Osaako joku sanoa mistä tämä nimi on peräisin? Aika harvinainen nykyään kyllä. Haluaisimme sen pojallemme toiseksi nimeksi, koska nimi on esi-isälläni. Netistä ei oikein löydy eikä nimikirjakaan tätä tunne (Suomalaiset nimet Aadasta Yrjöön).
Enok
9
2252
Vastaukset
- motvalls
Ihan Vanhan testamentin ajoilta asti - Eenok tai Heenok. Ei mielestäni mitenkään erityisen kiva suomalaisen pojan nimeksi, mutta omapa on asianne.
http://www.apokryfikirjat.com/eenok1.htm - Primrose
testamentissa, 1. Moos. 5:18-24, kerrotaan Henokista (vanhassa raamatunkäännöksessä Enok), joka eli 365 vuotta, vaelsi kuuliaisena Jumalalle ja jonka Jumala otti luokseen.
- ------
Tulee mieleen Eunukki ja toisaalta on myös aika lähellä sanaa "eno". Jos teitä ei nämä seikat häiritse, niin ei kai nimessä periaatteessa mitään vikaa ole.
- Historian havinaa
Enok on hhieno,tosivanha suomalaisnimi.Isoisoisäni Etelä-Pohjanmaalla oli Enok.
- Mikaererer
Pappani nimi oli Enok. Sv. 1915. Hieno nimi.
- Maila Rusina
Pommi-Eenokki
- NimiTäti
Isoisoisäni nimi oli Enok.Hän asusti Etelä-Pohjanmaalla. Harmittaa, etten aikoinani antanut tätä nimeä pojalleni.
Hyvä nimi. - tietäjäwelho 666
eunukilta peräisin on tämä nimi.
- jenna.
Itse olen kuullut vain nimen Eenokki :) Hyviä vanhoja suomalaisia nimiä molemmat! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602814
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322385- 792208
- 602033
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398