jouskarhi oisi sopiva 105 hv traktorille. kun ois karhin hankinta edessä.
minkähän kokoinen
1
441
Vastaukset
On myös monenlaista joustopiikkiäestä. On myös monenlaisia maalajeja, joissakin on vastusta lujastikin. Sitten on myös erilaista muokkausta vaativia kasveja. Jos traktorissa on TOIMIVIA pikavaihteita ja muutoinkin toimiva vaihteisto, pärjäilee tuollaisella reilun 100 hv:n koneella jo melkoisen juntturan kanssa.
Minä ajelen museotavaralla: Fiatagri 130-90 DT, jotain vm. -85. Ei ole pikavaihteita! Pelkkä perusmurikka ja paksusta raudasta rakennettu. Äkeenä on Ruotsista uitettu Lille Harrie, leveys 6,70 metriä. Muokkaan pääasiassa keveähköjä viljamaita, ohralle ja kauralle lähinnä. Peruna vaatii hieman syvemmän muokkauksen ja taas lisää tehoja etenkin, mikäli maalaji on jäykkä? Tuo ruuvattu Fiat 130-90 DT ei kaipaa yhtään leveämpää äestä ainakaan tuolla perusvaihteistolla. Olen kuullut sanottavan, että 6000-sarjan Valmeteilla vedetään jopa 6-metristä jousikasta. Nopeus ei takuulla yllä kovin ylös.
Miten käytät äestä? Jos tuplaat muokkauksen ajaen puolikaskarhilla, jo kertaalleen ajettua, tai siis muokattua, putoaa tehontarve taas reilusti. Minä en kaipaa omalle Fiatilleni yhtään isompaa taakkaa. Ehkä 140 hv nykyään ja äes 6,70 m. Hyvin se kulkee, mutta kysyy myös paljon, lähes kaiken!
Luulenpa, että 6 m on ehdoton maksimi tuollaiselle Reilun 100 hv:n koneelle viljanviljelyssä ja mieluummin suositeltava on 5 metrillä alkava lukema.
Kertokoon muut reilun 100 hv:n traktorilla töitä tekevät tarkemman metrilukeman ja vaikkapa sitten sentilleen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577260Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243446Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1601741Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3351723- 841385
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2571228- 811144