Olemme muuttamassa todennäköisesti Brittiläiseen Kolumbiaan, mutta lasten puolesta pelottaa. He ovat 9v, 8v ja 6v ja täysin ummikkoja. Miten on järjestynyt englantia osaamattomien lasten kouluun meno? Kuulisin mielelläni vinkkejä ja kokemuksia. Kiitos!
Onko Kanadaan muuttaneita lapsiperheitä?
2
391
Vastaukset
- Kokenut .
Jos täältä ei löydy ihmeempiä neuvoja, kokeile Expariumin keskusteluklubia (www.expatrium.fi). Selaa ensin viestiarkisto, sieltä löytyy vuosien varrelta monenlaisia juttuja sekä Kanadassa asuvista että lapsiperheistä.
- Stoon
Eli muutimme vuosi sitten saskatooniin peerhen kanssa ja lapssemme oli 6 ja 3 ja pistimme tyttaremme heti taalla kouluun koska siis alkavat 6.v Tytto ei puhunut yhtaan englantia eika ymmartanyt sita.
Ensimmaiset 2 pva olin mukana koulussa apuna jos tulee vaikka paniikki kun tytto on niin arka ja ujo.
Tytto kavi puolet paivasta omaa luokkaa ja puolenpaivan aikaan vaihtoi kindersgardeniin ja oli siella loppu paivan etta oppisi englantia.
Tytto kerksi ekaa luokkaa kaymaan 8kk ja oppi englannin todella nopeasti joten kesaloman jalkeen aloitti 2lk.n
Nyt puhuu ja ymmartaa englantia. Lukee ja kirjoittaa. Poikamme on nyt 4.v ja aloitti preschoolin syyskuun alussa ja kay sita 2xviikossa 2h kerrallaan ja jo ensimmaisen kuukauden jalkeen ymmartaa englantia ja osaa puhua muutamia lauseita sita.
Itse pelkasin ihan samaa kun tanne muutettiin etta mitas ja jos ja ei kylla opi lapst millaan pienessa ajassa uutta kielta mutta lapset imee sen uuden kielen uskomattoman nopeaan.
Eli huoli pois ja rohkeasti paat lapset kouluun. Taalla maassa koulut ovat kiinnostuneita oppilaistaan aidosti ja auttaa jos apua tarvii. Meillakin tytto laitettiin enkuntunnille nyt vaikka siis osaa enkkua jo mutta ilmainen kun on tuo englannin kurssi niin olkoon siella parituntia kerrallaan kouluaikana ja oppii lisaa sanoja.
Jos haluat lisaa kirjoitella niin s.postini on mimmi02satu80@suomi24.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50665
- 52657