Se on loppu nyt se kesä! Enää ei voinut makoilla pihakeinussa kun toppaukset muistuttaa vesisänkyä, joten tein eilen kuutamokeikan ja hilasin ne kuivumaan. Kyllä ne painoikin... On ne tuolla länsirannikolla fiksut kun ne viettää venetsialaisia jo ajoissa, tajuaisi tääkin tollo että kesä on jo ohi.
Aina ne kelit yllättää. Paitsi Lapissa. Kuuntelin kateellisena radiota että sinne povataan jopa 20 cm lunta, mutta ei sanaakaan että kelit olisi mitenkään yllättänyt? Toista se on täällä etelä-Suomessa, saadaan lunta joulukuussa täysin yllärinä. Mutta ehkä se johtuu siitä että Lapissa on lunta juhannuksenakin?
Jos grillataan päättäjäisten kunniaksi? Tulisi kivasti savumakkaraa tässä kelissä. Voitte samalla tuoda tyhjän viinipullon niin täytän sen mun kesäviinillä. Se juo joka uskaltaa.
Hyvää loppukesää kaikille!
Kauden päättäjäiset
33
495
Vastaukset
- Mys ejk.
Tähänkö se sitte loppu?
Ajatella - ja mulla kin on ekatyöyö kesäloman jälkeen...
Mää taidan tulla sitä proteiiniviiniä maistamaan kyllä =)- Mys ejk.
Pätkiiks tää mun kone jotenkin oudosti sanoja...?
- mullakin eka työyö -
...no ni nyt mä olen opettanu tälle taas uuden lauseen =)) - Putkivalo
Mys ejk. kirjoitti:
Pätkiiks tää mun kone jotenkin oudosti sanoja...?
- mullakin eka työyö -
...no ni nyt mä olen opettanu tälle taas uuden lauseen =))Kai se on sama mihin ne välit työntää :)) Kirjoitetaanniinkuinthaimaalaisetjajätetäännekokonaanpois! Kyllä mäkin jotenkin ihmeellisesti sulle eilen vastasin sun ketjuun, en saanut itekään selvää että missä se järki on juossut.
Mutta kyllä sen sitten täytyy olla ohi jos sunkin kesäloma meni jo! Nyt jo! :))
Vilkuilin tänään Rovaniemen weppikameraa, ja nauratti kun sivuilla luki että Tänään: 6 hiihtäjää. On niillä kans hiihtäjiä :)))
Tänne vaan viinille! Ettei mun tarvi kaikkea juoda.
Työn iloa :) - Mysteriet
Putkivalo kirjoitti:
Kai se on sama mihin ne välit työntää :)) Kirjoitetaanniinkuinthaimaalaisetjajätetäännekokonaanpois! Kyllä mäkin jotenkin ihmeellisesti sulle eilen vastasin sun ketjuun, en saanut itekään selvää että missä se järki on juossut.
Mutta kyllä sen sitten täytyy olla ohi jos sunkin kesäloma meni jo! Nyt jo! :))
Vilkuilin tänään Rovaniemen weppikameraa, ja nauratti kun sivuilla luki että Tänään: 6 hiihtäjää. On niillä kans hiihtäjiä :)))
Tänne vaan viinille! Ettei mun tarvi kaikkea juoda.
Työn iloa :)Viä tarttis yks yö jaksaa - ja ko mua ei juur nukuttais yhtää... =)
Tähän tarttis oikeesti jotain marjamehua väkevämpää just ny, et sais multa tajun kankaalle...
Laitakko postissa? - Putkivalo
Mysteriet kirjoitti:
Viä tarttis yks yö jaksaa - ja ko mua ei juur nukuttais yhtää... =)
Tähän tarttis oikeesti jotain marjamehua väkevämpää just ny, et sais multa tajun kankaalle...
Laitakko postissa?tuo rytmin säätäminen ://
Saat sää pullon ja illalla ei tarvi mennä enää töihin kun oksettaa ;)) *joku ihmeen mahatauti*
- Kurjenkello
Tämä ei tahdo lunta vielä pitkään aikaan. Olen sanonutkin, etten tee lumella mitään = )
Puutarhakalusteetkin on vielä paikoillaan ja olisi tarkoitus grillata lihhoo muurikalla viikonloppuna..... ja ehkä sen jälkeen voisi suunnitella kalusteiden roudaamista varastoon..... yhyy
Tuosta viinistä tulikin mieleeni....... minkälaisella reseptillä sen sitten teitkään? Kovastihan yritettiin tyrkyttää vaikka minkälaisia vaihtoehtoja tuossa kesemmällä : )- Putkivalo
Se menee vaan hetkeksi lepoon se kesä, ihan kohta se on täällä taas :)) Jos nyt kävis niin että saat liikaa lunta, kirjoita mulle niin haen pois! Tänne mahtuis!
Viinin jatkoin sitten rusinoilla, meniköhän kilo. Ennestään oli valkoisia viinimarjoja (omia) ja kirsikoita (naapurin). Nyt on vielä ongelma saada pulloja, kai se on vaan kerjättävä naapureilta. Samalla näkis kuka heistä on juopoin ;)) ja sitten kerron joulupukille. Joka tietää että sieltä nyt ainakin saa konjakkia.... - Kurjenkello
Putkivalo kirjoitti:
Se menee vaan hetkeksi lepoon se kesä, ihan kohta se on täällä taas :)) Jos nyt kävis niin että saat liikaa lunta, kirjoita mulle niin haen pois! Tänne mahtuis!
Viinin jatkoin sitten rusinoilla, meniköhän kilo. Ennestään oli valkoisia viinimarjoja (omia) ja kirsikoita (naapurin). Nyt on vielä ongelma saada pulloja, kai se on vaan kerjättävä naapureilta. Samalla näkis kuka heistä on juopoin ;)) ja sitten kerron joulupukille. Joka tietää että sieltä nyt ainakin saa konjakkia....Oli mukava kuulla, ettei uuteen kesään niiiin pitkä aika enää olekaan. Lupaan sit kuitenkin jaksaa odottaa : )
Kerron heti kun lunta on täällä liikaa........ Olisikin niin, että olisi kaksi puolta, eli kesä ja talvi .... ja niistä voisi valita kullekin fiilikselle sopivan. Jos ärsyttäis kuumuus, voisi siirtyä kätevästi kylmän puolelle..... ja vaihtaa tilanteiden mukaan, vaikka kesken päivän.... Ihan silleen vaan, että olisi vaan vaikka köysi siinä välissä.....
Kääkkk, kaikki pullot on täynnä omaa viinimarjamehua.
Kun pukki saa tietää missä talossa juopotellaan, eihän silloin olisi hänellä niin paljoa vaivaa kantaa niitä lahjojakaan.. joten taakka olisi pienempi, mutta konjakin saanti varmaa... hieno homma : ) - Putkivalo
Kurjenkello kirjoitti:
Oli mukava kuulla, ettei uuteen kesään niiiin pitkä aika enää olekaan. Lupaan sit kuitenkin jaksaa odottaa : )
Kerron heti kun lunta on täällä liikaa........ Olisikin niin, että olisi kaksi puolta, eli kesä ja talvi .... ja niistä voisi valita kullekin fiilikselle sopivan. Jos ärsyttäis kuumuus, voisi siirtyä kätevästi kylmän puolelle..... ja vaihtaa tilanteiden mukaan, vaikka kesken päivän.... Ihan silleen vaan, että olisi vaan vaikka köysi siinä välissä.....
Kääkkk, kaikki pullot on täynnä omaa viinimarjamehua.
Kun pukki saa tietää missä talossa juopotellaan, eihän silloin olisi hänellä niin paljoa vaivaa kantaa niitä lahjojakaan.. joten taakka olisi pienempi, mutta konjakin saanti varmaa... hieno homma : )Jos vaan rakennetaan valtava jääkaappi, sisällä olisi talvi ja ulkopuolella kesä kun se jääkapin moottori lämmittäisi ilmastoa. Sadekautta voisi sitten tulla siitä automaatti-sulatuksesta :))
Ei kelpais terästetty viinimarjamehu? Jos tuot pullot tänne lorautan muutaman prosentin joukkoon :) - Kurjenkello
Putkivalo kirjoitti:
Jos vaan rakennetaan valtava jääkaappi, sisällä olisi talvi ja ulkopuolella kesä kun se jääkapin moottori lämmittäisi ilmastoa. Sadekautta voisi sitten tulla siitä automaatti-sulatuksesta :))
Ei kelpais terästetty viinimarjamehu? Jos tuot pullot tänne lorautan muutaman prosentin joukkoon :)Ilmasto-olosuhteet täydelliset : )
Kurkkasin viinimarjapullojani. Juttuhan on niin, että vajaitahan ne oli kaikki tyyni. Samalla kun pullot avataan, niin voitaisiin vaikka porukalla maistaa jokaisen pullon ihan sinne puoleenväliin saakka..... ja sen jälkeen täyttää piripintaan hyvää muutaman prosentin juomaa sekaan.
