Huom, goottimaisesta, ei goottityylistä pelkästään. Puhun nyt "goottimaisesta" koska kaikki varmaan ymmärtävät mitä sillä tarkoitetaan, älkää tarttuko siihen.
Verkkopaita:
http://www.fingerborgforce.fi/pictures/verkkopaita.jpg
FROZENCORPSE ON MUUTEN HYVÄ ESIMERKKI TÄSTÄ;) MITÄ PIDÄTTE HÄNEN TYYLISTÄÄN?
MIKÄ ON MIELIPITEENNE GOOTTIMAISESTA TYYLISTÄ!
102
1733
Vastaukset
- ........
Goottityyli on parhaimmillaan todella upea, kunhan siihen viitsii ja jaksaa panostaa. Panostamista ko. tyyli todellakin vaatii, jos meikit, hiukset ja vaatteet pitää olla lähes aina viimeisen päälle. Ihailen!
Frozencorpse on kuvan perusteella oikein sievä, mutta minua ei miellytä ne salamanmuotoiset kulmakarvat. Tosin se on vaan minun mielipide, joku muu voi tykätä. :D - FrozenCorpse
Olen imarreltu, mutta tästäkin on ollut jo puhetta.
Aloittaja määritteli tarkoituksen oikein hyvin, koska en tosiaan edusta varsinaista goottityyliä vaan enemmänkin metallisti/modernimpaa goottityyliä. Jos itsensä pitäisi tähän nyt vielä määritellä, niin sanottaneen, että olen metallisti goottivaikuttein.- oivoiii
Metallisti goottivaikuttein :D Taisit olla muuten se tyyppi jonka mielestä silmämeikin tulee olla "dramaattinen" :D Suo nyt anteeksi, mutta kuvasi perusteella olet noin kolmekymppinen ja juttujesi perusteella noin 15v.
- FrozenCorpse
oivoiii kirjoitti:
Metallisti goottivaikuttein :D Taisit olla muuten se tyyppi jonka mielestä silmämeikin tulee olla "dramaattinen" :D Suo nyt anteeksi, mutta kuvasi perusteella olet noin kolmekymppinen ja juttujesi perusteella noin 15v.
Ole sitä mieltä jos haluat, ei ole minun murheeni. Kyllä, sanoin, että meikin pitää olla dramaattinen.
Ikää on kyllä ihan vaan se 22v. - kiy
FrozenCorpse kirjoitti:
Ole sitä mieltä jos haluat, ei ole minun murheeni. Kyllä, sanoin, että meikin pitää olla dramaattinen.
Ikää on kyllä ihan vaan se 22v.kateellisten pään aukomisista välitä, pidin sua kuvan perusteella kylläkin nuorempana kuin 22 v. Mielestäni sinulla sievät kasvot ja ihanat tummat pitkät hiukset, ainoastaan nuo sahalaitakulmat on yliampuvat mutta ymmärrän että kuuluvat aatteeseesi.
- hhhooooo
FrozenCorpse kirjoitti:
Ikää on kyllä ihan vaan se 22v.Dramaattista on se että ihmisellä on 22vuotiaana 14vuotiaan ajatusmaailma.
- wounded_lion
Kyllä todellakin pidän "goottityyliin" pukeutuvista naisista. Harmi vaan että oon itse todennäköisesti liian "tavallinen" heidän makuunsa.
Tuo kuva ja tuo kuvan verkkopaita eivät minusta edusta ollenkaan goottiutta saatika "goottimaisuutta".
Minua luullaan gootiksi joskus, aika hassua koska en ole gootti. Ystäväni sitä vastoin on enemmänkin gootti joten tiedän minkälaisesta pukeutumistyylistä on kyse.- FrozenCorpse
En mä susta saa goottia mitenkään.
- Yks arvio
Tuo on tuollainen goottipaita moderniin Uuno Turhapuro tyyliin.
Kyllähän tuo naisen päällä näyttäisi kivalle jos siellä alla ei olisi mitään...
FrozenCorpsen tyyli on ihan jees, ongelma on lähinnä sen vielä hieman keskenkasvuinen asioiden analysointi sekä myös se että yleensä gootti- ja metallityypit viihtyvät keskenään.
Se mikä gooteissa mättää on se masentava melankolinen defeatistinen "mä haluun kuolla mutta yritän elää silti tässä valmiissa yhteiskunnassa jossa leipä on valmiiksi kannettu pöytään mut mulla on kova asenne".
Yleensähän näillä gootti ja metallityypeillä voi pyyhkiä lähinnä lattiaa niin psyykkisesti kuin fyysisesti kun ovet niin ufona pihalla kaikesta. Osa on hieman syvällisiä mikä lisää tyyppien kiinnostavuutta.
Mutta olen joitakin tuntenut eikä tyylissä ole mitään vikaa kunhan ei nyt ihan tosisaan ota sitä goottihenkeä. Täytyy olla hieman itseironiaa pelissä. FC tajuaa sen ehkä joku päivä myös.- Fong Sai Juk
Tuo sinun kuvauksesi viittaa "emo" tyyliin eikä suinkaan goottiin.
- Yks arvio
Fong Sai Juk kirjoitti:
Tuo sinun kuvauksesi viittaa "emo" tyyliin eikä suinkaan goottiin.
"Tuo sinun kuvauksesi viittaa "emo" tyyliin eikä suinkaan goottiin. "
Gootit ovat omalla tavallaan emoja metallimiesten puolella. - Darkspell
Yks arvio kirjoitti:
"Tuo sinun kuvauksesi viittaa "emo" tyyliin eikä suinkaan goottiin. "
Gootit ovat omalla tavallaan emoja metallimiesten puolella.Itsekkin kyllä sanoisin että emoja just pikemminkin sellaiset tai wannabe-gootit, jotka vaan antanut gooteista sellaisen käsityksen ja jotka ei oikein ole perehtynyt koko juttuun. Tiedän tämän asian, sillä omassa kaveripiirissäni justiinsa liikkuu näitä ns. "true"gootteja.
- Yks arvio
Darkspell kirjoitti:
Itsekkin kyllä sanoisin että emoja just pikemminkin sellaiset tai wannabe-gootit, jotka vaan antanut gooteista sellaisen käsityksen ja jotka ei oikein ole perehtynyt koko juttuun. Tiedän tämän asian, sillä omassa kaveripiirissäni justiinsa liikkuu näitä ns. "true"gootteja.
Sinä et hyvä jumalauta käyttänyt nimitystä "true gootteja" just, ethän?
Mitäköhän eroa on valituksella kuolemasta ja elämästä, tuskan jauhamisella tai sillä kiihkoilulla mukaanlukien hevimetallityypit.
Ainut syy miksi on tunne kuin olisi helvetistä itään on sen vuoksi että täällä asuu niin juntti kansa joka kuuntelee niin melankolista ja paskaa musiikkia. - Darkspell
Yks arvio kirjoitti:
Sinä et hyvä jumalauta käyttänyt nimitystä "true gootteja" just, ethän?
Mitäköhän eroa on valituksella kuolemasta ja elämästä, tuskan jauhamisella tai sillä kiihkoilulla mukaanlukien hevimetallityypit.
Ainut syy miksi on tunne kuin olisi helvetistä itään on sen vuoksi että täällä asuu niin juntti kansa joka kuuntelee niin melankolista ja paskaa musiikkia.Vaan kun täällä pikemminkin jengi osaa vielä paremmin ymmärtää paremman musiikin päälle :)
"Mitäköhän eroa on valituksella kuolemasta ja elämästä, tuskan jauhamisella tai sillä kiihkoilulla mukaanlukien hevimetallityypit."
Ööh.. No ainaskin metallityypit on loppujen lopuksi kyllä ihan eri genreä kuin hevarit, siinä samalla tavalla, kuin missä vaikka punkkaritkin. Ja nuo emoilut sun muut valitukset kuuluvat kyllä taas lähinnä vaan näille kaikenmaailman wannabeteiniangstaajille, että unohdappa vaan ne. Voisit kyllä hieman perehtyä asiaan, ennen kuin tulet avautumaan.
Ja mitä hiton merkitystä nyt taas tuolla nimityksellä niin on?
- m24...
En tykkää kyl kauheesti.
Hippi ja poikatyttö menee, mutta ei gootti :( - Joe The Scrap
On todella kaunis nuori nainen ja mitä tulee hänen kommentteihinsa, niin se kuuluu nuoruuteen, meinaan, pieni kapina on aina paikallaan.Ikäni puolesta voisin olla Frozenin isä,(hei, lähtiskös sun mutsis kaljalle ; ) ).Anyway, pistetääs tästä Frozenille nukkumatti-musaa: http://www.youtube.com/watch?v=c1zVyP5CeRE
Frozen, kannattaa kattoa ; ) ja mutsis......- FrozenCorpse
Eipä oo kapina kuule tässä enää mitenkään ikäsidonnainen. Mun mutsi on kyllä kaljansa juonut jo.
- Yks arvio
FrozenCorpse kirjoitti:
Eipä oo kapina kuule tässä enää mitenkään ikäsidonnainen. Mun mutsi on kyllä kaljansa juonut jo.
Onko sun mutsis delannut sitten?
Seittäisi asiaa aika paljon, siis sinun luonnetta.
Jonkun pitäis kyllä eheyttää sinut... - FrozenCorpse
Yks arvio kirjoitti:
Onko sun mutsis delannut sitten?
Seittäisi asiaa aika paljon, siis sinun luonnetta.
Jonkun pitäis kyllä eheyttää sinut...Kyllä se elossa on vielä, mut kaikki ku ei juo viinaa.
- Zlal
FrozenCorpse kirjoitti:
Kyllä se elossa on vielä, mut kaikki ku ei juo viinaa.
Kalja ja viina on eri asia Frozen.
- ujuttaja natasha
FrozenCorpse kirjoitti:
Mitä vastaan se frozen nyt sitten kapinoi tuolla hurjalla ulkomuodollaan? Ihankos yhteiskunnallisia seikkoja vastaan vaiko sitä että joku sanoin 69eyesin olevan goottibändi? Jösses!
Eikös se kapinointi kuulunut merirosvolaivoille ja vankiloihin. ujuttaja natasha kirjoitti:
Mitä vastaan se frozen nyt sitten kapinoi tuolla hurjalla ulkomuodollaan? Ihankos yhteiskunnallisia seikkoja vastaan vaiko sitä että joku sanoin 69eyesin olevan goottibändi? Jösses!
Eikös se kapinointi kuulunut merirosvolaivoille ja vankiloihin.Terveen ihmisen kuuluisi kapinoida meidän nykyistä yhteiskuntamallia vastaan.
Eihän goottius periaatteessa ole millään tavalla yhteiskuntaa kritisoiva muoto vaan taitaa enemmänkin mennä sinne synkistelyn ja uusromantiikan puolelle toi homma. Ei gooteilla ole mitään yhteistä yhteiskunnallista näkemystä kun taas esim punkkarit ovat pääsääntöisesti anarkisteja.
Mun mielestä on hienoa miten ihminen uskaltaa olla oma persoonallinen itsensä eikä mikään yhteisöön sulautuva lammas mitä 90% ihmisistä on.- vakavanhavaakku
beefcake kirjoitti:
Terveen ihmisen kuuluisi kapinoida meidän nykyistä yhteiskuntamallia vastaan.
Eihän goottius periaatteessa ole millään tavalla yhteiskuntaa kritisoiva muoto vaan taitaa enemmänkin mennä sinne synkistelyn ja uusromantiikan puolelle toi homma. Ei gooteilla ole mitään yhteistä yhteiskunnallista näkemystä kun taas esim punkkarit ovat pääsääntöisesti anarkisteja.
Mun mielestä on hienoa miten ihminen uskaltaa olla oma persoonallinen itsensä eikä mikään yhteisöön sulautuva lammas mitä 90% ihmisistä on.Mikä nykyisessä yhteiskuntamallissa on sillä tavalla vialla että sitä vastaan tulisi kapinoida ulkomuodollaan? Muistaakseni 15vuotiaana värjättiin tukka mustaksi kun piti kapinoida kalkkisvanhempia vastaan, mutta eiköhän sellainen kapina jää sinne teinivuosiin, ainakin terveillä ihmisillä.
