Onko teidän mielestä järkevää että Lohjan keskustaan tulee kauppakeskus Prisma???
Lohjalle Prisma???
16
4747
Vastaukset
- Nummela
Kyllä kaikki rakentaminen pitää jo keskittää tänne muutenkin sivistyneenpään keskukseen.
Nummela rules- joopa
Nummela on kiva taajama Lohjan seutukunnassa. Varmasti Lohjan imusta lohkeaa pieni osansa myös Nummelalle.
- Pertsa
joopa kirjoitti:
Nummela on kiva taajama Lohjan seutukunnassa. Varmasti Lohjan imusta lohkeaa pieni osansa myös Nummelalle.
Nummela on tosiaan kiva taajama, valitettavasti vielä jonkin aikaa Lohjan seutukunnassa ennen kuin se siirtyy Helsingin seutukuntaan johon se oikeasti kuuluisi tai olisi kuulunut koko olemassaoloajan (tästäkin Lohjalaiset ovat ottaneet herneen nenään). Paremminkin on niin että varmasti Vihdin/Nummelan imusta lohkeaa pieni osansa myös Lohjalle... Näin ne hommat vaan oikeasti menee, Lohjalaisten epäonneksi.
- Pena
Pertsa kirjoitti:
Nummela on tosiaan kiva taajama, valitettavasti vielä jonkin aikaa Lohjan seutukunnassa ennen kuin se siirtyy Helsingin seutukuntaan johon se oikeasti kuuluisi tai olisi kuulunut koko olemassaoloajan (tästäkin Lohjalaiset ovat ottaneet herneen nenään). Paremminkin on niin että varmasti Vihdin/Nummelan imusta lohkeaa pieni osansa myös Lohjalle... Näin ne hommat vaan oikeasti menee, Lohjalaisten epäonneksi.
Näin se vaan on ilman sen kummempia hehkutuksia,
Edellinen kommentti oli pelkkää asiaa, harvinaista tällä foorumilla. Kiitos siitä sinulle
Pertsa.
- Anzku
Ei mitään järkee!! Eiköhän Cittarin pitäis riittää, ja muutenki tommoset kaupat on ihan hirveitä!! Ei Lohjalaiset tartte sellasii!! Tuleeks se viel kaiken lisäks siihen linja-autoaseman tilalle? Ei semmonen ruma siihen sovi!!!
- cherry
En mitenkään ymmärrä, miksi ihmeessä Lohjalle suunnitteilla olevaa Prismaa kaavaillaan keskustan alueelle! Näiden isojen automarkettien ideahan on se, että niihin mennään jenkkimalliin autolla kerran viikossa ja hankitaan kaikki tarpeellinen kerralla viikoksi. Ne sijoitetaan keskustan ulkopuolelle juuri siitä syystä, että tilaa on tarpeeksi jättimarketille ja sen vaatimalle suurelle parkkialueelle. Ajatuksena nämä kompleksit toimivat juuri sen ideologian takana, että niihin on mahdollista mennä autolla ja ostaa kaikki kerralla. Keskustan erikoisliikkeet sitä vastoin tarjoavat erikoispalveluja ja -tuotteita niitä kaipaaville. Jos nyt kuvitellaan, että Prisma rakennettaisiin Lohjan keskustaan, niin siinä olisi mietittävä uudelleen moni kaupunkisuunnittelun osa-alue. Ensinnäkin kaavailtu alue on kaiken kaikkiaan erittäin pieni niin valtavalle suunnitelmalle. Toisaalta kaupungin liikennejärjestelyjä pitäisi uudistaa sekä alueen kohdalla että myös kasvavien henkilöautomäärien suhteen. En näe mitään syytä, miksi yksitysautoilijat pitäisi ohjata kaikki kaupungin keskustaan.. Yksi merkittävä asia on myös se, että uudenlainen markkinatilanne asettaisi keskustan pienyrittäjät aivan uuteen asemaan - olisiko uuden Prisman ilmestyminen kuolinisku monelle pikkuliikkeelle. Tuskin jättimarketin tulo ainakaan kovin positiivisesti pikkuliikkeiden tulevaisuuteen vaikuttaisi..
Myös kaupungin rakenteen ja ilmeen kannalta Prisman sijoittaminen keskustaan olisi myös mielestäni negatiivinen asia. Tässä vain muutamia mieleen tulevia asioita. Sinällään en ota kantaa, onko koko Prisma Lohjalla ylipäätään tarpeellinen -muuttovoiton myötä tietysti ajan mittaan näin saattaa olla, mutta sijaintia miettisin useampaan kertaan. - Nimetön
must on oikeastaan hyvä juttu , että Lohjalle tulee Prisma niin saa kaupunkimme vähän uutta ilmettä! ja ainakaan niiden jotka asuu lohjalla
ei tarvii enää ajaa nummelaan asti!
ja muutenkin on kivaa , että tulee Prisma niin on joku iso kauppakeskus ja tiedä häntä mitäköhän lohjan prismaan sitten tulee!!hih hi(:
tulkoon vaan Prisma ja pian ...odotan sitä! - The Rasmus
On se kun mä asun Lohjalla.
- Lauri Ylönen
hei se on nastaa kun Lohjalle tulee Prisma kun mä asun Lohjalla sellä voidaan vaikka myydä The Rasmus kamaa faneille!!! kun mä oon yks sen faneista!!!!.
- rasmus-fani
Moi! Mäkiin on Rasse fani toivottavsti sielä myydään rasmus kamaa. OOksä Lohjalainen kuka tän viestin on kirjoittannu? Mä oon Lohjalainen! Ja asun Perttilissä päin!
se on hyvä juttu. Näin Lohja muuttuu kaupunkimaisemmaksi.
- prisma2
Mielestäni suuret automarketit eivät sovi kaupunkien keskustaan, mutta asialla on myös toinen puoli, Prismaan siirtyy myös paljon pienliikkeitä, sekä matkahuolto, lisäksi hyvät pysäköintitilat auttavat kaupungin muutenkin huonoon pysäköintitilanteeseen.
- rasmus-fani
Moi! Niin musta se on järkevää!!
- Hyvä että Prisma tulee!
Onhan se ihan mukavaa.
- fixme
On se järkevää, sillä vaikka meillä lohjalaisilla onkin jo cittari, ni ei me nummen takana asuvat sinne joka päivä jakseta pyöräillä. Ihan kivaa että tuohon keskustaan nyt tuli tuo prisma, sillä sitä ennen keskustassa oli vaa yks kauppakeskus, jos sitä nyt kauppakeskukseks voi edes sanoo. Siinäki ainoot hyvät paikat on Vero Moda ja mäkkäri.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577270Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7273479Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1621758Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3411757- 841395
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911270
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2611235- 811144