Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
Tämän päivän oivallus
40
183
Vastaukset
- Heikunkeikku
Hyvä oivallus :)
Mun mielestä on kohtuutonta, että tää elämä pitää silleen improvisoiden elää. Tosta noin vaan ex tempore.
Kyllä mä ex tempore voin pianoa plimputtaa, mutta vähä ottaa kaaliin, ku koko elämäki pitäis.
Olis hyvä, ku vois ensteks vähä harjotella.- Adria
Elämä on kallista, mutta onneksi erikoisen mallista.
- impi-lempi
Noo, onhan tosssa jotain järkee...sitä vois niin kuin harjoitella, mitä kannattaa tehdä, mitä siitä seuraa ja kannattaiskos se jättää tekemättä...ihan noin niin kuin esimerkiksi vaan ;)) Sitten varsinaisessa elämässä tietäisi mitä on hyvä tehdä, ei tulisi ikäviä ylläreitä ;)
- impi-lempi
Adria kirjoitti:
Elämä on kallista, mutta onneksi erikoisen mallista.
ei senkään takia yksitoikkoista ;)
- Heikunkeikku
impi-lempi kirjoitti:
Noo, onhan tosssa jotain järkee...sitä vois niin kuin harjoitella, mitä kannattaa tehdä, mitä siitä seuraa ja kannattaiskos se jättää tekemättä...ihan noin niin kuin esimerkiksi vaan ;)) Sitten varsinaisessa elämässä tietäisi mitä on hyvä tehdä, ei tulisi ikäviä ylläreitä ;)
Juuri niin, ihan noin niinku hyvän esimerkin annoit. Kukaan ei varmaankaan voi väittää vastaan, että jos ensteks pikkasen harjoittelis ja kokeilis ja silleen ja vasta Sen jälkeen sitten päättäis, että näinhän mää teenkin, niin kaikki olisi paljon, Paaaaaaaljon helpompaa.
Ja onhan sanontakin, että harjoistus tekee mestarin. Tässä vaiheessa meikäläinen olisi jo yltänyt mestari-mestari-tittelyyteen, etten sanoisi. Tai sanonpahan. Eiku mähän sanoin jo :)) - impi-lempi
Heikunkeikku kirjoitti:
Juuri niin, ihan noin niinku hyvän esimerkin annoit. Kukaan ei varmaankaan voi väittää vastaan, että jos ensteks pikkasen harjoittelis ja kokeilis ja silleen ja vasta Sen jälkeen sitten päättäis, että näinhän mää teenkin, niin kaikki olisi paljon, Paaaaaaaljon helpompaa.
Ja onhan sanontakin, että harjoistus tekee mestarin. Tässä vaiheessa meikäläinen olisi jo yltänyt mestari-mestari-tittelyyteen, etten sanoisi. Tai sanonpahan. Eiku mähän sanoin jo :))tässähän ois kaikki mestareita...elämisen mestareita ;)
- Anjaniina
se eläminen kun on....pakollista?
- impi-lempi
ja hyvin suosittua ;)
- Anjaniina
impi-lempi kirjoitti:
ja hyvin suosittua ;)
synonyymi...pakolliselle.
Joka syntyy...sen on pakko elää...niin tai näin? - impi-lempi
Anjaniina kirjoitti:
Joka syntyy...sen on pakko elää...niin tai näin?Mutta jos sä sen noin sanot...joka syntyy, sen on pakko elää...Niin, eihän ole...ei kenenkään ole PAKKO elää ja moni päättääkin elämänsä itse, kun ei ole tyytyväinen elämäänsä...Huh, vakavia aiheita :O/
- varpunen aamuisin
Anjaniina kirjoitti:
Joka syntyy...sen on pakko elää...niin tai näin?Minä olen aina luullut, että ihmisellä on vain yksi pakko, kuolema. Jos joku keksii muuhun paremman perustelun, uskon sitten, että on muitakin pakkoja.
- Anjanina
impi-lempi kirjoitti:
Mutta jos sä sen noin sanot...joka syntyy, sen on pakko elää...Niin, eihän ole...ei kenenkään ole PAKKO elää ja moni päättääkin elämänsä itse, kun ei ole tyytyväinen elämäänsä...Huh, vakavia aiheita :O/
oikeesti.
Aika monta vuotta menee ihmisel, ennekuin se tajuaa...ei ole pakko elää.
