strategiaseminaarista

Viikolla oli PKSSK seminaari jossa pohdittiin terveydenhuollon tulevaisuutta ja uutta lainsäädäntöä.
Keskusteluissa kysyttiin miten päivystys hoidetaan tulevaisuudessa.
Lähtökohtana nähtiin peruspalvelujen turvaaminen päiväsaikaan läheltä ja myöskin se että ketju olisi hoidoissa joustava yksi tie. esiin nousi myöskin hoitajareseptit.tietojärjestelmät.terveydenhuollon päivystysten osalta.
Terveydenhuoltolakiesitystä tarkasteltiin joka tulisi voimaan keväällä 2010 ja hyvin yksimielisiesti kannatettiin terveyspiirin toimintaa jolloin voidaan saada ammattitaitoista henkilöstöä ja urakehitystä ja potilaille saumatonta hoitoa .Tähän voidaan päästä myös lääkärikoulutuksen kautta jolloin kouluttaminen ja työpaikka voidaan turvata ja näin eri alueella palvelut voidaan turvata siten että koulutus tapahtuisi eri paikoissa maakunnallisesti.
Sairaanhoitopiirien yhteistyössä voidaan tarkastella missä erityistapaukset hoidetaan ja yhteistyötä tutkimuksissa tilat ja laitteiden hankinta ja yhteiskäyttö.Myöskin kokemusten vaihtoa eri tahoilla.
Millaisia terveys ja sosiaalipalveluja sitten voidaan tuottaa siinäkin nähtiin yksi yhteinen terveyspiiri jolloin väestöpohja voidaan saavuttaa mutta siinä nähtiin myöskin uhkakuvia lähteekö kaikki mukaan.
Kuitenkin nähtiin tarpeelliseksi kuntarajojen ylittävä toiminta ja ennalta ehkäisevä työ sekä tiimityöskentely sekä myöskin varhaiskasvatus luo pohjaa terveydelle ja aikainen katkaisuhoito alkoholisteilla sekä lastensuojelutyön osuus tarpeellista ja lasten tarpeiden huomiointi.
PKKSSK trategiassa nähdään että luottamus on keskeisellä sijalla.Siinä häntiin että tämä luottamus tulee ansaita.
Hyvin tärkeäksi todettiin tiedottaminen miten on asioita hoidettu sekä sitä,että kuntien edustus ja neuvottelutilanne olisi laaja ei yksin kaupunginjohto, vaan myös muut päättäjät mukana neuvotteluissa sekä mahdollisuus eri tapoja saada heti asiantuntevaa ohjausta videoneuvottelun osalta lääkärikontaktissa.
HYvänä pidettiin myöskin valtuutettujen tutustumista keskussairaalan toimintaan.
Sairaanhoitopiirin osalta myös toivottiin tiedotuksen lisäämistä myös kunnissa.
Yhteenvetona hallituksen puheenjohtaja totesi yhteistyön olevan hyvä ja näin saatiin hyvin laaja pohja ja jo edellinen piirin hallitus oli suorittanut yhteistyötä nykyisin hallituksen kanssa ja näin uusi sai tietoa asioista.Hän totesi että myöskin henkilöstö on jo" koeponnistanut" kyseisen asiakokonaisuuden ja asiakokonaisuus strategia menee nyt valmisteluun näiden asioiden pohjalta.MK

2

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivusta seurooja

Kiitos kun kerroit, itse en olisi muistanut koko seminaaria... Hyvänä pidetyt asiat heijastavat myös PKSSK:n arvoja eli tiedottamisen tärkeyttä ja yhteistyötä kuntien kanssa.

• Olen mielestäni pyrkinyt tuomaan esiin yhteisiä asioita ja "muistini" mukaan niistä kertomaan.eli tein muistiinpanoja jotka ovat todennettavissa muualla.
        Osuit oikeaan mielestäni kirjoituksesi osalta kiitos.MK

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3033
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2675
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2285
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      35
      1785
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1566
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1517
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1350
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe