en oo tehnyt vielä yhtään alotusta palstalle, tässä nyt ois.
Tupakasta irtipäässeet, lopetuksessa epäonnistuneet, lopettamista aikovat, kertokaas vähän tarinoitanne!?
Tupakka
50
1095
Vastaukset
- Joiku Jäkäläpää
ensimmäisen aloituksesi johdosta, siitä se pääsee vauhtiin!
Tupakkaa en ole koskaan polttanut, joten en voi vastata kysymyksiisi enkä
kertoa tarinoita.- Petrus-poro
Samat sanat, savuton, mutta toivon onnea jokaisen tupakoinnin lopetukselle.
Kannattaa, olen nähnyt. - Joiku Jäkäläpää
Petrus-poro kirjoitti:
Samat sanat, savuton, mutta toivon onnea jokaisen tupakoinnin lopetukselle.
Kannattaa, olen nähnyt.ethän vaan syö jäkälää päästäni :))
Ilman muuta kannattaa lopettaa tupakointi kuka sitä vielä harrastaa. - Petrus-poro
Joiku Jäkäläpää kirjoitti:
ethän vaan syö jäkälää päästäni :))
Ilman muuta kannattaa lopettaa tupakointi kuka sitä vielä harrastaa.Näin on, ei ole koskaan liian myöhäistä lopettaa käryyttelyä.
- Adria
Tahtojen taisteluksi koin kamppailuni pari vuotta sitten, mutta pääsin niskan päälle. Toistaiseksi.
- meirikki
Olin ainaskin 10v tupakoimatta ja sitäkin ennen olin vain sellainen satunnainen. Joten lopetin tyystin. Elämä koettelee joskus kovinkin ja aloin turruttaan itseäni tupakalla, muistan kuin pahaa se oli alussa...poltin silti:(
Nyt en enää ajattele mitään lopettamisia, voi mennä parikin päivää etten polta...viikonvaihteessa jos on valkkaria niin menee senkin edestä. Tiedän vaarat jne...tiedän et olen tyhmä...tiedän et hekin kuolee jotka eivät ole polttaneet jne.... koska poltan vain 11 savuketta päivässä. Polttanut olen 45 vuotta, mutta en juuri koskaan enempää. Olen kyllä harkinnut piippuun siirtymistä takaisin.
- paavo taas
Sulla nuo savukkeiden määrät vaihtelee kirjoituksissasi, DDDD, kuten ammatitkin.
- BriarHead
Minä siirryin piipunpolttoon v.-85. Kaksi koppaa samassa varressa:) Sitä ennen poltin savukkeita 14-15 vuotta.
On tuo "ärrän" tupakkavalikoima onnettoman huono,joten tilaan tupakit saksasta.
- Mees tänavalt
Minä olen aina poltellut satunnaisesti. Joskus kuukaudenkin yhteen soittoon. Sitten taas saattaa mennä puoli vuotta ettei tule tupruteltua ollenkaan. Aloitin muuten 11-vuotiaana. 25-40 vuosina en polttanut lainkaan. Nyt kypsällä iällä olen tietoisesti lisännyt polttamista, muttei se vieläkään jaktuvasti maistu. Viimeksi poltin syyskuussa. Ensi viikolla lähden etelään ja varmaan taas sätkä palaa! Parasta on muuten itse käsin käärityt filtterittömät sätkät!
jotka poltatte kun haluatte, kadehdin.
Siihen kun pääsiskin, mutta kyllä se on mulla on/off.
Ihan ku piruiluks just tossa alla on ainos, jossa joku lupaa auttaa lopettamaan tupakoinnin.
Nuorena aloitin ja nuorena lopetin. Silti poltin lähes 10 vuotta. 24 vuotiaana lopetin ja olen tyytyväinen ratkaisuuni. Siihen aikaan ei ollut Nicoretteja, vaan hedelmäpastilleja popsin vuosikausia.
Koko polttamisen ajan en hyväksynyt tätä, vaan ajattelin, että kohta minä lopetan.
Olenkin sanonut, että ihmettelen henkilöä, joka ei ole koskaan tupakan polttoa kokeillut.
Ihmettelen myös niitä, jotka sen itsellensä hyväksyvät.- mitäkä mies
En tietty voi sanoa itsestäni mitään,etten leimautuisi tupakoivaksi fiktioksi,mutta minulla on paljon tuttuja jotka polttavat ja myös on niitä jotka ovat lopettaneen polttamisen tyystin,ja joidenkin lopettaminen on jopa ilmoitettu lehdessä!!
Eräs mun piirretty kaveri on lopettanut muutama vuosi sitten polttaamisen,hän sanoi ettei kannata lopettaa,kun tää on yhtä helvetin taistelua vuodesta toiseen,eikä voi alkaa uudestaan kun kerran on sanonut lopettavansa,siis peläten kasvojensa menetystä,ja sehän olisi helppoa pyyhkiä häneltä kasvot pois.
Tällaisenkin raasin olen kuullut,jos lopetat viinan,tupakan,epäterveellisen ruan syönnin,elät pidempään..Vai tuntuuko elämä vain pidemmältä?..:)
Sosiaalinen puolikin pitää ottaa huomioon,kun porukkaa kerääntyy tupa-akan aikaan isoihin ryhmiin ja keskustelu alkaa heti,siinä käydään läpi kaikkien sairaudet,perhesuhteet,lasten koulujutut,onko saanut ja niin edelleen...
Kaikesta hävyttömistä jutuistani huolimatta nostan hattua,ja onnittelen kaikkia lopettaneita! lukuun ottamatta niitä joiden lopettamisesta on lehdessä ilmoitettu.. Tupakointi joko lopetetaan tai ei. Lakko on lakko, jolla lopetusta yrittävä antaa itselleen porsaanreijän palata takaisin paheensa valtaan. Lopetin 1997 näin kuinka naapurini pariskunta kuihtui olemattomiin ja kuolivat molemmat keuhkosyöpään. He olivat ketjupolttajia aina katkeraan loppuun asti.
Olin ollut aikaisemminkin tupakoimatta kerran kuusi vuotta. En myöskään polttanut kun olin raskaana ja imetin. Silloin tuntui ihan luonnolliselta olla polttamatta. En ole koskaan ollut ns. hevi polttaja.
Kun lopetin niin lopetin kokonaan ja jostain syystä aloin inhota tupakansavua, inhoan sitä vieläkin.- jassumarketta
yhtä vahingollista kaikki. Itsensä huijausta, Olen minäkin polttanut mutta lopetin kun aloin lapsia tekemään. Siinä on asiat jotka eivät sovi yhteen.
- henri|>
jassumarketta kirjoitti:
yhtä vahingollista kaikki. Itsensä huijausta, Olen minäkin polttanut mutta lopetin kun aloin lapsia tekemään. Siinä on asiat jotka eivät sovi yhteen.
tekovaiheen aikana, mutta jälkeen tuli tupruteltua
- Monta näkökulmaa
henri|> kirjoitti:
tekovaiheen aikana, mutta jälkeen tuli tupruteltua
;))) joo...sen jälkeen varsinkin...kyllä minäkin...kummasti maistui...:)))
tsau:Friidu
Vitsi voisin kyllä lopettaa kokonaan...niin vähän todella poltan...menee viikkoja ettei röökin röökiä...Mutta, väliin on sitten pakko...täällä kun eräs tapaus...että pakko ottaa hermosauvut miehen kanssa...ettei pinna pala liikaa..;)) huoks.....tuo pikkusikaari sitten konjakin kanssa...niih...aah...se sellainen nautintohetki...;)) Samaa mieltä Korpiksen kanssa se on lopetteva kokonaan eikä vain läpytettävä....
En ole koskaan polttanut. Exä poltteli kovastikin eikä koskaan ole päässyt siitä eroon. Tyttärellekin on periyttänyt tuon tavan eikä taida hänkään siitä enää eroon päästä. Sen verran likka minua kunnioittaa ettei täällä kärytä.
- RiisuArkihuoli
maaliskuusta asti polttamatta, eikä tupakka enää käy edes mielessä.
Tarina on seuraava: Esinnäkin en ole kova polttaja ollut koskaan. 3-4 tupakkaa /pvä meni. Minulla oli pieni flussanpoikanen silloin maaliskuussa, jolloin muutaman yön yskin. Ei i minulla koskaan ollut tupakkayskää, mutta syytin osaksi tupakkaa siitä yskästä.
Sitten yksi yö heräsin yskään ja istahdin sängyn reunalle ja sanoin suuttuneena itselleni isolla äänellä: "On se sitten helvettiä, etten minä yhdestä tupakasta pääse eroon. Olenko minä tosiaan niin heikko"
Sen jälkeen en ole sytyttänyt yhtään tupakkaa. - Meriläinen
Olen paljon pohtinut tuota yskän politiikkaa.
Meidän perheen ihmisistä ne jotka polttaa kärsii erittäin paljon yskästä ja pahasta sellaisesta.
Me jotka emme ole polttaneet emme myöskään tuohon kovaan yskään ole juuttuneet.
Onneksi meidän nuoriso on lopettanut tupakoinnin, sen kalleuden johdosta.
Mutta ongelmitta ei yksikään ei se helppoa ole ollut mutta se käteen jäävä raha on sitten auttanut siinä asiassa.
Mun oma tarina on: tupakoimaton olen ollut aina mutta tarinoita meidän perheen muutamista olisi ihan hautaan asti ja erittäin pahoihin hengenahdistuksiin. - henri|
tällä vuosituhannella. Kun tupakkalaki tuli voimaan aloin pikkuhiljaa lopetella, ja ennen vuosituhannen vaihdetta lopetin kertaheitolla ilman mitään vaikeuksia.
- *minttupuu*
määkin siitä viel pääsisin!
Nymmeni kyllä niin hermo, kun kirjautuneena ei pääse minnekään, että jos menis ja vetäsis savut.
Illan viimeset saavat sitten olla. - henri|>
*minttupuu* kirjoitti:
määkin siitä viel pääsisin!
Nymmeni kyllä niin hermo, kun kirjautuneena ei pääse minnekään, että jos menis ja vetäsis savut.
Illan viimeset saavat sitten olla.yritä olla hermostumatta, ei tupakka auta, päin vastoin. Ota rauhallisesti, ja ajattele missä vika ettei pääse kirjautuneena, yleensä se on lähetyksesä. Äläkä polta, ei se auta
- RIMMIR
polttaa ja olla polttamattakin. Sitä kun ei saa enää polttaakkaan missä vain ja vaikka on tupakkalakossakin niin kuitenkin tulee joskus sellainen aivan tavaton hinku ja halu. Varsinkin kun oikein suututtaa taikka kiemurtelee itsesäälissä olis se kessu aika hyvää mielenrauhoittajana.
- itsekuria
Lopetin 6 vuotta sitten tupakoinnin,sitten
sorruin taas polttamaan,poltin pari vuotta.
