Kirkosta eroamalla säästää

...

Keskituloiselta menee kirkollisveroon kareasti ottaen noin euron päivässä.

40 vuodessa noin 14 600 e.
60 vuodessa noin 21 900 e.
korot päälle niin kyllä sillä muutaman hautapaikan ostaa.

Tässä on laskuri jos ketä huvittaa:
http://eroakirkosta.fi/kirkollisvero

PS. en ole mikään "eroa kirkosta"-fanaatikko, haluan vain tuoda esiin mitä homma maksaa.

7

626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paha päivä

...maksaa vielä tuplasti. Aika iso raha.

Kun ottaa huomioon että muorit ja vaarit ovat elämänsä töitä paiskineet ja nyt kärvistelevät jossain lonkkaleikkausjonossa ja valitsevat että ostaisko lääkkeet vai söiskö kunnolla. Siinä ei paljon jeesustelut auta kun eläke ei riitä. Seurakuntakin passittaa vain pelastusarmeijan soppajonoon.

• siinä säästää

pois kaava alueelta vanhan hyvän ajan mahdo paljon omavaraistalouteen ja lihasvoimaan luottaen

• en eroa

Olisi aika reilua, että nämä kirkostaeronneet paiskisivat toitä täysillä kaikkina kirkkopyhinä. Me kirkkoonkuuluvat voitaisiin sitten rauhassa levätä.

• vuorotyöläinen

Levätkää vaan, mutta näyttää liian monella kristityllä ikävä kyllä se lepopäivän pyhittäminen menevän krapulassa makaamiseen.

• yksinyrittäjä

On se muuten kumma että täällä yrityskin joutuu maksamaan kirkollisveroa vaikka omistaja(t) olisivat muslimeita tai ateisteja (tms). Eikä yritys voi erota kirkosta mitenkään.

• Usko vaan

Eihän ns. kirkkopyhät ole vain ev.lut-kirkkoon kuuluville, onhan suomessakin vaikka kuinka monta eri kristinuskon suuntausta. Ja esim. vapaakirkkoon kuuluvat ovat varmaankin keskimääräistä uskovaisempia, vaikkeivät kuulu ev.lut.-kirkkoon, eivätkä maksa verotuksessa kirkollisveroa.

• Leena-Marjaana

Millä puolison saisi eroamaan kirkosta, kun ei se ikinä käy siellä, eikä näytä muutenkaan viettävän kovin harrasta elämää. Olen yrittänyt selittää ettei kirkkoon tarvitse kuulua vaikka uskoisi jumalaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      89
      3308
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3067
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2550
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2343
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2313
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2066
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      1996
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1656
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1653
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1519
    Aihe