Kysymyksiä ateisteille.

uskovainen poika

Minkä takia teidän ateistien mielestä raamattu on kirjoitettu?
Minkä takia ne kymmenet ihmiset jotka ovat raamattua kirjoittaneet olisivat halunneet valehdella? Mitä he hyötyivät siitä?
Miten on mahdollista että joku "lammaspaimen heimo" on kirjoittanut semmoisen kirjan tuhansia vuosia sitten,
että vielä tänäkin päivänä miljardit ihmiset uskovat sen sanomaan?

Minkä takia ateistit näkevät punaista yleensä juuri kristinuskon kohdalla? Tämä on oma havaintoni ei fakta.

Kuinka moni ateisti myöntää vihaavansa uskovaisia?

Monet ateistit sanovat uskovaisia aivopestyiksi. Mikä saa sinut vakuutteneeksi ettet itse ole aivopesty?
Raamatussa sanotaan että Saatana joka on henkiolento hallitsee maailmaa ja hänen tahtonsa on vietellä ihmisiä niin paljon mukaansa kuin mahdollista. Puhumme nyt olennosta jolla on kyky syöttää ihmisille niin todentuntuisia valheita että ihmisen on sitä vaikea käsittää. Ei häntä turhaan sanota valehtelijaksi ja kaiken valheen isäksi.

Loppuun kehoitus: Lue uusitestamentti huolella ja ajatuksella läpi.
Sen jälkeen pysähdy tutkiskelemaan ympäristöäsi hengellisesti, tarkkaile tv-ohjelmia, nykyajan musiikkia, ihmisiä, uutisia, muita uskontoja, suomi24 uskonnot palstaa jne..
Yritä kiinnittää huomiota kuinka salakavalasti raamatun sanoma yritetään pyyhiä niiden mielestä jotka ovat koskaan edes vaivautuneet tutustumaan siihen. Huomioi miten nuorten moraali on pikkuhiljaa romahtamassa täysin jne.. jne..
Toivottavasti tulet huomaamaan kuinka suuren valheen keskellä me elämme. Isämme on pudottanut meille köyden joka on tie totuus ja elämä, se on ilmoitettu raamatussa. Saatana yrittää koko ajan saada siitä köydestä niin epäluotettavan ja liukkaan näköisen että ihmiset lopettaisivat tarttumasta siihen, ja että ne jotka ovat kiipeämässä köyttä pitkin eivät jaksaisi enää kiivetä vaan päästäisivät irti.

Tästä Kokonaisuudesta tuli ehkä vähän sekava, pahoittelen.

14

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lopun alku

kirjoitustasi kuin alkua ja totean heti että nykyihminen on yli 2009 vuotta viisaampi kuin muinaiset tyhjäpäät. Sun kannattaisi palata nykypäivää eikä elää fantasiamaailmassa. Uskonto on kiva harrastus, ei sen enempää.

• jepa jee

Jos alkaisin johonkin uskontoon lähemmin tutustua, niin se olisi kyllä ihan joku muu kuin kristinusko.

"Minkä takia ateistit näkevät punaista yleensä juuri kristinuskon kohdalla?"
      Itse ainakin sen takia, että paskaa on tullut niskaan pelkästään kristityiltä. Jos valtiouskonto olisi täällä vaikka juutalaisuus niin varmaan näkisin sit punasta juutalaisten kohdalla. En kuitenkaan vihaa uskovaisia yksilöinä, elleivät sitten tule niin sanotusti hakkaamaan Raamatulla päähän.

Mielestäni on aika arveluttavaa yrittää käännyttää ihmisiä puhumalla saatanasta. Mutta kai se on helppo ollut keskiajalla sanoa taikauskoisille ihmisille, että joudutte helvettiin jos ette tottele.

• >> Minkä takia ne kymmenet ihmiset jotka ovat raamattua kirjoittaneet olisivat halunneet valehdella? Mitä he hyötyivät siitä? > Miten on mahdollista että joku "lammaspaimen heimo" on kirjoittanut semmoisen kirjan tuhansia vuosia sitten,
      että vielä tänäkin päivänä miljardit ihmiset uskovat sen sanomaan? > Minkä takia ateistit näkevät punaista yleensä juuri kristinuskon kohdalla? > Kuinka moni ateisti myöntää vihaavansa uskovaisia?

