Prince ja albumit

Onhan

Princellä hyviä levyjä, mutta onko siellä yhtään viiden tähden levyä?

6

638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

1999 voidaan lukea viiden tähden levyksi , vaikka en ole Prince fani.

• on ainakin

albumi, joka sai KAIKILTA musiikkilehdiltä viisi tähteä. Siis ihan kaikki musalehdet rankkasivat sen täyden pisteiden arvoiseksi levyksi.

Se, onko se sitä, on makuasia. Mulle kyseessä oleva levy edustaa tavallaan kyllä monilahjakkaan muusikon koko persoonan esittelyä - on se tosiaan kova levy, ja todella siinä on kaikki mitä Princessä arvostetaan. Parade ja 1999 on tiiviimpiä levyjä, koska ne EIVÄT ole tuplalevyjä. Sign o' the Times on ehkä paras tuplalevy mitä on tehty, ainakin parhaimmistoa.

• Stevieltä
        on ainakin kirjoitti:

albumi, joka sai KAIKILTA musiikkilehdiltä viisi tähteä. Siis ihan kaikki musalehdet rankkasivat sen täyden pisteiden arvoiseksi levyksi.

Se, onko se sitä, on makuasia. Mulle kyseessä oleva levy edustaa tavallaan kyllä monilahjakkaan muusikon koko persoonan esittelyä - on se tosiaan kova levy, ja todella siinä on kaikki mitä Princessä arvostetaan. Parade ja 1999 on tiiviimpiä levyjä, koska ne EIVÄT ole tuplalevyjä. Sign o' the Times on ehkä paras tuplalevy mitä on tehty, ainakin parhaimmistoa.

ja Michaelin Off the Wall ovat myös huippuhyviä levyjä, joille aika monet lehdet antoivat ne täydet viisi tähteä. Stevie-Prince-Michael kolmikko on ihana sattuma soul-musiikille, ei sillä etteikö samantasoisia (jopa ehkä parempia) nimiä olisi, mutta tässä on HYVÄÄ KAMAA.

• Daddy Pop

Sign of the Times, Purple Rain ja 1999 ovat kiistattomia klassikkoja

• juurikin..

nuo levyt ovat princen klassikkoteokset. parade on hyvä, mutta se on vähän oma maailmansa kasaripopuniversumissa, eikä luonut uutta aikaan vaikuttanutta soundia kuten 1999, purple rain ja sign o' the times. dirty mind on myös kiva levy, muttei princen suuria klassikoita.

• pyrjola
        juurikin.. kirjoitti:

nuo levyt ovat princen klassikkoteokset. parade on hyvä, mutta se on vähän oma maailmansa kasaripopuniversumissa, eikä luonut uutta aikaan vaikuttanutta soundia kuten 1999, purple rain ja sign o' the times. dirty mind on myös kiva levy, muttei princen suuria klassikoita.

Princen tuotanto on niin uskomattoman laaja (oisko 26 studioalbumia), että sinne mahtuu timanttisia ja sitten perussettiäkin. Omat suosikkini ovat:

- Controversy, Dirty Mind - jätkä pisti koko musiikkibisneksen (no, ainakin oman levy-yhtiön) polvilleen näillä.

- 1999, Purple Rain - oi, jos vois elää nuo vuodet uudelleen :)

- Parade, Sign'o'times, Lovesexy - musiikkillinen herääminen, amatöörifanit epäröivät, minä en.

90 - luvun tuotanto on mielestäni albumeina keskinkertaista, joitan yksittäisiä biisejä nousee...

- Musicology - paluu olennaiseen, mutta vielä pliisua.

- Lotusflow3r eli viimeisin - on PARAS PRINCEN LEVY. Jäbä heittää 51-vuotiaana koko osaamisensa esille. Ei amatöörifanille, vaatii ainakin kaksi-kolme kuuntelua ennenkuin alkaa aukeamaan, mutta kun sen tekee - se on menoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2705
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2315
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      52
      1875
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1527
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1370
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1339
    Aihe