Aselaki muutos tulossa

Aselain käsittely eduskunnassa jatkuu uusi laki ei tule voimaan vielä niinkuin piti maaliskuussa.
Nyt halutaan kuulla vielä viiteryhmiä joiden toimintaan niillä on vaikutusta valiokunnasta todetaan.

Esiin on tullut perustuslainvastaisuuksia esim säilytystilojen tarkastusten osalta ns kotitarkastukset ja jokin jäsenyys ampumaseuroissa, lakia voidaan odottaa vielä ensikesään.
Näin tiedottaa reserviläisliitto.

En omista asetta mutta mukana olen ollut noissa järjestystehtävissä kisoissa MK

2

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjoitukseni jälkeen komisario oli esittelemässä Lieksan lehdessä takavarikoituja aseita.

Reservijärjestön tiedotteen luettuani pääsin siihen käsitykseen,että juuri tuo miten aseita kotona säilytetään ja kotitarkastukset nimenomaan olisi jopa perustuslain vastaisia.

Onko sitten niin,että ilman lupaa tunkeudutaan jonkun henkilön kotiin ja perustuslaillinen oikeus on kotiin olemassa, silloin kun kotiin mennään siihen pitäisi olla erityinen syy ja lupa kotietsintään.
      Sinänsä aseet on aseita ja väärissä käsissä tuhoisia.MK

• Kuotta

Ohoi!

Olisi järkevämpää ilmoittaa kirjallisesti tulevasta tarkastuksesta, että ihan kaikki aseita omistavat, ennättäisi herätä ja sijoittaa aseet lain edellyttämällä tavalla!!

Välttämättä asekaappejakaan ei tarvita jos esim haulinkon perä on kotona lukkoineen ja piippu kesämökillä jne!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3033
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2675
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2285
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      35
      1785
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1566
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1517
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1350
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe