Syyttäkää tästäkin kristinuskoa!

parempi maailma

KELA:n tutkimus joulukuulta 2008: "Vuodesta 2000 vuoteen 2007 mielenterveyshäiriöiden takia eläkkeelle jääneiden alle 30-vuotiaiden määrä on yli kaksinkertaistunut. Masennuksen vuoksi eläkkeelle siirtyneiden nuorten miesten määrä kasvoi 67 % ja naisten määrä peräti 182 %."

Eli näin sitä mennään kohti ateistista paratiisia Suomessakin...

Vai saisiko tuon jotenkin kristinuskon syyksi? Ööh, jos vaikka kehittäisitte sellaisen teorian, että henkinen nuorten henkinen pahoinvointi johtuu jonkinlaisista uskonnon vieroitusoireista? Että ihan kohta helpottaa, kun vaan jaksaa pahimman yli ja pääsee kuiville ateistisen ihanaan olotilaan?

Ja tottakai tuo on myös jotenkin Suomen evankelis-luterilaisen kirkon syytä. Kun vielä keksisi että miten...

92

771

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • goddeloos

...se on kaltaistesi ihmisten jotka miettii vain ongelmaa eikä ratkaisua sille...

• NineStar

Kristitty heitti jo ensimmäisen kiven ja tuli tänne Ateisti-palstalle syyttelemään.

Tuliko jo parempi olo kun pääsit kurkkuun kiinni vihahihu?

• ei heittänyt

Eikös kysymys ollut mielenterveyshäiriöistä eikä ateistien persoonallisuudesta?

• jk

mielenterveyshäiriöistä. Vai miten muuten on ymmärrettäsissä tämä: "Eli näin sitä mennään kohti ateistista paratiisia Suomessakin..."

• mitäs pienistä...

Mutta ei hän väittänyt että ne mielenterveyshäiriöiset olisivat olleet ateisteja, vai väittikö muka? Ateistinen paratiisi taitaa olla paljon rahaa ja itselle lisää lisää...! Ja toisten ajatteleminen jää silloin siihen, sitä se vaikka voisi tarkoittaa.

• Siltä voi löytyä jotain mukavaa rukoiltavaa....tervemenoa.

• pää pinnalla

joka on nyt tullut ilmi! Iihmiset eivät jaksa elää tässä arvotyhjiössä, mikä Suomeen on kehittynyt.
        Poikkeiksena muutamat fariseusateisitit, jotka panevat ihmisten kannettavaksi vaikeastikannettavia taakoja, mutta eivät pysty auttamaan ihmispoloisia millään tapaa. Kuinka ateisti voisi auttaa?! Mahdottomuus se on, kerrotko alaspainuneelle/alaspainetulle ihmiselle, että katso aurinkoon ja yritä kuvitella itsesi tanssimassa auringonmolekyylien kanssa muutama miljardi vuosi sitten!? Vaikeasti kannettava taakka se on, mutta näin minulle kertoi eräs ateisti tällä sivustolla!

Palatkaamme sielujemme kaitsijan tykö, hän teitää mitä on olla ihminen ja hän voi aina auttaa! Hän Jeesus on ollut kaikessa kiusattu ja voi kiusattuja auttaa! Tämä on todellisuutta realismia!

• Kössönöm
        pää pinnalla kirjoitti:

joka on nyt tullut ilmi! Iihmiset eivät jaksa elää tässä arvotyhjiössä, mikä Suomeen on kehittynyt.
        Poikkeiksena muutamat fariseusateisitit, jotka panevat ihmisten kannettavaksi vaikeastikannettavia taakoja, mutta eivät pysty auttamaan ihmispoloisia millään tapaa. Kuinka ateisti voisi auttaa?! Mahdottomuus se on, kerrotko alaspainuneelle/alaspainetulle ihmiselle, että katso aurinkoon ja yritä kuvitella itsesi tanssimassa auringonmolekyylien kanssa muutama miljardi vuosi sitten!? Vaikeasti kannettava taakka se on, mutta näin minulle kertoi eräs ateisti tällä sivustolla!

Palatkaamme sielujemme kaitsijan tykö, hän teitää mitä on olla ihminen ja hän voi aina auttaa! Hän Jeesus on ollut kaikessa kiusattu ja voi kiusattuja auttaa! Tämä on todellisuutta realismia!

ilman että sinun on kuviteltava, että jatkat elämääsi kuoleman jälkeen?

• ateisti#?
        pää pinnalla kirjoitti:

Väitteesi tueksi sinulla on varmasti esittää potilaskertomukset, joissa kerrotaan mielenterveyshäiriöiden pääasialliseksi syyksi ateismi/jumalattomuus/"arvotyhjiö" jne.

Eikö? Niin arvelinkin.

• pää pinnalla kirjoitti:

...olen elänyt hyvän ystäväni rinnalla, hänen vaikean masennuksen aikana.
        Työssäni olen päivittäin mielenterveysongelmien keskellä, joten varmasti tiedän mitä masennus on.
        Voin muuten kertoa, että siinä ei usko/uskonto auttanut!!!!

• pää pinnalla
        Kössönöm kirjoitti:

minulla oli elämä hyvin kun tulin uskoon. Päällisin puolin materialistisesti kaikkea oli paljon, mutta jokin puuttui, enkä ihan oikeesti sitä älynnyt! Menin kerran kutsuttuna hengelliseen tilaisuuteen, se oli minulle uusi kokemus ja ihmettelin kaikkea. Lähdin kokoukseta pois, vaikka minulta tultiin kohteliaasti kysymään olenko uskossa, mutisin jotain että mulla on nyt kiire jo kotiin, eikä mulla ole aikaa nyt enempään. Mutta muistan vieläkin sanoneeni miehelleni näin, kun hän kysyi missä olin ollut koko illan?
        `Minä oli jossain kokouksessa ja minä tiedän, että niillä on jotain sellaista, mitä minulta puuttu, ja teen elämäni munauksen, jos en mene sinne heti huomenna! Minä meni ja lopun arvannetkin.

En silloin tiennyt kadotuksesta, mutta nyt tiedän. Uskoon tulin enkä älynnyt että pelastuin kadotukseta, nyt olen oppinut ymmärtämään itseäni, että jokin minussa (se Jumalan henkäys) joka oli irti Jumalan elämästä kaipasi Isän syliin!

Se on vaan niin, että MINUN onneni on olla Herraa lähellä!

• ...
        pää pinnalla kirjoitti:

minulla oli elämä hyvin kun tulin uskoon. Päällisin puolin materialistisesti kaikkea oli paljon, mutta jokin puuttui, enkä ihan oikeesti sitä älynnyt! Menin kerran kutsuttuna hengelliseen tilaisuuteen, se oli minulle uusi kokemus ja ihmettelin kaikkea. Lähdin kokoukseta pois, vaikka minulta tultiin kohteliaasti kysymään olenko uskossa, mutisin jotain että mulla on nyt kiire jo kotiin, eikä mulla ole aikaa nyt enempään. Mutta muistan vieläkin sanoneeni miehelleni näin, kun hän kysyi missä olin ollut koko illan?
        `Minä oli jossain kokouksessa ja minä tiedän, että niillä on jotain sellaista, mitä minulta puuttu, ja teen elämäni munauksen, jos en mene sinne heti huomenna! Minä meni ja lopun arvannetkin.

En silloin tiennyt kadotuksesta, mutta nyt tiedän. Uskoon tulin enkä älynnyt että pelastuin kadotukseta, nyt olen oppinut ymmärtämään itseäni, että jokin minussa (se Jumalan henkäys) joka oli irti Jumalan elämästä kaipasi Isän syliin!

"Se on vaan niin, että MINUN onneni on olla Herraa lähellä! "

Vaihdoit materialismin egoismiin.
        hyvä sinä!

• pää pinnalla
        ... kirjoitti:

"Se on vaan niin, että MINUN onneni on olla Herraa lähellä! "

Vaihdoit materialismin egoismiin.
        hyvä sinä!

jonka nimeä ei voitane tällä palstalla haukkuja saamatta kertoa, että kirjan päähenkilö suorastaan kehoittaa egoismiin tässä asiassa.
        Kun joku kyseli kerran kyseisen kirjan päähenkilöltä, että mitenkäs noiden sitten käy, kyseisen kirjan päähenkilö vain vastasi, että mitä se sinuun koskee seuraa sinä minua!

Ateisiti jatkavat materialisteina hamaan loppuunsa asti. Vaihtelu virkistäis!

Mietityttää, että kun ihmiset ovat egoisteja /paitsi tietenkin ateistit/ olisivat sitten tässäkin asiassa sitä ja kunnolla, niin riemunkiljahduksia kuuluisi uskonsaralta!

• pää pinnalla
        Tarkastaja.X kirjoitti:

Työssäni olen päivittäin mielenterveysongelmien keskellä, joten varmasti tiedän mitä masennus on.

uskokaan ei auttanut!? Huh, huh, nyt on sekin todistettu!

• Kössönöm
        pää pinnalla kirjoitti:

ettet ollut muka ennen sitä kokousta kuullut että kristinuskon perusjuttu on helvettiin joutumisen pelko? Älä valehtele.

• pää pinnalla
        Kössönöm kirjoitti:

ettet ollut muka ennen sitä kokousta kuullut että kristinuskon perusjuttu on helvettiin joutumisen pelko? Älä valehtele.

olemassa helvetti! Minä en ollut kotona koskaan kuullut sellaisesta kerrottavan. Minulla ei ollut helvetinpelkoa, koska minulla ei sitä ollut!!!!! Usko jo! Mutta kuten sinulle kerroin, minilta puuttui jotakin, jota näin niillä muilla kokouksessa olevilla olevan! Ja halusin sen!!!!!
        Olen kai niin ahne!

Äitini on täytynyt olla viisas nainen, ja niin se olikin! Samoin oli isäni viisas mies! Ei käyttänyt koko sanaa koskaan!

jonka nimeä ei voitane tällä palstalla haukkuja saamatta kertoa, että kirjan päähenkilö suorastaan kehoittaa egoismiin tässä asiassa.
        Kun joku kyseli kerran kyseisen kirjan päähenkilöltä, että mitenkäs noiden sitten käy, kyseisen kirjan päähenkilö vain vastasi, että mitä se sinuun koskee seuraa sinä minua!

Ateisiti jatkavat materialisteina hamaan loppuunsa asti. Vaihtelu virkistäis!

Mietityttää, että kun ihmiset ovat egoisteja /paitsi tietenkin ateistit/ olisivat sitten tässäkin asiassa sitä ja kunnolla, niin riemunkiljahduksia kuuluisi uskonsaralta!

"Ateisiti jatkavat materialisteina hamaan loppuunsa asti."
        Mä olen tätä teiltä kyselly jo ties kuinka monta kertaa,MITÄ VITTUA SÄ TOLLA MEINAAT?
        Mitä materialisteja?selitä ny kun kerran tiedät millaisia minä ja mun kaverit oikeen ollaan.
        Mä olen 42 v enkä mä tajua sua sittenkään.

• Kössönöm
        pää pinnalla kirjoitti:

olemassa helvetti! Minä en ollut kotona koskaan kuullut sellaisesta kerrottavan. Minulla ei ollut helvetinpelkoa, koska minulla ei sitä ollut!!!!! Usko jo! Mutta kuten sinulle kerroin, minilta puuttui jotakin, jota näin niillä muilla kokouksessa olevilla olevan! Ja halusin sen!!!!!
        Olen kai niin ahne!

Äitini on täytynyt olla viisas nainen, ja niin se olikin! Samoin oli isäni viisas mies! Ei käyttänyt koko sanaa koskaan!

ollut koulussa uskonnonopetuksessa. Niinkö? Asuit isäsi ja äitisi kanssa, eikä sinulla ollut mitään kosketusta muihin ihmisiin? Menit jopa naimisiin, ennen kuin olit kuullut sanaa helvetti???

Olen kai niin ahne!

Et koulussa sitten käyny. Perusasiat opetettiin ainakin mulle jo peruskoulussa.
        Sä olet eläny kovemmassa uskontotyhjiössä kuin meistä kukaan.
        Toinen mahdollisuus on, että sä et kertakaikkiaan pysty kirjoittaan totta.

Mistä sä sen voit tietää.Tunnetko juuri tuon tapauksen?

• Thronos
        pää pinnalla kirjoitti:

"Kuinka ateisti voisi auttaa?! Mahdottomuus se on, kerrotko alaspainuneelle/alaspainetulle ihmiselle, että katso aurinkoon ja yritä kuvitella itsesi tanssimassa auringonmolekyylien kanssa muutama miljardi vuosi sitten!? Vaikeasti kannettava taakka se on, mutta näin minulle kertoi eräs ateisti tällä sivustolla!"

Onko sinusta vaikeasti kannettava taakka ajatella, että olet samaa materiaalia kuin tähtisumut ja pyrstötähdet? Onko sinulle vaikeasti kannettava taakka ajatus siitä, että miljardien galaksien mittakaavassa sinun suuretkin murheesi ovat mitättömän pieniä ja ohikiitäviä kuin tähdenlento öisellä taivaalla? Mikään oma murheeni ei ole ollut niin suuri ettei öisen tähtitaivaan katselu olisi sitä pienentänyt ja lievittänyt, ja yhteenkuuluvuuden tunne tämän kauniin maapallomme uskomattoman monimuotoisia asukkaita - niin ihmisiä kuin eläimiäkin - kohtaan lämmittää sydäntäni ja saa minut katsomaan pienintäkin hyönteistä ja hämähäkkiä ihmetellen ja ihaillen.

Todellisuudessa on kylliksi, en tarvitse mielikuvitushahmoja itseäni lohduttamaan; saati että jonkun kidutetun ja pahoinpidellyn ihmisen katselu voisi oloani milloinkaan parantaa.

• mihis olet menossa?
        Kössönöm kirjoitti:

Ihmisen tietoisuus on sielussa kun ihminen kuolee, ja sielu irtaantuu ruumiista. Ja sitten se aloittaa matkansa... mihin?

• minulla on näin
        Tarkastaja.X kirjoitti:

Minun rinnallani ei ollut kunnolla ketään, rukoilin kerran Jeesukselle, mutta tulin uskoon vasta muutamia vuosia sen rukoukseni jälkeen, Minäkin tiedän mitä masennus on, ja siihen uskoni on todellakin auttanut!

• ....
        mihis olet menossa? kirjoitti:

Ihmisen tietoisuus on sielussa kun ihminen kuolee, ja sielu irtaantuu ruumiista. Ja sitten se aloittaa matkansa... mihin?

kun kuolet, niin lakkaat totaalisesti olemasta.

• että tälleensä nyt
        Thronos kirjoitti:

"Kuinka ateisti voisi auttaa?! Mahdottomuus se on, kerrotko alaspainuneelle/alaspainetulle ihmiselle, että katso aurinkoon ja yritä kuvitella itsesi tanssimassa auringonmolekyylien kanssa muutama miljardi vuosi sitten!? Vaikeasti kannettava taakka se on, mutta näin minulle kertoi eräs ateisti tällä sivustolla!"

Onko sinusta vaikeasti kannettava taakka ajatella, että olet samaa materiaalia kuin tähtisumut ja pyrstötähdet? Onko sinulle vaikeasti kannettava taakka ajatus siitä, että miljardien galaksien mittakaavassa sinun suuretkin murheesi ovat mitättömän pieniä ja ohikiitäviä kuin tähdenlento öisellä taivaalla? Mikään oma murheeni ei ole ollut niin suuri ettei öisen tähtitaivaan katselu olisi sitä pienentänyt ja lievittänyt, ja yhteenkuuluvuuden tunne tämän kauniin maapallomme uskomattoman monimuotoisia asukkaita - niin ihmisiä kuin eläimiäkin - kohtaan lämmittää sydäntäni ja saa minut katsomaan pienintäkin hyönteistä ja hämähäkkiä ihmetellen ja ihaillen.

Todellisuudessa on kylliksi, en tarvitse mielikuvitushahmoja itseäni lohduttamaan; saati että jonkun kidutetun ja pahoinpidellyn ihmisen katselu voisi oloani milloinkaan parantaa.

Vuosia sitten ajattelin näin: Täytyy olla muutakin kuin vain tämä mikä näkyy, täytyy olla sielu, ja jossakin täytyy olla Jumala...! Minulle ei riitänyt vain oleminen päivästä toiseen, koska jotenkin tiesin että on olemassa muutakin, kuin mitä näillä ihmisen rajallisilla aisteillakaan voi havaita. Kiinnostuin myös tulkitsemaan unia. Nyt olen uskossa, ja matka jatkuu...!

Ystäväni haki apua ja tukea kaikkialta. Hän haki sitä myös uskosta. Hän kävi vielä eri seurakunnissa....ja ahdistui entisestään....
        Ei sitä apua sieltä saa, tuli vain selväksi miten sairaita ihmisiä pyöritellään siellä kun pelinappuloita.
        Kuten sanottu...sinä et ollut paikalla auttamassa...sinä et valvonut öitä ystäväni vierellä....sinä et ollut huolesta raskainmielin, sinä et tiedä! Älä yleistä, sinä et edes tunne minua!

• hfnshfjnj
        .... kirjoitti:

kun kuolet, niin lakkaat totaalisesti olemasta.

Älä valehtele..Sielu on vääjäämätön osa ihmistä,siitä ei elävä erkkikään pääse mihinkään.

• Thronos
        että tälleensä nyt kirjoitti:

Vuosia sitten ajattelin näin: Täytyy olla muutakin kuin vain tämä mikä näkyy, täytyy olla sielu, ja jossakin täytyy olla Jumala...! Minulle ei riitänyt vain oleminen päivästä toiseen, koska jotenkin tiesin että on olemassa muutakin, kuin mitä näillä ihmisen rajallisilla aisteillakaan voi havaita. Kiinnostuin myös tulkitsemaan unia. Nyt olen uskossa, ja matka jatkuu...!

"Vuosia sitten ajattelin näin: Täytyy olla muutakin kuin vain tämä mikä näkyy, täytyy olla sielu, ja jossakin täytyy olla Jumala...! Minulle ei riitänyt vain oleminen päivästä toiseen, koska jotenkin tiesin että on olemassa muutakin, kuin mitä näillä ihmisen rajallisilla aisteillakaan voi havaita. Kiinnostuin myös tulkitsemaan unia. Nyt olen uskossa, ja matka jatkuu...!"

Sinähän olet sitten kuin Jumala itsekin: Sinä sanot että täytyy olla muutakin, ja muuta on. Sanot että täytyy olla sielu, ja sielu on. Sanot että täytyy olla Jumala, ja kappas vain, Jumalakin tupsahtaa käskystä paikalle.

Sinulle ei siis riitä se mitä on oikeasti olemassa, joten keksit todellisuuden joka miellyttää sinua enemmän. Mikäs siinä, jos se sinulle sopii.

Minäkin pidän lähes varmana että on paljon muuta kuin mitä rajallisilla aisteillamme havaitsemme - esimerkiksi radioaallot. Mutta kateellista ja mustasukkaista Jumalaa joka on luonut koko maailmankaikkeuden mutta on silti erityisen kiinnostunut maapallon tietyn osan ihmisten viitantupsuista ja sukupuolielinten leikkelystä minä en mitenkään pysty pitämään kovin todennäköisenä.

• Kössönöm
        että tälleensä nyt kirjoitti:

Koska HALUAT, että on muutakin, kuin vain yksi elämä, niin siinä sinulle syy ruveta uskovaiseksi.

Yksi kysymys: miksi sinä siihen mitään jo olemassaolevaa uskontoa tarvitset? Etkö voi vaan päättää, että minä en kuole koskaan, koska en halua ja that`s it.

• Akkad
        hfnshfjnj kirjoitti:

Älä valehtele..Sielu on vääjäämätön osa ihmistä,siitä ei elävä erkkikään pääse mihinkään.

on vain aivojen sähkökemialliset toiminnot jotka lakkaavat kuoltuasi.

• johon tuskin kukaan itseään fiksuna pitävä tarttuu. mutta asiaan, ikävää että näin on. näitä syitä täytyisi pohtia tosissaan, yksi syy voisi olla töissä loppuunpalaminen, ne joilla töitä on jotuu tekemään kuin hullu, toinen syy voisi joissain tapauksissa olla jatkuva kiire ja pätemisen tarve.

• "Eli näin sitä mennään kohti ateistista paratiisia Suomessakin..."
      vain uskis voi olla näin ilkeä, ahdasmielinen ja putkikatseinen.

• pää pinnalla

elämään lähellä Luojaansa. Ihminen sairastuu niinkuin nyt on käymässä. Jeesus kutsuu:` Tulkaa minun tyköni kaikki työtätekevät ja raskautetut, niin minä annan teille levon.´ Levosta käsin jaksaa puurtaa töissä ja elämä onkin kivaa! Siis levosta käsin.....

• pöh.

Syytetään ateisteja masennuksesta ja lähetään sitten ulos huutelemaan pikkulapsille siitä miten jeesus kuoli ristillä heidän takia ja miten likaisia syntisiä he ovat!

• pää pinnalla
        pöh. kirjoitti:

Syytetään ateisteja masennuksesta ja lähetään sitten ulos huutelemaan pikkulapsille siitä miten jeesus kuoli ristillä heidän takia ja miten likaisia syntisiä he ovat!

ihmisten puolesta suuren työn, johon emme itse olisi koskaan kyenneet! Mitä vielä vaikerrat?!
        Oletko fariseus, kun uskot omaan hyvyyteesi!?

• DingDong
        pää pinnalla kirjoitti:

elämään lähellä Luojaansa. Ihminen sairastuu niinkuin nyt on käymässä. Jeesus kutsuu:` Tulkaa minun tyköni kaikki työtätekevät ja raskautetut, niin minä annan teille levon.´ Levosta käsin jaksaa puurtaa töissä ja elämä onkin kivaa! Siis levosta käsin.....

Levossa on hyvä olla.

• oekxz
        pää pinnalla kirjoitti:

ihmisten puolesta suuren työn, johon emme itse olisi koskaan kyenneet! Mitä vielä vaikerrat?!

...ja on vielä ylpeä siitä.

• ^^
        pää pinnalla kirjoitti:

sait sitten tuohonkin viestiin ujutettua yhden raamatunlauseen. mutta kyllä kyllä nukkua pitää välillä :D

• ...
        pää pinnalla kirjoitti:

Fariseus, Hi hii...

• Uskovan
        pöh. kirjoitti:

ei tule saarnata noin,ei lapsille,eikä aikuisille,miten likaisia syntisiä ovat!

Kertoa kuuluu Jeesuksen sovitustyöstä ristillä:Jumala rakasti maailmaa,
        ja antoi ainokaisen poikansa,ettei yksikään,joka Häneen uskoo,hukkuisi,
        vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        Rakkaus on siinä-ei siinä,että me rakastimme Jumalaa-vaan siinä,että Hän
        rakasti meitä!

• pää pinnalla
        ... kirjoitti:

Fariseus, Hi hii...

tuntuuko tutumalle!?

20 vuotta sitten ei edes tiedetty sellaista asiaa, että masennuksesta pääsee sairas lomille, niin laajasti kuin nykyjään.
        Tilasto ei kerro aina ihan koko totuutta.

Mitä hyvää on siinä, että ihmisiä peloitellaan kärsimyksillä?

tuntuuko tutumalle!?

Sulla varmaan tuntuu,sun viestis vois pistää sanakirjaan selitykseksi tekopyhyydestä.

• vähän enemmän
        pää pinnalla kirjoitti:

Se lepo tarkoittaa lepoa myös sielulle, ja henkiselle minälle, ei pelkälle ruumiille. Henkisesti levännyt jaksaa tehdä paremmin töitä kuin stressaantunut ja henkisesti väsynyt.

• eivät he huutele
        pöh. kirjoitti:

Taitaa sellainen huutelija löytyä vain sinun omasta mielikuvitusmaailmastasi...!

• ^^
        vähän enemmän kirjoitti:

Se lepo tarkoittaa lepoa myös sielulle, ja henkiselle minälle, ei pelkälle ruumiille. Henkisesti levännyt jaksaa tehdä paremmin töitä kuin stressaantunut ja henkisesti väsynyt.

Ihanko tosi? V**** ku te hihhulit otatte kaiken niin kirjaimellisesti. Eikä koskaa huumoria... Tylsää sakkia.

• Kuka huutaa???
        eivät he huutele kirjoitti:

Taitaa sellainen huutelija löytyä vain sinun omasta mielikuvitusmaailmastasi...!

Sinä näemmä huudat!

• ...
        Kuka huutaa??? kirjoitti:

Sinä näemmä huudat!

Kun oli tapaus missä uskovaiset saarnasi pikkulapsille jumalasta lastentarhan parkkipaikalla ja itketti pikkulapsia?

Oli asia myöski lehdissä mutta haku ei näytä löytävän.

• jk
        ... kirjoitti:

Kun oli tapaus missä uskovaiset saarnasi pikkulapsille jumalasta lastentarhan parkkipaikalla ja itketti pikkulapsia?

Oli asia myöski lehdissä mutta haku ei näytä löytävän.

"Uskon tyrkyttäjät itkettivät lapsia koulun parkkipaikalla
        07.03.2009 12:05

Jorma Rinne

Uskonnollisen materiaalin jakaminen Pallastunturintien koulun pysäköintipaikalla on herättänyt hämmennystä koulun oppilaissa ja heidän vanhemmissaan.

Viisi aikuista jakoi 7–13-vuotiaille lapsille Johanneksen evankeliumia ja muuta uskonnollista materiaalia keskiviikkona iltapäivällä. Uskon sanomaa tyrkytettiin niin vaativaan tapaan, että osa lapsista alkoi itkeä.

–Kun lapset yrittivät väistää, jakajat tarttuivat hihaan ja tyrkyttivät esitteitä. Muutamalta pieneltä pääsi itku, kertoo paikalle sattunut Westerkullan kartanon pehtoori Jussi Hoffström.

–Lapset olivat hädissään, kertoo huolestunut Satu Nieminen, joka haki lapsia koulusta. Hän ilmoitti asiasta koulun vararehtorille ja poliisille.

Pallastunturintien koulun rehtori Tapio Lahtero kuuli asiasta ensimmäisen kerran torstaina. Hänen mielestään tapahtunut kuulostaa pahalta.

–Jos tällaista sattuu koulualueen sisäpuolella, siihen puututaan. Oppilaita ei saisi kuormittaa koulumatkalla, Lahtero sanoo.

Armonvirta ry:n puheenjohtaja Asko Toivola oli keskiviikkona paikalla jakamassa Johanneksen evankeliumia ja muuta materiaalia.

–Täällä on uskonnonvapaus. Meillä on oikeus julistaa ja tullaan jatkossakin julistamaan ilon ja rakkauden sanomaa kristityssä maassa. Onko se väärin, kysyy Toivola.

–Jeesus toi rakkauden maailmaan. Meidän on kerrottava ihmisille totuus. Tässä maailmassa on paljon pahaa, toteaa Toivola.

Yhteiskristillinen Myllykummun työkeskus on lähettänyt tilauksesta Miten pääsen taivaaseen -lehtistä Armonvirta ry:lle.

–Ohjeita ei ole noudatettu. On väärin ja tuomittavaa lähestyä lapsia tällä tavoin, sanoo Myllykummun työkeskuksen sihteeri Juhani Glade.

Glade vastaa painotuotteiden levittämisestä. Hänen mukaansa sääntöihin kuuluu, että lehtisen takana näkyvät jakajan leima ja osoite, mitkä nyt puuttuivat.

Koulun parkkipaikalla jaetussa materiaalissa oli myös "henkivakuutus", joka on "etukäteen maksettu eikä sitä voida mitätöidä"."

http://www.vantaansanomat.fi/Uutiset/Paivan-Puheenaihe/Uskon-tyrkyttajat-itkettivat-lapsia-koulun-parkkipaikalla

Tämä kommentti saa karvat pystyyn: "–Täällä on uskonnonvapaus. Meillä on oikeus julistaa ja tullaan jatkossakin julistamaan ilon ja rakkauden sanomaa kristityssä maassa. Onko se väärin, kysyy Toivola.

• ateisti#?
        jk kirjoitti:

Jorma Rinne

Uskonnollisen materiaalin jakaminen Pallastunturintien koulun pysäköintipaikalla on herättänyt hämmennystä koulun oppilaissa ja heidän vanhemmissaan.

Viisi aikuista jakoi 7–13-vuotiaille lapsille Johanneksen evankeliumia ja muuta uskonnollista materiaalia keskiviikkona iltapäivällä. Uskon sanomaa tyrkytettiin niin vaativaan tapaan, että osa lapsista alkoi itkeä.

–Kun lapset yrittivät väistää, jakajat tarttuivat hihaan ja tyrkyttivät esitteitä. Muutamalta pieneltä pääsi itku, kertoo paikalle sattunut Westerkullan kartanon pehtoori Jussi Hoffström.

–Lapset olivat hädissään, kertoo huolestunut Satu Nieminen, joka haki lapsia koulusta. Hän ilmoitti asiasta koulun vararehtorille ja poliisille.

Pallastunturintien koulun rehtori Tapio Lahtero kuuli asiasta ensimmäisen kerran torstaina. Hänen mielestään tapahtunut kuulostaa pahalta.

–Jos tällaista sattuu koulualueen sisäpuolella, siihen puututaan. Oppilaita ei saisi kuormittaa koulumatkalla, Lahtero sanoo.

Armonvirta ry:n puheenjohtaja Asko Toivola oli keskiviikkona paikalla jakamassa Johanneksen evankeliumia ja muuta materiaalia.

–Täällä on uskonnonvapaus. Meillä on oikeus julistaa ja tullaan jatkossakin julistamaan ilon ja rakkauden sanomaa kristityssä maassa. Onko se väärin, kysyy Toivola.

–Jeesus toi rakkauden maailmaan. Meidän on kerrottava ihmisille totuus. Tässä maailmassa on paljon pahaa, toteaa Toivola.

Yhteiskristillinen Myllykummun työkeskus on lähettänyt tilauksesta Miten pääsen taivaaseen -lehtistä Armonvirta ry:lle.

–Ohjeita ei ole noudatettu. On väärin ja tuomittavaa lähestyä lapsia tällä tavoin, sanoo Myllykummun työkeskuksen sihteeri Juhani Glade.

Glade vastaa painotuotteiden levittämisestä. Hänen mukaansa sääntöihin kuuluu, että lehtisen takana näkyvät jakajan leima ja osoite, mitkä nyt puuttuivat.

Koulun parkkipaikalla jaetussa materiaalissa oli myös "henkivakuutus", joka on "etukäteen maksettu eikä sitä voida mitätöidä"."

http://www.vantaansanomat.fi/Uutiset/Paivan-Puheenaihe/Uskon-tyrkyttajat-itkettivat-lapsia-koulun-parkkipaikalla

Tämä kommentti saa karvat pystyyn: "–Täällä on uskonnonvapaus. Meillä on oikeus julistaa ja tullaan jatkossakin julistamaan ilon ja rakkauden sanomaa kristityssä maassa. Onko se väärin, kysyy Toivola.

Varsinainen "ilon ja rakkauden" sanoma... Huhhuh...

• jk
        ateisti#? kirjoitti:

Varsinainen "ilon ja rakkauden" sanoma... Huhhuh...

miten kummallista on, että noille samoille lapsille varmaan opetetaan ihan lain mukaan uskontoa koulussa, mutta tuo herättää kiukkua. No, herättää se kiukkua minussakin, mutta samaa paskaa ne siellä uskonnontunneilla kuulevat.

• No minä en ole
        jk kirjoitti:

Jorma Rinne

kyseistä uutista huomannut,mutta myönnän,
        ettei tuollatavalla kenenkään uskovan kuulu
        kertoa kenellekään pelastuksesta!

Uskovienkin joukossa on erilaisia yksilöitä
        ja seurakuntia..vastuu on jokaisella itsellä,
        niin,ettei tuota pidä yleistää taaskaan kaikkia
        koskevaksi.

• jk
        No minä en ole kirjoitti:

kyseistä uutista huomannut,mutta myönnän,
        ettei tuollatavalla kenenkään uskovan kuulu
        kertoa kenellekään pelastuksesta!

Uskovienkin joukossa on erilaisia yksilöitä
        ja seurakuntia..vastuu on jokaisella itsellä,
        niin,ettei tuota pidä yleistää taaskaan kaikkia
        koskevaksi.

vaan kerrottiin tapahtuneesta.

• >> Eli näin sitä mennään kohti ateistista paratiisia Suomessakin...

Vai saisiko tuon jotenkin kristinuskon syyksi?

• Uskovana

olen samaa mieltä nimim.Whitewashin kanssa-taloustilanne..työttömyys,ja jos senlisäksi on vielä sairautta ja
        muita murheita ja ongelmia..kyllä niitä syitä on riittävästi masentumiseen.
        Uskovina elämme täällä ihmisinä,niinkuin muutkin,niin ettemme ole sillätavalla ulkopuolisia ja masennusta
        on uskovienkin keskuudessa.
        Ero on vain siinä,että olemme Jumalan huolenpidossa ja Hän auttaa meitä ja vie niiden läpi..
        hengellisestä elämästä on mahdoton kertoa muutamalla sanalla..siksi en enempää selvitä.

• kaikkinikitkijovarat

myönnän että minua masentaa ja en oikeasti jaksaisi tehdä mitään, mutta miksi? Olen todennut että se johtuu maailman vallitsevista uskonnoista ja kreationismi teoriasta. Voiko maailmassa oikeasti olla niin paljon Hulluja, jotka eivät osaa ajatella omilla aivoillaan ja vihaavat kaikkia jotka ei vät ole yhtä hulluja kuin he? Hoitoa en uskalla hakea koska siellä on mahdollisesti yksi näistä hulluista vastassa, hyvä että oven uskallan avata ja kouluun lähteä :( Kotianikin he yrittävät tunkeutua ja kaiken mailman lappusia tarjota. Mietin, että miksi nämä selvästi keskivertoihmistä tyhmemmät ja harhaisemmat yksilöt tuputtavat sitä paksua paskaansa kaikkialla? :'(

• mitäs lappuisista

Yläaste ensin loppuun, ja sen jälkeen vasta tulee muut tärkeät asiat...!

• kaikkinikitkijovarat
        mitäs lappuisista kirjoitti:

Yläaste ensin loppuun, ja sen jälkeen vasta tulee muut tärkeät asiat...!

oisikin vielä yläaste menossa nii kaikki on hyvin, sillo ei paljoo mieltä painanu asiat ja olin vielä siinä uskossa ettei maailmassa enää montaa hullua ole jäljellä mutta väärässä olin! :(

• kasvattaja!!!

Mielenkiintoinen aloitus, vaikka olisinkin tehnyt sen hivenen hillitymmin.

Mielenterveysongelmien ja uskonnon vaikutuksen vähentymisessä yksilön elämässä on selvä korrelaatio, jota mikään ei muuksi muuta. Tartuit samaan ongelmaan, toisesta näkökulmasta tosin. Uskontoja on usein ateistien parissa syytetty mielenvikaisuutta aiheuttavina, jopa kriminalisointia ovat ateistit esittäneet ymmärtämättä, miten terapeuttista sanomaa kristinuskokin välittää. Tämän voi tunnistaa moni psykiatristen sairauksien parissakin työskentelevä. Tätä taustaa vasten ymmärrän hyvin aloituksen kärkkään ilmaisun.

Sitä mukaa kun ihmiset eroavat kirkosta lisääntyvät todella mielenterveysongelmat, kuten ap. kirjoittaja toteaa. Yksi syy on siinä, että ihmiselta puuttuu tai hän kieltää kulttuuritaustansa, toinen syy on se, että ihmiseltä puuttuu sosiaalinen yhteisöllisyys, kun ihminenn päättää muuttaa katsomuksensa sellaiseksi, joka poikkeaa valtavirran kulttuurista. Ihminen ei kerta kaikkiaan löydä omaa verkostoaan ja yhteisöään, koska ateismi ei sellaista tarjoa, ikävä kyllä. Mielisairaalat ovat täynnä "oman tien kulkijoita", joilta on puuttunut yhteisön vuorovaikutus ja kulttuurinsa turva. Ihmisen suurin voimavara on juuri yhteisöllisyys, samaa kuin monen eläimenkin kohdalla on todettu tapahtuvan. Laumastaan eronnut yksilö on haavoittuvainen ja usein sairastuu ja kuolee. Tämän pitäisi ainakin ateistien ymmärtää, kun itse väittävät ihmisen olevan eläin eläinten joukossa. Nämä samat lainalaisuudet vaikuttavat ihmisenkin elämässä. Ihmiskunnan voima ja vahvuus on yhtenäinen kulttuuri ja siinä osana on myös uskonto ja uskomukset. Ilman niitä ihminen on todella yksinäinen ja voimaton, vailla yhteisön antamaa tukea ja turvaa. Mielenterveysongelmat ovat yksi viesti ihmisten yksilöllisyyden väärästä korostamisesta.

Ateismi ei tietenkään ole syyllinen tähän, vaan ateistit, jotka haluavat omassa propagandasodassaan irrottaa ihmiset omasta perinteestään, kulttuuristaan ja uskonnostaan tarjoamatta tilalle yhtikäs mitään ja tajuamatta, mitä tämä arvotyhjiö ja eristyneisyys merkitsee ihmiselle. Se todella aiheuttaa mielenterveysongelmia, mihin ap.kirjoittaja jo viittasikin.

• Kasvattaja!!! tuossa jo speesaa aloittajaa arvellen, että korrellaatio mielenterveysongelmien lisääntymisen ja uskovaisuuden vähenemisen välillä on selvä.

Olisihan se kiva ajatella, että mielenterveysongelmien summa on yhteiskunnassa vakio ja jos vaikkapa Suomessa 10 000 ihmistä jättää kristinuskon niin 50 000 tuhatta muuta ihmistä saa toisenlaisia psyykkisiä oireita.

Mutta oikeasti en usko nuin kivaan selitykseen. Ennen kuin toisin todistetaan, niin olen aivan vakuuttuunut että suurin osa näistä uusista stressinuorista on sen verran kiihkouskovaisia, että kuuluvat jopa johonkin seurakuntaan.

Oikeita syitä stressaantumiseen vois varmaan hakea niistä aikamme tympeystekijöistä, jotka eivät liity uskonnollisuuteen tai uskonnottomuuteen. Ongelmalla voisi olla vaikka jotain tekemistä työelämä pakkotahtisuuden ja yleisen tulevaisuuden epävarmuuden kanssa.

• zetyyyäx

Nykyajan työelämän ongelmat ja epävarmuus ovat pikku pähkinöitä verrattuna siihen, mitä vaikkapa 1940-luvulla suomalaiset joutuivat kokemaan. Kuitenkin 40-luvulla oltiin henkisesti terveempiä, koska kristinusko tarjosi lujan arvopohjan ja turvallisen yhteisön. Ja ennen kaikkea jonkin tarkoituksen nuortenkin elämälle.

Nykyajan arvotyhjiössä olevat nuoret musertuisivat päivässä sen taakan alle, jonka nuoret joutuivat kohtaamaan esim. vuonna 1939. Jos näin hyvinä aikoina voidaan näin pahoin, niin miten sitten, kun tulee todella huonot ajat?

Paniikkihäiriönkin taustatekijöihin kuuluu kauhu elämän tarkoituksettomuuden edessä. Eipä todellakaan ihme, että paniikkihäiriö on nopeimmin yleistyviä sairauksia länsimaissa...

• 01004100401
        zetyyyäx kirjoitti:

Nykyajan työelämän ongelmat ja epävarmuus ovat pikku pähkinöitä verrattuna siihen, mitä vaikkapa 1940-luvulla suomalaiset joutuivat kokemaan. Kuitenkin 40-luvulla oltiin henkisesti terveempiä, koska kristinusko tarjosi lujan arvopohjan ja turvallisen yhteisön. Ja ennen kaikkea jonkin tarkoituksen nuortenkin elämälle.

Nykyajan arvotyhjiössä olevat nuoret musertuisivat päivässä sen taakan alle, jonka nuoret joutuivat kohtaamaan esim. vuonna 1939. Jos näin hyvinä aikoina voidaan näin pahoin, niin miten sitten, kun tulee todella huonot ajat?

Paniikkihäiriönkin taustatekijöihin kuuluu kauhu elämän tarkoituksettomuuden edessä. Eipä todellakaan ihme, että paniikkihäiriö on nopeimmin yleistyviä sairauksia länsimaissa...

"Kuitenkin 40-luvulla oltiin henkisesti terveempiä, koska kristinusko tarjosi lujan arvopohjan ja turvallisen yhteisön. Ja ennen kaikkea jonkin tarkoituksen nuortenkin elämälle."

Silloin ihmiset kohtasivat toisiaan enemmän ja tekivät asioita yhdessa enemmän. Yksinäisyys on yksi aika suuri syy amsennukseen.

Kristinuskon arvopohja on yksi surkeimpia mitä ihminen on keksinyt. Kristityt yhteisöt ovat "turvallisia" omalle yhteisölle, mutta jos olet ulkopuolella olet "hylkiö" ja "paha ihminen".

"Paniikkihäiriönkin taustatekijöihin kuuluu kauhu elämän tarkoituksettomuuden edessä. Eipä todellakaan ihme, että paniikkihäiriö on nopeimmin yleistyviä sairauksia länsimaissa..."

Uskonnottomuus ei johda elämän tarkoituksemuuteen jokin muu johtaa. Miten se voisi, sehän vapauttaa ihmisen. Ei tarvitse pelätä olematonta ja voi elää vapaana.

Mikä on edes elämän tarkoitus? Sadistisen massamurhaajan seuraaminen? Keksikää parempaa.

Taas kerran ateismia syytetään turhaan ja ratkaisevia toimai ei keksitä.

Atestina keksin ainakin yhden ratkaisun ehdotuksen (asia johon uskovat ei nähtävästi pysty). Enemmän rahaa mielenterveyden hoitoon ja pakotetaan ihmiset toimimaan ja ystävystymään keskenään.

• naamanaattori
        zetyyyäx kirjoitti:

40 luvulla vielä sodittiin ja ihmisillä oli selkeä päämäärä mitä kohti pyrkiä, suomen itsenäisyyden säilyttäminen, sodan jälkeen päämääränä oli sotakorvausten maksu, nykyään ei selvää päämäärää enää ole...

ja jos ateismin lisääntyminen lisää ihmisten ahdistuneisuutta niin miksi näin? olisiko mahdollisesti vikana uskovaisten uskonto pakkopulla? Ateistit eivät saa elää nuoruuttaan rauhassa ja luoda omia käsityksiään mailmasta kun jo ala-asteella aloitetaan käännytys työ, kristityt vainoavat ateisteja ja kiroavat heitä

• Sethos
        01004100401 kirjoitti:

"Kuitenkin 40-luvulla oltiin henkisesti terveempiä, koska kristinusko tarjosi lujan arvopohjan ja turvallisen yhteisön. Ja ennen kaikkea jonkin tarkoituksen nuortenkin elämälle."

Silloin ihmiset kohtasivat toisiaan enemmän ja tekivät asioita yhdessa enemmän. Yksinäisyys on yksi aika suuri syy amsennukseen.

Kristinuskon arvopohja on yksi surkeimpia mitä ihminen on keksinyt. Kristityt yhteisöt ovat "turvallisia" omalle yhteisölle, mutta jos olet ulkopuolella olet "hylkiö" ja "paha ihminen".

"Paniikkihäiriönkin taustatekijöihin kuuluu kauhu elämän tarkoituksettomuuden edessä. Eipä todellakaan ihme, että paniikkihäiriö on nopeimmin yleistyviä sairauksia länsimaissa..."

Uskonnottomuus ei johda elämän tarkoituksemuuteen jokin muu johtaa. Miten se voisi, sehän vapauttaa ihmisen. Ei tarvitse pelätä olematonta ja voi elää vapaana.

Mikä on edes elämän tarkoitus? Sadistisen massamurhaajan seuraaminen? Keksikää parempaa.

Atestina keksin ainakin yhden ratkaisun ehdotuksen (asia johon uskovat ei nähtävästi pysty). Enemmän rahaa mielenterveyden hoitoon ja pakotetaan ihmiset toimimaan ja ystävystymään keskenään.

Missä mahtaa kristittyjen enemmistö luurata kun ongelmia ilmaantuu. Nuoriso voi huonosti vanhusten tilanne on mikä on. Hyvinvoinista uskovainen ottaa kiitoksen itselleen tai Jumalalleen,vasta kehuttiin kuinka huonosti sodassa olisi käynyt ilmanjumalaa. Ikäihmisten huonohoito tai yksinäisyys tuskin on uskonpuutetta,pikemminkin unohdettuja seurakuntalaisia.

• Ja mitähän tämä
        01004100401 kirjoitti:

kuviteltu vapaus on tuonut tullessaan-?

Vapauden,jossa ei tarvitse kunnioittaa ketään,eikä mitään.
        Ei tarvitse olla riippuvainen kenestäkään,eikä mistään..
        Listaa voisi jatkaa,mutta kysynkin:
        Miten luulet,että tälläiset ihmiset saadaan pakotettua mihinkään:
        "Pakotetaan ihmiset toimimaan ja ystävystymään keskenään"..???

• ateisti#?
        zetyyyäx kirjoitti:

Kuvitteletko sinä ihan tosissasi, ettei esimerkiksi sotien jälkeen ollut minkäänlaisia mielenterveysongelmia? Tai ennen sotia? En muista, onko rintamamiesten mahdollisista mielenterveyshäiriöistä tehty mitään erillistä tutkimusta, vai onko sitä vain sivuttu siviiliin sopeutumisen vaikeuksien yhteydessä, mutta olisi naiivia kuvitellakaan, että sellaiset kokemukset muka vahvistaisivat ihmistä. Vuoden 1918 tapahtumista on jo niin kauan, ettei voida mitään varmaa sanoa, mutta tuskinpa kaikki silloin tapahtunut olisi aiheuttanut pelkästään fyysisiä vammoja.

Nykyaikana hoitohenkilökuntaa on yhtä ihmistä kohden huomattavasti enemmän kuin esimerkiksi vielä 60 vuotta sitten, ja kynnys hakea lääkärin apua on huomattavasti matalampi - enää ei kärsitä hiljaisina siihen asti kunnes kannetaan hautausmaahan. Lisäksi nykyaikana ihmisen itsensäkin on (hoitohenkilökunnan ohella) helpompi tunnistaa mielenterveysongelmansa.

Ehkä kaikkein olennaisin asia on kuitenkin se, ettei psykiatrinen sairaus tarkoita enää pakkohoitoa Lapinlahdessa ja elinikäistä häpeää.

• 01010111
        Ja mitähän tämä kirjoitti:

kuviteltu vapaus on tuonut tullessaan-?

Vapauden,jossa ei tarvitse kunnioittaa ketään,eikä mitään.
        Ei tarvitse olla riippuvainen kenestäkään,eikä mistään..
        Listaa voisi jatkaa,mutta kysynkin:
        Miten luulet,että tälläiset ihmiset saadaan pakotettua mihinkään:
        "Pakotetaan ihmiset toimimaan ja ystävystymään keskenään"..???

"Vapauden,jossa ei tarvitse kunnioittaa ketään,eikä mitään."

Siihen ei ole oikeutusta, vaikka sitä voi tehdä.

"Miten luulet,että tälläiset ihmiset saadaan pakotettua mihinkään:"

Ei ihmistä voi pakottaa mihinkään, paitsi vanhemamt voi pakottaa lapsen tekemään jotain, kuten palvomaan hirviötä.

Pakotetaan ihmiset toimimaan ja ystävystymään keskenään"..???"

"Pakottaa" on siis jokin tapa saada ihmiset toimimaan toistensa kanssa.

• Kaikkea kanssa
        naamanaattori kirjoitti:

40 luvulla vielä sodittiin ja ihmisillä oli selkeä päämäärä mitä kohti pyrkiä, suomen itsenäisyyden säilyttäminen, sodan jälkeen päämääränä oli sotakorvausten maksu, nykyään ei selvää päämäärää enää ole...

ja jos ateismin lisääntyminen lisää ihmisten ahdistuneisuutta niin miksi näin? olisiko mahdollisesti vikana uskovaisten uskonto pakkopulla? Ateistit eivät saa elää nuoruuttaan rauhassa ja luoda omia käsityksiään mailmasta kun jo ala-asteella aloitetaan käännytys työ, kristityt vainoavat ateisteja ja kiroavat heitä

"Kristityt vainoavat ateisteja ja kiroavat heitä"..Oletko nyt ihan tosissasi kirjoittaessasi tuollaista-?!

• naamanaattori
        Kaikkea kanssa kirjoitti:

"Kristityt vainoavat ateisteja ja kiroavat heitä"..Oletko nyt ihan tosissasi kirjoittaessasi tuollaista-?!

katsateleppa vaikka tilannetta amerikassa, ja olenpa itsekkin joutunut muutamaan otteeseen kiihkomielisten kristittyjen pilkan kohteeksi

• Mr.K.A.T.

Liikunta poistaa masennusta. Tutkittu juttu.

Nykynuoret ei liiku vaan läskistyy sisällä. Tutkittu juttu. D-vitaamiinin puutettakin

Nykynuoria ei kiinnosta Jeesus vaikka tyrkytettäisiin. Nähty juttu.

Ruumiin liike ja D-vitamiitni poistaisi masennusta. Jeesus ei oikein taida tepsiä.

Galileo Galiein tyttären elämäkerrassa oli kuvaus miten luostarissa joku nunna teki itsemurhan.
      Eivät liiku eivätkä saa aurinkoa. Jeesuskin häviää semmoiselle masentavalle "voimalle".

• ei tyrkytys oikein

Jeesus sanoi, että ei ihminen elä pelkästä leivästä: Sitten Henki vei Jeesuksen autiomaahan Paholaisen kiusattavaksi. Kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, hänen vihdoin tuli nälkä. Silloin kiusaaja tuli hänen luokseen ja sanoi hänelle: Jos kerran olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi. Mutta Jeesus vastasi: On kirjoitettu: Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka lähtee Jumalan suusta.

• ^^
        ei tyrkytys oikein kirjoitti:

Jeesus sanoi, että ei ihminen elä pelkästä leivästä: Sitten Henki vei Jeesuksen autiomaahan Paholaisen kiusattavaksi. Kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, hänen vihdoin tuli nälkä. Silloin kiusaaja tuli hänen luokseen ja sanoi hänelle: Jos kerran olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi. Mutta Jeesus vastasi: On kirjoitettu: Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka lähtee Jumalan suusta.

Onko teillä uskiksilla koskaan mitään "omaa" sanottavaa? siis ihan itse omilla aivoilla ajateltua, kun näitä ainaisia raamatun lainauksia? Oli aihe mikä tahansa niin pian on jo joku raamatun lainaus tiskis.

• Minkäslainen
        ^^ kirjoitti:

Onko teillä uskiksilla koskaan mitään "omaa" sanottavaa? siis ihan itse omilla aivoilla ajateltua, kun näitä ainaisia raamatun lainauksia? Oli aihe mikä tahansa niin pian on jo joku raamatun lainaus tiskis.

"oma" sanottava arvon ateisteille sopisi-palstaa lukeneena on huomattu-ei mikään!

• 0101011
        ei tyrkytys oikein kirjoitti:

"On kirjoitettu: Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka lähtee Jumalan suusta."

Vaikka se on kirjoitettu se ei ole totta. Yritä olla syömättä toi 40 päivää ja 40 yötä. Olet tiputuksessa sen jälkeen.

• Bogdanov
        0101011 kirjoitti:

"On kirjoitettu: Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka lähtee Jumalan suusta."

Vaikka se on kirjoitettu se ei ole totta. Yritä olla syömättä toi 40 päivää ja 40 yötä. Olet tiputuksessa sen jälkeen.

ei sanota, että Jeesus ei olisi *juonut* mitään 40 päivän aikana.

• Noi masentuneet jotka ovat ateismin maailman uhrit ovat niin paljon synnissä pyörinyt että ei ole edes kiinnittynyt huomioon että he kuuluu edelleen kirkkoon ja sillen sitten syntiset voi syyttä Usko syy siihen masennuxen.........

tottakai tuo on myös jotenkin Suomen evankelis-luterilaisen kirkon syytä Nehän kuuluu kirkkoon vaikka ei eläessä muut kun ripillä on käynyt kaveriensa takia ja pinnanut yli puolet siitäkin. Joopa joo uskixia tosiaan vaikka todistivat kaverille ateismista ja mihin he uskoivat. väännä nyt heidät uskovaisexi mirka ; )

Mix muuten mirka feikka nykyään ja ei uskalla omalla nimellä tulla esiin kaapista? Kaarina? Onko toi nyt sopiva nimi sulle mirka?

• Karde.

Osaatkin näköjään tarviessa kirjoittaa kunnollakin. :D eli se sun wxdxs-tyyli on vaan pöyhkeyttä.

tykkäätkö vainota naisia netissä kun olet tämän mirkan tai kaarinan kurkussa kiinni?? oletko siitä ylpeä?

• QffT

Taas tämmöistä jessuttelua.

Mielenterveyshäiriöitä on ollut iät ja ajat ja ihan normaalisti on töitä tehty tai oltu tekemättä. Ei olla vaan viitsitty vaatia moisesta korvauksia. Kun tekniikka kehittyy löytyy uusia tauteja. Ennen ei ollut mitään muuta kuin että saatana oli sylkenyt [X ruumiinosaan] ja se oli tullut kipiäksi.

Ongelma ei siis ole asennoitumisessa/uskonnossa/uskonnottomuudessa vaan siinä että niitä ongelmia löydetään.

• Apostoli_Tz

...mutta mielenterveysongelmien lisääntymisen lisäksi huolenaiheena on nuorten lisääntynyt päihteidenkäyttö:

http://www.stm.fi/tiedotteet/tiedote/view/1478171#fi

Avaajan viesti on ehkä kärkevä, mutta vastaavasti monet ateistit ovat julistaneet sekularismin ilosanomaa. Nyt kun sekularismi leviää kiihtyvään tahtiin länsimaissa, niin onko se oikeasti lisännyt hyvinvointia? On toki ennenaikaista sanoa, että sekularismin ja päihde-sekä mielenterveysongelmien välillä olisi jokin korrelaatio, mutta kuten joku täällä kirjoittikin, irrallisuus perinteestä, omasta kulttuurista ja uskonnon merkityksen väheminen voivat olla yksi selitys ilmiölle. Joku viittasi työelämään. Sekin varmaan pitää paikkansa. Arvojen koventuminen ja muuttuminenhan vaikuttaa myös työpaikoille.

Oli miten oli, Mauno Koivíston sanoin:"Jotain tarttis tehrä."

Tästä me kaikki varmaan olemme samaa mieltä?

• Mestari_Hk

- alkoholin hintaa on laskettu ja saatavuutta parannettu
        - alkoholin mainonta on sallittu
        - alkoholia saa kaupasta nyt myös sunnuntaisin ja pyhäpäivinä
        - mielenterveyspalveluja ja päihdehoitoa on supistettu
        - markkinoille on tuotu paljon makeita nuorille suunniteltuja alkoholijuomia
        - vanhemmat ovat näyttäneet ahkerasti esimerkkiä alkoholin suurkuluttamisessa
        - aivonsa pilalle juoneet rock-artistit yms. "boheemit" ovat aina tervetulleita television talk-show-ohjelmiin
        - ja papitkin ovat alkaneet markkinoimaan viinejä, ei ole siis kirkkokaan passiivinen tässä asiassa

• LISÄÄ FAKTAA

Eilen uutisissa, alkoholi ongelmat senkun kasvavat sitä mukaa kun maa pakanamaaksi muuttuu. onko tämäkin uskovien syytä MITÄ HÄHÄ

• Bogdanov

ensimmäinen viesti oli tosin hieman poleemisesti kirjoitettu, mutta se antaa ehkä ateisteille hyvän kuvan siitä miltä tuntuu kristittynä lukea jatkuvasti näitä "Te hihhulit olette syyllisiä kaikkiin näihin julmuuksiin/sortoon/pedofiliaan jne."

• 01010101010101

on kyllä ja ryhmän mustamaalaamista, mutta jos uskontoja ei olisi vain pahat ihmiset tekisi pahoja asioita ja hyvät hyviä.

Uskontojen takia tämän lisänä hyvät ihmiset tekevät pahoja asioita.

• 01010101010101 kirjoitti:

on kyllä ja ryhmän mustamaalaamista, mutta jos uskontoja ei olisi vain pahat ihmiset tekisi pahoja asioita ja hyvät hyviä.

Uskontojen takia tämän lisänä hyvät ihmiset tekevät pahoja asioita.

Mut pahat ei tee mitään hyvii asioi vai???

• 010101010101
        el_hombre kirjoitti:

Mut pahat ei tee mitään hyvii asioi vai???

ongelma eikö niin?

• 010101010101 kirjoitti:

ongelma eikö niin?

nii mikä on ongelma?

• 010101010
        el_hombre kirjoitti:

nii mikä on ongelma?

Että pahat tekevät hyviä asioita, hyvien asioiden teko ei tuota juurikaan ongelmia. Ei ainakaan yhtä paljon kuin pahojen asioiden teko.

• 010101010 kirjoitti:

Että pahat tekevät hyviä asioita, hyvien asioiden teko ei tuota juurikaan ongelmia. Ei ainakaan yhtä paljon kuin pahojen asioiden teko.

ymmärsinkö oikein et se on ongelma ku "pahat" tekee hyvii asioi????!

• 011101010101101
        el_hombre kirjoitti:

ymmärsinkö oikein et se on ongelma ku "pahat" tekee hyvii asioi????!

Se ei ole ongelma kun pahat tekevät hyviä asioita.

Verrattuna pahoihin asioihin hyvät asiat eivät ole ongelma.

• apina.

taas typerä trolli.

• Myynyyksii

Onhan ollut selvää jo pidemmän aikaa, että uskovaisten märkä päiväuni on tuo "vainottuna" oleminen. Tämä avaus ansaitsee kuitenkin jo erityisen hatunnoston kekseliäisyydessään. Että jo hakemalla haetaan aiheita, joista pahat ateistit voisivat ehkä kristittyjä syyttää ja tarjoillaan sitten kuin syöttinä. "Keksikää oi keksikää meistä pahoja puheita! Syytelkää tästäkin ja täysin aiheetta! Pystyisitteköhän mitenkään syyttämään meitä myös tuosta?" Teille kristityille marttyyrin osa maittaa sitten hyvin. Siihenhän on suorastaan hinku.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1906
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1349
    Aihe