Miksette tutustu täällä?

En tajua miksi vain minimaalinen osa laittaa viestin tänne kirjautumattomana, eikä edes liitä viestiinsä sähköpostiosoitettaan, tai muuta yhteystietoaan.

Onko yksinäisyys niin hävettävää ettei uskalleta julkaista viestin yhteydessä edes 100% anonyymiä sähköpostiosoitetta? Onko yksinäisyys niin pientä ettei viitsitä nähdä vaivaa luoda pelkästään tämän palstan ihmisten kanssa kirjoittelua varten uusi sähköpostiosoite?

Luulisi että täällä melkein parhaiten voisi tutustua ihmisiin joiden kanssa on jotain yhteistä - JA VIELÄPÄ sellaisiin jotka mielellään uusiin ihmisiin tutustuvat. Tämä on yksinäisten palsta, ja en tiedä monta yksinäistä joka ei haluaisi tutustua ihmisiin. Etenkään sellaista joka menisi nettiin lukemaan yksinäisten palstaa ja saamaan siten vertaistukea ongelmiinsa, tai avautumaan sinne tunteistaan.

En tajua miksi tänne vaikka kuka ruikuttaa yksinäisyydestään vaikka mitä, mutta hyvin pieni osa tuntuu kuitenkaan olevan halukas tutustumaan keneenkään.

Omalla tutustumis-ketjullani tuli juuri 1000 lukijaa täyteen. Olen tutustunut 2 ihmiseen sitä kautta. Vaikka kaiken pääteltävissä olevan mukaan taidan olla harvinaisen pelottava, vastenmielinen, ja vaikeasti lähestyttävä. Aivan varmasti noissa tuhannessa olisi ollut noin 30-50 sellaista joihin olisin mielelläni tutustunut, mutta vaikea tutustua tietenkin sellaiseen joka lukee vain viestini eikä kommentoi sitä mitenkään. Se on kuin joku näkisi minut mutta minä en häntä, en minä ainakaan voi näkymätöntä ihmistä lähestyä. Näkymätön voi lähestyä minua, tai tulla näkyväksi.

Lähes jokainen viestiketju saa 200 lukijaa, ja tästähän voi laskea että jos joku on yhtä pelottava jne kuin minä, niin yhteystietonsa laittamalla saa 40% todennäköisyydellä ainakin yhden yhteydenoton. Laskin tossa nopeasti vieläpä mediaanin, ja se on 260. Eli tämän laskelman mukaan 52% eli yli puolet saisi vähintään 1 yhteydenoton, siis jos ovat yhtä vaikeasti lähestyttäviä kuin minä - eli oikeasti reilusti yli puolet saisi vähintään 3-4 vastausta.

Miksi kuitenkin noin 90-95% tämän palstan käyttäjistä haluaa jättää tuollaisen tilaisuuden käyttämättä? Tilanne on yhtä absurdi kuin että 90-95% jonkun baarin asiakkaista menisi sinne juomaan teetä tai omenamehua, tai tekemään kotiläksyjä, tai surffailemaan netissä.

Monet tuntuvat haluavan olla jotain kaappiyksinäisiä. Mutta oli sitten minkä asian suhteen kaapissa, niin kai se asia helpottaa jos ei ole siellä, niin muut sitten tietää että tuokin on tämmönen.

Minä ainakin uskallan taas vaihteeksi tässä ketjussa kailottaa järisyttävän pohjatonta yksinäisyyden tunnettani, ja etenkin sitä naisen otteen vajavaisuuttani. Ja olen kyllä sitä jo tänä vuonna tehnyt noin 20-25 keskustelupalstalla noin 500 viestin verran, mutta ehkä tämä ketju on se joka asian ratkaisee. 99% tämän viestin näkijöistä kuitenkaan ei ole törmännyt viesteihini niillä muilla palstoilla. Ja vaikka onkin niin mielestäni tämä viesti on yksi vuoden parhaistani joten kyllä on ihme jos ei heru.

En tässä nyt edes kehtaa itseäni mitenkään erityisesti mainostaa, tai sitä mitä haen, koska onhan tossa kuitenkin sinisellä tuo nikkini vieressä jota klikkaamalla pääsee jonnekin, ja onhan tässä alhaalla kuitenkin muitakin ketjujani joista löytyy vaikka mitä asiaa.