Ja silloin on kenties tullut elämään juttuja joiden vuoksi ON PAKKO elää..
- kallis elämä
Sitähän se. Kaikkea kallista arvostetaan enemmän kuin halpaa :-).
- impi-lempi
siitä kalliistakin se halpaversio, mikäli se on liki yhtä hyvä kuin se kalliskin...
- Meriläinen
Suosittu elämä voikin olla kalliimpaa kun tälläisen erakon elämä ;))
- impi-lempi
kyllä erakkona olo on varmaan halvempaa, ei maailma viettele houkutuksillaan...jollei tietenkin ole jäänyt koukkuun jouhinkin nettikauppoihin ja vastaaviin...erakko , jolla on internet-yhteys saattaaa saada ajankulukseen paljonkin rahaa menemään ;)))
- varpunen aamuisin
Mulla oli jääkaapin ovessa pitkään sarjakuva jossa hahmo kysyi viisaalta neuvoa.
Mikä on pitkän elämän salaisuus? Viisas vastasi, että kun hengität sisään, muista hengittää myös ulos!
Sittemmin poistin sen kun ajattelin elää laadukasta elämää ja jättää sen pituuden jonkun muun haltuun.
Ei sitten ehkä tule niin kalliiksikaan?? - Meriläinen
impi-lempi kirjoitti:
kyllä erakkona olo on varmaan halvempaa, ei maailma viettele houkutuksillaan...jollei tietenkin ole jäänyt koukkuun jouhinkin nettikauppoihin ja vastaaviin...erakko , jolla on internet-yhteys saattaaa saada ajankulukseen paljonkin rahaa menemään ;)))
No mie kun katon ympärille niin huomaan ettei puutu mitään, paitsi ne lautaset jotka on edelleen hukkanimisessä paikassa.
- Meriläinen
varpunen aamuisin kirjoitti:
Mulla oli jääkaapin ovessa pitkään sarjakuva jossa hahmo kysyi viisaalta neuvoa.
Mikä on pitkän elämän salaisuus? Viisas vastasi, että kun hengität sisään, muista hengittää myös ulos!
Sittemmin poistin sen kun ajattelin elää laadukasta elämää ja jättää sen pituuden jonkun muun haltuun.
Ei sitten ehkä tule niin kalliiksikaan??Mitä sitten pitääkin laadukkaana.
Se on mielenkiintoinen kysymys, kun toisen laadukas on toiselle kauhistus.
Mutta onneksi sitä ei tarvi kysyä muilta :)) - impi-lempi
Meriläinen kirjoitti:
No mie kun katon ympärille niin huomaan ettei puutu mitään, paitsi ne lautaset jotka on edelleen hukkanimisessä paikassa.
pitikin tossa aloituksessasi sanoa, jotta meilläkin on Hukka-paikka...sen kun löytäisi, löytäisi samalla paljon tavaraa, jotka on kadottanut. Mutta sen Hukka-paikan luulisi olevan iso , että se riittää sille kaikelle...meillä ainakin kun noita lapsia on, niin joka päivä meillä on jotain hukassa...:O/
- impi-lempi
varpunen aamuisin kirjoitti:
Ei sitten ehkä tule niin kalliiksikaan??mutta se oli erittäin viisas neuvo...oliko siinä myös maininta, Toista tarvittaessa ?? :)
- varpunen aamuisin
impi-lempi kirjoitti:
mutta se oli erittäin viisas neuvo...oliko siinä myös maininta, Toista tarvittaessa ?? :)
Ei ollut, mutta kai sitä täytyy:))
impi-lempi kirjoitti:
pitikin tossa aloituksessasi sanoa, jotta meilläkin on Hukka-paikka...sen kun löytäisi, löytäisi samalla paljon tavaraa, jotka on kadottanut. Mutta sen Hukka-paikan luulisi olevan iso , että se riittää sille kaikelle...meillä ainakin kun noita lapsia on, niin joka päivä meillä on jotain hukassa...:O/
perunoita,enemmän minua kiinostaisi kuka on joku?
sillä joku on aina se joka vie ne tavarat hukkaan.
- meirikki,ejk
Ei käy poraaminen tai on pian nahkurin orsilla!
Elämän kalleutta on hyvä perhe-ja ystävät, ilman niitä ei kovinkaan suosittua.
