olen nyt keittänyt kahteen otteeseen riisipuuroa lsktoosittomasta maidosta ja puurosta tulee ruskeaa. Johtuuko maidosta vai mistä? En käsitä, en ole ikinä saanut puurosta ruskeaa. Keitän puuron puurokattilassa niin kuin ennenkin. Missään muissa ruoissa en kyllä ole huomannut muutosta.
Kiitos jos joku osaa valaista :)
Laktoositon maito
2
4956
Vastaukset
Maidosta johtua. Teen aina karjalanpiirakat laktoosittomaan maitoon ja jos nyt jotain värieroa hakee
niin puuro on ollut himpun verran punertavampaa kun täysmaitoon tehtäessä.
Näin varsinkin jos puuron on antanut hautua pitkään.
Ettet sitten ole polttanut sitä pohjaan, onkos se mahdollista ?
Laktoositonta saa nimittäin hämmennellä paljon tiuhempaan tahtiin kun tavalliseen maitoon tehtyä.
Tämä johtuu siitä että laktoosittomassa maidossa sokeri on pilkottu ns palasiksi ja se ottaa
pohjaan kiinni herkemmin.
Madalla lämpöä, lisää sekaan voita tai oivariinia (ei mitään kevyt-tuotteita), lisää maitoa säännöllisesti,
hämmennä pohjia myöten aina kun liikut hellan lähellä, siinä se niksi.
Niin ja senhän sinä tiesitkin varmaan että riisit ensin haudutetaan n 5 min vedessä ennen maidon lisäämistä.Suola vasta loppuvaiheessa. Perusjuttua ja - huttua :o)- Anonyymi
Minä keitin maitojuheeseen, ja sama juttu. Väristä välittämättä, söin sen ja hyvää oli. Ihan oikealle uunipuurolle maistui 👍😋
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 48834
- 70830
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60669
- 52637
- 50635