Mistä saisi vielä uusia laadukkaita ni-cd akkuja?
Käyttökohteena olisi pikkuautot ja tehokkaat taskulamput
ni-cd akkuja - mistä vielä saa?
9
552
Vastaukset
Taidat joutua tilaamaan kiinasta jos oikein muistan niin ni-cd akkuja ei saa tuoda eikä valmistaa eun alueella , koska se on ympäristömyrkky
- että kiellettiin
koska Nimh hakkaa raskaat Nicd-muistimyrkkypötkylät mennen tullen ja Litiumakut hakkaavat nämä molemmat vielä 6-0.
Eli miksi ei voi käyttää edes Nimh-akkuja, kun ne sopivat heittämällä Nicd:n tilalle??? Ei maksa hirveästi ja saa marketeista. GP, Energizer, Sanyo, Panasonic, Varta.... - ihan kaikessa!
että kiellettiin kirjoitti:
koska Nimh hakkaa raskaat Nicd-muistimyrkkypötkylät mennen tullen ja Litiumakut hakkaavat nämä molemmat vielä 6-0.
Eli miksi ei voi käyttää edes Nimh-akkuja, kun ne sopivat heittämällä Nicd:n tilalle??? Ei maksa hirveästi ja saa marketeista. GP, Energizer, Sanyo, Panasonic, Varta....Pieleen menee!
NiCd-akkuja köytetään porakoneissa ja raskaasti virtaa ottavissa laitteissa sen vuoksi, että niiden sisäinen vastus pysyy pienenä kunnes akku on tyhjentynyt. Eli napajännite pysyy siellä 1.2V kieppeillä isollakin kuormalla. NiMH akku NiCd:n tilalla voi käydä hyvin kuumana siitä huolimatta, että kapasiteettia on enemmän. Kuumentuminen johtuu juuri siitä sisäisestä vastuksesta, tehoa menee harakoille eikä tarvittavaa vääntöä löydy. Sama ongelma voi tulla vastaan juuri todella tehokkaissa taskulampuissa tai RC-autoissa.
Pieni sisäinen vastus mahdollistaa myös erittäin nopean lataamisen - iso latausvirta ei kuumenna NiCd- akkua niin paljon kuin NiMH:ta.
Litium-ioni -akut taas vaativat kunnollisen valvonnan latausvaiheessa ja niiden jännite vaihtelee paljon purkuvaiheessa, minkä vuoksi niiden käyttö on tavallaan hankalampaa kuin perinteisten akkujen käyttö. Myös niiden suojaus oikosulkua vastaan on haasteellista, vaatii sisään rakennettua elektroniikkaa tai kertakäyttöisen sulakkeen. Ja onhan näitä joskus räjähtänytkin - kun terminen lämpöryntäys kennossa lähtee liikkeelle, sitä ei pysäytä mikään. Toki niissä saadaan pieneen tilaan varastoiduksi enemmän energiaa. Siksihän ne tekee tuloaan esim. sähkö- tai hybridiautoihin. Niissäkin joka ainutta kennoa joudutaan valvomaan erikseen turvariskien takia. - maksajahaima
ihan kaikessa! kirjoitti:
Pieleen menee!
NiCd-akkuja köytetään porakoneissa ja raskaasti virtaa ottavissa laitteissa sen vuoksi, että niiden sisäinen vastus pysyy pienenä kunnes akku on tyhjentynyt. Eli napajännite pysyy siellä 1.2V kieppeillä isollakin kuormalla. NiMH akku NiCd:n tilalla voi käydä hyvin kuumana siitä huolimatta, että kapasiteettia on enemmän. Kuumentuminen johtuu juuri siitä sisäisestä vastuksesta, tehoa menee harakoille eikä tarvittavaa vääntöä löydy. Sama ongelma voi tulla vastaan juuri todella tehokkaissa taskulampuissa tai RC-autoissa.
Pieni sisäinen vastus mahdollistaa myös erittäin nopean lataamisen - iso latausvirta ei kuumenna NiCd- akkua niin paljon kuin NiMH:ta.
Litium-ioni -akut taas vaativat kunnollisen valvonnan latausvaiheessa ja niiden jännite vaihtelee paljon purkuvaiheessa, minkä vuoksi niiden käyttö on tavallaan hankalampaa kuin perinteisten akkujen käyttö. Myös niiden suojaus oikosulkua vastaan on haasteellista, vaatii sisään rakennettua elektroniikkaa tai kertakäyttöisen sulakkeen. Ja onhan näitä joskus räjähtänytkin - kun terminen lämpöryntäys kennossa lähtee liikkeelle, sitä ei pysäytä mikään. Toki niissä saadaan pieneen tilaan varastoiduksi enemmän energiaa. Siksihän ne tekee tuloaan esim. sähkö- tai hybridiautoihin. Niissäkin joka ainutta kennoa joudutaan valvomaan erikseen turvariskien takia.Silti se on noin 16 Ampeeria! Turha kinata.
- kännykän akkuja
ihan kaikessa! kirjoitti:
Pieleen menee!
NiCd-akkuja köytetään porakoneissa ja raskaasti virtaa ottavissa laitteissa sen vuoksi, että niiden sisäinen vastus pysyy pienenä kunnes akku on tyhjentynyt. Eli napajännite pysyy siellä 1.2V kieppeillä isollakin kuormalla. NiMH akku NiCd:n tilalla voi käydä hyvin kuumana siitä huolimatta, että kapasiteettia on enemmän. Kuumentuminen johtuu juuri siitä sisäisestä vastuksesta, tehoa menee harakoille eikä tarvittavaa vääntöä löydy. Sama ongelma voi tulla vastaan juuri todella tehokkaissa taskulampuissa tai RC-autoissa.
Pieni sisäinen vastus mahdollistaa myös erittäin nopean lataamisen - iso latausvirta ei kuumenna NiCd- akkua niin paljon kuin NiMH:ta.
Litium-ioni -akut taas vaativat kunnollisen valvonnan latausvaiheessa ja niiden jännite vaihtelee paljon purkuvaiheessa, minkä vuoksi niiden käyttö on tavallaan hankalampaa kuin perinteisten akkujen käyttö. Myös niiden suojaus oikosulkua vastaan on haasteellista, vaatii sisään rakennettua elektroniikkaa tai kertakäyttöisen sulakkeen. Ja onhan näitä joskus räjähtänytkin - kun terminen lämpöryntäys kennossa lähtee liikkeelle, sitä ei pysäytä mikään. Toki niissä saadaan pieneen tilaan varastoiduksi enemmän energiaa. Siksihän ne tekee tuloaan esim. sähkö- tai hybridiautoihin. Niissäkin joka ainutta kennoa joudutaan valvomaan erikseen turvariskien takia.litiumakkuja. mitä vaikeaa näissä on: laturiin kiinni ja täyteen niin että heilahtaa. Lennokin laturi piippaa, kun on valmista eli se suojaa ylijännitteeltä. Lennokki taas suojaa alijännitteeltä eli se varoittaa jännitteen tippuessa ja katkaisee virrat lopullisesti ennen alarajaa. helppoa ja huoletonta. ja virtaa lähtee 60 A pikkuakusta.
- fgoiogih
Ja edelleen on 16 Ampeeria.
- Anonyymi
Saako Ni-Cd -akkuja (koko: AA ; 1,2 V ; n. 600 mAh) vielä jostain ?
Tarvitaan suurta antovirtaa, ja siksi Ni-Mh ei ole sopiva vaihtoehto.
Noita Ni-Mh siis löytyy Biltemasta hyvin, mutta niillä on niin suuri sisäinen vastus, ettei niistä saa yli 10A virtaa, kuiten hyväkuntoisesta Ni-Cd -akusta saisi.- Anonyymi
Ebay.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ebay.
Kyllä niitä ainakin kynäkolviin sai kun uusin 80-luvulta peräisin olevaan NiCd-akut. Bulk-malliset jotka näytti lähinnä minikokoisilta vessapaperirullilta ei edes kovin paljoa maksaneet. Ja joo, NiMH:ta kokeilin, niin ne toimi jonkin aikaa mutta sitten alkoi teho loppua kesken eli tina ei enää sulanutkaan, kun akku alkoi tyhjenemään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911234Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221088- 48814
- 70810
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53760Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49677- 33662
- 60659
- 52627
- 50615