• Kleppo82

"Puhumme nyt olennosta jolla on kyky syöttää ihmisille niin todentuntuisia valheita että ihmisen on sitä vaikea käsittää."

Jos uskot Saatanaan, niin onko mieleesi juolahtanut, että ehkäpä koko kristinusko on Saatanan huijausta? Ehkä aluksi oli oikea kristinusko, mutta Saatana vaikutti Raamatun kirjottaineden ihmisten mieliin, huijaten ja johdatellen, ja nyt kun luulet palvovasi Jumalaa, niin itse asiassa toteutatkin Saatanan tahtoa, ja olet matkalla oikeaan Helvettiin tekojesi johdosta, tietämättäsi edes koko asiaa?
      Kuulostaako täysin epäuskottavalta, mahdottomalta ja käsittämättömältä ajatukselta? Ehkä, mutta muista omat sanasi: "Puhumme nyt olennosta jolla on kyky syöttää ihmisille niin todentuntuisia valheita että ihmisen on sitä vaikea käsittää. Ei häntä turhaan sanota valehtelijaksi ja kaiken valheen isäksi."
      Älä ehkä kuitenkaan mieti tuota liikaa, saattaa yöunet mennä... Hankalaa olisi olla uskovainen, sanon minä.

• ja-sagen

Luulisi että jokaisesta uskovaisesta tulee ennen pitkää vainoharhainen, sillä jos Saatana todellakin on niin pirullisen taitava ihmisten harhaanjohtaja, niin silloinhan pitää eniten epäillä juuri niitä asioita, jotka tuntuvat turvallisimmilta. Kuten esim. Raamatun sana.

Ja vaikka nyt kerta kaikkiaan lähdettäisiin siitä, että Raamattu on 100 % Jumalan sanaa, niin silloinkin on se mahdollisuus, että Saatana ohjaa lukijan tulkintoja harhaan.

Usko Saatanaan on rinnastettavissa siihen varsin yleiseen mielenhäiriöön, jossa uskotaan ulkoavaruuden olioiden liikkuvan keskuudessamme ihmisten hahmossa. Ikävä uskomus sekin, varsinkin jos lähtee siitä, että nuo oliot ovat pahantahtoisia. Siinähän sitten kävelet kadulla, jokaista vastaantulijaa epäilevästi tarkastellen...

Nimenomaan usko Saatanaan on se kristinuskon "mätä elementti", joka tekee kristitystä pelokkaamman kuin ateistista. Ja jos usko lisää pelkoa, niin mitä se sellainen usko on?

Valitettavasti Saatana-uskoa ei voi kuitenkaan noin vain kristinuskosta poistaa, koska sille on vahvat raamatulliset perusteet. Niinpä tämä meikäläinen ev.lut. kirkkokin on päättänyt vain vaieta Saatanasta. Yksi niistä monista "noloista" kristinuskon piirteistä, joita kirkko ei enää halua mainita, mutta ei pääse niistä eroonkaan....

• Atte Ateisti

"Minkä takia teidän ateistien mielestä raamattu on kirjoitettu?"

-Raamattu ei ole kirja vaan kirjakokoelma. Siihen otettiin, valikoitiin ja siitä pois jätettiin monia aikalaisia, osin samansisltöisiä kirjoituksia.

"Minkä takia ne kymmenet ihmiset jotka ovat raamattua kirjoittaneet olisivat halunneet valehdella? Mitä he hyötyivät siitä?"

-Motiiveja: mielisairaus, vallanhimo, väärinymmärrys, mahdollisuus ansaita hyvällä väärennöksellä. Miten selität Raamatusta raakatun "Juudaksen evankeliumin" tai paratiisin käärmeen evankeliumin? Miten Koraani muotoutui? Ehdottomasti yhtä jumalallisesti, jos sen todisteeksi riittää se, että lopputuloksena oli kokonaimem kirja?

"Miten on mahdollista että joku "lammaspaimen heimo" on kirjoittanut semmoisen kirjan tuhansia vuosia sitten,"

-Raamatun kirjoista vain osalla on taustaa lammaspaimenten kulttuurista. enimmäkseen ne on koottu urbaanissa kontekstissa, lukutaitoisten ihmisten toimesta.

"että vielä tänäkin päivänä miljardit ihmiset uskovat sen sanomaan?"

