Ok talon naapuri

600neliön tontti

Onko taajama alueella pakko olla naapurin kanssa tekemisessä. Vai pidetäänkö meitä töykeinä? Tai jopa kummajaisina.
Morjestetaan kyllä ja joskus siis hyvin harvoin jäädään jutulle. Naapurit sinänsä ok mutta ei oikeastaan ole mukava jutella heille yksityisasioita lainkaan.He kyllä kertovat koska ovat sairauslomalla ja missä olivat kesälomalla.
pelkkä paskanpuhuminen ei iteltä oikein luonnaa..... Tosiasiota taas ei halua kerrata naapurin kanssa
Me asutaan hyvinkäällä

36

2597

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lähin naapuri 400m

Ei tietenkään ole mikään pakko väkisin jutustella. Itse kun asuin kaava-alueella omakotitalossa, en naapureiden kanssa liiemmin jutellut, tervehdin kyllä jos satuttiin postilaatikolle yhtäaikaa, mutta siinä kaikki. Nyt asuessani haja-asutusalueella, lähin naapuri on n.400m päässä, eikä todellakaan tarvitse miettiä että keskustellaanko ilmoista vai yhtään mistään :) Hyvin harvoin satutaan edes vastakkain yksityistiellämme, silloin moikataan ja jatketaan kumpikin matkaamme, enkä pidä sitä tylynä tai epäkohteliaana, se vain sopii meille molemmille. Mutta kukin tyylillään :-)

• ärsyyntynyt

Mulla on ainakin kaverit juttelemista varten ja naapurit ei tosiaan oo mitään kavereita. Toisille ihmisille taas on jotenkin tärkeää saada jutella naapurin kanssa. taajama-alueella omakotitalossa asuessamme halusin pitää naapurit loitolla ja siitäkin huolimatta yrittivät tuputtaa seuraansa mm. ainaisten kyläjuhlien merkeissä. Pidin pääni enkä osallistunut. Muutimme paikasta pois ja rakensimme haja-asutusalueelle, mikä helpotus! Mutta jopa täälläkin sai törmätä pian samaan asiaan, alkoi olemaan pihajuhlia sillä syyllä että ihmiset tutustuisivat toisiinsa. Miksi minun pitäisi tutustua naapureihini jos en halua? Muutama laiha yritys heiltä ja sitten luovuttivat, loppui nekin harvat juhlakutsut. Tajusivat vihdoin ja viimein ettei kiinnosta!
        Te yltiösosiaaliset naapurit jotka haluatte kaveerata toisten naapurien kanssa saisitte tajuta sellaisen asian että kaikki ei sitä halua. Jos juhliinne ei tulla paikalle niin älkää pommittako uusilla kutsuilla - turhaan. Kyllä ihmisistä pitäisi huomata jos haluavat olla omissa oloissaan.

• Kyllä jämpti on niin
        ärsyyntynyt kirjoitti:

Mulla on ainakin kaverit juttelemista varten ja naapurit ei tosiaan oo mitään kavereita. Toisille ihmisille taas on jotenkin tärkeää saada jutella naapurin kanssa. taajama-alueella omakotitalossa asuessamme halusin pitää naapurit loitolla ja siitäkin huolimatta yrittivät tuputtaa seuraansa mm. ainaisten kyläjuhlien merkeissä. Pidin pääni enkä osallistunut. Muutimme paikasta pois ja rakensimme haja-asutusalueelle, mikä helpotus! Mutta jopa täälläkin sai törmätä pian samaan asiaan, alkoi olemaan pihajuhlia sillä syyllä että ihmiset tutustuisivat toisiinsa. Miksi minun pitäisi tutustua naapureihini jos en halua? Muutama laiha yritys heiltä ja sitten luovuttivat, loppui nekin harvat juhlakutsut. Tajusivat vihdoin ja viimein ettei kiinnosta!
        Te yltiösosiaaliset naapurit jotka haluatte kaveerata toisten naapurien kanssa saisitte tajuta sellaisen asian että kaikki ei sitä halua. Jos juhliinne ei tulla paikalle niin älkää pommittako uusilla kutsuilla - turhaan. Kyllä ihmisistä pitäisi huomata jos haluavat olla omissa oloissaan.

Jos ei juttele, naapuri luulee että olet tyhmä tai ylpeä!

• Naapuriapu
        Kyllä jämpti on niin kirjoitti:

Ei, vaan tietää.

• Ei vaan
        Kyllä jämpti on niin kirjoitti:

naapuri kattoo et kun toi ei halua olla, niin tohon oiski helppo siirtää huomio, omista virheistä. Näin kusipää naapurin kusipäisyyttä ei nähdä niin selvästi, tai se on ainakin tavoite. Yleensä Ihmiset tekevät virheitä ja etsivät kohteita joihin niistä saatu huomio voitaisiin siirtää. Näin se menee.

Olen myös huomannut, että mulkku ei aina ole mulkku, vaan se joka sitä mulkuksi haukkuu, on ite mulkku. Näin siirtää mulkun leimaa toisen hartioille, että tämmöstäkin tapahtuu.

• näiden
        Ei vaan kirjoitti:

naapuri kattoo et kun toi ei halua olla, niin tohon oiski helppo siirtää huomio, omista virheistä. Näin kusipää naapurin kusipäisyyttä ei nähdä niin selvästi, tai se on ainakin tavoite. Yleensä Ihmiset tekevät virheitä ja etsivät kohteita joihin niistä saatu huomio voitaisiin siirtää. Näin se menee.

Olen myös huomannut, että mulkku ei aina ole mulkku, vaan se joka sitä mulkuksi haukkuu, on ite mulkku. Näin siirtää mulkun leimaa toisen hartioille, että tämmöstäkin tapahtuu.

Omituisten tarinoiden kertomista..pointtisi ?..Tampio

• Itse olet omituisemp
        näiden kirjoitti:

Omituisten tarinoiden kertomista..pointtisi ?..Tampio

Sekö muka kiinnostaa? oletkohan nyt joku jonkin salainen ja kateellinen vainoaja?, vai mistä kenkä puristaa? Olet kyllä todella omituinen, jos et mitään ymmärrä, vaan pidät omituisena ja itse et saa aikaiseksi kuin katkeria vastakaikuja. Niinkö?

"Jaahas.. ja jatkat vain näiden Omituisten tarinoiden kertomista..pointtisi ?"

Mua enemmänkin kiinnostais tietää sun pointtis ja se miksi vihaat maalaisia. Kaupunkilaiset sen kummempia ole, ja oletkohan edes kaupunkilainen?

• :):)
        Itse olet omituisemp kirjoitti:

Sekö muka kiinnostaa? oletkohan nyt joku jonkin salainen ja kateellinen vainoaja?, vai mistä kenkä puristaa? Olet kyllä todella omituinen, jos et mitään ymmärrä, vaan pidät omituisena ja itse et saa aikaiseksi kuin katkeria vastakaikuja. Niinkö?

"Jaahas.. ja jatkat vain näiden Omituisten tarinoiden kertomista..pointtisi ?"

Mua enemmänkin kiinnostais tietää sun pointtis ja se miksi vihaat maalaisia. Kaupunkilaiset sen kummempia ole, ja oletkohan edes kaupunkilainen?

Mitä juntti höpötät , tarinasi ovat todella älyttömiä.
        Purat hulluuttasi täällä luonnehtimalla ihmisiä mulkuiksi..:) koitas landepaukku rauhoittua..joulu on tulossa

• puolustajaa
        :):) kirjoitti:

Mitä juntti höpötät , tarinasi ovat todella älyttömiä.
        Purat hulluuttasi täällä luonnehtimalla ihmisiä mulkuiksi..:) koitas landepaukku rauhoittua..joulu on tulossa

Osu ja uppos :))

• heehheheheehhehheee
        puolustajaa kirjoitti:

Osu ja uppos :))

"Olen myös huomannut, että mulkku ei aina ole mulkku, vaan se joka sitä mulkuksi haukkuu, on ite mulkku. Näin siirtää mulkun leimaa toisen hartioille, että tämmöstäkin tapahtuu."

taidat pitää tuosta mulkku sanasta .heehheehe..tampio

• 1000 neliötä

Se on aivan omasta halusta kiinni kuinka paljon on valmis kaveeraamaan naapureidensa kanssa.
      20- vuotta omakotitalossa 1000 neliön tontilla pientalotaajamassa, eikä mitään ongelmia.
      Lähimmän naapurin kanssa joskus kaljat vuoroin vieraissa periaatteella. Muiden kanssa hyvät päivät
      ja pari sanaa säästä, ei sen kummempaa. Kyllähän sitä aina porukasta löytyy tyyppejä, jotka haluaisivat
      olla jatkuvasti jossain tekemisissä, mutta tiukka " ei nyt sovi tälläkertaa, sorry " yleensä riittää.
      Samaan aikaan rakentaneiden lähinaapureiden kanssa oli alkuun enemmänkin yhteistä kun lapset oli
      samanikäisiä ja leikkivät tietenkin ristiin rastiin. Nyt on porukat vaihtuneet osa taloista useamminkin.
      Kyllä oma rauha kuuluu nimenomaan omakotiasumiseen, siksihän siihen hakeudutaankin.
      Omia asioitaan ei kyllä kannata ruveta juoruilemaan, saa pian kuulla kuinka on juttu muuttunut matkalla.
      Eli ei ole mitään töykeyttä pitää etäiset, mutta asialliset välit.

• mökkihöperöx

mulla on ollu noita naapureita melkoisesti vuosien varrella täällä ja tuolla, ulkomailla jne. Joidenkin kanssa olen ollut juttusilla, mutta yksikin rajanaapuri on sellainen, etten ole häntä koskaan edes tavannut, enkä tiedä hänestä juuri mitään muutenkaan, enkä edes tunnistaisi jos vastaan tulisi, vaikka on ollut yli 30v. naapurina.
      Joskus tuossa postilaatikolla tarinoin yhden naapurin kanssa, ei juuri enempää olla tekemisissä. Voihan naapurin kanssa ystävystyä, mutta jotenkin olen huomannut, että joillekin se on niin vaikeaa, etten heitä häiritse. Ulkomailla asuessani yritin herätellä naapureiden kanssa pientä yhteistyötä kadunhoidon suhteen, että olisimme auranneet porukalla kadut jollakin koneella, ei paljon herättänyt vastakaikua ja minua katsottiin aivan kummajaisena, sen jälkeen elettiin lähes omissa oloissamme ja vain yhden naapurin kanssa oltiin tekemisissä, kukin siivosi niska kyttyrässä oman osuutensa kadusta.

• 88-89

Nyt kyllä kiinnostaa että mikä maa oli kyseessä?
        Olin vaihto-oppilaana joskus 80luvulla arkansasissa(usa) ja siellä naapurit oli parhaita kavereita keskenään. Sunnuntain grillijuhlissa oli naapuri ja sen naapuri. Varmaan 20ihmistä kävi minutkin hyvästelemässä vaikka asuin siellä vaan 3kk. Hieman olis pitkän päälle ahdistanut tollanen.

• Saatana näin on.
        88-89 kirjoitti:

Olin vaihto-oppilaana joskus 80luvulla arkansasissa(usa) ja siellä naapurit oli parhaita kavereita keskenään. Sunnuntain grillijuhlissa oli naapuri ja sen naapuri. Varmaan 20ihmistä kävi minutkin hyvästelemässä vaikka asuin siellä vaan 3kk. Hieman olis pitkän päälle ahdistanut tollanen.

Muistakaa tervehtiä naapuria vaikka nyökkäyksellä ja keksikää joku hyvä syy valmiiksi, miksi ette voi osallistua kyläjuhliin tai muuhun yhteiseen toimintaan. Mikäli ette tee näin, joudutte ilkeiden juorujen ja perättömien syytösten kohteeksi. Pahimmassa tapauksessa naapurit laittavat iljettävät pentunsa tekemään ilkivaltaa omaisuudellenne ja joudutte poliisi kuulusteluun perättömien ilmiantojen vuoksi.
        Silloin ei auta enää muu kuin tehdä hommat selviksi vaikka väkisin.

• näin on jepjep
        Saatana näin on. kirjoitti:

Muistakaa tervehtiä naapuria vaikka nyökkäyksellä ja keksikää joku hyvä syy valmiiksi, miksi ette voi osallistua kyläjuhliin tai muuhun yhteiseen toimintaan. Mikäli ette tee näin, joudutte ilkeiden juorujen ja perättömien syytösten kohteeksi. Pahimmassa tapauksessa naapurit laittavat iljettävät pentunsa tekemään ilkivaltaa omaisuudellenne ja joudutte poliisi kuulusteluun perättömien ilmiantojen vuoksi.
        Silloin ei auta enää muu kuin tehdä hommat selviksi vaikka väkisin.

Näin on.
        Jossain tekemisissä niiden kanssa kannattaa olla vaikkei huvittaisikaan. Ihan oman edun vuoksi.

Muutoin jäät sen "yhteisön" ulkopuolelle ja susta juorutaan ja kielitään aina kun kadun kaksi naapuria kokoontuu. Kaikki ongelmat laitetaan porukalla sun syyksi. Sinua pidetään töykeänä, epäsosiaalisena mulkkuna josta ei voi tietää mitä se touhuaa, haulikko on syytä pitää valmiina eteisen kaapissa.

Eihän sitä veljeillä tartte mutta kantsii ainakin joku sana silloin tällöin heittää ja moikata.

Minuakaan ei kiinnosta punasen puupennin vertaa naapureitten asiat, paitsi silloin kun toimintansa on meille häiriöksi, mutta työelämässä on oppinut että helpommalla pääsee jos edes vähän näyttelee mukavaa ;)

• Tyytyväinen naapuri
        näin on jepjep kirjoitti:

Näin on.
        Jossain tekemisissä niiden kanssa kannattaa olla vaikkei huvittaisikaan. Ihan oman edun vuoksi.

Muutoin jäät sen "yhteisön" ulkopuolelle ja susta juorutaan ja kielitään aina kun kadun kaksi naapuria kokoontuu. Kaikki ongelmat laitetaan porukalla sun syyksi. Sinua pidetään töykeänä, epäsosiaalisena mulkkuna josta ei voi tietää mitä se touhuaa, haulikko on syytä pitää valmiina eteisen kaapissa.

Eihän sitä veljeillä tartte mutta kantsii ainakin joku sana silloin tällöin heittää ja moikata.

Minuakaan ei kiinnosta punasen puupennin vertaa naapureitten asiat, paitsi silloin kun toimintansa on meille häiriöksi, mutta työelämässä on oppinut että helpommalla pääsee jos edes vähän näyttelee mukavaa ;)

taajama-aluella ja oltu omissa oloissamme. Kukaan ei ole ollut koskaan töykeä meille, eikä me heille. Emmekä ole joutuneet juorujen kohteeksi. Näin aiomme myös jatkaa. Kiitos erittäin hyville naapureille! ;)

• 30 vuotta asuttu
        Tyytyväinen naapuri kirjoitti:

taajama-aluella ja oltu omissa oloissamme. Kukaan ei ole ollut koskaan töykeä meille, eikä me heille. Emmekä ole joutuneet juorujen kohteeksi. Näin aiomme myös jatkaa. Kiitos erittäin hyville naapureille! ;)

Etelä-Suomessa haja-asutusalueelle halajavat ja sinne vihdoin pääsevät luulevat omistavansa tonttinsa lisäksi viereisen tien ja pellot siinä ympärillä. Jokamiehen (kulku)oikeudet hieman hakusessa. "Ah, tätä autuutta!..ai, tuolta tulee..-eikai se vaan ole ..on, nyt äkkiä ovesta sisälle, naapuri (jonka tunnet juuri ja juuri ulkonäöltä) aikoo tulla häiriköimään! Nyt valot pois ja ihan hiljaa..en avaa,,mene pois! Tänne tultiin asumaan omaan rauhaan, ostettiin lumilinkokin että saadaan tuo 3 X 3 m piha-alue siistiksi, ei me tarvita naapurin traktorikolaa siihen kun se auraa tuon tien joka aamu että ihmiset pääsee töihin..Mitähän se eläkeläinen pitkät päivät tekee kun me ajetaan helsinkiin töihin eestaas. Ompa väsyttävää.. en avaa! No nyt se lähti, tuolla se menee. Mikäs varjo tuossa ovilasin takana...ai, limppu korissa, kyllä tuoksuu hyvälle..Muori, keitähän hyvät kahvit, nyt syödään! Hyvää Joulunaikaa vaan kaikille uudisasukkaille toivottaa maalaislikka.

• Mökkihöperöx
        88-89 kirjoitti:

Muuten tulin hyvin juttuun veljeskansamme kanssa, mutta jotenkin tuolla omakotialueella asuminen oli varsin mielenkiintoista.
        Arkansasissa onkin viisainta olla grillijuhlissa ja kirkossa sunnuntaisin naapureiden kanssa muuten on aivan lirissä, ahdistaa todella pidemmän päälle.

• ll¨ll

Naapurit ovat ihmisiä, usko tai älä, ja jotkut eivät vain osaa jutella muusta kuin itsestään. Se on heidän kömpelö ja vähän lapsellinenkin tapa pyrkiä sosiaalisuuteen ja vaikutus on pahempi kuin aikomus. Joten ole suopeampi ja ymmärtäväisempi. Anna heidän pälättää lomistaan ja sairauksistaan, koska kyse ei välttämättä ole muusta kuin osoittaa teille että olette hyväksytyt joukkoon. En usko, että sinulle on valtavan hirveä vaiva hetken aikaa nyökytellä ja sen jälkeen toivottaa hyvää päivänjatkoa?!?

Tavallaan sinun asenteesi kuvaa myös pikkumaisuuttasi ja sitä, miten naapurit sinulle merkitsevät. Jos olisit sinut itsesi kanssa ymmärtäisit, että sosiaalisuuteen pyrkivän naapurin kanssa pärjää aina paremmin aluettanne koskevissa muutoksissa sunmuissa rajan vedoissa. Okt-alueellakin on välillä kansalaisaktiisivuutta vaativia tilanteita, joissa hyvät suhteet saattavat pelastaa vaikkapa lastesi akastaman leikkipuiston tai kunnan kävelytieksi kaavailtava pihan nurkkasi saadaan naapurien nimikeruulla muutettua muualle. Mieti elämääsi eteenpäin, äläkä tuijota napaasi.

Paras rauha naapureista saavutetaan sillä, ettei heitä tarvitse ollenkaan ajatella.Joskus siihen auttaa, jos sanoo päivää kuin piilottelee puskissa kovalla vaivalla.

• Näin mansessa....

Meillä oikeastaan vaan kaksi naapuria. Kaikilla pienet pihat. Ollaan tekemisissä paljon varsinkin toisen naarurin kanssa. Ostanut jopa auton naarurin vaarilta ja halvalla!
        Silti sopiva pieni raja ettei aina tarvi jäädä jutulle. Aina moikataan ja kerran pari viikossa ollaan jutulla. Kesällä enemmän. Toisen pihaan ei silti mennä koskaan eikä kaljoja juoda yhdessä milloinkaan.

• Ihan mukavat..mutta ei kans kamalasti omia juttja haluaisi höpötellä.Jos joskus jotain .yrittäiskin niin naapuri välittömästi lakkaa kuulemasta ja puhuu itsestään, miehestään ja lapsesta.Siinä tuntee itsensä ja puheensa todella mitättömäksi.Olenkin alkanut vältellä..eikä harmita yhtään.

• ärsyyntynyt

ylpeä ???? Jos joku ajattelee että olen ylpeä kun en halua tutustua niin siinähän sitten ajattelee. Mun puolesta voi jotkut naapurit ajatella ja juoruta ihan mitä huvittaa koska ne ei merkitse mulle yhtään mitään.
        Olen katsellut sivusta tuota pihajuhlintaa ja yllätyksekseni eräskin niihin osallistunut nainen kertoi minulle olevansa todella väsynyt siihen kun oma ukko jaksaa aina vaan osallistua ko. tapahtumiin ja että hän ei enää jaksaisi. Naisen oli vaikea jäädä yhtäkkiä juhlista pois kun oli sinne aina siihen mennessä mennyt, pelkäsi kait sitä että mitä hänestä nyt juorutaan kun jää pois :)))). Edelleenkin painotan seuraavaa: ÄLKÄÄ TUPUTTAKO SEURAANNE JOS ETTE SAA VASTAKAIKUA. Olen se vittumainen ja ylpeä naapurinne. Jos avaimeni joskus jää sisälle niin en takuulla tule ovenne taakse hädissäni, kävelen vaikka monta kilometriä jonnekin muualle mistä haen apua.

• ei katukokouksille
        ärsyyntynyt kirjoitti:

ylpeä ???? Jos joku ajattelee että olen ylpeä kun en halua tutustua niin siinähän sitten ajattelee. Mun puolesta voi jotkut naapurit ajatella ja juoruta ihan mitä huvittaa koska ne ei merkitse mulle yhtään mitään.
        Olen katsellut sivusta tuota pihajuhlintaa ja yllätyksekseni eräskin niihin osallistunut nainen kertoi minulle olevansa todella väsynyt siihen kun oma ukko jaksaa aina vaan osallistua ko. tapahtumiin ja että hän ei enää jaksaisi. Naisen oli vaikea jäädä yhtäkkiä juhlista pois kun oli sinne aina siihen mennessä mennyt, pelkäsi kait sitä että mitä hänestä nyt juorutaan kun jää pois :)))). Edelleenkin painotan seuraavaa: ÄLKÄÄ TUPUTTAKO SEURAANNE JOS ETTE SAA VASTAKAIKUA. Olen se vittumainen ja ylpeä naapurinne. Jos avaimeni joskus jää sisälle niin en takuulla tule ovenne taakse hädissäni, kävelen vaikka monta kilometriä jonnekin muualle mistä haen apua.

On sanomattakin selvää, jos ihminen muuttaa esim. ok-taloon ja väljemmille tonttimaille, ettei hän sinne naapureiden takia muuta. Hän muuttaa siksi, että viimein olisi oma rauha. Kyllä se vituttaa, jos joku tulee heti tunkeilemaan, utelemaan ja tekemään tuttavuutta. Juuri tuollaisten takiahan halusit rauhaa?!

Minusta jokaisella on oikeus olla tutustumatta naapureihinsa jos niin haluaa. Pelkkä moikkaus riittää kanssakäymiseen. En tiedä muiden asioita, eikä muiden tarvitse tietää omiani. Joskin aina on niitä, jotka mielestään tietävät ne paremmin ;) Sellaisia vähiten kaipaa naapureiksi, saati haluaa tutustua.

• naapurin kaveri

Minusta ei ole pakko naapureiden kanssa jutustella ja kaveerata, jos itse ei halua. Usein siitä vaan on hyötyä, varmasti myös omakotitaloalueella, mutta ainakin täällä haja-asutusalueella.
      Naapurissa on joskus muinuin ollut maatila, niin niillä on siinä traktori, pääsee lumenluonnissa helpommalla, kun naapurin isäntä käy kolaamassa 5:30 joka aamu traktorin kanssa meidänkin pihan. Ja kuten teidät, että yhdessä on mukavampi tehdä niin naapurin emännän ekana lauantaina on haravointi tai kevät talkoot meidän pihalla ja sunnuntaina heidän pihalla. Välillä on taas iltaisin naapurissa otettu muutama olut ja pitäisi päästä kaupassa käymään, niin muistan aina käydä siinä kysymässä tartteeko kyytiä tai jotain tuotetta itse kauppaan lähtiessäni. Samoin jos jokin menee rikki niin korjausapua löytyy puolin ja toisin. Samoin, kun jostain ns. ongelmia tulee, niin on helppo sellaiselle sanoa jonka kanssa on hyvät välit. Toisin kuin sellaiselle joka sinusta ei pidä ja sitten menet vielä pyytämään suuntamaan pihavalon pois teidän ikkunasta, varmasti hakee vaan suuremman halogeenin siihen. Ymmärrät varmasti yskän miksi kannattaa naapurien kanssa olla jossain väleissä vaikka ei sieltä ystäviä löytäisikään.

• sakke.kl

unohtaneet sosiaalisen kanssa käymisen muuten,kuin turpaanottajaisissa.Naurettavaa kitinää tämäkin sillä ei naapurile tarvitse sukuselvitystä tehdä.Kyllä on suomi jutti mennyt kehityksessä taaksepäin eli ollaan tuolla 30 luvulla taas.Vittu mitä idiootteja olette ei voi muuta sanoa.

• ärsyyntynyt
        sakke.kl kirjoitti:

unohtaneet sosiaalisen kanssa käymisen muuten,kuin turpaanottajaisissa.Naurettavaa kitinää tämäkin sillä ei naapurile tarvitse sukuselvitystä tehdä.Kyllä on suomi jutti mennyt kehityksessä taaksepäin eli ollaan tuolla 30 luvulla taas.Vittu mitä idiootteja olette ei voi muuta sanoa.

tuolla nimim. naapurin kaveri ! Siis juuri tuollainen "tehdään yhdessä ja autetaan toisiamme"-tyyli mua oksettaakin eniten ! Meillä tehdään itse lumityöt ja käydään kaupassa ihan vaan oman perheen voimin, haravoida ei täällä metsäisellä tontilla edes tarvitse. Ja mitään kaljoja ei juoda nyt eikä koskaan naapurien kanssa!

Oikeassa oli taas se kirjoittaja joka totesi että useinhan juuri ihmiset jotka muuttaa väljemmille tonteille, haluavat sitä omaa rauhaa. Hyvä että edes joku tajuaa.

Sosiaalisuutta taas voi harjoitella kodin ulkopuolellakin tai niiden omien vieraiden kanssa, ihminen voi olla hyvinkin sosiaalinen vaikka ei juoruaisi naapuriensa kanssa. Tajusitko, idiootti?

• Eee_
        ärsyyntynyt kirjoitti:

tuolla nimim. naapurin kaveri ! Siis juuri tuollainen "tehdään yhdessä ja autetaan toisiamme"-tyyli mua oksettaakin eniten ! Meillä tehdään itse lumityöt ja käydään kaupassa ihan vaan oman perheen voimin, haravoida ei täällä metsäisellä tontilla edes tarvitse. Ja mitään kaljoja ei juoda nyt eikä koskaan naapurien kanssa!

Oikeassa oli taas se kirjoittaja joka totesi että useinhan juuri ihmiset jotka muuttaa väljemmille tonteille, haluavat sitä omaa rauhaa. Hyvä että edes joku tajuaa.

Sosiaalisuutta taas voi harjoitella kodin ulkopuolellakin tai niiden omien vieraiden kanssa, ihminen voi olla hyvinkin sosiaalinen vaikka ei juoruaisi naapuriensa kanssa. Tajusitko, idiootti?

Mikäli teet naapurisi kanssa pihahommia, niin sanonpa vaan, että annat hänelle van juorun juurta. On hyvin epätoden näköistä, jos naapurisi, joka näyttäytyy auttavaisena, pelastavana enkelinä, olisi ns puhtain paperein liikkeellä. Esim: juorun juuren kohteeksi voi tällöin joutua, oma sisaresi, tai muu perheenjäsen, jonka toimien tarkkailua, naapuri toteuttaa. Pelkästään riittää, kun joku on liian kiinnostava.

Naapurisi voi myös odottaa tilaisuutta, että joku ei jostain syystä pääsekään pihahommiin, jolloinka naapurisi toivoo myös muiden huomioivan tämän, kuinka juuri häntä ei näy paikanpäällä, voi sitten täydentää sitä levittämällä, kuinka se aina muka lintsaa töistä ja blää bläää blääää!...

Näit sä sen!,, näin!_ Se ei kuulemma koskaan tee töitä!_ Herran jumaaaala!!!...kauhia kun miua niin huolestuttaaa sen puolesta!!!!

Siis niin typerää tuollainen toisten asioissa roikkuminen!

• käpykylästäsi
        Eee_ kirjoitti:

Mikäli teet naapurisi kanssa pihahommia, niin sanonpa vaan, että annat hänelle van juorun juurta. On hyvin epätoden näköistä, jos naapurisi, joka näyttäytyy auttavaisena, pelastavana enkelinä, olisi ns puhtain paperein liikkeellä. Esim: juorun juuren kohteeksi voi tällöin joutua, oma sisaresi, tai muu perheenjäsen, jonka toimien tarkkailua, naapuri toteuttaa. Pelkästään riittää, kun joku on liian kiinnostava.

Naapurisi voi myös odottaa tilaisuutta, että joku ei jostain syystä pääsekään pihahommiin, jolloinka naapurisi toivoo myös muiden huomioivan tämän, kuinka juuri häntä ei näy paikanpäällä, voi sitten täydentää sitä levittämällä, kuinka se aina muka lintsaa töistä ja blää bläää blääää!...

Näit sä sen!,, näin!_ Se ei kuulemma koskaan tee töitä!_ Herran jumaaaala!!!...kauhia kun miua niin huolestuttaaa sen puolesta!!!!

Siis niin typerää tuollainen toisten asioissa roikkuminen!

"Siis niin typerää tuollainen toisten asioissa roikkuminen! "
        "Näit sä sen!,, näin!_ Se ei kuulemma koskaan tee töitä!_ Herran jumaaaala!!!...kauhia kun miua niin huolestuttaaa sen puolesta!!!!

Ainoastaan hullut , vainoharhaiset tarinasi ovat typeriä.. Tampio

• Taas tämä ääliö!
        käpykylästäsi kirjoitti:

"Siis niin typerää tuollainen toisten asioissa roikkuminen! "
        "Näit sä sen!,, näin!_ Se ei kuulemma koskaan tee töitä!_ Herran jumaaaala!!!...kauhia kun miua niin huolestuttaaa sen puolesta!!!!

Ainoastaan hullut , vainoharhaiset tarinasi ovat typeriä.. Tampio

Taas näitä!...Sinä et ymmärrä tällaisista elämän tosiasioista hölkäsen pöläystäkään, kun et erota väärää oikeasta!

Niin, eihän tuo mitenkään voi olla mahdollista! Eihän sellaista voi tapahtua kenellekkään!

Eihän tuossa ylläolevassa viestissä ole mitään vainoharhaista. Siinä vaan kuvastetaan sitä mitä voi tapahtua jos naapurit rupeaa auttaan toisiaan, ymmärsitkös! vai pitääkö se rautalangasta vääntää juntti!

• jookosta pookosta
        Taas tämä ääliö! kirjoitti:

Taas näitä!...Sinä et ymmärrä tällaisista elämän tosiasioista hölkäsen pöläystäkään, kun et erota väärää oikeasta!

Niin, eihän tuo mitenkään voi olla mahdollista! Eihän sellaista voi tapahtua kenellekkään!

Eihän tuossa ylläolevassa viestissä ole mitään vainoharhaista. Siinä vaan kuvastetaan sitä mitä voi tapahtua jos naapurit rupeaa auttaan toisiaan, ymmärsitkös! vai pitääkö se rautalangasta vääntää juntti!

Elä omassa surkean vainoharhan värittämässä maailmassasi :)..Turhaan tuot julki sairasta , skeptistä oloasi täällä.. usko , eivät kaikki kyttää sinua, Miksi kyttäisivät ? Onko sinussa muka jotain kiinnostavaa ..:)

Kyllä tuossa viestissäsi on vainoharhaa :)
        kuvitteletko esim. kaupan ovella , jos joku ystävällisesti avaa oven että mitähän helvettiä tuollakin on minua vastaan...:).. Tampio pikkukyläläinen .

• rerew
        jookosta pookosta kirjoitti:

Elä omassa surkean vainoharhan värittämässä maailmassasi :)..Turhaan tuot julki sairasta , skeptistä oloasi täällä.. usko , eivät kaikki kyttää sinua, Miksi kyttäisivät ? Onko sinussa muka jotain kiinnostavaa ..:)

Kyllä tuossa viestissäsi on vainoharhaa :)
        kuvitteletko esim. kaupan ovella , jos joku ystävällisesti avaa oven että mitähän helvettiä tuollakin on minua vastaan...:).. Tampio pikkukyläläinen .

Aiemmassa viestissäsi käy ilmi kuinka tahdotte takertua jonkun maalaisen asioihin ja itse asut et edes asu siellä !!! joten pidäppä vain huoli omista asioistasi, äläkä esitä hänestä huolestunutta, kun et selvästikään ole huolestunut !!! Jos sinussa on yhtään miestä, niin jätät tuollaisen typerän ja lapsellisen Tampion viljelemisen vast edes !!!

Ja sinä tässä vainoharhainen olet, kun tuollaisia olettamuksia heität niitä totuutena pitäen !!!

• naapurin naapuri

tunkea postimerkinkokoiselle tontille?

• Neitonen vaan

ei sitä ole tarvis olla kaikkien kaverina, mutta itse haluaisin aikanaan samanlaisen naapurussuhteen, kuin vanhemmillani oli ok-talossa asuessamme naapurien kanssa. Pikku paikkakunta, jolloin kaikki tunsivat toisensa, mutta kun naapurien kanssa tuli toimeen, viihdyttiin hyvin. Heti muuttaessamme, otettiin maanviljelijänaapurin kanssa puheeksi, että meille olisi tulossa kissa. Naapuri lopetti rottien/hiirien myrkyttämisen, ettei meidän kissa olisi moista vahingossa syönyt, ja meidän kisu hoiti jyrsijäkantaa. Naapurin navetta kaipasi maalaamista, meidän maalari-isä sen maalasi, ja naapuri putsasi talvella traktorillaan lumet pihasta. He vaihtoivat kodinkoneet, me saimme heidän hyväkuntoisen pesukoneen meidän rämän tilalle. Itse olin kovin pieni, en minä muita asioita muista/tiedä, mutta naapuriperhe jäi hyvin muistiin, ja on muistoissa lämmin ja mukava. Semmoisia naapureita haluaisin, ja haluaisin itsekin olla.

• ärsyyntynyt

ei pidä joitain ihmisiä loitolla !!!!! Tajutkaa nyt ihmiset että jotkut haja-asutusalueelle muuttavat haluavat olla omissa oloissaan koska ovat valinneet tällaisen asumispaikan!!!!! Älkää tunkeilko seuranne kanssa, kiitos.

• ....................
        ärsyyntynyt kirjoitti:

ei pidä joitain ihmisiä loitolla !!!!! Tajutkaa nyt ihmiset että jotkut haja-asutusalueelle muuttavat haluavat olla omissa oloissaan koska ovat valinneet tällaisen asumispaikan!!!!! Älkää tunkeilko seuranne kanssa, kiitos.

nukkuvinani tai pistäisin saman tein kuulokkeet korville aina kun epätoivottu tunkeilija tulee koputtelemaan ovelle. Enkä välittäisi mietiskellä, että mitähän siellä kylillä nyt minusta puhutaan, vanha vitsi. Kyllä hän siitä kyllästyy.

• Terve terve.......

Neljä rajanaapuria. Kolmelle riittää hyvää päivää mutta tämä yksi jaksaa aina kysellä ja höpöttää niitä näitä. Tavallaan saa itseni hieman varovaiseksi.
      Tuntuu et pitää vastailla hieman häntä ajatellen. Tai sitten tulee pieniä töksäytyksiä. Noh olen kyllä istuttanut nopeasti kasvavaa pensasta tuohon rajalle. Parin vuoden päästä ukko joutuu hommaan tikapuut et pääsee näköyhteyteen.

Minä 35v hän 65v.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2834
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2395
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2043
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1408
    Aihe