Onko tämä vain legendaa vai mitä.
Olen aina ollut siinä uskossa että kun asiakas tarjoaa myyjälle korttiyhdistelmää, ei sen myyjän kuulu udella sieltä kaiken kansan kuullen "pankki vai luotto", vaan on asiakkkaan itse mainittava korttia antaessaan jos haluaa luoton. Muutoin on aina oletuksena pankki, asiakkaalta kysymättä.
Monesti asiakas jopa hätkhtää ja vastaa "öö tuota pankki" siis aivan turhaa kysymystä.
Valitettavasti ihmiset on jo opetettu tähän käytäntöön ja kysymystä odotetaankin.
Tämä vain venyttää turhaan jonoa ja hidastaa asiakaspalvelua.
Luotolla, kiitos
105
8771
Vastaukset
- ei sekaannu!
että minulla on pankkikortti erikseen ja luottokortti erikseen. Ei tarvitse kassan kysellä mitään, eikä minun tarvitse mainita millä maksan! Kaikki vastaus on jo siinä kumman kortin kassalle ojennan! Kuka hullu on keksinyt nämä yhdistelmäkortit!? Ei kai ne aina edes toimikaan?!
- ÄrÄmmä
Kyllä monesti kysytään tuo kysymys, vaikka kortissani ei ole kuin pankki. Mielestäni on ihan hyvä että kysytään, ei vara venettä kaada, ja onko siinä jotain häpeällistä, jos luotolle ostaa?
- rtrhtyj
Yhdistelmäkortit ovat ensisijaisesti luotto- tai maksuaikakortteja, ja pankkikortti on niissä vain lisäominaisuutena. Eli periaatteessa myyjän kuuluisi aina höylätä luottopuolelta, jos kerran asiakas ei saa oma-aloitteisesti suutansa auki ja kysyminen on kielletty.
- riittää
Näin se tuntuu olevan.
Nyt on käytäntönä, että asiakas laittaa kortin lukijaan ja näppäilee tunnusluvun.
Useat lukijat tarjoavat juuri Visa-puolta.
Jos asiakas ei huomaa vaihtaa toimintoa, niin luottopuolelta menee. - viiiisa
ensisijaisesti pankkikortti jossa on luottomahdollisuus. :) Riippuu kai pankista ja kortista miten missäkin.
- Diorshow
riittää kirjoitti:
Näin se tuntuu olevan.
Nyt on käytäntönä, että asiakas laittaa kortin lukijaan ja näppäilee tunnusluvun.
Useat lukijat tarjoavat juuri Visa-puolta.
Jos asiakas ei huomaa vaihtaa toimintoa, niin luottopuolelta menee.Maksukorttipääte on luottokorttiyhtiöiden (Eurocard, Mastercard, Visa) kehittelemä laite. SIksi se tarjoaa ensimmäisenä luotto-ominaisuutta ja tätä ei voida kaupassa vaihtaa/muuttaa niin että ensin tulisi pankki/debit!
- Tietäväinen&Fiksu
Yhdistelmäkortit ovat ensisijaisesti luotto- tai maksuaikakortteja, ja pankkikortti on niissä vain lisäominaisuutena. Eli periaatteessa myyjän kuuluisi aina höylätä luottopuolelta, jos kerran asiakas ei saa oma-aloitteisesti suutansa auki ja kysyminen on kielletty.
- höpöhöpö Diorshow kirjoitti:
Maksukorttipääte on luottokorttiyhtiöiden (Eurocard, Mastercard, Visa) kehittelemä laite. SIksi se tarjoaa ensimmäisenä luotto-ominaisuutta ja tätä ei voida kaupassa vaihtaa/muuttaa niin että ensin tulisi pankki/debit!
Kaikki päätteet mitä itse olen nähnyt Lidlissa, bensa-automaateilla ja VR:llä kysyvät erikeen kumpaa puolta käytetään, kumpikaan puoli ei ole oletuksena.
Itse käytän luottopuolta aina kun mahdollista koska silloin saan kuukausittaisen yhteenvedon ostoksistani visa-laskulla, se on selkeämpää kuin pankkikortilla maksaminen.
- 17+6
Ite en aina jaksa kysyä kummalle laitetaan, joten jos asiakas ojentaa kortit sanomatta mitään, niin vedän Pankilta.
Ja sitten se huuto kuuluuki, kun huudetaan miksen kysynyt kummalta puolelta otetaan. "No miksette itse sitä sitten sanonut?" Sit nuristaan ja "Antaa sit sen olla, " ja loppuosa on pelkkää mutinaa.
Miks ette vaan sano että Luotto tai Pankki jos ojennatte kortin myyjälle? Turha huutaa muru, maksu otettu.- 17tiliä
No, toi onkin hyvä pointti, et olis kaks korttia, tosiaan! Sitä vaan vastaanottaa kaikkea, mitä pankki tyrkkää. Itse maksan kyllä aina Visalla, saan maksettu itse sitten siltä tililtä, mihin esim. ruokaostokset, vaatteet, tekniikan, apteekkikamat tai lasten harrastukset jne. on budjetoinut. Pysyy nääs nääs raha-asiat mallillaan juu.
- kaupassa
Toi on just niin tuttua... Asiakas parhaassa tapauksessa vielä katselee muualle ja tekee kaikkea muuta juuri sillä hetkellä kuin pitäisi hyvin aktiivisesti olla mukana tässä: "eipä tarvitse muiden jonottaa niin kauaa"-operaatiossa, eli sanoa kuuluvasti ja sujuvasti käyttääkö hän luottokorttinsa pankki- vaiko luottokortti ominaisuutta. Oma tyylini on ollut aina kysyä pankki vai luotto, joka helkkarin kerta. Eikä sekään näytä riittävän; aina saa toisinaan kuulla hyvin ylimielisiä kommentteja, koska olisi sittenkin pitänyt tajuta olla kysymättä näiltä ihmisiltä, joilla siis tosiaan on rahaa tilillä, eikä mitään luottoja tarvita HALOO TYHMÄ NUORI KASSA!
Eli, kun itse maksan pankilla se on Visa Electron, kun maksan luotolla, se on Stockmann-Mastercad -ilman debit-ominaisuutta ja näin onnistuu joka kerta =) - eikä se kuuntele...
Itse sanon aina kassalle että haluan maksun pankille jo ennen kuin hän on ehtinyt kysyä, että laitetaanko maksu pankille vai luotolle ja mitä tapahtuukaan...
Yli 90% kerrosta tämä kassa kysyy minulta, että pankille vai luotolle. Olisikohan kassojenkin aika alkaa kuuntelemaan asiakkaitaan. Itseäni todella ärsyttää, kun heti sanottuani, että haluan maksun pankille, niin sitä kysytään uudelleen. Ja siitä huolimatta osa kassoista väkisin laittaa maksun luotolle. Eli kassat pitäisi saada jollekin asiakkaan kuuntelu -kurssille. - --
eikä se kuuntele... kirjoitti:
Itse sanon aina kassalle että haluan maksun pankille jo ennen kuin hän on ehtinyt kysyä, että laitetaanko maksu pankille vai luotolle ja mitä tapahtuukaan...
Yli 90% kerrosta tämä kassa kysyy minulta, että pankille vai luotolle. Olisikohan kassojenkin aika alkaa kuuntelemaan asiakkaitaan. Itseäni todella ärsyttää, kun heti sanottuani, että haluan maksun pankille, niin sitä kysytään uudelleen. Ja siitä huolimatta osa kassoista väkisin laittaa maksun luotolle. Eli kassat pitäisi saada jollekin asiakkaan kuuntelu -kurssille.Mitäs jos itse opettelisit käyttämään ääntä?! Kaupoissa on kova taustahäly, ei myyjä voi piipitystä kuulla.
- 1111111111111
Se se vasta asiakaspalvelua hidastaakin, kun joutuu tekemään kuitin korjauksia siksi ettei luotolla maksava asiakas ole saanut suutaan ajoissa auki. Parin sellaisen jälkeen tulee aika nopeasti tavaksi kysyä esim. "Pankkikorttiko?", jonka olen huomannut kysymyksenä toimivan oikein hyvin myös niiden asiakkaiden kohdalla, jotka eivät suvaitse edes katsoa myyjää kohti, saati sitten puhua.
Sitäpaitsi, jos se "kaiken kansan kuullen" utelu on noin kamalaa, miten sitä voi edes kaupassa käydä? Muuthan voivat jopa kuulla ostostesi loppusumman! Ai kamala. - kortinkysyjä
Olen luullut että noin huomaavainen asiakas on urbaanilegendaa!Kyllä se vaan niin on,että jos myyjä ei sitä korttilajia kysy,niin enempi siihen niitä jonoja tulee ja hidastusta aiheuttaa,jos sinne pankille paukutellaan ostokset kysymättä korttilajia.Ja mitä helvetin noloa siinä on jos muut kuulee että sulla on luottokortti?Tule hetkeksi sinne kassan toiselle puolelle,niin uskon että sinäkin mielelläsi kysyisit parikin "turhaa" kysymystä!
- 995
Kiusallisten tilanteitten välttämiseksi on parempi ettei hommaa minkäänlaisia luottokortteja vastuksiksi vaan pitää pussinpohjalla käteistä mukana ja hoitaa maksut sieltä.
- luotollinen
Jos on yhdistelmkortti kuuluu ilman muuta hyviin tapoihin kertoa myyjällee valitseeko luoton vai käteisen.
Mikä siinä niin vaikeeta? Helpottuu ja nopeutuu työt.
Ei kannata arvuutella, koska kaikilla ei ole samm näkemystä asiasta.
Ei kannata pitää mitään oletuksena, koska sekään ei kaikkiwn kohdalla päde. - kortti viidakko
Kyllä hyvän asiakaspalvelijan kuuluu kysyä pankille vai luotolle? Missään ei ole kirjoitettu ainakaan kaupallisella alalla sellaista ohjetta, että ei kysytä ja jollei asiakas itse reagoi niin pistetäänpä pankille heh, ei se nyt kuulkaa ihan silla lailla mene. :D Jos luotto ominaisuus yhdistelmäkortissa "hävettää" niin pitääkö se siihen sitten ottaa??? Luotto ominaisuus kortissa ei ole häpeän asia vaan pikemminkin luottevan ihmisen tae luottotiedottomat kun ei luottokorttia saa... Nyt kun vanhat pankkikortit poistuvat markkinoilta (luojalle kiitos) ja sirukortit lukijalaitteineen astuvat kaikkiin kauppihin kuvioihin niin jääpähän tämä kysely vaihe pois.....eikä nykyään saa edes enään pankki korttia vaan se on debit kortti tai luotto credit tai niiden yhdistelmä debit/credit..
"Missään ei ole kirjoitettu ainakaan kaupallisella alalla sellaista ohjetta, että ei kysytä ja jollei asiakas itse reagoi niin pistetäänpä pankille heh, ei se nyt kuulkaa ihan silla lailla mene."
Höpö höpö, kuluttaja-asiamiehen ohjeistus on ollut aina että maksettaessa on ensisijaisesti käytettävä asiakkaalle kuluttomimpaa vaihtoehtoa. Koska luotossa on aina korko on se silloin asiakkaan kannalta kalliimpi, silloin pankki vie etusijan jos muuta ei ole ilmoitettu. Ja tämän kanssa ei hyvällä asiakaspalvelulla ole mitään tekemistä. Itseäni ärsyttää suunnattomasti sekä asiakkaat jotka joka välissä täysin tarpeettomasti hokee "pankki, pankki, pankki.." sekä asiasta mitään tietämättömät "asiakaspalvelijat" jotka tätä asiaa minulta toistuvasti täysin turhaa kyselevät.- 10+10
Sikamaster kirjoitti:
"Missään ei ole kirjoitettu ainakaan kaupallisella alalla sellaista ohjetta, että ei kysytä ja jollei asiakas itse reagoi niin pistetäänpä pankille heh, ei se nyt kuulkaa ihan silla lailla mene."
Höpö höpö, kuluttaja-asiamiehen ohjeistus on ollut aina että maksettaessa on ensisijaisesti käytettävä asiakkaalle kuluttomimpaa vaihtoehtoa. Koska luotossa on aina korko on se silloin asiakkaan kannalta kalliimpi, silloin pankki vie etusijan jos muuta ei ole ilmoitettu. Ja tämän kanssa ei hyvällä asiakaspalvelulla ole mitään tekemistä. Itseäni ärsyttää suunnattomasti sekä asiakkaat jotka joka välissä täysin tarpeettomasti hokee "pankki, pankki, pankki.." sekä asiasta mitään tietämättömät "asiakaspalvelijat" jotka tätä asiaa minulta toistuvasti täysin turhaa kyselevät.Kirjoituksesi on pelkkää skeidaa. Alkaen siitä, että luotossa on aina korko. Lähes kaikki "luottokortit" on maksuaikakortteja, jossa korko alkaa juosta vasta jos kuukauden ostoksia ei maksa seuraavan kuun laskussa pois.
- Oikea vastaus
kysyä asiakkaalta, joka ei ole ilmoittanut kassalle korttia antaessaan, kummalta ominaisuudelta tapahtuma veloitetaan. Siis kun on yhdistelmä-kortti niin tottakai kassan kuuluu tietää kupi veloitus tehdään, jos asiakas ei sitä heti itse sano. Ei ole tyhmä kysymys - vaan pakollinen kysymys.
Niin ja sitten, ei tavallista pankkikorttia tosiaan enää tulevaisuudessa olekaan.
Entinen pankkilainen kertoilee näin.... - Kyllä olet hölmö
Sikamaster kirjoitti:
Höpö höpö, kuluttaja-asiamiehen ohjeistus on ollut aina että maksettaessa on ensisijaisesti käytettävä asiakkaalle kuluttomimpaa vaihtoehtoa. Koska luotossa on aina korko on se silloin asiakkaan kannalta kalliimpi, silloin pankki vie etusijan jos muuta ei ole ilmoitettu. Ja tämän kanssa ei hyvällä asiakaspalvelulla ole mitään tekemistä. Itseäni ärsyttää suunnattomasti sekä asiakkaat jotka joka välissä täysin tarpeettomasti hokee "pankki, pankki, pankki.." sekä asiasta mitään tietämättömät "asiakaspalvelijat" jotka tätä asiaa minulta toistuvasti täysin turhaa kyselevät."maksettaessa on ensisijaisesti käytettävä asiakkaalle kuluttomimpaa vaihtoehtoa"
No siinä tapauksessa luottokortti (tai maksuaikakortti) on se vaihtoehto, jota AINA pitäisi ensisijaisesti käyttää, koska se kerran on asiakkaalle halvin. Kas kun jos maksaa pankkikortilla, niin se raha katoaa tililtä päivän parin sisällä. Jos maksaa luotto- tai maksuaikakortilla, niin hyvässä lykyssä saa ostoksilleen lähes kuukauden täysin korotonta maksuaikaa. Sen aikaa ne rahat voivat olla pankkitilillä kasvamassa korkoa.
Eli joka kerran on asiakas maksaa luotto- tai maksuaikakortilla, hän itse asiassa voittaa rahaa!
"asiasta mitään tietämättömät "asiakaspalvelijat" jotka tätä asiaa minulta toistuvasti täysin turhaa kyselevät."
Oletko ääliö ajatellut että jos ITSE saisit sen suusi auki ja osaisit sanoa "pankki" kun sitä korttia annat, niin eivät kyselisi??
Vai pitäisikö heidän sinun mielestäsi todellakin alkaa aina ottaa luoton puolelta, sehän on kuluttaja-asiamiehen ohjeistus, jota sinusta on pakko automaattisesti noudattaa?? - ihmettelijä....
Sikamaster kirjoitti:
Höpö höpö, kuluttaja-asiamiehen ohjeistus on ollut aina että maksettaessa on ensisijaisesti käytettävä asiakkaalle kuluttomimpaa vaihtoehtoa. Koska luotossa on aina korko on se silloin asiakkaan kannalta kalliimpi, silloin pankki vie etusijan jos muuta ei ole ilmoitettu. Ja tämän kanssa ei hyvällä asiakaspalvelulla ole mitään tekemistä. Itseäni ärsyttää suunnattomasti sekä asiakkaat jotka joka välissä täysin tarpeettomasti hokee "pankki, pankki, pankki.." sekä asiasta mitään tietämättömät "asiakaspalvelijat" jotka tätä asiaa minulta toistuvasti täysin turhaa kyselevät."Höpö höpö, kuluttaja-asiamiehen ohjeistus on ollut aina että maksettaessa on ensisijaisesti käytettävä asiakkaalle kuluttomimpaa vaihtoehtoa. Koska luotossa on aina korko on se silloin asiakkaan kannalta kalliimpi, silloin pankki vie etusijan jos muuta ei ole ilmoitettu."
Höpö höpö. Ei visa-kortissa ole mitään korkoa kun maksaa laskun ajallaan. Tietty jos haluaa leikkiä köyhää ja alkaa vinkumaan maksuaikaa niin sitten alkaa korkokin juosta. - juustopuolelle
Oikea vastaus kirjoitti:
kysyä asiakkaalta, joka ei ole ilmoittanut kassalle korttia antaessaan, kummalta ominaisuudelta tapahtuma veloitetaan. Siis kun on yhdistelmä-kortti niin tottakai kassan kuuluu tietää kupi veloitus tehdään, jos asiakas ei sitä heti itse sano. Ei ole tyhmä kysymys - vaan pakollinen kysymys.
Niin ja sitten, ei tavallista pankkikorttia tosiaan enää tulevaisuudessa olekaan.
Entinen pankkilainen kertoilee näin....Missään ei ole sellaista pykälää tai määräystä, että asiakkaalta pitäisi kysellä pankkia tai luottoa. Tietenkin se kai saattaa kuulua joidenkin mielestä hyviin tapoihin.... mutta enpä itsekään jaksa kysellä sitä vaan lätkin menemään kyselemättä kummalle sattuu menemään (finnpossissa ei tarvi valita pankkia tai luottoa, riittää kun päättää kaupan niin se menee 90prosenttisesti pankille ja loput luotolle). Jos asia ei kiinnosta asiakasta niin kai se silloin on sama miten asia etenee.
Itse sanon usein etukäteen kummalla haluan maksaa. Silti monet myyjät kysyvät asiaa heti perään robottimaisesti. Kassalla on totuttu liukuhihnamaiseen käyttäytymiseen joten ymmärrän hyvin että samoja asioita tulee kyseltyä ja toistettua. Olisi kuitenkin mukavaa jos kassahenkilöt kuuntelisivat asiakasta.
Toinen asia mitä usein kysytään on ne bonuskortit, minusta turha kysyä asiaa. Olisin jo varmasti ojentanut sen kortin jos minulla sellainen olisi. Jotkut asiakkaat tosin suuttuvat jos heille ei muistuta että bonustakin saisi.- Mutt..
Kassaneitinä olen nähnyt, että läheskään kaikki eivät muista bonuskorttiaan näyttää. Bonuskorjaukset vievät aikaa niin asiakkailta kuin myyjiltäkin. Siksi saatan kysyä etukorttia niiltäkin, joilta sitä ei olisi tarpeen kysyä.
- on tyhmää
Mutt.. kirjoitti:
Kassaneitinä olen nähnyt, että läheskään kaikki eivät muista bonuskorttiaan näyttää. Bonuskorjaukset vievät aikaa niin asiakkailta kuin myyjiltäkin. Siksi saatan kysyä etukorttia niiltäkin, joilta sitä ei olisi tarpeen kysyä.
Ellei todella tarvitse luottoa, on kokonaisuutena tyhmää ostaa luotolla ja lihottaa luottokorttifirmoja. Nimittäin luotolla ostamisen vuosikorko-% on sikakorkea, vaikka jotain Visaa tai Masteria mainostetaan korottomana maksuaikana. Todellinen vuosikorko vain pitäisi pystyä laskemaan sitä kautta, että kortista menee vuosimaksu ja kauppias piilottaa maksuajasta johtuvan 1- 4 % provision ostoksen hintaan.
Joissain yksityisissä liikkeissä saa alennusta kun maksaa pankkikortilla ja älyää pyytää käteisalennuksen. Olen sillä tavoin säästänyt melkoisia rahoja kodinkone-, kamera-, autonrengas ym. ostoksilla!!!!!!!!!!!! - Ihme juttu
on tyhmää kirjoitti:
Ellei todella tarvitse luottoa, on kokonaisuutena tyhmää ostaa luotolla ja lihottaa luottokorttifirmoja. Nimittäin luotolla ostamisen vuosikorko-% on sikakorkea, vaikka jotain Visaa tai Masteria mainostetaan korottomana maksuaikana. Todellinen vuosikorko vain pitäisi pystyä laskemaan sitä kautta, että kortista menee vuosimaksu ja kauppias piilottaa maksuajasta johtuvan 1- 4 % provision ostoksen hintaan.
