Kissan vatsa kurisee jatkuvasti

hubundi

Eli 15-vuotiaalla vanhuksella vatsa jatkuvasti kurisee, välillä aika kovaäänisestikin. Se myös laihtui vähän aika sitten merkittävästi, oli ennen tosi lihava ja nykyään laiha, vaikka ruokatottumuksissa ja valiossa ei näyttänyt tapahtuvan mitään merkittävää muutosta. Matolääkitys on annettu kyllä.

Käytös on muutenkin vähän erikoista: syödessä pitää usein olla vieressä, tai sitten pitää ohjata ruokakupin ääreeen vaikka se olisi nenän edessä. Ruoaksi annamme yleensä purkkiruokaa ja välillä myös raakaa jauhelihaa.

Se ei myöskään reagoi ärsykkeisiin enää kovin herkästi ja etsiytyy paikkoihin jossa on kylmä lattia ja/tai pimeää (mm. saunan lauteiden alle).

Mistä tämmöinen johtuu?

Muuten se kyllä käyttäytyy rauhallisesti, eikä näytä kovin kärsivältä.

2

9415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16v kissan omistaja

sanoa taas tämä mitä yleensä kukaan ei halua lukea, eli käytä kissaa eläinlääkärillä. Noin vanha kissa tarvitsee vuosittaisen perustarkastuksen jossa tutkitaan pissa (virtsakivet & sokeri), munuaiset, maksa ja kilpirauhanen. Omalla kissallani oli alkuun aivan samanlaisia oireita kuin omallasi ts. vatsa piti kamalaa ääntä ja kissa alkoi laihtumaan. Jonkin ajan päästä se alkoi kuolaamaan todella paljon, ja lopulta oksentelemaan. Tyhmyyttäni vein sen vasta tässä vaiheessa lääkärille ja diagnoosi oli kilpirauhasen liikatoiminta joka oli rasittanut myös maksaa.
      Lääkityksellä saatiin kissavanhus taas hyvään kuntoon.

• Sydämen asia

Minun kissalla, pian 11 v. sama juttu, vatsa kurisee lääkärissäkäynnin ja matokuurin jälkeen. On myös laihtunut huomattavasti pidemmällä aika välillä, vaikka ruokakelpaa vanhaan tahtiin. Verikokeissa ei mitään poikkeavaa löytynyt. Sydämessä kuului ylimääräisiä ääniä. Menemme ensi Torstaina
        sydänltraäänikokeeseen. Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      111
      3607
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      64
      3232
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2714
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      83
      2533
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2154
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      97
      2113
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1752
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1730
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1716
    Aihe