Olisikohan tuosta sittenkin apua

Enontekiölläköhän se oli, ainakin jossain Lapissa, muuttui kuntalaisten elämä kun kuntaan saatiin alkoholikauppa.
Keskarien myynti väheni ja kovien lisääntyi rajusti ja eikä kumma, sillä kaikki sen seutukunnan ihmiset tietää, että vettä ei selkosille kannata kantaa, kyllä sitä siellä piisaa ja puhdastakin kaiken lisäksi.

Vaan seurasihan siitä muutakin. Keski-ikäisten alkoholista johtuvat kuolemat lisääntyivät sukupuolesta riippumatta.

Kun puhutaan noista eläkekustannuksista ja meidän yli- ikäisten poishoidoista, niin auttaisikohan tuo systeemi muuallakin?
Vanhoja eläkeläisiä olisi vähemmmän ja viinan ostajat toisivat verovaroja valtiolle.

3

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilvi*

Siinäpä yksi ratkaisu tilanteeseen. Ja saattaisi olla hauskakin-----pitäisi kyllä haastatella suurkuluttajia. Sitä "dagen"efter en ole kokenut, mutta nähnyt kyllä :D

Mieheni joka oli pilapiirtäjä teki piirroksen, jossa olimme matkalla vanhainkotiin, hänellä muovikassallinen viinapulloja kantamuksena.

Naurattaa kun sen kuvan näen silmissäni, kaikki tutisee meillä siinä, hiukset hapsottaa, hänellä kaulukset pystyssä, ja kengänkorot minulla lintassa.

Teki elämästämme kirjan minulle, siellä on mainoita tilannekuvia, tarkkailija kun oli ammattinsa puolesta.

• Keskioluen vapauttamista edelsi muutamanmoinen älämölö. Lunttasin googlesta sen verran, että kaljarekat jyrähtivät käyntiin uudenvuodenyönä 1969 klo 24.00.
      Varmaan nähdään uusintoja telkassa ja lööppejä lehtimediassa kun pian tulee 40v. 'mellakan' vapautumisesta.

Onhan oluen vapautuminen voinut monii viedä mananmajoillekin, tiedä häntä sitten. Tuskin meillä kovemmat aineet tulevat päivittäiskauppojen hyllyille

• Laskeskelin, että jos olisi unohtanut lopettaa tipattoman tammikuun lopulla 2007, niin nyt, menneessä viikonvaihteessa,olisi tullut tuhat (1000) tipatonta päivää täyteen.
      Onnea niille, joille tuli.
      Jos ko. henkilö olisi aloittanut samalla liikkumisen tehokuurin, niin kaipa sellaisesta ihmisestä on nyt kasvamassa yhteiskunnan suuri eläkekuluttaja. Tosin sairaala ja terveyskeskuskulut lienevät sitten vähäisemmät. Ainakin nyt alkuaikoina. No, tuohan on tietysti arvailua, voihan sitä tietysti tässä iässä tapahtua vaikka mitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5500
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2417
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      255
      1685
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1657
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1436
    7. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      10
      1207
    8. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1195
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      327
      1195
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      334
      1190
    Aihe