Joissain yksityisissä liikkeissä saa alennusta kun maksaa pankkikortilla ja älyää pyytää käteisalennuksen. Olen sillä tavoin säästänyt melkoisia rahoja kodinkone-, kamera-, autonrengas ym. ostoksilla!!!!!!!!!!!!Miksi saat KÄTEISalennusta, jos maksat pankkikortilla?!
Eikö käteisalennus pitäisi saada vain KÄTEISELLÄ maksettaessa?
Vai onko vain harhaanjohtava nimitys...? - ei kuluja
on tyhmää kirjoitti:
Joissain yksityisissä liikkeissä saa alennusta kun maksaa pankkikortilla ja älyää pyytää käteisalennuksen. Olen sillä tavoin säästänyt melkoisia rahoja kodinkone-, kamera-, autonrengas ym. ostoksilla!!!!!!!!!!!!Eipä tule mitään kuluja luottokortilla maksettaessa kun maksaa laskun heti kokonaan pois, kun se tulee. Tässähän saa korotonta maksuaikaa 1 kk:n verran, joten tyhmäähän se olisi jättää käyttämättä. Itselläni on käteistä kyllä maksaa kaikki ostokset, mutta käytän ihan huvikseen luottokorttia, koska otan rahoilleni mieluummin tilillä talletuskoron. Nämähän ovat vain sumplimisasioita.
On eri asia jättää lasku maksamatta ja jättää se kasvamaan korkoa. Omissakin luottokorttiehdoissa on, että jos ei maksa sitä laskua silloin, kun sen eräpäivä on, se alkaa siitä hetkestä lähtien kasvaa korkoa. - kaupantäti*
Tähän on pakko mainita, että asiakaskorttia ojentaessaan sanoo usein, kummalta puolelta haluaa maksun mutta kun minä avaan suun samalla ja sanon, että "kiitos" niin menee aivan ohi se, mitä asiakas sanoi. Joudun usein kysymään uudestaan, että kummalle puolelle laitettiinkaan...?
Bonuskorttien kanssa sanoisin, että 90% niistä joilta kysytään korttia on sittenkin se kortti ja ilahtuvat siitä, että kysyin koska itse eivät olisi muistaneet. Lopuilla ei sitä ole tai eivät viitsi sitä heidän mukaansa pieniin ostoksiin käyttää. - PrPe
Ihme juttu kirjoitti:
Miksi saat KÄTEISalennusta, jos maksat pankkikortilla?!
Eikö käteisalennus pitäisi saada vain KÄTEISELLÄ maksettaessa?
Vai onko vain harhaanjohtava nimitys...?siis nimityshän on aina ollut tuo KÄTEISalennus, mutta ihan samalla tavalla se toimii vaikka maksaisit pankkikortilla. Eli kun maksat siis jollain muulla kuin luotolla (en kyllä tiiä miten homma toimisi esim. jos joku vielä nykyaikana käyttää shekkejä...). Idea on kuitenkin se, että yritys saa rahan suoraan ja ilman kuluja (veloituksena tililtäsi). Jos taas maksat luotolla, luoton myöntäjä maksaa ensin summan yritykselle ja perii sitten myöhemmin maksun sinulta. Tämä palvelu taas ei ole ilmaista, joten periaatteessa yritykselle jää luottokorttiostoksesta vähemmän käteen, kun mukaan lasketaan luottoyhtiön kulut.
- ilmaista?
ei kuluja kirjoitti:
Eipä tule mitään kuluja luottokortilla maksettaessa kun maksaa laskun heti kokonaan pois, kun se tulee. Tässähän saa korotonta maksuaikaa 1 kk:n verran, joten tyhmäähän se olisi jättää käyttämättä. Itselläni on käteistä kyllä maksaa kaikki ostokset, mutta käytän ihan huvikseen luottokorttia, koska otan rahoilleni mieluummin tilillä talletuskoron. Nämähän ovat vain sumplimisasioita.
On eri asia jättää lasku maksamatta ja jättää se kasvamaan korkoa. Omissakin luottokorttiehdoissa on, että jos ei maksa sitä laskua silloin, kun sen eräpäivä on, se alkaa siitä hetkestä lähtien kasvaa korkoa.Maksathan kuitenkin luottokortistasi vuosimaksua?
- en vielä
ilmaista? kirjoitti:
Maksathan kuitenkin luottokortistasi vuosimaksua?
maksa. S-pankin Visa. Ei mitään vuosi- eikä kuukausimaksuja
- joelka
ilmaista? kirjoitti:
tiedän että on luottokortteja joista ei mene vuosi-/kuukausimaksua (esim. s-pankki). Jos maksaa luoton kerralla pois ei siitä aiheudu mitään ylimääräisiä kuluja
- sentinvenytystä
ilmaista? kirjoitti:
yhden kauppaketjun ykkösbonuskorttiin liitetty mastercard. Sekin on luottokortti, jossa ei ole mitään vuosimaksua, eikä muitakaan korttikuluja kerry kun luottoa ei käytä. Ainut maksu tulee siitä, että luottokortille ostettaessa korttilaskun yhteyteen on lisätty laskutuslisä 3 euroa/lasku. Ja sitten tulee iso MUTTA: kaikki ykkösbonusmasterkortilla tehdyt ostokset kerryttävät 0,5% bonusta, ihan mistä tahansa liikkeestä ostettaessa ja vaikkapa ulkomailla ostettaessa, jolloin jo 600 euron kuukausittaisella korttilaskulla saa kuitattua laskun laskutuslisän, jolloin kortin käyttö tulee täysin ilmaiseksi ja kaupan päälle saa sen vähintään kuukauden maksuaikaa. Ja tämän lisäksi isommista korttilaskuista kertyy tietty enemmän ykkösbonusta kuin mitä laskutuslisä on, jolloin luotolle ostaminen on jo kannattavampaa kuin käteisessä/pankkikortilla maksaminen plus että samaan aikaan voit pitää korttilaskuun varatut rahat esim. pankkitililläsi kasvattamassa korkoa. Edellisen lisäksi voit vielä "vinguttaa" kauppaketjujen tarjoamat plussat/bonukset talteen kauppojen omilla korteilla ennen ostostesi maksamista ykkösbonusluottokortilla, jolloin saat tuplahyödyn bonuksista. Pienistä puroista kertyy yllättävän iso säästö vuositasolla. Eikö olekin yksinkertaista kun sen osaa...
- kuuh...
en vielä kirjoitti:
maksa. S-pankin Visa. Ei mitään vuosi- eikä kuukausimaksuja
jos maksaa sen hinnoissa.....
- 1€=6 markkaa
Osa ihmisistä ostaa ruuatkin luotolla. Voi vittu apinat,ajatelkaa nyt vähän menkää itseenne ja ajatelkaa asiaa.
-Auto osarilla
-Asunto lainalla
-Ruuat,vaatteet jne luotolla.
Isoisä opetti pienenä mulle,sitten vasta ostetaan kun on rahat siihen.
Itse ole noudattanut tuota neuvoa, eipä ole velkoja ja kaikki on omaaa.- Visa roles
Isoisäs opetti sulle kuinka pamppua imetään.
- VISAinen
VISA tuli markkinoille vähän yli 29 vuotta sitten. Minun taskuuni kortti eksyi kuukauden kuluttua lanseerauksesta.
Olen sellainen vitun apina, että olen ostanut 80 % ruuistanikin tuolla VISAlla lähes 30 vuoden ajan. Ja jopa viinit ja viinat siitä lähtien kun VISA alkoi kelvata Alkossa...
Hienosti on pelannut, en tunne pienintäkään katumusta! Talouteni on kunnossa. Toisesta (vuoden ikäisestä) autosta on vielä neljäsosa maksamatta, mutta autolainan lyhennykset ovat hoituneet ajallaan eikä muita velkoja sitten olekaan. Asunto on ollut oma eikä pankin jo ties kuinka kauan. - saghsdfa
Ostit siis asunnon ilman lainaa?? säästitkö 20 vuotta vai asutko teltassa sodankylässä?
- Äly hoi......
Visa roles kirjoitti:
Isoisäs opetti sulle kuinka pamppua imetään.
Aina näitä mahtuu,joka ketjuun ainakin yksi ! Tietäisitpä kuinka typerältä vaikutat noiden kommenttien vuoksi.
Onko se jonkinlainen pakkomielle kirjoittaa noi ??? Sairasta,mutta senhän tiedätkin ! - Visanen
VISAinen kirjoitti:
VISA tuli markkinoille vähän yli 29 vuotta sitten. Minun taskuuni kortti eksyi kuukauden kuluttua lanseerauksesta.
Olen sellainen vitun apina, että olen ostanut 80 % ruuistanikin tuolla VISAlla lähes 30 vuoden ajan. Ja jopa viinit ja viinat siitä lähtien kun VISA alkoi kelvata Alkossa...
Hienosti on pelannut, en tunne pienintäkään katumusta! Talouteni on kunnossa. Toisesta (vuoden ikäisestä) autosta on vielä neljäsosa maksamatta, mutta autolainan lyhennykset ovat hoituneet ajallaan eikä muita velkoja sitten olekaan. Asunto on ollut oma eikä pankin jo ties kuinka kauan.Konalan OP.sta jo vuonna 1974.
- onko rikas ystävä
mitään omaa ollakkaan,ei velkoja,mutta eipä sitten muutakaan,vai mitä?
- imelda
Onhan se helppo ostaa ilman velkaa kaikki jos on syntynyt kultalusikka suussa. Tavallisen duunarin pitäis kuitenkin säästää jo jokunen vuosi autoakin varten, asunnosta puhumattakaan. Isoisän aikoina tuskin edes lainoja tunnettiin. Monta sukupolvea asui samassa taloudessa ja kulkuvälineetkin (hevoset) yleensä valmistui kotinurkissa suht pienellä rahalla. Maailma muuttuu...
- välttämättä
Kyllä sitä käyttää tuota luottopuolta ihan rahamiehetkin.
Toiset kun tykkää että pysyy paremmin selvillä tilanteesta kun maksaa kerran kuussa kaikki ostokset, ei se välttämättä sen kummempaa luottoa ole.
- Rö
Tuntemattomia ihmisiähän siinä jonossa yleensä on, että mitä sen väliä on jos he kuulevat sun ostavan luotolla? Ja itse en kyllä kiinnitä edes huomiota mitä ed. asiakas kassalle sanoo, yleensä olen lappomassa tavaroita hihnalle siinä vaiheessa tai omissa ajatuksissani tms.
Ja varakkaatkin ihmiset ostavat luotolla.
Kassat lähes aina kysyy, että pankki vai luotto. Mutta ei ihan aina, joskus ovat vetässeet luoton puolelta mitään kysymättä, joten sen jälkeen olen nyt useamman vuoden aina kysymättä sanonut itse heti, että kumpi. Joskus se menee kassalta ohi ja kysyy. Sit mulla on pankkikortti missä ei ole luotto-ominaisuutta. Ja olen ajatellut, että sillä maksaessani ei tarvitse mitään hihkaista. Mutta suurinosa kaupan kassoista kysyy pankki vai luotto? Eivät heti huomaa, että on pankkikortti.
Kyllä mun mielestä on parempi kysyä, koska suurinosa kassoista kysyy ja jotkut asiakkaat sitten olettaa että kysytään. Ja yleensä muistan antaa bonuskortin, mutta joskus se jotenkin unohtuu tai ei muista, että ain niin tästä liikkeestäkin sai bonusta. En ole lainkaan pahastunut, jos korttia kysytään.- Masse setä
Kassat tietää. Parempi kai se on tietenkin, että jos asiakas sen tietäisi.
Depitit ja Creditit ammattipiireissä on tietyn tarinan mukaan hoideltu vetolaatikoilla, mutta miten suhtautua aina juotikkaan asiakkaan suhteen?
Sori, olet varmaan hyvä kassa, mutta tämä nyt tuli tähän.. - myyjä itsekin
"Sit mulla on pankkikortti missä ei ole luotto-ominaisuutta. Ja olen ajatellut, että sillä maksaessani ei tarvitse mitään hihkaista. Mutta suurinosa kaupan kassoista kysyy pankki vai luotto? Eivät heti huomaa, että on pankkikortti."
Useimmiten sen näkee mutta on eräs kortti joka kysyy joillain kassakoneilla pankkikortti vai pankkiluotto. Ikinä ei ole tullut vastaan asiakas joka ei maksaisi pankkikortilla mutta todentotta sekin että juuri se kert akun sitä ei kysy, niin toimii väärin... - minialaska
Onko olemassa vielä olemassa urpoja, että pitävät pankki- ja luottokortin samassa??
Credit-kortti omanaan ja debet omanaan. Kukaan ei kysele. Jos onnistut hävittämään
korttisi niin hyvässä lykyssä toinen on tallella.
- painokoneet käyntiin
Ei ole tätäkään ongelmaa!
Varautukaa siihen, että käteinen tulee korvaamaan kortit, kun kauppiaat alkavat napsia palvelumaksua kortin käytöstä.
Tähän kannattaa varautua jo nyt heti nostamalla rahaa, koska käteinen tulee loppumaan Suomesta!- ...........
Luuletko että käteisellä maksaminen on ilmaista?
Kyllä pankki ottaa siitäkin provision (yksityisasiakkaiden käteistilitykset ovat ainakin Nordealla ilmaisia, mutta yritysasiakkaille maksaa).
Turvakuljetusfirmat ottavat myös osansa, ja niitä ryöväävät rosvot myöskin.
- Iltakassa
Se on sun kortti ja sun pankki- tai luottotili, ei kassa saa olettaa kummalta veloitetaan. Jos haluut nopeuttaa kassatapahtumaa kaiva korttis esiin ajoissa ja kerro selkeäsi kummalle puolelta haluat veloituksen menevän. Emme ole huuliltalukijoita, sillä itse kassapääte sekä ilmastointi, taustamusiikki ja muu meteli aiheuttavat sen ettei välttämättä saa selvää mitä se asiakas sönkkää. Vanhoissa OP-korteissa on luotto-ominaisuus valmiina vaikka asiakas ei ole sitä itse halunnut ja silloin järjestelmä sitä kysyy. KÄYTTÄKÄÄ NYT HIEMAN MAALAISJÄRKEÄ ASIAKKAAT, 6 TUNNIN TYÖPÄIVÄN AIKANA MENEE HELPOSTI 600 ASIAKASTA KASSAN, LÄPI EIKÄ SIINÄ HUVITÄ TURHIA UDELLA. Siis mahdolliset bonuskortit heti esiin ja selkeää viestintää, niin jaksaa se tulevaisuuden oikeutieteen kandi tai hallintotieteiden maisterikin teille hymyillä, sillä faktahan on et 90% kassahenkilöistä on opiskelijoita.
- niin siis miten meni
Ihan pakko kommentoidea että mistä olet tuon "faktan" ottanut että kassahenkilöistä 90% olisi muka opiskelijoita...? Ehkä jos näytät mustaa valkoisella voin uskoa,mutta en muuten...!!
- Ihan oikeasti
niin siis miten meni kirjoitti:
Ihan pakko kommentoidea että mistä olet tuon "faktan" ottanut että kassahenkilöistä 90% olisi muka opiskelijoita...? Ehkä jos näytät mustaa valkoisella voin uskoa,mutta en muuten...!!
Suurin osa (tarkkaa prosenttimääräähän kukaan ei ole laskenut) kaupan kassoista on nimenomaan opiskelijoita, ja erityisesti yliopisto-opiskelijoita. Meidänkin myymälässämme on n. 80 % opiskelijoita ja ne 20 % täyspäiväläisiä.
Ja ei, kaikki kassaneidit eivät ole lukion päättäneitä 19-vuotiaita, joten ottakaa se huomioon puhetavassanne ja -käytöksessänne. Huvittavaa, kun joku 30-40 v täti tai setä tulee puhuttelemaan 25-> ikäisiä tytöiksi ja on minua kerran "nimitelty" kultapieneksikin... Eipä ole kovin ihanaa, kun puhutellaan kuin pienelle lapselle.
- Credittiä riittää
Tuohon on vielä helppo vastata, että pankki. Kohta kysytään Debet vai Credit, kummalla otat?
On se kumma ettei noiden suomennosta näytetä edes pankkiautomaatilla rahaa nostettaessa.
[ps. credit=luotto, debet=suoraan tililtä – vai toisin päin?]- ja...
vain käteistä ostoksien yhteydessä. Käteisellä maksettaessa kassalla olo aika lyhenee huomattavasti,kun ei tarvitse näppäillä mitään tunnuslukuja. Näin sikainfulenssan aikana käteinen on myös hygienisempi vaihtoehto,kun ei tarvitse näpytellä tunnuslukua kortinlukijaan,jossa voi olla jo sikainfulenssa viirus näppäimistössä..
- Kortti ja kortti
ja... kirjoitti:
vain käteistä ostoksien yhteydessä. Käteisellä maksettaessa kassalla olo aika lyhenee huomattavasti,kun ei tarvitse näppäillä mitään tunnuslukuja. Näin sikainfulenssan aikana käteinen on myös hygienisempi vaihtoehto,kun ei tarvitse näpytellä tunnuslukua kortinlukijaan,jossa voi olla jo sikainfulenssa viirus näppäimistössä..
Rahat ne vasta kaikenmaailman viirukset levittääkin! Käteisen käsitteleminen ei todellakaan ole ilmaista. Vaihtorahojen hankinta, rahojen säilytys ja kuljetus, kaikki maksaa.
- ghhh
Kuule herra saatanan näsäviisas. Vois olla kassoillekkin helpompaa jos asiakas saa suunsa auki ja viittis kertoo kumpi puoli kortista käytetään ja jos kassa ei kysyis kumpaa puolta asiakas käyttää, asiakas saa raivarit minkä v**** takia vaikkapa ei laittanu visalle tai et olis voinu kysyä. Ei venyis jonot ja eikä hidastais asiakaspalvelua jos asiakkaat osais sen verran olla oma-aloitteisia tässä asias. Tollaset ihmiset pitäs hävittää maan päält, ei kiitollisii mistään. Tällasen takii alottaa viel joku keskustelu, huhhuh.
Ota järki käteen maailmaa nähny mies. - hande-56
Olen kanssa huomannut että luoton puoli menee automaatisesti niinkuin tässä keskustelu palstalla. Haluanko vastauksen vai en pitää rasti poistaa jos ei halua. Luotonpuolelta saavat katsos tuottoa kun menee kaikki maksut mitä voivat nyysiä,mitä tästä opimme ei äkisti mitään kantapään kautta ehkä josain vaiheessa jotain.
Koittakaa olla jatkossa tarkempi itse joituu siihen itseään tsempaamaan. - herra e
mutta jos aiakas ei mainitse maksaessan luottoa , on se myyjän tehtävä laikipykälien mukaan kysyttävä,oot vissiin normia tyhmenpi
- asiallista
pökäleitä
- tyhme M pi(kö?)
Missähäno on tällainen lakipykälä??? Kerro ihmeessä!
- myyyjä
Kun asiakas ojentaa kortin jossa pankki ja luotto ominaisuudet, älkää tehkö mitään. odottakaa vain ja katsokaa vuoroin asiakasta ja vuoroin korttia. Pian se tajuaa itse sanoa kumpi puoli. näin ne oppii jatkossakin. :D
- Entinen tyttönen
Viimeisen kortinvaihdon jälkeen on alkanut luotolle menneitä lappusia ilmaantua. Nähtävästi kassaneideille annetaan bonusta kun he luottotiliä kartuttavat. Ärsyttää aivan hitosti. Tyttönen olin kerran minäkin. Silloin opetettiin kirjanpitoa ison paperiarkin edessä oikealla sivulla oli kredit se tarkoitti menot ja vasemmalla debet eli tulot. Möin kananmunia se oli tulo, mutta jyvien osto oli meno. Eikö ollutkin selvää. Nyt he tolskaa niiden kielien kanssa ja on mennyt puurot ja vellit sekaisin.
- kassaneiti
kun kysyt pankki vai luotto on JOO, wtf..:)
- Debetcredit
kassaneiti kirjoitti:
kun kysyt pankki vai luotto on JOO, wtf..:)
Se on nyt suomenkieltä, palvelevat pankit olisivat kenties voineet siihen lisätä oikealla suomella myös
esimerkiksi näin Credit/luotto, jolloin hämminki olisi ainakin pankkiautomaateillavähäisempi, etenkin vanhempien kieliummikoiden keskuudessa.
Palveleva pankki on samanlainen vitsi kuin palveleva poliisi.
- Vaatemyyjä
No, onneksi Suomi siirtyy pikkuhiljaa kokonaan sirupäätteisiin, joten asiakkaat voivat itse hoitaa Visa/Pankki-jahkailun. Myös sinä ja muut jotka kokevat nolona luottokorttiominaisuuden, tai herrajumala jopa sen käytön, voivat huokaista helpoituksesta, kun muut asiakkaat eivät tiedä millä maksat.
Tähän asti on ollut pakko kysyä kumpaako puolta asiakas haluaa käyttää, ja voit uskoa että kaikki mahdolliset vastaukset on kuultu. Jopa: "Kokeile pankkia, mutta voi olla ettei siellä ole rahaa, sitten kokeillaan luottoa", Tai vastaukseksi voi saada kuiskauksen "Visa". Joku voi myös suuttua, ja sanoa että "minä en osta mitään jos ei ole rahaa" No miksi hitossa sinulla sitten on luotto-ominaisuus? jne...
Olen ollut kerran töissä pienessä putiikissa myymälänhoitajana, ja siellä oli sääntö laittaa kaikki pankkikortille, muissa paikoissa aina asiakas on saanut päättää. - kaupantäti*
Mielestäni se on vain hyvää palvelua jos myyjä kysyy, että laitetaanko pankille vai luotolle. Omalle kohdalleni joka päivä tulee asiakkaita, jotka tarjoavat yhdistelmäkorttia ja eivät ole edes ajatelleet kummalla puolella maksavat, lopulta he saattavatkin valita luottopuolen maksutavaksi eli se siitä automaattisesta pankkivalinnasta.
Sitten on myös näitä, jotka sanovat että "ihan sama", heh, no ei se nyt ole ihan sama koska se ei ole mun kortti eikä mun tili, että kertoo nyt kummalle puolelle laitan maksun sillä kortin ideana on, että maksutavan voi valita. :)
Ei kysely jonoja hidasta, pari sanaa ja sormi heilahtaa kassakoneessa ja kuulu iloinen bling. Uudet maksupäätteet eli sirukortinlukijat kyllä hidastavat jonoja aika paljon sillä niiden käyttämisessä näyttäisi olevan joillakin epäselvyyksiä mm. valinnat yhdistelmäkortin maksutavasta... mutta se ei mene kauppaan joka ei jaksa odottaa tai kestä normaaleja kassakäytäntöjä/maksurutiineja. Niin yksinkertaista. Näitä kun ei voi "valistamalla" pois kitkeä!- muu.
ei hidasta kassajonoa enemmän,kuin kortilla maksavat. Siinä tollot miettii mihinkä kortti työnnetään ja mihinkä sitten tunnusluvut näpytellään? Käteisellä kun hoitaa ostokset,ei tartte selitellä eikä kassan kysellä yhtikäs mitään. Suosittelen kaikille lämpimästi,maksakaa käteisellä.
- Elektroniikkamyyjä
Kaupantäti* olen samaa mieltä. Mielestäni se on vain nykyaikaa jos maksaa luotolla. Jotkut osaavat myös tätä luoton käyttöä säännöstellä tulojensa mukaan. Itse en yritä asiakasta nolata tällä "Pankki vai luotto" -kysymyksellä. Korteista näkee yleensä päältä päin onko luotto- ja pankkikortti. Kysyn siispä jo ennen laitteeseen laittamista niin ei varmasti mene aikaa hukkaan siinä varmistaessa. Ja nuo maksulaitteet ovat joka paikassa vähän erilaiset siispä ohjeistan selkeästi miten toimitaan ja homma toimii jouhevasti.
Mitä vanhaan "käteisalennukseen" tulee, sellaista ei ole enää edes olemassa vaikka jotkut ihmiset luulee niin päin vastoin käteisen tilittäminen maksaa erikseen yritykselle. Korttimaksuista luottokunnat myös ottavat osuutensa.
Pahoittelut jos jotkut nolostuvat tuosta kysymyksestä. Mitään pahaa ei tarkoiteta. Parempia päivänjatkoja! - kaupantäti*
Elektroniikkamyyjä kirjoitti:
Kaupantäti* olen samaa mieltä. Mielestäni se on vain nykyaikaa jos maksaa luotolla. Jotkut osaavat myös tätä luoton käyttöä säännöstellä tulojensa mukaan. Itse en yritä asiakasta nolata tällä "Pankki vai luotto" -kysymyksellä. Korteista näkee yleensä päältä päin onko luotto- ja pankkikortti. Kysyn siispä jo ennen laitteeseen laittamista niin ei varmasti mene aikaa hukkaan siinä varmistaessa. Ja nuo maksulaitteet ovat joka paikassa vähän erilaiset siispä ohjeistan selkeästi miten toimitaan ja homma toimii jouhevasti.
Mitä vanhaan "käteisalennukseen" tulee, sellaista ei ole enää edes olemassa vaikka jotkut ihmiset luulee niin päin vastoin käteisen tilittäminen maksaa erikseen yritykselle. Korttimaksuista luottokunnat myös ottavat osuutensa.
Pahoittelut jos jotkut nolostuvat tuosta kysymyksestä. Mitään pahaa ei tarkoiteta. Parempia päivänjatkoja!Koska kassalla myyn, ei mulle tule mitään erillisiä ajatuksia asiakkaan mahdollisesta rahatilanteesta jos tämä maksaa pikkusumman luotolla -se nimittäin ON nykyaikaa, että luotolla maksetaan ja laskun myötä maksetaan sitten ostokset pois joko kokonaan tai luotto-ominaisuudella. Visa/Mastercard on jokatapauksessa ensisijaisesti maksuaikakortti, osta nyt ja maksa vasta ensi kuussa, ja toisena ominaisuutena tulee kansainvälisyys ja lopulta luotto-ominaisuus.
Eli ei todellakaan tarvitse hävetä, jos maksaa luotolla. Se, kuka ajattelee jonossa tai kassatyöntekijänä pahaa toisen luottokorttikäytöstä voi siinä tapauksessa mennä itseensä ja kysyä hiljaa peilin edessä, että mikä saa mut ajattelemaan negatiivisesti tai vetämään turhia johtopäätöksiä kanssaihmisten taloudellisista tilanteista ja rahan käytöstä. Vieraiden ihmisten raha-asiat kun vaan ei satu mua henk.kohtasesti kiinnostamaan ja oletan, että ei se kiinnosta monia muitakaan 6-8 tunnin päiviä tekeviä kassavuorolaisia jonka aikana saa yhden jos toisenkin kortin kanssa kysellä, että pankki vai luotto, valehtelematta sen pari sataa kertaa. Yksi ostaa luotolla, toinen käteisellä ja kolmas etuseteleillä, joku pankilla, joku osittain käteisellä ja visa electronilla ja niin edelleen. Pääasia on, että asiakkaat ja kauppa on tyytyväisiä ja tavara sekä raha vaihtaa omistajaa! :) - Elektroniikkamyyjä
kaupantäti* kirjoitti:
Koska kassalla myyn, ei mulle tule mitään erillisiä ajatuksia asiakkaan mahdollisesta rahatilanteesta jos tämä maksaa pikkusumman luotolla -se nimittäin ON nykyaikaa, että luotolla maksetaan ja laskun myötä maksetaan sitten ostokset pois joko kokonaan tai luotto-ominaisuudella. Visa/Mastercard on jokatapauksessa ensisijaisesti maksuaikakortti, osta nyt ja maksa vasta ensi kuussa, ja toisena ominaisuutena tulee kansainvälisyys ja lopulta luotto-ominaisuus.
Eli ei todellakaan tarvitse hävetä, jos maksaa luotolla. Se, kuka ajattelee jonossa tai kassatyöntekijänä pahaa toisen luottokorttikäytöstä voi siinä tapauksessa mennä itseensä ja kysyä hiljaa peilin edessä, että mikä saa mut ajattelemaan negatiivisesti tai vetämään turhia johtopäätöksiä kanssaihmisten taloudellisista tilanteista ja rahan käytöstä. Vieraiden ihmisten raha-asiat kun vaan ei satu mua henk.kohtasesti kiinnostamaan ja oletan, että ei se kiinnosta monia muitakaan 6-8 tunnin päiviä tekeviä kassavuorolaisia jonka aikana saa yhden jos toisenkin kortin kanssa kysellä, että pankki vai luotto, valehtelematta sen pari sataa kertaa. Yksi ostaa luotolla, toinen käteisellä ja kolmas etuseteleillä, joku pankilla, joku osittain käteisellä ja visa electronilla ja niin edelleen. Pääasia on, että asiakkaat ja kauppa on tyytyväisiä ja tavara sekä raha vaihtaa omistajaa! :)Kaupantäti*, olet ammattikuntamme kermaa ja sun tulisi saada palkankorotus ;)
[OFFTOPIC]
Itseäni ärsyttää vääristynyt kuva kauppiaista, että ovat pahoja ja yrittävät vain jujuttaa asiakkaita tuotteillaan periäkseen suuret voitot jne. "Pääasia on, että asiakkaat ja kauppa on tyytyväisiä ja tavara sekä raha vaihtaa omistajaa! :)", näin sen kuuluu mennä. Meidän yrityksessä ei ainakaan tahallaan myydä vioittuneista taikka vahingoittuneista tavaratoimituksista yhtään mitään eteenpäin. Jos rikot tuotteen itse, ei kuulu takuun piiriin koskaan. Kotivakuutus on sitten taas noita varten. - alerea
Kaupantäti*, olet ammattikuntamme kermaa ja sun tulisi saada palkankorotus ;)
[OFFTOPIC]
Itseäni ärsyttää vääristynyt kuva kauppiaista, että ovat pahoja ja yrittävät vain jujuttaa asiakkaita tuotteillaan periäkseen suuret voitot jne. "Pääasia on, että asiakkaat ja kauppa on tyytyväisiä ja tavara sekä raha vaihtaa omistajaa! :)", näin sen kuuluu mennä. Meidän yrityksessä ei ainakaan tahallaan myydä vioittuneista taikka vahingoittuneista tavaratoimituksista yhtään mitään eteenpäin. Jos rikot tuotteen itse, ei kuulu takuun piiriin koskaan. Kotivakuutus on sitten taas noita varten.ilmaiseksi tai ilmaiSEKSI!
- kaupantäti*
Kaupantäti*, olet ammattikuntamme kermaa ja sun tulisi saada palkankorotus ;)
[OFFTOPIC]
Itseäni ärsyttää vääristynyt kuva kauppiaista, että ovat pahoja ja yrittävät vain jujuttaa asiakkaita tuotteillaan periäkseen suuret voitot jne. "Pääasia on, että asiakkaat ja kauppa on tyytyväisiä ja tavara sekä raha vaihtaa omistajaa! :)", näin sen kuuluu mennä. Meidän yrityksessä ei ainakaan tahallaan myydä vioittuneista taikka vahingoittuneista tavaratoimituksista yhtään mitään eteenpäin. Jos rikot tuotteen itse, ei kuulu takuun piiriin koskaan. Kotivakuutus on sitten taas noita varten.Voi kiitos kaunis tuosta! :) Välillä tuntuu tosiaan, että meitä "kaupantätejä" ei pidetä arvossaan vaikka kuinka olisi ystävällinen ja niin sanotusti oikealla asenteella töissä. Monesti ihmiset tulevat valittamaan, kuinka "kassa veti liikaa välistä" tai "myytte paskaa tavaraa" kun sattuu pakkauksessa olemaan virheellinen tuote, joka ei missään tapauksessa ole kaupan vika vaan valmistajan/pakkaajan. Niissä tapauksissa on 100% selvää, että tuote korvataan uudella tai annetaan rahat takaisin, tai rahastuksessa tapahtuneen virheen vuoksi virhe korjataan, mutta se asenne millä lähdetään näitä asioita hoitamaan on jotain aivan järkyttävää. Kauppa yrityksenä pyrkii luottamukseen ja hyvään laatuun kilpailukykyiseen hintaan, sekä siihen että asiakkaat ovat tyytyväisiä, sehän takaa sen että he tulevat uudestaan. Kaiken kruunaa ystävällinen ja osaava palvelu henkilökunnan osalta. Mutta miten suhtautuvat asiakkaamme siihen, että teemme parhaamme sen suhteen että homma toimii ja kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä, ja kun ei olla niin tehdään kaikista tyytyväisiä niillä eväillä mitä on? On väärin huutaa myyjälle, jolla ei ole osaa eikä arpaa siihen jos tuote on viallinen, silloin tulisi kuitin ja tuotteen kera mennä infotiskille ja kertoa asiallisesti, että nyt mulle tuli tämmönen tavara, mitä tehdään? Silloin katsotaan, korvataan ja pahoitellaan sekä toivotetaan tervetulleeksi uudestaan: laitamme virheet eteenpäin sinne missä ne korjataan.
Nimenomaan se, että kauppa ei missään tapauksessa pyri tahalleen pompottamaan asiakkaita, eikä huijaamaan jos tuotereklamaation yhteydessä asiat eivät suju asiakkaan toivomalla tavalla. On olemassa suuria väärinkäytösten riskejä, jos kauppa katsoisi kaikki asiat läpi sormien ja tekisi kuten asiakas toivoo: sehän se vasta hyvää palvelua minunkin mielestäni olisi! Aiheelliset reklamaatiot ovat aina aiheellisia, ne korjataan vilpittömästi, mutta mikään virhe tuotteessa tai rahastustilanteessa ei ole tahallinen ja se ei valitettavasti ole ihan kaikkien asiakkaiden tiedossa. Ja takuu tarkoittaa valmistajan takuuta, eli tuote menee kaupasta huoltoon tai kaupassa korvataan uudella jolloin kauppa saa hyvityksen vioittuneesta tuotteesta valmistajalta. Jos tuote, joka on viallinen osoittautuukin itse rikotuksi, kauppa ei saa hyvitystä joten siksi olemme tarkkoja niiden suhteen ja siksi ei ihan mitä tahansa voida vaihtaa tai laittaa takuun piiriin, kauppa häviää selvää rahaa ja kauppa on aina yritys joka tahtoo voittoa rehellisesti ja reiluilla pelisäännöillä. Sitäkään eivät asiakkaat tiedä, joten nyt kun kirjoitan tämän niin nyttenpähän tietävät. :)
Kauppiaista on olemassa vääristynyt kuva, se on valitettavaa ja valitettavaa myös on se, että kauppiaina toimivat myös joskus sellaisia henkilöitä jotka eivät sinne soveltuisi ja he leimaavat koko ammattikunnan vilpilliseksi. Samaten on asiakkaiden laita, enemmän tulee noteeratuksi ne vähemmän mukavat asiakkaat kun oikeasti mukavia asiakkaitakin on liikkeellä. Jälkimmäisiä on aina ilo palvella. :) - Sivusta seurannut
kaupantäti* kirjoitti:
Voi kiitos kaunis tuosta! :) Välillä tuntuu tosiaan, että meitä "kaupantätejä" ei pidetä arvossaan vaikka kuinka olisi ystävällinen ja niin sanotusti oikealla asenteella töissä. Monesti ihmiset tulevat valittamaan, kuinka "kassa veti liikaa välistä" tai "myytte paskaa tavaraa" kun sattuu pakkauksessa olemaan virheellinen tuote, joka ei missään tapauksessa ole kaupan vika vaan valmistajan/pakkaajan. Niissä tapauksissa on 100% selvää, että tuote korvataan uudella tai annetaan rahat takaisin, tai rahastuksessa tapahtuneen virheen vuoksi virhe korjataan, mutta se asenne millä lähdetään näitä asioita hoitamaan on jotain aivan järkyttävää. Kauppa yrityksenä pyrkii luottamukseen ja hyvään laatuun kilpailukykyiseen hintaan, sekä siihen että asiakkaat ovat tyytyväisiä, sehän takaa sen että he tulevat uudestaan. Kaiken kruunaa ystävällinen ja osaava palvelu henkilökunnan osalta. Mutta miten suhtautuvat asiakkaamme siihen, että teemme parhaamme sen suhteen että homma toimii ja kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä, ja kun ei olla niin tehdään kaikista tyytyväisiä niillä eväillä mitä on? On väärin huutaa myyjälle, jolla ei ole osaa eikä arpaa siihen jos tuote on viallinen, silloin tulisi kuitin ja tuotteen kera mennä infotiskille ja kertoa asiallisesti, että nyt mulle tuli tämmönen tavara, mitä tehdään? Silloin katsotaan, korvataan ja pahoitellaan sekä toivotetaan tervetulleeksi uudestaan: laitamme virheet eteenpäin sinne missä ne korjataan.
Nimenomaan se, että kauppa ei missään tapauksessa pyri tahalleen pompottamaan asiakkaita, eikä huijaamaan jos tuotereklamaation yhteydessä asiat eivät suju asiakkaan toivomalla tavalla. On olemassa suuria väärinkäytösten riskejä, jos kauppa katsoisi kaikki asiat läpi sormien ja tekisi kuten asiakas toivoo: sehän se vasta hyvää palvelua minunkin mielestäni olisi! Aiheelliset reklamaatiot ovat aina aiheellisia, ne korjataan vilpittömästi, mutta mikään virhe tuotteessa tai rahastustilanteessa ei ole tahallinen ja se ei valitettavasti ole ihan kaikkien asiakkaiden tiedossa. Ja takuu tarkoittaa valmistajan takuuta, eli tuote menee kaupasta huoltoon tai kaupassa korvataan uudella jolloin kauppa saa hyvityksen vioittuneesta tuotteesta valmistajalta. Jos tuote, joka on viallinen osoittautuukin itse rikotuksi, kauppa ei saa hyvitystä joten siksi olemme tarkkoja niiden suhteen ja siksi ei ihan mitä tahansa voida vaihtaa tai laittaa takuun piiriin, kauppa häviää selvää rahaa ja kauppa on aina yritys joka tahtoo voittoa rehellisesti ja reiluilla pelisäännöillä. Sitäkään eivät asiakkaat tiedä, joten nyt kun kirjoitan tämän niin nyttenpähän tietävät. :)
Kauppiaista on olemassa vääristynyt kuva, se on valitettavaa ja valitettavaa myös on se, että kauppiaina toimivat myös joskus sellaisia henkilöitä jotka eivät sinne soveltuisi ja he leimaavat koko ammattikunnan vilpilliseksi. Samaten on asiakkaiden laita, enemmän tulee noteeratuksi ne vähemmän mukavat asiakkaat kun oikeasti mukavia asiakkaitakin on liikkeellä. Jälkimmäisiä on aina ilo palvella. :)Olipa kerran Oulussa eräs apteekkari, joka sanoi aina asiakkaille, jotka sanoivat maksavansa luottokortilla, että: "SIIS VELAKSI!" . Saitaa apteekkaria kismittivät nuo luottokorttiyhtiöiden provikat, jotka pienensivät hänen tulojaan.
- kassalla
Pahoittelut jos jotkut nolostuvat tuosta kysymyksestä. Mitään pahaa ei tarkoiteta. Parempia päivänjatkoja!Kaikista korteista ei nopeasti vilkaistuna näe, esim on paljon kortteja joissa lukee isolla VISA ja sit onkin vaan pankkipuoli. Järjetöntä kassojen kiusaamista... :D
- kuin luottofirmalle
kassalla kirjoitti:
Kaikista korteista ei nopeasti vilkaistuna näe, esim on paljon kortteja joissa lukee isolla VISA ja sit onkin vaan pankkipuoli. Järjetöntä kassojen kiusaamista... :D
Pankkikorttimaksu vastaa käytännössä käteismaksua. Kulut kauppiaalle ovat pienet ja kauppias saa rahat käyttöönsä lähes heti. Luottokorttimaksusta kauppias saa rahat vasta pitkän ajan päästä ja 1 - 4 %:lla miinustettuna. Tästä syystä jotkut yksityiset kaupat eivät edes hyväksy luottokortteja vaan vain pankkikortin.
Iso julkisuus ruoan alv:n 1 %-yksikön alennuksesta. Enemmän ruoan hinta alenisi jos kansa maksaisi pankkikortilla ja kauppias alentaisi hintoja luottokorttifirman provision verran!!! Tämä on raaka fakta!!!!
Vaikka pankkikortti- ja luottokorttihinta olisi minulle sama, maksan mieluummin pankkikortilla, jotta en lihota tietokonesaleissa pyörivää ulkolaista luottokorttifirmaa (Master, Diners) vaan annan nekin roposet kauppiaalle. - Eräs huomio
muu. kirjoitti:
ei hidasta kassajonoa enemmän,kuin kortilla maksavat. Siinä tollot miettii mihinkä kortti työnnetään ja mihinkä sitten tunnusluvut näpytellään? Käteisellä kun hoitaa ostokset,ei tartte selitellä eikä kassan kysellä yhtikäs mitään. Suosittelen kaikille lämpimästi,maksakaa käteisellä.
ole koskaan tainnut joutua kassajonossa vanhan mummon taakse odottelemaan, kun hän laskee senttejä ja yrittää saada aikaiseksi jotenkin tasarahaa. Sellainen maksaisi kortilla huomattavasti nopeammin.
- Sanji1
Minulle alkoi asiakas kerran huutaa, kun laitoin automaattisesti pankille enkä kysynyt. Sanoin anteeksipyytelevästi, että oletan yleensä että asiakas itse sanoo jos haluaa luotolle, mutta asiakas ilmaisi varsin tulisesti, että tämä on väärin. Voin luvata, että siitä lähtien olen aina kysynyt.
Minulta aina kassat kysyvät kummalle laitetaan, useimmiten kysyen "pankki?" johon vastaan luotto. Joskus kun olen ennakkoon sanonut luotto niin kassa ei ole sitä kuullut ja sitten kysyy vielä asiaa vaikka olen sen jo sanonut, siksi yleensä en yritäkkään sanoa sitä erikseen.
- Jo vanhempi asiakas.
Legendaa tai ei, niin ajatuksenlukijoita emme kai kukaan kuitenkaan olla? Kohtelias kysymys on enemmän kuin paikallaan, eikä aikaakaan vie muutamaan sekuntia kauempaa. Tervehtimällä aina kuitenkin yhteys asiakkaaseen aloitetaan, eikä senkään tarvitse olla mikään raju, riittää nyökkäys, ja katse kontakti, varsinkin jos asiakas seisoo kaukana liukuhihnan päässä latomassa tavaroitaan hihnalle. Mutta on kiva, että on noteerattu toisemme, edes kerran. Ja tarkkana tapahtumien kulussa saa mukana olla, jotta lopputulos miellyttää molempia osapuolia ja menee kerralla oikein.
Itse ostin yhden kerran viime vuoden aikana kaupasta, kassalta kortilla, myyjä kysyi, pankilla vai luotolla, johon vastasin että pankilla, jonka jälkeen kuitenkin ostokset olivat luotolle laitettu. Huomasin asian vasta luottolaskusta aikanaan. No erehtyminen on inhimillistä, vaikkei kokemus minun henkilökohtaista luottamustani kortinkäyttöön päivittäisenä maksuvälineenä lisännytkään. Käytän korttia kuitenkin aktiivisesti, muunmuassa tankkaamiseen, ja tilanteisiin, joissa itse saan näpytellä tapahtumat, jotta ne oikeesti menevät oikeen. Pankkikorttitoimintoa tulee käytettyä ominaisuutena maksamiseen ehkäpä noin nelisen kertaa vuodessa, jolloin pyrin sen tekemään vain luotettavissa, tutuissa olosuhteissa, esim, auton korjauslaskun yhteydessä, tai parturissa jota olen käyttänyt iät ja ajat. Muutoin maksan vielä rahalla. Se tapa on vain vanha jäänne menneiltä ajoilta, kuten minäkin.
Esimerkiksi havaitsin eilen, ettei lottoakaan voinut enää harrastaa ilman asiakaskorttia niin että voitot olisi saanut tililleen suoraan. Ennen saattoi näin tehdä. En lottoa enää. Eivät tarvitse minun rahojani, jos ja kun kerta ovat niin kiireisiä, etteivät niitä kerkeä ottaan vastaan ilman erillistä asiakaskorttia.
Vielä pitääpä mainita, näistä uusista ajan tuomista kotkotuksista, kun viime kerran kävin tankkaamassa, olivat vaihtaneet bensamittarin uuteen, joka soitti musiikkia, puhua pälpätti ja suolsi mainoksia ruudusta minkä kerkes, koko tankkauksen ajan. Heh, taas kerran oli olo, että nyt olen kaiken nähnyt. (Vaikken toki taatusti ole) - w4b6
No mietipä sitä, kuinka paljon se jonoa hidastaa, kun myyjä laittaa automaattisesti pankille, ja asiakas alkaakin maksun jälkeen sanoa, että luotolle olisi pitänyt laittaa. Riippuu kyllä vähän, että missä paikassa on, kuinka oleellinen kysymys on. Esim. isossa ruokakaupassa tai huonekalukaupassa kysymys on tärkeä, mutta jossain pikkukioskissa harvemmin maksellaan luotolla.
- roskapostiropotti
...vitun kortit hidastaa jonoa. kysellään turhia ja opastetaan niiden käyttöä. sitten ne ei lopulta toimi tai tilillä ei ole katetta. käteinen on lähes aina kelvannut ja niitä muutamaa paikkaa varten, joissa ei käteinen kelpaa, joutuu sitten sitä muovilappua kuljettamaan mukanaan. kaatuis vaan kaikki tietokannat ja loppuis siihen toi korttipeli. kyllä sekin päivä vielä koittaa......
- Jooo....
joskus noinkin pienistä asioista kiinni
- kumpi ja kampi
Kun automaatit muuttuu siinä saa sekoilla kumpi se nyt oli tepetti va reditti.
Suomeksihan ne pitää laittaa kun ollaan suomessa.
- oko2
No mitä väliä, kun eihän nykyisin saa pankkikorttia ilman sitä luottoa, eli kaikillahan se on nykyisin vaihtoehtona joko tai
- asiakaspalvelija
Voin kertoa monta vuotta palvelualalla (kassatyöntekijänä) työskenneltyäni, että on hyvin oleellista ja tärkeää kysyä asiakkaalta, haluaako veloituksen pankin vai luoton puolelta. Valehtelematta ja liioittelematta voin myös todeta, että yli 90% asiakkaistani kysyy erikseen, että menihän se pankilta, mikäli en kysymystä esitä. Aikaa tuon kysymyksen esittämiseen kuluu noin 3s. että koko 8h työpäivän aikanakaan se ei ihan kovin giganttista jonoa ehdi aiheuttaa. Voin myös todeta, ettei kohdalleni ole sattunut yhtään ainoata asiakasta, joka olisi kysymystä hätkähtänyt.
Asiakaspalvelua hidastaa se, jos asiakaspalvelija mitään kyselemättä suorittaa veloituksen pankin puolelta ja asiakas oliskin halunnut sen luotolta. Se, jos mikä on kiusallista ja vie aikaa, kun kaikki aletaan alusta.
Elikäs jos kirjoittaja kokee tuon kysymyksen niin kamalan loukkaavaksi, suosittelen tulevaisuudessa käyttämään käteistä.- Maksava
Samaa mieltä! Suurinta osaa asikkaista ei haittaa se, että kysytään kummalta puolelta otetaan. En ole ainakaan asiakkaana huomannut, että kukaan olisi siitä kassalle maininnut tai ollut erityisen happaman näköinen. Ja suurinosa kassoista kyllä tuntuu kysyvän, eikä höylää automaattisesti jommalta kummalta puolelta. Varmasti se haittaa enemmän, jos kysymättä otetaan jommalta kummalta ja otetaan siltä puolelta mistä asiakas ei olisi halunnut. Itse en halua, että otetaan luottopuolelta. Kun lasku tulee, joudun maksamaan 2 euroa. Luottokortti on kätevä kuitenkin esim. ulkomailla tai joskus muutoinkin sitä voi tarvita. Jos on tulossa seur. kuussa enemmän rahaa ja haluan jo etukäteen ostaa jonkun kalliimman ostoksen. Joidenkin tiedän käyttävän luottokorttia siksi, että sillä maksaessa saa pisteitä ja pisteillä sitten etuja (joillakin korteilla siis on näin). Itse pyrin aina sanomaan kysymättä, mutta joskus se voi ajatuksissaan tai ostoksia pakatessa unohtaa tai en ehdi sanoa ennen kassan kysymystä.
- Finnair+
Maksan kaikki ostokseni luotolla - syynä yksinkertaisesti se, että kerään lentopisteitä. Aluksi korttini oli yhdistelmä, mutta kyllästyin siihen, että vaikka kuinka kerroin kortin ojentaessani maksavani Masterilla, niin johan kassa kysyy PANKILLAKO?!! Johon vastaan, että juurihan kerroin maksavani LUOTOLLA! jottei kenellekään jonossa olevalle jäisi epäselväksi millä tässä maksellaan. Niinpä vaihdoin korttini pelkäksi luottokortiksi, eikä tarvitse selitellä enää kenellekään. Kortilla ostamisessa ei ole muuten mitään hävettävää: sehän osoittaa, että olet hoitanut asiasia ja luottotietosi ovat kunnossa!
- kikkelsson
no onhan se helppoa maksaa kortilla oli se sitten luotto tai pankkikortti, ymmärrän kyllä yrittäjiä jos maksan parin euron ostoksen kortilla, ymmärtääkseni siitä menee aina maksu, korjatkaa jos olen väärässä. toivoisin vaan että voisin maksaaa linja autossa kortilla niin pääsis kokonaan eroon käteisestä. kaupan kassoille sen verran että on helvetin hyvä että kyselette plussa ja bonuskortteja, itellä unohtuis varmaan näyttää puolet kerroista kun käyn kaupassa ja se on aina rahaa pois mun kukkarosta, etttä kiitos siitä.
- entinenmyyjä,onneksi
kikkelsson kirjoitti:
no onhan se helppoa maksaa kortilla oli se sitten luotto tai pankkikortti, ymmärrän kyllä yrittäjiä jos maksan parin euron ostoksen kortilla, ymmärtääkseni siitä menee aina maksu, korjatkaa jos olen väärässä. toivoisin vaan että voisin maksaaa linja autossa kortilla niin pääsis kokonaan eroon käteisestä. kaupan kassoille sen verran että on helvetin hyvä että kyselette plussa ja bonuskortteja, itellä unohtuis varmaan näyttää puolet kerroista kun käyn kaupassa ja se on aina rahaa pois mun kukkarosta, etttä kiitos siitä.
Entisenä myyjänä huomasin tämän saman ns. haitan Pankki vai Luotto. Joskus asiakkaat sanovat SELKEÄSTI että luotto ja sitten kun on ostokset pakattu (kolme isoa kassia) ja otettu kuitti niin alkaa se huutaminen että hän sanoi kyllä pankki. Sitten kaikki ostokset takaisin tasolle ja aloitetaan juttu uudestaan, kuitin mitätöinnistä alkaen.
Toinen "paska" kortti on kaikki maailman kauppojenomat etukortit. Monesti kysytään että onko, jos ei vastata niin oletan että ei ole ja välillä vastataankin että ei. Sitten olisikin löytynyt ja kaikki olisi pitänyt vetää uudestaan että saa alennukset. Myönnän todenneeni tässä tilanteessa että "Se olisi pitänyt antaa silloin kun kysyin." eli asiakas on jäänyt ilman, entäs sitten.
Eli jos ei osaa itse sanoa että Pankki vai Luotto niin luotolle vaan, siellä useimmiten rahaa on vielä. Ja jos ei osata kysyttäessa antaa sitä etukorttia niin ei tarvitse sitä jälkikäteen antaa.