Sen jälkeen ei muuta kuin ravistus ja kippis! : ) - Putkivalo
Kurjenkello kirjoitti:
Ilmasto-olosuhteet täydelliset : )
Kurkkasin viinimarjapullojani. Juttuhan on niin, että vajaitahan ne oli kaikki tyyni. Samalla kun pullot avataan, niin voitaisiin vaikka porukalla maistaa jokaisen pullon ihan sinne puoleenväliin saakka..... ja sen jälkeen täyttää piripintaan hyvää muutaman prosentin juomaa sekaan.
Sen jälkeen ei muuta kuin ravistus ja kippis! : )Jälleen hyvä idea :)) Oishan se kivempaa noin niin kuin ennaltaehkäisynä saada vähän c-vitamiinia tankattua. Siis kun on flunssa-aikaa, tuskin tästä viinistä muita jälkitautia saa :O
vielä on lämpimiä päiviä! Näin on kuule herrat ryss...elissä päättäneet! Jotta elä sinä ala väittämään vastaan virallisia tirektiiveja. Laitat nyt vaan kiltisti T-paidan pääle sekä sortsit jalkaas ja meet sinne keinuus nauttiin kesäajasta. Rillissä makkarat savustat ja siinä sivussa naapuris. Kyytipojaks keppanaa tahi sitten sitä kesäviiniäs. Pottu kourassa lähenkin tässä ottamaan näytteet aikaansaannoksestasi. Rohkea lasolin juo, uhkarohkea Putkiksen kesäviinin! ...siis eikun hyvää se varmasti on! :)
Hyvää kesäajan jatkot sulle!
PS Kun kesäaika sitt kuun lopussa päättyy niin voitas sen kunniaks pitää vaikka siperialaiset! :)- Putkivalo
Espanjassa.. Heh sun kanssas :))) Ainiin, eihän me olla talviaikaankaan siirrytty vielä. Pitää kysellä heiltä että eikö sellaista pehmeää laskua vois ajatella tähän, että elokuun alusta sais vaikka syysaikaa jolloin kelloja siirretään vain puoli tuntia. Ja kevätaikaa! Sitä taikaa ne on vallan unohtanut! Onko se sitten oikein.
Juuh, naapuria varten kävin ostamassa sytytysnestettä, se tuo pikantin lisän olkkariin :)))
Kuulostat ihan siltä kuin tarttisit pakkojuoton, rontti!
Siperialaiset kuulostaa kyllä hyvältä :))) Siinä vois kynttilöiden tilalla polttaa vaikka villahousut. Sitäkin naapuri varmasti arvostaa. Varsinkin jos niitä vähän kostuttaa ensin :) housuja siis. Putkivalo kirjoitti:
Espanjassa.. Heh sun kanssas :))) Ainiin, eihän me olla talviaikaankaan siirrytty vielä. Pitää kysellä heiltä että eikö sellaista pehmeää laskua vois ajatella tähän, että elokuun alusta sais vaikka syysaikaa jolloin kelloja siirretään vain puoli tuntia. Ja kevätaikaa! Sitä taikaa ne on vallan unohtanut! Onko se sitten oikein.
Juuh, naapuria varten kävin ostamassa sytytysnestettä, se tuo pikantin lisän olkkariin :)))
Kuulostat ihan siltä kuin tarttisit pakkojuoton, rontti!
Siperialaiset kuulostaa kyllä hyvältä :))) Siinä vois kynttilöiden tilalla polttaa vaikka villahousut. Sitäkin naapuri varmasti arvostaa. Varsinkin jos niitä vähän kostuttaa ensin :) housuja siis.kuulus olla joulu- ja juhannustaika.... siis eikun -aika, jollon kellot pysäytettäs vallan! :)) Kun on putkeen juhlittu riittävästi ja tajuntaan alkaa taas valo syttyä pikkuhiljaa, voi sitten kukin omaa tahtiaan palailla vallitsevaan kausiaikaan!
Pakkojuotosta tulikin mieleen, kun muinoin historian aamuhämärässä norMixin ollessa vielä hinkkaamassa oppikoulun penkkiä penkkareihin tuli yks kaveri melkoisessa tuiskeessa puhellen pikkuisen levottomia. Nooh vesseli kyyditettiin kotiin toipumaan, jolloin paikalta bongattu äiteensä loihe lausumaan!
- Kuka on meirän pojan juottanut???- Putkivalo
norMix kirjoitti:
kuulus olla joulu- ja juhannustaika.... siis eikun -aika, jollon kellot pysäytettäs vallan! :)) Kun on putkeen juhlittu riittävästi ja tajuntaan alkaa taas valo syttyä pikkuhiljaa, voi sitten kukin omaa tahtiaan palailla vallitsevaan kausiaikaan!
Pakkojuotosta tulikin mieleen, kun muinoin historian aamuhämärässä norMixin ollessa vielä hinkkaamassa oppikoulun penkkiä penkkareihin tuli yks kaveri melkoisessa tuiskeessa puhellen pikkuisen levottomia. Nooh vesseli kyyditettiin kotiin toipumaan, jolloin paikalta bongattu äiteensä loihe lausumaan!
- Kuka on meirän pojan juottanut???Sehän tästä puuttuikin :))) Varsinkin tuo kellojen pysäyttäminen kiehtoo, jos silloin soitettais vaan kirkonkelloja niin eihän muiden kellojen tarvis hievahtaakaan. Tuliskohan ikuinen joulu.. tai jussi :))
Voi teitä tuhmia poikia kun menitte viattoman tolleen juottamaan ;)))
- jussi hates jazz
rillaamaan, mie vein jo kalusteet öljytyin lantioin varaston perukoille, meni sitä vähän siehe kovapuuhunkin vissiinki ;)
niin rillasimme kesällä niin kovasti, liekeissä ollessamme, että emali suli alle, tuli emalipullia!
sytysnesteet ois pitännä lantrata maistelemalla, mut myä hölmöt kaik sinne rilliin laitettiin ja sehän leimahti, hiilistä tuli hiilidioksidia, näin miun hiilijälki on tosi iso, jos et uso, tuu kattoon mun rillaushaalarin perspuolelt, palanu o ;)
no mie läksin siltä seisomalta "niinko tuli persiissä" oitis hakeman uutta rilliä, no eihän ne rautakankiliikkeet tietenkää ollu ennää auki ja arvaa vaan oliko kaverit odottanu saavansa pihvit ja makkarat kaljoilla, olin heikkona hetkenä luvannu tietenki niin herkut paistaa, siihenkö hyyty vinoilivatten, se on siis vino vesitaso ;)
no nou hätä mie aikan fundeerasin ja sithä mie hogasin, kävin ruokakaupan pihas ja 50 senttisellä sain hienon pelin, mistä näitä senttejä oikein tulee niin? no ajoin rillin kotioa, laitoin sytykkeet ja vot miten hienosta kaik män.
http://www.riemurasia.net/jylppy/30700/Grillausta
ja nyt mie tuon sen ihanan hiillostusvärkin siun juhliis. ai jai sill voip vaik savustaa naapurit ainakin, jos ei kallaa satu olemaan, se on siis kylmä ;)
mieko viimeks join silloin niinko sen grillin haun jälkeen, ensimmäisest sytyttämisest oppineena, melkein koko sen sytytysneste arsenaalin niin nyt päätin etten toisten sytytysnesteisiin koske, en edes siun punajuurikarpalovahverokatkeropihlajanmarja coctailiin ;)
ja soiton mie hommaan kylkiäisinä, tapasin nuo pipopäiset pojat ja hyö lupasivatten muutaman humpan heittää, pääsee putkiskin tallomaan viinipäissään jonkun rillimestarin jarpaat ;)
http://www.youtube.com/watch?v=yj9-jR6pq4E
hyvää rillijuhlaa vaan valoilla tai ilman
"syksy saapuu ja kuukin tanssii,
ihollamme kosketuksen kaipuu
meilläkin on
ikävä lokakuu"- Putkivalo
Vetto sun kans, ei tästä mun kirjoittamisesta nyt tuu mitään kun vaan hekotuttaa :))))
Sulla sitten lantioeikugrilli liikkuu :))) paitsi taisit polttaa siitä kumit? Pitäiskö mun tehdä samoin, kun nykyisin lantio kipeytyy lenkistä ja my hips don't lie :)) Kohta pitää keksiä joku muu liikunta, jos vaikka keinuminen ja grillaaminen :P
Kiva biisi, en ole hausmyllyjä kuunnellutkaan sillä korvalla aikaisemmin :)
...Pöhkö vielä...
Mä täällä jo kuumeisesti odottelen kutsua niihin
sauhumakkara / kotiviini juhliin.
Saanko mä istuu bigineissä yläosattomissa et päivetyn tasaisesti?
Mulla kun on adidasraidat, yksi hivenen leveempi ja kaksi kapiaa.
Mikä värinen laatta lentää,
kun me normixin kanssa heitellään laastia sun kivetyksen väliin?
Mä en pysy täällä nahoissani kun odottelen niitä pippaloita.
http://www.youtube.com/watch?v=iqxrijbzRjg
Äksöniä ja naurua piisaa hehehheheheheeheeee
Supista ettei petä tena=)- Putkivalo
Heh noita sun raitoja :)) Saat saat istua bikineissä! Mä voin sitten kattella sua mun shortseissa että onneksi mulla on sentään lämpimästi päällä :))
Ai niin, tulis se mun korkkari-ratakin vihdoin viimeistelty :))
Arvaas miten mulle kävi äsken. Lenkin jälkeen suihkuun ja sitten pyjamahousut jalkaan - aah. Koiran kanssa kävin lenkillä ja vedin vaan ulkohousut päälle. Kun tultiin takaisin, kissa huusi ruokaa kuin riivattu, ja kaappi oli syöty tyhjäksi. No tietäähän sen kun kolli on nälkäinen, kellään ei ole rauhaa, joten kauppaan vaan kiltisti. Jälleen kotona kattelin että mitä vaaleeta pilkahtaa housunlahkeista? Pyjamat tietenkin. Vaaleanpunaiset flanellihousut missä on tipuja. Ei tähän aikaan vuodesta/päivästä varmaan kukaan enää näe mitään? Vai siirtyiskö vaan suosiolla tohon prismaan..
- baliikki kala
Meni ja kaukana on jo. Voihan vutti.
- Putkivalo
Talvi tarkoittaa että tulee taas kohta kevät ja kutu-aikaa :)))
- baliikki kala
Putkivalo kirjoitti:
Talvi tarkoittaa että tulee taas kohta kevät ja kutu-aikaa :)))
Jee,. Mahti juttu. Se positiivinen puoli.
- Putkivalo
baliikki kala kirjoitti:
Jee,. Mahti juttu. Se positiivinen puoli.
http://www.youtube.com/watch?v=IbSugn0dB4c
... onpas pojulla tiukat pöksyt.... 8) - baliikki kala
Putkivalo kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=IbSugn0dB4c
... onpas pojulla tiukat pöksyt.... 8)Tosi upeeta. Syvissä vesissä mennään
- Putkivalo
baliikki kala kirjoitti:
Tosi upeeta. Syvissä vesissä mennään
http://www.youtube.com/watch?v=SBcADQziQWY
lisäksi osuva teksti :)) - baliikki kala
Putkivalo kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=SBcADQziQWY
lisäksi osuva teksti :))Ou jeah. Aika mahtavaa kutinaa.
- Putkivalo
baliikki kala kirjoitti:
Ou jeah. Aika mahtavaa kutinaa.
http://www.myspace.com/doomunit
Tulee sieltä Tompereelta vaikka mitä, hyvääkin :))
- ---
Grillata voi ympäri vuoden. Vaatii tekniikkaa. Talvella pittää olla enenpi hönkyä ja makkara on jäässä yläpuolelta ja yrittää palaa alaalta.....
Hei, heitä mäkeen net keinun toppaukset. Laita muutama lauta niitten tilalla. kestää ympäti vuoden, ja pitkään jos laitat painekyllästetyä.
Kelit ei yllätä. Arjalaiseen muskeliautoon lentää piikkikumit alle heti, kun lähtö pohjoseen. Tsadissa se ja sama mitkä kumit, pari päivää vuodessa liukasta, ajan junalla silloin. Spedet ajelee urakalla perään ajoja silloin moottoritiellä ja kehillä., Kesäkumit, rako edellä ajavaan metri ja tie peilijäällä, juusii.
Kelien yllättänisestä on muuten juttuja mullakin. Hupaisin oli kolmisenkymmentä vuotta sitten. Myöhästyin töistä ja sain kuunnella vittuilua kovasti. Joo tuli lunta- Loin puolilta öin kujan, 200 metriä auki. Ja aamulla Datsunista kaasu pohjaan ja duuniin. Ainoa huono puoli oli naapurin kuivaamo. Menee se tie siittä vierestä. Peltikatolta oli pudonnut joku tonni lunta mun kujalle, pirunmoinen lapiointi...
Tai se, kun aikanaan tulin naisista kotiin, datsunilla taas. Hirvee myräkkä. Maantie oli niin ummessa, että se auto oli kokoajan kiinni. Jossain vaiheessa aamuyötä löin hätävilkut päälle ja laitoin autoon nukkumaa. Sitten hokasin, että lunta on yli auton katon, eikä se näy kun auraauto tulee aamulla. Uin lumessa jonnekin läheiseen maataloon ja varastin lapion. Kaivoin pari tuntia. ja aamusta olin sitten isolla tiellä, josta pääsi hurruuttelemaan sitten kotio. Siissinne 200 metrin päähän kotitalosta kujan päähän.
Se on "Alen, Vatanen, Mikkola" kun mökille lähdetään. Jos pääsee kujan suun päähän nytkin, sitten kirrataan turvavtyät kuudensadan kilsan pikisen jälkeen ja otetaan mersuun nin paljon kierroksia kun rajoitin antaa myöten. Että pääsee mahdollisimman lyhyen lapiointimatkan päähän.
Ennätys oli kymmenen metriä talosta. mese nousi komeesti hangenpäälle ja lujaa mentiin. Siihen asti kun se upposi- Kolme päivää piti lapioida autoa esiin, se kun aina upposi alas, kun sai pohjan kaavittua alta..
ja vielä yks. Kävin joku vuos sitten kaupassa. Olihan tuossa lunta parkkipaikalla ja silleen. Tulin kaupasta. naapuri oli kinni siinä veiressä ja uteli multa hinausauton numeroa, kuulemma kiire jonnekin. Mä ajoin sen auton kadulle, piti vaan nylkyttää vähan ja kayttää pedaaleja. Oikeastaan jäi harmittamaan, se tyyppihän oli selkee turvallisuusriski tien päällä.
En nyt tiedä, mitä intouduin selittään. Mä oon pohjosen mies. kelit on just ne, mikä siellä pihalla on. Se ja sama mitä telkkari kertoo.
Syksy on mun mielestä paras vuodenaika. Sadonkorjuu, juusii.
Eilen grillailin makkaraa. Vähän aattelin grillata kanaa viikonlopulla. Se on halpaa nyt alle pari egee kilo. Pitää kai laittaa folioon, kun palaa niin helposti. Ja raaka kananliha on aika yökkiä.
=DW=- Putkivalo
tarjoat tikkuja persuksiin ;)) ja varsinkin se painekyllästetty tekee pahaa.. ainiin, onhan se höyläkin keksitty. Voi olla hyväkin konsti, ei viihtyis siinä keinumassa niin paljon että joutuu lokakuussa vasta perunoita nostamaan.
Olipa tarinoita :))) Sä peset sitten mersun masun talvisin aina hangessa :)) Miten sä edes löydät noin paljon lunta kun tuntuu että se on katoava luonnon(pesu)vara täällä etelässä ainakin. Ehkä lumet löytääkin sut. Muistelen kun 10 vuotta sitten piti ajella työmatkaa 75 kilsaa päivittäin, silloin oli kyllä lunta. - ....
Putkivalo kirjoitti:
tarjoat tikkuja persuksiin ;)) ja varsinkin se painekyllästetty tekee pahaa.. ainiin, onhan se höyläkin keksitty. Voi olla hyväkin konsti, ei viihtyis siinä keinumassa niin paljon että joutuu lokakuussa vasta perunoita nostamaan.
Olipa tarinoita :))) Sä peset sitten mersun masun talvisin aina hangessa :)) Miten sä edes löydät noin paljon lunta kun tuntuu että se on katoava luonnon(pesu)vara täällä etelässä ainakin. Ehkä lumet löytääkin sut. Muistelen kun 10 vuotta sitten piti ajella työmatkaa 75 kilsaa päivittäin, silloin oli kyllä lunta.Mulla ollut kans työmatka 75 päivässä. Eestaas. Se vei 25 vminuuttia suuntaansa. Nyt jos pitää lähteä hesassa käymään, alle puolen tunnin en kerkeä perille. Matkaa alle 10 kilsaa-
Lunta on. Hiihtele vesisuksilla kehän ulkopuolelle joskus. Tänäänin hesassa paistaa aurinko, puut hiljalleen alkavat kukertamaan. Lapissa tuli lumi jo viime viikolla. Nyt keskisuomessa (Oulun seudulla) lumiaurat on olleet jo liikenteessä.
Suomi on pitkä maa. Pian tulee kaamos lappiin, mä aattelin käydä risteilyllä virossa ostamassa sätkäpaperia ja viinaa.
Auton saa muuten kätevästi käyntiin, kun laittaa äljypohjan alle nuotin ja polttelee sitä pari tuntia. Pitää toki vähän varoa, että auto ei pala siinä samalla. Palokunta kun ei pääse paikalle pariin tuntiin. Siis pohjosissa. Ja jos mamma sattuu olemaan paksuna. pitää muistaa, että sairaalaan on viissataa kilsaa, siis jos teitä pääsee autolla. Helikopteri tulee, jos pystyy lentämään. Aikanaan.
=DW= - Putkivalo
.... kirjoitti:
Mulla ollut kans työmatka 75 päivässä. Eestaas. Se vei 25 vminuuttia suuntaansa. Nyt jos pitää lähteä hesassa käymään, alle puolen tunnin en kerkeä perille. Matkaa alle 10 kilsaa-
Lunta on. Hiihtele vesisuksilla kehän ulkopuolelle joskus. Tänäänin hesassa paistaa aurinko, puut hiljalleen alkavat kukertamaan. Lapissa tuli lumi jo viime viikolla. Nyt keskisuomessa (Oulun seudulla) lumiaurat on olleet jo liikenteessä.
Suomi on pitkä maa. Pian tulee kaamos lappiin, mä aattelin käydä risteilyllä virossa ostamassa sätkäpaperia ja viinaa.
Auton saa muuten kätevästi käyntiin, kun laittaa äljypohjan alle nuotin ja polttelee sitä pari tuntia. Pitää toki vähän varoa, että auto ei pala siinä samalla. Palokunta kun ei pääse paikalle pariin tuntiin. Siis pohjosissa. Ja jos mamma sattuu olemaan paksuna. pitää muistaa, että sairaalaan on viissataa kilsaa, siis jos teitä pääsee autolla. Helikopteri tulee, jos pystyy lentämään. Aikanaan.
=DW=ulkopuolellahan mää koko ajan. Sinne teidän mustille lumille tuliskaan :))
Mulla oli 75 kilsaa/suunta, ja Helsingin läpi ajoin aamuisin neljän aikaan, kaikkein rauhallisinta oli mennä viideksi töihin. Suurimmat hidasteet oli poliisit jotka puhalluttivat säännöllisesti torstai-aamuisin :) Toinen paha oli itsemurhat. Niitä tapahtui sillä tiellä kaksi vuoden aikana, aika paljon siis.
Vai nuotio :))) just joo. Pitää itte hörppiä lasolia sitten kun istuu palovahtina ettei kangistu :))
500 km on hirveä matka. Vaikeaa tajuta miten se elo sujuu sellaisissa olosuhteissa kun täällä saa kaiken viidessä minuutissa. - pookionki
Putkivalo kirjoitti:
ulkopuolellahan mää koko ajan. Sinne teidän mustille lumille tuliskaan :))
Mulla oli 75 kilsaa/suunta, ja Helsingin läpi ajoin aamuisin neljän aikaan, kaikkein rauhallisinta oli mennä viideksi töihin. Suurimmat hidasteet oli poliisit jotka puhalluttivat säännöllisesti torstai-aamuisin :) Toinen paha oli itsemurhat. Niitä tapahtui sillä tiellä kaksi vuoden aikana, aika paljon siis.
Vai nuotio :))) just joo. Pitää itte hörppiä lasolia sitten kun istuu palovahtina ettei kangistu :))
500 km on hirveä matka. Vaikeaa tajuta miten se elo sujuu sellaisissa olosuhteissa kun täällä saa kaiken viidessä minuutissa.jatkuu --paistoi päivä tai ei ;))))
- Putkivalo
pookionki kirjoitti:
jatkuu --paistoi päivä tai ei ;))))
onneksi. Ja jos tarpeeksi kauan odottaa se päivä yleensä alkaa paistamaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564770Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231326- 871325
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271101Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671036Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252946Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945- 71932