Puikkohitsauskoneessani on tehonkulutukseksi ilmoitettu 2500w.
Puikkohitsi on normaaliin töpseliin liitettävä hitsauskone toimii siis valovirralla (?)
Tarkoitus olisi mökillä käyttää hitsiä ohuilla puikoilla pikku heppauksissa.
Kysymys kuuluu, että paljonko aggrekaatin tehot tarvii olla?
Riittäisikö aggrekaattiksi, joka anatta maks tehoa 5,5 KVA/4,68kw ja jatkuvana 5,0 KVA/4,25kw?
Nykyinen antaa jatkuvaa 2800kw ja siitä sähähtää sulake syttymishetkellä.
Aggrekaatti ja puikkohitsi
8
685
Vastaukset
- siihen
etanasulake
- aloittaja
Minulla on muodostunut mielikuva, että puikkohitsauskoneen 2500w kertoo keskiarvo kulutuksen.
Mielikuvani mukaan puikko vie syttyessään enemmän virtaa samoin kuin kuvaputkitelkkarikin.
Tässä tapauksessa varmasti paljon enemmän kuin 2500w.
Uuden aggregaatin osto on ajankohteainen joten kyselen tuota aggregaatin tehovaatimusta tämän takia.
Mistä aggrekaatin pikasulakkeen tilalle saisi etanasulakkeen?
- hepo..
Puikon sytytys vie paljon virtaa, mutta uskoisin tuon kaavailemasi aggregaatin riittävän.
- irtosähkö
Kokelin vanhaa Kempin valovirtaMiggiä 2kw aggregaatilla. Poltti välttävästi.
Saisi hyvin tehtyä ohuen raudan töitä.
Lisäämällä kondensaattori muuntajan rinnalle, saisi loisvirtaa korjattua.
Jaksaa paremmin, kun cosinifii paranee.
Etanasulakkeen takuun hävittävä viritys voisi olla hyväkin.
Vauhtipyörien massoilla pysyy käynnissä syttymisen ajan.
Invertterimallisissa aggregaateissa ei ehkä ole
"sähköistä" massaa ylivirralle, niinkuin perinteisissä raskaissa.
Suuremmalla koneella on suurempi tyhjäkäyntikulutus, ja melu.
Pieni hiljainen salkkumalli (Kipor IG, 60dB) olisi nätti lisänä.- aloittaja
"Lisäämällä kondensaattori muuntajan rinnalle, saisi loisvirtaa korjattua.
Jaksaa paremmin, kun cosinifii paranee."
Minkähän kokoinen konkka mahtaisi olla sopiva?
"Suuremmalla koneella on suurempi tyhjäkäyntikulutus, ja melu."
Aggrekaatin tyhjäkäyntikulutusta olen toki miettinyt, mutta toisaalta aggregaatti on käynnissä vain kun työkaluja tai akkulaturia tarvitsee käyttää. Muuten sähköistys on järjestetty paneeleilla.
Metelillä ei satunnaisella käytön ja sijoituspaikan vuoksi ole hirveää merkitystä.
- Hitsari.,
”Tarkoitus olisi mökillä käyttää hitsiä ohuilla puikoilla pikku heppauksissa”. Käytä ohuita nikkelipuikkoja, syttyvät herkästi ja palaa pienellä virralla, eikä sauma ruostu.
- aloittaja
Laitetaan vinkkikorvan taakse :)
Kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496605Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6642815Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.931210- 841205
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611113- 891110
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361089- 721002
- 228875