Aselain käsittely eduskunnassa jatkuu uusi laki ei tule voimaan vielä niinkuin piti maaliskuussa.
Nyt halutaan kuulla vielä viiteryhmiä joiden toimintaan niillä on vaikutusta valiokunnasta todetaan.
Esiin on tullut perustuslainvastaisuuksia esim säilytystilojen tarkastusten osalta ns kotitarkastukset ja jokin jäsenyys ampumaseuroissa, lakia voidaan odottaa vielä ensikesään.
Näin tiedottaa reserviläisliitto.
En omista asetta mutta mukana olen ollut noissa järjestystehtävissä kisoissa MK
Aselaki muutos tulossa
2
136
Vastaukset
Kirjoitukseni jälkeen komisario oli esittelemässä Lieksan lehdessä takavarikoituja aseita.
Reservijärjestön tiedotteen luettuani pääsin siihen käsitykseen,että juuri tuo miten aseita kotona säilytetään ja kotitarkastukset nimenomaan olisi jopa perustuslain vastaisia.
Onko sitten niin,että ilman lupaa tunkeudutaan jonkun henkilön kotiin ja perustuslaillinen oikeus on kotiin olemassa, silloin kun kotiin mennään siihen pitäisi olla erityinen syy ja lupa kotietsintään.
Sinänsä aseet on aseita ja väärissä käsissä tuhoisia.MK- Kuotta
Ohoi!
Olisi järkevämpää ilmoittaa kirjallisesti tulevasta tarkastuksesta, että ihan kaikki aseita omistavat, ennättäisi herätä ja sijoittaa aseet lain edellyttämällä tavalla!!
Välttämättä asekaappejakaan ei tarvita jos esim haulinkon perä on kotona lukkoineen ja piippu kesämökillä jne!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329