ja miten sille kävi?
Joskus vuosia sitten ( 10-15v ??) tuli joku dokkari, jossa porukka vapaaehtoisia kaivoi 1000v vanhaa pyöreää pyhättöä esiin jossakin itä-Suomessa(?).
Paikalla oli eri kanssallisuutta olevia kaivajia ja porukan suomalainen hankemies, joka kertoi saaneensa pyhätöstä tiedot perimätietona isovanhemmiltaan ja vanhemmiltaan.
Ennustuksen mukaan pyhättö avataa uudelleen, kun 1000vuotta on kulunut ja tuo ko. mies oli sitten ennustuksen mukaan oikeaan aikaan asialla.
En muista kovin tarkkaan tuota dokkaria, mutta siinä kaivajat kertoivat rakennuksessa olevan sinetteinä eräänlaisia "vesilukkoja".
Hanketta seurattiin aikanaan tarkasti, mutta yht´äkkiä tieto loppui siihen.
Olikohan kyseessä joku Ruokolahden leijonaa vastaava ankka?
Kuka muistaa kalevalaisen pyhätön kaivuun joskus vuosia sitten..
7
788
Vastaukset
- Simeoni I
á la Ior Bock. Ole hyvä! Ei kestä!
- Bockvon Uber
Kyseessä lienee oikein vuosisadan media vedätys.
Vuotta en nyt muista, mutta joskus 80-luvun lopulla.- Etiäispesäke
Juu, se asia katosi yhtä nopeasti kuin tulikin ja jotakin tuommoista minä uumoilinkin.
Ai, siitä on niin kauan. Olenpas minä jo vanha.
Täytynee kuitenkin ajankuluksi googlettaa tuo "Lemminkäisen temppeli". En muistanut sitten millään nimeä, paitsi jotain Kalevalaan liittyvää..
- Iso Pukki
- PikkuPukkiKakkiKalli
Juu, sitä Bockien juttua kävin katselemassa tuolla gooletuksen innoittamana..
- Simeoni I
Bockin pitäisin täysin erillään omana ilmiönään, vaikkakin varmaan mukava heppu ym. mutta mutta... Periaatteessa pitäisi olla tätäkin kommentoimatta, kommentoin silti.
tuolta Hermeetikon sivuilta löysin jotain, mitä kuvaisin negatiiviseksi vaikutukseksi tutkimukseen. Eli Bock on onnistunut kiehauttamaan tiedeyhteisöä ja ainakin antanut helpon tavan leimata huuhaaksi kiistanalaisia tulkintoja. Kai se kertoo jotain tutkimuksen ilmapiiristä, jos huuhaa-teoriat pystyvät "negaation kautta" ohjaamaan tutkimusta. Tehnyt varmaan enemmän hallaa kuin mikään muu vähään aikaan. Ilmiötä on aika vaikeata käsitellä, itse en keksi muuta keinoa kuin "back to basics", --> kovaa faktaa vaan kehiin.
Lainasin pienen pätkän tuolta:
http://hermeetikko.com/yabb/YaBB.pl?num=1201121149
"Omalla tavallaan on pakko myöntää että maailmanlaajuisesti Däniken ja kotimaisittain Bock on muokannut muinaismuistotutkimusta enemmän kuin arvaisikaan. Däniken alkaa olla maailmalla jo menneen talven lumia eikä sitä enää muisteta, ja tämä on avannut vanhat tutkimuslinjat uudelleen. Oxfordissa opetetaan salonkikelpoisesti miten pyramidit on rakennettu tähtien mukaan joka vielä 80-luvulla oli piireissä mitä esoteerisin ja hörhöin näkemys johon tiedemies ei sekaannu. Meidän ongelma täällä Suomessa taitaa olla, että Bockista on vielä niin vähän aikaa että tunteet ei ole kokonaan kylmenneet. Toivotaan kuitenkin että sukupolvenvaihdos antaisi myös uusia tuoreita näkemyksiä luutuneeseen pälkäneläiseen puulusikka-tutkimukseen."- Ossi Kärttynen
Herra Bock ei lisäänny vaikka juokin eritteitään ja yhtyi moneen vapaaehtoiseen kaivajaansa Temppeliä etsiessään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2141809Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1481539- 781418
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla91301- 571246
- 741125
- 1091039
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva551000- 62987
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53890