Mitä sanoo pro-aseilijat? Näistäkö vuosittaisista 2000:sta henkilöistä jokainen hoitaa itselleen jatkossa laittoman mutkan? Aika moinen kasa rautaa ja terästä salakuljetettavana.... hahahah.
"Vuonna 2007 aselupa vedettiin pois yli 1 300 ihmiseltä. Viime vuonna aselupa peruttiin 1 700:lta, ja tänä vuonna luvun arvioidaan nousevan jo 2 000:een.
Aselupia perutaan esimerkiksi rikosten, huumeiden ja väkivallan perusteella. Kasvavia peruutuksia selitetään myös poliisien toimintaohjeiden kiristymisellä. Sisäministeriö antoi vuoden 2007 lopulla yhtenäiset ohjeet, joiden jälkeen käytännöt ovat tiukentuneet.
Rikoskomisario Per-Anders Lindell Pohjanmaan poliisilaitokselta arvioi Yle uutisille, että suurin osa aselupien peruutuksista tehdään kotihälytyksen eli perheväkivallan yhteydessä."
ASEITA n.2000 kpl POIS per V
8
415
Vastaukset
- kladuration
vaikka kilo paskaa, ääliö provoilija.
- ! ! ! !
nämä joilta niitä kerätään ovat täsmälleen sinun kaltaisiasi reuhkasijoita jotka
ovat aikanaan onnistuneet aseen saamaan ja ovat nyt jälistäpäin "kärähtäneet".
heiltä kuuluukin aseet poistaa.
sinunlaisillasi turpa vaahdossa joka asiaan rääkkyjillä ja ränttäsijöillä
ei ole alkeellisintakaan edellytystä aseen omistamiseen.- Kladuration
satun olemaan ihan aktiiviampuja, seurani johtokunnan jäsen, sekä toimin aktiivisesti myös ammuntapuolen vetäjänä. Minulla myös on useita kilpa- aseita lupineen.
Joten. syö sinä ääliö provoilia todellakin se kilo paskaa.
Mitä sanoo asevihailijat? Vuonnna 2007 myönnettiin noin 70 000 uutta aselupaa....
Nykyisin niiden määrä on toki pienempi, mutta kyllä se lupa vieläkin heltiää vaikka pistoolille,
jos vain edellytykset ovat kunnossa...
Ja jos ne luvalliset aseet niin kovasti pelottaa ja huolestuttaa niin kannattaisi
hakeutua psykiatriseen hoitoon.- uutta kalustoa tulee
Paljon mahdollista että motiivi hankkia laiton ase on suuri jos on luvan ja laillisen aseen menettänyt. Minä ainakin olisin katkera jos valtio sosialisoisi minun omaisuuttani, ehkä jopa muistorikkaita sukuni perintöaseita, syystä riippumatta. Miksi enää kunnioittaisin valtiota, lakia ja poliisia jos valtio, laki ja poliisi toimivat minua vastaan!
Jos luvallisen aseen hankinta kiellettäisiin, niin mitäpä menetettävää siinä olisi vaikka jäisikin kiinni laittomasta aseesta, kun siis laillisen aseen lupaa ei kuitenkaan myönnetä! Kun laitonta asetta vieläpä säilytetään ihan eri tavalla kuin laillista niin kiinnijäämisen riski siitä on aika pieni - jos ei muuten kiinnitä virkamiesten huomiota elämäntavoillaan.
Ne paljonpuhutut suunnitellut kotitarkastuksetkin koskisivat vain _laillisen_ aseen haltijoita. Laittomien aseiden haltijat eivät ole missän rekisterissä, vaan viettävät onnellisina jäniksen vuosia. Mitään kotitarkastuksia ei tehdä vain varmuuden vuoksi - "jos sälli olisi vaikka sattunut hankkimaan laittoman mutkan" - vaan siihen tarvitaan pätevä syy, vakava epäily rikoksesta, jonkinlaista näyttöä tai todisteita.
Aseiden kokonaismäärä tuskin Suomessa alkaa laskea. Uusia aseita hankitaan edelleen luvallisesti ja vanhat ovat pitkäikäisiä. Hyvä niin. Aseisiin on ihan turha suhtautua hoplofoobisesti. Ei ne kenenkään silmille hypi. Tässä asiassa on taas suomalaiseen tapaan yritetty parantaa maailmaa tekemällä Suomesta paaviakin paavillisempi. Ikäänkuin aseiden määrän vähentäminen muka olisi jokin järkevä tavoite! Ei se ole tarpeellista, eikä mielekästä. Joidenkin koulujen oloihin ja ilmapiiriin puuttumisella voisi sensijaan olla melko suurikin vaikutus turvallisuuteen?
Salakuljetus ei muuten ole ainoa laittomien aseiden lähde. Minäkin jos sinulle möisin asekaapistani pari revolveria tai pari kivääriä niin ne olisivat sinulla laittomia aseita vaikka ovatkin minulla ihan 100% laillisia. Ja salakuljetuskin noudattanee kysynnän ja tarjonnan lakia. Kun kysyntä lisääntyy niin tarjontakin paranee. Rajattomaksi muuttuvaksi mainostetussa maailmassa tavara kulkee ja raha ratkaisee.- Samovarius
Siviilit eivät aseita tarvitse, joten ne pitääkin kerätä pois.
- heh hee!
Samovarius kirjoitti:
Siviilit eivät aseita tarvitse, joten ne pitääkin kerätä pois.
saat mukaasi pari kunnon turpaanvetoa, et muuta.
- ...
Mietippä montako tonnia huumeita salakuljetetaan Suomeen vuosittain. Aseita on helvetin paljon helpompi salakuljettaa. Kysyntä puuttuu vielä toistaiseksi. Mieti mitä tapahtuu kun kysyntä alkaa kasvaa. Vaalimaan rekkajonosta löytyy jo nyt vaikka mitä... jännää, jos on riittävästi käteistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516996Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6973080Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831300Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841275
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631177- 891170
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2121046- 721022