Mitä toivoisit

joulukysymys::

joululahjaksi? Jos olisi pakko sanoa joku toive, vaikka et haluaisikaan mitään.

90

909

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dorodea

Peace and love :) Siinäpä toiveeni, muuta en halua.

• Adria

Sitähän minäkin. Samoilla jäljillä näköjään samaan aikaa. Hyvä Doris.

• Dorodea
        Adria kirjoitti:

Sitähän minäkin. Samoilla jäljillä näköjään samaan aikaa. Hyvä Doris.

Muru, niinpä meni toiveet samaan, hyvä sinä :)

• Adria

Joka Joulu sama toive.

Voi jos jostain saada saisin suuren puurokauhan, sillä antaa tahtoisin mä maailmalle rauhan.
      Katri Helenaa.

• viivi-amaldiina

Kaikille lämmintä kotia, ruokaa ja rauhaa.........

• Adria
        viivi-amaldiina kirjoitti:

Kaikille lämmintä kotia, ruokaa ja rauhaa.........

Surullista ajatella, että nuo mainitsemasi perustarpeet eivät ole itsestäänselvyyksiä miljoonille.

• viivi-amaldiina
        Adria kirjoitti:

Surullista ajatella, että nuo mainitsemasi perustarpeet eivät ole itsestäänselvyyksiä miljoonille.

kuin asiaa.
        Tuli taas täs yks päivä niin elävästi esille, tytölläni on ulkokoiria siis häkissä olevia metsästys koiria.
        Kysyin sitten että voinko laittaa koirille ruuan-tähteitä, vastaus oli, ei niile voi antaa sellasia niillä on omat ruuat raksut ja luut.
        Meillä valkataan elukoillekkin ruoka mitä voi antaa ja mitä ei.
        Jossain kelpaisi kaikki ihmisille,,,,, ikäää mutta totta.

• Voimia ja terveyttä kaikille.

• Auringon alla

Voimia ja terveyttä ja myös sitä Rakkautta ja iloakin sekä lämpöisiä halauksia yksinäisille sydämille;) Erityisesti toivon tsemppiä nyt niille jotka joutuvat taistelemaan vakavaa sairuatta vastaan. Jaksamista. Myös omaisille. Myöskin niille jotka ovat joutuneet luopumaan läheisestään ja rakkaistaan. Ja heille joulu on rakas myös avioeron vuoksi...voimia.

tsau: Friidu

• toive==
        Auringon alla kirjoitti:

Voimia ja terveyttä ja myös sitä Rakkautta ja iloakin sekä lämpöisiä halauksia yksinäisille sydämille;) Erityisesti toivon tsemppiä nyt niille jotka joutuvat taistelemaan vakavaa sairuatta vastaan. Jaksamista. Myös omaisille. Myöskin niille jotka ovat joutuneet luopumaan läheisestään ja rakkaistaan. Ja heille joulu on rakas myös avioeron vuoksi...voimia.

Friidu toivon kaikkea hyvää. Oli niin sydämellinen tuo toiveesi.

• Auringon alla
        toive== kirjoitti:

Friidu toivon kaikkea hyvää. Oli niin sydämellinen tuo toiveesi.

on lahja sinänsä. Jolloin saamme olla vielä yhdessä aviomieheni ja minä...huomista emme jaksa surra etukäteen...mutta, siellä jossain takaraivossa aina kuitenkin;)) Yritämme silti...olla antamatta kovin herkästi periksi;)) Elämä muuttuu aina kun puoliso tai lapsi tai lähiomainen sairastuu vakavasti...on vain jaksettava nähdä se aurinko silloinkin vaikka mustat pilvet ovat verhona edessä. Ja on se aurinko;))jos, oikeilla silmillä elämää katsoo...aina siellä taivaalla sit kuitenskii...;)

• tosi kun vesi.

Timantti sormusta, kun hukkasin just sellaisen. Epäilen pölynimuria syylliseksi. Vihkisormus, byääähhh ((((

• rahallista joulua

Tuota paskanjauhantaa Joulusta:((

• Adria

Nää kehoitukset ja opastukset ovat tosi tarpeeseen. Sitä oikein pysähtyy syvällisiin aatoksiin, palstaelämän perimmäisestä tarkoituksesta.

• RIMMIR

joulun hemmotteluhotellissa. Täys ylläpito, aamiaiset, päivälliset, illalliset, asuminen tietenkin sveetissä jossa lämpöinen takka loisi tunnelmaa, jaguzzi kylppärissä, hyvä, siisti sauna, pehmoiset lämpöiset löylyt. Lapset ja lapsenlapset seurana tietenkin. Ulkona pikkupakkanen ja vitivalkoista. Tapaninpäivänä sitten rekiretki.
      Tänä jouluna ei toteudu, mutta ensi jouluksi olen jo alkanut suunnittelemaan.

• Kivelläistuja

Minä haluan sellaisen ihanan romanttisen pyöreän (halkaisija 3 m) pylvässängyn kaikkine tykötarpainen. Kyllä Pukki tietää.

• viivatiina

iski se mummukuume kun siitä niin kovasti kirjoiteltiin en kyllä tiedä mitä sillä lapsenlapsella tekisin mutta kun tiedän että kova on kuume on odottavilla toivon että tontut olis tuonu jo toimivat äs iittiöt jos ei tontut vielä niin jos vaikka sit joulupukki ei tässä muuta itellä on jo kaikki mitä tarvii.

• Meriläinen

No jos olis pakko sanoa niin niin
      No sen hirsitalo pitäis suaha ja putput meriläinen ja vähän kun sais kiertää mualimoo.
      mut näit hommii mie en lopettais :))))))))))))

• Joululoma voisi joskus olla kova juttu.

• samalle kannalle, tosin en haluaisi lomaa joulusta, mutta voisi pukki tuoda vaikka viikon palkallisen ylimääräisen loman alkavaksi heti joulun jälkeen :)

• TaikisN kirjoitti:

samalle kannalle, tosin en haluaisi lomaa joulusta, mutta voisi pukki tuoda vaikka viikon palkallisen ylimääräisen loman alkavaksi heti joulun jälkeen :)

Luulen, että tuo joululoma tulee lahjaksi samalla kuin eläkekin sitten aikanaan. Ainakin sellaista sopii toivoa.

• että hän toisi minulle Jaguar XKR:n. Kermanvärisen:-)

• joulutoive*

Karibian risteilyn.

• 22+11=

Tabermannin kirjallisuutta tai Mark Twainin. Aforismeja ehkä.

• ottaisin noista vaihtoehdoista. Olen lukenut kaksi Tabermannia ja luulen, että se riittää.

• 22+11=
        Teotwawki kirjoitti:

ottaisin noista vaihtoehdoista. Olen lukenut kaksi Tabermannia ja luulen, että se riittää.

Kyllästyitkö Tabermanniin?

• 22+11= kirjoitti:

Kyllästyitkö Tabermanniin?

vaikka Tommi on niin symppis ja fiksu kaveri, niin jäi vähän sellainen maku, että kun on yhden tai kaksi lukenut, niin siinä on jo sanottu kaikki olennainen.

• 22+11=
        Teotwawki kirjoitti:

vaikka Tommi on niin symppis ja fiksu kaveri, niin jäi vähän sellainen maku, että kun on yhden tai kaksi lukenut, niin siinä on jo sanottu kaikki olennainen.

on tullut luetuksi hänen kirjallisuutta, mutta jotain kuitenkin vielä haen. Mitä se on, niin sitä en osaa sanoa. Jotenkin vain on sellainen tunne, että hänellä on minulle vielä sanottavaa.:)

• 22+11= kirjoitti:

on tullut luetuksi hänen kirjallisuutta, mutta jotain kuitenkin vielä haen. Mitä se on, niin sitä en osaa sanoa. Jotenkin vain on sellainen tunne, että hänellä on minulle vielä sanottavaa.:)

niin. Kun en ole enempää lukenut, niin en voi sanoa olevani Tabermann asiantuntija. Luen enimmäkseen klassikoita, koska niidenkään lukemiseen ei ihmisikä riitä. Tämä ei sitten ole snobismia, vaan mieltymyskysymys.

• 22+11=
        Teotwawki kirjoitti:

niin. Kun en ole enempää lukenut, niin en voi sanoa olevani Tabermann asiantuntija. Luen enimmäkseen klassikoita, koska niidenkään lukemiseen ei ihmisikä riitä. Tämä ei sitten ole snobismia, vaan mieltymyskysymys.

pieninä annoksina silloin tällöin ja kun siltä tuntuu. Mark Tweiniä on vähemmän tullut luetuksi. Muutakin kirjallisuutta, etupäässä suomalaisten kirjailijoiden kirjoittamia kirjoja. Useimmiten näitä syksyn uutuuksia.

• 22+11= kirjoitti:

pieninä annoksina silloin tällöin ja kun siltä tuntuu. Mark Tweiniä on vähemmän tullut luetuksi. Muutakin kirjallisuutta, etupäässä suomalaisten kirjailijoiden kirjoittamia kirjoja. Useimmiten näitä syksyn uutuuksia.

kannattaa olla erityisen tarkkana:-)

• 22+11=
        Teotwawki kirjoitti:

kannattaa olla erityisen tarkkana:-)

Mitä tarkoitat? olen kysymysmerkkinä.:)

• 22+11= kirjoitti:

Mitä tarkoitat? olen kysymysmerkkinä.:)

aika tulee:-)

• 22+11=
        Teotwawki kirjoitti:

aika tulee:-)

kuin vitsissä se Mikä on uteliaanpainajainen? Vastaus: kerron sen huomenna.:))
        Kerro nyt.:)

• 22+11= kirjoitti:

kuin vitsissä se Mikä on uteliaanpainajainen? Vastaus: kerron sen huomenna.:))
        Kerro nyt.:)

valmistelee juuri kirjalle joko happy endiä tai vähän surullisempaa lopetusta.

• 22+11=
        Teotwawki kirjoitti:

Ei vain tullut mieleeni heti se vaihtoehto.

• eppäilijä
        Teotwawki kirjoitti:

muka kirjotat ku oot täällä 24/7?

• 22+11= kirjoitti:

Ei vain tullut mieleeni heti se vaihtoehto.

maininnut, mutta täällä pitää olla vähän varovainen, että ei saa leuhkan mainetta. Sitä paitsi, vaikka verokirjani on kustannustalossa, ei ole kirkossa kuulutettu, että saan sen läpi. Uskon, että saan, mutta varma en ole.

• eppäilijä kirjoitti:

muka kirjotat ku oot täällä 24/7?

löytyvät viesteistä, joten älä sinä siellä räyhää.

• Satumamma
        Teotwawki kirjoitti:

aikamoinen SatuSetä :)))

oletkos SatuTädin kanssa samalla näppiksellä :)))

• Satumamma kirjoitti:

aikamoinen SatuSetä :)))

oletkos SatuTädin kanssa samalla näppiksellä :)))

olen, sillä kertomani tarinat ovat satuilua:-)

• Että joululahja saa maksaa ainoastaan viisi euroa.
      Taisi olla vikatikki. Se nimittäin kysyy ihan oikeasti mielikuvitusta.
      Ressinpuolelle voi mennä.. Ei vaiskaan en minä mitään jouluressiä ota..

• moi, mites menee?

• jouluolutta?

• Teotwawki kirjoitti:

moi, mites menee?

Paremmin tulee pois..
        Käyn aina joskus katsomassa täällä. en ole kotiunut niin hyvin kuin joskus nelikymppisten joukkoon, siellä olin paljon enemmän.

• Teotwawki kirjoitti:

jouluolutta?

Mutta en juopuakseni.
        Jouluna ei juovuta.. Piste..
        Olet vähentänyt ateisti palstalla käyntiä selkeästi.. Hmmm....

• weccu kirjoitti:

Paremmin tulee pois..
        Käyn aina joskus katsomassa täällä. en ole kotiunut niin hyvin kuin joskus nelikymppisten joukkoon, siellä olin paljon enemmän.

kato ku mä oon jo 55 ja kohta 56, niin kyllä tämä palsta mulle käy ihan hyvin:-) En jaksanut enää siellä vääntää rautalankaa ja täällä saa vaihtelua, kun jutut voi olla ihan mitä vaan. Olen tehnyt muutaman aloituksen silloin tällöin sielläkin, eivätkä ole niitä nyt poistaneet, niin olkoon ne siellä ja minä olen täällä enemmän.

• weccu kirjoitti:

Mutta en juopuakseni.
        Jouluna ei juovuta.. Piste..
        Olet vähentänyt ateisti palstalla käyntiä selkeästi.. Hmmm....

tuossa ylempänä olennaisen omista ajatuksistani ateismi palstasta.

• Teotwawki kirjoitti:

tuossa ylempänä olennaisen omista ajatuksistani ateismi palstasta.

Sellaista pään seinään hakkaamista joskus siellä.

• weccu kirjoitti:

Sellaista pään seinään hakkaamista joskus siellä.

weccu, sitä samaa aina vain. Ei helvetti, hulluksi siinä tulee. Uusia nuijia virtaa palstalle koko ajan ja taas aloitat alusta. En mä viitti. Täällä on paljon vaihtelevammat teemat. Jos kelaat vähän taakse päin, niin näet, että olen ollut aika aktiivinen täällä.

• Samilja

ei muuta.

Se on jo paljon. ۞

.

• 22+11=

Todellisesti aineellista en kaipaa minäkään, mutta laitoin kuitenkin tuon mikä nyt mielessäni on ollut.

• Samilja
        22+11= kirjoitti:

Todellisesti aineellista en kaipaa minäkään, mutta laitoin kuitenkin tuon mikä nyt mielessäni on ollut.

vai miten se mainos menikään. :)

Katkerana tunnustan, tämä masiina on syönyt lukutoukkuuttani suuresti. :/

.

• 22+11=
        Samilja kirjoitti:

vai miten se mainos menikään. :)

Katkerana tunnustan, tämä masiina on syönyt lukutoukkuuttani suuresti. :/

.

Vähentynyt tosi paljon siitä, mitä aijemmin luin. Aina silloin tällöin kuitenkin tulee luetuksi jotain. Saanko kysäistä näin tässä sivussa, oletko ollut sikarinfluenssarokotuksessa?

• Samilja
        22+11= kirjoitti:

Vähentynyt tosi paljon siitä, mitä aijemmin luin. Aina silloin tällöin kuitenkin tulee luetuksi jotain. Saanko kysäistä näin tässä sivussa, oletko ollut sikarinfluenssarokotuksessa?

En ole ollut, enkä näiltä näkymin menekään. Entä, oletko itse käynyt piikillä?
        Miten mieleesi juolahti, et kai näe minussa oireita? :(

Minulla on yksi kirja, joka on ollut kesken jo kaksi vuotta. Tosin, muutaman opuksen olen siinä sivussa lukenut.

.

• 22+11=
        Samilja kirjoitti:

En ole ollut, enkä näiltä näkymin menekään. Entä, oletko itse käynyt piikillä?
        Miten mieleesi juolahti, et kai näe minussa oireita? :(

Minulla on yksi kirja, joka on ollut kesken jo kaksi vuotta. Tosin, muutaman opuksen olen siinä sivussa lukenut.

.

pitäisi itse mennä siihen rokotukseen.Hirvittää koko ajatuskin. Siksi vain kyselen. En ole nähnyt mitään sellaista.
        Ei paniikkia. Monta muuta juttua kyllä.. Rekisteröidy, niin olisi kiva kirjoitella.:)

• Samilja
        22+11= kirjoitti:

pitäisi itse mennä siihen rokotukseen.Hirvittää koko ajatuskin. Siksi vain kyselen. En ole nähnyt mitään sellaista.
        Ei paniikkia. Monta muuta juttua kyllä.. Rekisteröidy, niin olisi kiva kirjoitella.:)

Panenpa ajatuksen mietintään. Kiitos, kun puhuit minulle, lämmitti sydäntä!

Nyt lennän orrelle! Hyvät Yöt! :)

.

• 22+11=
        Samilja kirjoitti:

Panenpa ajatuksen mietintään. Kiitos, kun puhuit minulle, lämmitti sydäntä!

Nyt lennän orrelle! Hyvät Yöt! :)

.

teen minäkin. Hyvää Yötä!

• paapuuri

Minni-hiiri pehmolelun, kun sillä on niin nätti mekkokin :))

• viivatiina

tarkkaile postiasi mutta älä vaan enää sit kirjoita pukille ettet huku niihin =))

• paapuuri
        viivatiina kirjoitti:

tarkkaile postiasi mutta älä vaan enää sit kirjoita pukille ettet huku niihin =))

saatan olla jo kirjoittanut pukille, jollekin sen tapaiselle ainaskii ;=))))

• viivatiina
        paapuuri kirjoitti:

saatan olla jo kirjoittanut pukille, jollekin sen tapaiselle ainaskii ;=))))

kaveria toiselleen jos tuplaten tulee vähän niinkun kaksoset ;))

• Pirre*

niin jokusia pieniä kauniita paketteja, semmoisia pikkurasioita joissa on kauniit päällyspaperit ja kimaltava hieno nauha...he.., ihan vaatimattomasti vain..:)

• paapuuri

olla mitään, vai ihan pelkkiä pikkurasioitako toivot ;))

• paapuuri kirjoitti:

olla mitään, vai ihan pelkkiä pikkurasioitako toivot ;))

he Sinua..ja, joo mielellään kyllä ei tyhjiä :)

P.s. oliko selekokielinen vastaus :)

• paapuuri
        Pirrejuupas kirjoitti:

he Sinua..ja, joo mielellään kyllä ei tyhjiä :)

P.s. oliko selekokielinen vastaus :)

Tämä "mielellään kyllä ei" osio etenkin ;O)))

• pukiton akka

Mä tahtoisin sen itse joulupukin. :-)

• ...

Jaguarin.

• köyhä mut ei kipee

kun ei tässä ole muutenkaan varaa mitään joulua laitella, niin mitä sitä lahjojakaan toivomaan, vaan eipä sitä yksin mitään tarviikaan

• Pirre*

mie voisin kutoa siulle vaikka villasukat...:)

• paapuuri

porkkanalaatikkoa, torttuja sekä paistaa pipareita.

• köyhä mut ei kipee
        Pirre* kirjoitti:

mie voisin kutoa siulle vaikka villasukat...:)

Kiitos vaan mut aikani kuluks näprään niit sukkia itse, vaikka en voikaan niitä pitää, kutiaa niin vietävästi. Onneks on sellaisia joille ne mun näpräykset kelpaa.

• köyhä mut ei kipee
        paapuuri kirjoitti:

porkkanalaatikkoa, torttuja sekä paistaa pipareita.

Kiitos , vesi herahti kielelle jo pelkästä ajatuksesta :)

• Pirre*
        köyhä mut ei kipee kirjoitti:

Kiitos vaan mut aikani kuluks näprään niit sukkia itse, vaikka en voikaan niitä pitää, kutiaa niin vietävästi. Onneks on sellaisia joille ne mun näpräykset kelpaa.

Jotku myyvät joulun alla käsitöitään kirppareilla, etenkin sukat ja lapaset menee silloin hyvin kaupaksi..

, aattelin vaan kun ja jos teet ajankuluksi, niin samahan niistä oisi ottaa rahakin pois poikkeesa..

P.s. pitänee tehä Sinulle vaikka maustekakku lahjaksi :)

• Auringon alla
        köyhä mut ei kipee kirjoitti:

Kiitos , vesi herahti kielelle jo pelkästä ajatuksesta :)

ja kinkkuakin jos, haluut, vaa. Kahvipaketin voisin myös laittaa ja karkkii..ja tutulta vihanneskauppiaalta slumppaans sit hedelmii...mandariineja ja applesiinii ja omenii..kuhan skrivaat ja kerrot mihin lähetän. Siis ihan oikeesti tätä tarkoitan..

• toisinajattelija.

jonnekkin vapaavalintaisesti ja mukava herrasmies mukaan,tulkiksi,kuskiksi,viihdyttäjäksi jne.

Ja runsaasti nähtävyyksiä,hyvää ruokaa,viihdytystä,lepoakin,tässäpä aluksi ;-))

• Jos miun olis toivottava jotain, toivoisimpa pitkän joululoman ja joulupyhät koko perheen ja lastenlasten kanssa, LAPISSA:)))) Sellaisessa kelohonkaisessa mökissä:)))

• Otto-Vaan..

Kylmäsavustettua poron lihasta.Siitä jo saisi ahneesti syötynä pyhiksi kunnon vatsan väänteet.

• Meriläinen

Tarkotatkohan samaa jota sain systerin tytön mieheltä.
        Yhdessä purtiin oli kuin saapasta olis purru mutta hyvää, hän on lapista ja aina silloin tällöin sitä herkkua siellä on.
        Systerin tyttö ei syö joten myö saatiin enemmän :))))

• poron-
        Meriläinen kirjoitti:

Yhdessä purtiin oli kuin saapasta olis purru mutta hyvää, hän on lapista ja aina silloin tällöin sitä herkkua siellä on.

lihasta. Lempeä kylmäsavustettu poronliha on herkkua, ei sitä tarvi hampaat irvessä pureskella.

• Meriläinen
        poron- kirjoitti:

lihasta. Lempeä kylmäsavustettu poronliha on herkkua, ei sitä tarvi hampaat irvessä pureskella.

Niin muuten tais olla, mutta ei pahaa ollut sekään.

• kaiken keskellä yksi

Minä 52-vuotias nais-ihminen, olen aina haaveillut perinteisen vanhanajan sellaisesta joulusta, jossa perheenpää lukisi jouluevankeliumin ja sen jälkeen syötäisiin jouluateria. En ole lapsuudenkodissani tätä kokenut koskaan, eikä puolisoni ole suvainnut kristillistä näkemystä. Itse olen salaa "kirkkouskovainen". Olen joskus muinoin toiveeni sanonutkin, mutta ei minun toiveitani ymmärretä. No kokkaan ja höösään taas joulutarjottavat. Juhlan pääaiheesta ei taaskaan hiiskuta sanaakaan. Haudoilla käydään kynttilöitä viemässä jo märänneiden raatojen muistoksi tavanvuoksi.
        Mukavahan se on kokoontua yhdessä perheen kanssa joulunviettoon, mutta se tärkein elementti siitä aina on puuttunut. Itsekseni jo lapsesta asti olen ulkona pimeässä jouluyössä käynyt ihailemassa hiljaisuutta ja ajattelemassa Jeesuksen valtavaa lahjaa meille ihmispoloisille.

• on ..
        Meriläinen kirjoitti:

Niin muuten tais olla, mutta ei pahaa ollut sekään.

pahaa, älä kerro kellekään. :/
        Jos nyt samasta puhutaan. ;)

• Meriläinen
        kaiken keskellä yksi kirjoitti:

Minä 52-vuotias nais-ihminen, olen aina haaveillut perinteisen vanhanajan sellaisesta joulusta, jossa perheenpää lukisi jouluevankeliumin ja sen jälkeen syötäisiin jouluateria. En ole lapsuudenkodissani tätä kokenut koskaan, eikä puolisoni ole suvainnut kristillistä näkemystä. Itse olen salaa "kirkkouskovainen". Olen joskus muinoin toiveeni sanonutkin, mutta ei minun toiveitani ymmärretä. No kokkaan ja höösään taas joulutarjottavat. Juhlan pääaiheesta ei taaskaan hiiskuta sanaakaan. Haudoilla käydään kynttilöitä viemässä jo märänneiden raatojen muistoksi tavanvuoksi.
        Mukavahan se on kokoontua yhdessä perheen kanssa joulunviettoon, mutta se tärkein elementti siitä aina on puuttunut. Itsekseni jo lapsesta asti olen ulkona pimeässä jouluyössä käynyt ihailemassa hiljaisuutta ja ajattelemassa Jeesuksen valtavaa lahjaa meille ihmispoloisille.

Joulurauhan julistus on mulle tärkeä.
        Sille pitää aika löytää vaikka mitä tekis. Paitsi tietty silloin jos on töissä.

• Meriläinen
        on .. kirjoitti:

pahaa, älä kerro kellekään. :/
        Jos nyt samasta puhutaan. ;)

Joo kaikki ei syö raakaa kalaa ja mulle se on herkkua,
        Kyllä me varmaan puhutaan. :))))))))))))

• Otto-Vaan..
        Meriläinen kirjoitti:

Aivan normaalia kylmäsavustettua poron lihaa, yleensä on aika mureaa.Saappaasta kaukana.:)
        Ilma kuivatettu poronliha on sitä sitkeää lajia, eikä ollenkaan minun herkkua.
        Nuorena huimana tuli kerran pienessä kierteessä napsittua liian paljon ja sen jälkeen ei ole maistunut.

Olen minä aika mahtavat vatsapurut pitänyt kylmäsavustetusta lihasta.Yhtenä pääsiäisenä Oulussa vieraillessa.
        Syötiin kaksi isoa paisti murikkaa serkkupojan kanssa kahteen pekkaan.Vietävä minkä mylläkän nosti sisuksissa.Siinä mielessä sitkeää poroa oli kun potki vielä vatsassakin.

• Meriläinen
        Otto-Vaan.. kirjoitti:

Aivan normaalia kylmäsavustettua poron lihaa, yleensä on aika mureaa.Saappaasta kaukana.:)
        Ilma kuivatettu poronliha on sitä sitkeää lajia, eikä ollenkaan minun herkkua.
        Nuorena huimana tuli kerran pienessä kierteessä napsittua liian paljon ja sen jälkeen ei ole maistunut.

Olen minä aika mahtavat vatsapurut pitänyt kylmäsavustetusta lihasta.Yhtenä pääsiäisenä Oulussa vieraillessa.
        Syötiin kaksi isoa paisti murikkaa serkkupojan kanssa kahteen pekkaan.Vietävä minkä mylläkän nosti sisuksissa.Siinä mielessä sitkeää poroa oli kun potki vielä vatsassakin.

No hyvä ainakin ettei enää ollut sarvia mukana :))
        Ois voinut olla vielä hurjempaa.

• Otto-Vaan..
        kaiken keskellä yksi kirjoitti:

Mut näköjään vaikeuksia toteuttaa.Ehän minäkään noista uskon asioista paljon "ymmärrä"
        Mutten nyt poikki telon heittäytyisi jos joku haluaisi lukasta jonkun pätkän kuten nyt esim jouluevankeljumia.

Joulu kirkkoon on monena vuonna mieli tehnyt poiketa.Joulu aamuna on vain ollut kinkkua liian paljon suolen mutkassa, peti on pitänyt puolensa eikä suositellut niin aikaista ylös lähtöä kirkon parvelle.

Kuten jo aikaisemmin olen maininnut, tykkään urkumusiikista.Joulunajan sävelet uruille onkin minusta parasta kuunneltavaa.

• viivi-amaldiina
        Otto-Vaan.. kirjoitti:

Mut näköjään vaikeuksia toteuttaa.Ehän minäkään noista uskon asioista paljon "ymmärrä"
        Mutten nyt poikki telon heittäytyisi jos joku haluaisi lukasta jonkun pätkän kuten nyt esim jouluevankeljumia.

Joulu kirkkoon on monena vuonna mieli tehnyt poiketa.Joulu aamuna on vain ollut kinkkua liian paljon suolen mutkassa, peti on pitänyt puolensa eikä suositellut niin aikaista ylös lähtöä kirkon parvelle.

Kuten jo aikaisemmin olen maininnut, tykkään urkumusiikista.Joulunajan sävelet uruille onkin minusta parasta kuunneltavaa.

urut ja Joulu.

Joulun, aatto kun saa, ilta tummuu ja hiljenee maa.
        Kuka yksin nyt kulkevi kalmistoon, kuka yksin nyt kylmässä on.

Oiiih, miten kaunista....

• Minä toivoisin, mutta en halua, koiranpennun. Yli 40 vuotta on koira ollut, kesällä kuoli. Ajattelin, etten enää koiraa ota, mutta näyttää omat vieroitusoireet tuossakin asiassa olevan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      302
      11652
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      416
      3292
    3. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      95
      1848
    4. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      89
      1626
    5. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      83
      1623
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      91
      1099
    7. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      41
      1071
    8. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      73
      927
    9. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      913
    10. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      253
      887
    Aihe