Koiramme osaa kävellä nätisti kun olemme kaksistaa lenkillä, mutta sitten kun on muita koiria tai ihmisiä niin koiralla hirmunen veto ja ulina. Varsinkin jos joku kulkee ensimmäisenä niin alkaa hirmunen ulina ja veto. Jos koira on irti niin menee ensimmäisten mukana. kutsusta tulee luokse mut samantien lähtee takasi edellä menevien luokse. Miten toimisitte näissä tilanteissa ja miten saan opetettua että voimme myös kulkea jäjessä?
onko muilla paimenkoiran omistajilla ollut samaa ongelmaa?
2
311
Vastaukset
- 1 labradori
Kiinni kuin se tulee kutsusta luokse ja makupala opetat tuota rinnan sen kanssa et ei aina kuitenkaan laiteta koiraa kiinni vaikka saat sen vierelle, jatkossa koirasi tarjoutuu käskystä hihnaan laitetavaksi ihmettelee jos et kiinni laitakkaan.Valjaat koiralle mikäli sopii pysähdyt aluksi kuin toisia koiria tulee vastaan palkitset jos koira on rauhassa hiemankaan homma paranee opetuksella. Vastaus oli klassinen nämä nyt ei ole varsinaisesti paimenkoiran opetus kokemuksia vastaukseni oli klassinen.
- Karvanalle
Itse pidän koiraa (kaupungissa) irti metsälenkillä niin, että sillä on pitkä hihna perässä, laahaa vapaasti maata.
Koska en ole saanut koiraani tulemaan 100% varmuudella luokse, koira on helppo ottaa kiinni hihnasta. Tänne -käskyn opettelua aina kun on tilaisuus, tietysti. Nameja palkkioksi.
Ja tosiaan niin kuin joku tuossa neuvoi, koiraa ei pidä ottaa aina kiinni tänne -käskyllä. Silloin se tulee mielellään, kun vapauskin voi jatkua. Nami, lihapullan muru on meillä ehdoton suoiskki, aina palkaksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881341Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53712
- 33692
- 60689
- 47670