opiskelija Helsingissä!?

Hel91

Kysymys kuuluu, että MITEN opiskelijan on mahdollista selviytyä helsingissä?? Ei-opiskelija-asuntojen hinnat ovat aivan TYPERIÄ! Ja jos asuu opiskelija kämpässä, paljon siitä voi jäädä noin kuussa käteen rahaa??? Onko edes ylipäätänsä mahdollista elää ilman töitä pelkillä tuilla??

14

543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anom90

Jos asuu solussa tai vähän suuremmassa kimppakämpässä, niin on ihan hyvin mahdollista elää pelkillä KELA:n tuilla. Jos haluaa asua hyvällä paikalla yksiössä, niin silloin joutuu kyllä menemään töihin, ellei sitten ole sattunut syntymään kultalusikka suussa.

• asd.....

niinkuin edellinen sanoiki, niin solussa pystyy asumaan, se on se ainoa vaihtoehto, ellei löydä halpaa kaverikämppää.
      muuten sitten (kesätyö)säästöillä tai porukoiden avustuksella.

itelläni jää vuokran jälkeen n 50e (tuet 420e-370e vuokra (53neliön kaksio) ) ja sekin menee jo melkeempä pelkästään bussimatkoihin. ruokaan ja muuhun elämiseen ei opintotukeni riitä. elän säästöillä.
      mut paljon mielummin näin kuin että asuisin solussa.

• kyllä oot oikeassa (Hel91). Helsinkiläiset hinnat ovat tosi typeriä. Ei kyl pelkillä KELAn tuilla pysty elämään. Myös kämpän etsintä on hyvin vaikeaa.

• Etsivä löytää
        ewa kirjoitti:

kyllä oot oikeassa (Hel91). Helsinkiläiset hinnat ovat tosi typeriä. Ei kyl pelkillä KELAn tuilla pysty elämään. Myös kämpän etsintä on hyvin vaikeaa.

Olen useasti tarjonnut vaatimatonta huonetta vuokralle muttei kellekään kelvannut edullinen ALLE 300€/kk vesineen, sähköineen ja netteineen. Nyt en tarvitse enää vuokralaista. Rakensin siihen huoneeseen oman pienen kuntosalin infrapunasaunoineen. Vielä olis tilaa majoittaa pariin vapaaseen huoneeseen joitakuita, mutten taida enää viitsiä nähdä vaivaa edes ilmottaa tällä palstalla. Itse en ole huoneistossa kuin muutaman vrk/kk. Olis melkein saanut olla omassa rauhassa. Mutta kun ei kelvannut niin ei kelvannut 2,5 km Helsingin rautatieasemalta sijaitseva kämppä. Pitäis ilmaiseksi saada luksusuta!

• joonskuu
        Etsivä löytää kirjoitti:

Olen useasti tarjonnut vaatimatonta huonetta vuokralle muttei kellekään kelvannut edullinen ALLE 300€/kk vesineen, sähköineen ja netteineen. Nyt en tarvitse enää vuokralaista. Rakensin siihen huoneeseen oman pienen kuntosalin infrapunasaunoineen. Vielä olis tilaa majoittaa pariin vapaaseen huoneeseen joitakuita, mutten taida enää viitsiä nähdä vaivaa edes ilmottaa tällä palstalla. Itse en ole huoneistossa kuin muutaman vrk/kk. Olis melkein saanut olla omassa rauhassa. Mutta kun ei kelvannut niin ei kelvannut 2,5 km Helsingin rautatieasemalta sijaitseva kämppä. Pitäis ilmaiseksi saada luksusuta!

Hei sinä edellisen viestin ilmoittanut olisin erittäin kiinnostunut huoneesta tästä kämpästä!
        Olisko yksi huone viellä vapaana?

• Etsivä löytää
        joonskuu kirjoitti:

Hei sinä edellisen viestin ilmoittanut olisin erittäin kiinnostunut huoneesta tästä kämpästä!
        Olisko yksi huone viellä vapaana?

Kuten ymmärsit, ei ole luksusta, vaan hyvin vaatimatonta oleskelupaikkaa tarjolla. Jätä yhteystietosi, mieluummin puhelinnumerosi, niin kerron tarkemmin. Käy vaikka vain väliaikaiseksi majapaikaksi, eikä maksa paljon.

• josskuu
        Etsivä löytää kirjoitti:

Kuten ymmärsit, ei ole luksusta, vaan hyvin vaatimatonta oleskelupaikkaa tarjolla. Jätä yhteystietosi, mieluummin puhelinnumerosi, niin kerron tarkemmin. Käy vaikka vain väliaikaiseksi majapaikaksi, eikä maksa paljon.

Kuullostaa sinäänsä ihan hyvältä, mutta haussa olisi lähinnä vakituinen kämppä opiskelujeni ajaksi, joten ehkä kämppä ei kuitenkaan ole sitä mitä haen.

• Etsivä löytää
        josskuu kirjoitti:

Kuullostaa sinäänsä ihan hyvältä, mutta haussa olisi lähinnä vakituinen kämppä opiskelujeni ajaksi, joten ehkä kämppä ei kuitenkaan ole sitä mitä haen.

Joopa joo, kannattaakin opiskella. Luetun ymmärtäminen on vähän heikoilla. Kirjoitin että käy VAIKKA vain tilapäiseksi. Tiedätkö vaikka-sanan merkityyksen? Aina parempi mitä pitempään. Mutta onnea etsintään.

• Etsivä löytää
        Etsivä löytää kirjoitti:

Joopa joo, kannattaakin opiskella. Luetun ymmärtäminen on vähän heikoilla. Kirjoitin että käy VAIKKA vain tilapäiseksi. Tiedätkö vaikka-sanan merkityyksen? Aina parempi mitä pitempään. Mutta onnea etsintään.

Samanlaisia nirppanokkia nykyään kaikki opiskelijat. Ennen asuttiin kotona opiskelun ajat tai majailtiin kimpassa usea henkilö. Tai alivuokralaisena jossain perheessä. Nykyään pitää olla jokaisella oma luksus-yksiö/kaksio. Älkää valittako, kun asuminen on kallista. Niin se onkin. Olisin voinut tarjota halvan vähän yli parinsadan euron oleskelutilan, mutta kyllä löydät muualta kun maksat vähintään tuplaten ja takuut päälle. Onnea etsintään, kyllä sulla vielä tärppää.

• anonymouscelebrity
        Etsivä löytää kirjoitti:

Samanlaisia nirppanokkia nykyään kaikki opiskelijat. Ennen asuttiin kotona opiskelun ajat tai majailtiin kimpassa usea henkilö. Tai alivuokralaisena jossain perheessä. Nykyään pitää olla jokaisella oma luksus-yksiö/kaksio. Älkää valittako, kun asuminen on kallista. Niin se onkin. Olisin voinut tarjota halvan vähän yli parinsadan euron oleskelutilan, mutta kyllä löydät muualta kun maksat vähintään tuplaten ja takuut päälle. Onnea etsintään, kyllä sulla vielä tärppää.

Etsivä löytää:
        Voi luoja mikä provo :D

Voit olla varma, että kaikki jatkavat etsintöjään mikäli oma kirjoitustyylisi noudattelee noin arrogantteja linjoja.

• Etsivä löytää
        anonymouscelebrity kirjoitti:

Etsivä löytää:
        Voi luoja mikä provo :D

Voit olla varma, että kaikki jatkavat etsintöjään mikäli oma kirjoitustyylisi noudattelee noin arrogantteja linjoja.

Voi voi, röyhkeys on ihan itsesi kaltaisilla. Olisin tarjonnut huoneen, mutta etsikää ihan mistä vaan, mistä luulette saavanne alle 300€/kk Helsingin keskustan tuntumasta. En ainakaan kaltaistasi vuokralaista ota mistään hinnasta. Vältän harmin. Vuokralaiset on mitä on. Siksi heihin suhtaudutaan varovaisuudella. Että annetaan olla. Etsikää ja yrittäkää löytää. Toivotan onnea!

• jonskunennn
        Etsivä löytää kirjoitti:

Voi voi, röyhkeys on ihan itsesi kaltaisilla. Olisin tarjonnut huoneen, mutta etsikää ihan mistä vaan, mistä luulette saavanne alle 300€/kk Helsingin keskustan tuntumasta. En ainakaan kaltaistasi vuokralaista ota mistään hinnasta. Vältän harmin. Vuokralaiset on mitä on. Siksi heihin suhtaudutaan varovaisuudella. Että annetaan olla. Etsikää ja yrittäkää löytää. Toivotan onnea!

joo samaa mieltä anonymouscelebrityn kanssa,

Maksan mielummin tuplahinnan asunnosta kun yrittäisin tulla toimeen kanssasi saman katon alla. Mutta samoin.. onnea etsintään! Löydät varmaan jostain samanhenkisen ja yhtä provon kämppäkaverin kun sinäkin.

• Etsivä löytää
        jonskunennn kirjoitti:

joo samaa mieltä anonymouscelebrityn kanssa,

Maksan mielummin tuplahinnan asunnosta kun yrittäisin tulla toimeen kanssasi saman katon alla. Mutta samoin.. onnea etsintään! Löydät varmaan jostain samanhenkisen ja yhtä provon kämppäkaverin kun sinäkin.

Mistä saatte provon? Itse olette provoja ja tymiä kaiken lisäksi. . Etsikää vaan kaikessa rauhassa, ja onnea etsintään! Mun ei ole pakko vuokrata kenellekään, en siis ETSI vuokralaista. Te etsitte kämppää, minä en. Olisin vaan hyvää hyvyyttäni tarjonnut halvalla jollekin kattoa päänsä päälle. Pari sataa euroa ei totisesti ole liikaa huoneesta sähköineen, vesineen, pesukoneenkäyttömahdollisuuksineen ja infrapunasaunoineen melkein keskellä Helsinkiä. Älkää ymmärtäkö tahallanne väärin. Mun ei ole pakko ottaa sinne ketään. Saa olla tyhjänäkin. Itse en jouda kuin käymään viikottain. Että silleen.

• Etsivä löytää
        Etsivä löytää kirjoitti:

Mistä saatte provon? Itse olette provoja ja tymiä kaiken lisäksi. . Etsikää vaan kaikessa rauhassa, ja onnea etsintään! Mun ei ole pakko vuokrata kenellekään, en siis ETSI vuokralaista. Te etsitte kämppää, minä en. Olisin vaan hyvää hyvyyttäni tarjonnut halvalla jollekin kattoa päänsä päälle. Pari sataa euroa ei totisesti ole liikaa huoneesta sähköineen, vesineen, pesukoneenkäyttömahdollisuuksineen ja infrapunasaunoineen melkein keskellä Helsinkiä. Älkää ymmärtäkö tahallanne väärin. Mun ei ole pakko ottaa sinne ketään. Saa olla tyhjänäkin. Itse en jouda kuin käymään viikottain. Että silleen.

Korjaus : Itse olette provoja ja tyhmiä kaiken lisäksi.
        En minä ETSI mitään vuokralaista. Ajattelin vain auttaa jotakuta. Ei voi mitään , jos apu ei kelpaa. Siellä olisi kahdellekin tilaa, mutta mahdollisuutenne meni jo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5710
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1737
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1566
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1369
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1325
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      352
      1286
    Aihe