Onko joku tyytyväinen?

Märsti

Onko joku tyytyväinen nettideittailuun vaikka ei ole löytänyt seuraa?

Tuossa kuukausi sitten lopetin kun tajusin ettei sitä sopivaa seuraa vain löydy netistä. Oman alueen anti on aika köyhä ja kun ei ole itselläkään hirvittävästi tarjottavaa muuta kuin pakkaus älyä ja huumorintajua. :D niin ei oikein onnista.

Jotenkin koko deitistä jäi aika paska maku kun tajuaa miten paljon aikaa tuli vuoden aikana käytettyä tuohon huviin. Joihinkin ihmisiin tutustui, pari tapaamista mutta siinä se.

Antaa enemmän huolenaihetta ettei sitä toista osapuolta löydy jatkossakaan kuin sitten sellaista toivoa että se joku tuolla odottaa.

Tyytyväisiä?

14

522

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no jaa..

Vähän neutraalisti suhtaudun. Kolmilla treffeillä olen ollut, jostain syystä kaikki olivat varattuja, mutta eivät sitä profiilissaan kertoneet. Kahteen jäi ystävyys...
      Suodatan aika kriittisesti kaikenlaisten hörhöjen yhteydenotot..

• Katselemassa

Olen palannut tauon jälkeen nettideittailijaksi, enkä vielä tiedä, millaiseksi kokemus muodostuu, mutta toivoisin kovin, että deittailukulttuuri kehittyisi siihen suuntaan, että vaikka etsimmekin sitä oikeaa tai mitä nyt kukin etsii, niin voisimme tavata uusia ihmisiä vähemmän tarkoitushakuisesti. Jos profiilin ja parin viestin jälkeen ihminen vaikuttaa täysjärkiseltä ja ainakin mukavalta seuralta hetkeksi baariin, leffaan, lenkille tai missä itse kukin viihtyy, niin siitä vaan tapaamaan ja nauttimaan siitä tapaamisesta. Kaikesta sellaisesta kuin elämänkumppanuudesta tai seksistä tai muusta mitä ihmiset taka-ajatuksinaan toivovat, voitaisiin sitten puhua sen ensimmäisen tapaamisen jälkeen jos haluttaisiin tai jättää puhumatta. Siis sellaista deittikulttuuria toivoisin, että vapaiden ihmisten olisi ihan luontevaa tapailla kasvokkain uusia ihmisiä. Nyt tätä maailmaa tuntuu vaivaavan joku sellainen tunnelma, että deittailu ja varsinkin netitse deitestä sopiminen on jotenkin häpellistä, ja että pitäisi äkkiä löytää joku vakisuhde tai jotenkin muuten sada deittailu ja tapailu loppumaan lyhyeen.

Tulisi rennompi ja iloisempi meininki, jos ihmiset eivät niin kovasti murehtisi sitä, jos netistä ei löydy sitä jotain. Uusien ihmisten tapaaminen ja mukava illnavietto, vaikkapa joku konsertti joka molempia kiinnostaa tms. voi olla ihan hauskaa sinänsä, eikä mitenkään epäonnistunutta, vaikka tutavuus ei syvenisi sen enempää, ainakaan heti siinä silmänräpäyksessä, vaan molemmat jatkaisivat uusiin ihmisiin tutustumista.

Siis iloa ja kepeyttä deittailuun kaipaan, ei niin suurta tarkoitushaluisuutta ja pikaista suhteen syvenemisen tai sitoutumisen tarvetta.

• Ei samaa mieltä

"Siis iloa ja kepeyttä deittailuun kaipaan, ei niin suurta tarkoitushaluisuutta ja pikaista suhteen syvenemisen tai sitoutumisen tarvetta."

Siis tarkoitat että "katsellaan, katsellaan".

Ainakin itse koen että tuo mainitsemasi asia vaivaa juuri deittikulttuuria sillä erotuksella että vaatimustaso sille jonka voi tavata on huikea.

Eli tuo kantasi johtaa siihen ettei koskaan sitouduta tai mihinkään syvennytä vaan etsitään ikuisesti "jotain" koska on niin hauska tavata uusia ihmisiä. Se on aika rasittavaa jos etsii tosimielellä kumppania.

• Katselemassa
        Ei samaa mieltä kirjoitti:

"Siis iloa ja kepeyttä deittailuun kaipaan, ei niin suurta tarkoitushaluisuutta ja pikaista suhteen syvenemisen tai sitoutumisen tarvetta."

Siis tarkoitat että "katsellaan, katsellaan".

Ainakin itse koen että tuo mainitsemasi asia vaivaa juuri deittikulttuuria sillä erotuksella että vaatimustaso sille jonka voi tavata on huikea.

Eli tuo kantasi johtaa siihen ettei koskaan sitouduta tai mihinkään syvennytä vaan etsitään ikuisesti "jotain" koska on niin hauska tavata uusia ihmisiä. Se on aika rasittavaa jos etsii tosimielellä kumppania.

Siis toisaalta tuo on kyllä ymmärrettävää, mutta toisaalta on kyllä aika ahdistavaa, että uutta ihmistä tapaamaan lähdettäessä tpinen odottaa heti, että sitoudun häneen tai ainakin teen ratkaisun heti siinä samana päivänä. Vastahan näen hänet. Mielipiteen muodotaminen voi alkaa vasta sen jälkeen, ja sitoutuminen syntyy oikeasti hitaasti jos on syntyäkseen.

Mutta minäkin olen sitä mieltä, että toiveista ja sitoutumishalusta on syytä voida puhua ihan heti, ettei vaan oleteta jotain, josta sitten molemmille tulee paha mieli, tai ainakin toiselle, kun on oletettu että kattelllan tai on oletettu että kattelaan nyt nimenomaan tätä yhtä eikä eikä muita, tai on oletettu että peräti sitoudutaan. Aika rohkeaa, selkeää ja rehellistä ulosantia tämä deittikulttuuri kyllä vaatii onnistuakseen. Minusta ei ole mitään pahaa siinä, jos katselen ympärilleni ja haluan tavata monia ihmisiä. Se sen sijaan olisi ikävää jos en pystyisi kertomaan toiselle osapuolelle että asia on näin. Siis on reilua tietää misä mennään, kunon helposti suuret toiveet, suuret pelot ja ehkä suuret himotkin kysessä, ja väärässä luulossa oleminen voi satuttaa tosi pahasti, vaikka toinen ei edes olisi varsinaisesti valehdellut mitään, han vain olettaa toisin ja luulee tahoillaan jotain muuta.

• Katselemassa kirjoitti:

Siis toisaalta tuo on kyllä ymmärrettävää, mutta toisaalta on kyllä aika ahdistavaa, että uutta ihmistä tapaamaan lähdettäessä tpinen odottaa heti, että sitoudun häneen tai ainakin teen ratkaisun heti siinä samana päivänä. Vastahan näen hänet. Mielipiteen muodotaminen voi alkaa vasta sen jälkeen, ja sitoutuminen syntyy oikeasti hitaasti jos on syntyäkseen.

Mutta minäkin olen sitä mieltä, että toiveista ja sitoutumishalusta on syytä voida puhua ihan heti, ettei vaan oleteta jotain, josta sitten molemmille tulee paha mieli, tai ainakin toiselle, kun on oletettu että kattelllan tai on oletettu että kattelaan nyt nimenomaan tätä yhtä eikä eikä muita, tai on oletettu että peräti sitoudutaan. Aika rohkeaa, selkeää ja rehellistä ulosantia tämä deittikulttuuri kyllä vaatii onnistuakseen. Minusta ei ole mitään pahaa siinä, jos katselen ympärilleni ja haluan tavata monia ihmisiä. Se sen sijaan olisi ikävää jos en pystyisi kertomaan toiselle osapuolelle että asia on näin. Siis on reilua tietää misä mennään, kunon helposti suuret toiveet, suuret pelot ja ehkä suuret himotkin kysessä, ja väärässä luulossa oleminen voi satuttaa tosi pahasti, vaikka toinen ei edes olisi varsinaisesti valehdellut mitään, han vain olettaa toisin ja luulee tahoillaan jotain muuta.

