Punatiilitakka kaipaisi uuden ulkoasun - tiilikuvion tasoitus pois ja vaaleahko hiertopinnoite olisi tavoitteena. Varastossa olisi ylijäämänä Serpo 410 ohutrappauslaastia (lämpimässä ja kuivassa noin vuoden varastoitu). Sopisiko pohjarappaus tehdä tuolla? (Jollei, niin miksei sovi. Mitä sen sijaan?)
Pintaan ajattelin sen jälkeen Serpo 430 hiertopinnoitetta (sopivalla värisävyllä).
Tulisiko tuollainen pinta kestämään halkeilematta? Takka on varaava ja kuoreton, joten pintalämpötilat ovat paikoitellen kohtuullisen korkeat. Takassa ei ole kovin pahoja halkeamia ennestään, lähinnä yksi pitkä alhaalta ylös hiushalkeama. Voiko/kannattaako takan rappauksessa käyttää rappausverkkoa tms. halkeilemisen estämiseksi (tuon olemassaolevan halkeaman kohdalla tai kauttaaltaan)? Entä miten tehdään siisteimmin/järkevimmin ylitys liikuntasauman yli (takan ja palomuurin välinen sauma).
Kannattaako rappausta yrittää itse, vai voinko möhliä sen pahasti? :) Kova into on aina tehdä kaikki mahdollinen omin käsin ja onnistumisprosentti on tähän asti ollut hyvä, kiitos hyvien yleisten kädentaitojen ja riittävän etukäteissuunnittelun. Rappauksesta vain ei ole aiempaa kokemusta (tasoitehommista vain).
Takan rappaus/pinnoitus
4
3559
Vastaukset
- takkasi sijaitsee
Jos sattuu työmatkan varrelle voin neuvoa ja EI MAKSA mitään. Käytännössä opastaminen vain toimii paremmin kuin suoli24 lätinät
- Takka_tasaseks
Samat kysymykset kuin ketjun aloittajalla. Osasiko joku nyt ottaa kantaa?
- Osaava.
Otan kantaa ! Kiitos tästä !
- saritsa
Minäkin tarvisin hyvät neuvot ja vinkit! Meillä on puna-mustasta tiilestä(muistaakseni joku tiilerin antiikki) muurattu varaava leivinuuni sekä samasta tiilestä olohuoneen puolelle muurattu kaksi seinää. Tiilen väristä tykkään, mutta saumassa olevan laastin väri on muuttunut kauniin punaruskeasta lilahtavaksi! Olen ajatellut rapata pinnan ja tarvitsisin nyt hyvät vinkit. Onko olemassa esim. jotain maalin tyyppistä tasotetta jonka voi vain esim pensselillä levittää ja maalata päälle. Mikä olisi hyvä ja kestävä tapa josta" tee se itse nainenkin onnistuu"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728