Laitoin Condessa -kotiviinin käymään neljä päivää sitten. Käymisastia on tuliterä ja tein kaiken mielestäni aikalailla ohjeiden mukaisesti.
Käykö viinini kunnolla, kun vesilukko pulpahtaa vain noin 10-15 sekunnin välein?
Suurempaa sihinää ei kuulu ja lisäsin jo uuden viinihiivan. Astia on huoneenlämmössä, en saa sitä oikein minkään patterin viereenkään.
Käykö viinini kunnolla?
2
600
Vastaukset
En tiedä, mikä käsitys sinulla on tuosta käymisestä ja mitenkä viinin tulisi "sihistä"?
Paras on kuin viini käy verkkaan ja pitkään melko alhaisessakin lömpötilassa - kunhan käy. Tällä on suuri vaikutus viinin makuun.
Minkävuoksi lisäsit uuden viinihiivan? Ei hiivan määrällä ole niin suurta merkitys loppujen lopuksi, jos liemessä on riittävästi sokeria - minkä määrässä ei saa myöskään liioitella. Sokeriliemen juonti ei mieltä ylennä.
Viinisi käy oikein hyvin ja toivottavasti kauan - älä kajoa siihen!- Määttänen
Kiitti! Ehdin jo pelästyä.
Olen aikas aloittelija ja luulin, että vesilukon täytyisi pulputtaa melkein koko ajan ja paketin ohjeissa puhuttiin siitä "sihisemisestä" käymisen yhteydessä.
Sen uuden viinihiivan lisäsin, koska pelkäsin lisänneeni sen ensimmäisen liian lämpimään.
Annan viinini käydä rauhassa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738