettajaa esineillä,tehdä mitä vain ja opettajat ovat voimattomia,pelkäävät seurauksia.
KOVA TUOMIO Lapsen tukistamisesta
8
370
Vastaukset
tulee traumoja...
- ei hyvä...
itse sain nulkkina luunappeja, tukkapöllyä ja joskus remeliä peffaan.
Siitä huolimatta olen lainkuuliainen ja sosiaalinen yksilö ja pärjäillyt ihan mukavasti. - kielsin erästä läskiä
pilalle hemmoteltua poikalasta potkimasta pallolla tahallisesti toisten fillareita ihan täydet, lastaan koulusta odottava "äiti" katsoi minua murhaavasti.
Aiheutin ilmeisesti trauman sille lapselle sen ämmän mielestä mitään ei saisi siis sanoa eikä mitenkään kieltää pahanteosta.
Mitähän se "äiti" olisi tuumannut jos se poika olisi potkaissut pallolla pari kertaa peräkkäin tahallisesti sitä "äitiä" päin näköä?!
Tietenkään ei olisi sanonut mitään ettei vain tule poikaparalle traumoja. - 15+17
Läskit, ruipelot ja nykyset pissaliisat ja lasset on vapaakasvatuksen tulosta.
Voitte vaan kuvitella minkälaista Suomessa on 50 vuoden päästä. - näin on
Mitä alttiimpi lapsi on rikkomaan rajoja ja luistamaan velvollisuuksista, sitä tiukempi ja ankarampi häntä kohtaan täytyy olla. Tämä on ihan psykologinen fakta. Luonnostaan tunnollisuuteen ja yhteistyöhön taipuvainen lapsi ei tarvitse niin ankaraa kuria kuin syntymästään luonnevikainen. Jos tällaiselle kurittomalle yksilölle ei anneta kuria, niin hänen temperamenttinen kurittomuus korostuu ja kasvatus persoonallisten piirteiden osalta epäonnistuu. Aikuisena hän on persoonaltaan lyhytjänteinen ja suuressa vaarassa ajautua rikollisuuteen. Parinkymmenen ikävuoden jälkeen ihmisen luonne ei enää paljoa muutu, joten silloin on kaikenlaisten kukkahattutätien ihan turha yrittää oikaista vinoon kasvanutta luonnetta päähän silittelyllä. Kasvatus on myöhäistä siinä iässä.
Lopulta liberaali kasvatus voi johtaa siihen, että nuori masentuu ja tekee itsemurhan. Lapsi ei kurista juuri kärsi, mutta kurittomuudesta hän voi joutua aikuisena maksamaan kovan hinnan.- kpl
ovat lainsuojatomia.
- RAJASEUDUN-RAMPO
mopo karannut käsistä niin isiltä kuin pojilta ?
- hop hop
Jokanen on kuullu sadut Vaahteranmäen Eemelistä ... nehän sulki sen vajaan.
Lasta voi rankaista olematta väkivaltainen: arestipenkin jokainen lapsi ymmärtää, jopa jääkiekkoilija.
Jalkapallosta tutut Vihreä, Keltainen ja Punainen kortti ovat hyvä apuväline opettamisessa.
Kun lapsi tekee jotain älytöntä, annetaan siitä ensin keltainen kortti ja mahdollisuus hyvittää virhevalinta jollain 'hyvällä teolla'. Jos ei tekoa tule ja törttöily jatkuu, annetaan punainen kortti ja ikävuosien mukaan arestipenkkiä. 4 vuotias 4 minuuttia 7 vuotias 7min.
Ton kun ajaa sisään jo kolme-neljävuotiaalle, niin ei myöhemmin tarvitse kuin antaa niitä keltasia kortteja.
Toiset on oikein leikannu pahvista sellaset kortit, aluksi, että pikkuset ymmärtää mistä on kyse...
Kyllä lasta voi rangaista väkivallattomasti. Ellei sitten vapauden riisto tulkita väkivallaksi. Silloinhan koko yhteiskunta on väkivaltainen?
Vanhemmille lapsille määräaikainen nettikielto on paras/pahin rangaistus. Siihenkin voi soveltaa noita jalkapallosta tuttuja kortteja.
Älkää vanhemmat alistuko lastenne terroriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 923392
- 623097
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342604- 802393
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402046Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil391614