Mitä sitten tuohon persoonallisuuteen tulee, voisitko ystävällisesti kertoa miten määrittelet "yhteisöön sulautuvan lampaan"? Oletatko että ihmisellä ei ole mielipiteitä eikä persoonallisuutta ellei hän pukeudu poikkeavasti? Jos henkilö sattuu pitämään henkkamaukan tusinavaatteista ja tuntee niissä olonsa mukavaksi, eikö hän sitten ole oma persoonallinen itsensä? Vai pitäisikö pyrkiä kaikin tavoin erottumaan joukosta voidakseen ylenkatsoa muita ja luokitella vaikkapa lampaiksi niitä joita se ulkomuodolla erottautuminen ei niin innosta?
Nämä punkkarit ja gootit, hekö sitten ovat omia persoonallisia itsejään? Miten minusta näyttäisivät olevan melkoisen tasapaksua sakkia hekin, toisilla irokeesit ja toisilla mustaa kaapua, univormuja yhtälailla. Voipi tietysti olla että alkaa allekirjoittaneella ikä painaa, mutta kovin lapselliselta tuo ihmisten lokeroiminen vaatetuksen ja muiden ulkoisten seikkojen perusteella kyllä kuulostaa. Ellen ihan väärin muista, sellaista harrastettiin yläasteikäisinä. Kovin surullista on sitten se, jos aikuiset ihmiset jaottelevat kanssaihmisiään lampaisiin ja persooniin vaatetuksen perusteella. - RockGoddess
vakavanhavaakku kirjoitti:
Mikä nykyisessä yhteiskuntamallissa on sillä tavalla vialla että sitä vastaan tulisi kapinoida ulkomuodollaan? Muistaakseni 15vuotiaana värjättiin tukka mustaksi kun piti kapinoida kalkkisvanhempia vastaan, mutta eiköhän sellainen kapina jää sinne teinivuosiin, ainakin terveillä ihmisillä.
Mitä sitten tuohon persoonallisuuteen tulee, voisitko ystävällisesti kertoa miten määrittelet "yhteisöön sulautuvan lampaan"? Oletatko että ihmisellä ei ole mielipiteitä eikä persoonallisuutta ellei hän pukeudu poikkeavasti? Jos henkilö sattuu pitämään henkkamaukan tusinavaatteista ja tuntee niissä olonsa mukavaksi, eikö hän sitten ole oma persoonallinen itsensä? Vai pitäisikö pyrkiä kaikin tavoin erottumaan joukosta voidakseen ylenkatsoa muita ja luokitella vaikkapa lampaiksi niitä joita se ulkomuodolla erottautuminen ei niin innosta?
Nämä punkkarit ja gootit, hekö sitten ovat omia persoonallisia itsejään? Miten minusta näyttäisivät olevan melkoisen tasapaksua sakkia hekin, toisilla irokeesit ja toisilla mustaa kaapua, univormuja yhtälailla. Voipi tietysti olla että alkaa allekirjoittaneella ikä painaa, mutta kovin lapselliselta tuo ihmisten lokeroiminen vaatetuksen ja muiden ulkoisten seikkojen perusteella kyllä kuulostaa. Ellen ihan väärin muista, sellaista harrastettiin yläasteikäisinä. Kovin surullista on sitten se, jos aikuiset ihmiset jaottelevat kanssaihmisiään lampaisiin ja persooniin vaatetuksen perusteella."Mikä nykyisessä yhteiskuntamallissa on sillä tavalla vialla että sitä vastaan tulisi kapinoida ulkomuodollaan? Muistaakseni 15vuotiaana värjättiin tukka mustaksi kun piti kapinoida kalkkisvanhempia vastaan, mutta eiköhän sellainen kapina jää sinne teinivuosiin, ainakin terveillä ihmisillä."
En voi uskoa että joku tosissaan kysyy mikä nyky-yhteiskunnassa on vialla? Ehkäpä se että ainakin naispuolisille ihmisille luodaan järkyttäviä ulkonäköpaineita? Media tykkää uskotella tyttösille ja nuorillekin,itsestään epävarmoille aikuisille naisille että he eivät ole riittävän hyviä mikäli eivät ole hoikkia,isorintaisia silikonibeibejä joilla on pakkelia naamassa ja ilmaa päässä. Monet nuoret ovatkin päätyneet jopa itsemurhaan tälläisen takia ja syömishäiriöt vain lisääntyvät..Niin,mikähän on vialla tosiaan?
Juuri tämän takia jotkut (ihan terveet ihmiset,usko vain) haluavat pysytellä kaukana tuosta paskasta ja näyttää rohkeasti täysin erilaiselta kuin tämä median luoma "täydellinen nainen". En näe siinä mitään epätervettä että jotkut naiset vain haluavat olla sitä mitä ovat eivätkä välitä vaikkeivat näytä miltään misseiltä.. - ymmärsikö kaikki?
RockGoddess kirjoitti:
"Mikä nykyisessä yhteiskuntamallissa on sillä tavalla vialla että sitä vastaan tulisi kapinoida ulkomuodollaan? Muistaakseni 15vuotiaana värjättiin tukka mustaksi kun piti kapinoida kalkkisvanhempia vastaan, mutta eiköhän sellainen kapina jää sinne teinivuosiin, ainakin terveillä ihmisillä."
En voi uskoa että joku tosissaan kysyy mikä nyky-yhteiskunnassa on vialla? Ehkäpä se että ainakin naispuolisille ihmisille luodaan järkyttäviä ulkonäköpaineita? Media tykkää uskotella tyttösille ja nuorillekin,itsestään epävarmoille aikuisille naisille että he eivät ole riittävän hyviä mikäli eivät ole hoikkia,isorintaisia silikonibeibejä joilla on pakkelia naamassa ja ilmaa päässä. Monet nuoret ovatkin päätyneet jopa itsemurhaan tälläisen takia ja syömishäiriöt vain lisääntyvät..Niin,mikähän on vialla tosiaan?
Juuri tämän takia jotkut (ihan terveet ihmiset,usko vain) haluavat pysytellä kaukana tuosta paskasta ja näyttää rohkeasti täysin erilaiselta kuin tämä median luoma "täydellinen nainen". En näe siinä mitään epätervettä että jotkut naiset vain haluavat olla sitä mitä ovat eivätkä välitä vaikkeivat näytä miltään misseiltä..Menikö vähän ohi nyt? Luepa uudestaan. Että mikäs siinä yhteiskunnassa on vikana sillä tavalla että sitä vastaan tulisi kapinoida ulkomuodolla. Siis nimenomaan "kapina" tukkaa värjäämällä on teinien touhuja.
Idea tuossa kirjoituksessa oli nyt se että mikäli ihminen ei tunne tarvetta korostaa erilaisuuttaan pukeutumisella, se ei tee hänestä yhtään vähemmän persoonaa kuin muutkaan. Ihmisellä on siis oikeus pukeutua haluamallaan tavalla, olkoon se sitten vaikka pintamuotia tai vanhat verkkarit, eikä häntä tulisi sillä perusteella nimitellä "lampaaksi". Ymmärrätkö mistä on kyse?
Jos luet tekstin uudelleen saatat tajuta että siinä nimenomaan oltiin sitä mieltä että ihmisellä tulisi olla oikeus olla juuri sitä mitä on. Myös sellainen joita massalampaiksi kutsutaan. Jos taas joku haluaa näyttää täysin erilaiselta kuin median luoma ihanne, se on ihan yhtä oikein. Terve ihminen ymmärtää että ulkomuoto ei määrittele ihmisen persoonaa, se henkkamaukkapissis on persoona siinä missä punkkarikin. - RockGoddess
ymmärsikö kaikki? kirjoitti:
Menikö vähän ohi nyt? Luepa uudestaan. Että mikäs siinä yhteiskunnassa on vikana sillä tavalla että sitä vastaan tulisi kapinoida ulkomuodolla. Siis nimenomaan "kapina" tukkaa värjäämällä on teinien touhuja.
Idea tuossa kirjoituksessa oli nyt se että mikäli ihminen ei tunne tarvetta korostaa erilaisuuttaan pukeutumisella, se ei tee hänestä yhtään vähemmän persoonaa kuin muutkaan. Ihmisellä on siis oikeus pukeutua haluamallaan tavalla, olkoon se sitten vaikka pintamuotia tai vanhat verkkarit, eikä häntä tulisi sillä perusteella nimitellä "lampaaksi". Ymmärrätkö mistä on kyse?
Jos luet tekstin uudelleen saatat tajuta että siinä nimenomaan oltiin sitä mieltä että ihmisellä tulisi olla oikeus olla juuri sitä mitä on. Myös sellainen joita massalampaiksi kutsutaan. Jos taas joku haluaa näyttää täysin erilaiselta kuin median luoma ihanne, se on ihan yhtä oikein. Terve ihminen ymmärtää että ulkomuoto ei määrittele ihmisen persoonaa, se henkkamaukkapissis on persoona siinä missä punkkarikin."Että mikäs siinä yhteiskunnassa on vikana sillä tavalla että sitä vastaan tulisi kapinoida ulkomuodolla."
Sulta kyllä taisi mennä jotain ohi nyt. Kuten juuri kirjoitin,tämä median luoma ihannenainen saa jotkut "kapinoimaan" vastaan ulkonäöllään. Mä henk.kohtaisesti olen sitä mieltä että jos ihminen on räikeä persoona sisältä sen pitäisi näkyä myös ulospäin, mutta se on jokaisen päätettävissä sitten.. - juuummmarraaaa
RockGoddess kirjoitti:
"Että mikäs siinä yhteiskunnassa on vikana sillä tavalla että sitä vastaan tulisi kapinoida ulkomuodolla."
Sulta kyllä taisi mennä jotain ohi nyt. Kuten juuri kirjoitin,tämä median luoma ihannenainen saa jotkut "kapinoimaan" vastaan ulkonäöllään. Mä henk.kohtaisesti olen sitä mieltä että jos ihminen on räikeä persoona sisältä sen pitäisi näkyä myös ulospäin, mutta se on jokaisen päätettävissä sitten..Ai sä olet sitä mieltä että "räikeän" persoonan tulis näkyä ulkonäössäkin. Eikös jokaisella ollut oikeus näyttää juuri siltä miltä haluaa? Ehkä se "räikeä" persoona ei tunne tarvetta olla räikeä ulkoisesti? Lokeroiminen ja luonteen määritteleminen ulkonäön perusteella on teinien touhua.
Ja siitä kapinoimisesta, kyseessä oli nimenomaan Frozen Corpse joka ulkomuodollaan niin kovasti mielestään kapinoi, mutta näyttää juuri siltä miltä joka kolmas teinigoottityttö muutenkin. - RockGoddess
juuummmarraaaa kirjoitti:
Ai sä olet sitä mieltä että "räikeän" persoonan tulis näkyä ulkonäössäkin. Eikös jokaisella ollut oikeus näyttää juuri siltä miltä haluaa? Ehkä se "räikeä" persoona ei tunne tarvetta olla räikeä ulkoisesti? Lokeroiminen ja luonteen määritteleminen ulkonäön perusteella on teinien touhua.
Ja siitä kapinoimisesta, kyseessä oli nimenomaan Frozen Corpse joka ulkomuodollaan niin kovasti mielestään kapinoi, mutta näyttää juuri siltä miltä joka kolmas teinigoottityttö muutenkin.On oikeus näyttää siltä miltä haluaa,etkö osaa lukea? Sanoin että HENKILÖKOHTAISESTI olen sitä mieltä että voisi antaa sen persoonansa näkyä jollakin tapaa myös ulospäin mutta jokainen saa päättää ulkomuodostaan ihan itse. Kivaa kun ihmiset ymmärtävät lukemansa..
- joo.o
RockGoddess kirjoitti:
On oikeus näyttää siltä miltä haluaa,etkö osaa lukea? Sanoin että HENKILÖKOHTAISESTI olen sitä mieltä että voisi antaa sen persoonansa näkyä jollakin tapaa myös ulospäin mutta jokainen saa päättää ulkomuodostaan ihan itse. Kivaa kun ihmiset ymmärtävät lukemansa..
Toinen jankuttaa että joku voi olla räikeä persoona ja olla osoittamatta sitä pukeutumisella, ilmeisesti kokee sen vähän teinien puuhasteluksi, toinen että joku voi olla räikeä persoona ja osoittaa sen pukeutumisellaan, ilmeisesti kokee sen kapinana median syöttämiä kauneusihanteita vastaan.
