Rehellisenä miehenä.....

TYÖTÖN!

Olen rehellinen mies ja laitoin profiiliini että olen työtön, se on kai teille naisille myrkkyä ja vaikea ymmärtää? Olen vain rehellinen? voisin yhtähyvin valehdella siihen jotain tuloja, mutta kun haluan kertoa asian niinkuin se on? Miksi työttömyys on teille kuin rutto tai syöpä? Jos on työtön niin ei se tarkoita että on aina työtön? tai että on pitkään työtön? Erikoista kun ette halua olla missään tekemisessä työttömän miehen kanssa? jotenkin alkaa tuntua että haluatte meiltä miehiltä vain rahaa? sanokaa etten ole oikeassa?

15

774

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Loinen...

Sama se on toisinpäin. Työtön nainen ei kiinnosta, varsinkin pitkään työttömänä ollut.
      Miehillekin on tärkeää se RAHA.

• toinentyötön

Mä oon näitä urpoja, jotka tokaisee työttömyytensä niin nopeasti kuin mahdollista. Joskus se häiritsee, joskus harvemmin ei. Ite en oo kiinnostunut vähääkään mahollisen kumppanin tulotasosta. Paitsi sikäli, että jos hän tienaa rutosti, hän ei todennäköisesti ole minusta kiinnostunut vaan olettaa tuloeroista koituvan ongelmia. Heittääköhän nämä ihmiset kumppaninsa mäkeen potkujen koittaessa? No, on työttömän dissaaminen sikäli ymmärrettävää, että viksuille ja näteille naisihmisille netistä löytyy kyllä seuraa, eikä välttämättä kannata lähteä tutustumaan semmoiseen jonka kanssa saattaa olla todennäköistä ajautua ongelmiin. Silti ihmetyttää, aikovatko ihmiset oikeasti perustaa onnellisen tulevaisuuden kamaan ja tavaraan, omakotitaloon öljylämmityksineen ja ympärimaailman lentelyyn, vai pitääkö sillä pätäkällä näyttää arvoaan naapurille? Vai onko työ muka joku merkki ahkeruudesta ja kunnollisuudesta? Minä kuitenkin rakentaisin ihmissuhteeni ja elämäni mieluummin jollekin muulle kuin materiaalisille arvoille, joten ehkä välttelen työni mainitsemista jos joskus johonkin kohtuu hyvä liksaiseen pestiin päädyn.

• Olen myöskin rehellinen ja ilmoitan myös profiilissani et olen työtön joten yhdyn sinun kirjoittamasi viestiin täysin. Oman rehellisyyteni olen saanut kotoa jo aikasemmin ja minulle on sanottu et sillä pääsee pitkälle mutta, välillä tuntuu et naisille ei kelpaa sellaset miehet jotka ovat työttömiä. Minun työttömyyden taustalla on vähän sairastelua mutta, ei mitään henkistä sorttia. Kyllä varmaan jokainen työtön yrittää ihan tosissaan työmarkkinoille takaisin mutta, näin laman ja työntekijöitten vähentämisellä se työllistyminen on todella vaikeaa joten naiset ottakaa selvää ensiksi miksi mies on työtön . Itse olen ollut nyt vuoden työttömänä mutta, yritän ihan tosissani takaisin työmaailmaan. Toivottavasti me työttömät miehet saisimme/kokisimme vielä joskus sen et me ollaan tärkeitä jollekkin naiselle riippumatta siitä onko töis vai työtön.

• 131326

Olen itse tapaillut miestä (työtön) puolisen vuotta, johon törmäsin s24 gallerian kautta (ei siis treffeiltä) Mies on ahkera ottamaan pikkuhommia vastaan niiden eteen tullessa, ja hoitaa oman taloutensa pienillä korvauksillaan. Kunnioitan sitä. Itse olen hyvinkin tiukka raha-asioissa (pienituloinenkin, vaikka työ on), eikä siis mistään rahallisesta hyväksikäytöstä ole kyse. Vähän muita ongelmia suhteessa on alkanut tulla esiin, mutta koskaan ei ole ollut kyse rahasta, lainaamisesta, asunnottomuudesta tms. vaan lähinnä miehen tuurijuoppous, jonka luokittelen jo alkoholismiksi. (Senkin kurjan piirteen kyllä hoitaa omasta kukkarostaan)
      Työttömyys sinänsä ei siis vaikuta suhteeseemme minkään vertaa, tavallaan päinvastoin, koska välimatkaa on reilusti, tapaamisiin löytyy hänen puoleltaan jopa aikaa. Nyt, kun alkuhuuman jälkeen alan miestä paremmin tuntea, tiedän hänen olevan myös rehellinen kaikissa muissa asioissa, paitsi siinä salajuopottelussa...

Tää juttu siis loppunee, mutta syy on se alko, ei miehen työttömyys, jota tuntui alkuun häpeilevän aivan liikaa. Nyt mieskin on ymmärtänyt, etten työttömyydestä välitä, vaan siitä, että hoitaa asiansa. Miehellä on pitkä hieno työura takana, mutta ala on poiskuoleva, ja ammattiaan vastaavaa työtä tuskin enää tulee tarjolle.

Aloitukseen palatakseni, minäkin, keski-ikäinen sinkku olen törmännyt monenlaisiin tapauksiin, ja valitettavan usein "työtön" onkin ollut sellainen aikuinen mies, joka ei lie koskaan töissä ollutkaan. Hakusessa on se "elättäjä" ja varsinkin se asunto. Jos tällaisia kokemuksia on taustalla, ymmärrän, että se työttömyys saattaa pelottaa vastaajia pois. Sehän ei ole Sinun vikasi, vaan niiden huonojen kokemusten. Jos rehellisenä kerrot olevasi työtön, kerro myös, että osaat hoitaa asiasi ja katto on pään päällä. Ettet ole hakemassa taloudellista tukea, vaan ihanaa kumppania. Kerro ohimennen myös työhistoriastasi ja että työn saaminen on todellinen toive, ja vastaanotetaan heti, kun tarjoutuu. Myös alanvaihto siis edessä ehkä.

Erittäin hyvä ystäväni (mies) työttömyysaikanaan jopa säästi rahaa ostaakseen mökkitontin. Eli todella vaatimattomasti, muttei ollut pummi. Nyt työelämässä taas on nähnyt, kuinka saa kurat silmilleen "luuseri"kavereiltaan, jotka suuttuvat, kun tarjoaa yösijaksi autoaan, jossa itsekin asui yhden kesän.

Voi olla, että perheenperustamisikäinen nainen kavahtaa, jos mies on työtön. Kyse ei kuitenkaan ole siitä, että nainen haluaisi mieheltä rahaa, vaan siitä, ettei joutuisi elättäjäksi. Ja toki sama meillä jo iäkkäämmillä myös... Perustele siis hyvin se, että tulet toimeen, etkä ole hakemassa asuntoa ja elättäjää.
      Et maininnut ikääsi, oletko perheenperustamismielessä liikkeellä vielä?

• TYÖTÖN!

En halua perustaa perhettä, koska olen kuitenkin jo 42 vuotias ja minulla on jo omat lapset, ja enkä todellakaan etsi elättäjää? ei tulisi mieleenkään käyttää jonkun toisen rahoja. Asunto minulla on ja auto, joten niitä en tarvitse, alkoholia en käytä joten juopoksi ei voi sanoa, tupakkaa en polta joten rahaa niihin en tarvitse, töitä otan vastaa jos sellaisia tulee, osaan hoitaa talouteni hyvin ja rahassa olen tarkka....harmittaa vain kun naiset eivät vaivaudu edes kysymään miksi olen työtön ja mitä olen tehny ja mitkä ovat tulevaisuuden suunnitelmat? He mielummin jättävät vastaamatta minulle? olen menesti kertoillut ja kysellyt heiltä kaikenlaista kuulumista ja monesti pitkiä kirjoituksia olen heille lähettänyt ja odottanut sitten innolla vastauksia.....mutta mitään ei kuulu? ei yhtään mitään?

• naisella on perhe.
        TYÖTÖN! kirjoitti:

En halua perustaa perhettä, koska olen kuitenkin jo 42 vuotias ja minulla on jo omat lapset, ja enkä todellakaan etsi elättäjää? ei tulisi mieleenkään käyttää jonkun toisen rahoja. Asunto minulla on ja auto, joten niitä en tarvitse, alkoholia en käytä joten juopoksi ei voi sanoa, tupakkaa en polta joten rahaa niihin en tarvitse, töitä otan vastaa jos sellaisia tulee, osaan hoitaa talouteni hyvin ja rahassa olen tarkka....harmittaa vain kun naiset eivät vaivaudu edes kysymään miksi olen työtön ja mitä olen tehny ja mitkä ovat tulevaisuuden suunnitelmat? He mielummin jättävät vastaamatta minulle? olen menesti kertoillut ja kysellyt heiltä kaikenlaista kuulumista ja monesti pitkiä kirjoituksia olen heille lähettänyt ja odottanut sitten innolla vastauksia.....mutta mitään ei kuulu? ei yhtään mitään?

eivätkä miestä joka ei siis perhettä halua. Lisäksi mielummin siis miehen jolla ei entisiä ruokkoja ole maksettavanaan.

Tuon ikäinen isä-mies, työllinen tai työtön, ei ole mitenkään kysyttyä nykymarkkinoilla.

Kun eihän sinulla ole mitään tarjottavana tytölle, ai, niin, sitä seksiä tietty. Se on niin yliarvostettua, ja hyviä rakastajia on niiiiiiiin harvassa ettei maksa vaivaa koittaa joka karjua lainkaan.

NykySuomessa yhä useampi yksinäinen mies kuoleekin omankäden kautta yksinäisenä ja unohdettuna - viinaan.

• nainen 50+
        TYÖTÖN! kirjoitti:

Olen nainen, jolla ei ole omia lapsia, vaikka ihan keski-iässä reippaasti olen. Hoidan asiani vastuullisesti ja harrastukset vievät paljon aikaani. En välitä miehen varakkuudesta. Olen aina tullut toimeen omillani myös taloudellisesti. Elämässäni on jo tapahtunut useitakin kertoja niitä elämän kriisejä, jolloin joutuu todella itsensä kokoamaan, että miten tästä pääsisisi parhaiten eteenpäin. Aina on tullut sitten valoa vastaan ! Minulle miehen arvo ei siitä vähene, jos onkin työtön.Työttömyyteenhän on mitä moninaisimpia syitä ! Kuitenkin siitä miehestä täytyy jotenkin nähdä, että hänellä on halua ja yritystä omassa elämäntilanteessaan, vaikka vaikeitakin asioita on kohdattava. En siis todellakaan juokse rahan perässä...En minäkään perhettä halua. Jos minun kohdallani olisi kuvioissa keski-ikäinen mies, olisi hänellä melko varmasti ne aikuiset lapset. Hyvä niin.Tämän halusin Sinulle sanoa tässä.

• ei se natsaa muillak

Sittenhän sen luulisi natsaavan. Eikös?

Tai valehtele niitä tuloja, niin huomaat ettei yhtään paremmin käy flaksi.

Entäs jos tytöt vain näkevät, että olet herkkä syyllistämään omista puutteistasi muita? Taidat olla "rehellinen" vain silloin kun se sinulle tuotaa hyötyä?

• toinentyötön

En tiedä kuinka paljon tulot vaikuttaisivat. Jonkin varran varmasti, koska aina on olemassa ihmisiä jotka etsivät itselleen elättäjää ja harrastustensa kustantajaa. Työn kuitenkin luulisi vaikuttavan terveisiin ihmisiin sekä positiivisesti, että negatiivisesti. En minä ikinä vastaisi teurastajalle, estetiikan tai teoreettisen fysiikan tutkijalle taas vastaisin, jos ilmoituksensa muuten kolahtaisi. Ei työllä sinänsä ole mitään arvoa. Ihmiset pilaavat hyvän elämän edellytykset tällä planeetalla tekemällä turhaa ja ympäristölle vahingollista työtä. Työn sinänsä perässä juokseminen osoittaa ennen kaikkea opportunismia ja laiskaa suhtautumista elämään. Opiskeluvalinnat, harrastukset, omaehtoinen aktiviisuus yms. lyhytnäköisesti ajatellen taloudellisesti hyödytön tekeminen kertovat kuitenkin ihmisestä enemmän kuin pelkkä palkkatasonsa.
        Palkkatyön varaan ei sitäpaitsi ole kovin järkevää omaa hyvinvointiaan rakentaa näinä aikoina. Ja ihmiset tekevät merkittävää työtä työttöminäkin. Siitä hyvänä esimerkkinä samassaveneessa.info -nettisivusto (jonka tekijä siis on työtön), jossa käsitellään ajankohtaisia työelämäänkin liittyviä perusasioita yleistajuisesti. Jos tuon sivuston tekijä olisi sopivaan ikähaarukkaan osuva sinkkunainen, olisin varmasti ainakin vähän kiinnostunut mahdollisuuksistani hänen suhteensa.

• naisen ajatuksia

Työttömyys ei ole se kauhein juttu ! En ajattele, että työttömän miehen kanssa olisi elo ja olo kuin ruttoa tai syöpää. En pelkää tai kauhistele edes tuota syöpääkään ! Olen vuosia sitten taistellut myös itse syöpäsairauden kanssa ja selvisin siitä. Tänä päivänä olen terve ja arkielämä on arvokasta jo sinänsä. Noiden kokemusteni jälkeen sitä arvottaa asioita ihan uudelta pohjalta. Parasta hyvää toivon sinulle!

• TodellaNotkeeNainen-76

Mua taas piirittävät netissä kaikki mitä hienoimmat liikemiehet sun muut! On ihana huomata olevansa todella haluttu nainen! Olen notkea,kaunis,hyvämuotoinen,älykäs..

• miehen näkemys
        TodellaNotkeeNainen-76 kirjoitti:

Mua taas piirittävät netissä kaikki mitä hienoimmat liikemiehet sun muut! On ihana huomata olevansa todella haluttu nainen! Olen notkea,kaunis,hyvämuotoinen,älykäs..

aika typerä tyhjäpää naikkonen. Hoitele vaan tuota ulkokuortasi edelleen, ette se lakkaa kiiltämästä...

• 9+18

Kerran tuolla sokkotreffeillä eräs kysyi hetken aikaa mukavia juteltuaan, että mitäpä teen työkseni. Heitinpä siihen vitsikkäästi vastauksen, että mistä päättelit meikäläisen olevan töissä. En ehtinyt edes sanoa mitä oikeasti teen töikseni, kun jo ruudulla näkyi "Treffikumppanisi on kirjautunut ulos". Eli pelkkä vihjauskin vailla todellisuuspohjaa näköjään riittää :)

• Mahdollista näinkin

Ehkäpä sillä ei ollut mitään tekemistä työn tai työttömyyden kanssa.

• Ei toimeton eikä toi

Ei se ole välttämättämättä mitään epärehellisyyttä, jos ei halua korostaa tämänhetkistä työttömyyttään profiilissa. Minullakin on tällä hetkeellä runsaasti päivärahapäiviä, samalla satunnasia keikkoja siellä täällä ja jatkuva vimmattu työnhakeminen päällä. Olen siis jättänyt työssäolotilanteen kokonaan täyttämättä, koska minusta "työtön" kuulostaa jotenkin siltä, että työttömyys tai peräti toimettomuus olisi minun identiteettini, vaikka päin vastoin olen hyvin toimelias ja työskentelen jatkuvasti lisätäkseni ammatillista osaamistani, löytääkseni taas ensi kuuksi keikktöitä jne. Valmistelen myös omaa yritysideaa yhtenä vaihtoehtona. Mikä siis rehellisesti ottaen on työtilanteeni? Minusta rasti ruutuun kohtaan "työtön" ei välttämättä antaisi oikeaa mielikuvaa minusta, vaikka tällä hetkellä suurin osa toimeentulostani tulee liiton työttömyyskassasta. Tosin taisi siellä myös olla vaihtoehto "muu", oliko..

Siis minäkin olen niitä (Olen nainen), jotka kääntyvät helposti pois, jos miehen työtilanne on "työtön", koska se kuulostaa siltä, että hänellä ei ole enää ammatillisia haasteita eikä hän niitä myöskään enää etsi. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että mieskin on samassa taloudellisesti epävarmassa tilanteessa ja peräti pienituloinen kuten minäkin, mutta en ole vähääkään kiinnostunut pitkäaikaistyöttömästä, jolla ei ole mitään aikomustakaan enää suunnitella jotain muuta uraa kuin työttömänä oleminen. Ei tulojen takia, vaan intensiivisen elämäntavan vuoksi, sellaisen maailman, jossa on haasteita ja kehittymisen halua. Yhtä vähän olen kiinnostunut jostain varakkaasta porvarista joka on vetäytynyt Espanjan aurinkorannoille, eikä enää muita haasteita ole kuin se oleileminen siellä eläkeläisen tapaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      53
      7115
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3266
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      134
      1514
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1325
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      228
      1322
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1207
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1200
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1104
    Aihe