Kaikki muu on hankittavissa :))- impi-lempi
on asioita , jotka ovat korvaamattomia, juuri perhe ja hyvät ystävät...muun ,jos menettää ,voi hankkia uudelleen :)
- MeSelf
olisko tästä apua, tai ei sittenkkään jos eläminen menisi halvaksi niin siitä olisi maku pois :)
Onse vaan kumma et joistakin asioista tulee niin suosittuja, mokomakin elämä :(- impi-lempi
niin mukavaa, kun sen oikein oivaltaa...elämä ;))
- kawe
ovat kalliita toisella itseisarvo ja toinen materian kautta kallista, jos on.
Elämä on kallis / arvokas asia, jonka saamme tänne tultuamme.Olisi kuitenkin hyvä jos, ainakin osalta, vaadittaisiin jokin kurssi vanhemmuuteen. Liian moni pieni elämä alkaa oloissa joihin heidän ei soisi joutuvan. Tarkoitan esim. huumeperheitä.
Enträpä jos perheen tulee ja rikkoo joku ym. joku aina kärsii......
Se, että eläminen on kallista, on ihan totta, mutta on myös valinnoista kysymys. Ymmärrän ettei aina mene putkeen, työttömyyttä, sairautta ym. sattuu hollille. Apujakin löytyy jos oikein tiukoille menee, kun hyvässä yhteiskunnassa elämme.
Nyt on taas tulollaan yhteisöllisyys, yksilöajattelun sijaan, onneksi.- impi-lempi
mielipide , totta :)
tää eläminen kallista:) Voi himpskutti, kaks tyttöö viel koulus ja kolmas maailmalla, kyllä uppoo likkoihin. Välil pitää tosi tiukasti pistää niille jarruja päälle, senko kirskuminen kuuluu, no, tätä kolmattaki kullan nuppuu tarttee silloin tällöin avitella. Ei oo halpaa eläminen ei..
Kaikesta huolimatta tää kallein puoli täs elämäs on kuitenkin se tärkein,, Elää kaikkine ylä ja alamäkineen, kirjoa sitä arvokasta räsymattoa:)))- impi-lempi
mulla kaks teinii , tyttöjä ja yks nuorempi poika...loput jo maailmalla...Toinen tytöistä on oikeen merkkitietoinen, häntä JOUTUU välillä kyllä toppuuttelemaan, ja siitäköäs meteli syntyy ...Hällä menossa murkkuikä pahimmillaan ...:O/
Mutta elämää tää vaan, ei sen enempää ;)
- mitäkä mies
Että elämä on kallista,kun peruuttelin japsia tallista,suoraan päin valotolppaa..Tolpasta läksi kuura heinosti kuin lunta olisi satanut,olipa satumaisen kaunista ja kallista;)))
- impi-lempi
Sä vietätkin kallista elämää ;))))
- mitäkä mies
impi-lempi kirjoitti:
Sä vietätkin kallista elämää ;))))
Riksta ja kallista elämää:) joskus tuntuu että jopa vaarallista:)
- impi-lempi
mitäkä mies kirjoitti:
Riksta ja kallista elämää:) joskus tuntuu että jopa vaarallista:)
mutkun ei elämästä selviä hengissä ;)))
- xxxyyy
Kuluttajansuoja on vain yhtä tyhjän kanssa. Vaihto- ja palautusoikeus pitäisi olla vähimmäisvaatimus.
- impi-lempi
koskea elämää...jos joku ei haluiskaan elää omaa elämäänsä ja haluis vaihtaa toiseen...kuluttajansuojassa on kyllä puutteita, ainakin tässä kohtaa ;)
- RiisuArkihuoli
kiva tietää milloin elämä olis niin kallista että menettäis suosionsa.
Tai kyllähän sen tietää. Silloin kun leipä loppuu :=))- impi-lempi
ja jos loppuukin, sitten vaan leipäjonoon hakemaan lisää...Tosin en tiedä, onko teilläpäin semmosii, mutta täällä on...mä ajelen fillarilla siitä usein ohi, ja hirmunen jono siellä aina on...
Elämä on laiffii ;)))) - varpunen aamuisin
impi-lempi kirjoitti:
ja jos loppuukin, sitten vaan leipäjonoon hakemaan lisää...Tosin en tiedä, onko teilläpäin semmosii, mutta täällä on...mä ajelen fillarilla siitä usein ohi, ja hirmunen jono siellä aina on...
Elämä on laiffii ;))))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577250Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243418Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1581719Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3181682- 841375
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631227Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2491217- 811144