No ehkä sun pitäis sitten mainita että haet myös ystäviä.

Itse en lähtis tapaamaan sellaisia ympäripyöreitä selittelijöitä jotka ei uskalla sanoa, tai eivät tiedäkään, hakevatko lopulta mitään vakavaa.

Se että tietää haluavansa sitoutua ei todellakaan tarkoita sitä että aikoo sitoutua juuri sen ihmisen kanssa jota menee tapaamaan. Tapaaminen vasta kertoo voiko se olla edes mahdollista tai kiinnostaako se juuri sen ihmisen kanssa.

Elämän faktat pitäis olla paremmin hallussa jos aikoo saada treffiseuraa.

• jepjoojepjoo

Olen kanssasi aivan samaa mieltä. Tuota tarvittaisiin paljon enemmän, ja pyrin sitä itse noudattamaan.

Ja niille ketkä motkottavat katselemisesta, pakkohan sitä on katsella ennen ku voi muuta päättää. Varmaan on sellainenkin ongelma että ihmiset katselevat liikaa, mutta toisaalta: realitettihan on että todella harvan vastaantulijan kanssa kolahtaa oikeasti sillä tavalla että siitä voisi suhde muodostua, mutta yleensä on ihan kivaa toisen ihmisen kanssa ...

• Avoin ja rohkea 33
        jepjoojepjoo kirjoitti:

Olen kanssasi aivan samaa mieltä. Tuota tarvittaisiin paljon enemmän, ja pyrin sitä itse noudattamaan.

Ja niille ketkä motkottavat katselemisesta, pakkohan sitä on katsella ennen ku voi muuta päättää. Varmaan on sellainenkin ongelma että ihmiset katselevat liikaa, mutta toisaalta: realitettihan on että todella harvan vastaantulijan kanssa kolahtaa oikeasti sillä tavalla että siitä voisi suhde muodostua, mutta yleensä on ihan kivaa toisen ihmisen kanssa ...

Katseleminen johtaa todellakin siihen että helposti ihmisille muodostuu esteitä toisen lähelle päästämiseksi - meistä tulee haarniskoissa kulkevia minäitse -tyyppejä. Itse toivoisin, että ihmiset voisivat avoimesti ja rohkeasti heittäytyä tilanteeseen ja kertoa mitä elämältä toivovat... antaa mahdollisuus toiselle tulla lähelle ja olla myös itse valmis satuttamaan itsensä mikäli homma ei menekään omien toiveiden mukaisesti - se on elämää jos joku ja tänä päivänä ihmiset pelkäävät niin paljon tätä asiaa että piiloutuvat "katselemisen" taakse. Pitää olla todella pitkällä ennenkuin uskalletaan avautua ja kertoa itsestä jotain ja nopeilla aivoilla varustetut deittiseuralaiset kyllästyvät helposti tällaiseen käyttäytymiseen ja näinollen katselijaltakin voi jäädä "se oikea" saamatta.
        Lisäksi vielä ihmetyttää miten hlö, joka on deittisivustoilla ja vastaa viestiin, pyytää kuvan nähdäkseen ja hyväksyy sen vastaa näin:
        "Ihan kivannäköinen tyyppi siellä on, olen tässä vain huomannut että musta ei taida olla treffailijaksi, tuntuu todella vaivalloiselta alkaa sopimaan tärskyjä tms."
        Kysymys kuuluu - miksi ylipäätään pitää vastata, pyytää kuva näytille ja jos ei kiinnosta niin eikö sitä voi sanoa suoraan - pelätään taas jotain? Tällaisia ovat nuo katselijat!
        Haluan tavata vain rohkeita ja avoimia ihmisiä ja jotenkin vaan tuntuu että niitä tapaa tuolla livemaailmassa paremmin koska siellä ei pääse nimimerkin taakse piiloon/karkuun - sä olet heti läsnä siinä tilanteessa ja näinollen pystyt arvioimaan toista paremmin.

• n28+kk
        sanna-76 kirjoitti:

No ehkä sun pitäis sitten mainita että haet myös ystäviä.

Itse en lähtis tapaamaan sellaisia ympäripyöreitä selittelijöitä jotka ei uskalla sanoa, tai eivät tiedäkään, hakevatko lopulta mitään vakavaa.

Se että tietää haluavansa sitoutua ei todellakaan tarkoita sitä että aikoo sitoutua juuri sen ihmisen kanssa jota menee tapaamaan. Tapaaminen vasta kertoo voiko se olla edes mahdollista tai kiinnostaako se juuri sen ihmisen kanssa.

Elämän faktat pitäis olla paremmin hallussa jos aikoo saada treffiseuraa.

Hyvä kirjoitus. Ajattelen asioista juuri samalla tavalla.

• jepjoojepjoo
        Avoin ja rohkea 33 kirjoitti:

Katseleminen johtaa todellakin siihen että helposti ihmisille muodostuu esteitä toisen lähelle päästämiseksi - meistä tulee haarniskoissa kulkevia minäitse -tyyppejä. Itse toivoisin, että ihmiset voisivat avoimesti ja rohkeasti heittäytyä tilanteeseen ja kertoa mitä elämältä toivovat... antaa mahdollisuus toiselle tulla lähelle ja olla myös itse valmis satuttamaan itsensä mikäli homma ei menekään omien toiveiden mukaisesti - se on elämää jos joku ja tänä päivänä ihmiset pelkäävät niin paljon tätä asiaa että piiloutuvat "katselemisen" taakse. Pitää olla todella pitkällä ennenkuin uskalletaan avautua ja kertoa itsestä jotain ja nopeilla aivoilla varustetut deittiseuralaiset kyllästyvät helposti tällaiseen käyttäytymiseen ja näinollen katselijaltakin voi jäädä "se oikea" saamatta.
        Lisäksi vielä ihmetyttää miten hlö, joka on deittisivustoilla ja vastaa viestiin, pyytää kuvan nähdäkseen ja hyväksyy sen vastaa näin:
        "Ihan kivannäköinen tyyppi siellä on, olen tässä vain huomannut että musta ei taida olla treffailijaksi, tuntuu todella vaivalloiselta alkaa sopimaan tärskyjä tms."
        Kysymys kuuluu - miksi ylipäätään pitää vastata, pyytää kuva näytille ja jos ei kiinnosta niin eikö sitä voi sanoa suoraan - pelätään taas jotain? Tällaisia ovat nuo katselijat!
        Haluan tavata vain rohkeita ja avoimia ihmisiä ja jotenkin vaan tuntuu että niitä tapaa tuolla livemaailmassa paremmin koska siellä ei pääse nimimerkin taakse piiloon/karkuun - sä olet heti läsnä siinä tilanteessa ja näinollen pystyt arvioimaan toista paremmin.

Joo, tuntuu että aika monen on todella vaikea sopia minkäänlasista tapaamista ja tosiaan voi pohtia mitä sellainen ihminen tekee DEITTI palstalla. Kai se sitten on monen ihmisen haave että sopiva kumppani vain pölähtää eteen ilman että tarvitsisi tehdä asian eteen mitään. Tai sitten ihmiset ottavat kauheat paineet deittailusta, vaikka parasta olisi lähteä ihan omana itsenään liikkeelle ilman että yrittämällä yrittää tehdä kauheaa vaikutusta toiseen. Kyllä se vaikutus syntyy jos on syntyäkseen, mutta jos ei ihmisiä uskalla tavata, ei ainakaan kohtaa ketään.

Totta varmaan että live-elämässä tapaa helpommin ihmisiä joiden kanssa synkkaa, mutta onhan tuo netti ihan hauska tapa luoda uusia kontakteja. Ja kuten aikaisemmin sanoin, suuren osan ihmisistä kanssa on kuitenkin kiva käydä bissellä, kahvilla, lenkillä tai jotain, vaikkei siitä mitään elämää suurempaa rakkaustarinaa syntyisikään. Ihmiset ovat yleensä kivoja, vaikka harvaan ihastuukin.

Tuo katteleminen tarkoittaa kyllä yleensä kaikessa yksinkertaisuudessaan sitä että katseen pysäyttäjää ei vielä ole löytynyt, ainakin itse luulen että suurin osa ihmisistä toimii näin. Eli tutka käy kunnes se oikea löytyy, ja olen vahvasti sitä mieltä ettei vähempään kannata tyytäkään. Ihan kiva ei vaan riitä ... tulee se mannapuuro ja mansikka juttu mieleen vaikka imelä onkin :)

• JuubaJaaba...

Sinun pitäisi tsekkailla vähän toisilta paikkakunnilta näitä "ehdokkaita", minäkin aloin selailemaan toispaikkakuntalaisia, kun omalta ei tuntunut mitään löytyvän vaikka olen käynyt yli 15 livetreffeillä. Mutta kun sitä valehdellaan niin helposti asioista netin välityksellä, että tuli jo epätoivoinen olo ja pidinkin paussia koko saittiin.

Lapsettomille tupsahti lapsia, raittiit tulivat kauheessa kankkusessa treffeille, yksi sankari kertoi koko sukupuolitauti historiansa ensi kättelyssä vaikka kyllähän niitä "normaalejakin" tuohon määrään löytyi, mutta heidän kanssaan ei kemiat kohdanneet ja sehän on se ensisijaisen tärkeä komponentti tässä kumppaninhaussa.

Sitten taas laitoin profiilini aktiiviseksi, niin suuntasin katseeni toisiin paikkakuntiin koska sillä minusta ei ole merkitystä, millä paikkakunnalla toinen asuu jos löytyy se sielunkumppani.

Älä lannistu, se on vaan hetkestä kiinni milloin joku OIKEA osuu kohdalle, itse ainakin uskon tähän.

• qr6jryj

En ehkä ole aivan objektiivinen vastaamaan, kun löysin seuraa jokin aikaa sitten, mutta pääsääntöisesti olin ihan tyytyväinen sen reilun vuoden aikana, jolloin minulla oli profiili. Tapasin reilut 20 ihmistä, joista yhtä lukuunottamatta kaikki treffit olivat ihan mukavia, molemminpuolista kiinnostusta ei vain ollut. Vain pari kertaa vuoden aikana tuli sellainen olo, että ei netistä voi löytyä seuraa. (Mulla ei ollut profiili koko vuotta aktiivinen, vaan olin välillä poiskin)

• mies....

Joitakin naisia tuli tapailtua useammankin kuin kerran vaikka vain yhden kanssa syntyi kunnolla sutinaa. nettideitin heitin nurkkaan kun löysin omani ihan live-elämästä, mutta kokonaisuutena jäi hyvä mieli. tulipa ainakin deittailuvarmuutta.

• n28+kk

Oon kerran vastannut yhteen ilmoitukseen (koska se kolahti sellaisella hyvällä tavalla), ja seurustelimme vajaan vuoden. Suhde päättyi kuitenkin jokin aika sitten kun kuitenkin olimme kai liian erilaisia ja hän tahollaan vaikeassa elämäntilanteessa (eikä itse ollut valmis joustamaan). Itse olin liikkeellä tositarkoituksella, kuten aina, joten en saavuttanut haluamaani lopputulosta. Kuitenkin kyseessä oli mulle ensimmäinen varsinainen seurustelusuhde ikinä, joten tavallaan olen hyvinkin tyytyväinen.

• joskus deittaillut

No eipä olla tyytyväisiä. Jotenkin vajaata porukkaa tuntuu olevan nuo nettinaiset. Merkillisiä kuvitelmia itsestään ja sitten vaaditaan kuuta taivaalta vaikkei heillä itselläkään olisi mitään tarjottavaa miehelle. Aika säälittäviä tapauksia suurin osa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7320
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3594
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      371
      1978
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1816
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1459
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe