Olen asunut täällä jo reippa 20 vuotta ja yhä jaksatte yllättää.
Voin puhtaalla omallatunnollani sanoa, etten tänä 20-vuotena ole ketään Varkautelaista ystäväkseni ottanut.
Ikään kuin meillä olisi aivan oma ihmeellinen maailmamme, mutta emme vaan ymmärrä toisiamme.
Puhutaan samaa kieltä, mutta emme ymmärrä toisiamme.
Varkaudessa kukoistaa mielestäni KATEUS tosi vahvana ja se vaikuttaa ilmapiiriin todella paljon.
Olen asunut kaikkialla Suomessa, mutta Varkaus on ollut kyllä se pohjanoteeraus.
Täällä mielistellään, puhutaan selän takana, mutta se oikea aito, rehellinen mielipide asioista jätetään sanomatta.
Nyt minäkin ymmärrän, mitä tarkoittaa sanat KIEROT SAVOLAISET.
Mitä, jos katsoisimme itseämme peiliin ja ottaisimme ne muutkin täällä asuvat huomioon.
Meitä vahvoja persoonia onneksi on, joten kukaan ei meitä lyttää totaalisesti kumoon, ei ainakaan minua.
Teille upeille Varkautelaisille persoonille, jotka olette ajan hengessä ja olette olleet symppiksiä muualta muuttaneillekin haluan välittää suuret kiitokset. Onneksi teitäkin on, muuten täällä ei viihtyis kukaan.
Tehdäänkö Varkaudesta se paras kaupunki, jonne on helppo tulla ja jossa on helppo elää.
Me yhdessä, omalla asenteellamme voimme tehdä Varkaudesta halutun asuinpaikan, jossa meillä kaikilla on kiva olla.
KAIKKI MUKAAN TALKOISIIN!!!!
TEHDÄÄN VARKAUDESTA VUODEN 2010 PARAS KAUPUNKI.
Toivotaan, että oma asenteemme toisi tänne lisää työpaikkojakin, ja miksei toisi, kun me yhdessä teemme kaiken sen eteen, että VARKAUS KUKOISTAA.
OLETTEKO VALMIIT KOITOKSEEN??
Aidot Varkautelaiset, millaisia olette???
17
760
Vastaukset
- mitä täh?
"Voin puhtaalla omallatunnollani sanoa, etten tänä 20-vuotena ole ketään Varkautelaista ystäväkseni ottanut." Kun näin asian ilmaiset, niin sehän tarkoittaa sitä, että vika on justiinsa ihan omassa päässäsi! Kirjoituksesi alussa haukut meidät varkautelaiset ja lopussa kiittelet upeita varkautelaisia persoonia, jotka ovat olleet symppiksiä! Siis mitä sinä oikein haluat sanoa?
- Varkkila
ja se viesti on provokatiivinen tapaus tällä kertaa....No, voihan tuohon jotain vastailla, mutta kuten jo kirjoititkin, niin ei siitä aloituksesta oikein selvää meinaa saada. Odotellaan jatkoviestejä...
- Äläs ny
Varkkila kirjoitti:
ja se viesti on provokatiivinen tapaus tällä kertaa....No, voihan tuohon jotain vastailla, mutta kuten jo kirjoititkin, niin ei siitä aloituksesta oikein selvää meinaa saada. Odotellaan jatkoviestejä...
tuo aloittaja tuossa korkealentoisessa tekstissään sitä että me täällä älykästä tekstiä tuottavat olemme ne upeat sympaattiset persoonat, no voi kiitos kylläpä nyt tuli meillekin parempi joulu. Innoissani odottelen jatkoa tuolle avaukselle, niin voimme sitten ottaa osaa keskusteluun kunhan se lanka sieltä löytyy. Tuli niin hyvä mieli että luen avauksen uudestaan, jos se viestin sisältö sitten kuitenkin avautuu, oli varmaan jotenkin vain niin syvällistä että näin tavallinen ei heti pääse jutusta kiinni..
- keiju_84_
Äläs ny kirjoitti:
tuo aloittaja tuossa korkealentoisessa tekstissään sitä että me täällä älykästä tekstiä tuottavat olemme ne upeat sympaattiset persoonat, no voi kiitos kylläpä nyt tuli meillekin parempi joulu. Innoissani odottelen jatkoa tuolle avaukselle, niin voimme sitten ottaa osaa keskusteluun kunhan se lanka sieltä löytyy. Tuli niin hyvä mieli että luen avauksen uudestaan, jos se viestin sisältö sitten kuitenkin avautuu, oli varmaan jotenkin vain niin syvällistä että näin tavallinen ei heti pääse jutusta kiinni..
totta ja loppu puutaheinää. kaikki joukolla muuttotalkoisiin, jätetään paikka työttömille ja eläkeläisille.
- Varkkila
Äläs ny kirjoitti:
Miten niin heti????
Oli sen verran korkealentoista, etten usko tohon tarinaan päästävän perille koskaan ja sekin on vielä poikkeuksellisen positiivisesti sanottu.
Sinänsä on aina hauska lueskella erilaisia kirjoituksia täällä, mutta niiden ei saa antaa viedä mukanaan tasoa alaspäin. Se olisi nääs aivan kauheeta sellainen. - vark pee
olette perse reikiä jos suoraan sanotaan.
Eihän aitoja Varkautelaisia ole olemassakaan. Ne jotka niin väittää ovat varmaan näitä StoraEnsolaisia jotka ovat huonolla itsetunnolla varustettuja ympäri Suomea tänne muuttaneita. Kaikkihan tänne on muuttaneet tai vanhemmat ainakin. Veikkaan että olet muuttanut tänne Kuopiosta siellä on sun kaltaisia. Olen myös asunut täällä noin 20v ja pidän tästä paikasta ja näistä ihmisistä. Olen asunut ympäri Suomea ja missään en ole tavannut niin sosiaalisia ihmisiä kuin täällä. Syytä katsoa peiliin sanoisin.
- Varkkila
Sulla taitaa olla sitten kiero peili? Hah!
- Äläs ny
Varkkila kirjoitti:
Sulla taitaa olla sitten kiero peili? Hah!
kannattaako sinne peiliin vilkuilla, se voi hyvinkin valehdella ja kannattaa muistaa että se on peilikuva, eli miten sen sitten kukanenkin ymmärtää. Mutta en tiedä tuosta sosiaalisuuden mittaamisesta miten sen nyt ottaisi....jos nyt pitää miettiä joku paikka suomessa missä oli tylyä porukkaa, niin tulisi tylyimpänä kokemuksena mieleen turku, vaikka varmaan sielläkin asuu valtaosin mukavia immeisiä niinkuin täälläkin, enkä tarkoita tällä pelkästään itseäni...heh
- KirkasKakka
Sanoisin ennemmin sosialisoituneita ihmisiä...
- Alan Mesta
Minulla on taas ihan toisenlaisia kokemuksia. Monet varkautelaiset ovat todella ystävällisiä ja osa jopa uteliaita kuulemaan millaista on elää ns muualla.
Minulla on liikkuva työ ja siten voin kertoa että miten muualla eletään.
Se että varkautelaiset olivat vain " omaa napaan " tuijottajia, on ainakin minusta väärin tulkittu.
Täytyy olla vain itse avoin ja kertoa että en tiedä että miten asioita täällä hoidetaan ja kuka hoitaa - mutta minä teen näin ja miksi teen juuri niin !- Se mielistely
Varkaudessa työssä ja täällä asuminen on taas eri juttu.
- Viinukka Trans
Se mielistely kirjoitti:
Varkaudessa työssä ja täällä asuminen on taas eri juttu.
Liikkuva työ ei aina ole sitä miltä se kuullostaa. Monasti joutuu yöpymään pois kotoa ja Varkaudesta ties millasissa olosuhteissa.
Esim yksi tuttu kaveri ajaa ulkomaille rekkaa ja ei juuri " saa asua " Varkaudessa ja kotonaan.
Monella ei ole mitään tietoa että millaisia töitä muualla tehdään ja siten valitetaan että kun Varkaudessa - ei tapahdu mitään ! - Asun Kotona
Viinukka Trans kirjoitti:
Liikkuva työ ei aina ole sitä miltä se kuullostaa. Monasti joutuu yöpymään pois kotoa ja Varkaudesta ties millasissa olosuhteissa.
Esim yksi tuttu kaveri ajaa ulkomaille rekkaa ja ei juuri " saa asua " Varkaudessa ja kotonaan.
Monella ei ole mitään tietoa että millaisia töitä muualla tehdään ja siten valitetaan että kun Varkaudessa - ei tapahdu mitään !Olet oikeassa. Liikkuvia töitä on paljon mutta harva kerkiää täällä niistä kertoa !
- Donesonit
Asun Kotona kirjoitti:
Olet oikeassa. Liikkuvia töitä on paljon mutta harva kerkiää täällä niistä kertoa !
Olet oikeassa. Joskus tuntuu että Varkaus olisi ikäänkuin joku " saari - saareke " joka ei olisi riippuvaine muista ihmisistä, kun näitä tekstejä lukee.
Koettakaa nyt ymmärtää että Varkaus on keski Savon ns keskipiste ja suurin työllistäjä alueella.
Moni täällä töissä kävijä ei ole - ja asu itse Varkaudessa. Uskon että se vaikuttaa varkautelaisiin kun kaikki eivät olekkaan varkautelaisia - joiden kanssa jokapäivä tulee tehtyä töitä ja päätöksiksiä.
Siis ne ihmiset jotka asuvat muissa kunnissa Joroinen - Jäppilä - Heinävesi - Rantasalmi - eivät varmasti identifioi itseään varkautelaisina ?
- kyseliäs
Miten määritellään aito? Sellainenko, joka on syntynyt täällä? Mutta kun täällä ei voi enää syntyä, koska synnärikin on jo lopetettu. Mikä tekee varkautelaisesta 'aidon'?
- Lähiönhoitaja
Minulle aito tarkoittaa samaa kuin kreikan sana original.
Eli siis on syntynyt ja asunut koko elämänsä ko alueella ja aina siten ajattelee alueen parasta.
Muuta maailmaa ei ikäänkuin ole ja siten aidot ihmiset ovat vain keskenään ja ikäänkuin pelkäävät muita ihmisiä !
Vieraanvaraisuus on sitten taas ihan eri asia !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1764757- 123306
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471916Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6661853- 1161816
- 1371737
- 451495
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421