Ja kuitenkin molempien mielestä kaikki saa pukeutua niinkuin haluaa, toista vaan ärsyttää teinit.
Tässä sulle aitoa goottia:
http://www.morticia.com/
Mene tutustumaan ettet luule uuno-paitoja gootiksi.- ääääääääääää
Goottia.... Pissaliisojen paratiisi! Hahahahahaaa
- Darkspell
ääääääääääää kirjoitti:
jo pikemminkin olee jo aika out? Minun mielestä kyllä on jo.
Darkspell kirjoitti:
jo pikemminkin olee jo aika out? Minun mielestä kyllä on jo.
Mikä? Gootti vai pissaliisojen paratiisi? Luulen että gootit on tyytyväisiä jos toi muoti menee ohi.
ääääääääääää kirjoitti:
Mortician vaatteet on sen verran kalliita ettei niitä ketkä tahansa "pissaliisat" ostele.
- Darkspell
sanna-76 kirjoitti:
Mikä? Gootti vai pissaliisojen paratiisi? Luulen että gootit on tyytyväisiä jos toi muoti menee ohi.
paratiisi tietysti ;)
- pifuttaja
sanna-76 kirjoitti:
Mortician vaatteet on sen verran kalliita ettei niitä ketkä tahansa "pissaliisat" ostele.
Noissa osoitteissa ne kunnon teinix kootit luuraa.
http://www.clubschatten.net/cms/
http://clubschatten.net/keskustelu/ - daaaa
sanna-76 kirjoitti:
Pissaliisalla tarkoitettaneen tyylitöntä ihmistä. Heilläkin voi olla rahaa. Vai mitäpä olet itse mieltä noista verkkohihaisista ristinkuvalla koristetuista paidoista ja D-rengashameista? Tyylikkäitä kenties?
daaaa kirjoitti:
Pissaliisalla tarkoitettaneen tyylitöntä ihmistä. Heilläkin voi olla rahaa. Vai mitäpä olet itse mieltä noista verkkohihaisista ristinkuvalla koristetuista paidoista ja D-rengashameista? Tyylikkäitä kenties?
Minusta sana "pissaliisa" viittaa enemmin teineihin. Eikä minulle tule aikuisista gooteista mieleen ollenkaan tuollaista. Tyylittömyys näkyy ennemmin niillä ihmisillä jotka eivät seuraa aikaansa millään tavalla.
Enkä tiedä mitä vaatteita tarkoitat tuolla.- After rock
pifuttaja kirjoitti:
Noissa osoitteissa ne kunnon teinix kootit luuraa.
http://www.clubschatten.net/cms/
http://clubschatten.net/keskustelu/Ei, kyllä ne teinigootit löytyvät gootti.netistä. Schattenissa nyt sentään on vanhempaa ja järkevämpää porukkaa, joka edes on joskus kuullut jotain goottiartistia. Ja goottiartistilla en tarkoita mitään DImmua :D
- Suvereeni
Ei minua haittaa jos joskus goottityyliin pukeutuu, mutta jos tämä on kyseisen ihmisen ainoa pukeutumistyyli niin sen omaperäisyys ja mielenkiinto vähenee ja alkaa jopa ärsyttämään. Miehillä pidän toisinaan kyseisestä tyylistä, mutta naisilla lähinnä kokeiluina. Ymmärrän tavallaan mikä tässä pukeutumisessa on joidenkin mielestä seksikästä, mutta minun mielestäni kyseinen tyyli ei kuitenkaan vedä vertoja tiukoille farkuille ja normaalille, mutta nätille topille tai paidalle.
- FrozenCorpse
"Ei minua haittaa jos joskus goottityyliin pukeutuu, mutta jos tämä on kyseisen ihmisen ainoa pukeutumistyyli niin sen omaperäisyys ja mielenkiinto vähenee ja alkaa jopa ärsyttämään"
Hienoa, että pitäisi esittää siis muita miellyttääkseen muuta kuin on ja omaperäisyyttähän ei toki saa mistään mukaan? - scorpio89
Niin, mitä omaperäistä farkut - paita/toppi -yhdistelmässä? Ei siinä mitään jos tyylistä ei pidä, mutta se on vain outoa sanoa että goottityyli ei ole omaperäistä mutta farkut - toppi/paita yhdistelmä menee.
- voiettäsentään
sanna-76 kirjoitti:
Missä on omaperäisyys jos vaatetus on farkut ja toppi/t-paita?
Jos se ihminen viihtyy farkuissa ja topeissa? Vai pitääkö olla väkipakolla omaperäinen?
Jos ihan helvetillinen tarve on olla "omaperäinen" niin sitten ei muuta kun singer surisemaan, taatusti tulee omaperäistä jälkeä.
Ihan vakavissaan, ei se pukeutuminen nyt niin vakava asia ole. Ihminen voi olla mielenkiintoinen, omaperäinen ja vaikka perkeleen erikoinen persoona vaikka sillä oliskin farkut ja toppi. - Luumarja
voiettäsentään kirjoitti:
Jos se ihminen viihtyy farkuissa ja topeissa? Vai pitääkö olla väkipakolla omaperäinen?
Jos ihan helvetillinen tarve on olla "omaperäinen" niin sitten ei muuta kun singer surisemaan, taatusti tulee omaperäistä jälkeä.
Ihan vakavissaan, ei se pukeutuminen nyt niin vakava asia ole. Ihminen voi olla mielenkiintoinen, omaperäinen ja vaikka perkeleen erikoinen persoona vaikka sillä oliskin farkut ja toppi.Aamen edelliselle kirjoittajalle. En tajua, miksi pitää oikein yrittämällä yrittää erottua joukosta. Siis onko göötti, joista suurin osa ostaa vaatteensa samoista kaupoista ja samoilta valmistajilta, ja joiden pukeutumisessa on samaa univormu-meininkiä kuin punkkareillakin, tosiaan teistä persoonallinen? Siis persoonallisempi kuin vaikkapa kirpputoreja kiertävä ja ompelutaitoinen tyyppi, joka nyt ei aivan siihen farkut&teepaita-muottiin mene?
Minusta jälkimmäinen on persoonallisempi. Hänellä on enemmän mahdollisuuksia pukeutua erilaisin yhdistelmin ja poimia eri ideoita eri pukeutumistyyleistä kun taas kaikissa alakulttuureissa on pukeutumisen suhteen aika tiukat säännöt. Asun tulee olla aikalailla tietyllä kaavalla koostettu, että se olisi goottia tai vaikkapa emoa. Ja vaatteiden tulee olla tietyn mallisia, tietystä materiaalista jne.
Mitä väliä jollain pukeutumisella edes loppujen lopuksi on? Persoonanrakennus vaatteilla, tai edes tietynlaisen identiteetin koostaminen on aika teiniä puuhaa.. voiettäsentään kirjoitti:
Ihan vakavissaan, ei se pukeutuminen nyt niin vakava asia ole. Ihminen voi olla mielenkiintoinen, omaperäinen ja vaikka perkeleen erikoinen persoona vaikka sillä oliskin farkut ja toppi.Niin aivan, kirjoittaja kyseli omaperäisyyden perään arvostellessaan gootti-tyyliä. Kysyn edelleen: mitä omaperäistä on farkut ja t-paita - tyylissä?
Luumarja kirjoitti:
Aamen edelliselle kirjoittajalle. En tajua, miksi pitää oikein yrittämällä yrittää erottua joukosta. Siis onko göötti, joista suurin osa ostaa vaatteensa samoista kaupoista ja samoilta valmistajilta, ja joiden pukeutumisessa on samaa univormu-meininkiä kuin punkkareillakin, tosiaan teistä persoonallinen? Siis persoonallisempi kuin vaikkapa kirpputoreja kiertävä ja ompelutaitoinen tyyppi, joka nyt ei aivan siihen farkut&teepaita-muottiin mene?
Minusta jälkimmäinen on persoonallisempi. Hänellä on enemmän mahdollisuuksia pukeutua erilaisin yhdistelmin ja poimia eri ideoita eri pukeutumistyyleistä kun taas kaikissa alakulttuureissa on pukeutumisen suhteen aika tiukat säännöt. Asun tulee olla aikalailla tietyllä kaavalla koostettu, että se olisi goottia tai vaikkapa emoa. Ja vaatteiden tulee olla tietyn mallisia, tietystä materiaalista jne.
Mitä väliä jollain pukeutumisella edes loppujen lopuksi on? Persoonanrakennus vaatteilla, tai edes tietynlaisen identiteetin koostaminen on aika teiniä puuhaa..No nyt et kyllä ole tutustunut aiheeseen mistä kirjoitat.
- Luumarja
sanna-76 kirjoitti:
No nyt et kyllä ole tutustunut aiheeseen mistä kirjoitat.
Hmm, itse asiassa nuorena parissakin alakulttuurissa luuhanneena luulen tietäväni aika hyvin mistä puhun. Ahtaat on raamit.. Paitsi tietysti tuon punkin suhteen olin muutenkin tulossa korjaamaan kirjoitustani. Mitä olen seurannut erästä punk-foorumia, niin enimmistö siellä ei todellakaan edusta sitä pulttitakki ja keesi ja risaiset vaatteet-stereotypiaa.
Mutta siis en minäkään pidä t-paita ja farkut-yhdistelmää persoonallisena. Persoonallinen voi kuitenkin olla ilman sitä erilaisuutta alleviivaavaa vaatetusta. Kuten edellisessä viestissäni kirjoitin: kirppiksillä ja second hand-liikkeissä kiertelemällä ja muokkaamalla kaupasta ostettuja vaatteita saa kyllä persoonallisen lookin. Minusta se siis tarkoittaa aivan eri asiaa kuin epätoivoisesti jonkin alakulttuurin univormuun pukeutumista. En kuitenkaan kritisoi niitä, jotka ko. vaatteista ihan oikeasti tykkäävät, mutta erottuminen erottumisen vuoksi ja kapinoiminen on typerää. Useimmiten tällainen liika yrittäminen näkyy ihmisestä päälle. Luumarja kirjoitti:
Hmm, itse asiassa nuorena parissakin alakulttuurissa luuhanneena luulen tietäväni aika hyvin mistä puhun. Ahtaat on raamit.. Paitsi tietysti tuon punkin suhteen olin muutenkin tulossa korjaamaan kirjoitustani. Mitä olen seurannut erästä punk-foorumia, niin enimmistö siellä ei todellakaan edusta sitä pulttitakki ja keesi ja risaiset vaatteet-stereotypiaa.
Mutta siis en minäkään pidä t-paita ja farkut-yhdistelmää persoonallisena. Persoonallinen voi kuitenkin olla ilman sitä erilaisuutta alleviivaavaa vaatetusta. Kuten edellisessä viestissäni kirjoitin: kirppiksillä ja second hand-liikkeissä kiertelemällä ja muokkaamalla kaupasta ostettuja vaatteita saa kyllä persoonallisen lookin. Minusta se siis tarkoittaa aivan eri asiaa kuin epätoivoisesti jonkin alakulttuurin univormuun pukeutumista. En kuitenkaan kritisoi niitä, jotka ko. vaatteista ihan oikeasti tykkäävät, mutta erottuminen erottumisen vuoksi ja kapinoiminen on typerää. Useimmiten tällainen liika yrittäminen näkyy ihmisestä päälle.Vai nuorena? Noh se nyt vaan on niin että sitä on itsekin ihan ulkona parissa vuodessa uusista jutuista, kun katsoo nuorisoa. Miksi luulet tietäväsi juuri tästä alakulttuurista josta oli kyse?
Pukeutuminen juuri on sitä erottautumista ja kapinoimista. Miksi se olisi typerää. Se kuuluu kuitenkin aika monen kehitykseen.- Suvereeni
sanna-76 kirjoitti:
Niin aivan, kirjoittaja kyseli omaperäisyyden perään arvostellessaan gootti-tyyliä. Kysyn edelleen: mitä omaperäistä on farkut ja t-paita - tyylissä?
Goottivaatteita käyttävät ihmiset käyttävät huomattavasti enemmän aikaan muiden ihmisten vaatetuksen kopioimiseen kuin keskimäärin ne ihmiset, jotka pukeutuvat farkkuihin ja t-paitaan.
Minun silmissäni gootit näyttävät hyvin samanlaisilta. Sen sijaan perus pukeutumisessa on paljon eroja. Väitän, että erilaisia farkku t-paita yhdistelmiä on aika paljon enemmän kuin erilaisia goottivaatteita.
Mielestäni siinä, että oikein tarkoituksella haetaan massavirrasta selvästi erottuvaa vaatetusta, ei ole enää mitään omaperäistä ja hienoa. Sitä ehkä tekee harvempi, mutta heitäkin on paljon. Useat heistä taistelevat itsetunto-ongelmien kanssa.
Tumma vaatetus tuo mieleen myös tumman maailmankuvan. Masistelu ei ole ollenkaan minun juttuni enkä halua viettää aikaa ihmisten kanssa, jotka haluavat nähdä kaikessa jotain negatiivista. En väitä, että gootit olisivat aina tällaisia ihmisiä, mutta tällaisen mielikuvan he usein tuovat ja useammin he tällaisen maailmankuvan omaavat kuin "normaalit" ihmiset. Suvereeni kirjoitti:
Goottivaatteita käyttävät ihmiset käyttävät huomattavasti enemmän aikaan muiden ihmisten vaatetuksen kopioimiseen kuin keskimäärin ne ihmiset, jotka pukeutuvat farkkuihin ja t-paitaan.
Minun silmissäni gootit näyttävät hyvin samanlaisilta. Sen sijaan perus pukeutumisessa on paljon eroja. Väitän, että erilaisia farkku t-paita yhdistelmiä on aika paljon enemmän kuin erilaisia goottivaatteita.
Mielestäni siinä, että oikein tarkoituksella haetaan massavirrasta selvästi erottuvaa vaatetusta, ei ole enää mitään omaperäistä ja hienoa. Sitä ehkä tekee harvempi, mutta heitäkin on paljon. Useat heistä taistelevat itsetunto-ongelmien kanssa.
Tumma vaatetus tuo mieleen myös tumman maailmankuvan. Masistelu ei ole ollenkaan minun juttuni enkä halua viettää aikaa ihmisten kanssa, jotka haluavat nähdä kaikessa jotain negatiivista. En väitä, että gootit olisivat aina tällaisia ihmisiä, mutta tällaisen mielikuvan he usein tuovat ja useammin he tällaisen maailmankuvan omaavat kuin "normaalit" ihmiset."Taistelevat itsetunto-ongelmien kanssa". Voi reps, päivän naurit, kiitos.
Et sinäkään tosiaan tiedä gootti-tyylistä yhtään mitään jos väität että he käyttävät vain tummia vaatteita ja "masistelevat". En tunne yhtään masennuksesta kärsivää goottia, tuskin tunnet sinäkään.
Sitä paitsi mustaa ja tummaa käyttää suurin osa suomalaisista. Vai voitko väittää toisin?- Suvereeni
sanna-76 kirjoitti:
"Taistelevat itsetunto-ongelmien kanssa". Voi reps, päivän naurit, kiitos.
Et sinäkään tosiaan tiedä gootti-tyylistä yhtään mitään jos väität että he käyttävät vain tummia vaatteita ja "masistelevat". En tunne yhtään masennuksesta kärsivää goottia, tuskin tunnet sinäkään.
Sitä paitsi mustaa ja tummaa käyttää suurin osa suomalaisista. Vai voitko väittää toisin?"Et sinäkään tosiaan tiedä gootti-tyylistä yhtään mitään jos väität että he käyttävät vain tummia vaatteita ja "masistelevat". En tunne yhtään masennuksesta kärsivää goottia, tuskin tunnet sinäkään."
En tiedä goottityylistä kovin paljoa, mutta musta on siinä yleensä hallitseva väri. En tarkoittanut, että goottien asenne olisi mikään "ranteet auki" -asenne, mutta minä olen huomannut, että se on usein jollain tavalla negatiivinen. En ole koskaan tullut juttuun yhdenkään gootin kanssa.
Olen tuntenut muutamia gootteja sen verran hyvin että olen nähnyt että he ovat masentuneita tai heillä on itsetunto-ongelmia. Olen myös tavannut gootteja joilla näitä ei ole. Useammin kuitenkin valtavirrasta poikkeavasti pukeutuvat NUORET ovat myös muusta porukasta sosiaalisesti eroavia. Mitä kertoo se, että goottityyli jää yleensä pois kun ikää tulee lisää ?
"Sitä paitsi mustaa ja tummaa käyttää suurin osa suomalaisista. Vai voitko väittää toisin? "
Eivät juurikaan he joita pidän mielenkiintoisina ja persoonallisina. - FrozenCorpse
Suvereeni kirjoitti:
"Et sinäkään tosiaan tiedä gootti-tyylistä yhtään mitään jos väität että he käyttävät vain tummia vaatteita ja "masistelevat". En tunne yhtään masennuksesta kärsivää goottia, tuskin tunnet sinäkään."
En tiedä goottityylistä kovin paljoa, mutta musta on siinä yleensä hallitseva väri. En tarkoittanut, että goottien asenne olisi mikään "ranteet auki" -asenne, mutta minä olen huomannut, että se on usein jollain tavalla negatiivinen. En ole koskaan tullut juttuun yhdenkään gootin kanssa.
Olen tuntenut muutamia gootteja sen verran hyvin että olen nähnyt että he ovat masentuneita tai heillä on itsetunto-ongelmia. Olen myös tavannut gootteja joilla näitä ei ole. Useammin kuitenkin valtavirrasta poikkeavasti pukeutuvat NUORET ovat myös muusta porukasta sosiaalisesti eroavia. Mitä kertoo se, että goottityyli jää yleensä pois kun ikää tulee lisää ?
"Sitä paitsi mustaa ja tummaa käyttää suurin osa suomalaisista. Vai voitko väittää toisin? "
Eivät juurikaan he joita pidän mielenkiintoisina ja persoonallisina.Eipä tuo oma asenteeskaa korkeelle loista.
Jos jollekin teinille goottityyli on vaa kokeilu, ei meinaa, että se olis sitä KAIKILLE. - sgtdddagtd
FrozenCorpse kirjoitti:
Eipä tuo oma asenteeskaa korkeelle loista.
Jos jollekin teinille goottityyli on vaa kokeilu, ei meinaa, että se olis sitä KAIKILLE.Montako nelikymppistä goottia tunnet?
- TattooedMama
sgtdddagtd kirjoitti:
Montako nelikymppistä goottia tunnet?
Minäpä tunnen varsin monta ja myös useita viisikymppisiä. Oikeastaan näitä vanhempia tunnen enemmän, kuin nuorempia. Tunnen jopa muutaman perheen, jossa on kojootteja jo kahdessa polvessa. Kummasti se vanhempien musamaku vaan tarttuu, erinomaisesta tyylistä nyt puhumattakaan... ;D Nämä vanhemmat kootikkeet vaan eivät tunnista koko "gootti" -nimitystä itselleen sopivaksi, koska gooteista on puhuttu vasta niin vähän aikaa täällä Suomen kamaralla. Vanhemmat gootit tunnistaa 80-luvun alun gootti/deathrocktyylistä, mutta ehkä hiukan hienovaraisemmin toteutettuna, kuin silloin villissä nuoruudessa. Moni tavallinen tallaaja ei edes tunnista kuin kaikkein stereotyyppisimmät gootit sellaisen nähdessään. Meitä on kuitenkin moneksi ja etenkin vanhempien ihmisten kohdalla pukeutuminen on yleensä tavallista "mustaan pukeutumista" ilman mitään hörselöitä.
- Suvereeni
FrozenCorpse kirjoitti:
Eipä tuo oma asenteeskaa korkeelle loista.
Jos jollekin teinille goottityyli on vaa kokeilu, ei meinaa, että se olis sitä KAIKILLE.Ai senkö takia, että en pidä gootteja erittäin hienoina ihmisinä? Tähän asti tapaamani gootit eivät ole minua miellyttäneet, joten en voi sanoa pitäväni heistä. En heitä pääsääntöisesti myöskään vihaa, koska minulla ei ole mitään syytä siihen.
Väitteeni perustuvat omaan kokemukseeni ja olen yleistänyt niitä sillä tasolla. En ole sanonut, että "vika" ei voisi olla minussa kun en tule juttuun goottien kanssa. Tähän asti tapaamani gootit olen kokenut sisäsiittoisina ja negatiivisina muita ihmisiä kohtaan. He ovat pitäneet itseään muita parempina pelkästään pukeutumisen takia. He ovat väittäneet muita pinnallisiksi, vaikka heille itselleen pukeutuminen on kaikki kaikessa. Useimmille normaali vaatetus ei tulisi kysymykseenkään. Tällainen ehdottomuus ei ole mielestäni kovin positiivinen asia ihmisessä.
En ole koskaan tuntenut vanhempia gootteja enkä muutenkaan pitkään aikaan ole ollut yhdenkään kanssa tekemisissä kun olen itsekin jo "gootti-ikää" vanhempi. Ehkä he ovat tasapainoisempia kuin nuoret tapaamani gootit. - Suvereeni
FrozenCorpse kirjoitti:
"Ei minua haittaa jos joskus goottityyliin pukeutuu, mutta jos tämä on kyseisen ihmisen ainoa pukeutumistyyli niin sen omaperäisyys ja mielenkiinto vähenee ja alkaa jopa ärsyttämään"
Hienoa, että pitäisi esittää siis muita miellyttääkseen muuta kuin on ja omaperäisyyttähän ei toki saa mistään mukaan?Älä ole typerä. Pukeutuessa ajatellaan AINA myös muiden mielipidettä. Mikä sinä ajattelet olevasi kun pukeudut goottityyliin jos sillä ilmaiset itseäsi? Minä henkilökohtaisesti pukeudun moneen eri tyyliin toisinaan enkä koe mitään henkistä ristiriitaa siitä syystä. Eivät vaatteet minua miksikään muuta. Vain käsityksiä siitä mitä muut minusta ajattelevat.
- Suvereeni
scorpio89 kirjoitti:
Niin, mitä omaperäistä farkut - paita/toppi -yhdistelmässä? Ei siinä mitään jos tyylistä ei pidä, mutta se on vain outoa sanoa että goottityyli ei ole omaperäistä mutta farkut - toppi/paita yhdistelmä menee.
Mielestäni tämä tyyli on omaperäisempää, koska tässä tyylissä huomaan enemmän eroja kuin goottityylisissä pukeutumisissa. Voi johtua siitä, etten kiinnitä juurikaan huomiota goottien pukeutumiseen ellei siinä jotain todella hirveää ole.
Omaperäisyyttä lisää se, että kyseinen henkilö voi pukeutua huomenna täysin erilaiseen vaatetukseen. Gooteilla näkee usein samat vaatteet monena päivänä. - FrozenCorpse
Suvereeni kirjoitti:
Älä ole typerä. Pukeutuessa ajatellaan AINA myös muiden mielipidettä. Mikä sinä ajattelet olevasi kun pukeudut goottityyliin jos sillä ilmaiset itseäsi? Minä henkilökohtaisesti pukeudun moneen eri tyyliin toisinaan enkä koe mitään henkistä ristiriitaa siitä syystä. Eivät vaatteet minua miksikään muuta. Vain käsityksiä siitä mitä muut minusta ajattelevat.
Höpö höpö. Jos minua kiinnostaisi muiden mielipiteet, en varmasti näyttäisi omalta itseltäni, vaan olisin joku äärimmäisen karmea muotiryysyissä kulkeva hiiri, KOSKA MUUT EI TYKKÄÄMUN TYYLISTÄ!!
Edes koviin moniiin juhliin ei tarvitse vaatetustaan muuttaa ja töihinkin sitä voi soveltaa. - Luumarja
sanna-76 kirjoitti:
Vai nuorena? Noh se nyt vaan on niin että sitä on itsekin ihan ulkona parissa vuodessa uusista jutuista, kun katsoo nuorisoa. Miksi luulet tietäväsi juuri tästä alakulttuurista josta oli kyse?
Pukeutuminen juuri on sitä erottautumista ja kapinoimista. Miksi se olisi typerää. Se kuuluu kuitenkin aika monen kehitykseen.No okei, pari vuotta sitten. Tunsin ihan ihmisiäkin, en ollut vain mukanaroikkuja. Se tyyli on loppujenlopuksi ihan kaikilla samanlainen, kuten Suvereenikin tuossa alempana sanoo.
Goottipuolelle kuuluu muutenkin sellainen tekorankka asenne, mikä on minusta hirveän huvittavaa. Joojoo, ihan varmaan 90% goottinaisista on biseksuaaleja ja kiinnostuneita BDSMästä. Olisiko kuitenkin kyseessä vain yritys kasvattaa skenepisteitä :D. - Suvereeni
FrozenCorpse kirjoitti:
Höpö höpö. Jos minua kiinnostaisi muiden mielipiteet, en varmasti näyttäisi omalta itseltäni, vaan olisin joku äärimmäisen karmea muotiryysyissä kulkeva hiiri, KOSKA MUUT EI TYKKÄÄMUN TYYLISTÄ!!
Edes koviin moniiin juhliin ei tarvitse vaatetustaan muuttaa ja töihinkin sitä voi soveltaa.Siinä hieman sitä goottien negatiivista asennetta muita ihmisiä kohtaan. Edelleenkin aina ajatellaan myös muiden mielipidettä. Poikkeuksena ehkä jotkut kehitysvammaiset ja lapset, jotka eivät sitä ymmärrä ajatella. Toinen asia kuinka paljon sen antaa vaikuttaa omaan käytökseensä.
Luumarja kirjoitti:
No okei, pari vuotta sitten. Tunsin ihan ihmisiäkin, en ollut vain mukanaroikkuja. Se tyyli on loppujenlopuksi ihan kaikilla samanlainen, kuten Suvereenikin tuossa alempana sanoo.
Goottipuolelle kuuluu muutenkin sellainen tekorankka asenne, mikä on minusta hirveän huvittavaa. Joojoo, ihan varmaan 90% goottinaisista on biseksuaaleja ja kiinnostuneita BDSMästä. Olisiko kuitenkin kyseessä vain yritys kasvattaa skenepisteitä :D.Parissa vuodessa nuoruus vaihtui mihin?
Jos "tuntee ihmisiä" ei ole mukana roikkuja?
Kuinkas vanhoista ihmisistä sä nyt puhut?- Luumarja
sanna-76 kirjoitti:
Parissa vuodessa nuoruus vaihtui mihin?
Kuinkas vanhoista ihmisistä sä nyt puhut?Kelpaako, jos sanon että gootit ovat minusta nihkeimpiä ja teennäisimpiä ihmisiä jotka tiedän? Ainakin nuorempi sukupolvi, ne vanhemman sukupolven gootit olivat ihan ok. Mutta siis se kulutushysteria ja pinnallisuus on jotain ihan käsittämätöntä. Yhtä pinnallisia ovat varmaan vain roriita-kulttuurin jäsenet, ja siinähän on kyse vain vaatteista. Ja ok, pissaliisat varmaan myös.
Jos ihmisen päässä ei liiku mitään muuta kuin milloin pääsee tuhlaamaan puolet palkastaan/isukin ja äitylin rahoista johonkin Morticiaan, niin aika säälittäväksi menee. Plus tietenkin alakulttuuri-identiteetin vaaliminen: kai nyt omistan tarpeeks lip servicee ja tukka on hyvin ja kaikki näkee et tunnen vaan cooleja tyyppejä ja tykkään hei vampyyreistä! Ai mikä Bauhaus, eix se oo joku rakennustarvikkeita myyvä firma?!
Ne vaatteethan muuten valmistetaan halpamaissa, ihan niinkuin jotkut H&M-vaatteetkin. Eli siis teetetään halvalla, myydään helkkarin kalliilla. Monista goottivaatteista tosin näkyy päälle, että ne ovat huonolaatuisia (lankoja roikkuu, helmoja ei ole huoliteltu, loimusametti, muovista halpispitsiä, vaatteet hajoavat alta aikayksikön vaikkei niitä edes käytä joka päivä jne. Kuten esim. Demonian kengät.) - Luumarja
sanna-76 kirjoitti:
Parissa vuodessa nuoruus vaihtui mihin?
Kuinkas vanhoista ihmisistä sä nyt puhut?Siis siksi toin tuon halpamaa-pointin esiin, että itselleni ekologiset ja eettiset arvot ovat tärkeitä. En toki pukeudu hamppusäkkiin ja peseydy sadevedellä, mutta olen kasvissyöjä ja pyrin kuluttamaan kestävästi. Ostan kirppikseltä ja teetän suomalaisilla ompelijoilla, jos tarve vaatii. Ruoassakin ovat lähituotanto ja luomu tärkeitä. Käytän tavarat loppuun asti ja kierrätän.
Jos siis yhtään selventää sitä, miksi lähdin tuosta alakulttuurista. Musiikki on hyvää ja popitan sitä edelleen ja ostelen bändien levyjä. Mutta siis goottikulttuurin arvot ja minun arvoni olivat niin ristiriidassa, etten voinut enää jatkaa. - AnTi-iDiOt
Suvereeni kirjoitti:
Mielestäni tämä tyyli on omaperäisempää, koska tässä tyylissä huomaan enemmän eroja kuin goottityylisissä pukeutumisissa. Voi johtua siitä, etten kiinnitä juurikaan huomiota goottien pukeutumiseen ellei siinä jotain todella hirveää ole.
Omaperäisyyttä lisää se, että kyseinen henkilö voi pukeutua huomenna täysin erilaiseen vaatetukseen. Gooteilla näkee usein samat vaatteet monena päivänä.Ehkäpä se omaperäisyys katsotaankin valtavirrasta poikkeavaksi pukeutumiseksi valopää ja valtavirtalampaat pukeutuu kaikki niihin Seppälän ja HenkkaMaukan rytkyihin joten sellaisesta harmaasta merestä goottityyliset ihmiset erottuvat selkeämmin (ja kyllä,heitä on paljon mutta kuitenkin huomattavasti vähemmän kuin näitä taviksia). Ja jos et gootteja tarkemmin edes katso niin mistä voit tietää että he käyttävät samoja vaatteita päivästä toiseen? Asutko heidään kanssaan kenties? Itse ainakin olen huomannut että tämä muu massa tuntuu pukeutuvan samoihin tai samankaltaisiin vaatteisiin lähes joka päivä..
- scorpio89
Suvereeni kirjoitti:
Omaperäisyyttä lisää se, että kyseinen henkilö voi pukeutua huomenna täysin erilaiseen vaatetukseen. Gooteilla näkee usein samat vaatteet monena päivänä.Mitä nyt on kouluissa nähnyt joitain gootteja niin kyllä he käyttävät muitakin asuja kuin yhtä ja samaa, ehkä vain se vaatteiden musta väri saa vain aatteleen toisin.
Mutta kyllä ainakin itse kutsun goottityyliä omaperäisemmäksi kuin toppi-farkku yhdistelmää jota näkee valtaosalla väetöllä. Omistan pari goottityylistä paitaa eikä vastaan ole kävellyt vielä toista samanlaista, mutta kyllä seppälästä ostettuja vaatteitani bongaan useinkin muiden päältä vastaavia. Siinä sitä omaperäisyyttä.... Luumarja kirjoitti:
Kelpaako, jos sanon että gootit ovat minusta nihkeimpiä ja teennäisimpiä ihmisiä jotka tiedän? Ainakin nuorempi sukupolvi, ne vanhemman sukupolven gootit olivat ihan ok. Mutta siis se kulutushysteria ja pinnallisuus on jotain ihan käsittämätöntä. Yhtä pinnallisia ovat varmaan vain roriita-kulttuurin jäsenet, ja siinähän on kyse vain vaatteista. Ja ok, pissaliisat varmaan myös.
Jos ihmisen päässä ei liiku mitään muuta kuin milloin pääsee tuhlaamaan puolet palkastaan/isukin ja äitylin rahoista johonkin Morticiaan, niin aika säälittäväksi menee. Plus tietenkin alakulttuuri-identiteetin vaaliminen: kai nyt omistan tarpeeks lip servicee ja tukka on hyvin ja kaikki näkee et tunnen vaan cooleja tyyppejä ja tykkään hei vampyyreistä! Ai mikä Bauhaus, eix se oo joku rakennustarvikkeita myyvä firma?!
Ne vaatteethan muuten valmistetaan halpamaissa, ihan niinkuin jotkut H&M-vaatteetkin. Eli siis teetetään halvalla, myydään helkkarin kalliilla. Monista goottivaatteista tosin näkyy päälle, että ne ovat huonolaatuisia (lankoja roikkuu, helmoja ei ole huoliteltu, loimusametti, muovista halpispitsiä, vaatteet hajoavat alta aikayksikön vaikkei niitä edes käytä joka päivä jne. Kuten esim. Demonian kengät.)"gootit ovat minusta nihkeimpiä ja teennäisimpiä ihmisiä jotka tiedän?"
Toi pätee moniin muihinkin tyylistä riippumatta.- Suvereeni
scorpio89 kirjoitti:
Mitä nyt on kouluissa nähnyt joitain gootteja niin kyllä he käyttävät muitakin asuja kuin yhtä ja samaa, ehkä vain se vaatteiden musta väri saa vain aatteleen toisin.
Mutta kyllä ainakin itse kutsun goottityyliä omaperäisemmäksi kuin toppi-farkku yhdistelmää jota näkee valtaosalla väetöllä. Omistan pari goottityylistä paitaa eikä vastaan ole kävellyt vielä toista samanlaista, mutta kyllä seppälästä ostettuja vaatteitani bongaan useinkin muiden päältä vastaavia. Siinä sitä omaperäisyyttä....Minun mielestäni ei ole yhtään omaperäisempää matkia jotain vähemmän suosittua vaatemuotia kuin jotain enemmän suosittua vaatemuotia. Vähemmän suositussa vaatemuodissa on vain vähemmän vaihtoehtoja. Toki kyllä vähemmän suositun muodin vaatteita näkee harvemmin, mutta ne ovat useammin samanlaisia.
Omaperäisyyttä vaatetuksessa on se, että yhdistelee itse erilaisia vaatetuksia ja mahdollisesti tekee vaatteensa itse. Tämä ei kuitenkaan ole minulle mikään kovin merkittävä asia. Mielestäni pukeutumisella ei ole kovin suurta merkitystä kunhan se on siisti ja sopivasti vaihteleva. Eiköhän se ihmisen persoona tule paljon paremmin ilmi tutustumalla ihmiseen kuin katsomalla hänen vaatetustaa. Selvästi useammin räväkästi pukeutuva yllättää tylsyydellään kuin toisinpäin.
Itseäni ärsyttää jos ihminen yrittää kaikin keinoin tuoda esille kuinka erilainen on kuin muut. Itseasiassa tällaiset äärityylit ovat todella hyvä esimerkki siitä. Sitten kun se jatkuu vielä puheena niin kyseinen ihminen on minun silmissäni pelkästään poikkeuksellisen ärsyttävä. Klassisesti sanoisin, että ihmisen pitäisi nimenomaan olla oma itsensä eikä kaikin keinoin korostaa omaa luonnettaan niin paljon, että se menee jo yli todellisuuden.
En ole tähän mennessä tavannut ihmistä, jonka persoona olisi ollut kuin vampyyri kuningattarellad. Olen kyllä tavannut naisia, joilla tämä vaatetus näyttää tavallaan seksikkäältä. - Suvereeni
AnTi-iDiOt kirjoitti:
Ehkäpä se omaperäisyys katsotaankin valtavirrasta poikkeavaksi pukeutumiseksi valopää ja valtavirtalampaat pukeutuu kaikki niihin Seppälän ja HenkkaMaukan rytkyihin joten sellaisesta harmaasta merestä goottityyliset ihmiset erottuvat selkeämmin (ja kyllä,heitä on paljon mutta kuitenkin huomattavasti vähemmän kuin näitä taviksia). Ja jos et gootteja tarkemmin edes katso niin mistä voit tietää että he käyttävät samoja vaatteita päivästä toiseen? Asutko heidään kanssaan kenties? Itse ainakin olen huomannut että tämä muu massa tuntuu pukeutuvan samoihin tai samankaltaisiin vaatteisiin lähes joka päivä..
En sanoisi gootti pukeutumista kuitenkaan omaperäiseksi vaan nimenomaan valtavirrasta poikkeavaksi. Toisaalta muodin määrittäminen on aika vaikeaa ja toisaalta on vaikea sano mistä tyylistä milloinkin puhutaan jos niitä haluaa pilkkoa pienempiin palasiin. Ei valtavirrassakaan täysin samanlaista pukeutumista jokainen ihminen harrasta. Useilla on eri kausia jolloin maistuu enemmän hieman erilainen tyyli kuin taas vaikkapa vuoden päästä.
En voi tietää goottien vaatteidenvaihdosta sen enempää kuin, että muutama gootti jotka olen säännöllisesti nähnyt kulkee hyvin pitkälti samoissa vaatteissa. Tämä ei tarkoita sitä, että kaikki tätä tekisivät.
Tottakai selvästi erilainen pukeutuminen eroaa massasta samalla tavoin kuin äänekäs ihminen hiljaisten seasta. Toinen asia eroaako kyseiset ihmiset positiivisessa vai negatiivisessa mielessä. Mitä sillä loppujen lopuksi on edes merkitystä erottuuko vaatetukseltaan ollenkaan kun kerta pukeudutaan pelkästään itseään miellyttääkseen? Eli miksi "omaperäisyys" pukeutumisessa on gooteille niin tärkeää? Miksi muiden "tylsä" pukeutuminen näyttää gootteja haittaavan?
Gootit eivät erotu harmaasta merestä selkeästi, vaan he erottuvat mustina pisteinä iloisten värien merestä. - AnTi-iDiOt
Suvereeni kirjoitti:
En sanoisi gootti pukeutumista kuitenkaan omaperäiseksi vaan nimenomaan valtavirrasta poikkeavaksi. Toisaalta muodin määrittäminen on aika vaikeaa ja toisaalta on vaikea sano mistä tyylistä milloinkin puhutaan jos niitä haluaa pilkkoa pienempiin palasiin. Ei valtavirrassakaan täysin samanlaista pukeutumista jokainen ihminen harrasta. Useilla on eri kausia jolloin maistuu enemmän hieman erilainen tyyli kuin taas vaikkapa vuoden päästä.
En voi tietää goottien vaatteidenvaihdosta sen enempää kuin, että muutama gootti jotka olen säännöllisesti nähnyt kulkee hyvin pitkälti samoissa vaatteissa. Tämä ei tarkoita sitä, että kaikki tätä tekisivät.
Tottakai selvästi erilainen pukeutuminen eroaa massasta samalla tavoin kuin äänekäs ihminen hiljaisten seasta. Toinen asia eroaako kyseiset ihmiset positiivisessa vai negatiivisessa mielessä. Mitä sillä loppujen lopuksi on edes merkitystä erottuuko vaatetukseltaan ollenkaan kun kerta pukeudutaan pelkästään itseään miellyttääkseen? Eli miksi "omaperäisyys" pukeutumisessa on gooteille niin tärkeää? Miksi muiden "tylsä" pukeutuminen näyttää gootteja haittaavan?
Gootit eivät erotu harmaasta merestä selkeästi, vaan he erottuvat mustina pisteinä iloisten värien merestä."Mitä sillä loppujen lopuksi on edes merkitystä erottuuko vaatetukseltaan ollenkaan kun kerta pukeudutaan pelkästään itseään miellyttääkseen? Eli miksi "omaperäisyys" pukeutumisessa on gooteille niin tärkeää? Miksi muiden "tylsä" pukeutuminen näyttää gootteja haittaavan?"
Ei minua ainakaan muiden tylsä pukeutuminen haittaa mutta se ongelma onkin juuri teissä taviksissa. Miksi te aina valitatte ja yleistätte että goottityyliin pukeutuvat eivät halua olla omia itsejään vaan ylikorostavat omaa persoonaansa ja pukeutuvat kaikki samoihin vaatteisiin jne jne? Ja usko tai älä,goottityylejäkin on erilaisia. Toiset tykkäävät shokeeraavasta ulkomuodosta mistä ei neonvärejä ja pc:tä puutu (niin että miten olikaan niiden "mustien pisteiden" kanssa?),toiset taas tykkäävät enemmän sametista ja pitsistä,toiset nahasta ja satiinista jne. Että kyllä meilläkin on paljon vaihtoehtoja mihin pukeutua. Sitä paitsi nämä "kunnon"gootit (mikäli ovat ompelutaitoisia) tekevät itse vaatteitaan ja ompelevat niitä vielä muillekin joten empä menisi sanomaan että gootit pukeutuvat kaikki samanlaisiin vaatteisiin. Sitä paitsi gooteilla on paljon valinnanvaraa vaatteissaan,oletko kuullut että niitä voi ostaa muualtakin kuin Suomesta?
"Useimmille normaali vaatetus ei tulisi kysymykseenkään. Tällainen ehdottomuus ei ole mielestäni kovin positiivinen asia ihmisessä."
No tulisiko sulle heti ensimmäisenä mieleen pukeutua goottityylisiin vaatteisiin? Et siis taida itsekään olla kauhean positiivinen ihminen kun et halua pukeutua vaatteisiin joista et pidä.. - scorpio89
Suvereeni kirjoitti:
Minun mielestäni ei ole yhtään omaperäisempää matkia jotain vähemmän suosittua vaatemuotia kuin jotain enemmän suosittua vaatemuotia. Vähemmän suositussa vaatemuodissa on vain vähemmän vaihtoehtoja. Toki kyllä vähemmän suositun muodin vaatteita näkee harvemmin, mutta ne ovat useammin samanlaisia.
Omaperäisyyttä vaatetuksessa on se, että yhdistelee itse erilaisia vaatetuksia ja mahdollisesti tekee vaatteensa itse. Tämä ei kuitenkaan ole minulle mikään kovin merkittävä asia. Mielestäni pukeutumisella ei ole kovin suurta merkitystä kunhan se on siisti ja sopivasti vaihteleva. Eiköhän se ihmisen persoona tule paljon paremmin ilmi tutustumalla ihmiseen kuin katsomalla hänen vaatetustaa. Selvästi useammin räväkästi pukeutuva yllättää tylsyydellään kuin toisinpäin.
Itseäni ärsyttää jos ihminen yrittää kaikin keinoin tuoda esille kuinka erilainen on kuin muut. Itseasiassa tällaiset äärityylit ovat todella hyvä esimerkki siitä. Sitten kun se jatkuu vielä puheena niin kyseinen ihminen on minun silmissäni pelkästään poikkeuksellisen ärsyttävä. Klassisesti sanoisin, että ihmisen pitäisi nimenomaan olla oma itsensä eikä kaikin keinoin korostaa omaa luonnettaan niin paljon, että se menee jo yli todellisuuden.
En ole tähän mennessä tavannut ihmistä, jonka persoona olisi ollut kuin vampyyri kuningattarellad. Olen kyllä tavannut naisia, joilla tämä vaatetus näyttää tavallaan seksikkäältä."Itseäni ärsyttää jos ihminen yrittää kaikin keinoin tuoda esille kuinka erilainen on kuin muut."
Tai tämä henkilö vain tykkää toisenlaisesta tyylistä kuin muu väestö. Ei siinä välttämättä ole tarve tuoda esille erillaisuutensa. EIköhän suurin osa ihmisistä osta tietynlaisia vaatteita etupäässä siksi koska itse pitää niistä eikä sen takia että erottuisi mahdollisimman paljon muusta väestöstä.
"Klassisesti sanoisin, että ihmisen pitäisi nimenomaan olla oma itsensä"
Eivätkö sitten gootit ole omia itsejään pukeutuessaan miten pukeutuvat? - tttttttttttt
AnTi-iDiOt kirjoitti:
"Mitä sillä loppujen lopuksi on edes merkitystä erottuuko vaatetukseltaan ollenkaan kun kerta pukeudutaan pelkästään itseään miellyttääkseen? Eli miksi "omaperäisyys" pukeutumisessa on gooteille niin tärkeää? Miksi muiden "tylsä" pukeutuminen näyttää gootteja haittaavan?"
Ei minua ainakaan muiden tylsä pukeutuminen haittaa mutta se ongelma onkin juuri teissä taviksissa. Miksi te aina valitatte ja yleistätte että goottityyliin pukeutuvat eivät halua olla omia itsejään vaan ylikorostavat omaa persoonaansa ja pukeutuvat kaikki samoihin vaatteisiin jne jne? Ja usko tai älä,goottityylejäkin on erilaisia. Toiset tykkäävät shokeeraavasta ulkomuodosta mistä ei neonvärejä ja pc:tä puutu (niin että miten olikaan niiden "mustien pisteiden" kanssa?),toiset taas tykkäävät enemmän sametista ja pitsistä,toiset nahasta ja satiinista jne. Että kyllä meilläkin on paljon vaihtoehtoja mihin pukeutua. Sitä paitsi nämä "kunnon"gootit (mikäli ovat ompelutaitoisia) tekevät itse vaatteitaan ja ompelevat niitä vielä muillekin joten empä menisi sanomaan että gootit pukeutuvat kaikki samanlaisiin vaatteisiin. Sitä paitsi gooteilla on paljon valinnanvaraa vaatteissaan,oletko kuullut että niitä voi ostaa muualtakin kuin Suomesta?
"Useimmille normaali vaatetus ei tulisi kysymykseenkään. Tällainen ehdottomuus ei ole mielestäni kovin positiivinen asia ihmisessä."
No tulisiko sulle heti ensimmäisenä mieleen pukeutua goottityylisiin vaatteisiin? Et siis taida itsekään olla kauhean positiivinen ihminen kun et halua pukeutua vaatteisiin joista et pidä..Mutta eiväthän ne neonväritapaukset pvc-asuissaan mitään gootteja, ole, otapa selvää asioista hieman ;)
- jssdjgdgdsgth
scorpio89 kirjoitti:
"Itseäni ärsyttää jos ihminen yrittää kaikin keinoin tuoda esille kuinka erilainen on kuin muut."
Tai tämä henkilö vain tykkää toisenlaisesta tyylistä kuin muu väestö. Ei siinä välttämättä ole tarve tuoda esille erillaisuutensa. EIköhän suurin osa ihmisistä osta tietynlaisia vaatteita etupäässä siksi koska itse pitää niistä eikä sen takia että erottuisi mahdollisimman paljon muusta väestöstä.
Eivätkö sitten gootit ole omia itsejään pukeutuessaan miten pukeutuvat?Etkö siis ole ikinä törmännyt niihin tapauksiin jotka tekevät numeron omasta erilaisuudestaan? Heillä on tapana mollata niitä jotka eivät viitsi viritellä keltaista silinterihattua vihreiden kiharoidensa laelle joka aamu...
- dgsdgsfg
tttttttttttt kirjoitti:
Mutta eiväthän ne neonväritapaukset pvc-asuissaan mitään gootteja, ole, otapa selvää asioista hieman ;)
otapa itse ellet satu pukeutumaan niin
- scorpio89
tttttttttttt kirjoitti:
Mutta eiväthän ne neonväritapaukset pvc-asuissaan mitään gootteja, ole, otapa selvää asioista hieman ;)
Miksi sitten noista goottivaatteliikkeistä tällaisia pvc-asuja saa jollei tämä kuulu goottityyliin....?
- scorpio89
jssdjgdgdsgth kirjoitti:
Etkö siis ole ikinä törmännyt niihin tapauksiin jotka tekevät numeron omasta erilaisuudestaan? Heillä on tapana mollata niitä jotka eivät viitsi viritellä keltaista silinterihattua vihreiden kiharoidensa laelle joka aamu...
Ainoat mitkä itsestään numeron on tehnyt on ollut edellisen kouluni wanabegootit.... pakko myöntää että he vasta ärsyttäviä olikin.
- AnTi-iDiOt
scorpio89 kirjoitti:
Miksi sitten noista goottivaatteliikkeistä tällaisia pvc-asuja saa jollei tämä kuulu goottityyliin....?
Juurikin näin scorpio89
- Suvereeni
AnTi-iDiOt kirjoitti:
"Mitä sillä loppujen lopuksi on edes merkitystä erottuuko vaatetukseltaan ollenkaan kun kerta pukeudutaan pelkästään itseään miellyttääkseen? Eli miksi "omaperäisyys" pukeutumisessa on gooteille niin tärkeää? Miksi muiden "tylsä" pukeutuminen näyttää gootteja haittaavan?"
No tulisiko sulle heti ensimmäisenä mieleen pukeutua goottityylisiin vaatteisiin? Et siis taida itsekään olla kauhean positiivinen ihminen kun et halua pukeutua vaatteisiin joista et pidä..En edelleenkään ymmärrä miten jonkun persoona voi olla kuin vampyyrikuningattarella. Jos persoona ei ole tällainen niin miksi tällaiseksi pitää pukeutua ja väittää samalla, että pukeutuu oman persoonansa mukaisesti. Ymmärrän kyllä jos pitää goottityyliä viehättävänä ja haluaa pukeutua siihen. Silloin mielestäni asia tulisi ilmaista näin eikä yrittää etsiä siitä asioita joita siinä ei oikeasti ole.
Goottityylisiä vaatteita on hyvin vähän jos niitä verrataan muiden vaatteiden määrään. Toki goottien määrä kompensoi tätä.
"No tulisiko sulle heti ensimmäisenä mieleen pukeutua goottityylisiin vaatteisiin?"
Yhteiskunnassa pidetään tiettyjä pukeutumistyylejä sopivina. Näin ollen tietyissä ammateissa tai tilanteissa goottien tulisi pukeutua myös normaaleihin vaatteisiin. En ymmärrä miksi minun pitäisi pukeutua epämukaviin goottivaatteisiin. Olen sitä mieltä, että olisi mukavaa jos aina voisi pukeutua kuten haluaa. Kuitenkin esimerkiksi puvun ja kravaatin perinteet ovat aika vahvat eivätkä varmaan tule hetkeen muuttumaan.
"Miksi te aina valitatte ja yleistätte että goottityyliin pukeutuvat eivät halua olla omia itsejään vaan ylikorostavat omaa persoonaansa"
Koska kokemuksemme ovat sellaisia. - Suvereeni
scorpio89 kirjoitti:
"Itseäni ärsyttää jos ihminen yrittää kaikin keinoin tuoda esille kuinka erilainen on kuin muut."
Eivätkö sitten gootit ole omia itsejään pukeutuessaan miten pukeutuvat?Lainaa edes kokonainen lause jos lainaat tekstistä, jotta merkitys ei muutu täysin.
Se, että on oma itsensä ja sillä, että koittaa tuoda sen kaikin keinoin korostetusti esille, on selvä ero. Kukaan ei ole niin erikoinen, että hänen tulisi pukeutua kuninkaallisiin röyhelöihin. Tietenkin hän voi sellaisiin pukeutua jos haluaa antaa sellaisen vaikutelman itsestään. - AnTi-iDiOt
Suvereeni kirjoitti:
En edelleenkään ymmärrä miten jonkun persoona voi olla kuin vampyyrikuningattarella. Jos persoona ei ole tällainen niin miksi tällaiseksi pitää pukeutua ja väittää samalla, että pukeutuu oman persoonansa mukaisesti. Ymmärrän kyllä jos pitää goottityyliä viehättävänä ja haluaa pukeutua siihen. Silloin mielestäni asia tulisi ilmaista näin eikä yrittää etsiä siitä asioita joita siinä ei oikeasti ole.
Goottityylisiä vaatteita on hyvin vähän jos niitä verrataan muiden vaatteiden määrään. Toki goottien määrä kompensoi tätä.
"No tulisiko sulle heti ensimmäisenä mieleen pukeutua goottityylisiin vaatteisiin?"
Yhteiskunnassa pidetään tiettyjä pukeutumistyylejä sopivina. Näin ollen tietyissä ammateissa tai tilanteissa goottien tulisi pukeutua myös normaaleihin vaatteisiin. En ymmärrä miksi minun pitäisi pukeutua epämukaviin goottivaatteisiin. Olen sitä mieltä, että olisi mukavaa jos aina voisi pukeutua kuten haluaa. Kuitenkin esimerkiksi puvun ja kravaatin perinteet ovat aika vahvat eivätkä varmaan tule hetkeen muuttumaan.
"Miksi te aina valitatte ja yleistätte että goottityyliin pukeutuvat eivät halua olla omia itsejään vaan ylikorostavat omaa persoonaansa"
Koska kokemuksemme ovat sellaisia."Olen sitä mieltä, että olisi mukavaa jos aina voisi pukeutua kuten haluaa"
No mikset voi antaa muidenkin pukeutua niinkun he haluavat? Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää että joistakin gooteista voi olla yhtä mukavaa pukeutua omantyylisiinsä vaatteisiin kuin sinusta vaikkapa verkkareihin? Mitä se sinulle ylipäätään edes kuuluu miten joku tahtoo pukeutua? Itse paasaat kauheasti siitä että gootit ovat nyrpeää porukkaa ja katsovat näitä taviksia pitkin nenänvarttaan (niinkuin varmaan osa tekeekin) mutta enemmän kyllä tavikset sitä tekevät. He kulkevat välillä osoitellen,vittuillen ja naureskellen ohi ja katoavat sitten siihen samaan helvetin harmaaseen massaan missä valtaosa väestöstä viihtyy. En itse ole ainakaan kertaakaan nähnyt että joku gootti olisi nauranut ja osoitellut jotain tavista jossain "haha,kato,toi käyttää farkkuja!" Miksi pitäisi? Mun puolesta ihmiset saavat pukeutua miten haluavat kunhan jättävät toisten pukeutumisen ensin rauhaan. - scorpio89
Suvereeni kirjoitti:
Lainaa edes kokonainen lause jos lainaat tekstistä, jotta merkitys ei muutu täysin.
Se, että on oma itsensä ja sillä, että koittaa tuoda sen kaikin keinoin korostetusti esille, on selvä ero. Kukaan ei ole niin erikoinen, että hänen tulisi pukeutua kuninkaallisiin röyhelöihin. Tietenkin hän voi sellaisiin pukeutua jos haluaa antaa sellaisen vaikutelman itsestään.No, se onkin sitten katsojan oma vika jos alkaa vaatteideden peruteella rakentamaan ihmiselle tiettyä luonnetta. Kyse kumminkin on vain vaatetyylistä mistä joku pitää ei sillä pyritä kertomaan mitään luonteen laadusta..... Vai ostatko itse vaatteita mitkä kuvastaa luonnettasi?
- Suvereeni
AnTi-iDiOt kirjoitti:
"Olen sitä mieltä, että olisi mukavaa jos aina voisi pukeutua kuten haluaa"
No mikset voi antaa muidenkin pukeutua niinkun he haluavat? Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää että joistakin gooteista voi olla yhtä mukavaa pukeutua omantyylisiinsä vaatteisiin kuin sinusta vaikkapa verkkareihin? Mitä se sinulle ylipäätään edes kuuluu miten joku tahtoo pukeutua? Itse paasaat kauheasti siitä että gootit ovat nyrpeää porukkaa ja katsovat näitä taviksia pitkin nenänvarttaan (niinkuin varmaan osa tekeekin) mutta enemmän kyllä tavikset sitä tekevät. He kulkevat välillä osoitellen,vittuillen ja naureskellen ohi ja katoavat sitten siihen samaan helvetin harmaaseen massaan missä valtaosa väestöstä viihtyy. En itse ole ainakaan kertaakaan nähnyt että joku gootti olisi nauranut ja osoitellut jotain tavista jossain "haha,kato,toi käyttää farkkuja!" Miksi pitäisi? Mun puolesta ihmiset saavat pukeutua miten haluavat kunhan jättävät toisten pukeutumisen ensin rauhaan.Voin ja annankin heidän pukeutua miten haluavat. Se tyyli ei vaan kuvasta heidän persoonansaa, vaikka he niin väittävät. Minulle on täysin yhdentekevää miten minulle tuntemattomat ihmiset pukeutuvat. Tällainen pukeutuminen luo kuitenkin teennäistä ja ylimielistä kuvaa ihmisestä, koska se on niin kuninkaallista ja dramaattista.
Gootit harvemmin varmasti naureskelevat ääneen muille siitä syystä, että eivät luonnollisesti vähemmistönä uskalla niin tehdä. Toinen asia mitä he ajattelevat ja keskenään puhuvat jopa näillä palstoilla. - Suvereeni
scorpio89 kirjoitti:
No, se onkin sitten katsojan oma vika jos alkaa vaatteideden peruteella rakentamaan ihmiselle tiettyä luonnetta. Kyse kumminkin on vain vaatetyylistä mistä joku pitää ei sillä pyritä kertomaan mitään luonteen laadusta..... Vai ostatko itse vaatteita mitkä kuvastaa luonnettasi?
Vaatteilla on suuri merkitys kun arvioidaan ihmistä ensinäkemältä. Tietenkin myös muut eleet ja ilmeet ja puheet vaikuttavat paljon.
Kyllä vaatetyylillä nimenomaan pyritään kertomaan itsestään jotain varsinkin jos omaa räväkän luonteen.
Itse ostan toisinaan itselleni sopivia vaatteita, mutta toisinaan en. On mielestäni kiva toisinaan pukeutua joksikin muuksi kuin oikeasti on. - Goottien puolesta
Suvereeni kirjoitti:
Siinä hieman sitä goottien negatiivista asennetta muita ihmisiä kohtaan. Edelleenkin aina ajatellaan myös muiden mielipidettä. Poikkeuksena ehkä jotkut kehitysvammaiset ja lapset, jotka eivät sitä ymmärrä ajatella. Toinen asia kuinka paljon sen antaa vaikuttaa omaan käytökseensä.
"Edelleenkin aina ajatellaan myös muiden mielipidettä."
No voi ei! Muut ei oikein pidä sinun tyylistäsi, ajattelee hirmu negatiivisesti. Kamalaa! No entäs sitten!? Ajatelkoon vaan ihan mitä huvittaa! Omapahan on sitten heidän ongelmansa, eipä asialle sitten voi oikein mitään. Ihminen jolla ei ole itsetuntoa, kokee vain tarpeekseen miellyttää kovasti muita.
Ja mitä ihmeen negatiivista asennetta muka gooteilta? Itsehän sinä täällä pikemminkin olet negatiiviseen sävyyn arvostelemassa toisten pukeutumista. - AnTi-iDiOt
Suvereeni kirjoitti:
Voin ja annankin heidän pukeutua miten haluavat. Se tyyli ei vaan kuvasta heidän persoonansaa, vaikka he niin väittävät. Minulle on täysin yhdentekevää miten minulle tuntemattomat ihmiset pukeutuvat. Tällainen pukeutuminen luo kuitenkin teennäistä ja ylimielistä kuvaa ihmisestä, koska se on niin kuninkaallista ja dramaattista.
Gootit harvemmin varmasti naureskelevat ääneen muille siitä syystä, että eivät luonnollisesti vähemmistönä uskalla niin tehdä. Toinen asia mitä he ajattelevat ja keskenään puhuvat jopa näillä palstoilla.Sekö ei sun mielestäsi ole yhtään ylimielistä että haukut kaikki gootit teennäisiksi ja kuvittelet että he luulevat olevansa jotain kuninkaallisia? Luuletko tosissasi että kaikki luulevat olevansa yhtä kuin vaatteensa? Hassua,väität että gootit tekevät näin mutta taidat kyllä olla yksin noiden ajatusten kanssa nyt,sehän sun ongelmasi onkin. Jos sä lähdet verkkapuvussa lenkkipolulle niin tuskin luulet olevasi joku huippuatleetti? Tai jos laitat safkaa essu rinnuksilla niin et varmasti ajattele olevasi huippukokki? Mielestäni tollainen teksti on jo todella paksua paskanjauhantaa.
Jos sinulle on ihan yhdentekevää miten ihmiset pukeutuvat niin miksi tuomitset heidät pelkkien vaatekappaleiden perusteella ja väität että he vain esittävät jotain? Mikä siinä voi sua niin paljon nakertaa? Mun mielestäni on paljon typerämpää kulkea valtavirtavaatteissa ja huudella niiden takaa jotain persoonallisesta pukeutumisesta kun näitä henkkamaukka kopiota vilistää katukuvassa niin kiivaaseen tahtiin että näiden vaatteiden omistajia voisi luulla yhdeksi ja samaksi ihmiseksi. - ööööööööööööööööööö
scorpio89 kirjoitti:
Alalajin alalaji. Tai jotennii sinnepäin. Vetäseekös se "true-gootti" neonkeltasta päälleen? Ei taida-
- AnTi-iDiOt
ööööööööööööööööööö kirjoitti:
Alalajin alalaji. Tai jotennii sinnepäin. Vetäseekös se "true-gootti" neonkeltasta päälleen? Ei taida-
Täällä puhuttiin goottityylisestä pukeutumisesta ja eikös nuo alalajit siihen kuulu?
- Suvereeni
AnTi-iDiOt kirjoitti:
Sekö ei sun mielestäsi ole yhtään ylimielistä että haukut kaikki gootit teennäisiksi ja kuvittelet että he luulevat olevansa jotain kuninkaallisia? Luuletko tosissasi että kaikki luulevat olevansa yhtä kuin vaatteensa? Hassua,väität että gootit tekevät näin mutta taidat kyllä olla yksin noiden ajatusten kanssa nyt,sehän sun ongelmasi onkin. Jos sä lähdet verkkapuvussa lenkkipolulle niin tuskin luulet olevasi joku huippuatleetti? Tai jos laitat safkaa essu rinnuksilla niin et varmasti ajattele olevasi huippukokki? Mielestäni tollainen teksti on jo todella paksua paskanjauhantaa.
Jos sinulle on ihan yhdentekevää miten ihmiset pukeutuvat niin miksi tuomitset heidät pelkkien vaatekappaleiden perusteella ja väität että he vain esittävät jotain? Mikä siinä voi sua niin paljon nakertaa? Mun mielestäni on paljon typerämpää kulkea valtavirtavaatteissa ja huudella niiden takaa jotain persoonallisesta pukeutumisesta kun näitä henkkamaukka kopiota vilistää katukuvassa niin kiivaaseen tahtiin että näiden vaatteiden omistajia voisi luulla yhdeksi ja samaksi ihmiseksi."Luuletko tosissasi että kaikki luulevat olevansa yhtä kuin vaatteensa?"
Tätähän tässäkin ketjussa on jo useampaan kertaa väitetty hieman eri sanamuodoilla. Eli jos sanoo pukeutuvansa itsensä näköiseksi ja pukeutuu kuin kuningatar niin kyllä se mielestäni kyseistä ihmisestä jotain kertoo.
"Jos sinulle on ihan yhdentekevää miten ihmiset pukeutuvat niin miksi tuomitset heidät pelkkien vaatekappaleiden perusteella ja väität että he vain esittävät jotain?"
Vaatetus on minulle yhdentekevää. Se mitä sanoo sen merkitsevän ei ole. - Suvereeni
Goottien puolesta kirjoitti:
"Edelleenkin aina ajatellaan myös muiden mielipidettä."
No voi ei! Muut ei oikein pidä sinun tyylistäsi, ajattelee hirmu negatiivisesti. Kamalaa! No entäs sitten!? Ajatelkoon vaan ihan mitä huvittaa! Omapahan on sitten heidän ongelmansa, eipä asialle sitten voi oikein mitään. Ihminen jolla ei ole itsetuntoa, kokee vain tarpeekseen miellyttää kovasti muita.
Ja mitä ihmeen negatiivista asennetta muka gooteilta? Itsehän sinä täällä pikemminkin olet negatiiviseen sävyyn arvostelemassa toisten pukeutumista.Aina ajatellaan myös muiden mielipidettä. Se on faktaa.
- AnTi-iDiOt
Suvereeni kirjoitti:
"Luuletko tosissasi että kaikki luulevat olevansa yhtä kuin vaatteensa?"
Tätähän tässäkin ketjussa on jo useampaan kertaa väitetty hieman eri sanamuodoilla. Eli jos sanoo pukeutuvansa itsensä näköiseksi ja pukeutuu kuin kuningatar niin kyllä se mielestäni kyseistä ihmisestä jotain kertoo.
"Jos sinulle on ihan yhdentekevää miten ihmiset pukeutuvat niin miksi tuomitset heidät pelkkien vaatekappaleiden perusteella ja väität että he vain esittävät jotain?"
Vaatetus on minulle yhdentekevää. Se mitä sanoo sen merkitsevän ei ole."Vaatetus on minulle yhdentekevää. Se mitä sanoo sen merkitsevän ei ole"
Ja mitähän helvetin väliä sillä edelleenkin on? Miten voi jotakin ottaa noin paljon kupoliin se mitä joku tuntematon ITSESTÄÄN ajattelee? En voi ymmärtää..Haukut gootit negatiivisiksi mutta itse vaikutat todella negatiiviselta ihmiseltä,silloin ei ole paljon varaa tuomita muita.
Ja mielestäni goottien vaatetus ei kyllä muistuta mtn kuninkaallisia rytkyjä. Todella kummallisia olettamuksia sulla kyllä on. Mä itse tykkään pukeutua goottityylisiin vaatteisiin ja välillä todella provosoiviinkin koska siitä tulee hyvä fiilis ja tunnen näyttäväni itseltäni. En ajattele olevani mikään kuninkaallinen,ajattelen olevani oma itseni ja käyttäydyn aivan normaalisti jos lähden kaupungille,en kulje nokka pystyssä. Sanoit että tavallisiin vaatteisiinkin pukeutuva voi olla persoonallinen ihminen joten miksei erikoisempiin vaatteisiin pukeutuva voi olla persoonallinen? Itselläni ei ole mtn näitä massakulkijoita vastaan ennenkuin mun tyyliäni aletaan kyseenalaistaa,se on todella rasittavaa. Jos et ole kaikkien goottivaatteita käyttävien ihmisten kanssa jutellut et voi väittää että he olisivat kaikki samanlaisia.
Miksi sä käyt noin agressiivisesti lyttäämään yhtä ihmisryhmää kun et siitä mtn tiedä tai tunne heidän tapojaan? Jos kaveripiiriisi kuulu pari goottia niin se ei kerro muista gooteista kyllä yhtään mtn. Aivan samalla tavalla kun puolustelet teitä taviksia,että vaikka pukeuduttekin samoihin massavaatteisiin niin jokainen on yksilö ja persoonallinen, niin mikseivät gootit voisi olla omia persooniaan vaikka pukeutuvatkin samalla tavalla (sun mielestäsi)? Ei tämä ole mikään " jos oon nähnyt yhden niin tunnen kaikki"-juttu. - Suvereeni
AnTi-iDiOt kirjoitti:
"Vaatetus on minulle yhdentekevää. Se mitä sanoo sen merkitsevän ei ole"
Ja mitähän helvetin väliä sillä edelleenkin on? Miten voi jotakin ottaa noin paljon kupoliin se mitä joku tuntematon ITSESTÄÄN ajattelee? En voi ymmärtää..Haukut gootit negatiivisiksi mutta itse vaikutat todella negatiiviselta ihmiseltä,silloin ei ole paljon varaa tuomita muita.
Ja mielestäni goottien vaatetus ei kyllä muistuta mtn kuninkaallisia rytkyjä. Todella kummallisia olettamuksia sulla kyllä on. Mä itse tykkään pukeutua goottityylisiin vaatteisiin ja välillä todella provosoiviinkin koska siitä tulee hyvä fiilis ja tunnen näyttäväni itseltäni. En ajattele olevani mikään kuninkaallinen,ajattelen olevani oma itseni ja käyttäydyn aivan normaalisti jos lähden kaupungille,en kulje nokka pystyssä. Sanoit että tavallisiin vaatteisiinkin pukeutuva voi olla persoonallinen ihminen joten miksei erikoisempiin vaatteisiin pukeutuva voi olla persoonallinen? Itselläni ei ole mtn näitä massakulkijoita vastaan ennenkuin mun tyyliäni aletaan kyseenalaistaa,se on todella rasittavaa. Jos et ole kaikkien goottivaatteita käyttävien ihmisten kanssa jutellut et voi väittää että he olisivat kaikki samanlaisia.
Miksi sä käyt noin agressiivisesti lyttäämään yhtä ihmisryhmää kun et siitä mtn tiedä tai tunne heidän tapojaan? Jos kaveripiiriisi kuulu pari goottia niin se ei kerro muista gooteista kyllä yhtään mtn. Aivan samalla tavalla kun puolustelet teitä taviksia,että vaikka pukeuduttekin samoihin massavaatteisiin niin jokainen on yksilö ja persoonallinen, niin mikseivät gootit voisi olla omia persooniaan vaikka pukeutuvatkin samalla tavalla (sun mielestäsi)? Ei tämä ole mikään " jos oon nähnyt yhden niin tunnen kaikki"-juttu.Puhuin tässä ketjussa esiintyvistä henkilöistä.
- Edellinen
Suvereeni kirjoitti:
Aina ajatellaan myös muiden mielipidettä. Se on faktaa.
Vitut rupea ajattelee sun kaltaisten ahdasmielisten urpojen mielipiteitä, joilla riitä siihen ollenkaan ymmärrystä. Minä kylläkin pukeudun mustiin(hevarityyliin kylläkin), jos minä vaan itse haluan. Minä olen vapaa ihminen! Minä saan kylläkin tehdä miten minä itse haluan! Että haistappa sinä vaan kuule vittu! Ja jos meidän pitäisi muuttua sen takia että tämä tyyli ärsyttää sinua, niin sitäpä suuremmalla syyllä ei kyllä ainakaan sit vaihdeta :P
- Suvereeni
Edellinen kirjoitti:
Vitut rupea ajattelee sun kaltaisten ahdasmielisten urpojen mielipiteitä, joilla riitä siihen ollenkaan ymmärrystä. Minä kylläkin pukeudun mustiin(hevarityyliin kylläkin), jos minä vaan itse haluan. Minä olen vapaa ihminen! Minä saan kylläkin tehdä miten minä itse haluan! Että haistappa sinä vaan kuule vittu! Ja jos meidän pitäisi muuttua sen takia että tämä tyyli ärsyttää sinua, niin sitäpä suuremmalla syyllä ei kyllä ainakaan sit vaihdeta :P
Juuri tuollaista teiniuhoa olen nähnytkin kyseisen pukeutumistyypin yhteydessä paljon. Tosin eipä liene harvinaista muissakaan pukeutumisryhmissä jos itsehillintä puuttuu.
- AnTi-iDiOt
Suvereeni kirjoitti:
Puhuin tässä ketjussa esiintyvistä henkilöistä.
Ai,mielestäni vedit mukaan kaikki näkemäsi ja tuntemasi gootit/goottityylisesti pukeutuvat..
- hetero nainen
Ei tuo mitään goottia ole nähnytkään.
- aj2
Se on jokseenkin pelottavaa ja houkuttavaa samaan aikaan. Sitten niitä tuntuu olevan sellatteita jotka ovat kauttaaltaan sysimustia, sellatteita joilla on punasta ja violettia ja sit vaan sellatteita joista mulle tulee mieleen sana "punkkari". Tuo jälkimmäinen on vähän pois työntävä. Kahdessa ensimmäisessä, niile puhuessa tulee sellainen olo että otti liian vähän teräaseita mukaan aamulla. Mutta suurin osa vaikuttaa että he eivät juo verta, ainakaan hirveen usein.
Miehillä toi ruutupaita tuo mieleen jonkinlaisen perverssin liikemiehen sadomaso luolassa. Tai toinen idea olisikin sitten että oli paidat pesussa ja lainas seksilelu kaapista muijan paitaa. - skiigge
Siis goottityylissähän ei ole mitään vikaa kun se hoidetaan loppuun asti ja tyylillä. Mutta ihan totta, kuka meni keksimään nämä risaiset, huonosti ommellut ja leikatut tyllihameet, karseista ylikiiltävistä tekokuiduista kokoon kyhätyt huonosti istuvat korsetit jne. ja kaikkialla reikiä, saumoja ja lisää tylliä?
Jos on liian persaukinen toteuttaakseen tyylin asiallisesti, kannattaisi kulkea ihan kiltisti niissä tarjoustalon verkkareissa suomalaisissa loskakeleissä. Teinitkin hävettää jo tarpeeks- *Ihastunut*
Oli gootti tyyliä tai ei niin tää Sanna on todella kaunis nainen. http://galleria.suomi24.fi/profile.do?alias=sanna-76
Jos asuisin samassa kaupungissa niin pyytäisin heti treffeille tän kaunokaisen, ne silmät. :)
- Mies1985
Vähän 'pelottavaa'. Ei ehkä 'tavallisena' miehenä kehtaa lähestyä. Tulee vähän semmoinen tekomajesteettinen vaikutelma vaikka loppujen lopuksi tietää että ihan samanlainen ihminen siellä releiden alla on.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577320Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393594Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3711978Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651816- 861459
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164