Lähesty mieluiten nyt, äläkä 4-6kk päästä kun törmäät taas netissä minuun jossain. Ja jos et uskalla lähestyä nyt, niin käytä vaikka sitten alkoholia (esim 4,5% vahvaa olutta/siideriä noin litra) ja kokeile sitten. Ja jos et minun takia kehtaa maksaa ja lompakkoa tuon verran tuhota, niin sulauta tuo yhteydenottotoimenpidetaktiikkasi vaikka johonkin kertaan kun olet lähdössä baariin. Nythän on pikkujouluaika jo varmaan alkanut.

Niin, pikkujouluaika on varmaan alkanut. Mulla ei ole mitään seuraa sellasiin touhuihin tiedossa, ei kyllä joululahjojen shoppailuunkaan ja sellaseen.

No mut ei muuta tällä kertaa.

20

600

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ujomiehenalku

Musta ainakin tuntuu, että olisin epätoivoinen, jos julkaisen yhteystietoni täälllä. :( Enkä halua antaa sellaista kuvaa itsestäni. Ja pelottaa, että ihmiset jotka ottavat minuun yhteyttä tän palstan kautta ovat epätoivoisia tai muuten vaan katkeria hulluja.
      Mutta ei siinä tietenkään välttämättä mitään epätoivoista ole, jos täälllä julkaisee yhteystietonsa. :P

• pooooo

te paskiaiset asutte väärällä puolen suomea.

• mä vaan88

Mä ajattelin ihan samalla tavalla kun sä vielä vähän aikaa sitte,mutta nyt en todellakaan enää niin ajattele koska tältä samalta sivulta löysin ELÄMÄNI RAKKAUDEN vain 4kuukautta sitten:) Mutta mulla ei kylläkään ole yhtä ainuttakaan ystävää,joten jos sua kiinnostaa niin voitaisiin kirjoitella:)

• ............
        mä vaan88 kirjoitti:

Mä ajattelin ihan samalla tavalla kun sä vielä vähän aikaa sitte,mutta nyt en todellakaan enää niin ajattele koska tältä samalta sivulta löysin ELÄMÄNI RAKKAUDEN vain 4kuukautta sitten:) Mutta mulla ei kylläkään ole yhtä ainuttakaan ystävää,joten jos sua kiinnostaa niin voitaisiin kirjoitella:)

TOI VIESTI "mä vaan88" OLI SIIS TARKOTETTU TOLLE "UJOMIEHENALKU" KIRJOITTAJALLE:)

• n..

Mie oon aika epätoivoinen kolmikymppinen poika/mies kotilo, jos joku haluaapi purkautua/ avautua/ jakaa aatoksiaan/ kysellä jotain, niin postilootana bittiavaruudessa toimii: varjottu at gmail.com

• yhtenäinen tekijä

Ihan hyväksyttävä purkaus. Samaa tuli ihmeteltyä joskus "aikaisemmin". Tosin en nykyisin niin hirveästi ihmettele...

Ensinnäkin valtaosa tämän palstan käyttäjistä ei etsikkään seuraa (sen perusteella mitä olen lukenut palstaa).

Yleisimmät syyt:
      1. Palstalta ei etsitä seuraa (joko palstaa pidetään liian epäilyttävänä/epätoivoisena tututustumispaikkana tai sen kautta ei muuten haluta ottaa kontakia kehenkään).
      2. Palsta toimii enemmän valituspalstana, ei niinkään seuranhaussa (tämä on ehkä suurin syy)
      3. Ihmisillä on ystäviä jo "tarpeeksi", mutta he kokevat joskus että on vaikeaa avautua muuta kuin anonyymisesti yksinäisyyspalstalla
      4. "Pieni osa" käyttäjistä ei uskalla joko jättää omaa yhteystietojaan tai sitten vasta muiden yhteistietoihin (tämä on mielestäni kuitenkin marginaalisin ryhmä, koska monet selittelevät tekemisiään tällä asialla vaikka heillä ei todellisuudessa ole vain tarpeeksi halua tutustua kehenkään).
      5. Osa käyttäjistä on huomannut pelin hengen ja ei sen takia jaksa yrittääkkään tutustumista
      6. Osa käyttäjistä ei koe tarvetta sille...

Itse kokeilin joskus hakeakin tämänkin palstan kautta seuraa, mutta vastauksia ei tullut yhtäkään. Tosin en ihmettele sitä, koska ilmoitukseni oli aika "mitäänsanomaton". Toisaalta vastauksien saaminen ns. hyvään ilmoitukseenkin on erittäin vaikeaa eli olet ollut "onnekas" jos olet saanut jopa kaksikin vastausta (olipa potentiaalinen vastaajien määrä sitten sitä 30-50 luokkaa).

Löysin "netin kautta" ystäviäkin seuranhakupalstan kautta. Tosin sekin oli omalla tavallaan "yllättävää" ja vaatikin oikeanlaisen henkilön vastapuolelle, että vastaaminen takaisinkin onnistui... Eli ei riitä että vaikka itsellä olisikin halukkuutta saada ystäviä, jos ei toinen osapuoli halua olla missään tekemisissä kanssasi.

"Luulisi että täällä melkein parhaiten voisi tutustua ihmisiin joiden kanssa on jotain yhteistä - JA VIELÄPÄ sellaisiin jotka mielellään uusiin ihmisiin tutustuvat. Tämä on yksinäisten palsta, ja en tiedä monta yksinäistä joka ei haluaisi tutustua ihmisiin. Etenkään sellaista joka menisi nettiin lukemaan yksinäisten palstaa ja saamaan siten vertaistukea ongelmiinsa, tai avautumaan sinne tunteistaan.

En tajua miksi tänne vaikka kuka ruikuttaa yksinäisyydestään vaikka mitä, mutta hyvin pieni osa tuntuu kuitenkaan olevan halukas tutustumaan keneenkään."

Yksinäisyys ei itsessään ole yhdistävä tekijä. Ihmiset myös omaavat niin vahvoja ennakkoluuloja ja kokevat tämmöisen palstan kautta tutustumisen epätoivoisena asiana ja koska valtaosa ihmisistä on varsin pinnallisia päältään, niin he kokevat että tämä palsta ei ole se paras paikka tutustumiseen.

Ongelma on tietysti siinäkin että jos välimatka on liian pitkä niin tutustuminen ei ole kovin kannattavaa... Tapaaminen on monille vaikeaa jos etäisyyttä on satoja kilometrejä.

• .....

tää ei vaan oo mun juttu... Mitä tätäkin palstaa on lukenut niin osa kirjoittajista vaikuttaa aika pimahtaneilta ja katkerilta tyypeiltä kirjoitustensa perusteella. Mulla on myös henk. koht. aika huonoja kokemuksia nettituttavuuksista ja tutustun ihmisiin mielummin ihan livenä. Kerran vastasin tällä palstalla yhteen ilmotukseen, ihan seurustelukumppanin löytämis tarkoituksessa ja tää tyyppi vaikuttikin oikein mukavalta. Me pidettiin yhteyttä sähköpostin välityksellä ja kerroin suurinpiirtein koko elämäntarinani tuolle miehelle. Aattelin sit että ois kiva jo tavatakin (en ollu vielä kertonu tätä sille miehelle), mut sitte ihan yhtäkkiä se pisti välit poikki. Ei enää vastannu mun maileihin, ja minä mietin että mitäköhän sille on tapahtunu, onko saanu mun mailia...ym. No sitte sain kiertotietä selville että tää mies seurustelee ja ei sen takia halunnu ilmeisesti enää pitää yhteyttä muhun. Aika tökeröä on kyllä lopettaa yhteydenpito kuin seinään eikä uskalleta ilmottaa es syytä. No täällä tietokonemaailmassahan tuo bittiavaruuteen katoaminen on niin helppoa... Tän vuoksi tutustun mielummin livenä. Tietää ainakin keneen on tutustumassa.

• hanaan

julkaissut täällä joskus sähköpostiosoitteen. Mutta kun ihmiset asuu aivan muualla! itse asun senverran pienellä paikkakunnalla, että eipä tullut yhtään vastausta juuri täältä.
      Ja kun nimenomaan etsin omaa sukupuolta olevaa kahvittelu, ja baareilu -seuraa, niin se on hankalaa jos toinen asuu hevonkuusessa.
      Ensinnäkin yöpymisjutut sun muut pitää järjestää... jos ihminen olisi samalta paikkakunnalta, olisi kätevää tavata vaikka vartti aluksi, ja katsoa synkkaako, ja sitten molemmat voisivat mennä kotiinsa.
      Ja jos synkkaisi, niin sitten olisi myös helppo tapailla useammin ja mennä yhdessä vaikka viihteelle, ilman että menee rahat matkoihin ja yöpymisiin (itse en ainakaan heti majoittaisi tuntematonta kotiini...).
      että näin.
      Etsin siis sellaista seuraa jota voisi tapailla livenä, ei pelkkä nettikirjoitteluystävyys ole mun juttuni.

• Kroutso Marks

En halua olla missään tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka kelpuuttaisivat minut ystäväkseen.

• scorpio89

Onhan tuo totta että miksei kavereita hakisi tältä palstalta kun täällä ihmiset sitä juuri valittavat, ja jotkut palstalle kirjoittajista vielä asuu samalla paikkakunnalla jonkun toisen kanssa joten täältä tosiaan kaverreita itselleen voisi löytyä.
      Olen pariinkin potenttiaalliseen kirjoitukseen täällä törmänny missä ihmiset tuntuvat juuri minun tyyppisiltä ihmisiltä ja keillä olisi jonkin verran yhteistäkin, mutta kun se tuntuu vain niin epätoivoiselta jaella e-mail osoitteitaan ympäri tätä palstaa eikä sellaista kuvaa halua antaa itsestään. Ja täällä käy vähän kaikenlaista sakkia joten minua ei kiinnosta antaa osoitettani tänne näytille jotta kukatahansa voi sellaisen ottaa. Ja me rekistöröityneet (naispuoliset) henkilöt joilla on profiilissa kuva, tuntuvat saavan liian helposti peräänsä epätoivoisia miehiä. Se tästä vielä puuttuisi että ne alkaisivat e-mailiin lähettämään viestejä..........
      Minulta vaatii sekin ponnistelua että viitsisi ottaa yhteyttä edes niihin e-mail osoitteisiin mitkä on tänne laitettu ihan yhteyden ottoa varten, mutta takaraivossa on tietynlainen pelko hylkäämisestä ja syrjimisestä, että ei se, kelle olisin lähettämässä viestiä, luultavasti minun kanssa halua olla missään tekemisissä. Odotankin että minun viestiini joku vastaisi antamalla sähköpostin osoitteensa. Tietäisin silloin olevani ns. hyväksytty potenttiaalinen kirjekaveri.

Ja kun täällä suomi24 on kumminkin tuo kirjekaveri palstakin olemassa niin tuntuu jotenkin poikkeavan aiheestakin että täällä etsisi kaveria..... en kumminkaan estä jos joku niin tekee. Itse en vain tee juuri noiden syiden takia.

• Vastaukseni

En tutustu täällä keneenkään siksi, koska eipä ole vastaan tullut sellaista ihmistä johon viitsisin ystävystyä. En halua ketä tahansa piiriini. Sitä paitsi suurin osa asuu muilla paikkakunnilla eikä ole varaa matkustella niihin.

Jos olisi kesä ja tarvitsisit sukat, niin ostaisitko villasukat vaikka ohuitakin sukkia olisi kaupan?

• Tahtoosinut

Olen tällainen aika yksinäinen tapaus. Usein on käynyt niin että olen lukenut jonkun kirjoittamaa viestiä ja saattanut samalla ajatella että voi kumpa tuohon voisi tutustua, olisi varmasti paljon juteltavaa (samoja harrastuksia yms). Olen saattanut kirjoittaa vielä siihen keskusteluunkin että olisi mukava tutustua, mutta kappas... keskustelun aloittajasta ei kuulukkaan enää ikinä mitään! Tosi inhottavaa!

-Nuori yksinäinen tyttö, joka tahtoisi tutustua sinuun mutta et anna mahdollisuutta-

• -Kämmekkä-

Ujousko syynä?
        Mietin vaan et onhan alottajalla ollut sähköposti osoite esillä jo monta kertaa täällä suomi24-fi:ssä useissa eri viestiketjuissa. MIKSI ET OLE LÄHETTÄNYT HÄNELLE VIESTIÄ, jos kerran hänet TAHDOT?????? Kysyn vaan.
        Väität ettei hän ole antanut mahdollisuutta, mutta minusta hän on antanut sinulle mahdollisuuden laittamalla tänne julkisesti sähköpostiosoitteensa esille. Miksi et ole tarttunut siihen jos kiinnostaisi tutustua?

Mä väitän että ujous ja huono itsetunto on syy tähän KAIKKEEN, siihen että yksinäiset eivät löydä toisiaan. Jonkinlainen sosiaalinenrajoittuneisuus siis. Siitäkin huolimatta että tämä on NETTI, eikä edes live-elämä. Ei siis syytä ujostella, ja anonyymeja sähköposti osoitteitakin saa luotua hetkessä. Ettei tartte sitä omaa etunimi.sukunimi@jotain.fi osoitettaan antaa.

Terveisin:
        Yksinäinen joskus useita vuosia sitten ollut (vaan ei enää, paitsi hetkittäin)

Ja vielä:
        jos aloittaja on tutustunut jo kahteen, vaikka on selkeästi aika vaikeasti lähestyttävän oloinen, niin entäs sitten me tavan tallaajat ja helposti lähestyttävämmät immeiset...

HIUKAN ROHKEUTTA JA RISKINOTTOA, IHMISET!!!!!! (eikä siinä ees niin kovin suurta riskiä ole eikös vaan? korkeintaan se että saatat saada uuden ystävän)

• Tahtoos
        -Kämmekkä- kirjoitti:

Ujousko syynä?
        Mietin vaan et onhan alottajalla ollut sähköposti osoite esillä jo monta kertaa täällä suomi24-fi:ssä useissa eri viestiketjuissa. MIKSI ET OLE LÄHETTÄNYT HÄNELLE VIESTIÄ, jos kerran hänet TAHDOT?????? Kysyn vaan.
        Väität ettei hän ole antanut mahdollisuutta, mutta minusta hän on antanut sinulle mahdollisuuden laittamalla tänne julkisesti sähköpostiosoitteensa esille. Miksi et ole tarttunut siihen jos kiinnostaisi tutustua?

Mä väitän että ujous ja huono itsetunto on syy tähän KAIKKEEN, siihen että yksinäiset eivät löydä toisiaan. Jonkinlainen sosiaalinenrajoittuneisuus siis. Siitäkin huolimatta että tämä on NETTI, eikä edes live-elämä. Ei siis syytä ujostella, ja anonyymeja sähköposti osoitteitakin saa luotua hetkessä. Ettei tartte sitä omaa etunimi.sukunimi@jotain.fi osoitettaan antaa.

Terveisin:
        Yksinäinen joskus useita vuosia sitten ollut (vaan ei enää, paitsi hetkittäin)

Ja vielä:
        jos aloittaja on tutustunut jo kahteen, vaikka on selkeästi aika vaikeasti lähestyttävän oloinen, niin entäs sitten me tavan tallaajat ja helposti lähestyttävämmät immeiset...

HIUKAN ROHKEUTTA JA RISKINOTTOA, IHMISET!!!!!! (eikä siinä ees niin kovin suurta riskiä ole eikös vaan? korkeintaan se että saatat saada uuden ystävän)

Vaan tarkoitin viimeisellä lauseella tavallaan lähes ketä tahansa. Se "sinä" on siinä osa sellaista "ajatuslausetta", jota ei liitetä vain yhteen tekijään vaan se voi koskea ketä tahansa lukijaa saadakseen sen miettimään. Ymmärsitkö? okei, et varmasti, ellet osaa ajatella yhtä monimutkaisesti kuin minä =)

• -Kämmekkä-
        Tahtoos kirjoitti:

Vaan tarkoitin viimeisellä lauseella tavallaan lähes ketä tahansa. Se "sinä" on siinä osa sellaista "ajatuslausetta", jota ei liitetä vain yhteen tekijään vaan se voi koskea ketä tahansa lukijaa saadakseen sen miettimään. Ymmärsitkö? okei, et varmasti, ellet osaa ajatella yhtä monimutkaisesti kuin minä =)

Tietenkin ymmärsin että viestisi oli monitulkintainen,ei todellakaan vaadi mitenkään erityisen "monimutkaista" ajattelua tehdäkseen sen päätelmän. =)

Halusin saada SINUT ajattelemaan! Ja ihmiset ylipäänsä.

• Tahtoos
        -Kämmekkä- kirjoitti:

Tietenkin ymmärsin että viestisi oli monitulkintainen,ei todellakaan vaadi mitenkään erityisen "monimutkaista" ajattelua tehdäkseen sen päätelmän. =)

Halusin saada SINUT ajattelemaan! Ja ihmiset ylipäänsä.

Tottakai olen ajatellut näitä asioita. Ujous ei ole minulla ongelmana. Olen puhelias ja huumorintajuinen, olen antanut itsestäni kuulua ja olen joillekkin saattanut useammankin viestin lähettää jos olen halunnut tutustua. Mutta se todellinen ongelma on siinä että se toinen ei hiiskahda enää sanaakaan vaan katoaa kuin pieru saharaan, vaikka kuinka mukava olisin :D

Vika siis ei ole siinä että en yritä tarpeeksi enkä viestejä lähettelisi. Kirjautuneenakin olen ollut ja joskus sähköpostiosotteenkin pistänyt, niin ei silti tule vastausta siltä jota olen yrittänyt lähestyä.

Kait joillakin sitten on tapana tänne kirjoittaa jotain, odottaa vain pari vastausta aloitukseensa ja sitten ei koskaan enää palaakkaan katsomaan mitä siihen keskusteluun on kirjoitettu...

• edelweisss

yritin lähestyä, mutta en kelvannut joten se siitä. Anyway, viestejäsi on mielenkiintoista lukea. Ei ehkä noita epätoivoisimpia seuranhakuviestejä, mutta monia muita. Olet luova ja mielenkiinnon kohteesi tuntuvat aivan kuin omiltani. Jos keskustelisimme, voi olla että keskustelumme olisi "toisiamme täydentävää" ja sujuvaa, mielenkiinnokohteet yhteisiä, eikä niitä tarvitsisi perustella koska ne tuntuvat molemmista hyvältä (Esim. runous, klassinen musiikki, kirpputorit, mökit, luonto) ja inhon kohteet myös (turistirysät tai matkustelu yleensäkin, kaikki amerikkalainen tai pissis-kulttuuriin liittyvä, city-lehdet, cosmopolitan-lehdet, kaikki trendilehdet).

Voisin myös ehdottaa asioita joista uskoisin sinun ei-pitävän, niitä voisi olla viimeisimmät trendit? uudet ja modernit ostoskeskukset? viimeisimmät elokuvat? (en katsele uusia elokuvia vaan vanhoja taide-elokuvia), trendikkäät kuntokeskukset? pintapaikat/yökerhot?

Itse suosin mieluummin näitä: vintage =mieluiten aito, retro kelpaa. Myös vanhat huonekalut kiehtovat ja eri vuosikymmenien muotoilutyylit.
      torit, vanhat kauppakujat, kirpputorit, kierrätyskeskukset, jne.
      En yleensäkään katsele televisiota, ainoastaan laatuelokuvia!
      Baareista pidän vain harvoista ja valituista, monesti hieman tunnelmallisista / hiljaisista paikoista joissa voin istua hyvässä seurassa syömässä / juomassa vähän. Mutta tosin juoda/maistella voi myös esim. luonnon helmassa, mökillä tai vaikka kotisohvalla!

En pidä pinnallisista ihmisistä, en pidä taviksista, pissiksistä enkä mitään alakulttuuria orjallisesti seuraavista ihmisistä. Pidän ennenkaikkea boheemeista, oman tiensä kulkijoista, omilla aivoillaan ajattelijoista.

Sinusta tulee lähinnä mieleen että kanssasi olisi todella mielenkiintoista keskustella ja vaihtaa ajatuksia. En tiedä olenko sinusta kiinnostunut muuta kuin ihmisenä / juttuseurana, koska vaikutat vähän epätasapainoiselta?

Niin ja tiedoksi, en ole 40-vuotias vaan sinun ikäisesi, en ole lihava vaan alipainon rajalla, minulla ei ole lapsia eikä minussa ole muutenkaan mitään vikaa.

• mmmm89

Ei minun sosiaalisilla taidoillani ja itseluottamuksella pystytä edes sähköpostin välityksellä jutteluun. Chatin kautta olen kyllä yrittänyt löytää seuraa, ja yritän toisinaan edelleen, mutta ei siitäkään ole mitään tullut.
      Tämän vuoksi en täältä seuraa hae, pohdin vain miten voin kehittää itseäni ja keskustelen yksinäisyydestä yleisesti.

• miksi chat?

miten voi olla että sosiaaliset taidot ei riitä sähköpostin välityksellä jutteluun, mutta chattailyyn riittää?
        sähköpostia skriivaillessa kuiteski pystyy miettimään tarkkaan mitä kirjottaa, kun taas chatti on nopeatempoisempaa ja pitää reagoida heti. Ite oon huono tsättääjä, mieluummin sähköpostia skriivailen

• scorpio89
        miksi chat? kirjoitti:

miten voi olla että sosiaaliset taidot ei riitä sähköpostin välityksellä jutteluun, mutta chattailyyn riittää?
        sähköpostia skriivaillessa kuiteski pystyy miettimään tarkkaan mitä kirjottaa, kun taas chatti on nopeatempoisempaa ja pitää reagoida heti. Ite oon huono tsättääjä, mieluummin sähköpostia skriivailen

mitä ite oon chatissä ollut niin eipä siinä muuta kanssakäymisessä muiden kanssa tartte kuin kommentoi jotain vain väliin ja menee juttuun mukaan kun jotain meilenkiintoista tulee.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7320
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3594
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      371
      1978
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1816
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1459
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe