Opiskelen lukiota toista vuotta ja tahtoisin luokan opettajaksi. Olen ihan hyvä koulussa ja motivaatiotakin löytyy, mutta englanti ei suju ollenkaan. Onko mulla silti mahdollisuuksia päästä opettajaksi ja mihin kouluun mun pitäisi lukion jälkeen mennä?
Luokanopettajaksi?
2
494
Vastaukset
- Mahdollisuuksia on
Hei
Tässä vähän tietoja http://www.sool.fi/okopa/luok.html
Klikkaa sieltä Helsingin yliopisto, niin löydät tämänvuotisen hakuoppaan Hakuopas 2009, jossa on miten yo-kokeesta sai pisteitä eri aineista. Katso myös Ammattinetti-linkistä luokanopettajan ammatin kuvaus - opeksi
Joissakin opettajankoulutuslaitoksissa ei huomioida lainkaan ylioppilastodistuksen arvosanoja. Englannin osaamattomuudesta ei silloin ole niissä haittaa. Lukion jälkeen haet yliopistoon luokanopettajakoulutukseen. Tietoja löydät yliopistojen nettisivuilta.
Valintakokeessa eli VAKAVA-kokeessa on hyötyä siitä, että olet hyvä oppimaan lukemasi tekstin sanatarkasti ulkoa. Soveltamistaitoa ei tarvita kirjallisessa kokeessa. Soveltuvuuskokeet ja haastattelut ovat sitten oma asiansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881351Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670