Taidan olla onneton väliinputoaja. Olen sairastanut kotona, enkä ole hakenut lääkärin todistuksia, enkä ilmoittautunut työkkäriin koska a) en kuitenkaan ikäni takia enää saa töitä ja b) en saa korvauksia koksa olen ollut liian pitkään työttämänä.
Nyt olen hakenut pitkäaikaiseen sairauteeni todistukset itseasiassa 2 sairautta joista saan sairaslomaa aina 3 viikkoa kerrallaan.
Kela ilmoitti että pitää olla yhtäjaksoisesti sairaana 55 päivää, ennen kuin voin hakea sairaspäivärahaa ja siis aiemmat hakemukseni on hylätty.
Olen täysin rahaton tällä hetkellä, en tiedä miten pärjään.
Luin kelan sivuilta tällaisen tekstin, eli tällä työedellytyksellä tarkoitetaan sitten sitä tilannetta että olisin oikeutettu sairaspäivärahaan normaalin karenssin kuluttua ( n 9 päivää ensimmäisestä sairastumisesta).
Tietääkö kukaan mitä tarkoitetaan "hoitamassa omaa talouttaan", eli riittääkö että on kotona, hoitaa huushollin ja miehen ruuat ja kauppamenot jne. Lapsia ei ole
-------------------------------
Työedellytys täyttyy myös, jos olet ollut esimerkiksi
* opiskelemassa päätoimisesti
* työttömänä työnhakijana
* hoitamassa omaa talouttaan
* sapatti- tai vuorotteluvapaalla.
----------------------------------
sairaspäivärahan saannista
3
433
Vastaukset
- molli 78
Ilmoittaudu työkkäriin , niin karenssi ei ole kuin 9 päivää...Silloin tuo työssäoloedellytys täyttyy.
Tuon voit tehdä muuten netin kautta. - eläk....
pitkäaikaiset sairaudet, niin miksi vain 3 viikkoa sairauslomaa kerralla (ja vielä molemmista??) Millaisista sairauksista on kyse? Käytkö 3 viikon välein erikoislääkäreillä? Millainen paranemisennuste? Kuntoutus?
- kjlkljl
1) ilmoittaudu työkkäriin. Karenssi tulee, mutta olet työnhakijana.
2) Tilaa aika sosiaalitoimistosta toimeentulotukea varten. Puolison tulot otetaan huomioon.
"Hoitamassa talouttaan" tarkoittaa tilanteita, jossa on kotona lasten kanssa tai puolison omaishoitajana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60679
- 50665
- 52657