Sienistä sekaisin

Kirjoitan yhden huvittavan tosijutun, minkä kuulin asianoasisilta itseltään vajaa vuosi sitten maakuntareissullani Itä-Suomessa (Susianalyysiani varten tekemäni tutkimukset):

Paavo on innokas metsämies ja kuuluu hirviporukkaan. Paavo kun lähtee jahtiin, niin koko maailma saa kuulla jotta PUM PUM PUM. Paavo huutaa ympärillensä olevansa metsän poika, jolla on tehokas pyssy. Kuulkaa pyssyni pauketta, PUM PAM PUM, PAM PAM, eikö jo kuulu! PUM PUM PUM PUM PUM PUM, joko uskotte?

Paavo olikin sitten lähdössä hirvijahtiin. Äitinsä hälle sanoi, että tuopas tällä kertaa sieniäkin, niistä kun saadaan erinomaista muhennosta hirven lihan kanssa tarjoiltuna. Äiti kuitenkin varoitti Paavoa, jotta tämä poimisi vain sellaisia sieniä, jotka hän varmasti tunnistaa.

Noh, Paavo teki mitä äiti pyysi. Mutta voi hyvänen aika sentään, kuinka maalaistollukka metsästäjä voi olla tyhmä. Paavo poimi vain varmasti tuntemiansa sieniä ja niitä olikin sitten vain yhtä lajia. Paavo tunnistaa pelkästään sen kaikkein helpoimman sienen varmasti, punaisen kärpässienen.

Paavo veikin korillisen sieniä äidillensä ja äiti oli tyytyväinen kun Paavo sanoi varmasti tunnistaneensa poimimansa sienet. Kun sitten perhe söi hirvisienimuhennosta, niin alkoi pitkä piina, mitä on jatkunut näihin päiviin saakka. He näkevät vieläkin harhoja ja elävät monelta osin muutenkin kuvitteelisessa maailmassa. Onneksi kukaan ei kuitenkaan kuollut. Tuossa perheessä on aina pelätty susia ja karhuja, mutta nyt näitä hirvittäviä petoeläimiä vilisee joka puolella. Perheen jäsenet kertovat näkevänsä päivittäin verenhimoisia petoja niin sisällä kuin ulkonakin, niitä on kuulemma joka paikka pullollaan.

14

479

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeppistä jees

analyytikko tarinan omasta elämästään. Sorry vaan Paavo, nyt tiedämme etunimesikin, metsästäjät eivät juuri sienistä perusta, korkeintaan kanttarelli tai mustatorvisienikastiketta maukkaan hirvipaistin kera ja ehkä pari lusikallista puolukkaa menee siinä samalla.

Minkäs me sille mahdamme, että sinä Paavo pelkäät metsässä sienestäessäsi niin kovin, että hakkaat koko ajan ämpärin kuvetta PAU PAU PUM PAU ja vikiset minä olen Paavo minä kerään sieniä, äslä sinä sinivihreä hirvitys siinä kuusenoksalla syö minua......................................................

• kynttiläperä
    • itselläsi

tuli aamulla syötyä? häh. Varmaan lyijypitoisia valkosia kärpässieniä kehäykkösen lähettyviltä?

• susianalyytikolle!
    • Lapin heppu

Ihan oikeasti, susianalyytikko. Kaikkea aikansa. Tämä sinun tyyli alkaa jo lievästi sanoen "puuduttaa". Olisiko jo aika vaihtaa levyä.

• Susianalyytikko

minä lopetan heti, kun sinä lopetat poronpurennan ja susien pelkäämisen.

• Lapin heppu
        Susianalyytikko kirjoitti:

minä lopetan heti, kun sinä lopetat poronpurennan ja susien pelkäämisen.

Ok...
        Ensinnäkin minä olen äärimmäisen suuri luonnonsuojelija. Ainakin omasta mielestäni. En metsästä, toki kalastan. Oma luontoharrastustoimintani keskittyy marjastukseen ja luontokuvaukseen etelä-lapissa, sallan suunnalla ja kainuussa. Jos sinua nyt kiinnostaa tietää niin minä en todellakaan pelkää susia, karhuja enkä yleensäkään mitään metsissä.
        Ja ihan vaan sinulle. Osta itsellesi elämä näillä alueilla, muuta sinne ja suuntaa päivittäiset retkesi maastoon niin voit lopettaa tämän jauhamisen täällä ja keskittää luonnonsuojelutoimintasi painopistettä tehokkaampaan suuntaan.

• Lapin heppu kirjoitti:

Ok...
        Ensinnäkin minä olen äärimmäisen suuri luonnonsuojelija. Ainakin omasta mielestäni. En metsästä, toki kalastan. Oma luontoharrastustoimintani keskittyy marjastukseen ja luontokuvaukseen etelä-lapissa, sallan suunnalla ja kainuussa. Jos sinua nyt kiinnostaa tietää niin minä en todellakaan pelkää susia, karhuja enkä yleensäkään mitään metsissä.
        Ja ihan vaan sinulle. Osta itsellesi elämä näillä alueilla, muuta sinne ja suuntaa päivittäiset retkesi maastoon niin voit lopettaa tämän jauhamisen täällä ja keskittää luonnonsuojelutoimintasi painopistettä tehokkaampaan suuntaan.

on imelää löpinää, hyi sentään. Minä kyllä haistan susipelon ja sinun tapauksessa ei voi erhtyä, niin voimakas on hätäpaskan haju. Valheillasi et minua pysty hämäämään.

• gdgtfdffd

on imelää löpinää, hyi sentään. Minä kyllä haistan susipelon ja sinun tapauksessa ei voi erhtyä, niin voimakas on hätäpaskan haju. Valheillasi et minua pysty hämäämään.

Tere! Mitä oma ittesä liitikko? ;.D HO-HO-HEHE-HOHO-BUAHAHAA!!!
        A-tyyppi... KJIÄH-KJIÄH-HOHOHEHAHOHEHOOO!!! :-D
        Maftavaa aevan maftavaa!!!

• transsissaulvoja
        gdgtfdffd kirjoitti:

Tere! Mitä oma ittesä liitikko? ;.D HO-HO-HEHE-HOHO-BUAHAHAA!!!
        A-tyyppi... KJIÄH-KJIÄH-HOHOHEHAHOHEHOOO!!! :-D
        Maftavaa aevan maftavaa!!!

sulla sussi pelota??? hihhität siihe malliin? onko sitteki järkee näissä anaalilyylin teorioissa? minä alan kohta uskomaan anaalilyyssiin....

• Lapin heppu

no joo

minä lopetan tällaisen pään hakkaamiseen kiveen kanssasi välittömästi. Itseään tyhmempien kanssa ei ole kuin ajanhukkaa jaaritella. Joten pidemmittä puheitta suosittelen sinua kuitenkin hankkimaan itsellesi elämän, tavalla tai toisella.
        Kuitenkin, mene maastoon, rauhoittaa kummasti.

PS. vaihda silti jo levyä, alat olla loppuun kaluttu. Tämä niinkuin vinkkinä.

• Lapin heppu kirjoitti:

no joo

minä lopetan tällaisen pään hakkaamiseen kiveen kanssasi välittömästi. Itseään tyhmempien kanssa ei ole kuin ajanhukkaa jaaritella. Joten pidemmittä puheitta suosittelen sinua kuitenkin hankkimaan itsellesi elämän, tavalla tai toisella.
        Kuitenkin, mene maastoon, rauhoittaa kummasti.

PS. vaihda silti jo levyä, alat olla loppuun kaluttu. Tämä niinkuin vinkkinä.

jos hakkaat päätäsi kiveen, niin se tekee kipeää. Enhän olekaan väittänyt, jotta susipelosta irti pääseminen olisi vaivatonta. Se tekee oikeasti kipeää ja vaatii työtä.

Maastossa olen kulkenut jo pelkästään Susianalyysin kannalta. Olen tätä kautta myös nähnyt kasvokkain lukemattomia susipelon kanssa syrjäseuduilla asuvia turvemöykkyjä. Heitä juuri haluan auttaa.

Hyvän käsityksen tekstisi tasosta saa jo toisen kerran laukaisemasi maininta, jotta "hanki itsellesi elämä". Tämähän on jo vuosia ja vuosia sitten teinien käyttämä ilmaus auktoriteetteja kohtaan. Eivät teinitkään enää puhu tällä kielellä. Minulla ei kuitenkaan ole teinejä mitään vastaan. Päinvastoin, minä opetan heitä ja koen nämä tulevaisuuden toivot erittäin fiksuiksi. Ongelmana on kuitenkin kaiken maailman aineitten tarjoajat ja erityisesti maalaistollukkojen sienimaistiaiset, joihin jo viittasin avauksessani.

• naureskelija

Perämetsien sisäsiittoisten yhdyskuntien normaalia toimintaa.

Eipä voi kuin naureskella..

• käydä ihan oikeassa

metsässä. Voit yllättyä.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      54
      7168
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3314
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      142
      1605
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      245
      1424
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1220
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe