Indeksi, vaatekoko EIVÄT KERRO MITÄÄN

Tyytyväinnnennnaainn

Opettajani on 160cm pitkä ja aika pullukka, käyttää vaatekoko 36.
Minä olen 171 ja olen koko 40-42 eikä ole näkyvää läskiä, eli hyvinvoiva ja bikinikunnossa.

Tämä on todistus siitä että koko 40-42 EI OLE ISO koska riippuu minkalainen vartalo sinulla on. Voisko joku nainen ymmärtää sitä ennen ku haukkuu lihavaksi? en tiedä kukaan ei ole ikinä haukunut lihavaksi ja rannalla kukaan ei ole ikinä sanonut eikä katsonut huonosti. Vain netissä haukutaan. 44 alkaa olemaan sitten iso koko.

14

1166

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jabbalaijaaaa

No enpä tiedä miten toi voi noin mennä... Itse olen 172 ja kokoa 36, joskus jopa 34, enkä todellakaan ole mikään anorektikko tai tikkulaiha. Juuri ostin takin ja mekon kokoa 38 ja ne ovat AIVAN liian isoja minulle. En voisi edes kuvitella miltä koko 42 näyttäisi päälläni. Ja siis jo ton 38 kokosen takin kanssa näyttää kuin olisin pukeutunut jätesäkkiin. jA SE MEKKOKIN ROIKKUU TOSI PAHASTI. Onneks nyt on sellasta mallia, että ei haittaa vaikka onkin iso ja pienempiä kokoja ei ollut jäljellä ja se oli pakko saada :)Muutenkin koot s ja xs käy mulle parhaiten, tosin xs on aina toi pituus ongelma, et jos haluan esim. mekon olevan vähän pidempi niin otan sitten s koon.

Millainen vartalo siis täytyy olla, että n. 170 cm ovat kokoa 40-42, se minua kiinnostaa? Jos voisit vähän tarkentaa. Kyllä minäkin kerran ostin topin kokoa 40 ja onhan se iso, mutta sellasta mallia ettei haittaa vaikka vähän roikkuukin päällä. Ja tietenkin että mistä ostaa vaatteita... Ainakin Mangon vaatteet on aika pieniä, niissä olen yleensä s tai m, yleensä m paras.

• sivustalukija

Mulle meni 38 koko silloin kun painoin n.52 kg. Olen 171 pitkä. Olin aivan nälkiintyneen näköinen ja luut törröttivät joka puoleta. BMI siis 17 silloin. Olet kyllä todella "tikku" jos mahdut 34-36 kokoon.

Meitä on moneen junaan..

• Miramella
        sivustalukija kirjoitti:

Mulle meni 38 koko silloin kun painoin n.52 kg. Olen 171 pitkä. Olin aivan nälkiintyneen näköinen ja luut törröttivät joka puoleta. BMI siis 17 silloin. Olet kyllä todella "tikku" jos mahdut 34-36 kokoon.

Meitä on moneen junaan..

No mä oon 170 cm pitkä ja painan 58-60 kiloa. Housut yleensä kokoa 36 ja paida 34. Olen ihan hyvässä lihassa, rintsikan ála H&M 70C. Mä en tiedä, miten sä voit olla noin iso.

• vaatekoko 38-40
        Miramella kirjoitti:

No mä oon 170 cm pitkä ja painan 58-60 kiloa. Housut yleensä kokoa 36 ja paida 34. Olen ihan hyvässä lihassa, rintsikan ála H&M 70C. Mä en tiedä, miten sä voit olla noin iso.

Tai ehkä jotain suuntaa-antavia viitteitä siitä minkä kokoinen nainen on kyseessä. Kuitenkin painon pitäminen (pituuteen suhteutettuna) jotenkin absoluuttisena laihuuden/lihavuuden mittana on jopa vaarallista. Muutama vuosi sitten tällainen ajattelumaailma ajoi minut laihdutuskierteeseen, mikä ei sitten niin helposti loppunutkaan. Söin vain ja ainoastaan elääkseni ja juoksin päivittäin 5 - 10 kilometriä, arvatahan sen saattaa mihin tilanteeseen se johti. Ja "luisimmillani" painoin silti "vain" 60 kg.

Ihmiset ihmettelevät aina painoani, kun kuulevat sen. Missä se kaikki sitten lymyää? Tässä vaiheessa uskallan väittää, että osasyy painoeroihin löytyy (luun tiheyksien, hartian leveyden yms. lisäksi) kehon perusmuodosta. Omistan luonnostani melko kookkaat reidet, kun taas vyötärö löytyy jopa muutaman kilon ylipainoisenakin. Näin maalaisjärjellä ajateltuna niin painavathan ne lihaksikkaat (silti naiselliset) reidet enemmän kuin keskivartalon lyllyvät jenkkakahvat, mitkä ovat höttöä rasvakudosta.

• Mistähän ihmeestä se sun opettaja on vaatteensa ostanut? 160 senttinen joka käyttää vaatekokoa 36 ei todellakaan kuulosta pullukalta. Normaalinkokoiselta tuo vaikuttaa.

Taitaa kaikki olla kerääntynyt vyötärölle ja vaatteiden malli on sellainen että maha mahtuu?

• x-malli

Ilmeisesti tarkoitat farkkujen tuumakokoa etkä varsinaista vaatteiden yleismitoitukseen käytettyä kokoa 36?
      Saatan uskoa, että pullukalle mahtuu hyvinkin farkut tuumakokoa 36.

• jabbalaijaaaa

Enpä voi sille mitään... Kokoni on 34-36, heti jo koko 38 on liian iso, ei istu mistään. Minäkin joskus 20-v painoin pahimillaan n. 52 kg ja sillon toi 34 kokokin roikkui... Näin se vaan mulla on. Ostan vaatteeni yleisesti, Zara, Mango, H&M, Vero Moda, Gina Tricot (Gina Tricotin koot on muuten tosi isoja, niissä aina 34 ja xs) Vila (Vilassa on pienemmät koot, mutta sieläkin 36 koko)
        Farkuissa oon tuuma 27.

• tuija-muija

Rumasti sanottuna tikkuvartaloisella kaverillani vaatekoko on 32-34. Hän on saman pituinen kuin minä (164cm), mutta oma vaatekokoni on 36-38. Minua sanotaan aina hoikaksi ja kysellään harrastanko tanssia/voimistelua tms. Itsekin olin teininä vaatekokoa 34. Nykyään kun harrastan juoksemista, lenkkeilyä, pilatesta ja lihaskuntoa, lihasmassa on kasvanut ja olen ns. jykevöitynyt, varsinkin alavartalosta. Näkyvää läskiä ei löydy minustakaan, vaikka vaatekokoni "normaalia" isompi onkin.

• 8tfn88t

Ai että 36-38 on normaalia isompi? :D Voi voi voi voi, oletko kuullutkaan esim. vaatekoosta 57?

• 18

melkein kaikki, mitä kirjoitit :) paitsi, että mun pituus on 167cm ja mulla taas ylä-osat on aina isommat kun ala-osat siis farkut tuumakoossa 27 ja paidat jotain S-M luokkaa:D riippuen tietysti mistä kaupasta ostetut. Joissakin S koon paidoissa saattaa rintojen kohdalla hieman puristaa:)
        Kas kummaa..minultakin aina kysellään harrastanko jotain liikuntaa :) ja vastaus kyllä, joskus on tullut harrastettua kyllä enemmänkin oikein veren maku suussa.

• dybr6v67r

Kuppikoosta on myös erittäin vaikea päätellä mitään. Monet nuoret naiset esim. käyttävät H&M:n ja Seppälän liivejä, ja niiden koot ovat naurettavan pieniä. Esim. minun kuppikokoni Seppälä/Lindex/H&M -linjalla on 80C. Kuulostaa melko isolta, eikö? Voin sanoa, etten ole isorintainen, rintani ovat korkeintaan keskikokoiset. Sellaiset pienen appelsiinin kokoiset, ehkä. Minulla on muutamia oikeasti isorintaisia kavereita, eikä heille edes mahdu päälle nämä luettelemani kauppojen rintaliivikoot. Ja heidän käyttämissään merkeissä heidän kokonsa on C-E. Tätäkään miehet eivät tajua. Yksikin mies kerran haukkui valehtelijaksi livenä tavatessamme, kun olin netissä sanonut, että minulla on C-kuppi, eivätkä rintani ole kovin isot :)

• 28

sitten sinun kaveri?? :)

• Bigmama..

Kyllö yli 40 kokoinen nainen on iso.Ei välttämättä lihava mutta isokokoinen. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää. Miehille ei mitkään koot kerro juuri mitään, me naiset siitä pulttia otamme. Ihan sama mikä koko on, tärkeintä että itse on tyytyväinen.

• S-36-C70-45kg

Vartaloni ja naamani kelpaisivat taustatanssijaksi ryhmään joka esiintyy musavideossa tai isolla lavalla.Mallikuviin myös,mutta kaikkia mallinkelpoisia ei ikävä kyllä oteta malleiksi,ja lisäksi olisin hyvin nolosti "malli jolla on tissit".Se olisi kasvojenmenetys sosiaalisesti.Katalogikuvat Janina Frostellilla antavat osviittaa minkänäköinen kroppa mul on - ja huh miten mä olenkaan kompleksien täyttämä!!Mä inhoan riippareitani!Ajattelen aina peilin edessä,että olispa kiintempi olemus.
      Olen siro ja fasistiset miehet pitävät luikkuna.Itken uneen jos en saa komeaa italiaanoa,joka on fasisti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      54
      7168
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3314
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      142
      1605
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      245
      1424
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1220
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe