Minne yksin talvilomalla?

(neito)

Yli viikon talviloma alkais jo helmikuun lopussa jatkuen maaliskuun ekan viikon ajan, koko aikaa en välttämättä olisi reissussa vaan esim: pidennetty viikonloppukin riittäisi ihan hyvin riippuen paikasta.
Olen 29 vuotias nainen ja yksin on pakko mennä kun en ketään seuraksi saa.
Tykkään kaupunkilomista, kiva katsella vanhoja ihania rakennuksia, puistoja ja juoda kuppi kahvia tunnelmallisella kujalla seuraten ihmisiä ja elämää, tanssiakkin tykkään jos vaan uskallan mennä. Rakastan kävelemistä joten rannalla löhöily ei ole minua varten..
Lontoo, Dublin, Frakfurt, Riiga, Malaga ja Rooma on jo nähty eli minne seuraavaksi?

100

8882

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wysig

Mites Washington DC esimerkiksi, siellä on paljon nähtävää arkkitehtonisesti ja kävellen. Lisäksi Mall'n ympärillä paljon museoita ilmaiseksi.
      Kevät on todennäköisesti pitkällä, tosin kirsikkapuut eivät vielä kuki tuolloin. Lisäksi dollari on ainakin tällä hetkellä edullinen.

Euroopassa mites esimerkiksi Malta (käyty) tai Lissabon(kuullut hyvää).

Itsekin monesti tulee reissattua yksin. Kirja käteen ja nauttimaan kaupungin sykkeestä puistossa.

• Penelopie

Mene Barcelonaan! Katsi Gaudin upeat vanhat museorakennukset ja hieno puistoalue kaup. laidalla, josta näkymä kaupungin ylle! Suosittelen. Majoitu esim. Goottilaiseen kortteliin. Kivoja vanhoja kujia ja liikkeitä ym. Kävelyetäisyys moneen paikkaan, myös rannalla voit käydä. Etsi Picasson museo, suklaamuseo, kauppahalli, eläintarha puiston kupeessa...
        Olen käynyt yksin, pidin todella. Iltaelämä pitäisi olla myös vilkasta, on katuelämää aika lailla.
        Mukavaa matkaa!!

• ........
        Penelopie kirjoitti:

Mene Barcelonaan! Katsi Gaudin upeat vanhat museorakennukset ja hieno puistoalue kaup. laidalla, josta näkymä kaupungin ylle! Suosittelen. Majoitu esim. Goottilaiseen kortteliin. Kivoja vanhoja kujia ja liikkeitä ym. Kävelyetäisyys moneen paikkaan, myös rannalla voit käydä. Etsi Picasson museo, suklaamuseo, kauppahalli, eläintarha puiston kupeessa...
        Olen käynyt yksin, pidin todella. Iltaelämä pitäisi olla myös vilkasta, on katuelämää aika lailla.
        Mukavaa matkaa!!

Nettiin lukemaan näitä asioita,linkkejä jne.
        Takaan että elämäsi muuttuu!
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8685456

• jatta64
        Penelopie kirjoitti:

Mukavaa matkaa!!

Olen ollut kaksi kertaa Barcelonassa ja aijon mennä vielä On paljon katsottava köysirata on vielä käymattä Rannassa oli kiva istua ja katsella kun nuoret kuherteli .Aurinko laski niin kauniisti mereen
        Aamulla katselin kun ihmistet lähti töihin ja kuka mihinkin Puin pääleni ja lähdin kaupungille
        vaeltelemaan

• isäjohtaja
        jatta64 kirjoitti:

Olen ollut kaksi kertaa Barcelonassa ja aijon mennä vielä On paljon katsottava köysirata on vielä käymattä Rannassa oli kiva istua ja katsella kun nuoret kuherteli .Aurinko laski niin kauniisti mereen
        Aamulla katselin kun ihmistet lähti töihin ja kuka mihinkin Puin pääleni ja lähdin kaupungille
        vaeltelemaan

on ihan perseestä. gaudi jäi ratikan alle ja kaksi kertaa vuosikymmenessä puhalletaan urpoilta varat kirkonrakentamisrahastolla. ja mitä helvettiä se yksi spede mietti kun suunnitteli talon jossa ei ole yhtään kulmaa yhdessäkään asunnossa? picassomuseonkin roinat on roudattu ateneumiin, eli jos haluaa katsella mielipuolen sielunmaisemaa niin se onnistuu näppärästi hesassa. älkääkä aloittako dalista. se museo on figueereesissä tms. 'barcan' lähistöllä ja siellä turisti kynitään puhtaaksi. olympiaadin jälkeen mestat on rapautuneet huolella ja ramblalla katutaiteilijat ahdistelee teoksillaan. biitsillä on liian kuuma. tibitabo on hanurista. vanhassa kaupungissa on tosin yksi baari mikä tekee kohtuulliset kaipiroskat. ja uudella puolella on helvetisti rättikauppoja (niitä kiinalaista paskaa myyviä ketjuja joita suomeen ei vielä ole onneksi saatu mangon jälkeen) mihin voi laittaa akan pyörimään siksi aikaa kun tilaa huonepalvelusta ja relaa. ei luottokorttia mukaan. akalle siis.

melkein samalla mutta vähäisemmällä vaivalla voi lentää vaikka Roomaan. Ikuisessa kaupungissa on meno kohdallaan ja tois puol jokkee (trastevere) on homma niin kohdillaan että paluulennolla kohti kekkos-slovakian räntäpaskaa alkaa itkettää.

en tule seuraksesi

• Barcelonaan!
        jatta64 kirjoitti:

vaeltelemaan

Olen ollut 3. siellä! Aivan mahtava paikka. Ekakerralla sain täältä hienosti apuva millä liikennöidä ja missä käydä. Kiitos silloisen auttajan! Varaa itse netistä hotelli saat sen edullisesti vaikka ihan keskustasta. Aamiaisia on tarjolla kaikkialla jos hotelissa ei ole. Käy ympäristössä ja tutustu!
        Uskon että tulet uudelleen sinne!

Hyvää lomaa!
        Hyvää joulua kaikille lukijoille!

• Tiutautiutau

Miten olisi Barcelona tai Wien?

• Kälviä

Kälviä hakkaa mennen tullen, edellä mainitut. Nih.

• Käläkäläpuut
        Kälviä kirjoitti:

Kälviä hakkaa mennen tullen, edellä mainitut. Nih.

per per per sikkanele? Entä sitten. Joko Kälviällä omenapuut ja Tuomi kukkivat?

• Kälviän Onni
        Käläkäläpuut kirjoitti:

per per per sikkanele? Entä sitten. Joko Kälviällä omenapuut ja Tuomi kukkivat?

Kälfiä on nykyään Kokkolaan ;) Vanhan Kälviän idyllisessä keskustassa on huikaisevan kaunis viljamakasiini ja muita vanhoja rakennuksia. Valtaisan mannermaisen tuulahduksen koet vasta avatussa pizzeriassa jossa on välimerellinen keittiö ja meininki. Yöelämää tarjoaa paikallinen ravintola. Keskustan välittömässä läheisyydessä on museokylä. Kälviän todellisena erikoisuutena voi katukuvasta bongata pyöräilevän pääsiäisruuan.

• Käläkäläpuut
        Kälviän Onni kirjoitti:

Kälfiä on nykyään Kokkolaan ;) Vanhan Kälviän idyllisessä keskustassa on huikaisevan kaunis viljamakasiini ja muita vanhoja rakennuksia. Valtaisan mannermaisen tuulahduksen koet vasta avatussa pizzeriassa jossa on välimerellinen keittiö ja meininki. Yöelämää tarjoaa paikallinen ravintola. Keskustan välittömässä läheisyydessä on museokylä. Kälviän todellisena erikoisuutena voi katukuvasta bongata pyöräilevän pääsiäisruuan.

ruveta varaamaan pääsiäismatkaa Kälviälle. Mikähän matkatoimisto niitä myy? Onko Käviän hotelli monenkin **** (tähden)? Mikä näköala, entä retket ja onko siellä mukana matkatoimiston matkaopas? Varmastikaan en osaisi yksin liikkua Käläviällä mutta matkaoppaan perässä (etenkin naisen perässä) on kivempi kulkea ryhmässä. Kuuluuko hotellivaraukseen Buffet aamiainen vai silakkafileet?

• TiM1963

oletko tutustunut paikkoihin paikallisten opastuksella?
      Onko coachsurfing tuttua?

• suomimummo

Ootkos käynyt Oulussa, tai Kokkolassa, tai Rovanniemellä, tai Inarissa, tai Kuusamossa, tai Ivalossa, tai tai Kajaanissa, tai Nurmeksessa, tai Kuopiossa, tai Jyväskylässä, tai Kemijärvellä, tai Lieksassa, tai Kuhmossa, tai Valtimolla, tai Vuokatissa jne. Miksi mennä merta edemmäs kalaan ja tuhlata eli viedä Suomesta rahat ulkomaille. Muuttaisit sinne kokonaan, niin näkemistä olisi vielä enemmän. Eikös olekin hyvä ehdotus?
      Vuosi tai pari aina paikkakunnalla, niin kerkiät elämäsi aikana ainakin osaan maailmaa tutustua paremmin. Oikein siis realistisemmasta näkökulmasta katsottuna.

• saira
      • kiitos vinkistä

Piikkimatto (joka kuulemma tekee hyvää, rentouttaa ja poistaa stressiä jne jne eli siis vastaa suurinpiirtein keskivertoseksikerran vaikutuksia...) kuulostaa ihanalta yksinäisen lohdutukselta yksinäiseksi joululomaksi...kyllä meikäkin monesti miettinyt miten yksinäisyyttänsä helpottaisi lomilla muuten kuin yhden illan iloilla....vuan piikkimattoa en vielä ollut keksinyt. Mutta nyt tiedän; Kariniemen kananpoika! Facebookiinhan voisi perustaa yksinäisten joululoman idea/treffiryhmän; voishan sitä vaikka paistaa piparit toiselle yksinäiselle ja kokeilla sen piikkimattoa ja sitten kotiin"!

• kilkilkil

Viroon viinaa juomaan!!!

• hyvä.

tyttö Pariisiin. Siellä on vanhoja historiallisia paikkoja,hienoja museoita ym.

• Kotona taas

Jos minulla olisi varaa matkustaa yksin,valitsisin matka,jossa yhdistyisi yksin kiertelyä kaupungilla ja hemmottelua hotellilla.Siis terveyskylpylä kaupungissa,jossa haluaa tutustua kiinnostaviin kohteisiin.
      Varaisin aikaa vain tiettyihin asioihin tutustumiseen ja kiireen kiertäisin kaukaa,koska kyseessä on lomamatka.Onneksi ei tarvitse rahanpuutteen vuoksi matkustaa minihnkään.Toivotan silti mukavaa ja antoisaa matkaa.

• neitomyös

New York, lähtisin sun kanssa vaikka, mut just nyt ei oo rahaa... :(

• ssssssj

Krakova on halpa. En ole ihan varma, mutta musitan kuulleeni huhua, että wizzair on aloittamassa suorat lennot turusta myös krakovaan. Nyt lentää puolaan vian gdanskiin. Mut joka tapauksessa ihan edukkaita lentoja löytää varmasti ja eläminen on halpaa. Toisaalta krakova on todella kaunis ja ympäristössä on nähtävää (auschwitsz, wieliczkan suolakaivos(paljon parempi kuin kuullsotaa) jne.)

• fellu..mmmm

on upee,, kirkkoja,, vanhoja taloja, hyvää ruokaa.. ym edullinen puolet fi..tasosta. Lähtisin mukaan

• Maaaaarya

Barcelona on mahtava paikka, mutta tiedä sitten millaista siellä on talvella... New York on aina ihana ja riittää nähtävää säällä kun säällä.

• Penelopie

Oon käynyt Barcelonassa helmikuun aikaan, ja siitä huolimatta joka päivä oli aurinkoinen. Viimeiset 2 päivää miltei 20 lämmintä (norm. lämpimämpää luulen...) Syyskelin takilla pärjäsi joka tapauksessa. Ihaninta oli, ettei satanut vaan aurinkoa piisas. Ei ole liian lämmin kiertää museoitakaan.
        Antoni Gaudin parhaat kohteet: Puistoalue Park Guell, Casa Mila, Casa Battlo. Tietysti vanha kirkkokin Sagrada Familia on taidokas arkkitehtuurisesti ja tosi korkea!
        Seikkailemaan vaan kujille =)

• pukki ja petteri

on takuulla erilainen loma. Riittää muistoja vielä mummonakin. Eikä maksa paljon, on hyvää ruokaa hyvää seuraa hyvää musiikkia kaikkea hyvää yllin kyllin.

• yksin myös

Sattuipa mukavasti kohdalleni tämä viestiketju, kun itse olen ihan samassa tilanteessa. Paitsi että olen jo 49-vuotias. Olen pyöritellyt mielessäni olisiko Praha hyvä vaihtoehto maaliskuun alkuun, mutta taidan sittenkin tämän perusteella kallistua tuon Barcelonan suuntaan. Gaudin arkkitehtuuria on sen verran tullut kuvista ihmeteltyä.

• porvoo hyvä

porvooseen otan kyllä sinut vastaan

• ei tietty väkisin

jollet ihan kotka ole ni seuraa saat thaimaaseen, lähtö helmikuun lopussa - teretulemast!

• jk

Kyllä jotain apua täytyisi löytyä tähän kasittömättömään ongelmaan,olen neuvoton.Nyt välähti.
      Miten olisi Doctor Phil.Ota välittömästi yhtettä.

• promo

Maaliskuussahan Euroopassa voi olla vielä aika kurja ilma lomailla, mutta jos on hyvä tuuri, aurinko voi paistaa jo aika keväisesti. Viikkoa varten ei paljon kannata Euroopan ulkopuolelle lähteä, mutta täältähän löytyy paljon ihania kaupunkeja; Barcelona ja Wien on jo kai mainittukin, mutta Amsterdam on myös tosi kiva ja sopivan pieni. Praha, Budabest, Hampuri, Kööpenhamina, Milano...löytyyhän näitä. Milanoon ja esim. Bremeniin, joka on kiva pikkukaupunki pääsee lähes ilmaiseksi Ryanairilla Tampereelta, jos siellä suunnalla asut. Kairo pyramiideineen on myös vielä melko lähellä, mutta voi olla yksinäiselle naiselle hieman rankka paikka, jos ei ole tottunut matkustamaan yksin...:-) Mä tykkään myös Ateenasta, joka ei kai vielä maaliskuussa tukehdu aivan pakokaasupilviinsä. Kesä on jo sitten toinen juttu...
      Mukavaa matkaa!

• big man

Jos oot seksikäs misu, niin tuu meille. Saat kunnon kyytiä ja hoitoo.

• Tapsa bulevardilta

Hyvksyn kutsunnne. Tulen jyystettäväksi luoksenne. Tuon kallista punaviiniä myös mukanani, näin pääsemme tunnelmaan.

• k

Barcelona on monipuolinen ja upea paikka.

• Moi,

Hiukka vaikea aika euroopan kuapunkilomille, täällä monesti ehdotettu Barcelona on varmaan -ja varmasti hyvä.
      Myös Praha on hyvä, tosin en ole siellä talvella ollut.. mutta upea kaupunki ja jos siellä on lunta kun menet niin olen NIIN kateellinen.. :)

Toisaalta, paikka josta en tiedä mitään, muuta kuin että siellä on persoonallisia patsaita, on Bratislava, joka voisi olla myös hyvä kohde. Itse asiassa joku, olikohan se tsekin lentoyhtiö järjesti viikon reissua jossa olisi molemmat, eikä ollut edes pahan hintainen.. jos haluat niin voin onkia tiedon tarjoajasta.. Praha - Bratislava yhdistelma voisi olla viikolle hyvä reissu..
      :)

• arska710

kai kävisin oppaaksikin kun on vapaa aikaa tuossa alkuvuodessa. ei kuin vuokraauto alle niin ajan
      minne haluat. ammattikuskina ei ongelmia ja kulut puoliksi, homma toimii vallan mainiosti.
      jos simulla vielä parempi englanti kielenä niin aina kiva...

• Babie

Barcelonaan! Suosittelen.

• Johan27

Suosittelen Berliiniä. Kipeen rento ja boheemi mesta...myös rankka lähihistoria kutkuttelee jotenkin "jäätävää" tunnelmaa.

• EGY

Kiinnostaisiko Krakova

• ReissuRiikka

Slovenian Ljubljana oli kiva (ainakin toukokuussa). Hintataso hieman suomea halvempi, mutta ei mikään hirveän halpa. Pieni keskusta jonka voi kävellen kartoittaa tosi kivasti. Ei metroa, mut julkisilla pääsee kätevästi kauemmaskin. Postojnan tippukiviluolat (noin tunnin bussimatkan päässä) aivan uskomattoman kauniit. Keskustassa kauniita rakennuksia, puistoja, museoita jos niistä pitää, hyvää ruokaa ja tietty linna jossa pakko käydä.
      Barcelonassa (elokuussa) oli myös paljon nähtävää ja mukava tunnelma.

• Matkaan matkaan

Mulla sama ongelma. Olen 31-vuotias nainen. hiphurei@gmail.com

• bilehile

Jos bilettämään haluat n iin ingles on mainio paikka aikuisille

• matkaJussi

Tule mun kanssa las palmasiin
      ainakin kivan lämmintä

sinkku mies joka myös matkaseuraa vailla

• Kimbe12

Marsiin menisin.
      Ilman muuta yksin, ilman jäkätystä

• LoveIstanbul

Miten olisi Istanbul? Ei ehkä sään puolesta ole mikään ihanne paikka vielä helmi-maaliskuussa, mutta paljon on nähtävää. Kävellen kokee eniten, mutta jos jalat väsyvät on kaupunkijuna helppo ja halpa tapa kulkea paikasta toiseen. Tanssipaikoista en osaa sanoa kun en itse niissä käy, mutta uskoisin niitäkin löytyvän. Istanbul on hyvin eurooppalainen kaupunki vaikka muslimimaassa sijaitseeki. Olin itse 12-v tyttäreni kanssa siellä elokuussa ja kumpikin tykkäsi.

• Että,minnekö matkustaisit seuraavaksi,no tietenkin Lappiin.Lähde vaellukselle autiomajalta toiselle.Hiihdä yli tuntureiden ja ihaile maisemien valkeutta.Mene autiotuvalle,lämmitä kämppä,valmista ruoka ja käy onnellisen raukeana nukkumaan.Aamiaisen jälkeen jatka seuraavalle autiotuvalle,lämmitä sauna,sauno ja pyöri alastomana lumessa,mene saunan löylyyn ja tunne kun lumi sulaa iholta.ehkä vähän kylmä pistelee,mutta onpa sitten taas ,ukava laittaa iltapala ja mennä makuupussiin nukkumaan.Viikko tällä ohjelmalla virkistää mielen ja kehon.

• Miksi aina kaupunkeihin.Eihän siinä ole mitään uutta nähtävää.Kaikki kaupungit ovat samanlaisia,(teitä)katuja ristiin rastiin,kahden puolen rakennuksia,korkeita ja matalia,uusia ja vanhoja,autojen pakokaasut hengitettävänä,vähemmästäkin sairastuu.MUTTA,kun menet Lappiin,näet Lapin luonnon ja tunnet erämaan henkäyksen ja rauhan.Voit hiihtää yöllä kirkkaalla kuutamolla,kirpeässä pakkasessa,nähdä revontulten loimun,kuulla suden ulvonnan ja riekon käkätyksen.Mielesi rauhoittuu arkipäivän sressistä,näet ja koet miten hyvää se tekee omalle mielelle ja kunnolle.Kirjoitin omista kokemuksistani.

• Riika tai si Praha.

• Älykääpiöinen

Tallinna hyvä. Vanhassa kaupungissa sopivasti vinoja rakennuksia ja ruostuneita saranoita. Ulospäin suuntautuneita Suomi-porojakin tapaa sopivasti. Kukkoviinakaan ei paljoa maksa, joten yli jääneille krooneille löytyy järkevä sijoituskohde.

• suosittelen

Japanissa Tokio ja Kioto ovat hienoja kaupunkeja, joissa on paljon nähtävää

• Persepanot

Vorssaan!

• näin on

vaan ihan sinne

• tuunari_mikko

Mökille, luontoon, pakkaseen.

Tekee jäähän reiän, kantaa vedet saunaan, sytyttää takkaan tulet. Käy ehkä pilkillä. Ulkovessa. Menee nukkumaan kun tulee hämärä, valvoo pikusen kynttilän valossa. Herää auringon nousuun. Hakkaa halkoja.

Käy kävelyllä kattomassa lähistön nähtävyyksiä, keittää nuotiokahvit jne. yms.

• Ensimmäisinä

tulevat mieleen Pariisi ja Praha - molemmat upeita kaupunkeja, joissa on paljon nähtävää. Vähän aikaa mietittyäni, kallistun kuitenkin Istanbulin kannalle. Olin siellä maaliskuussa, yöt olivat silloin vielä aika kylmiä, samoin aamut, mutta päivällä lämpötila kuitenkin nousi yli kahdenkymmenen asteen. Olin reissussa viikon päivät, ja vielä jäi vaikka kuinka paljon nähtävää. Pakko päästä uudestaan!

• Ehdottaja

Menisitkö Biafraan?

• qazedc

Itse olen matkustellut jo jonkun aika itsekseni. En ota matkakohteen valinnasta sen suurempia paineita. Pääasia että osaa järjestää itsellensä mielenkiintoisia kokemuksia paikanpäällä. Nyt jouluksi Itävaltaan laskemaan, sitten pyhien jälkeen viikoksi lappiin ja lopuksi kahdeksi viikoksi kaukoitään.

• Humppa- Ukko

Egypti, älä mene sinne!

• tuunari_mikko
        Humppa- Ukko kirjoitti:

Egypti, älä mene sinne!

Miksi pitäisi mennä lomalle paikkaan josta saa takuu varmasti rajun p*skataudin? Noh. elämys se on sekin..

• Jussi Oulusta

Heip,tuo kävely teki ahaa elämyksen.Rooma ei todella yhdellä kävelyllä näy:-)
      Rannalla voi toki jonkin aikaa olla mutta ei oikeastaan kovin kauan kun se on sama aurinko joka paikassa.
      Firenze aivan mielenkiintoinen.Kallio Helsingissä.Amsterdam myös.

• Praha on paras

Praha ehdottomasti. Upea paikka.

• alizee68

Sulla oli sellane kirjotus, että oisit melkein voinu viedä sen mun suustani. Ite olen käyny tosi vähän ulkomailla ( Italia 2viikko ja Marokko 9pvä), mutta sain kummassakin paikassa nähdä sitä paikan omaa elämää eikä ollu pelkästään sitä "turistirysää" mitä nykyään turistit näkee ja tyytyy siihen. Olin vuosia sitten Italiassa käymässä matkatoimiston ohjatulla reissulla ja käytiin mm. yhden päivän reissulla Roomassa. Rooma oli aivan uskomaton paikka mun mielestä, koska se sisältää niin paljon historiallisia elementtejä ettei voi tajutakkaan. Meillä oli aivan uskomattoman ihana opas joka oli suomalainen, mutta hän oli asunu Roomassa 20 vuotta ja hän osasi kertoa kaikesta historiallisista paikoista tosi tarkkaan ja mielenkiintoisella tavalla eli aidolla kiinnostuksella. Mä ite luulin että se ois ollu sellane kuiva turistikierros, mutta hän sai mut todella kuuntelemaan ja kiinostumaan kaikista paikoista mitä Roomassa käytiin kattomassa. Hän myös sanoi silloin, että Roomassa on halpojakin majotuspaikkoja missä voisi asua vaikka viikonkin aika halvalla ( nyt voi olla toisin kun Italia kuuluu EU-maihin), mutta mulle tuli silloin sellanen olo että haluan takasin sinne katsomaan sitä heidän omaa elämää ja kulttuuria ja istua katukahviloissa . Mutta on siellä sellanenki kahvila jossa pelkkä kahvi maksaa tänä päivänä About 80 euroo. Ite olin silloin Riminillä lomalla ja matkakaverin kanssa lähettiin bussilla jonnekki ja löydettiin alkuperänen Riminin markkina/tori . Aivan uskomaton paikka: siellä ei ollu vielä turismin tuomaa rihkamaa, vaan siellä oli aitoa Italialaista toritunnelmaa. Tää meni höpöttelyksi, mutta toivottavasti löydät ulkomailta just sitä mitä haluat ja sen edestä pitääkin itse tietää mitä haluaa ulkomaanreissuilta. Kaikkea hyvää sulle tulevalta reissulta ja muutenkin:)

• (poika)

Mene Kabuliin. Se on eksoottinen elämys. Vantaa-Abu Dhabi-Kabul. Jos olet optimisti, osta myös paluulippu.

Ei sen hienompaa näkyä olekaan kuin auringonnousu vuorten takaa, kun savu ja pöly siilaavat upeasti ensimmäisiä säteitään ja suurkaupunki herää uuteen aamuun, mopot ja mosset alkavat pöristä pitkin teitä ja minareetista kaikuu päivän ensimmäinen rukouskutsu.

Itse tykkäsin ihan valtavasti Mazar-i-Sharifista, missä on vallan upea iso moskeija, mutta ei ole Maimanan voittanutta. Maimanan torilta voi shoppailla kaikkea hauskaa, kuten transistoriradioita, burkhia ja muoviämpäreitä. C-kasettejakin on vaikka millä mitalla. Maimanan torin takaa löytää hyviä pikkuputiikkeja ja käsityöläiskauppoja sekä muutamia vallan ihastuttavia teehuoneita.

Näihin kohteisiin ei kyllä taida vieläkään olla kaupallisia lentoja. Ota siis taksi Kabulista ja aja sillä muutama päivä, jotta pääset tutustumaan pohjoisen hieman maalaismaisempaan, mutta myös vapaamielisempään kulttuuriin. Varo solapaikkoja, niissä voi olla väijytyksiä.

Älä kuitenkaan mene Kandahariin. Siellä on vähän vaarallista.

• juliusj

Lähtisitkö 5-kymppisenmiehen mukana Brysseliin helmi-maaliskuun vaihteessa?

• yksinmatkaava

ja vielä kerran en!

• Otto -72

Lähde ihmeessä Pudapestiin. Komea kaupunki ja ydinkeskustan nähtävyydet kävelymatkan päässä. Suosittelen terrori museota jos unkarin historia kiinnostaa yhtään. Lisäksi parlamenttitalo on mahtava vaikka sinne ei sisälle pääsekään. Sieltä löytyy myös upea kauppahalli. Rakennukset ovat vanhoja ja upeita. Tietty Pudapest on kuuluisa kylpylöistään.

• A.R.M.

niin voisit tulla mulle vieraaksi.Voisit kertoo sun reissuista ulkomailla niinkauan kuin minä jaksaisin kuunnella ja sitten me pantais ja sinä saisit ensimmäistä kertaa elämässäs kunnolla munaa niin että siinä unohtuis kaikki nuo huuhaa jutut ja turhuudet.Minä nuolisin vitut ja perseet ja sinä saisit lukemattomia voimakkaita orgasmeja niin että ihan vitusta lentäis nesteet ja anus vaan supistelis rytmikkäästi mun sormen tai munan ympärillä ja spermaa ois ihan valtoimenaan ympäri kämppää.

• Bolle
        A.R.M. kirjoitti:

niin voisit tulla mulle vieraaksi.Voisit kertoo sun reissuista ulkomailla niinkauan kuin minä jaksaisin kuunnella ja sitten me pantais ja sinä saisit ensimmäistä kertaa elämässäs kunnolla munaa niin että siinä unohtuis kaikki nuo huuhaa jutut ja turhuudet.Minä nuolisin vitut ja perseet ja sinä saisit lukemattomia voimakkaita orgasmeja niin että ihan vitusta lentäis nesteet ja anus vaan supistelis rytmikkäästi mun sormen tai munan ympärillä ja spermaa ois ihan valtoimenaan ympäri kämppää.

Työnnä minnuu poeka..

• taasvaankun
        A.R.M. kirjoitti:

sulla on niin pieni...

• luonnossa liikkuja

Suomen lappiin sukset jalkaan ja hiihtämään... niin minä teen.
      Kahvipannu ym muut tarvikkeet reppuun ja menoksi.

• Talvella olisi mukava, jos ei olisi kovin kylmää.

Barcelona tai Madrid olisi varmaan hyvä valinta.

• Kotimatkamies maan

voita mikään. Kun tulee ulkoa sisälle se on kuin kotiin tulisi ja on kaikki tutut nähtävyyden käsien ulottuvilla; kas tuossa vanha mustavalkoinen valokuva papasta ja mummusta jotka elivät dinosaurusten aikaan, kas tuossa vanha rukinlapa, kas tuossa joku homehtunut metallinen kippo (ihan kuin olisin palannut elämässäni 3000 vuotta taaksepäin). Ja nuo lukemattomat (mutta perkeleen monta kertaa selatut) vanhat valokuva-albumit, perintöinä tulleet. Niissä jos missä on elämä ja historia. Kuin myös tuossa lastulevykirjahyllyssä, ostettu Sotkasta jo niinkin kauan sitten kuin v. 2001, vähän ennen syyskuun 11. päivän iskuja. Niin ja tuo mummuvainaan huivi, jonka olen naulannut cyproc seinään 4 tuuman nauloilla. Se niin muistuttaa menneestä ja eletystä elämästä. Voi voi kuinka kämppäni suorastaan pursuu historiaa. Kotiani ei voita mikään Putapesti tai muu paikka.

