Olen siis toistaiseksi lomautettuna ollut nyt reilun kuukauden ja olen raskaana, saan kelan peruspäivärahaa.
Äitiyslomalle jään vuoden vaihteessa.
Kävin lääkärissä kovien selkäkipujen takia (iskias) ja lääkäri määräsi sairaslomalle
aluksi 2 viikkoa ja jos jatkuu niin kirjoittaa lisää sairaslomaa.
Oliko oikein että lääkäri sai kirjoittaa sairaslomaa vaikka olen lomautettuna, periaatteessa siis työmarkkinoiden käytettävissä?
Voinko hakea kelalta sairauspäivärahaa jos sama sairaus jatkuu?
Työnantajahan tässä tilanteessa ei kaiketi maksa sairaslomalta palkkaa kun olen lomautettuna,
mutta kuitenkin jos työtä ilmaantuu työantajalle niin hän voi kutsua minut takaisin töihin vaikka olen sairaslomalla?
Täytyykö sairaslomasta ilmoittaa työnantajalle nyt?
Sairaslomalle lomautuksen aikana ja raskaana?
Lomautettuna...
1
1394
Vastaukset
- näin se
Sairauden ajalta saat tyött.rahaa sairauden omavastuuajan ja sen jälkeen sairauspäivärahaa sairauden ajan. Se pitää hakea Kelasta. Tyött.raha loppuu äitiysrahakauden alkaessa ja saat sitten äitiysrahaa. Kelan nettisivut neuvoo lisää.
Lomautus ei muutu sairauslomaksi, jos lomautusilmoitus on annettu ennen sairauslomaa. Jos työtä ilmaantuisi, työnantajan pitää ilmoittaa työn alkamisesta 7 päivää aikaisemmin toistaiseksi lomautetulle. Jos saat ilmoituksen, niin sitten ilmoitat sairausloman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 70830
- 48824
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33672
- 60659
- 52637
- 50635