Sitten päätin se loppuu nyt,alkoi loma samaan aikaan,siideri ja tupakka oli yhdistelmä joka kuului lomaan ja ystävien seuraan.
Ystävät epäilivät et onnistu,lopeta vasta loman jälkeen,mutta olin päätökseni tehnyt,siitä on nyt yli 4 vuotta,yksi haitta puoli on tullut,paino noussut liki 10 kiloa.
Vaikeita hetkiä on oikeastaan ollut yksi,silloin sormissani tupakkaa punnitsin ja mietin että tämä murhe mikä silloin oli,ei ollut sen arvoinen että siksi alkaisin tupakoida.
Olen saanut nyt itsestäni puhtia ,että alan pudottaa tämän painoni normaaliin lukemaan,tämä tuntuu vaikeammalta kun tupakoinnin lopetus,mutta uskon että onnistun tässä.
Itsekuria tupakoinnin lopetus vain vaatii,kuten painonkin pudotus. - Marja Puska
Lopulta yli kaksi asia päivässä. Keuhkosyöpä alkoi yhä enemmän pelottaa ja vuonna 1996, kun Suomeen tehtiin tupakkalaki, lopetin. Yllätyin itsekin kuinka helposti se kävi. Motiivi pitää olla. Omalla kohdallani se oli syövän pelko. Onnea yrityksellesi lopettaa.
- julku
Syöpä pelottanut. Polttelin noin parikymmentä vuotta, melkein. Ajatus lopettamisesta kypsyi pikkuhiljaa. Tajusin että jos en kohta lopeta niin sitten poltan koko loppuikäni. Ja ajatus tupakoivasta mummosta ei oikein miellyttänyt.
Kun täytin neljäkymmentä tein lopullisen lopettamispäätöksen. Se oli kerrasta poikki. En aloittanut mitään korvaushoitoa. Taistelin kynsin hampain. Onneksi oli syksy ja paljon pihatöitä. Sisään ei auttanut jäädä istumaan, peikko väijyi hehi mielessä. Olihan se aluksi vaikeaa, niinkuin tikkuja olis kynnen alle työnnetty. Iltaisin olin aina tyytyväinen itseeni, taas olin päässyt yhden päivän. Aamuisin ajattelin että pärjään tänään kun pärjäsin eilisenkin. Ja yhden yhtä tupakkaa en ole sen päätöksen jälkeen polttanut. Nyt olen ollut ilman tupakkaa viisitoista vuotta ja kaksi kuukautta.
Uniin tupakka tuli vuosia vuosia mutta ei enää.
Yrittäkää lopettaa, taistelkaa. Helppoa se ei ole mutta kyllä se onnistuu, toisilla helpommin kuin toisilla.
Ja voin sanoa että lopettaminen on ollut elämäni paras päätös! - elliivo
julku kirjoitti:
Syöpä pelottanut. Polttelin noin parikymmentä vuotta, melkein. Ajatus lopettamisesta kypsyi pikkuhiljaa. Tajusin että jos en kohta lopeta niin sitten poltan koko loppuikäni. Ja ajatus tupakoivasta mummosta ei oikein miellyttänyt.
Kun täytin neljäkymmentä tein lopullisen lopettamispäätöksen. Se oli kerrasta poikki. En aloittanut mitään korvaushoitoa. Taistelin kynsin hampain. Onneksi oli syksy ja paljon pihatöitä. Sisään ei auttanut jäädä istumaan, peikko väijyi hehi mielessä. Olihan se aluksi vaikeaa, niinkuin tikkuja olis kynnen alle työnnetty. Iltaisin olin aina tyytyväinen itseeni, taas olin päässyt yhden päivän. Aamuisin ajattelin että pärjään tänään kun pärjäsin eilisenkin. Ja yhden yhtä tupakkaa en ole sen päätöksen jälkeen polttanut. Nyt olen ollut ilman tupakkaa viisitoista vuotta ja kaksi kuukautta.
Uniin tupakka tuli vuosia vuosia mutta ei enää.
Yrittäkää lopettaa, taistelkaa. Helppoa se ei ole mutta kyllä se onnistuu, toisilla helpommin kuin toisilla.
Ja voin sanoa että lopettaminen on ollut elämäni paras päätös!Minunkin elämässäni oli paras päätös tupakoinnin lopettaminen.
Opettelin sen tavan pentuna kuten niin moni muukin. Viisitoista vuotta poltin askin päivässä ja kaksi parhaassa.
Sitten aloin lisääntyä ja lopetin polttamisen. Savuttomuutta kesti yli viisi vuotta ja kaksi muksua saatoin maailmaan. Sitten sorruin leikkimään tupakalla uudelleen.
Se koukutti minut taas viideksitoista vuodeksi. Lääkäri antoi minulle Campix-reseptin käteen keväällä 2007 ja kehotti kokeilemaan. Päätin uhmapäissäni kokeilla mutta mietin että jos ei se tällä myrkyllä kahdessa viikossa lähde niin sitten jatkukoon. En aio kiusata itseäni asialla sen enempää.
Pääsin kahden viikon Campix-kuurilla irti :)
Tupakka ei koskaan ollut minulle ongelma. En sairastanut yskää enkä flunssaa juuri koskaan. Puhallustestin tulos oli ikääni nähden aina hämmästyttävän hyvä. Syöpä ei minua pelottanut. Ainoastaan sydänsairaudet väijyivät sukurasitteen vuoksi mielessäni.
Lopettamisen jälkeen minulla on todettu nivelrikko jonka yksi altistava tekijä on tupakka. Myös hampaiden kiinnityskudosten tulehdus eli parodontiitti löytyi ja tupakka aiheuttaa myös sitä.
Nyt kun tupakoitsijat ovat kohta vapaata riistaa ja jokaisen hampaissa, olen erittäin iloinen että pääsin siitä eroon lopulliseti! Nyt en aio enää koskaan alkaa leikittelemään tupakalla koska se nappaa heti koukkuunsa. - julku
elliivo kirjoitti:
Minunkin elämässäni oli paras päätös tupakoinnin lopettaminen.
Opettelin sen tavan pentuna kuten niin moni muukin. Viisitoista vuotta poltin askin päivässä ja kaksi parhaassa.
Sitten aloin lisääntyä ja lopetin polttamisen. Savuttomuutta kesti yli viisi vuotta ja kaksi muksua saatoin maailmaan. Sitten sorruin leikkimään tupakalla uudelleen.
Se koukutti minut taas viideksitoista vuodeksi. Lääkäri antoi minulle Campix-reseptin käteen keväällä 2007 ja kehotti kokeilemaan. Päätin uhmapäissäni kokeilla mutta mietin että jos ei se tällä myrkyllä kahdessa viikossa lähde niin sitten jatkukoon. En aio kiusata itseäni asialla sen enempää.
Tupakka ei koskaan ollut minulle ongelma. En sairastanut yskää enkä flunssaa juuri koskaan. Puhallustestin tulos oli ikääni nähden aina hämmästyttävän hyvä. Syöpä ei minua pelottanut. Ainoastaan sydänsairaudet väijyivät sukurasitteen vuoksi mielessäni.
Lopettamisen jälkeen minulla on todettu nivelrikko jonka yksi altistava tekijä on tupakka. Myös hampaiden kiinnityskudosten tulehdus eli parodontiitti löytyi ja tupakka aiheuttaa myös sitä.
Nyt kun tupakoitsijat ovat kohta vapaata riistaa ja jokaisen hampaissa, olen erittäin iloinen että pääsin siitä eroon lopulliseti! Nyt en aio enää koskaan alkaa leikittelemään tupakalla koska se nappaa heti koukkuunsa.Meidän suvussa on myös sydänsairauksia. Mutta ei nekään minua pelottaneet.
Tuo nivelrikko-asia on minulle uusi. Itselläni on nimittäin nivelrikkoa enkä ole ikinä ajatellut että yksi syy voisi olla tupakka. Mutta nyt tiedän senkin.
Ei tupakan kanssa kannatakkaan enää ruveta leikkimään. Olen itsekkin ajatellut että jos poltan sen ensimmäisenkin niin se on menoa sitten.
Noille nuorille tekee mieli mennä sanomaan että älkää edes aloittako. Kun joskus tulee se päivä että haluaa lopettaa mutta se on niin vaikeaa. Siksi ei kannata edes opetella.
Muistan itse miten vaikeaa tupakoinnin opettelu oli: meni henkeen ja maistui pahalle ja oksetti ja pyörrytti. Mutta piti vaan opetella. Kun silloin olis tiennyt että siitä eroon pääseminen se vasta vaikeaa onkin! Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin! - jassumarketta
julku kirjoitti:
Meidän suvussa on myös sydänsairauksia. Mutta ei nekään minua pelottaneet.
Tuo nivelrikko-asia on minulle uusi. Itselläni on nimittäin nivelrikkoa enkä ole ikinä ajatellut että yksi syy voisi olla tupakka. Mutta nyt tiedän senkin.
Ei tupakan kanssa kannatakkaan enää ruveta leikkimään. Olen itsekkin ajatellut että jos poltan sen ensimmäisenkin niin se on menoa sitten.
Noille nuorille tekee mieli mennä sanomaan että älkää edes aloittako. Kun joskus tulee se päivä että haluaa lopettaa mutta se on niin vaikeaa. Siksi ei kannata edes opetella.
Muistan itse miten vaikeaa tupakoinnin opettelu oli: meni henkeen ja maistui pahalle ja oksetti ja pyörrytti. Mutta piti vaan opetella. Kun silloin olis tiennyt että siitä eroon pääseminen se vasta vaikeaa onkin! Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin!Nimittäin parvekkeella tupakointi. Se on ihan oikeasti kesäaikana vaiva. Vaikka kuinka perustellaan, että omassa kotonaan saa polttaa, mutta jos siitä on naapureille haittaa, pitäisi asialle tehdä jotakin.
Itse asun viidennessä kerroksessa ja aina jostakin tulee savut sisään. Tämä ei ole turhaa narinaa koska sitä savua ei pääse pakoon alimmassa kerroksessakaan. Tekisi mieli kaataa ämpärillinen vettä niskaan ja vielä oikeen kylmää:) elliivo kirjoitti:
Minunkin elämässäni oli paras päätös tupakoinnin lopettaminen.
Nyt kun tupakoitsijat ovat kohta vapaata riistaa ja jokaisen hampaissa, olen erittäin iloinen että pääsin siitä eroon lopulliseti! Nyt en aio enää koskaan alkaa leikittelemään tupakalla koska se nappaa heti koukkuunsa.se muakin pelottaa!!
Jotain nyt tarttis tehrä, kiitos vastauksista.
Campixille sanon ei kiitos.
Enkä varmaan Nicoretteakaan tarvitse, sen verran mitä olen ilman tupakkaa joskus ollut, fyysisiä vieroitusoireita ei edes tule. Eli psyykkinen koukku, mitä kamalin.- mitäkä mies
jassumarketta kirjoitti:
Nimittäin parvekkeella tupakointi. Se on ihan oikeasti kesäaikana vaiva. Vaikka kuinka perustellaan, että omassa kotonaan saa polttaa, mutta jos siitä on naapureille haittaa, pitäisi asialle tehdä jotakin.
Itse asun viidennessä kerroksessa ja aina jostakin tulee savut sisään. Tämä ei ole turhaa narinaa koska sitä savua ei pääse pakoon alimmassa kerroksessakaan. Tekisi mieli kaataa ämpärillinen vettä niskaan ja vielä oikeen kylmää:)Siis saan..Oletko koskaan itse polttanut? ja jos et,haiseeko tupakka todellakin pahalta ulkona,siis pahemmalta kuin mikään muu katku,nuotio,grilli,pakokaasu,kun ainakin täällä missä asun,haisee vaikka mille,riippuen tuulen suunnasta,milloin paperiteollisuus,tai jos naapuri grillaa valkosipuli härkää,tai auto savuttaa kadulla..Itse kuulun näihin terroristeihin jotka polttelevat tätä niin parjattua tupakkaa ja tiedän että se on myrkkyä,aivan samoin kuin kaikki savukaasut,ja jopa nuotion savu on yhtä myrkyllistä kuin tupakka ja vanhan bensiinauton vieläkin myrkyllisempää.
Me,iäkkäät aikiset ollaan nähty millainen kehitys tupakan vastaisella rintamalla on ollut ja tulee olemaan,kun kolkyt vuotta sitten polteltiin yleisesti sisällä,eikä kukaan juurikaan ottanut kantaa siihen tai saanut siitä sen kummempaa kohtausta.
No se oli silloin,mutta nyt on nyt,ja olen täysin samaa mieltä kaikkien tupakoimattomien kanssa että heidä ei tarvitse pakosta polttaa passiivisesti.
Muistan ajan kun työpaikallani polttaminen kiellettiin ruokalassa,mikä on aivan oikein,ja silloin porukka oli jakaantunut fifti,fifti,puolet poltti ja puolet ei.Meille sauhuttelijoille oli annettu oma tila,ns.tarvikevarato tupakka paikaksi ja tietysti siirryimme sinne kahvin ja ruan jälkeen nauttimaan savukkeesta,mutta kuinkas ollakkaan..kaikki kahta työntekijää lukuuottamatta tulivat myös samaan tilaan...siis kuitenkin sosiaalinen puoli oli monelle tärkeämpi kuin se että he saivat myrkkyannoksen ja heidän vaatteensa haisivat tuhkakupilta..
Vastustan tupakan suosimista ja neuvon kaikkia etteivät missään nimessä alkaisi polttamaan,kun tiedän millaisesta koukusta on kysymys,nikotiini narkomaanista,yäk että kuullostaa ällöltä mutta se on totta.
Kannatan sitä että nuoria valistettaisiin,mutta elimistönsä tupakalle menettäneelle, tuputeusta hysteriasta ja ylireagoinnista ei ole mitään hyötyä. - jassumarketta
mitäkä mies kirjoitti:
Siis saan..Oletko koskaan itse polttanut? ja jos et,haiseeko tupakka todellakin pahalta ulkona,siis pahemmalta kuin mikään muu katku,nuotio,grilli,pakokaasu,kun ainakin täällä missä asun,haisee vaikka mille,riippuen tuulen suunnasta,milloin paperiteollisuus,tai jos naapuri grillaa valkosipuli härkää,tai auto savuttaa kadulla..Itse kuulun näihin terroristeihin jotka polttelevat tätä niin parjattua tupakkaa ja tiedän että se on myrkkyä,aivan samoin kuin kaikki savukaasut,ja jopa nuotion savu on yhtä myrkyllistä kuin tupakka ja vanhan bensiinauton vieläkin myrkyllisempää.
Me,iäkkäät aikiset ollaan nähty millainen kehitys tupakan vastaisella rintamalla on ollut ja tulee olemaan,kun kolkyt vuotta sitten polteltiin yleisesti sisällä,eikä kukaan juurikaan ottanut kantaa siihen tai saanut siitä sen kummempaa kohtausta.
No se oli silloin,mutta nyt on nyt,ja olen täysin samaa mieltä kaikkien tupakoimattomien kanssa että heidä ei tarvitse pakosta polttaa passiivisesti.
Muistan ajan kun työpaikallani polttaminen kiellettiin ruokalassa,mikä on aivan oikein,ja silloin porukka oli jakaantunut fifti,fifti,puolet poltti ja puolet ei.Meille sauhuttelijoille oli annettu oma tila,ns.tarvikevarato tupakka paikaksi ja tietysti siirryimme sinne kahvin ja ruan jälkeen nauttimaan savukkeesta,mutta kuinkas ollakkaan..kaikki kahta työntekijää lukuuottamatta tulivat myös samaan tilaan...siis kuitenkin sosiaalinen puoli oli monelle tärkeämpi kuin se että he saivat myrkkyannoksen ja heidän vaatteensa haisivat tuhkakupilta..
Vastustan tupakan suosimista ja neuvon kaikkia etteivät missään nimessä alkaisi polttamaan,kun tiedän millaisesta koukusta on kysymys,nikotiini narkomaanista,yäk että kuullostaa ällöltä mutta se on totta.
Kannatan sitä että nuoria valistettaisiin,mutta elimistönsä tupakalle menettäneelle, tuputeusta hysteriasta ja ylireagoinnista ei ole mitään hyötyä.Jos ei halua huushollinsa haisevan jatkuvasti tupakalle kun aina joku polttaa. Ja mitä kauniimpi kesäilma sitä tiiviimmin on ovet ja ikkunat oltava kiinni. Se on mielestäni naapureiden terrorisointia pahimmasta päästä. Ei tule pakokaasut tänne ylös jostain syystä. Grillikatos on 10 metrin päässä, eikä sieltä ole tullut häiritseviä katkuja.
Olen toki polttanut, en 26 vuoteen, eikä tee mieli aloittaa uudestaan sitä riesaa. Ulkonakin kävellessä jos joku vetelee haikuja pääsee vielä pakoon, ei ole pakko juuri kantapäillä kävellä. Kotoa ei minnekään muuten kuin sulkemalla luukut. Se ei mene minun kaaliin sitten millään.
Nyt saa nauraa mutta olen joutunut jättämään lukematta kirjan kun se haisi niin väkevälle tupakalle. Äitini poltti ja kuoli tupakan aiheuttamaan sairauteen. Isäni ei koskaan polttanut ja inhosin äitini tapaa syvästi. Siksi lopetin minäkin kun rupesi oma perhe kasvamaan. Omat lapseni eivät polta, luojan kiitos, edes salaa.
Mitähän vielä keksisin, ai niin jos suutelet tupakoivaa ihmistä on se sama kuin tuhkakuppia nuolaisee?:)! - jassumarketta
jassumarketta kirjoitti:
Jos ei halua huushollinsa haisevan jatkuvasti tupakalle kun aina joku polttaa. Ja mitä kauniimpi kesäilma sitä tiiviimmin on ovet ja ikkunat oltava kiinni. Se on mielestäni naapureiden terrorisointia pahimmasta päästä. Ei tule pakokaasut tänne ylös jostain syystä. Grillikatos on 10 metrin päässä, eikä sieltä ole tullut häiritseviä katkuja.
Olen toki polttanut, en 26 vuoteen, eikä tee mieli aloittaa uudestaan sitä riesaa. Ulkonakin kävellessä jos joku vetelee haikuja pääsee vielä pakoon, ei ole pakko juuri kantapäillä kävellä. Kotoa ei minnekään muuten kuin sulkemalla luukut. Se ei mene minun kaaliin sitten millään.
Nyt saa nauraa mutta olen joutunut jättämään lukematta kirjan kun se haisi niin väkevälle tupakalle. Äitini poltti ja kuoli tupakan aiheuttamaan sairauteen. Isäni ei koskaan polttanut ja inhosin äitini tapaa syvästi. Siksi lopetin minäkin kun rupesi oma perhe kasvamaan. Omat lapseni eivät polta, luojan kiitos, edes salaa.
Mitähän vielä keksisin, ai niin jos suutelet tupakoivaa ihmistä on se sama kuin tuhkakuppia nuolaisee?:)!saa mielestäni polttaa vaikka ketjussa kunhan antaa toisten olla rauhassa. On kerrostaloissa muitakin sääntöjä ja kirjoittamattomiakin sellaisia, silti en lakkaa ihmettelemästä ettei tuota asiaa saada kuriin. Kuten sanoin, ulkonakin voi siirtyä aina tuulen yläpuolelle:)
- maikki k
jassumarketta kirjoitti:
Jos ei halua huushollinsa haisevan jatkuvasti tupakalle kun aina joku polttaa. Ja mitä kauniimpi kesäilma sitä tiiviimmin on ovet ja ikkunat oltava kiinni. Se on mielestäni naapureiden terrorisointia pahimmasta päästä. Ei tule pakokaasut tänne ylös jostain syystä. Grillikatos on 10 metrin päässä, eikä sieltä ole tullut häiritseviä katkuja.
Mitähän vielä keksisin, ai niin jos suutelet tupakoivaa ihmistä on se sama kuin tuhkakuppia nuolaisee?:)!Asun myös viidennessä kerroksessa ja pihamme grillikatos on 15 metrin päässä, naapuritalon grillauspiste n 20 metrin päässä ja molemmista tulee katkut asuntooni. Tulisikohan myös sunkin asuntoon, jos valtiovalta alkaisi grillaustakin rajoittamaan :-).
- täällä ..
jassumarketta kirjoitti:
saa mielestäni polttaa vaikka ketjussa kunhan antaa toisten olla rauhassa. On kerrostaloissa muitakin sääntöjä ja kirjoittamattomiakin sellaisia, silti en lakkaa ihmettelemästä ettei tuota asiaa saada kuriin. Kuten sanoin, ulkonakin voi siirtyä aina tuulen yläpuolelle:)
ketjussa polttaa? Pitäisiköhän se kieltää.
-enpolta- :) - mitäkä mies
jassumarketta kirjoitti:
Mitähän vielä keksisin, ai niin jos suutelet tupakoivaa ihmistä on se sama kuin tuhkakuppia nuolaisee?:)!Vaikka itse sauhuttelenkin koetan ottaa huomioon lähelläni olijat,myös naapurit ja jos minulle tultaisiin sanomaan häiritsevästä tupakan savusta,tekisin asialle jotain tai polttaisin muualla.Oletko koskaan maininnut naapurillesi,tai tunnetko hänet,edes sen verran että voisit ottaa asiallisen keskustelun haitasta,ja jos naapurisi vetää herneen siitä nenäänsä että mainitset heille,voit suositella että he voisivat muuttaa jonnekkin sellaiseen lähiöön missä muutkin toisistaan piittaamattomat asuvat.
Tuon tuhkakupin nuolaisun olen joskus kuullut:)) en koskaan maistanut,mutta haistanut kyllä..
Mun toinen jälkeläinen ikävä kyllä polttaa ja toinen ei ole koskaan polttanut..niin se menee että siihen ei voi vanhemmat vaikuttaa millään tavalla..harmillista..Joutaisi lailla kieltää tupakan myynti,mutta valtiolla ei ole siihen varaa,kun veron osuus tupakan hinassa on varmaan noin 80%:( - jassumarketta
maikki k kirjoitti:
Asun myös viidennessä kerroksessa ja pihamme grillikatos on 15 metrin päässä, naapuritalon grillauspiste n 20 metrin päässä ja molemmista tulee katkut asuntooni. Tulisikohan myös sunkin asuntoon, jos valtiovalta alkaisi grillaustakin rajoittamaan :-).
Lähinnä kesäviikonloppuisin, mutta tupakoitsija polttaa joka päivä kuka enemmän kuka vähemmän ja jollei työpaikalla saa polttaa kuten monissa paikoissa on, tulee sitten siellä parvekkeella katkutteltua senkin edestä ja kuten sanoin, mitä parempi sää, sitä visummin luukut kii. Se tässä ottaakin pattiin. Minusta on turha verrata noita toisiinsa kun sisällä jokainen laittaa ruokaa ja syö.
Kotonani poltettiin sisällä ja kyllä minä siitä ainakin kärsin. Tosin suuni tukittiin jos yritin laittaa hanttiin kun ei kuria asiaan saanut isänikään:) - mitäkä mies
jassumarketta kirjoitti:
Lähinnä kesäviikonloppuisin, mutta tupakoitsija polttaa joka päivä kuka enemmän kuka vähemmän ja jollei työpaikalla saa polttaa kuten monissa paikoissa on, tulee sitten siellä parvekkeella katkutteltua senkin edestä ja kuten sanoin, mitä parempi sää, sitä visummin luukut kii. Se tässä ottaakin pattiin. Minusta on turha verrata noita toisiinsa kun sisällä jokainen laittaa ruokaa ja syö.
Kotonani poltettiin sisällä ja kyllä minä siitä ainakin kärsin. Tosin suuni tukittiin jos yritin laittaa hanttiin kun ei kuria asiaan saanut isänikään:)Miksikähän kritiikki tupakkaa kohtaan vaihtelee suuresti,toisia se häiritsee aivan suunnattomasti ja tpoisille se on lähes samantekevää.Minun ystävistäni ne jotka ovat joskus polttaneet itse,suhtautuvat hällä väliä tyylillä sauhuttelijoihin,kun taas esimerkiksi puolison vihaa tupakan hajua suunnattomasti ja varmaan sen vuoksi en sitten saa suukkojakaan..enkä juuri tietysti sitä joululeivonnaistakaan,vaikka poltin jo silloin kun tavattiin..Eli suhtautuminen hänen kohdallaan on muuttunut enemmän vastaan.
- maikki k
jassumarketta kirjoitti:
Kotonani poltettiin sisällä ja kyllä minä siitä ainakin kärsin. Tosin suuni tukittiin jos yritin laittaa hanttiin kun ei kuria asiaan saanut isänikään:)Aika jännää, että jos kotonasi kärsit aikoinasi tupakoinnista, niin sitten kuitenkin olet joskus polttanut.
Enpä ole tuollaistakaan väitettä ennen kuullut, että jos ei töissä saisi polttaa, niin polttaa sitten kotonaan ne työpaikalla polttamatta jääneet. Anteeksi, mutta nyt nauran. - jassumarketta
mitäkä mies kirjoitti:
Miksikähän kritiikki tupakkaa kohtaan vaihtelee suuresti,toisia se häiritsee aivan suunnattomasti ja tpoisille se on lähes samantekevää.Minun ystävistäni ne jotka ovat joskus polttaneet itse,suhtautuvat hällä väliä tyylillä sauhuttelijoihin,kun taas esimerkiksi puolison vihaa tupakan hajua suunnattomasti ja varmaan sen vuoksi en sitten saa suukkojakaan..enkä juuri tietysti sitä joululeivonnaistakaan,vaikka poltin jo silloin kun tavattiin..Eli suhtautuminen hänen kohdallaan on muuttunut enemmän vastaan.
tarkalleen. Äitini jääräpäinen tupakointi vaikka sai 5 lasta aikaan. Itse otin sitten murkkuiässä mallia ja aloitin saman homman, mutta en koskaan siitä tavastani pitänyt. Ja kun asun täällä kotonani, haluaisin hyödyntää parvekkeeni kuten muutkin vuokranmaksajat. Talvella ei tarkene ja kesällä...
Mielestäni minullakin on oikeus asua kotonani niinkuin haluan, en metelöi, enkä tupakoi tai muuten häiritse naapureitani. En liioin ole halunnut olla lapsilleni huono esimerkki. Ei tässä sen kummemmasta asiasta ole kyse. En vain pidä siitä.
Minulla taitaa olla tavallista huonompi suuri näitten asuntojen suhteen. - jassumarketta
jassumarketta kirjoitti:
tarkalleen. Äitini jääräpäinen tupakointi vaikka sai 5 lasta aikaan. Itse otin sitten murkkuiässä mallia ja aloitin saman homman, mutta en koskaan siitä tavastani pitänyt. Ja kun asun täällä kotonani, haluaisin hyödyntää parvekkeeni kuten muutkin vuokranmaksajat. Talvella ei tarkene ja kesällä...
Mielestäni minullakin on oikeus asua kotonani niinkuin haluan, en metelöi, enkä tupakoi tai muuten häiritse naapureitani. En liioin ole halunnut olla lapsilleni huono esimerkki. Ei tässä sen kummemmasta asiasta ole kyse. En vain pidä siitä.
Minulla taitaa olla tavallista huonompi suuri näitten asuntojen suhteen.ei mua pysäytä kuin Diili. Onneksi se alkaa pian. Muistan vielä sellaisen jota isäukko jaksoi toitottaa, että korsi porsaan suussa ei ole kaunista ja olen täysin samaa mieltä.
- jassumarketta
maikki k kirjoitti:
Aika jännää, että jos kotonasi kärsit aikoinasi tupakoinnista, niin sitten kuitenkin olet joskus polttanut.
Enpä ole tuollaistakaan väitettä ennen kuullut, että jos ei töissä saisi polttaa, niin polttaa sitten kotonaan ne työpaikalla polttamatta jääneet. Anteeksi, mutta nyt nauran.Se oli sitä murkkuiän kapinointia, eikä silloin lukenut askin kyljessä, että tupakka vaarantaa terveytesi. Taisi olla halvempaakin ja olihan mulla vanhempia sisaruksia esimerkkinä jotka polttavat vieläkin.
Saat toki vapaasti nauraa. Meillä on eri mielipiteet, mutta olen itse ollut työssä sairaalassa jossa ei saanut polttaa työaikana edes ulkona. Kyllä minä näin ne tuskat joita polttajilla oli. Tähän perustan väitteeni, voi se olla vääräkin. Eikä siellä siedetty muitakaan voimakkaita hajuja.
Nikotiini on toiseksi eniten riippuvuutta aiheuttava myrkky, joku huume oli ekalla sijalla. Taisi olla heroiini. - mitäkä mies
jassumarketta kirjoitti:
Se oli sitä murkkuiän kapinointia, eikä silloin lukenut askin kyljessä, että tupakka vaarantaa terveytesi. Taisi olla halvempaakin ja olihan mulla vanhempia sisaruksia esimerkkinä jotka polttavat vieläkin.
Saat toki vapaasti nauraa. Meillä on eri mielipiteet, mutta olen itse ollut työssä sairaalassa jossa ei saanut polttaa työaikana edes ulkona. Kyllä minä näin ne tuskat joita polttajilla oli. Tähän perustan väitteeni, voi se olla vääräkin. Eikä siellä siedetty muitakaan voimakkaita hajuja.
Nikotiini on toiseksi eniten riippuvuutta aiheuttava myrkky, joku huume oli ekalla sijalla. Taisi olla heroiini.Neitsyiden taisto:)) Tytöt tykkää taistella,miten olis mutapaini..?
Kyllä on aivan selvää että kyseessä on myös asenne,eikä vain ainoastaan hajuhaitta,vaikka senkin tiedostan.
terv:tuhkakuppi - Lulu 50
mitäkä mies kirjoitti:
Neitsyiden taisto:)) Tytöt tykkää taistella,miten olis mutapaini..?
Kyllä on aivan selvää että kyseessä on myös asenne,eikä vain ainoastaan hajuhaitta,vaikka senkin tiedostan.
terv:tuhkakuppimutta jos lähtee vaikka mutapainiin asenteella: En pärjää kuiteskaan saattaa se häviö tullakkin. Tupakointi on kuitenkin enemmän haitta kuin asenne ja siitä on vaikea keksiä hyviä puolia:))
Ei muuta kommentoitaavaa, jätän teidät sauhuttelemaan rauhassa:D - Anjaniina
jassumarketta kirjoitti:
Mitähän vielä keksisin, ai niin jos suutelet tupakoivaa ihmistä on se sama kuin tuhkakuppia nuolaisee?:)!sellainen joka ei tupakoi, laittas siihen ikkunan eteen puhaltimen, joka puhaltaa ulospäin, silloin voi pitää ikkunan auki ja savu ei silti tule sisälle?
- Marjukka Valkovuoto
Sama tekniikkahan on ollut käytössä seksissä jo vuosikymmenet. Katsellaan pornofilmiä ja kuvitellaan sen tuntuvan oikealta seksiltä. Tuo adressi on kaiketi maahantuojan tai jonkun apteekkarin alulle laittama. Olen ajatellut laittaa nettiadressin nettiseksin puolesta. Näin vältytään eitoivotuilta raskauksilta ja sukupuolitaudeita aivan varmasti. Olen juuri rakentamassa virtuaaliseksisivustoa, jota voi mainiosti mainostaa adresseilla tai keskustelupalstoilla.
- HTZA
Polttelen tässä, ja lopetan kun syöpä vie.
Minulla on takana 60 kivaa vuotta.
Ja kaikenlaista polttoa, jostain 60-luvulta.
Miksiköhän kaikki tykkää minusta?
Tupakoinnista tulee miehekäs olo, (J.Bond).
Johtuneeko se siitä?
Jos mies alkaa syödä rehuja, lenkkeillä ja lopettaa tupakan, niin jäljelle jää vain laiha, terveyden puolesta saarnaava ruikku.
Ne naiset, joista minä tykkään, eivät sellaista kestä. - Marja Puska
Olin kyllä pitkään harkinnut lopettamista. Olin poltellut savukkeita kymmenvuotiaasta alkaen ja aloin pelätä keuhkosyöpää. Ei se lopettaminen sitten ollutkaan kovin vaikeata. Minulla oli motiivi, kuolemanpelko.
Tsemppiä kaikille, jotka haluavat yrittää lopettamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496345Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6432641Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821133
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.831114Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601078Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2991076- 841055
- 66951
- 228854