Ja tiedoksi, vaikka sen kuitin mitätöi, raha ei näy heti tilillä, siinä menee aikaa ennen kun toiminto on kuitattu :) - Minä hyvä
entinenmyyjä,onneksi kirjoitti:
Entisenä myyjänä huomasin tämän saman ns. haitan Pankki vai Luotto. Joskus asiakkaat sanovat SELKEÄSTI että luotto ja sitten kun on ostokset pakattu (kolme isoa kassia) ja otettu kuitti niin alkaa se huutaminen että hän sanoi kyllä pankki. Sitten kaikki ostokset takaisin tasolle ja aloitetaan juttu uudestaan, kuitin mitätöinnistä alkaen.
Toinen "paska" kortti on kaikki maailman kauppojenomat etukortit. Monesti kysytään että onko, jos ei vastata niin oletan että ei ole ja välillä vastataankin että ei. Sitten olisikin löytynyt ja kaikki olisi pitänyt vetää uudestaan että saa alennukset. Myönnän todenneeni tässä tilanteessa että "Se olisi pitänyt antaa silloin kun kysyin." eli asiakas on jäänyt ilman, entäs sitten.
Eli jos ei osaa itse sanoa että Pankki vai Luotto niin luotolle vaan, siellä useimmiten rahaa on vielä. Ja jos ei osata kysyttäessa antaa sitä etukorttia niin ei tarvitse sitä jälkikäteen antaa.
Ja tiedoksi, vaikka sen kuitin mitätöi, raha ei näy heti tilillä, siinä menee aikaa ennen kun toiminto on kuitattu :)Olen työssä "huoltoasemalla".Asiakas antaa polttoainetta ostaessaan plussakortin ja luotollisen pankkikortin sanomatta sanaakaan. Puhuu kenties koko ajan puhelimeen. Pitäis saada tietää haluaako pisteet vai hetiedun, maksaako pankilla vai luotolla. Toimi siinä sitten oikein ja tunne itsesi hyväksi asiakaspalvelijaksi. Kysyä ei saa pitää vaan tietää ja olla ystävällinen.Ajatelkaa sitäkin joskus.
- 8+17=?
- visalla 103 euroa, menee käteismaksuksi.
- pankilla 103 euroa, menee käeteismaksuksi.
Jos kympin ostos maksaa
- viasalla 10.30 euroa, menee käteismaksuksi.
- pankilla 10,30 euroa, menee käteismaksuksi.
Jos ostos on alle kympin menee aina käteismaksuksi. - Ming Yue
Kaikissa korteissa ei aina näy ja jos kone antaa kaksi vaihto ehtoa niin pakko kai se on kysyä.
Sitten katotaan typerä ilme kasvoilla että ei siinä oo kun yks vaihtoehto mutta haloo,,, sen vois mainita ettei aina tarvi kysellä kummalle laittaa!- 6+16=?
että on yhdistelmäkortti, pankki visa plussa. Ei tarvitse pelailla kolmen erillisen kortin helvetissä. Ja hyvin toimii - ja kyllä minä kerron kysymättäkin että sieltä pankilta höylätään. Onhan siellä aina sen verran rahaa ettei luottopuolta tarvitse käyttää kuin ulkomailla.
- RUTIKÖYHÄT SELÄLLEEN
6+16=? kirjoitti:
että on yhdistelmäkortti, pankki visa plussa. Ei tarvitse pelailla kolmen erillisen kortin helvetissä. Ja hyvin toimii - ja kyllä minä kerron kysymättäkin että sieltä pankilta höylätään. Onhan siellä aina sen verran rahaa ettei luottopuolta tarvitse käyttää kuin ulkomailla.
OSTAVAT LUOTOLLA
KÖYHÄT KYYKKYYN - aina saldoa
RUTIKÖYHÄT SELÄLLEEN kirjoitti:
OSTAVAT LUOTOLLA
KÖYHÄT KYYKKYYNEikö ihmisillä ole rahaa maksaa ostoksiaan omalla rahalla, vaan pitää turvautua luottoon ???
Ite pärjään todella hyvin Visa Elektron-kortilla, koska tililläni on aina katetta.
Hommatkaa ihmiset talous kuntoon, ja sitten hankkikaa Visa Elektron- mikä onkin rahamiesten kortti !!
Perseaukiset touhuaa kaikenmaailman luottokorteilla. PHYI !!! - Höh...
aina saldoa kirjoitti:
Eikö ihmisillä ole rahaa maksaa ostoksiaan omalla rahalla, vaan pitää turvautua luottoon ???
Ite pärjään todella hyvin Visa Elektron-kortilla, koska tililläni on aina katetta.
Hommatkaa ihmiset talous kuntoon, ja sitten hankkikaa Visa Elektron- mikä onkin rahamiesten kortti !!
Perseaukiset touhuaa kaikenmaailman luottokorteilla. PHYI !!!No eiköhän se loppujen lopuksi makseta omalla rahalla? Paitsi, jos jättää luottonsa maksamatta. Ja täysin persaukiset ei saa edes luottoa. Ja niillä vasta rahaa onkin, joilla on varaa maksaa luottokortilla ostokset, ainakin jos ei maksa laskuja heti eräpäivänä ja makselee korkoja. Kallistahan se on.
- Haloo itselles
En tiedä miksi sitten monet kassat itse tuumaa sen jälkeen, kun ovat kysyneet, että "ai eihän tässä olekaan kuin pankki". Jostain sen näkevät... Oisko kortti erinnäköinen? Mutta onhan siinä hommaa katsoa korttia tarkemmin. Ei ees sitä huomattu (tai välitetty) pitkään aikaan, että olin unohtanut laittaa nimmarin taakse.
Ja joskus kassat ei kuuntele mitä asiakas sanoo vaan automaattisesti kysyvät kaikilta kortin käyttäjiltä "pankki vai luotto?" Onneksi nyt on jo paljon itsepalvelupäätteitä niin ei kassahenkilöiden ja asiakkaiden tarvitse puhua toisilleen mitään... Ja kassojen ei tarvitse katsella asiakkaiden typeriä ilmeitä. Ehkä voisit valistaa asiakasta ja sanoa, että "ei me nähdä tästä kumpi se on ja sä voisit ite sanoa, että pankki vai luotto. Niin ei tarvis turhia kysellä, senkin typerys!". Sen jälkeen asiakas ei todennäköisesti vaivaa sinua enää vaan vaihtaa kauppaa. - Hätä H. Housunen
RUTIKÖYHÄT SELÄLLEEN kirjoitti:
OSTAVAT LUOTOLLA
KÖYHÄT KYYKKYYNVitt* ite oot älykääpiö jos et ymmärrä ostaa maksuaikakortilla! SE EI OLE MIKÄÄN LUOTTO PRKL köyhä
- Hätä H. Housunen
aina saldoa kirjoitti:
Eikö ihmisillä ole rahaa maksaa ostoksiaan omalla rahalla, vaan pitää turvautua luottoon ???
Perseaukiset touhuaa kaikenmaailman luottokorteilla. PHYI !!!Etkö kääpä tajua että FIKSUT KÄYTTÄVÄT SITÄ KORTTIA MAKSUAIKAKORTTINA. Tutkipas jos et tiedä, mikä ero siinä on luottoon. Köyhät ja juntit käyttävät joko käteistä tai pankkikorttia tai electronia(joka on muuten kortti syvältä perseestä.)
- 12+3
Haloo itselles kirjoitti:
En tiedä miksi sitten monet kassat itse tuumaa sen jälkeen, kun ovat kysyneet, että "ai eihän tässä olekaan kuin pankki". Jostain sen näkevät... Oisko kortti erinnäköinen? Mutta onhan siinä hommaa katsoa korttia tarkemmin. Ei ees sitä huomattu (tai välitetty) pitkään aikaan, että olin unohtanut laittaa nimmarin taakse.
Ja joskus kassat ei kuuntele mitä asiakas sanoo vaan automaattisesti kysyvät kaikilta kortin käyttäjiltä "pankki vai luotto?" Onneksi nyt on jo paljon itsepalvelupäätteitä niin ei kassahenkilöiden ja asiakkaiden tarvitse puhua toisilleen mitään... Ja kassojen ei tarvitse katsella asiakkaiden typeriä ilmeitä. Ehkä voisit valistaa asiakasta ja sanoa, että "ei me nähdä tästä kumpi se on ja sä voisit ite sanoa, että pankki vai luotto. Niin ei tarvis turhia kysellä, senkin typerys!". Sen jälkeen asiakas ei todennäköisesti vaivaa sinua enää vaan vaihtaa kauppaa.Kaikken ärsyttävintä kortilla maksaessa ei suinkaan ole kassan kysymä ja kaksi sekuntia aikaa kuluttava kysymys (johon yleensä vastaan luotto) , vaan se kun myyjät kuitenkin välillä velottavat maksun väärältä puolelta siitä huolimatta... Tätähän ei sitten huomaa ennen tiliotetta mistään kuitistakaan, ja veloitukset tulevat yllätyksenä kuin faksit entiselle pääministerille jos ei satu katsomaan kassakoneen näyttöä juuri tuolla hetkellä.
- ..."ja seuraava!!"
....kuitenkin se maksetaan?! Vai?
Useimmat ihmiset sekoilee sen masiinan kanssa ja kyllä ottaa kupoliin että ei olla kärsivällisiä siinä sen kanssa. Yleensä ne jotka hätäilee ja hosuu, maksavat sitten luoton puolelta. Rauhallisesti siihen maksutilanteeseen, niin homma sujuu!! Aina saa katsoa, kun ihmiset teloo sitä konetta sormella siihen tyyliin, että lähtee koko vehje tolpastaan irti. Ihme touhua.
Ei me siellä kassan toisella puolella tiedetä onko kortissa mitä ominaisuuksia, kun kortti on kuitenkin henk.kohtainen. Onhan se kiva kysyä asiallisesti, että kummalle laitetaan, on sitten kaikilla hyvä mieli maksutapahtuman jälkeen. On oma valinta miten maksun suorittaa, tai minkälaisen kortin hankkii. Meillä kassan toisella puolella ei ole kiire mihinkään... :)- Hätä H. Housunen
Ei vaan toisin päin, ne jotka nussii ja kuppaa sen masiinan kanssa, hiturit, vituttaa! Vauhtia saatana!!!
- osis75
Ravintoloissa on hyvä pitää mielessä että seurataan alkoholilainsäädäntöä. Eli aina pankille, ellei asiakas itse pyydä luotolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih547168Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113314Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1421605Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2451424- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 891220
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124