-Kristinuskon piiriin kuuluu noin 2.1 miljardia ihmistä Enemmistä tapakristittyjä, ja nämäkin jakaantuneet katolisiin, ortodokseihin, protestantteihin ja muihin suuntiin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kristinusko

"Minkä takia ateistit näkevät punaista yleensä juuri kristinuskon kohdalla? Tämä on oma havaintoni ei fakta."

-Oikein. Se ei ole ´fakta.

"Monet ateistit sanovat uskovaisia aivopestyiksi. Mikä saa sinut vakuutteneeksi ettet itse ole aivopesty? "

-Sitä aivopesua ei tapahtunut ainakaan kouluissamme, joissa on opetettu kristinuskona "omana uskontona".

"Raamatussa sanotaan että Saatana joka on henkiolento hallitsee maailmaa ja hänen tahtonsa on vietellä ihmisiä niin paljon mukaansa kuin mahdollista. Puhumme nyt olennosta jolla on kyky syöttää ihmisille niin todentuntuisia valheita että ihmisen on sitä vaikea käsittää. Ei häntä turhaan sanota valehtelijaksi ja kaiken valheen isäksi."

-Väärin. Raamattu on kokoelma hyvn eriaikaisia kirjoja. Persoonallinen Saatana esiintyy vain muutamassa kirjassa, ja kansanuskoinen nykykäsityksemme Saatanasta hyvin nuori tuote. MIssä kohtaa Raamattua sanotaan Saatanaa henkiolennoksi? Tunnetko omaa kirjaasi?

"Loppuun kehoitus: Lue uusitestamentti huolella ja ajatuksella läpi."

-Joo, tehty on, vanha kanssa.

"Yritä kiinnittää huomiota kuinka salakavalasti raamatun sanoma yritetään pyyhiä niiden mielestä jotka ovat koskaan edes vaivautuneet tutustumaan siihen."

-Ai? Mikä on sen väkivaltavalheen "sanoma"? Miksi se ei tehnyt´minuun vaikutusta?

"Huomioi miten nuorten moraali on pikkuhiljaa romahtamassa täysin jne.. jne.. "

-Tuota ovat kaikki aikakaudet toitottaneet. Raamatun jutuista ilmenee,ettei ilmiö ollut ihan vieras Raamatunkaan tarinoiden kirjoittajien aikaan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Saatana

• Vastaan lukematta mitä toiset ovat vastanneet.

"Minkä takia teidän ateistien mielestä raamattu on kirjoitettu?"

Kristinuskon tarinoiden ja dogmien dokumentoimiseksi. Auttaa uskonnon levittämisessä ja uskonnon evoluution ehkäisemisessä.

"Minkä takia ne kymmenet ihmiset jotka ovat raamattua kirjoittaneet olisivat halunneet valehdella? Mitä he hyötyivät siitä?"

He tarjoavat sopivia metaforia ja jänniä mielikuvia mielestään tärkeän asian markkinoimiseksi.

"Miten on mahdollista että joku "lammaspaimen heimo" on kirjoittanut semmoisen kirjan tuhansia vuosia sitten, että vielä tänäkin päivänä miljardit ihmiset uskovat sen sanomaan?"

No mikäs ongelma siinä on? Ihminen kaipaa edelleen helppoja selityksiä vaikeisiin asioihin. Lisäksi ihminen on neurologisesti hyvin paljon samanlainen kuin sata sukupolvea aiemmin.

Uskonnot on ajettu osaksi yhteiskuntia.

"Minkä takia ateistit näkevät punaista yleensä juuri kristinuskon kohdalla? Tämä on oma havaintoni ei fakta."

Tarkastelet asiaa ilmeisesti suomalaisten lasien läpi.

"Kuinka moni ateisti myöntää vihaavansa uskovaisia?"

42.

"Monet ateistit sanovat uskovaisia aivopestyiksi. Mikä saa sinut vakuutteneeksi ettet itse ole aivopesty?"

Ei mikään.

"Raamatussa sanotaan
      Loppuun kehoitus:
      Tästä Kokonaisuudesta tuli ehkä vähän sekava, pahoittelen. "

Selkenee leikkaamalla asiaankuulumattomat kehoitukset ja turhat raamattusitaatit pois.
      Kehotuksista voi tehdä erillisen aloitteen ja raamattusitaatit voi jättää kokonaan lähettämättä.

