Se taitaa olla jo perinteinen tapa meillä, että juodaan
joulunakin. Mutta, juodaanko teillä ..
piilossa vai lasten kanssa yhdessä. Naapurissa isä hakee
lapsille viinat :(
Essolle kaljalleko?
54
437
Vastaukset
- Hiltsa
meillä ei juo kukaan, ei piilossa eikä näkyvissä.
Siis viinaa, muuta kyllä, vettä, kahvia jne.- mieskokkeja
on hyvä joulujuoma !
Essolle vain on helppoa mennä..
bensan nojalla :( ja sieltä jatkoille.. - Hiltsa
mieskokkeja kirjoitti:
on hyvä joulujuoma !
Essolle vain on helppoa mennä..
bensan nojalla :( ja sieltä jatkoille..sillä Essoja ei taida enää ollakaan, ei ainakaan näillä kulmilla.
- yks essolta
Hiltsa kirjoitti:
sillä Essoja ei taida enää ollakaan, ei ainakaan näillä kulmilla.
uusi nimi sillä...ja samat käyttäjät ..
- Hiltsa
yks essolta kirjoitti:
uusi nimi sillä...ja samat käyttäjät ..
matkaa kertyy noin 15 kilometriä.
- viivatiina
on aina juotu terästetyt glögit ruokaviinit ennen kuulu kotona ruokapöytään huurteinen kossukin mutta sitä ei meillä ole kun ei olla kirkkaan viinan ystäviä.
- juojuo
sitä kirkasta, sen enemmän väkivaltaa...:(((
- viivatiina
juojuo kirjoitti:
sitä kirkasta, sen enemmän väkivaltaa...:(((
monissa perheissä mutta siihen ei auta joulun alkottomuus vaan jos on ongelma niin pitäs lopettaa kokonaan se on vaan harmi että harva siihen pystyy ja varmaan pahenee vaan tän laman ja toimettomuuden takia tai siitä saadaan hyvä syy jatkaa samaan malliin.
- juojuo
viivatiina kirjoitti:
monissa perheissä mutta siihen ei auta joulun alkottomuus vaan jos on ongelma niin pitäs lopettaa kokonaan se on vaan harmi että harva siihen pystyy ja varmaan pahenee vaan tän laman ja toimettomuuden takia tai siitä saadaan hyvä syy jatkaa samaan malliin.
"parempi" syy sen paremmalta maistuu :(((((
- viivatiina
juojuo kirjoitti:
"parempi" syy sen paremmalta maistuu :(((((
ja syitä löytyy jos niitä haeskelee saadakseen itselleen aihetta :(((
- Otto-Vaan..
Alat toimimaan töissäsi kun erään pitäjän pappi aikoinaan. Pappi kyykistyi saarnas pöntössä, samalla sanoen.
-Nyt te ette näe minua. Otti samalla huikat piilossa ollessaan.
-Nyt te taas näette minut. Kun nousi ylös jatkamaan puhettaan. - viivatiina
Otto-Vaan.. kirjoitti:
Alat toimimaan töissäsi kun erään pitäjän pappi aikoinaan. Pappi kyykistyi saarnas pöntössä, samalla sanoen.
-Nyt te ette näe minua. Otti samalla huikat piilossa ollessaan.
-Nyt te taas näette minut. Kun nousi ylös jatkamaan puhettaan.onhan mulla siellä kassan alla tilaa sinnehän vois sopivan tilaisuuden tullen tipauttaa aina kolikon ja mumista siellä sitä ettiessä että minnehän se mahto oikeen pyörähtää.
- Heikunkeikku
Ei juoda. Ei ole koskaan juotu. Joskus, harvoin, ruuan kanssa punaviiniä.
Jouluksi tapaan tehdä kotikaljaa, se on hyvää. En tykkää ollenkaan siitä valmiista kaljasta, jota voi ostaa semmoses isossa pullossa. Ikinä en ole itse ostanut, mutta kylässä oon maistanut. Se ei maistu ollenkaan kunnon kotikaljalta.
Poika on tulos tänne jouluksi, saattaa olla, että myöhemmin illalla otamme kumpikin lasilliset jotakin.
Ei mitään kirkasta, mutta kenties punaviiniä. Ans kattoo.- mieskokkeja
Joku puhui myrkyllisyydestä :/..
Kunnon kotikaljaa..eikö siihen laiteta jotain risuja :(((..
katajia vai...? - Heikunkeikku
mieskokkeja kirjoitti:
Joku puhui myrkyllisyydestä :/..
Kunnon kotikaljaa..eikö siihen laiteta jotain risuja :(((..
katajia vai...?Joo joo, alkoholitonta tietysti. Tarkoitin siis semmosta, jota on tarjolla paikoissa, jossa on seisova pöytä.
Myrkyllisyydestä? Häh, mitä häh? Kuka puhui?
Heh, risuja. Ei en ole risukaljaa tehnyt. Ellei maltaat ole risuja.
Joskus aikoja sitten oon tehnyt vieläkin "kunnollisempaa" kaljaa, eli sillä tavalla vanhanaikaisesti todellakin maltaista. Nyt aijon tehdä niistä valmiista uutepusseista. Se on kätevää ja siistiä ja helppoa ja on aika äkkiä valmis. - handek
Ei juuri nutikka aukase, jotain pitää olla pyhää.
Hyväksyn tuskin uunna vuonnakaan...
Ja etenkin sunnuntaina saa jos narauttaa, hänet tapetaan.
Typerysten ruhtinas. - alkoton
Heikunkeikku kirjoitti:
Joo joo, alkoholitonta tietysti. Tarkoitin siis semmosta, jota on tarjolla paikoissa, jossa on seisova pöytä.
Myrkyllisyydestä? Häh, mitä häh? Kuka puhui?
Heh, risuja. Ei en ole risukaljaa tehnyt. Ellei maltaat ole risuja.
Joskus aikoja sitten oon tehnyt vieläkin "kunnollisempaa" kaljaa, eli sillä tavalla vanhanaikaisesti todellakin maltaista. Nyt aijon tehdä niistä valmiista uutepusseista. Se on kätevää ja siistiä ja helppoa ja on aika äkkiä valmis.oman äitini laittaneen variksenmarjoja sekaan..
ja niitä hm risuja...katajako ????..taitavat olla myrkyllisiä
apua!!!
Jotain vanhankansan turinoita,
mutta hyvää se oli joka tapauksessa :D
- mitäkä mies
siitä että sattuuko haluttamaan ottaa parit pasaukset,tai vaikka saunaolut,ja joskus on tullut jouluna otettua,mutta ei ikinä silloin kun lapsukaiset ovat pyörineet kotona.Muuten aivan sama vaikka rinksun ottaakin tai parikin,ei kuitenkaan mitään rapakänniä niinkuin pukki tapasi tehdä.
Muutenkin,en sillain katso mikä ajankohta sattuu olemaan,ehkä otin ehkä en...
Viinahan on pahaa,eikä sitä maun vuoksi kukaan juo,mutta pieni määrä on ihan hyväksi ja toisille pieni määrä on kolmevarttia:))- alkoton
tahtoo monesti..venyä :(((
ja muistaakseni joku...hunajalikööri hyvääkin ???
- tekosiveäkö
Ei juotu ei, kun lapset oli alaikäisiä.
Nykyisin kalan kanssa valkkaria ja lihan kanssa punkkua, vaan tyyli muuttuu taas, jos tulee lapsia ruokapöytään.- alkoton
hattua nostan!
Mutta kaikki eivät yksinkertaisesti pysty siihen :/
rivien välistä haiskahtaa, että alkoholin käyttö = "hulluna humalassa". Voi sitä nauttia kohtuudellakin.
Eikä joulua ilman terästettyä glögiä tai glögiviiniä. Joulusaunaan tietysti kuuluu olut. Ja jouluaterian kanssa tumma olut. Eli juodaan joulunakin, ja vielä lapsen kanssa.- alkoton
Ollut tarkoitus, että "haiskahtaisi"..
meneekö nykyaika siinäkin suhteessa ns hullummaksi :(
Ikään kuin Pitää olla hulluna humalassa..
Varmaan lapsillekin olisi terveellistä opettaa kotoa
ns terveelliset rajat juomisenkin suhteen :) alkoton kirjoitti:
Ollut tarkoitus, että "haiskahtaisi"..
meneekö nykyaika siinäkin suhteessa ns hullummaksi :(
Ikään kuin Pitää olla hulluna humalassa..
Varmaan lapsillekin olisi terveellistä opettaa kotoa
ns terveelliset rajat juomisenkin suhteen :)se joskus siltä "haiskahtaa", että nykyaika olisi mennytkin hullummaksi, valitettavasti. "Perseet olalle" juominen tuntuisi olevan niin yleistä.
Opetettu on, poika on ollut jo monta vuotta aikuisen kirjoissa eikä ole kolmea annosta enempää kerralla ottanut.
Tosin en jaksa uskoa, että se opettaminenkaan kovin paljoa ratkaisee. Paljon riippuu niin monesta muustakin asiasta, miten nuori alkoholia käyttää tai on käyttämättä.- alkoton
mies-vm56 kirjoitti:
se joskus siltä "haiskahtaa", että nykyaika olisi mennytkin hullummaksi, valitettavasti. "Perseet olalle" juominen tuntuisi olevan niin yleistä.
Opetettu on, poika on ollut jo monta vuotta aikuisen kirjoissa eikä ole kolmea annosta enempää kerralla ottanut.
Tosin en jaksa uskoa, että se opettaminenkaan kovin paljoa ratkaisee. Paljon riippuu niin monesta muustakin asiasta, miten nuori alkoholia käyttää tai on käyttämättä.Nuoren pitää "kehuskella" , ja näin
saavuttaa (????) toisten kaveruus !!!
Oli aihe kehumiseensa mikä hyvänsä :/// alkoton kirjoitti:
Nuoren pitää "kehuskella" , ja näin
saavuttaa (????) toisten kaveruus !!!
Oli aihe kehumiseensa mikä hyvänsä :///ei ole oikein minun alaani. Liittyisikö siihen heikko itsetunto, pitää näyttää, ettei ole mikään ihan lälly. Tietynlaisissa porukoissa ehkä pitää "ansaita" toisten hyväksyntä.
- alkoton
mies-vm56 kirjoitti:
ei ole oikein minun alaani. Liittyisikö siihen heikko itsetunto, pitää näyttää, ettei ole mikään ihan lälly. Tietynlaisissa porukoissa ehkä pitää "ansaita" toisten hyväksyntä.
Vastaan kovis :///
Varmaan itsetunnolla suuri osuus tähän..
että uskaltaa olla se...lälly :DD
Hälyttävää minun mielestäni on se, että myös väkivallalla
ansaitaan nykyään kavereitten "suosio"..
alkottomasti tai ei :( alkoton kirjoitti:
Vastaan kovis :///
Varmaan itsetunnolla suuri osuus tähän..
että uskaltaa olla se...lälly :DD
Hälyttävää minun mielestäni on se, että myös väkivallalla
ansaitaan nykyään kavereitten "suosio"..
alkottomasti tai ei :(sillä "lällyllä" varmemmin on itsetunto kohdallaan. Hänen ei tarvitse esittää mitään muuta kuin oikeasti on.
Kyllähän niitä uutisia nuorten väkivallan käytöstä aika usein saa lukea, valitettavasti. Jos siihenkin vielä liittyy tuota "suosion ansaitsemista", niin vieläkin valitettavampaa. Väkivaltaa väkivallan vuoksi.- viivatiina
mies-vm56 kirjoitti:
se joskus siltä "haiskahtaa", että nykyaika olisi mennytkin hullummaksi, valitettavasti. "Perseet olalle" juominen tuntuisi olevan niin yleistä.
Tosin en jaksa uskoa, että se opettaminenkaan kovin paljoa ratkaisee. Paljon riippuu niin monesta muustakin asiasta, miten nuori alkoholia käyttää tai on käyttämättä.ei kaikkia kannata aina uskoa mutta toisaalta kun on aikuiset ihmiset kysymyksessä niin mitä se meille vanhemmille enää kuuluukaan.
viivatiina kirjoitti:
ei kaikkia kannata aina uskoa mutta toisaalta kun on aikuiset ihmiset kysymyksessä niin mitä se meille vanhemmille enää kuuluukaan.
ei olekkaan kysymys. Tunnen poikani.
Kyllä se nyt kuitenkin vähän meillekkin vielä kuuluu. Kunhan ei liikaa puututa toisen omaan elämään mikä sekään ei ole niin harvinaista.
- impi-lempi
Meillä ei juoda ollenkaan, milloinkaaan :)
- alkoton
ei istu joka oksalla :(
Työni puolesta törmään näihin asioihin jatkuvasti.. - impi-lempi
alkoton kirjoitti:
ei istu joka oksalla :(
Työni puolesta törmään näihin asioihin jatkuvasti..mieheni kanssa, että ollan aikamoisia kummajaisia aina joskus, kun ilmoitamme, ettemme juo ;)
- varpunen aamuisin
impi-lempi kirjoitti:
mieheni kanssa, että ollan aikamoisia kummajaisia aina joskus, kun ilmoitamme, ettemme juo ;)
Ei juoda enkä tarjoile koskaan lapsilleni alkoholia, en myöskään osta tai anna siihen rahaa. Tehkööt omassa rauhassaan mitä tykkäävät, en moralisoi.
- yks kottarainen
Kyllä kyllä, aikuisen lapseni kanssa nautimme aattona ruoan kanssa lasillisen valkkaria, jälkkärikahvin kanssa konjakki, unilääkkeeks terästetty vaalea glögi.
- alkoton
vaalea glögi terästetään ??
- yks kottarainen
alkoton kirjoitti:
vaalea glögi terästetään ??
Tilkka vodkaa sekaan.
- RiisuArkihuoli
tarjoan aikuisille lapsilleni ( 35v. ja 30v.) kun tulevat aattona saunomaan, sekä punaviiniä lasilliset nautitaan ruoan kanssa :=))
- alkoton
minäkin hyväksyn..
ja ehkä tumman oluen ruoan kanssa..
mutta Suomessa juodaan liikaa se on tosiasia :(
- Sinimarjanen
koskaan yhdistänyt joulua ja viinaa toisiinsa. Ei se lapsuudessakaan kuulunut perinteisiin. Viime vuosina on ruoan kanssa tullut punaviini kuvioihin, mutta vain ruoan kanssa. Ei silti ei sen viinan kanssa läträäminen kuulu tapoihini muutenkaan.
- alkoton
se viina on sisältynyt jo jouluunkin ainakin jonkin aikaa..
taitaa paheta :(( kuten myös muut ..
En oo koskaan tavannut ihmistä joka olisi humalassa fiksumpi kuin selvänä.
Olin juovan alkoholistin lapsi ja se opetti .- alkoton
itse alkoholistin vaimo kauan..
ja tiedän, mikä herra se on talossa :((((
- Otto-Vaan..
Juomalla meillä vesi ja kaikki nestemäinen vatsaan laitetaan. Harvemmin siinä mitään pureskeltavaa on, tai no glögissä jos on rusinoita ja niitä helvatan manteli lastuja, josta minä en oikein suuremmin välitä.
Tällänen Juhla ruokailu kuten joulu, näitähän nyt ei kovin usein ole, kaipaa hentoa punaviiniä tai kuka nyt ottaa olutta.
Muutenhan kinkku ja lanttu pahastuu ja alkaa osoittamaan mieltään vatsan koukeroisissa käytävissä. Sillon on leikki kaukana, vatsa alkaa pömpöttämään pahasti. Siihen ei auta sitten itte Samarialainenkaan.
Tämmöset ruoka juomat on aivan reilusti otillaan pöydän lähettyvillä. Mitäs niitä piilottelemaan, olis aika metkaa poiketa muka salaa, jokainen vuoronperään vaatekorossa ottamassa naukku punaviiniä. Siinä se rapeli vasta kävisi.:D
Aivan oikeasti, meillä ei salailla juotavia, oli ne sitten vettä, maitoa, olutta, viiniä tai konjakkia.
Naapurista en tiedä, mielipide riippuu siitä minkä ikäisiä lapsia naapurilla on. Alle 15 vuotiaita tai muuten vain aikamiespoikia/tyttöjä.ihan rauhassa minun puolesta,sellainen joka osaa ja ei ole viinan orja voi siitä nauttia.
muuten jos ei tavata niin hyvää joulua,käyhän tulistelemassa painikaverien kanssa.- alkoton
ne kuuluvat jouluun..
itse en käytä kotona ollenkaan rusinoita :((
Jokainen ne noukkisi pois :)
Olen kuullut konjakin vaikutuksesta hyvään yöuneen :)
Tuosta glögistä kyselinkin, että millä ne terästävät sitä :// - Otto-Vaan..
piikkiö kirjoitti:
ihan rauhassa minun puolesta,sellainen joka osaa ja ei ole viinan orja voi siitä nauttia.
muuten jos ei tavata niin hyvää joulua,käyhän tulistelemassa painikaverien kanssa.Oikein Hyvää ja Rauhallista Joulua myös sinun kattila kunnalle. Olen samaa mieltä kanssasi, napanderit voi ottaa kun ei ole häiriöksi toisille ja omalle maksalle. Jotkut väittäävät, silloin tällöin tulilientä naukku. Olevan jopa terveydelle hyväksi. Minäkin voisin tuohon yhtyä, ellei minua hetkenpäästä alkaisi niin peevanasti närästämään ja sehän ei ole terveellistä( mutta silti joskus napanderi silmän kirkastamiseen).:))
Tulitteleminen olisi oiva ohjelma kavereille Joululomalla, aivan pikkasen on liian raaka ilman ala näin äkkiseltään. Pitää vähän aikaa nyt totutella. - Otto-Vaan..
alkoton kirjoitti:
ne kuuluvat jouluun..
itse en käytä kotona ollenkaan rusinoita :((
Jokainen ne noukkisi pois :)
Olen kuullut konjakin vaikutuksesta hyvään yöuneen :)
Tuosta glögistä kyselinkin, että millä ne terästävät sitä ://Glögi annokseen kuuluu rusinat kuin sinappi grilli makkaralle. Tapasa kullakin, niitä maku asioita...
Tähän hätään en kyllä muista millä olisin Glögiä terästänyt, kait jollain litkulla mitä on kaapista käteen sattunut.Tuolta valtion kaupasta olen valmista joskus käynyt. Siinä ei ole tuoteselostetta, mitä kaikkea se sisältää. Aikamoinen puute, kun ei tiedä mitä mausteita on käytetty, jotkut kun on aika allergisia näille joulun ajan mausteille. Kyllä varmaan myymälästä saa tuote selosteen, kun vain aina muistaisi ja hoksaisi kysästä. Palatakseni vielä tuohon terästykseen. Yleisin booli aine on pöytäviina niin kai se käy myös glögin
sekoitettavaksi ja vaalea rommi myös. Minua viisaammilla on varmaan parempia ohjeita.:)
Hande varmaan tietää, insinööri tasoinen sekoittelija.
- Korppis
Teillä siis juodaan mmmm. No meillä ei juoda vaan sievästi tipotellaan niin kuin jouluna tip tap jne. Pullot on pöydällä eikä pöydän jalan vieressä piilossa on aina olleet pöydällä silloinkin kun pojat olivat pieniä.
Onko palstan valloittaneet absolutistit vai alkoholistit kun ei tippaakaan oteta. Jokainen elää tavallaan, ne ottaa jolla on ja ne ei, siis ne joilla on siihen syynsä.
Kaljasta ei suuremmin piittaa, mutta viinistä tykkään. "Kovat" viinat ei kiinnosta. Irish coffee käy.- alkoton
juoda..
Tarkoitin aloitteessani suomalaisia..
hehän tunnetaan juomistavoistaan muuallakin päin maailmaa..
enkä voi sanoa olevani absolutisti.
Se ei vAIN MENE ALAS.
Olen samaa mieltä. Jokainen tekee sen, minkä näkee parhaaksi :)
- .....
perseestä. Se on niinkuin aina ollut. Mutta kyllä mun mielestä parasta joulussa on, kun viimein pääsee aattona yöstä itekseen kinkkuleivän ja konjakkipullon kanssa sohvalle kirjaa lukemaan. Kaikkee noita voi toki tehdä muulloinkin, mutta joulun vitutuksen jälkeen se tuntuu erityisen hyvältä.
Mun mielestä pennut saa kyllä ite ostaa pimeestä viinansa. Ei niitä tarvi kotoota opettaa juopotteleen, oppii ne sen ominaankin, jos ovat oppiakseen. Pentujen julkijuopottelu alkaa oleen jo ärsyttävää. Lehdessä muuten oli uusin muotivillitys pennuilla, alakouluikäisillä. Dokaavat alkoholittomia siidereitä jne, se kun on mageeta... Haloo, kuka niille antaa rahaa sitä varten?
=DW=- Kysyn vaan
Joka sinua ilahduttaisi?
Aina naama norsunvitulla,olet ikävä ihminen. - ....
Kysyn vaan kirjoitti:
Joka sinua ilahduttaisi?
Aina naama norsunvitulla,olet ikävä ihminen.Sä oot ainakin yks ihminen, joka ilahduttaa mua, suorastaan naurattaa :DDDD
=DW=
jouluna ja hyvin harvoin muutenkin..En voisi kuvitellakkaan,että pilaisin joulun sillä.Kerran yritin juoda punaviiniä hienosti ruoan kanssa,mutta se maistui niiiin pahalle...Puistatti niin,että meinannu saada osumaan haarukkaa suuhun ollenkaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527040Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7043138Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1021332Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831320- 841305
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891180
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181149Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 781069