Joko on Varkaudessa sikainfluenssaa ? Jos on niin missä ?
sikainfluenssa
22
1409
Vastaukset
- pessimisti **
epäilen, että tietoa ei anneta julkisuuteen. Kun tartunnan saaneet eivät varmaan pääse lääkäriinkään, kun lääkäreitä ei ole! Flunssaiset saavat kai sitten kuolla ihan rauhassa! Diagnosia ei voi tehdä, kun ei pääse lääkäriinkään! Uskaltaako sitä rokotustakaan ottaa, sivuvaikutusten vuoksikaan ei ehkä lääkäriin pääse! Kuten huomaatte, minulla on erittäin negatiivinen kuva Varkauden terveydenhoidosta!
- sikaa ja flunssaa
muuten ole ainoa, jolla on negatiivinen kuva Varkauden terveydenhoidosta.
Onko oikeasti niin, että Varkauden päättäjillä on sellainen kuva, että nyt toimii ja lääkäriin pääsee, kun palvelut ostetaan kalliilla rahalla (=2,2 miljoonaa euroa/vuosi!) MedOnelta? Seura-lehdessä Tsuparikin jeesusteli, että kyllä meillä lääkäriin pääsee. No kai pääsee, jos ei tarvitse kärkkyä terveysaseman luukulla! Työterveyspalvelut minun käsittääkseni vielä toimivat! Tsuparikin voisi laskeutua sieltä pilvilinnoistaan tavallisen tallaajan housuihin ja ottaa oikeasti selvää, ennen kuin antaa lausuntoja asioista, joista hänellä ei ole minkäänlaista käsitystä! Eläkeläiset, työttömät ja kotiäidit lapsineen voivat oikein mielellään antaa perspektiiviä terveyspalveluihin herra kaupunginjohtajalle.
Ihmettelen myös sitä, että tuollainen rahasumma, 2,2 miljoonaa vuodessa, laitetaan olemattomiin palveluihin! Jos kaupunki on kerran ostanut seitsemän lääkärin palvelut, niin miksi ihmeessä tyydytään siihen, että saadaan n. 3,2 lääkärin palvelut? Tilastokikkailuja ei pitäisi näissä asioissa hyväksyä ollenkaan!
Ja pisteenä i:n päälle tämän lääkärifirman toiminnassa oli se, että lähetettiin valmis lasku kaupungille sikaflunssan aiheuttamista ylimääräisistä kuluista, vaikka tuota tauta ei ole vielä täällä edes näkynyt! Onneksi sitä ei maksettu, vaikka kyllä sekin täällä hölmölässä olisi onnistunut! - 19
Niin minullakin, ihan kauhusta jäykkänä odotan että rokote ehtii vaikuttamaan niin jospa uskaltaisin poistua kotoa. Ei sitten menehdy tuohon tautiin tässä kaupungissa ilman hoitoa.
- tuleva sika
...ainakin Könönpellon koulussa ensimmäiset oppilaat sairastavat sitä.
- ..uskomatonta..
tästä olla ilmotettu mihinkään vai ollaanko??
Kaikkien edellämainittujen kirjoitusten mukaan olen ihan samaa mielta varkauden lääkäriin pääsyn suhteen! - ++4113
..uskomatonta.. kirjoitti:
tästä olla ilmotettu mihinkään vai ollaanko??
Kaikkien edellämainittujen kirjoitusten mukaan olen ihan samaa mielta varkauden lääkäriin pääsyn suhteen!ihan kiva, että tollasissa isommissa laitoksissa ilmoitettaisiin, kun sikaflunssa todettu jollakin. Osaisipa sitten varautua, ja epäillä sitä kun taudin oireet iskevät..ne kun näyttävät menevän aika perusinfluenssan oireilla. Tämän päivän lehdessä oli kyllä maininta että epäilevät ammattikoululla sen riehuvan.
- Päivi-Ka
++4113 kirjoitti:
ihan kiva, että tollasissa isommissa laitoksissa ilmoitettaisiin, kun sikaflunssa todettu jollakin. Osaisipa sitten varautua, ja epäillä sitä kun taudin oireet iskevät..ne kun näyttävät menevän aika perusinfluenssan oireilla. Tämän päivän lehdessä oli kyllä maininta että epäilevät ammattikoululla sen riehuvan.
soitin viime tiistaina yskän ja kuumeen vuoksi terveyskeskukseen ja kyselin lääkärille aikaa. Hoitaja kyseli vaivoista ja totesi sitten, että ei ole koko viikolla lääkärille aikoja ja pyysi soittamaan maanantaina uudelleen jos on vielä kuumetta. Näin meillä toimii terveyskeskus, mutta onneksi on vielä yksityinen lääkäriasema olemassa. Soitin asiasta vielä eräälle kaupungihallituksen jäsenelle ja kerroin hänelle tilanteesta ja kysyin, että aikovatko tehdä asialle mitään, eivät aio ja sulki puhelimen.
Päivi-Ka kirjoitti:
soitin viime tiistaina yskän ja kuumeen vuoksi terveyskeskukseen ja kyselin lääkärille aikaa. Hoitaja kyseli vaivoista ja totesi sitten, että ei ole koko viikolla lääkärille aikoja ja pyysi soittamaan maanantaina uudelleen jos on vielä kuumetta. Näin meillä toimii terveyskeskus, mutta onneksi on vielä yksityinen lääkäriasema olemassa. Soitin asiasta vielä eräälle kaupungihallituksen jäsenelle ja kerroin hänelle tilanteesta ja kysyin, että aikovatko tehdä asialle mitään, eivät aio ja sulki puhelimen.
Onneks on olemassa työterveyden huolto
- %kake
PääniOnKuutio kirjoitti:
Onneks on olemassa työterveyden huolto
soita Tsuparille, se jakaa nykyisin terveyskeskukseen aikoja. Kertoi SEURASSA, että Varkaudessa terveydenhoito on nykyisin hyvissä kuosissa.
- puurtilan-sälli
Päivi-Ka kirjoitti:
kuka on tämä kh:n idiootti, joka ei kestä arvostelua.
- Päivi-Ka
puurtilan-sälli kirjoitti:
kuka on tämä kh:n idiootti, joka ei kestä arvostelua.
Puurtilasta henkilö joka lyö luurin korvaan.
- 219
Päivi-Ka kirjoitti:
Kertokos se hoitaja sullekin, että ei ole lääkäreitäkään. Joo kun ei aikoja voi olla jos ei ole lääkäreitä, näin tämä minulle ilmaistiin. Meillä pelaa vain päivystys (kiireelliset tapaukset saa hoitoa), olen asioinut muissa asioissa aution tuntuisella terveysasemallamme ja ihmetellyt, kun ei ole potilaita eikä lääkäreitä. Eipä niin , eipä niin... Päivystyksessä puolestaan on tunkua :)
- mikeio
tuntuu olevan sikatautia. Kaikki jotka tällä palstalla kirjoittelee tuntuu olevan ns. sikatautisia eli kaikki on huonosti.
- katotaas miten käy
pienten lasten kohdalla terveydenhoito mielestäni hyvin. Aikuisten ei kannata sairastua. Kun ei saa lääkäriaikoja, tulee töissä tartutettua erinäisiä tauteja. Saikkua vasta kun on liian myöhäistä.
- outowa
katotaas miten käy kirjoitti:
pienten lasten kohdalla terveydenhoito mielestäni hyvin. Aikuisten ei kannata sairastua. Kun ei saa lääkäriaikoja, tulee töissä tartutettua erinäisiä tauteja. Saikkua vasta kun on liian myöhäistä.
niitä lääkäriaikoja pienille lapsille saa, jos ei aikuisillekaan ole , kun ei ole lääkäreitä? Vai tarkoitatko neuvolaa?
- onko lisää
2 varmistettua tapausta ainakin
- kwjhcefd
olen käynyt monta kertaa päivystyksessä ja ajan saanut heti ei oo tarvinnu jonotella/odotella paljoo.en käsitä miten te valittajat ette saa aikoja? vai ootteko luulotautiisia?jatkuvaan lääkäriin pyrkimässä,häh!
- ei enää Varkaudessa
kwjhcefd kirjoitti:
olen käynyt monta kertaa päivystyksessä ja ajan saanut heti ei oo tarvinnu jonotella/odotella paljoo.en käsitä miten te valittajat ette saa aikoja? vai ootteko luulotautiisia?jatkuvaan lääkäriin pyrkimässä,häh!
sellaisessa kaupunginosassa, jolla on lääkäri. Minä asuin pari vuotta sitten Käpykangas/Viinamäkialuella. Asuin vuoden, enkä koko aikana päässyt lääkäriin kuin kerran päivystykseen. Minulla on krooninen tauti ja sen takia pitäisi aina välillä käydä lääkärissä. Vaan en päässyt Varkaudessa, kun ei ollut koko aikana omalääkäriä. Niin, kyllä varmaan päivystykseen pääseekin, mutta minä en halunnut rasittaa päivystystä, kun ei ollut mitään akuuttia tarvetta (vain sen yhden kerran). Minulle kyllä neuvottiin (naapuri), että mene päivystykseen. Sinäpä taidatkin olla sellainen henkilö, joka käyttää hyväkseen päivystystä kroonisessa sairaudessa!
- kroonikko
ei enää Varkaudessa kirjoitti:
sellaisessa kaupunginosassa, jolla on lääkäri. Minä asuin pari vuotta sitten Käpykangas/Viinamäkialuella. Asuin vuoden, enkä koko aikana päässyt lääkäriin kuin kerran päivystykseen. Minulla on krooninen tauti ja sen takia pitäisi aina välillä käydä lääkärissä. Vaan en päässyt Varkaudessa, kun ei ollut koko aikana omalääkäriä. Niin, kyllä varmaan päivystykseen pääseekin, mutta minä en halunnut rasittaa päivystystä, kun ei ollut mitään akuuttia tarvetta (vain sen yhden kerran). Minulle kyllä neuvottiin (naapuri), että mene päivystykseen. Sinäpä taidatkin olla sellainen henkilö, joka käyttää hyväkseen päivystystä kroonisessa sairaudessa!
Eikö kroonisille sairauksille ole erikoislääkärin vastaanotto, itse käyn ainakin puolen vuoden välein poliklinikalla ja uusi aika tulee automaattisesti puolen vuoden päästä. Ei tarvitse terveyskeskusta eikä omalääkäriä. Tosin erikoislääkärin vastaanotto maksaa vähän mutta kukapa sitä ei olisi valmis terveydestään maksamaan.
- korkeat lukemat
kroonikko kirjoitti:
Eikö kroonisille sairauksille ole erikoislääkärin vastaanotto, itse käyn ainakin puolen vuoden välein poliklinikalla ja uusi aika tulee automaattisesti puolen vuoden päästä. Ei tarvitse terveyskeskusta eikä omalääkäriä. Tosin erikoislääkärin vastaanotto maksaa vähän mutta kukapa sitä ei olisi valmis terveydestään maksamaan.
missä aluesairaalan poliklinikalla on diabeteslääkärin vastaanotto?! Kun asuin Helsingissä, olin erään sairaalan sisätautiosaston diabeteslääkärin hoidossa. Vaan ei Varkaudesta sellaista löytynyt. Tälle diabeteslääkärille varattiin aika aina tunniksi. Silloin sain hyvässä hoidossa verensokerilukemat pysymään suhteellisen kurissa. Sen jälkeen ne ei sitten ole olleetkaan mallillaan, jatkuvasti 12-14 luokkaa. Ei köyhällä eläkeläisellä ole vara mennä yksityiselle!
- kroonikko
korkeat lukemat kirjoitti:
missä aluesairaalan poliklinikalla on diabeteslääkärin vastaanotto?! Kun asuin Helsingissä, olin erään sairaalan sisätautiosaston diabeteslääkärin hoidossa. Vaan ei Varkaudesta sellaista löytynyt. Tälle diabeteslääkärille varattiin aika aina tunniksi. Silloin sain hyvässä hoidossa verensokerilukemat pysymään suhteellisen kurissa. Sen jälkeen ne ei sitten ole olleetkaan mallillaan, jatkuvasti 12-14 luokkaa. Ei köyhällä eläkeläisellä ole vara mennä yksityiselle!
Enpä tiedä diabeteksesta mutta olettaisin sen kuuluvan sisätautiosaston piiriin. Se varmaan on niin että diabeteksen takia ei välttämättä kovin helposti pääse Varkaudessa erikoislääkärille mutta kyllä yleislääkärinkin pitäisi olla sairaudesta aika hyvin selvillä. Mutta jos olet Helsingissä saanut hyvät hoito-ohjeet niin miksi et edelleen noudattaisi niitä? Kyllä jos verensokeriarvot on pysyvästi kohonneet niin varmaan Varkaudessakin lääkäriajan saa muutaman kuukauden sisään tai sitten akuutissa tapauksessa on mentävä päivystyspoliklinikalle. Ei se voi olla siitä kiinni että missä kaupunginosassa asut saako ajan lääkärille jos sokeriarvot on huomattavasti kohonneet ja terveydentilanne huonontunut.
- tyhjää täynnä
kroonikko kirjoitti:
Enpä tiedä diabeteksesta mutta olettaisin sen kuuluvan sisätautiosaston piiriin. Se varmaan on niin että diabeteksen takia ei välttämättä kovin helposti pääse Varkaudessa erikoislääkärille mutta kyllä yleislääkärinkin pitäisi olla sairaudesta aika hyvin selvillä. Mutta jos olet Helsingissä saanut hyvät hoito-ohjeet niin miksi et edelleen noudattaisi niitä? Kyllä jos verensokeriarvot on pysyvästi kohonneet niin varmaan Varkaudessakin lääkäriajan saa muutaman kuukauden sisään tai sitten akuutissa tapauksessa on mentävä päivystyspoliklinikalle. Ei se voi olla siitä kiinni että missä kaupunginosassa asut saako ajan lääkärille jos sokeriarvot on huomattavasti kohonneet ja terveydentilanne huonontunut.
enää olla minkäänlaista poliklinikkaa, ei sisätauti, ei silmä, ei korva jne. Kun muutin silloin Varkauteen, kaupungin nettisivuilla luki, että on sisätautipoliklinikka ja silmätautipoliklinikka ainakin. Ja minä hölmö uskoin! Kerran jouduin silmän takia lääkäriin kun tuli lasiaisen irtauma. Päivystävä lääkäri lähetti Kuopioon, ei Varkaudessa voitu hoitaa, ei ollut edes silmätippoja, jolla lääkäri olisi nähnyt silmän polhjaan. Tipoilla tarkoitan niitä, jotka laajentavat mustuaisen. No, Kuopiossa asia tulikin hoidetuksi. Se siitä silmäpoliklinikasta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496635Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6682842Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.931220- 841215
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611123- 891120
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361089- 721002
- 232893