• Milian***

1. Minkä takia teidän ateistien mielestä raamattu on kirjoitettu?

- Raamattu on koottu yli 300v oletetun jeesuksen kuoleman jälkeen. Se on kokoelma kansantaruja ja uskomuksia (selityksiä ilmiöille) ja suurimmalta osin kopioitu muista sitä vanhemmista tarustoista.

2. Minkä takia ne kymmenet ihmiset jotka ovat raamattua kirjoittaneet olisivat halunneet valehdella? Mitä he hyötyivät siitä?

- En tiedä.

3. Miten on mahdollista että joku "lammaspaimen heimo" on kirjoittanut semmoisen kirjan tuhansia vuosia sitten, että vielä tänäkin päivänä miljardit ihmiset uskovat sen sanomaan?

- En tiedä. Minua todella huolestuttaa se, että niin valtava ihmismassa uskoo tuohon taikauskoiseen väkivalta-satuun NYKYpäivänä vieläkin.

4. Minkä takia ateistit näkevät punaista yleensä juuri kristinuskon kohdalla? Tämä on oma havaintoni ei fakta.

- Minä näen punaista jokaista uskontoa kohtaan, joka sisältää väkivaltaa, lietsoo vihaa ja väkivaltaa ja kannustaa omahyväiseen käytökseen.

5. Kuinka moni ateisti myöntää vihaavansa uskovaisia?

- Kammottava kysymys. Hyi olkoon.
      Minä en missään nimessä enkä koskaan ole alentunut vihaamaan ketään ja vähiten ihmisiä, joita on vain höynäytetty tietämättömyytensä takia raskaasti. Sen sijaan minä myönnän avoimesti vihaavani uskontoja.

6. Monet ateistit sanovat uskovaisia aivopestyiksi. Mikä saa sinut vakuutteneeksi ettet itse ole aivopesty?

- Se, etten henk.koht ole koskaan hurahtanut uskomaan mitään niin ristiriitaista ja alkukantaista tarinaa, kuin mitä raamattu kertoo.

7. Raamatussa sanotaan että Saatana joka on henkiolento hallitsee maailmaa ja hänen tahtonsa on vietellä ihmisiä niin paljon mukaansa kuin mahdollista. Puhumme nyt olennosta jolla on kyky syöttää ihmisille niin todentuntuisia valheita että ihmisen on sitä vaikea käsittää. Ei häntä turhaan sanota valehtelijaksi ja kaiken valheen isäksi.

- Saatanasi on pelote, jolla sinua hallitaan. Uskontosi perustuu pelotteluun ja uhkailuun. On hyvin helppoa hallita suurta tietämätöntä ihmismassaa keksimällä näkymätön uhkakuva aiheen puitteissa, joka koskettaa jokaista elävää = Kuolema ja mitä sen jälkeen.

8. Loppuun kehoitus: Lue uusitestamentti huolella ja ajatuksella läpi.

- Olen lukenut sen läpi useita kertoja.

9. Sen jälkeen pysähdy tutkiskelemaan ympäristöäsi hengellisesti,

- Määrittele hengellinen.

10. tarkkaile tv-ohjelmia, nykyajan musiikkia, ihmisiä, uutisia, muita uskontoja, suomi24 uskonnot palstaa jne..

- Ja näin olen tehnyt. Ja huomannut aina vain enemmän ja enemmän, miten teitä reppanoita vedätetään.

11. Yritä kiinnittää huomiota kuinka salakavalasti raamatun sanoma yritetään pyyhiä niiden mielestä jotka ovat koskaan edes vaivautuneet tutustumaan siihen. Huomioi miten nuorten moraali on pikkuhiljaa romahtamassa täysin jne.. jne..

- Tässä tullaan asiaan, jossa toisiin tuo satu koskettaa tunne-elämään ja sitä kautta onkin helppoa saada koukkuun: Mikään ulkopuolelta tuleva fakta (esim. raamatun ristiriitaisuudesta tai jumalasi sadistisuudesta) ei mene tuon uskon kuoren läpi, koska se koostuu sata prosenttisesti sinun mielihyvästäsi ja halustasi uskoa. Kun mielihyvän aiheuttaja alkaa paljastumaan kuplaksi, alkaa myös pienempi tai isompi taistelu sisälläsi tunnetta vastaan, kun ymmärrät hitaasti, että kaikki ei olekaan totta mitä sinulle on syötetty.

12. Toivottavasti tulet huomaamaan kuinka suuren valheen keskellä me elämme. Isämme on pudottanut meille köyden joka on tie totuus ja elämä, se on ilmoitettu raamatussa. Saatana yrittää koko ajan saada siitä köydestä niin epäluotettavan ja liukkaan näköisen että ihmiset lopettaisivat tarttumasta siihen, ja että ne jotka ovat kiipeämässä köyttä pitkin eivät jaksaisi enää kiivetä vaan päästäisivät irti.

- Tuot vain esille, kuinka lapsellinen ja herkkäuskoinen hölmö olet. Minä pystyn elämään vallan hyvin ilman sinun saatanoitasi ja jumaliasi, joten mikä tässä kuviossa oikein mättää? Logiikkasi mukaan minulla pitäisi olla kamala elämä ja mennä huonosti, eikö?

Mutta. Kerroppa sinä, että miten kehtaat elää keskellä lähimmäisiäsi samalla HALUTEN USKOA, että he jotka eivät usko laillasi joutuvat ikuiseen kidutukseen helvettiisi? MIllainen on ihminen, joka HALUAA uskoa, että kenellekään tapahtuisi mitään niin kauheaa?

• "Miten on mahdollista että joku "lammaspaimen heimo" on kirjoittanut semmoisen kirjan tuhansia vuosia sitten,
      että vielä tänäkin päivänä miljardit ihmiset uskovat sen sanomaan?"

- Mikään lammaspaimen heimo ei ole kirjoittanut Raamattua. Raamatun kirjoja on kirjoitettu vuosisatojen ajan ja yksikään sen kirjoittajista ei ole tiennyt, että hän kirjoittaa Raamattua varten. Ihan esimerkkinä voisi mainita sen tosiasian, että VT ja UT on kirjoitettu eri kielillä. Se, että miljardit ihmiset uskovat johonkin ei todista yhtään mitään. Miljoonat saksalaiset olivat Hitlerin kannattajia, miljoonat ihmiset ovat muslimeja, Zeusta palvottiin vuosisatoja jne.

On myös väärin sanoa, että miljardit ihmiset uskovat Raamatun sanomaan, koska Raamatun "sanomia" ei ole vain yksi vaan niitä on monia.

• Rompix

"Minkä takia teidän ateistien mielestä raamattu on kirjoitettu?" ja "Minkä takia ne kymmenet ihmiset jotka ovat raamattua kirjoittaneet olisivat halunneet valehdella? Mitä he hyötyivät siitä?"

Ajattelen tämän siten, että toimivan yhteiskunnan luominen edellyttää yhteistoimintaa ja lakeja. Lakeja on ollut vaikea perustella "koska mä sanon niin" tyyliin ja on ollut pakko tai ainakin helpompi vedota johonkin korkeampaan auktoriteettiiin, jota vastaanväittäjä ei uskalla kyseenalaistaa (voi joutua helvettiin, sato mennä huonoksi, saada salaman persuuksiin jne). Hyötynä he ovat saaneet auktoriteetin lainaan "jumalan sanansaattajina" ja siinä ohessa turvanneet toimeentulonsa.

"Miten on mahdollista että joku "lammaspaimen heimo" on kirjoittanut semmoisen kirjan tuhansia vuosia sitten,
      että vielä tänäkin päivänä miljardit ihmiset uskovat sen sanomaan?"

Lammaspaimenista en tiedä, mutta tätä kysymystä olen itsekin miettinyt paljon. Ateistikaverini kanssa tätä juuri pohdimme ja tulimme siihen tulokseen, että tässä tullaan näkemään muutos viimeistään seuraavan sukupolven aikana. Koulutus tuntuu olevan se lääke tähän harhakuvaan. Suomessa ateistien määrä kasvaa, kun Kiinassa kristittyjen määrä kasvaa.

"Minkä takia ateistit näkevät punaista yleensä juuri kristinuskon kohdalla?"
      -Näen enemmän punaista islamin kohdalla, mutta Afganistanin koraanikoulut ovat niin kaukana. Toisekseen luterilaisen kasvatuksen saaneena tiedän kristinuskosta paljon enemmän ja kokemani vääryydet ovat henkilökohtaisia.

