Palestiinalaiset viljelijät ovat menettänet maansa (Länsirannalla yli 40 %) laittomille siirtokunnille, joista monet tuotteet tulevat markkinoille.
Siirtokunnissa työskenteleviä palestiinalaisia työntekijöitä riistetään ja niissä käytetään lapsityövoimaa.
Israel pakko-ottaa usein niukat vesivarat ja johtaa ne siirtokuntien viljelmille.
Siirtokunnat vahingoittavat vakavasti palestiinalaisten elämää. Apartheid-järjestelmä, jossa israelilaisilla ja palestiinalaisilla on eri tiet, sadat tarkastuspisteet ja laiton muuri vahingoittavat palestiinalaisten elinkeinoja ja estävät välttämätöntä liikkumista. Palestiinalaiset kärsivät lisäksi siirtokuntalaisten väkivallasta.
Miehityksen johdosta palestiinalaisilla on suuria vaikeuksia saada tuotteitaan vientiin, kun taas laittomat siirtokuntien tuotteet löytävöt tiensä ulkomaiden markkinoille.
Gazan palestiinalaisia on kohdannut humanitaarinen kriisi, ja yli 80& väestöstä on riippuvainen ruoka-avusta Israelin toimeenpaneman saarron johdosta. Kuitenkin Israel voi viedä Länsirannan miehitetyillä palestiinalaisalueilla tuotettua ruokaa ulkomaille
AKYS
apartheid
1
95
Vastaukset
- sadfasdfs
Nyt saa sitten alkaa varomaan israelilaisia tuotteita.
Ilmeisesti aiotte myrkyttää niitä ja tappaa lapsemme, saatanan rotat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712993
- 482618
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322255- 792158
- 951966
- 321732
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301320Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319