• on ykkönen

Funchalin kaupunki on hieno ja täynnä ystävällisiä ihmisiä. On puistoja ja koko saari on yhtä luonnonpuutarhaa levadoineen, kaikkineen. Hyvää hiekkarantaa ei oo metriäkään.. ja Madeira onkin aivan liian upea paikka rannalla makaamiseen. Linkki kannattaa tsekata.
      Joka tapauksessa .. onnistunutta ja hienoa lomaa sinulle.
      http://www.madeira-live.com/fi/index.html

• vacationman

Erittäin monipuolinen ja edullinen matkajärjestäjän sivu löytyy täältä !

• täältä

• Eila-1

Olen matkustellut suhteellisen paljon ja myös yksin. Tuo aika helmi-maaliskuu on aika viileä vielä Euroopassa ja välimeren tienoillakin. Sopii kaupunkilomaan. Olet nähnyt jo Rooman, se pois laskuista, mutta Italian Firenze on myös komea. Milano on ruma, autoja liikaa ja kaupunki sotkettu graffiteilla, muutamaa rakennusta lukuunottamatta. Praha oli viehättävä keskustaltaan, mutta tulin siellä kipeäksi ruuasta, sain mahataudin, samoin kävi Pariisissa. Eräs opas kertoi että hän sairastui Turkissa mahatautiin. Italiassa on parempi hygieniataso, ainakin minulle ruoka on aina sopinut siellä. Arabimaissa on myös pöpöjä ruuissa. Egyptissä on paljon kerjäläisiä kuulemma pörräämässä ympärillä. Lisäksi länsimaiset yksin matkustavat naiset ovat arabimaissa "alemman luokan riistaa" koska kaikki ns. vääräuskoiset ovat heille toisen luokan sakkia.
      Kreikan Rodoksen kaupunki on melko viehättävä, siellä voi mennä vaikka bussilla Lindokseen, ja se ei ole ihan pieni käpykylä. Lontooseen en mene, siellä on liikaa hässäkkää, mamuja joka puolella, good old England on mennyttä maailmaa, paitsi maaseudun pienissä kylissä.
      Suosittelen Israelia: Jerusalem, Tiberias, pyhät paikat, historiaa ja modernia elämää, ruoka on turvallista ja tasokasta.

• Hippuli

Syökää ihmiset maitohappobakteereja (tabletit saa vaikka K-kaupasta tai apteekista!!) Ite kun niitä popsin koko matkan ajan päivittäin, niin ei tarvi pytyllä istua!

• Aivan mahtava selain
    • assaassssss

Pariisi, Barcelona, Venetsia tai vaikka Malta, jossa kävin viime talvilomallani. Hieno paikka.

• Athinai

Suosittelen vanhoja kaupunkeja Ateenaa, Krakowaa tai Prahaa.
      Niissä on paljon nähtävää ja ovat vieläpä edullisia.

• AlexF

Please Varsova. Praha ja Budabest kin.
      A

• Kiina§

Miten olisi Hong Kong. Kompakti kaupunki -tekemistä riittää. Vuorikävelystä shoppaukseen

• Roskapostiroppotti

Hölökötteleet Reepinillä Pietarriin ja viije päevä piästä takasiij päe. Kuj piet sileemääs aaki, ni niät kaekelaesta mukavvoo. Vennäällä pärjeevää Savvoonni kielellänii ku pitellöö taskujpohjalla ruplilooet. Eläkänä alakake halavva viinna kanssani lotroommaa, tulloot milliizzi ja pannoot teijjät hutiloennista muutammaksi päeväksi kiveen sissee, hä! Ku ootta Pietarri piässynnä nii otatta ryysylöije mallija niistä vennäälääsistä naesimmeesistä, niissää onnii meije sivviistyynneelliisiille ieu-miesimmeesiille silemiille kovasttiinnii ruokoo. Rakkaavvesta jojenvierustoijen liepeillä voepi Nevanvarsi rantapenkka tuottoo hyvännilaese tyytykse.
      Rahhoo ota veikkonen ota kaekki mitä löövvät, Onni moneelaesta hyvven tavaraan kaappiaasta ja hyvvee riepuu moneenlaesta ja sapuskoo. Vua kalakukkoo ei löövvä, vije ite männessäs.
      Vua, jos naesimmeestä vaekka savommua alakassii viehättämmää, tiälläpäe oes oikkeenni kaapunti ja minullanni oon oikkeenni ihana vanaha kannaala, siellä tanssitnii voetas myö pittee, häähä.

• jarkko helenius

Muutamista kohteistani mieleen on jäänyt juuri tuo Barcelona. Ruoka on hyvää arkkitehtuuri vertaansa vailla ja ne nähtävyydet oli unohtumattomia. Selvitä niistä itse lisää. Jos nyt pitäisi hotelli varata varaisin jostain las ramblasin pääkävelykadun läheltä josta on hyvä tehdä erinäisiä iskuja eri kohteisiin. Itse kävin ystäväni kanssa vuonna 2002. Tuonne kandee ottaa matkaopaskirja mukaan mistä näkee esim parhaat ruoka ja illanviettopaikat sekä niistä saa osoitteet joita näyttää takseille. Parasta äksönpainotteisen päivän jälkeen on mennä ramblasille johonkin ravintolaan kadun varrelle ja juomaan sekä olutta että erittäin herkullista sangriaa ja katsoa kun ihmiset vilistää ohi. ysin jälkeen illalla kandee olla jo hotellilta niin välttyy lieveilmiöiltä. Tuo on elämysten kaupunki kaikkine tunteineen mitä vaan voi kokea. Kuubalaisia rytmejäkin tuolta löytyy jos vaan osaa tanssia. Suosittelen juuri tätä kaupunkia kaikille jotka haluaa että kaupungista jää jotain käteenkin. tarviitko matkaseuraa?

• Grand Tourismo

Melkein minne vaan, mutta ei Portugaliin. Siellä tulee paha mieli, kun kaikki yrittävät joka käänteessä huijata sinulta rahaa. Esim. vaihtorahoja annetaan säännöllisesti liian vähän takaisin, tai ei anneta ollenkaan, ennen kuin korotat ääntäsi. Takseista putoilee peileja, kun panet oven kiinni, ja sitten mennään poliisiasemalle selvittämään peilin hintaa ja sen sellaista. Hieno paikka, mutta ihmiset perseestä.

• TiiuLiiu

Lähde Reykjavikiin, siellä olisi ihana Blue Lagoon kylpylä, mutta myös paljon katseltavaakin. Itse kävin viime keväänä ja ihastuin ikihyviksi kyseiseen maahan.

• juuliet.

Pariisi on ihana kaupunki :) Siellä sitä on nähtävää niin paljon ettei viikko riitä mihinkään..
      Myöskin Praha, Wien ja Budapest olisivat varmaan näkemisen arvoisia :)

• HEI VAAN :)
    • Lähde nykkiin, ite pähkäilin syksyllä samaa et mikä olisi sopiva kohde sinkkumatkailijalle ja maaliskuussa on sit matka edessä :) Hostelleja tai halpoja hotelleja ihan omalla huoneella (ilman omaa kylppäriä) saa ainakin keväällä jopa 50 dollarilla yö verot. Jos on aikaa ni kannattaa tosiaan pari yötä viettää vielä Washingtonissakin samalla reissulla, junalla päsee kolmessa neljässä tunnissa sinne kätevästi. Vaikea sanoa sitten mitkä säät tuolla on alkukeväästä, "pahimmassa" tapauksessa voi tulla vielä luntakin :) Hyvä puoli on tuohon aikaan sinne matkustaessa että turistikohteisiin ei tarvii jonotella niin kauaa kuin vaikkapa kesällä.

• m42pks

Moikka,,seura olisi kyllä ihana asia, laitatko viestiö jos seuramme natsaisi, m42 pks@suomi24.fi

• Anatoli83

miul on vanha talo niinkun on naapureillakin mitä voi katsella,

• yksin kotona kaksin

Minulle käy myös hyvin pidennetty viikonloppu. Kävin viime viikonloppuna Frankfurtissa, mutta minusta se oli vahan kylmä ei ainoastaan ilman takia vaan muutenkin. Suuria toimistoja ym. Euroopan kaskuspaikkoja. Ei löytynyt juurikaan joulunalus tunnelmaa. Nyt olen käynyt kuolaamassa Pariisia, Napolia tai Zyrihiä. Sveitsi voisi olla kiva. En tykkää istua yhtämittaa koneessa kovin pitkään, Chilen reissu syksyllä oli vähän rankka, aikaerokin herätteli aina aamuyöllä.

• hahagggg

tierp pohjois upplannissa on hieno

• nelviimen

Wien, Stuttgart, Karlsruhe, Salzburg... Noista löytyy vanhaa ja uutta vähän pidemmäksikin aikaa !

• Tapsa Tallinna
    • Suomen Lappiin tietysti. Saa kävellä,hiihtää ja tanssia.

• Lähde Salzburgiin, Itävaltalaiseen alppikaupunkiin.
      Itävalta on keskieuroopan maista niitä edullisimpia.
      Eikä sun ois pakko lähtee yksin, meikkis vois lähtee sulle oppaaks.
      Jos yhtään pidät talviurheilusta, niin puolen tunnin junamatkan päässä
      Salzburgista on vaikka mitä mahdollisuuksia, myös kylpylöitä.
      Sichert!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4850
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1434
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1352
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1346
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      130
      1141
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1075
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      261
      980
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      967
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    Aihe