"Kuinka moni ateisti myöntää vihaavansa uskovaisia?"
      En myönnä. Vertaan uskovaisia usein pikavippifirmojen asiakkaisiin. En vihaa heitä, mutta ihmettelen heidän ajatuksen kulkua.

"Mikä saa sinut vakuutteneeksi ettet itse ole aivopesty? "
      Keksin olevani ateisti ihan itse. Kukaan ei sitä minulle opettanut. Tai siis synnyin ateistinia, sitten sain aivopesua alkaen seurakunnan kerhosta lukion viimeiselle uskonnon kurssille asti. Jossain tässä välissä oli tapahtunut loogisen ajattelun omaksuminen. Rippikoulussa olin jo takajaloillani ja kriittisesti kyseenalaistin totuuksia ilman perusteluita ja todisteita. Näkymätön ja kuulumaton jumala ei tunnu minun todellisuudessani mitenkään. Olen aina pitänyt enemmän esimerkiksi fysiikasta, sillä siinä on voitu kokeilla uskotella, että esimerkiksi F=ma, eikä esimerkiksi F=ma Jumalan voima C. Toisaalta, jos olen aivopesty en varmaankaan sitä itse tiedosta.

Kysymykset olivat siinä. Seuraavaan on vielä pakko kommentoida. "Saatana yrittää koko ajan saada siitä köydestä niin epäluotettavan ja liukkaan näköisen että ihmiset lopettaisivat tarttumasta siihen, ja että ne jotka ovat kiipeämässä köyttä pitkin eivät jaksaisi enää kiivetä vaan päästäisivät irti."
      JOS (en itse usko että olisi) Saatana olisi olemassa, on pakko myöntää että Hän on tehnyt todella hyvää työtä. Mikään muu tässä maailmassa ei viittaa Jumalan olemassa oloon kuin yksi kirja ja sen kannattajien puhe. Tämän puheenkin Hän on saanut manipuloitua siten, että monet puhuvat keskenään ristiin niin pahasti(muslimit ja vaikka hindut), että tavallinen ateisti ei voi heitä enään ottaa todesta. Ja jos ottaakin, niin on lähes mahdotonta tietää kuka heistä on oikeassa ja kuka väärässä. Lisäksi tiede muuttuvine teorioineen syö tätä uskottavuutta edelleen. Harmi, että Saatana on pahojen puolella, vaikuttaisi ihan pätevältä tyypiltä (toistan, en usko Hänen olevan olemassa!).

• jk

on aina kerrottu. Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Se minua kyllä hämmentää, että tuollaiseen tarinaan totena uskotaan.

• ateisti#?

"Huomioi miten nuorten moraali on pikkuhiljaa romahtamassa täysin jne.. jne.."

Samaa sanottiin mm. silloin, kun naiset alkoivat käyttää alushousuja. Ja silloin, kun naiset alkoivat käyttää pitkiä housuja. Samaa sanottiin myös silloin, kun rock´n´roll tuli Suomeen.

• ....

"Samaa sanottiin mm. silloin, kun naiset alkoivat käyttää alushousuja. Ja silloin, kun naiset alkoivat käyttää pitkiä housuja. Samaa sanottiin myös silloin, kun rock´n´roll tuli Suomeen."

Juuri noin se menee sukupolvesta toiseen:) Se mitä minä ajattelen nykynuorisosta ei sovi kyllä ollenkaan yhteen aloittajan väitteen kanssa. Nuoret ovat enimmäkseen fiksumpaa sakkia kuin edeltänyt sukupolvi. Tietävät ja ymmärtävät enemmän ja heillä on myös sellaisia valmiuksia, joita minulla ei parikymppisenä ollut.

• A(theist)

Raamattu uskonnollisen osan lisäksi myös hyvin pitkälle sen ajan tähtitieteen kuvaus. Raamatusta löytyy huomattava määrä esim tähtikuvioihin liittyvää asiaa.

Valehtelusta voitaisiin taasen katsoa että 300-400 vuosina eräässää kirkolliskokouksessa päätettiin muunmoassa raamatun sisällöstä JA Jeesuksen jumalallisuudesta. Luonnollisesti kirjoitukset, jotka eivät tukeneet Jessen jumalallisuutta jätettiin pois kokoelmasta. Eli raamattu on valikoitu teos josta asiat jotka eivät tue haluttua on jätetty pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3033
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2675
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2295
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      36
      1793
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1566
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1517
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1360
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe