Osaisiko joku asiaan paremmin tutustunut kertoa mitkä kannel-taiteilijat ovat tutustumisen arvoisia ja onko missään sivuja, joissa kerrotaan keikoista ja alan tapahtumisista. Olen keltanokka - aivan eksyssissä asian kanssa, mutta todella kiinnostunut kaikista tiedoista. Hengelliset ja kirkolliset musiikit saa jättää pois tästä ketjusta.
Kannelmusiikkia - Asiantuntijoita?
9
913
Vastaukset
- kanneltaja
Esimerkiksi kanteleliiton sivuilta kantele.net löytyy paljon materiaalia aiheeseen liittyen, ainakin isoimmat tapahtumat, keikat ja konsertit löytyy sieltä. Kantele-taiteilijoitahan riittää, se riippuu ihan siitä mitä on hakemassa, että keneen kannattaa tutustua. Niminä nyt voisin sanoa vaikkapa: Eva Alkula, Timo Väänänen, Eija Kankaanranta, Hannu Syrjälahti, Ulla Honkonen, Vilma Timonen, Outi Linnaranta... Siinä muutamia, kanteleyhtyeistä tutustumisen arvoisia ovat ainakin Brelo ja Kardemimmit.
Josko tämä jo jotain auttoi?- De La Mancha
suomalainen Ritva Koistinen, opettaja Sibiksessä ja venäläinen Olga "Olgagusli" Shishkina. Gusli on venäjäksi kannel. Juutuubista löytyy sivukaupalla musiikkia.
- Saimi H
Hei,
http://kansanmusiikki.fi/ osoitteesta löytyy paljon kansanmuusikoita, joita voi mm. hakukoneen avulla hakea ihan soittimen avulla.
Löysin myös Equal Dreamsin palvelusta Kansanmusiikki instituutin (Folk Music Institute) julkaisuja ison läjän. Löytyy mm useita todella vanhoja äänityksiä, suosittelen tsekkaamaan .. http://fi.equaldreams.com/folkmusicinstitute- Toista tyyliä
www.kantele.se
Ihan omaa linjaa! Ruotsiksi ja englanniksi.
Onnittelut! - kantelisti
Toista tyyliä kirjoitti:
www.kantele.se
Onnittelut!Helmikuussa ilmestyi ensimmäinen laaja tietokirja kanteleesta: Kantele (Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran Toimituksia 1225, 2010); 511 sivua, lähes 400 upeaa kuvaa. Siitä löytyy tietoa kantelemuusikoista ja -musiikista laidasta laitaan, myös luettelo säveltäjien teoksista.
- Kannatetaan!
Toista tyyliä kirjoitti:
www.kantele.se
Onnittelut!www.kantele.se, vuoden 2010 ohjelma.
Kannattaa kannattaa, täysin eri ote!
Ei takuulla ole helppoa vieraalla maalla, mutta yrittävät, ... sittenkin! - Uudet otteet!
Kannatetaan! kirjoitti:
www.kantele.se, vuoden 2010 ohjelma.
Kannattaa kannattaa, täysin eri ote!
Ei takuulla ole helppoa vieraalla maalla, mutta yrittävät, ... sittenkin!Olen ilmottautunut Ruotsin Kanteleopiston järjestämälle kantelekurssille ja lähden Vermlantiin kantelekurssille! Lue www.kantele.se
Osallistun myös Kaskiseminaariin/Kanteleseminaariin!
Suosittelen.
- Oppia
Missä olisi syksyn kursseja?
- Täältä löytyy
On kursseja Tukholmassa, katso www.kantele.se
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361